Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Alternator może mieć duży problem z jego doładowaniem.
tak, jest możliwe ładowanie aku rozruchu wyższym napięciem, niż daje alternator, gdyż moduł ładowania posiada powielacz napięcia (widoczny na schemacie DC/DC). Czerwony kabel od sterownika J367 do przekaźnika łączenia równoległego akumulatorów służy właśnie do ładowania akumulatora rozruchowego. Alternator natomiast dopasowuje napięcie do akumulatora...
Tak wygląda cały alternator plus zdjęcie kontrolek : od lewej pomaranczowa od hamulców ,dwie zielone od migaczy ,2 niebieskie światła krótkie długie , czerwona od ladowania , ostatnia biała powinna być od świecy żarowej i tu właśnie mnie ciekawi ze do niej idzie ten cienki kabel od alternatora to jest połączone z ta dziwna puszka pod deska (do tej białej...
Witam. Proszę o pomoc. Posiadam traktor Deutz dx 3.70 i mam problem z kontrolką ładowania. Kontrolka po przekręceniu stacyjki i odpaleniu traktora świeci cały czas pomimo że alternator ładuje. Do kontrolki idzie jeden kabel od alternatora a drugi czerwony jest dolutowany ale nigdzie niepodłączony. Z informacji jakie mam od innych użytkowników Deutza...
Gdy montowałem Alternator zapomniałem odpiąć klemy i kabel czerwony który idzie do alternatora zaiskrzył i gdy podłączam klemy nie ma w ogóle w aucie prądu.
Witam, Z racji, że to mój pierwszy post to chciałem się przywitać. :) Bez biadolenia do rzeczy. Chcę dołożyć do swojego Poloneza Caro Plus elektryczną nagrzewnicę z jakiegoś samochodu. Montaż owej nagrzewnicy w obudowie nie jest dla mnie problemem, natomiast schody dla mnie zaczynają się przy elektryce. Nie za bardzo rozumiem elektrykę, coś czego namacalnie...
Biało niebieski idzie na alternator w pin L, niebiesko czerwony alternator pin F.
Dotyczy postu michal rybka- alternator jest poza samochodem i chcę go napędzać wiatrakiem do oświetlenia /świecenia żarówki/.powyższy temat jest dla mnie z deka zawiły. Uprzejmie proszę o konkretną podpowiedź które kabelki mam podłączyć do żarówki--jak rozumiem / a może i nie /to kabel biało czerwony to plus a brązowy to minus. Podłączając do oprawki...
Znaczy się ustawiłem na mierniku prąd stały. Końcówka czerwona do plusa czarna do minus i miernik pokazuje 12V. Jak mu przygazuje to nieznacznie wzrośnie do 12,3. 12,5 Ale to jest mało Zmierzyłem na stacyjce od alternator kabel ten czerwony pokazuje 24V. I jak to jest bo ja sam nie wiem to jest alternator 24 czy 12V?😣
Witam. posaidam bmw e38 seria 7. Mam w niej alternator bosch i mam taki problem bo wykreciłem alternator i teraz nie wiem jak go podłaczyc,mam 2 kable i wtyczke. Wtyczka znalazła swoje miejsce a kable nie bo nie widziałem jak odkrecałem skad one wypadły. podłaczajac 2 kable jednoczesnie robia zwarcie,a dodam ze te kable nie robia jako masa,poniewaz...
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Witam. Problem mam taki, że traktorek nie ładuje akumulatora. Wymieniłem alternator (gdyż był upalony) i regulator napięcia. Miernik przed i po wymianie pokazuje napięcie 10-11V na akumulatorze. Jednak jeśli odepnę od miernika czerwony wtyk i w tym miejscu sprawdzę napięcie to w zależności od obrotów - wynosi od 12V na wolnych obrotach do 30V na dużych....
Jak ma 11V i naładował się w czasie kilkuminutowej jazdy to już mu padła jedna cela... wystarczać będzie do pierwszej chłodniejszej nocy - następnego dnia rano już nawet nie zakręci. Daj spokój upływności diod alternatora, bo te 0,1mA to bardzo dobry wynik, jak chcesz mierzyć to mierz na zakresie 10A (inaczej wtedy podłączasz czerwony kabel do miernika...
Witam, Alternator T-25 posiada wbudowany regulator napięcia, który z kolei posiada wkręt regulacyjny do ustawiania w położeniu "zima-lato" (pierwsze litery po rosyjsku). Spróbuj to przeregulować w oparciu o wskazania woltomierza włączonego pomiędzy grubszy czerwony kabel a masę. Regulator powinien utrzymywać napięcie ładowania na poziomie nie wyższym...
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
z alternatora wychodzi tylko jeden czerwony kabel :( Dodano po 3 https://ikaktus.pl/pl/p/CEWKA-TECUMSEH-A... wygląda identycznie
dziękuje za zainteresowanie tematem, zacznę od tego że na naładowanym akumulatorze też nie działa, PROBLEM POLEGAŁ NA: przy klemie (+) ,przy akumulatorze odchodzą dwa przewody z czego jeden idzie przez taką plastikową obudowę (do alternatora i rozrusznika), po rozebraniu zobaczyłem tam dwie grurbe płytki które były wcześniej zlutowane- rozumiem że takie...
OK. Dzięki za podjęcie tematu. Zdaję sobie sprawę, że coś musiałem pokręcić. Problem w tym, że ten czarno czerwony kabel spod "10" tam był wcześniej, to zapamiętałem. Ale nie jestem pewien co do dwóch " 13" Czy to możliwe, że je zamieniłem? Na szczotki dałem czarny " -", a + dałem na ten z dwóch kabli ( alternator i drugi czarny) a na szczotki dałem...
mam inny problemik szczotki ładnie założone dzieki za pomoc ale teraz pojawia się problem czysto elektryczny tzn. skręcilem wszystko chce odpalac auto i po przekręceniu kluczyka nie świeci się kontrolka od akumulatora a silnik kręci choćby mu się nie chciało posprawdzałem kabelki idące do rozrusznika i alternatora i tak do rozrusznika idzie podwójny...
Witam. W moim Ursusie C-328 padł alternator, który miałem zamontowany z swojego poprzedniego żuka. Dziś zakupiłem nowy w sklepie rolniczym i teraz moje pytanie jak go podłączyć. W sklepie mówił, że mam czerwony kabel dać do rozrusznika i do tej wtyczki co wystaje wsunąć konektor od lampki w wskaźniku i alternator będzie działał i będzie ładowanie. Moje...
Sprawdziłem wiązkę kable są całe, nie ma przetarć, również czerwony kabel wydaje się być bez uszkodzeń, możliwe, że woda dostała się do wtyczki w alternatorze i to wywołuje problem? Jeśli nic nie znajdę wymienię cały alternator z regulatorem napięcia, czy mogę sprawdzić coś jeszcze?
https://obrazki.elektroda.pl/6889073600_... witam ze sie podepne pod pytanie mam problem z panda 1,2 2003 nowy akumulator ,nowy alternator,jak juz silnik chodzi to jak podlacze miernik na napiecie + do klemy plusowej ale nie na akumulatorze a minus- na karoserie to mam 14,15 v czyli alternator laduje,ale jesli podepne minus- pod kabel...
Czyli do tej grubej śrubki trzeba podłączyć ten gruby czerwony kabel co był podłączony do prądnicy i ta cienka śrubkę do masy ciągnika a ta śrubkę na śrubokręt do kontrolki Proszę tylko o odpowiedz tak czy nie
Bardzo proszę o pomoc. Wcześniej siedział alternator z gniazdem na 3piny teraz muszę poprzerabiać wejścia i podłączyć to pod nowy alternator, ale potrzebuję oświecenia co do czego podłączyć. Robię to pierwszy raz i nie bardzo wiem co i jak. Bo z tego co widzę u mnie gruby czerwony kabel nie był w ogóle podpięty czyli teoretycznie L. Żadnego tołku z...
Witajcie zatarłem niedawno zwoje na starym oryginalnym alternatorze, problemy z odkręceniem koła zamachowego ;C (2 Przewody od ładowania różowy, żółty) i niebieski do iskry Znalazłem tani chiński alternator (3 Przewody żółty, biały i czerwony i dodatkowo niebieski iskra) Zamontowałem lecz ładowania niestety brak. Napięcie na akumulatorze po odpaleniu...
U mnie ze statora wychodzi tylko jeden przewód czarny z zieloną złączką i nie mam na nim napięcia po odpaleniu. Jest cały czas masa, więc wymiana regulatora nie pomoże. Traktorek świeżo kupiony, brak regulatora - jest tylko na niego miejsce na rozruszniku i jeden czerwony przewód wychodzący z wiązki instalacji elektrycznej. Na przewodzie z alternatora...
Witam Państwa Mam problem z moim C-maxem. Otóż miesiąc temu padł mi drugi już alternator(Magnetti Marelli 105A). Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A. Problem polega na tym że alternator słabo ładuje na wolnych obrotach 12.4-128 nie zapala sie kontrolka ładowania. Dopiero po przy gazowaniu pojawia się ładowanie 14,2-14,4....
Witam, Jako, że jest to mój pierwszy post, a wiedza ma na tematy mechaniczne jest prawie zerowa to będzie to ciężki dla mnie temat. Informacje podstawowe: Posiadam bmw e46 320 ci coupe 1999 r. Dwa dni temu pękł mi pasek klinowy napędzający pompę wspomagania i alternator. Powodem było padnięte łożysko na alternatorze które dosłownie się zatrzymało przez...
Witam Państwa Mam problem z moim C-maxem. Otóż miesiąc temu padł mi drugi już alternator(Magnetti Marelli 105A). Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A. Problem polega na tym że alternator słabo ładuje na wolnych obrotach 12.4-128 nie zapala sie kontrolka ładowania. Dopiero po przy gazowaniu pojawia się ładowanie 14,2-14,4....
Witam, A więc ostatnio postanowiłem zamontować alternator od skody felicii 1.3 w moim traktorze t25. Alternator leżał kilka lat poza tym nie wiem zbyt wiele w jakim stanie był kiedy go zdemontowano ale słyszałem że był sprawny. Od strony mechanicznej poradziłem sobie wymieniłem tylko szajbke na taką która pasuje do mojego paska. No i teraz do rzeczy...
Witam, mam problem, alternator od którego wychodzą dwa przewody jeden czerwony z diodą i drugi czarny, w swoim traktorku nie mam świateł, więc czarny mam nie podpięty, a czerwony mam podpięty pod stycznik traktorka jest to countax rider 30. No i problem jest w tym że jak mierze miernikiem prąd w czerwonym kablu to na wolnych obrotach bez podłączenia...
witam.silnik ma 150KM.
Ad.1. Wyższe niż napięcie akumulatora Ad.2. Zapewne dlatego, że stacyjka odłącza akumulator przy zgaszonym silniku. Ok wydaje mi się że czerwony kabel idzie przez stacyjkę ponieważ alternator potrzebuje wzbudzenia przy uruchomieniu silnika- zatem potrzebuje podania 12V z akumulatora. Potem już następuje ładowanie akumulatora ale przez co - dlaczego...
Ściągnięta jest tylko klema "-", natomiast '+" nadal siedzi na akumulatorze czyli jeżeli będę podawał od spodu napięcie na alternator załóżmy, że z prostownika badź drugiego akumulatora, to przykładać obie klemy?Ściągnięta jest tylko klema "-", natomiast '+" nadal siedzi na akumulatorze czyli jeżeli będę podawał od spodu napięcie na alternator załóżmy,...
Witam. Założyłem nowy alternator. Chwilę pochodził, zmierzyłem napięcie - 14.5V. Przegazowałem kilka razy i już zbieram się a tu nagle jeszcze raz mierzę i mam 12V. Kurcze gaszę silnik, zapłon - a tu nie ma kontrolki ładowania wogóle. Podłączam pod stary alternator aby przynajmniej sprawdzić kontrolkę a tu - nic - zero. Długo się nie zastanawiając -...
Witam, mam problem z ladowaniem w Vectrze A. Zaczelo sie od tego ze kontrolka ladowania nie gasla rano po uruchomieniu silnika, ale jak wyjezdzalem z parkingu po przegazowce gasla. Z dnia na dzien pozniej gasla. W czwartek wybralem sie w podroz 50km i dlugo nie gasla, ale zgasla po paru minutach. Dodam jeszcze ze jak sie palila to wszystko ciemniej...
Niestety w trakcie prac nie uwzględniłem wszystkich fotek i niektóre są już po "kąpieli" :) Miło że zauważyłeś różnicę :) Jeszcze BARDZO WAŻNY Service Pack do naprawy póki temat jeszcze żyje Otóż jednak MUSI być drugi mostek ponieważ układ przeciąża alternator ja to zrobiłem tak : http://img262.imageshack.us/img262/6056/... Widać 4...
witam żółty kolor to dobry kolor jak jest czerwona kropka to jest źle tzn on na czerwonej kropce może jeździć ale jak kropka się robi czerwona(różowa) to oznacza tak jak by zużycie modułu aż w końcu go trafi dużo modułów już wymieniałem i kazdy który był zły miał kropke koloru czerwonego tzn taki czerwony mieszany z różowym Posprawdzaj jeszcze kable...
witam tu jest pies pogrzebany bo ten przewód idzie w głównej wiąsce która przechodzi z kabiny silnikowej do przedziału kierowcy trzeba zrobić jak ja przeciąć wiązkę albo jek ci tam radzą puścić obok jej taki gruby przewód masy nie szukaj bo to chyba sprawdziłeś w 1 kolejności ??? ja rozprułem wiązkę bo to już była sprawa chonoru :-))) jestem elektronikiem...
dupa wszystko dalej lipa :( wymontowalem dzis alternator bo mialem zalozyc drugi ale sie okazalo ze nie pasuje (od innego modelu) .. wiec mowie wlacze silnik bez altka i popa3e ... popracowal az sie nagrzal i dupa ... zapalila sie lambda i potem jak chcialem kierunki czy cos wlaczyc to stycznik napierdzielal jak szalony i wszystko zdychalo ... wydaje...
Ja się głowie od dłuższego czsu, a to dlatego że co fachowiec to pomysł :) więc tak to wygląda u mnie: ma dwa aku 12 V 100ah, rozrusznik 24 V alternator 14 V aku były odłączone tak: kabel od rozrusznika szedł do aku nr 1, minus od aku nr 1 szedł do urządzenia które prawdopodobnie nazywa sie rozłącznik masy z elektromagnesem (cykał podczas przekręcania...
Bawilem sie tymi funkcjami lecz bez efaktu :| poszedlem dalej i przetlumaczylem ten angielski odpowiednik odnosnie programowania oraz wiazek CN, co prawda ciezko co z tego zrozumiec ale lepszego translatora nie znalazlem. Program P-1 ustawienia O 1/1 turbo timer Auto programu Gdy jest włączona, to funkcja utrzymania silnika w 2 min po drzwi są zamknięte....
Witam, zakładam sobie amatorsko alarm do samochodu skoda fabia 2005. Jest to alarm pod can-bus czyli bez żadnego wiercenia dziur. Utknąłem w sumie na końcu bo trzeba go podłączyć teraz do prądu. Według schematu ma to być z kabla 12 v po przekręceniu stacyjki czyli pozycja ON, a drugi kabel to zapłonowy. Nie wiem gdzie je odszukać ? Pod którym bezpiecznikiem...
No nowość straszna. Kazdy wie, że trzeba sprawdzać, czy nie urwany cienki czerwony kabel na wtyczce alternatora lub gdzieś o drodze. Mechanizm jest prosty-deska stwierdza że jest ładowanie (kontrolka na niebeskim kablu), ale nie stwierdza prędkości obrotowej silnika, czyli stan irracjonalny dla niej, to zapala kontrolkę oleju.
Do alternatora , on winien jest , Mości Pikolini!
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
Witam, mam pytanie odnośnie kabli na alternatorze. Od czego jest kabel biały, a od czego jest kabel czerwony? https://obrazki.elektroda.pl/4268809000_...
Zółto-czerwony podłącz pod konektor w izolatorze na alternatorze. Pod tablicą ten sam kolor podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi koniec kontrolki pod plus po stacyjce. Zanim podłączysz te przewody sprawdź czy na pewno ten przewód idzie z pod alternatora do regulatora i dalej pod tablice.
Kabel czerwony był przygnieciony skrzynią
Na dolnej śrubie są dwa czarne, alternator i akumulator (chyba). Ten czerwony to pewnie wjście na instalacje.
Czyli to jest w tym miejscu co jest jakby przepalony kabel? Czerwony?
Nie podepniesz się pod oświetlenie - po pierwsze oświetlenie "nie jest włączone" a po drugie takie podłączenie grozi uszkodzeniem komputera. Czerwony kabel przy alternatorze to plus (minusem jest silnik, karoseria).
jeżeli odłącze gruby czerwony kable od alternatora to kontrolka ładowania zapala sie po włączeniu zapłonu.
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
Jest to kabel od alternatora
Nie, kabel (żółto niebieski) idzie gdzieś koło prawej lampy. Oczywiście z alternatora wychodzi gruby czerwony i cienki niebieski
Czerwony kabel nie wychodzi z alternatora tylko z regulatora i to kl.30. Są tańsze regulatory bez wyjścia na kontrolkę.
Wielkie dzieki znalazłem czujnik ... Jakims trafem udalo mi sie podlaczyc ten czerwony kabel do alternatora ( miał miejsce na taki konektor i nawet sie długośc kabloa zgadzała). Teraz jest juz wszystko OK Pozdro RZezniol
Alternator ma szarą wtyczkę z dwoma kablami, jeden biały, drugi chyba żółto-czerwony, ściągnij ją z alternatora i połącz kawałkiem kabla styk tego kolorowego kabla z minusem akumulatora
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Witam mam ten sam problem w actros mp3, podmieniłem nowe kable z wtyczki przy alternatorze do puszki co wchodzi do kabiny, niebieski, czerwono czarny i niebieski tj 1.2.3 pin we wtyczce przy alternatorze, nadal skacze ładowanie, co może jeszcze być, został mi tylko czerwony kabel którego nie podmieniłem on idzie chyba do mr a później do czujnika na...
A z tego co wiem to taki amperomierz najlepiej wstawić w ten gruby, czerwony kabel co do alternatora idzie O to mi chodziło gdzie zamontować woltomierz też się przyda najlepiej w gniastko zapalniczki zamontować?
Żeby sprawdzić czy jest elektrolit trzeba z góry odkręcić wszystkie korki,może być taki przypadek ze może nie być w jednej celi.Weź miernik i podłącz czerwony kabel do alternatora(tam gdzie jest podłączony kabel z akumulatora a czarny do masy.) zapal samochód nie dodaj gazu i sprawdź jakie ma wartości potem dodaj gaz i znowu sprawdź a podaj numer alternatora...
Sprawdziłem i po podłączeniu żarówki w czasie rozruchu zero prądu dopiero jak silnik pracuje jest prąd, miernik po przekreceniu stacyjki pokazuje 0,7V w czasie rozruchu dalej 0,7 no i jak silnik pracuje już 14,4 Druga sprawa z podłączeniem kabelka niebieskiego od wtyczki do akumulatora + I zapaleniu silnika dalej mamy żółty akumulatorek na kompie. Jakieś...
czyli ten czerwony kabel??
Dzięki za odpowiedź, zasięgnąłem jeszcze trochę informacji dodatkowo, ale przez to jeszcze bardziej się pogubiłem. Według schematu zielony kabel D powinien bezpośrednio na kontrolkę ładowania, z tego co się dowiedziałem w moim przypadku muszę go puścić przez 67 na regulatorze i dopiero wtedy na kontrolkę. Dodatkowo czarny kabel widoczny na zdjęciu,...
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
W tej chwili też nie pamiętam, czy biegnie on przez rozrusznik bo auto mam w garażu znajomego. Rozumiem, że chodzi o kabel takiego typu jak na tej fotce (czerwony - zdjęcia poglądowe z innego wątku) http://obrazki.elektroda.net/29_12197780... U mnie do alternatora idą razem dwa kable; czerwony i czarny z tego co pamiętam i są osłonięte takim gumowym...
Mam mały problem zaczęło się od tego że alternator nie ładował po nocy odpalałem na kable dzisiaj ta samą kontrolka plus czerwona usterka silnika rozrusznik kreci ale nie odpala
Do alternatora jest kondesator specjalnie do tego zrobiony, przykręcamy go do dobrze oczyszczonego punku masy na alternatorku, a plus ma kawałek kabelka z oczkiem wkręcamy pod najgrubszy kabel w alternatorze czyli "+". (czerwony) Natomiast ze zwykłym kondesatokiem od płytek jest pewien problem, nie jest jego obudowa przystosowana do wyższych temperatur,...
z tego co ja sie orientuje bo tez przerabiałem ten temat (tylko ja miałem wypaloną czarną skrzynke padł jeden z tranzystorów mocy ,zakupiłem używaną pompe i działa ) z tymi kablami chodzi o to ze 2 grube (czerwony +12V , brązowy -12V) pozostają 2 cienkie kabelki (czarny +12V z pod stacyjki ,a niebiesko biały jest to PLUS + z pod alternatora jeżeli nie...
Otóż masz rację tak się działo z moim ładowaniem jak dokładnie opisujesz. W związku z tym mam pytanie bo skoro tu tyle elektroników to może by zrobić jakiś układ wzmacniający ładowanie wpinany na kabel plusowy (czerwony) idący z alternatora do akumulatora. Nie znam się na tym więc proszę o wyrozumiałość.
Mogą być diody wzbudające, ale równie dobrze regulator (kabel czerwony to 15).
Podepnę się pod temat. Też robię Sama na Isuzu 1,7D.Jak podłączyć kable zielony i biały.Czerwony wiadomo.
bieguny są umieszczone odwrotnie, niż przy moim poprzednim Oklej/pomaluj sobie na czerwono róg akumulatora przy dodatnim czopie. Tak samo kabel jeśli utracił osłonę a koloru izolacji też już nie widać. Moje pytanie brzmi czy mogło dojść do uszkodzenia alternatora? Mogło. Przy takim podłączeniu zazwyczaj padają diody, bo są spolaryzowane w kierunku...
"Jakie zaciski ma alternator" nie wiem czy dobrze rozumiem. Chodzi o wtyczki. Jedna kostka z dwoma przewodami. Plusowy ten gruby czerwony kabel. I masa do połączona z jakimś owalnym czymś Dodano po 33 Jak coś to zrobię zdjecie Dodano po 2 Jak coś to zrobię zdjecie
Cześć Pany macie jakiś patent na przywrócenie ładowania alternatora!!!?? Kawałek schematu też by się przydał z opisem co jest na tych kabelkach na wtyczce alternatora. Kable czerwono/niebieski na nim napięcie ok 8.7V i brązowo/szary 0V....po odpaleniu auta Alternator wyjęty i sprawdzony na innym regulatorze, ładuje (tego oryginalnego nie wiem jak i...
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
Mierzę się z następującą zagwozdką: spadki napięcia, którym towarzyszy spadek obrotów oraz drgania silnika (w charakterze ciągłym). Spadki obrotów silnika nawet o 350–400 obr./min, np. podczas dociągania szyb (tak na biegu jałowym, jak i na biegach jezdnych). Ładowanie na postoju 14,4 V, niezależnie od ilości włączonych odbiorników (spadek następuje...
Nie za cienki ten kabel do akumulatora ( czerwony) . Gdzie to napięcie mierzysz ( na akumulatorze czy alternatorze ), jaki stan akumulatora ? W toyocie yaris jest prawie identyczny alternator , na biegu jałowym silnika napięcie 13,8V
Witam Mam problem z podłaczeniem alternatora . Ciagnik zetor 7211 88r. alternator firmy magneton: Posiada on wyjścia D+, DF, masa, i na gruby czerwony kabel. a także oddzielnie elektroniczny regulator z dwoma wsówkami 67 i 15, oraz przekaźnik do kontrolki. Jak to poprawnie połaczyć? Pozdrawiam
Shemat znalazłem( Li Fan 200GY-5) i wygląda to tak: Czerwony (R) do (+) akumulatora , zielony (G) masa, oba żółte (Y i Y) do alternatora (Magneto :D ). Schemat jest narysowany takim maczkiem, że kłopot z zeskanowaniem (przez lupę odczytywałem) Pozdrawiam (postaram się jakoś to zeskanować w miarę czytelnie i wysłać na maila.
Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator. Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik silnik -> kasta -> minus aku. Jest przejście. Do alternatora...
https://obrazki.elektroda.pl/9313296100_... Prowadząc odbudowę samochodu taka książka na pewno się przyda .Poza tym fachowców od stara już mało zostało ,a pozostali z komputerem mają na bakier. Dodano po 21 Zapewne czerwony kabel gruby od alternatora idzie do rozrusznika a potem idzie do akumulatorów w twojej zabudowie, tylko po drodze...
tia, dawno ale teraz jest wszystko skręcone bo i magazyn zajęty i deszcz pada. Jeszcze muszę się upewnić czy wszystko jest dobrze podłączone bo obecnie mam pod styk M niebieski kabel a pod styk R alternatora różowy/czerwony. Może dziś zdejmę jeszcze raz osłonę pod zegarami i zajrzę czy jest dobrze podłączone. Jeżeli będzie dobrze to kupię po prostu...
Więc interesują Cię z kostki tylko dwa kable , jeden od kontrolki to wiesz który bo sprawdzałeś kontrolkę /powinien być żółty z czerwonym paskiem/ oraz obrotomierz /powinien być zielony/. Nie interesuje Cię czerwony- stałe zasilanie i czarny zasilanie po zapłonie/ sprawdzić dokładnie. Opis wtyczki dwupinowej chyba masz.P http://obrazki.elektroda.net/95_12734195...
Kolego zapalonymajsterkowicz . Żeby być pewnym, że na wzbudzenie podajesz prąd to możesz podłączyć, na stałe (na dłuższą chwilę) żarówkę bezpośrednio blisko alternatora, tak jak na fotografii. Oczywiście konektor od oryginalnej kontrolki ładowania zdejmij. Przez kilka minut 4W żarówka nie rozładuje akumulatora. Po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć....
Jest regulator koło kierownicy i wydaje się, że jest ok. problem jest inny tu gdzie zaznaczyłem na czerwono brak kabla który wychodzi z alternatora prawdopodobnie ma on nr 15 i potrzebuje schematu lub zdjęcia jak podłączyć go wewnątrz alternatora (tzn. do mostka alternatora) aby była możliwość podłączenia kabla od regulatora.
Kolega FIDOS2 absolutnie nie ma racji.W chwili naciśnięci pedału sprzegła,a gazowaniu silnika, układ by pokazywał banialuki. Proszę prowadzić konwersację na rzeczowym poziomie. Kabel obrotomierza(czerwony) idzie we wspólnej koszulce z kablem kontrolki alternatora).Jeżeli go tam nie ma ,to nalezy odszukać wielozłącze po lewej stronie samochodu,w okolicach...
Czarny przewod w miejsce COM. Natomiast jeśli chcesz mierzyc prąd to czerwony kabel wkladasz w górne miejsce[10A DC] i przekrecasz pokrętło na te 10A. Natomiast jeśli chcesz zmierzyc napięcie to czerwony na srodek, z tYm ze musisz uwarzać jakie napięcie mierzysz- jesli stałe to pokrętło naDCV. Zmienne to gałka naACV. PRZY OPORZE rezystancji czerwony...
Jednak troche mało. Włącz wszystko i sprawdz napięcie przy alternatorze (obudowa alternatora to minus i w wtyczce czerwony kabel bądz kable plus) w fordach na kablach lubią być spadki napięcia.
Witam! Podłącze się do tematu bo pewnie śledzą go zainteresowani, mam MK5, który ładuje tylko powyżej 3tyś obrotów, potem spada wraz z puszczeniem gazu. Alternator miał zakładany nowy regulator u lokalnego naprawiacza alternatorów, ale było tak samo, potem trafił do wyspecjalizowanej firmy, która stwierdziła że stary regulator był ok i go założyli....
Czasu nie miałem ostatnio to zająłem się tym dziś... Trochę się zdenerwowałem, bo nie mogłem znaleźć tego kabla od kontrolki ładowania :/ Od alternatora idzie ten jeden gruby plusowy oraz jest kostka z trzema cienkimi kablami (bodajże biały, czerwono-brązowy i żółto...). Dziś przygotowałem wszystko żeby zostało tylko wpiąć ten kabel z alternatora. Jakby...
Zobacz gdzie idzie wiązka kabli z alternatora. Musisz znaleźć zielony czerwony i żółty. Odłącz regulator napiecia. Odpadł silnik pomiędzy zielonym a żółtym powinno być ok 8volt pomiędzy zielonym a czerwonym ok 10volt zmiennego. Jak będziesz dodawał gazu to będzie rosło. Tak sprawdzisz alternator. W chińskich motorack potrafią się kable poodrywac.
Tu są materiały, o których jest dyskusja. Projekt instalacji elektrycznej C330 [url=http://zst-skarzysko.pl/wp-content/... a tam czary mary - są dwa połączenia akumulator instalacja - gruby kabel do rozrusznika, stamtąd do alternatora oraz cienki kabel od akumulatora do stacyjki. Gwarantuję koledze, że po...
Moje autko to talbot Horizon 1.1 , mam problem pewnego dnia padł akumulator i okazało sie ze alternator nie ładuje. Wymieniłem regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem , miałem taki jak w tym temacie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Regulator tez miał zółty kabelek więc podpiełem go pod +12 V tak jak na zdjęciu : http://img811.imageshack.us/img811/8884/...
Witam ponownie:) Jak mogę podłączyć alternator w 126 BIS żeby było ładowanie i kontrolka od ładowania??? Z alternatora z tego co widzę wychodzą dwa kable - gruby czerwony, przykręcony pod śrubę i cienki czarny na wsuwkę. Gdzie te kable podłączyć żeby działało. Oczywiście pomijam całą instalację w samochodzie gdyż jest mi ona zbędna.
Kup jakiś zwykły na 5 kabli. Podłącz po kolorach i będzie działać. Tylko musisz pociąć i polutowac kable. 3 żółte kable to trzy fazy alternatora, a czerwony i czarny to plus i minus.
czerwony przewód alternator kabel żółto czerwony kabel czarno czerwony
amica elektrozawor łączenie puszkach wkładka menuet
programator at89c52 spawarka transformatorowa
Podłączenie radia Eunavi w Skoda Octavia 2 2004 AG Compact CT-4 – schemat podłączenia centralka i sterownik sekwencyjny LPG