Z alternatora? Czemu nie można tak jak teraz i tak jak zbudowana jest cała instalacja elektryczna tego modelu gdzie bezpośrednio z alternatorem połączony jest tylko rozrusznik i akumulator?
Podaj jaki lub z czego ten alternator,.Zazwyczaj główny prądowy idzie z rozrusznika ze szczotek wychodzi przewód na regulator, a z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawidz własny zbudowany obwód) lub pod samą kontrolkę ładowania i kontrolować ją żeby nigdy niebyła spalona (przy spalonej nie ma ładowania).
Witam! Urządzenie ciśnieniowe - by działało - musi być czymś napędzane , wiec prościej jest do tego napędu wprost podłączyć generator prądu (z pominięciem "urządzeń ciśnieniowych"). Możesz też wykorzystać ciepło, które wytwarza się przy spalaniu Twojego oleju: należy zastosować ogniwa Peltiera, które przetwarzają różnicę temperatur na moc elektryczną....
Witam. Po udanym oświetleniu ogrodu za pomocą panelu fotowoltaicznego postanowiłem zbudować instalacje oświetlenia podjazdów do garaży zasilana dzięki alternatorowi (elektrownia wiatrowa). Miałbym pytanie do wtajemniczonych. Czy istnieją jakieś reguły doboru długości łopat do takich elektrowni? I od czego one zależą? Jakie polecacie regulatory do takiej...
Z regulatorem w alternatorze jest tak że on reguluje prąd w uzwojeniu wirnika (wzbudzania), a przez to napięciem. Napisz dokładnie z czego zbudowana ma być ta elektrownia, bo jeśli dobrze rozumiem to chcesz napięcie z elektrowni wykorzystać do ładowania akumulatora.Najlepszym sposobem byłoby zbudowanie przetowrnicy która daje stałe napięcie na wyjściu...
Schemat czego?
jakiś tranzystor będzie potrzebny żeby co kolwiek wysterowac Małe tranzystorki. Nic strasznego :)
.. jakbyś nie zauważył to to w miejscu gdzie powinien stać dławik filtrujący zasilanie ( taki zbudowany na rdzeniu transformatorka z blach typu E ) stoi pręcik ferrytowy z nawiniętymi kilkunastoma zwojami drutu ..... jak to ma filtrować w.cz. po zasilaniu ?? - swoją droga w serwisówce podają, że ma stać tam dławik na rdzeniu transformatorowym E ......
Cześć jestem zielony z elektryki 3 kable wypięte z kostki to już zaczyna się robić problem :D a więc też myślę o wiatraku jak widzę jak idzie cena prądu do góry :| napiszę jak to widzę i proszę o krytykę ;) więc wiatrak na maszcie 10m nie na stałe na fundamencie tylko przykręcany, 6 lin na śrubach rzymskich umocowane na wysokości 5 i 7m i do ziemi 3m...
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
Dopiero ucze sie elektroniki, staram sie zrozumiec, Nie gniewaj się ale naukę zaczynamy od podstaw.1 zasada działania silnika spalinowego. 2 czujniki w silniku spalinowym. Nie musisz wiedzieć z czego są zbudowane ale jak poznasz zasadę działania naprawisz wszystko co się kręci.;) Pomyśl wtryskiwaczami i iskrą steruje sterownik silnika.Co mu potrzebne...
witam!! przeszukalem juz forum i nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi , otorz mam zegary z benzyny podlaczone do mojego diselka ( vw polo 86c2f) , jak wiadomo sygnal do obrotka w dieslu bierze sie z alternatora a w benzynie z cewki , mam problem poniewaz nie wiem jak dostosowac sygał z altka do tego obrotomierza , na wolnych obrotach obrotek pokazuje...
:-( szkoda. A jakieś wskazowki np z czego to zbudować?
Takie diody można też pozyskać ze starych alternatorów . Jedna ma co najmniej 20A . :|
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Czy ktoś z was próbował stworzyć taką konstrukcję? Czy się udało? Podzielcie się praktycznymi poradami. Proszę bardzo - oto "moje" generatorki :) (generator elektromaszynowy silnik elektryczny-prądnica zbudowane praktycznie od podstaw przez naprawdę spory zespół ludzi z dwóch polskich politechnik i zakładów Dolmel dla konkretnego celu). 1. Moc nominalna...
A co chcecie zasilać?
Teraz obserwujesz gwiazdę, której być może już nie ma. To jest możliwe ale to nie jest podróż w czasie. Tak jak nie wrócisz do gwiazdy, której nie ma, nie wrócisz na Ziemię w czasy Imperium Rzymskiego. Już wcześniej pisałem, że podróż w czasie nie jest możliwa, ale zobaczenie przeszłości już tak. Taki był mój spór w tej kwestii z kimś. Jeśli dogonisz...
Pytanie jaki alternator byłby najlepszy? 120 AMP czy 90 AMP? Lepszy jest alternator o większej wydajności czy na co patrzeć przy wyborze?
w tym wątku opisałem swoje testy z odpalenia samochodu bez podpietego aku Nie jestem pewien, ale powerbank z Lidla prawdopodobnie w tej kostce z krokodykami ma zabezpieczenie przed uruchamianiem silnika bez podłączonego równolegle akumulatora samochodowego. Wnioskuję to po tym, że na krokodylkach nie dał się obciążyć obciążeniem elektronicznym (nawiasem,...
co sądzicie o prostowniku z alternatora podłączonego do akumulatora napędzanego przez silnik elektryczny, czy takie coś mogło by być stosowanie do rozruchu ciągnika ? ten akumulator ładowany przez alternator byłby podłaczany do ciągnika przez kable rozruchowe np w zimie co sądzicie o czymś takim? warto to zbudować ?
Co myślicie o separatorze okienkowym napięcia?
Sama idea rozruchu jest ok, koledze wystarcza i jest dobrze! Nawet przed kliknięciem linku, wiedziałem że będzie tu kwas ... tzw, czepiać się by czepiać (wiemy o co chodzi :) ) Co do Twojego projektu .... jak już kolega wcześniej wspominał ... zjedź z napięciem do 14,4V na wyjściu, bo nie potrzebujesz tak wysokiego napięcia, a jak odpalisz to i tak...
podejdż do autoelektryka który naprawia rozruszniki i alternatory . Obejrzysz sobie co tam mają ,i jak to się sprawdza,tudzież podpowie
"kolego" - siedzę w tych motorkach A bzdury piszesz. Wirnik samowzbudny... co za dziwo? Alternator to już tak , ma rotor zbudowany z magnesów stałych. Ale to nie ta liga sprzętu.
Jestem stałym czytelnikiem tego forum od kilku miesięcy. Próbuję zbudować alternator typu amerykanka co wychodzi mi z nie najgorszym skutkiem .Z elektroniką jestem na bakier a tutaj przynajmniej podstawy są nieodzowne . Dzięki temu forum mogę doskonalić swoje hobby pomimo swojego wieku (53lata) Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i czytelników . Nawiążę...
Teoria z lat ubiegłych przy przechpdzeniu z prądnic tradycyjnych na alternatory mówla, ze napięcie ma wynosić ok 13,5 V. Później w miarę wchodzenia nowych technologii i akumulatorów podciągnięto to napięcie do 14,5 V. Sporo samochodów ma takie napięcie. Tak był zbudowany alternator.
Kwazor chodzi tobie o zbudowanie takiego dynama na bazie wirnika z alternatora tak? . Tak dokładnie ... sam jestem ciekawy co by z tego wyszło...
No Ai się mota tam nie ma kontrolki ładowania, a do alternatora idzie "15" po co dali tam diodę "kij wie" jedynie będzie spadek napięcia, bez diody też będzie działać. Nie wiadomo też jak zbudowany alternator to że ma mostek prostowniczy to wiadomo, ale czy napięcie referencyjne jest z uzwojeń alternatora czy może z instalacji i tu cały ten "gwóźdź"...
W jaki sposob mozna przerobic alternator obcowzbudny na samowzbudny??? Co to wogole jest mozliwe?
No i w objawach zabrakło informacji o tym czy świeci i gaśnie kontrolka ładowania. Z podanych informacji o napięciach już koledzy wysnuli właściwy wniosek, że alternator nie ładuje. Alternator składa się z czegoś tam i to coś tam trzeba posprawdzać. Mnie się nie chce przepisywać jak zbudowany jest alternator i jak sprawdzić chociaż kontrolkę, okablowanie,...
Sprawa jest bardzo prosta. Do akumulatora 16V podłączasz wzmacniacz(e) a ładujesz ładowarką do akumuatorow 16V. Sprawa jest banalnie prosta... Możesz sprecyzować o co Ci dokładniej chodzi?? Pozdrawiam.
Zawór bezpieczeństwa pozostał oryginalny , jest na środku pokrywy. Co do paleniska to używam pieca gazowego lub ogniska , moja maszyna będzie napędzać alternator.
Opcji jest wiele ale żadna nie jest prosta. Można podsłuchać co jest wysyłane do sterownika i wykorzystać fabryczny sterownik np ze szrotu.
Prąd 12-15V częstotliwość 50-1000Hz. To podałeś napięcie, prądu jak nie znaliśmy, tak nie znamy :wink: Bez względu na wszystko na samym alternatorze nie można, otrzymasz sygnał sinusoidalny, trzeba coś dołączyć, a pytanie jest tylko jedno - "co?" Jeśli chodzi o 12-15A, to da się zbudować falownik. Byłby zasilany alternatorem i dawałby na wyjściu to...
Znalazłem dzisiaj strone producenta takiego urządzenia: http://www.elfir.com.ua/product.php?id_p... Coś takiego chciałbym zbudować. Doszedłem do wniosku że najkorzystniej będzie zastosować diody led bo w samochodach pożarniczych są stosowane zwykłe alternatory które i tak mają co robić.
jesli chodzi o elektryke to wydaje mi sie ze da rade potraktowac alternator jak krokowke i zbudowac sterownik do poszczegolnych uzwojen stojana a co do reszty to nie mam pojecia ciekawy jestem co wy o tym sadzicie
Może jednak warto przemyśleć budowę własnego "wózka rozruchowego" z dwoma akumulatorami 120Ah/12V. Ich ceny zaczynają się od ok. 300zł/szt., a taki zestaw [zawsze naładowany i przechowywany w ogrzewanym pomieszczeniu] pomoże w uruchomieniu podczas mrozów co najmniej kilku dużych pojazdów.
A dlaczego nie? Co to za problem ze jest ruski alernator?
Pytanie podstawowe - jak dokładne chcesz mieć pomiary i co jaki czasookres ? Tzn. czy wystarczy Ci rozdzielczość 1Hz a pomiary co 1 s ?
Jest szansa że wzbudzi się na obrotach, co do wzbudzenia na stole nie ma możliwości. Bynajmniej ja nie słyszałem, no chyba że kolega ambitny i zbuduje takie urządzonko z Borta z tego 3c.
alternator mozna zastosowac jako silnik ale trzeba zbudowac falownik 3-fazowy...
Kolego alternator nie tylko zbudowany jest ze szczotek . Jak do mnie trafia autko i jest problem z alternatorem to zaworze do gościa co je naprawia . Ma stół do sprawdzania i wszelkie niezbędne sprzęty . Znajdź fachowca i niech go na stole sprawdzi. Zaoszczędzisz czas i pieniądze .
Wpadł mi do głowy inny pomysł z zastosowaniem tego prymitywnego rozwiązania przedstawionego w moim pierwszym poście! :D Zrobić taki układ który by wyłączał ładowanie i sprawdzał wtedy stan naładowania akumulatora, jeżeli byłby naładowany (napięcie 12V) to by czekał do tego momentu aż spadnie do powiedzmy 11V i wtedy załączał ładowanie. To omija problem...
Mam odpiąć główny przewód od alternatora ? Nie. Odepnij cienkie. Nie jestem pewien czy lampka zgaśnie przy sprawnym obwodzie,bo nie wiem jak jest zbudowany,jednak jeśli zgaśnie to jest sprawny. Tak na prawdę to powinno się wypiąć wiazkę z obu stron i przedzwonić ja pod kątem przebicia na masę i na inne przewody,jednak od czegoś trzeba zacząć. https://a.allegroimg.com/s600/115a2d/ec8...
To oczywiste że bym nie pytał . Zbudować chce z dostępnych gotowych materiałów dlatego pomyślałem o alternatorze i przetwornicy . Czemu alternator ? Prądnica na 230 V będzie mieć problem ze stabilnym napięciem i częstotliwością przy zmiennym obciążeniu .
Witam! Mam następujący problem: Kupiłem głośnik Boschmann'a AXZ-W10TPO i pod to wzmacniacz Boschmann'a ZX3-T2D i również kondensator 2 faradowy Soling'a i mam problem ponieważ chciał bym zrobić odpowiednią skrzynie lub zabudowę do bagażnika auta aby to jakoś wyglądało i jako tako grało ;p i nie mam pojęcia jak się za to zabrać a wiem ,że skrzynia musi...
Jeżeli komuś sie przyda to służe pomocą , działa w golfe III sam mam zamontowane i nie mam problemów gaszę silnik i świateł nie ma.Zapalam silnik i jade z włlaczonymi światłami (gdy kręce rozrusznikiem światła przygasają)Jeżeli sie dobrze poszpera to myśle że w innych autach zadziała.A co do włczania świateł np z impulsu alternatora to bym siętrochę...
Witam, postanowiłem zbudować generator prądu z alternatora z Forda Mondeo MK3, niestety nie wiem który pin do czego służy. Jeśli ktoś wie byłbym wdzięczny za odpowiedź, na dole załączam zdjęcie gniazda w alternatorze
Witam Nie jestem w stanie zrobić większego niż 250W mocy ciągłej i 500W chwilowej. Dla większych mocy potrzeba mocniejszego źródła zasilania, mój samochód nie da więcej, więc to jest max. Jak ktoś podaruje mi autko z klimatyzacją co ma dwa alternatory :D , to mogę zrobić mocniejszy zasilacz.
A mógł by być taki mały silniczek z napędu od dvd? Pewnie że może być ale co nim zasilisz ? Przed zadaniem pytania wystarczy odrobine pomyśleć :D
Dzięki wielkie, to faktycznie wygląda jak tester regulatorów, tylko jaki dać transformator (jakie napięcie wyjściowe) i jakie mogą być zamienniki tych tyrystorów. Swoją drogą będę jeszcze musiał to przemyśleć, czy każdy regulator da sie uruchomić w tym układzie, po niedzieli zabiorę się za próby i zobaczymy co z tego wyniknie. pozdrawiam
Chciałbym zbudowac najprostszy prostownik do ładowania akumulatorów do auta. Posiadam transformator bezpieczeństwa 220V/24V, diody z alternatora samochodowego 12V + szczere chęci. Od czego zacząć? Przeszukałem wiele stron na tym forum, i nie mogłem doszukać się najprostszego prostownika bez regulacji. Proszę o pomoc. Chciałbym jeszce używac go do wspomagania...
schemacik woltomierza króry po nastawieniu danego napiecia rozłącza układ ,np nastawiam na 300v i jeśli przekroczy to napięcie wyłącza coś co podłączymy. a może zbudować uklad na zasadzie regulatora napięcia alternatora samochodowego, który odcina prąd wzbudzenia przy napięciach 14..14,5V? Adaptacja takiego układu do Twoich założeń nie jest trudna.
Jakieś dziwne rzeczy opowiadasz... Skoro masz problem z palącym się alternatorem, to zmień go na mocniejszy. Albo wywal w cholerę ten wzmacniacz, bo ograniczając prąd alternatora zakatujesz akumulator w moment. Dla mnie ta sytuacja jest w ogóle niezrozumiała - nie zdajesz sobie sprawy z tego, co dzieje się z alternatorem, gdy przy dużych obrotach nagle...
Pompa Star,a rozrusznik od jakiego auta był ,jakiej mocy?Taka pompa od wspomagania jaką może mieć wydajność na jeden obrót i czy rozrusznik wytrzyma długie "kręcenie"?.A co na taki zestaw powie instalacja elektryczna Uaza-alternator standard 55A,akumulator 74Ah.
A co chcesz uzyskać szybsze dogrzanie silnika, czy lepsze ogrzewanie? myślisz że alternator to pociągnie? patrzyłeś ile ma aper? bo nowsze auta z takimi podgrzewaczami to mają ok150
Witam! Mam pewien problem (jak w temacie) z prądnicą do wiatraka...chciałbym spytać, czy można by zrobić prądnicę z silniczka od wentylatora samochodowego... wiatrak nie ma być duży, ma za zadanie jednynie ładować akumulator 12V o poj. 55Ah... pewien człowiek zaproponował mi zrobić wiatrak z alternatora (hehe: od Forda) ;P....jednak nie wiem co z czym...
Można, czemu nie. Jeżeli są i w dwu rodzajach ( anoda i katoda na korpusie) znakomicie uprości konstrukcję.
No to akumulator pomocniczy 12V i przetwornica 12/230V. A to czy będzie sinusoida, czy prostokąt to nie ma znaczenia. Myślisz, że w gniazdku masz idealną sinusoidę? Wszystko zależy od obciążenia sieci lokalnej, drobne spadki są normą. Te 10 minut na co mają wystarczyć? na kiosk ruchu, korek na ulicy? Jak pisałeś 225W, to taka dodatkowa przetwornica...
(at)rezystor240 pokaż to trafo. Z drugiej strony, skoro masz transformator oraz odpowiednie tyrystory/diody to czy nie lepiej byłoby zbudować solidny prostownik z opcją rozruchu? Co do obciążania wciągarką, to też bym to inaczej rozwiązał. Po pierwsze "mocniejszy" alternator np. 90-120A, po drugie blokada uruchomienia przy zgaszonym silniku,
Witam! Myślałem o takim rozwiazaniu, ale z tego co sie dowiedziałem to w takich autach montowane sa alternatory i nie wiem czy taki regulator współpracowałby z prądnicą.
Nie oto mi chodzi. Może troszkę zamotałem, niech kolega sobie na spokojnie rozbierze alternator. Jak zobaczy jak to jest polutowane i zbudowane to zrozumie o co mi chodziło. Czasami ciężko coś wytłumaczyć słowami łatwiej pokazać. Tak na marginesie jak łożyska już słychać to warto je wymienić. Z przodu EU6303 lub 6203 tył 6201.
https://obrazki.elektroda.pl/7853740500_... Stare porzekadło głosi, iż za darmo to można co najwyżej w zęby dostać. Nie odstrasza to jednak niektórych przed próbami uzyskania czegoś za darmo. Jednak darmowe rzeczy rzadko są warte swojej ceny. Nawet jeśli mowa o darmowej energii. Oto kilka urządzeń, które wedle swoich twórców i propagatorów...
Poszukaj nieco o tym, co? Energia jakaś tam będzie, byle się to śmigło kręciło, i żebyś miał obroty na alternatorze w miarę sensowne - konieczny będzie multiplikator.
Alternator do tego Ci się nie nada, gdyż ze względu na budowę wirnika przy przykładowo 1500 obr/min uzyskasz częstotliwość nie 50 Hz a "tylko" kilka kHz !! Bierze się to z jego "uzębionej" konstrukcji. oczywiście trzeba byłoby go przewinąć gdyż napięcie dostarczałby zbyt małe. Tak na marginesie to kiedyś widziałem małą próbę pracy alternatora bez obciążenia...
ale tu chodzi o stabilizację napięcia tak ? Więc szukaj pod hasłem stabilizacja napięcia po drugie jakiej wielkości to napięcie po trzecie nie wiesz wogóle o czym piszesz mostek tylko zmienia napięcie zmienne na stałe a dalej patrz punkt pierwszy tego postu.
witam !! mam dla ciebie rozwiązanie-co prawda dość prostackie ale może być dobre . na jednej diodzie masz spadak nap. około 0.6V jak połączysz 20 szt. szeregowo spadek wyniesie ok.12V . powstanie coś na krztałt diody zenera . nap ponad 12V będzie zwierane do masy i na wyjściu uzyskasz od 7 do 12V.podobne rozwiązanie było stosowane w mot. norton przy...
Regulator równoległy (stratny) stosuje się tylko gdy nie ma innych możliwości wpływania na napięcie wyjściowe. Czyli przy wzbudzeniu od magnesów trwałych. Po wielu podejściach i zakrętach już wiemy, że na 100% jest to typowy alternator sterowany prądem wzbudzenia. Więc o regulatorach stratnych lepiej zapomnieć. Radioamator Staszek Widać że dalej nie...
Chce zbudować wiatrak osi poziomej, prąd z alternatora od VW Touareg (delphi) 14,5V 190A użyć do ogrzewania domu co o tym sądzicie ? Ja jestem zupełnie zielony ale bardzo uparty :) Amedo
Jakiej mocy oczekujesz 100W, 100kW ? Aby zbudować prądnicę z alternatora... Przecież alternator jest prądnicą nierozumiem o co Ci chodzi. Po za tym przy budowie elektrowni wiatrowej prądnica to chyba jeden z mniejszych problemów (nie lepiej wykorzystać alternator, albo prądnicę z agregatu prądotwórczego, podobno silnik asynchroniczny da się też zastosować)...
witam. Udało mi sie wykonać czyszczarkę teraz szukam odpowiedniego materiału do czyszczenia obudów rozrusznika i alternatora. Potrzebuję na początek niewielką ilość żeby sprawdzić jak to działa, Mógłby mi ktoś doradzić co kupić i gdzie? Pozdrawiam
Dobra ale takie uzwojenie wydłużone i pogrubione na 32obr w obudowie alternatora się nie zmieści pewnie dużo by trzeba przezwajać chyba żeby dało się zastosować uzwojenie od starego nie dużego silnika powiec o ile by trzeba zwiększyć grubość i długość drutu. Rozumiem ze grubsze uzwojenie jest przekładnią. Spadek terenu jest nie wielki myślałem nad taka...
jeżeli ktoś nie potrafi inaczej.... Trzeba mieć tradycje by wpaść w taki Samozachwyt. Można zbudować układ automatycznego załączanie wzbudzenia przy określonej prędkości obrotowej. I co jeszcze nawymyślasz bo na początek to mało.Tłumaczyłem jak alternatora doświadczyłem u siebie.
Hehehe poza tym ze wymaga powiedzmy +/- 30V zasilania. Mozna by ale trzeba zbudowac przetwornice co nie jest tak proste jak sie wydaje. A co do instalacji elektrycznej jesli masz w malczaku alternator nie pradnice to pradu ci wystarczy ja swego czasu mialem wzmachola Sony Xplode i wystarczalo.
A może tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... W wątku jest trochę :D opisów generatorów wolnoobrotowych. Z alternatorami samochodowymi jest taki problem, że potrzebują prędkości około 2000 obr/min - co stanowi niejaki kłopot.
A możesz cos wiecej na temat tego zasilacza na lm powiedzieć Dar.El. Może właśnie taki bym zrobił. Oczywiście zasilany z samochodowej 24V. pozdrawiam zbudowałem cos takiego jak na rysunku, ale niestety napiecie spada mi do 17,8V. zastosowałem LM7820 oraz dwa tranzystory. Witam. Przetwornica zaczeła działać. Ostatnio usiadłem do tego "pająka" i stwierdziłem...
Witam wasz, potrzebuje zbudować mały generator 12V tak, aby moc używana na działce światło i jakąś lodówkę 12V mam oczywiście kilka pomysłów jednak zanim przystąpię do realizacji jakiegokolwiek chciałbym zaczerpnąć fachowych opinii, sam jestem amatorem w całym znaczeniu tego słowa, pojecie o temacie mam ze tak powiem dość mgliste; dysponuje silnikiem...
Fakt, trudno wyeliminować to zjawisko jeżeli nie lubi jednego konkretnego modelu radia (choć w tym stwierdzeniu jest ...lekarstwo ;) ) . Jeżeli próbowałeś wszystkiego to przyjrzyj się jeszcze alternatorowi samochodu. Co do "puszczenia" pasma na wofery to spokojnie możesz dać im od 100-120 Hz w górę .
Kiedyś parę lat temu oglądałem filmik jak gościu dołożył zmodyfikowany alternator i nim poprzez baterię kondensatorów zasilał swe wzmacniacze audio dużej mocy (coś około 2kW). Nie pamiętam na czym polegała modyfikacja alternatora, ale był przewijany i grzebane w jego elektronice. Wada - silnik musi pracować i to na trochę podwyższonych obrotach.
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
Szkoda czasu. Brak elementarnej wiedzy, zdolności rozumowania i wyciagania wniosków Autor uparcie dąży do zbudowania rzeczy niemożliwej. Rozumując jego sposobem Niech wsiądzie do samochodu i poprosi aby go koledzy popchali do dużej szybkości. I niech jedzie do Paryża. BEZ uruchamiania silnika! Albo- po co mu silnik i prądnica= niech zbuduje koło zamachowe...
A jasne czyli musze znaleźć coś z czego uzyskam 10W przy napięcie 14V Myśle że dobrze zrozumiałem Tylko czy to ma być prądnica alternator czy może coś innego Przepraszam ale jak widać moja wiedza na temat jest znikoma Co Ty byś zaproponował do tego celu
takie moce - 1000W stosuje się do subwofera , może być jeden w samochodzie np. za tylnym siedzeniem , niezłe wibracje ; co do zasilania stosuje się drugi akumulator i oddzielną instalację do ładowania tego akumulatora , potrzebny mocniejszy alternator , kable i inne elementy (złocone styki)
Tu nie chodzi o to, na czym wytracę moc, bo to nie problem. Tu chodzi o to jak zachowa się alternator przy impulsowym obciążeniu. Widzę, że nikt tego wcześniej nie próbował, więc pozostaje zbudować prototyp i testować.
Chciałbym zbudować przydomową elektrownię wiatrową. Miałem zamiar użyć alternatora od auta, ale na forum znalazłem prądnice. Były to zwykłe silniki z dołożonymi magnesami neodymowymi. Po co daje się te magnesy? Czy są konieczne? Mogę je sam jakoś zamontować?
ja w swojej mam wszystko full oryginał poza tym że starndartowy selen który defraudowal mi prąd zamieniłem na mostek gretza zbudowany z diód prostowniczych od alternatora daewo nubira :) poza tym aq kwasowe i istalacja full full oryginal bezawaryjna więc nie wiem po co cokolwiek przerabiać czy usprawniać :) pozdro
myślałem by samemu tą przekładnię zbudować dlatego kupiłem największy jaki znalazłem albo co najwyżej skanibalizować ją z jakiejś starej zabawki. Kupiłem 3 silniczki bo nie chciałem się zamykać z jedną koncepcją schematu. Do prototypu chce użyć silniczka 12V o maksymalnych obrotach 3500 obr. Wiem, że nawet jak zbuduje przekładnię to nie uzyskam maksymalnego...
Czy do tego radia masz podpięte jakieś urządzenie audio? Czasem wystarczy poprowadzić swoją solidną masę do radia by zlikwidować problem. Nie, to jest proste radio fabryczne (producent VOD - dawny PHILIPS bodajże) , bez żadnych urządzeń zewnętrznych, nie ma nawet odtwarzacza CD. Sprawdzałem na rożnych radiach ogólnodostępnych na rynku - problem ten...
A jeszcze mam takie pytanie co do tego układu czy on nie będzie zbyt mocno przeciążał alternatora gdy silnik nie będzie odpalony. Oraz jak duże obciążenie wytrzyma tranzystor na końcu układu (Bd 140)
Ciekawy pomysł z tą prądnicą, ale trzeba wziąść pod uwagę także inne opry ruchu. Co do przełożenia to moim zdaniem jest obojętne, jeśli prądnica będzie stawiać opór 1KW to znaczy że silnik te 1kW wytwarza.
musicie mi opisać co to za samochód i co chcecie osiągnąć przez tą pracę może mam jeszcze lepszy sposób. Kiedyś zamontowałem dwa czujniki z przełącznikiem w kabinie jeden był włączany powyżej 3 tys/obr, drugi powyżej 6tys/obr. po wyłączeniu obydwu system pracował standardowo i wy musicie zostawić na swoim miejscu fabryczny a dodatkowy zamontować ? no...
Elektrolizera ani silnika na wodór działającego ze 100% sprawnością na razie nie zbudujemy ale wodór jako dodatek do paliwa to czemu nie.Jadąc samochodem spalamy paliwo ale i wytwarzamy prąd w alternatorze a więc rozpędzamy samochód do 100kM minimalizujemy dopływ paliwa i załączamy elektrolizer a z niego wodór do silnika.Samochód trochę waży tak że...
Właśnie szukałem już różnych czujników. Ale jakiegoś dokładnego nie byłem w stanie znaleźć. Nigdy nie używałem takich czujników i nie mam wiedzy jaki byłby odpowiedni. Zależy mi na jakimś z wyświetlaczem, żeby studenci mogli sprawnie zapisywać aktualną prędkość na alternatorze. Widziałem jakieś z wyświetlaczem, ale jak na moje środki finansowe są zbyt...
Na mimośrodowym stojanie nie zrobi się maszyny trójfazowej. Będzie to jakiś twór impulsowy. Blaszki daj cienkie, bo żeby zniwelować migotanie musisz użyć więcej magnesów, a to spowoduje dużą częstotliwość i grzanie rdzenia. Blachy muszą być dobrze polakierowane przed spakietowaniem, lakierowanie po tym zabiegu z elektrycznego punktu widzenia jest już...
Czy ktoś ma jakieś uniwersalne rozwiązanie dla początkujących Żadne urządzenie które daje takie napięcia i moce nie jest dla początkujących. Są na Elektrodzie schematy takich urządzeń, ale na szczęście bez wartości elementów, co skutecznie eliminuje początkujących z pierwszych miejsc w kolejce na cmentarz :). przewinąć alternator samochodowy i będzie...
Witam! Szperałem trochę w Internecie i po różnych forach, niestety nie mogę natrafić na nic sensownego, co mogłoby mi pomóc. Mój problem jest następujący. Potrzebuję ładować baterię akumulatorów 24V (szeregowo połączone 12V). Uprzedzając pytania odpowiadam, że nie mogę przełączyć na równoległe połączenie, gdyż akumulatory mają być ładowane "w locie"....
Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Potwierdzam, obrotomierz sygnał bierze z alternatora - z wyprowadzenia "W" . Co do drugiego zdania - fałsz. Seria 6100 jak się nie mylę zbudowana jest na sterowniku "Autotronic II" w różnych konfiguracjach. A skoro tak, to sterownik ten ma dedykowane...
Opcja nr 2 oczywiście że by działała. Pytanie tylko jaki prąd będzie pobierać nowy wirnik, o ile jest większy od starego, i czy w dłuższym (lub bardzo krótkim ;) ) czasie nie upali fabrycznego regulatora. Inną opcją jest dopasowanie alternatora od diesla. W większości marek diesle mają mocniejsze alternatory. Ew zbudowanie jakiegoś "składaka". Sam kiedyś...
Niezbyt dobry pomysł...czekam na kolejne w miare mądre propozycje Dodano po 3 Człowiek chce sie troszeczke poduczyc,zbudowac cos samemu a inni mu nie daja szansy,wysmiewaja sie itp... przepraszam ok PRZEPRASZAM ten rower to był tylko dodatek tak jak co wybrać prądnice a alternator sam napisałeś Chce zbudować mała i w miare tanią prądnice do zasilania...
kondensator czego zbudowany czego zbudowany monitor zbudowany radio odbiornik
styki odkurzacz obliczyć okres przebiegu philips serwisowy zmiana matryca
instrukcja obsługi radia blaupunkt zamrażarka whirlpool
Huawei B535 LTE Modem Connectivity Issues: Power, SIM, Firmware, Antenna Fixes Steyr Compact 4665 – nie świecą reflektory robocze, brak świateł dachowych, diagnostyka