witam.silnik ma 150KM.
No nowość straszna. Kazdy wie, że trzeba sprawdzać, czy nie urwany cienki czerwony kabel na wtyczce alternatora lub gdzieś o drodze. Mechanizm jest prosty-deska stwierdza że jest ładowanie (kontrolka na niebeskim kablu), ale nie stwierdza prędkości obrotowej silnika, czyli stan irracjonalny dla niej, to zapala kontrolkę oleju.
jeżeli odłącze gruby czerwony kable od alternatora to kontrolka ładowania zapala sie po włączeniu zapłonu.
Nie podepniesz się pod oświetlenie - po pierwsze oświetlenie "nie jest włączone" a po drugie takie podłączenie grozi uszkodzeniem komputera. Czerwony kabel przy alternatorze to plus (minusem jest silnik, karoseria).
Gdy montowałem Alternator zapomniałem odpiąć klemy i kabel czerwony który idzie do alternatora zaiskrzył i gdy podłączam klemy nie ma w ogóle w aucie prądu.
od czego służy ten środkowy kabel? To jest tak samo B+, oba czerwone przewody są podłączone do tego samego wyjścia.
Do alternatora , on winien jest , Mości Pikolini!
Na dolnej śrubie są dwa czarne, alternator i akumulator (chyba). Ten czerwony to pewnie wjście na instalacje.
Do alternatora idą dwa kable żółty i czerwony :) http://obrazki.elektroda.pl/5447662200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8892538400_1... Wydaje mi się ze wystarczy podpiąć kabel od czerwonego wychodzącego z alternatora pod bezpiecznik a następnie pod solenoid przy plusie, który wchodzi bezpośrednio do akumulatora.dobrze...
Alternator może mieć duży problem z jego doładowaniem.
Wielkie dzieki znalazłem czujnik ... Jakims trafem udalo mi sie podlaczyc ten czerwony kabel do alternatora ( miał miejsce na taki konektor i nawet sie długośc kabloa zgadzała). Teraz jest juz wszystko OK Pozdro RZezniol
Kabel czerwony był przygnieciony skrzynią
Alternator ma szarą wtyczkę z dwoma kablami, jeden biały, drugi chyba żółto-czerwony, ściągnij ją z alternatora i połącz kawałkiem kabla styk tego kolorowego kabla z minusem akumulatora
Możesz dorzucić zdjęcie? Mogę sadzić że ten z napięcie do śruby m8 a drugi do masy. Ale dorzuć zdjęcie.
Jest to kabel od alternatora
A z tego co wiem to taki amperomierz najlepiej wstawić w ten gruby, czerwony kabel co do alternatora idzie O to mi chodziło gdzie zamontować woltomierz też się przyda najlepiej w gniastko zapalniczki zamontować?
Żeby sprawdzić czy jest elektrolit trzeba z góry odkręcić wszystkie korki,może być taki przypadek ze może nie być w jednej celi.Weź miernik i podłącz czerwony kabel do alternatora(tam gdzie jest podłączony kabel z akumulatora a czarny do masy.) zapal samochód nie dodaj gazu i sprawdź jakie ma wartości potem dodaj gaz i znowu sprawdź a podaj numer alternatora...
Czerwony kabel nie wychodzi z alternatora tylko z regulatora i to kl.30. Są tańsze regulatory bez wyjścia na kontrolkę.
Nie, kabel (żółto niebieski) idzie gdzieś koło prawej lampy. Oczywiście z alternatora wychodzi gruby czerwony i cienki niebieski
Znaczy się ustawiłem na mierniku prąd stały. Końcówka czerwona do plusa czarna do minus i miernik pokazuje 12V. Jak mu przygazuje to nieznacznie wzrośnie do 12,3. 12,5 Ale to jest mało Zmierzyłem na stacyjce od alternator kabel ten czerwony pokazuje 24V. I jak to jest bo ja sam nie wiem to jest alternator 24 czy 12V?😣
Do kontrolki idzie jeden kabel od alternatora a drugi czerwony jest dolutowany ale nigdzie niepodłączony. Gdyby tak było, to jak kontrolka mogłaby świecić? Skoro zaczyna świecić po włączeniu zapłonu, to tu jest dobrze. Problem jest od strony alternatora, bo to on ma ją wygasić.
Druga opcja, jak chcesz zostać przy oryginalnym regulatorze napięcia i reszcie instalacji to przelutowanie tego czerwonego kabla w alternatorze do środka gwiazdy
Czyli nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wg schematu alternator?
Do alternatora jest kondesator specjalnie do tego zrobiony, przykręcamy go do dobrze oczyszczonego punku masy na alternatorku, a plus ma kawałek kabelka z oczkiem wkręcamy pod najgrubszy kabel w alternatorze czyli "+". (czerwony) Natomiast ze zwykłym kondesatokiem od płytek jest pewien problem, nie jest jego obudowa przystosowana do wyższych temperatur,...
dotknij czerwonym kabelkiem miernika srubki przy alternatorze (od tego grubego kabla) a czarnym do masy najlepiej jak nie będzie ładowania tak sie mierzy napiecie na alternatorze a najlepiej odkrec ten gruby przewód i wyczyść końcówke papierem scirnym zeby było przejscie + klemy tak jak pisze toudi6666. jak to nie pomoze i nie bedzie napiecia to niestety...
tak, jest możliwe ładowanie aku rozruchu wyższym napięciem, niż daje alternator, gdyż moduł ładowania posiada powielacz napięcia (widoczny na schemacie DC/DC). Czerwony kabel od sterownika J367 do przekaźnika łączenia równoległego akumulatorów służy właśnie do ładowania akumulatora rozruchowego. Alternator natomiast dopasowuje napięcie do akumulatora...
W skrzynce bezpieczników pod maską masz bezpiecznik alternatora 3a. Jeśli jest ok to sprawdź czy we wtyczce alternator masz na czerwonym kablu +12v to ten bezpiecznik. Jeśli jest ok to zostanie sam alternator.
mam inny problemik szczotki ładnie założone dzieki za pomoc ale teraz pojawia się problem czysto elektryczny tzn. skręcilem wszystko chce odpalac auto i po przekręceniu kluczyka nie świeci się kontrolka od akumulatora a silnik kręci choćby mu się nie chciało posprawdzałem kabelki idące do rozrusznika i alternatora i tak do rozrusznika idzie podwójny...
czyli ten czerwony kabel??
Zółto-czerwony podłącz pod konektor w izolatorze na alternatorze. Pod tablicą ten sam kolor podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi koniec kontrolki pod plus po stacyjce. Zanim podłączysz te przewody sprawdź czy na pewno ten przewód idzie z pod alternatora do regulatora i dalej pod tablice.
z alternatora wychodzi tylko jeden czerwony kabel :( Dodano po 3 https://ikaktus.pl/pl/p/CEWKA-TECUMSEH-A... wygląda identycznie
Mam mały problem zaczęło się od tego że alternator nie ładował po nocy odpalałem na kable dzisiaj ta samą kontrolka plus czerwona usterka silnika rozrusznik kreci ale nie odpala
https://obrazki.elektroda.pl/9313296100_... Prowadząc odbudowę samochodu taka książka na pewno się przyda .Poza tym fachowców od stara już mało zostało ,a pozostali z komputerem mają na bakier. Dodano po 21 Zapewne czerwony kabel gruby od alternatora idzie do rozrusznika a potem idzie do akumulatorów w twojej zabudowie, tylko po drodze...
Mogą być diody wzbudające, ale równie dobrze regulator (kabel czerwony to 15).
Sprawdziłem i po podłączeniu żarówki w czasie rozruchu zero prądu dopiero jak silnik pracuje jest prąd, miernik po przekreceniu stacyjki pokazuje 0,7V w czasie rozruchu dalej 0,7 no i jak silnik pracuje już 14,4 Druga sprawa z podłączeniem kabelka niebieskiego od wtyczki do akumulatora + I zapaleniu silnika dalej mamy żółty akumulatorek na kompie. Jakieś...
Witam mam ten sam problem w actros mp3, podmieniłem nowe kable z wtyczki przy alternatorze do puszki co wchodzi do kabiny, niebieski, czerwono czarny i niebieski tj 1.2.3 pin we wtyczce przy alternatorze, nadal skacze ładowanie, co może jeszcze być, został mi tylko czerwony kabel którego nie podmieniłem on idzie chyba do mr a później do czujnika na...
W tej chwili też nie pamiętam, czy biegnie on przez rozrusznik bo auto mam w garażu znajomego. Rozumiem, że chodzi o kabel takiego typu jak na tej fotce (czerwony - zdjęcia poglądowe z innego wątku) http://obrazki.elektroda.net/29_12197780... U mnie do alternatora idą razem dwa kable; czerwony i czarny z tego co pamiętam i są osłonięte takim gumowym...
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
Sprawdź jakiego producenta masz ten alternator. Na forum fanklubu corsy znalazłem coś takiego dla corsy 1993 B "Wg ksiązki Dietera Korpa ładowanie dla alternatora Delco-Remy powinno być 14,2 - 15,2V a dla Bosh'a 13,7 - 14,5 V mierząc oczywiście miernikiem połączonym z czerwonym kablem na alternatorze i masa. Tak jest wg książki."
Otóż masz rację tak się działo z moim ładowaniem jak dokładnie opisujesz. W związku z tym mam pytanie bo skoro tu tyle elektroników to może by zrobić jakiś układ wzmacniający ładowanie wpinany na kabel plusowy (czerwony) idący z alternatora do akumulatora. Nie znam się na tym więc proszę o wyrozumiałość.
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Zobacz gdzie idzie wiązka kabli z alternatora. Musisz znaleźć zielony czerwony i żółty. Odłącz regulator napiecia. Odpadł silnik pomiędzy zielonym a żółtym powinno być ok 8volt pomiędzy zielonym a czerwonym ok 10volt zmiennego. Jak będziesz dodawał gazu to będzie rosło. Tak sprawdzisz alternator. W chińskich motorack potrafią się kable poodrywac.
Kolega FIDOS2 absolutnie nie ma racji.W chwili naciśnięci pedału sprzegła,a gazowaniu silnika, układ by pokazywał banialuki. Proszę prowadzić konwersację na rzeczowym poziomie. Kabel obrotomierza(czerwony) idzie we wspólnej koszulce z kablem kontrolki alternatora).Jeżeli go tam nie ma ,to nalezy odszukać wielozłącze po lewej stronie samochodu,w okolicach...
Jak ma 11V i naładował się w czasie kilkuminutowej jazdy to już mu padła jedna cela... wystarczać będzie do pierwszej chłodniejszej nocy - następnego dnia rano już nawet nie zakręci. Daj spokój upływności diod alternatora, bo te 0,1mA to bardzo dobry wynik, jak chcesz mierzyć to mierz na zakresie 10A (inaczej wtedy podłączasz czerwony kabel do miernika...
Dobra Panowie, miarka się przebrała, czas na rozwiązania drastyczne, czyli wywalenie amperomierza :D Dzis rano wyjechał władkiem mój ojciec i potem tak mi relacjonował: " Takiego ładowania to ja jeszcze nie widziałem, wskazówka wyskoczyła poza skalę". Moim zdaniem przesadza bo ja nie zaobserwowałem większego ładowania niż około 15 amperów, tak czy siak...
Olej nie naciekł. Teraz już nic nie świszczy przy dodawaniu gazu. Samo przestało i problem jakby ustąpił. Jeździłem po mieście i trochę za miastem i kontrolka ładowania się nie zapaliła. Zjechałem na bok, podniosłem maskę. Do alternatora dochodzą 2 kable. Jeden gruby czerwony i jeden cieniutki przy alternatorze wychodzi z oplotu i jest podłączony poprzez...
Witam ponownie:) Jak mogę podłączyć alternator w 126 BIS żeby było ładowanie i kontrolka od ładowania??? Z alternatora z tego co widzę wychodzą dwa kable - gruby czerwony, przykręcony pod śrubę i cienki czarny na wsuwkę. Gdzie te kable podłączyć żeby działało. Oczywiście pomijam całą instalację w samochodzie gdyż jest mi ona zbędna.
Kup jakiś zwykły na 5 kabli. Podłącz po kolorach i będzie działać. Tylko musisz pociąć i polutowac kable. 3 żółte kable to trzy fazy alternatora, a czerwony i czarny to plus i minus.
Masa tam jest ogólnie na obudowie. Do alternatora ida dwa kable. Grubasek czerwony czyli to czym żywi sie alternator. A drugi mam rozumieć to jest własnie ten od kontrolki czy jak wczesniej myślałem jakieś wzbudzenie?? Powiedzcie mi jak to jest. Jak regulator jest nie sprawny to kontrolka sie świeci ale nie ładuje. A jak szczotki nie dolegają (te przy...
Jednak troche mało. Włącz wszystko i sprawdz napięcie przy alternatorze (obudowa alternatora to minus i w wtyczce czerwony kabel bądz kable plus) w fordach na kablach lubią być spadki napięcia.
na czerwonym kablu masz zasilanie?
To tak na nr 1 rozrusznika + z Aku i z tego samego zacisku kablem 10mm² przejechać na alternator zacisk śrubowy na obrazku zaznaczony czerwonym kółkiem. Na rozruszniku nr 2 masa z kabiny Na nr 3 co ma przyjść wtyk żeński 6.3 ? Na alternatorze zielone kółko kontrolka ładowania ? https://obrazki.elektroda.pl/1895416200_... https://obrazki.elektroda.pl/2072218700_...
Witam! Musiałem zająć się za remont rozrusznika. Wyjąłem więc alternator a następnie rozrusznik. Po podłączeniu przewodów do alternatora i rozrusznika został mi jeden przewód czarny z żółtym paskiem, zakończony mosiężnym oczkiem. Czy ten przewód podpina się do alternatora razem z kablem prądowym?(gruby czerwony) Ile przewodów idzie w sumie do rozrusznika...
Honda Shadow VT750 Custom z 83 roku. 750 ccm Dołączam zdjęcia silnika i regulatora. Od dołu do kostek wchodzą kable z alternatora, dalej żółtymi do stabilizatora. Wyjście stabilizatora to kable: czerwony, zielony, niebieski. http://obrazki.elektroda.net/69_12507549... http://obrazki.elektroda.net/46_12507550...
Nie za cienki ten kabel do akumulatora ( czerwony) . Gdzie to napięcie mierzysz ( na akumulatorze czy alternatorze ), jaki stan akumulatora ? W toyocie yaris jest prawie identyczny alternator , na biegu jałowym silnika napięcie 13,8V
poczekamy na odpowiedzi innych, ale podpowiem jedno-alternator z "inteligentnym" regulatorem, sterowanym z PCM. No i wypada sprawdzic czy na czerwonym kablu jest plus stały, z 3A bezpeicznika umieszczonego w skrzynce na podszybiu. Interesują cie kable czerwony, szary i niebieski.
Cześć, Seat Alhambra 1,9 TDI AVG jak w temacie- miga kontrolka oleju, nie pokazuje obrotów (na odpalonym silniku oczywiście). Doczytałem, że powodem może być przerwanie kabla czerwonego idącego do wtyczki alternatora. Mam jeden kabel we wtyczce- niebieski cienki. Gdy odłączę wtyczkę od alternatora pojawiają się obroty, kontrolka oleju gaśnie, ale nie...
To najpierw naprawić alternator a przede wszystkim sprawdzić czy kontrolka świeci po zmasowaniu.P Kontrolka zaświeci po zmasowaniu (jak podałem masę), ale brakuje tej masy od alternatora. Tzn sygnał ginie w kasecie bezpieczników. I w tym jest problem. Prześledziłem ten kabel (czarno/niebieski i czarno/czerwony) od alternatora. Może w tej kasecie jest...
Zrobię test z żarowką jak kolega napisał. Regulator dobrze podpiety zółty przewód do szczotki pierwszej od niej cienki kabel na zarowkę obudowa regulatora jes razem przykręcona ze szczotką drugą czarny przewód do obudowy alternatora. Masa jest bo jak miernikiem dotknie sie grubego czerwonego kabla i minus na obudowe alternatora to pokazuje 12.4v tyle...
No tez prawda dobra kwestia chlodzenia zamknieta. Jeszcze pytanko alternator z niego 2 przewody mierzac miernikiem napiecie stale 12 v czasem wcale jest dioda na czerwonym kablu czy ona robi problem? Ladowania brak .czy ten alternator potrzebuje wzbudzenia?
Raz-w okolicy rozrusznika masz dwupinową wtyczkę, zobacz czy nie odgnił któryś z kabli ( czerwony i niebieski) Czy nie jest oderwana wtyczka na alternatorze.
Witam, mam prośbe do użytkowników nowej A3, czy możecie sprawdzić jak u was wygląda schemat kabla do alternatora i kompresora klimatyzacji? Tam idzie jeden gruby do alternatora (czerwony - plus) i 4 cieńkie (po 2 szt do klimy i alternatora) Ja mam podłączone kable w klimie i alternatorze i około 15 cm potem są urwane te kable z wtyczkami a nie mam tej...
Witam. Czytalem,tylko ze u mnie nie ma przewodu czerwonego z "alternatora",jest tylko czarny.
Sprawdziłem wiązkę kable są całe, nie ma przetarć, również czerwony kabel wydaje się być bez uszkodzeń, możliwe, że woda dostała się do wtyczki w alternatorze i to wywołuje problem? Jeśli nic nie znajdę wymienię cały alternator z regulatorem napięcia, czy mogę sprawdzić coś jeszcze?
Więc interesują Cię z kostki tylko dwa kable , jeden od kontrolki to wiesz który bo sprawdzałeś kontrolkę /powinien być żółty z czerwonym paskiem/ oraz obrotomierz /powinien być zielony/. Nie interesuje Cię czerwony- stałe zasilanie i czarny zasilanie po zapłonie/ sprawdzić dokładnie. Opis wtyczki dwupinowej chyba masz.P http://obrazki.elektroda.net/95_12734195...
Ja obecnie też muszę wymienić altka na takiego Steel Powera jednak czytając to forum nie mogę dojść do czego co podłączyć. Z jednej strony ktoś pisze z przekonaniem, że tam masa, założyciel tematu pisze, że podłączył w to miejsce kontrolkę i, że jest ok i wejście obok nakrętki to amperomierz, jednak tu ktoś inny się nie zgadza z tym itd itp Czy ktoś...
Witam Do alternatora dochodzą dwa kable niebieski-czarny i brązowo-czerwony. Na niebieskim jest napięcie a na brązowym nie i teraz moje pytanie który przewód to wzbudzenie, dodam ze na liczniku brak kontrolki ładowania.
z tego co ja sie orientuje bo tez przerabiałem ten temat (tylko ja miałem wypaloną czarną skrzynke padł jeden z tranzystorów mocy ,zakupiłem używaną pompe i działa ) z tymi kablami chodzi o to ze 2 grube (czerwony +12V , brązowy -12V) pozostają 2 cienkie kabelki (czarny +12V z pod stacyjki ,a niebiesko biały jest to PLUS + z pod alternatora jeżeli nie...
Bardzo proszę o pomoc. Wcześniej siedział alternator z gniazdem na 3piny teraz muszę poprzerabiać wejścia i podłączyć to pod nowy alternator, ale potrzebuję oświecenia co do czego podłączyć. Robię to pierwszy raz i nie bardzo wiem co i jak. Bo z tego co widzę u mnie gruby czerwony kabel nie był w ogóle podpięty czyli teoretycznie L. Żadnego tołku z...
Witam Mam problem z podłaczeniem alternatora . Ciagnik zetor 7211 88r. alternator firmy magneton: Posiada on wyjścia D+, DF, masa, i na gruby czerwony kabel. a także oddzielnie elektroniczny regulator z dwoma wsówkami 67 i 15, oraz przekaźnik do kontrolki. Jak to poprawnie połaczyć? Pozdrawiam
jESTEM pierwszy raz zalogowany na Elektroda.pl i zarazem poczštkujšcym znawcš mojego auta, którego kupiłem w ubiegłym roku. Opel Astra 1,6 16V , rocznik 1996, zasilany gaz/benzyna. Od poczštku miałem problemy z elektrykš i może z elektronikš, bo coraz częciej stacyjka odmawiała posłuszeństwa. Dlatego zmieniłem kostkę od stacyjki nie pomogło, potem...
Napięcie na akumulatorze 13 V ładowanie 13,8 V, jak zaczyna migać kontrolka wzrasta do 14,4 V. Dodano po 2 Zdjąłem teraz wtyczkę z alternatora z 3 kablami siwy, niebieski i czerwony i styki są zaśniedziałe - zielone.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Ja też potrzebuje szukam i nie mogę nigdzie znalesc. Dokładnie chodzi mi o przewód do wspomagania Zafira B Brak wspomagania, alternator po naprawie ładuje 14.4v grubymi kablami dochodzi prąd na czerwonym plus na brązowym minus. Na małej wtyce jest prąd na czarnym po stacyjce a na zielonym nic i na białym też nic po uruchomieniu silnika brak zasilania...
nie łaczy dwupinowa wtyczka na alternatorze-chodzi o obieg czerwonego kabla, ewentualnie puszcza frajlaufszajba
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
tia, dawno ale teraz jest wszystko skręcone bo i magazyn zajęty i deszcz pada. Jeszcze muszę się upewnić czy wszystko jest dobrze podłączone bo obecnie mam pod styk M niebieski kabel a pod styk R alternatora różowy/czerwony. Może dziś zdejmę jeszcze raz osłonę pod zegarami i zajrzę czy jest dobrze podłączone. Jeżeli będzie dobrze to kupię po prostu...
Zobacz ten cienki kabel od alternatora czy nie jest tam coś dolutowane. do alternatora idą trzy kable w koszulce - zielony,zielono -biały i czerwony ale nie ma nic lutowane do nich.za to lutowane jest coś po prawej str stojąc przed silnikiem- bardzo gryba wiązka kabli tam jest i jakaś kostka. zauważyłem dziś że jeśli wypnę wtyczkę od alternatora to...
Shemat znalazłem( Li Fan 200GY-5) i wygląda to tak: Czerwony (R) do (+) akumulatora , zielony (G) masa, oba żółte (Y i Y) do alternatora (Magneto :D ). Schemat jest narysowany takim maczkiem, że kłopot z zeskanowaniem (przez lupę odczytywałem) Pozdrawiam (postaram się jakoś to zeskanować w miarę czytelnie i wysłać na maila.
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Z alternatora są dwa czarne kable? Jeżeli tak to wpinasz je do wtyczki regulatora, czerwony to plus a obudowa regulatora minus (masa).
"Jakie zaciski ma alternator" nie wiem czy dobrze rozumiem. Chodzi o wtyczki. Jedna kostka z dwoma przewodami. Plusowy ten gruby czerwony kabel. I masa do połączona z jakimś owalnym czymś Dodano po 33 Jak coś to zrobię zdjecie Dodano po 2 Jak coś to zrobię zdjecie
witam ,niedawno kupilem nowy akumulator do mojego samochodu i zostawilem go na miejscu starego ,moj syn przyszedl i na odwrot umiescil klemy gdy mnie nie bylo(klem od minusa wbil na sile)po czym na niektorych kablach przypiekla sie izolazcja,ale nadal nadaja sie one do uzytku,widac jednak ze zrobilo sie male zwarcie...od tamtej pory kontrolka ladowania...
co oznacza literka r i z odnosnie kabla ktory idzie do lampy tylnej i nie tylko jaki to jest kolor kabla? ż - żółty c - czerwony br = brązowy b - biały r - ? n - niebieski cz - czarny z - ?
Kolego zapalonymajsterkowicz . Żeby być pewnym, że na wzbudzenie podajesz prąd to możesz podłączyć, na stałe (na dłuższą chwilę) żarówkę bezpośrednio blisko alternatora, tak jak na fotografii. Oczywiście konektor od oryginalnej kontrolki ładowania zdejmij. Przez kilka minut 4W żarówka nie rozładuje akumulatora. Po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć....
Sprawdzając ładowanie robisz tak: odpalasz silnik wszystkie kable podłączone!!, plus miernika(czerwony) dajesz na + akumulatora i minus miernika(czarny) na - akumulatora
Witam. Mam podobny problem. -lekko ćmi kontrolka ładowania akumulatora. Po przejechaniu kilkunastu km rozładował się akumulator. (brak ładowania) kupiłem nowy regulator i ładowanie na poziomie 14,4 V. W stanie spoczynku napięcie akumulatora na poziomie 14 V? (to chyba trochę za dużo)???? Obrotomierz padł i nic nie pokazuje no i nadal ćmi kontrolka (silnik...
Ad.1. Wyższe niż napięcie akumulatora Ad.2. Zapewne dlatego, że stacyjka odłącza akumulator przy zgaszonym silniku. Ok wydaje mi się że czerwony kabel idzie przez stacyjkę ponieważ alternator potrzebuje wzbudzenia przy uruchomieniu silnika- zatem potrzebuje podania 12V z akumulatora. Potem już następuje ładowanie akumulatora ale przez co - dlaczego...
Czyli ładowanie idzie poprzez ten gruby czerwony kabel, a nie przez wtyczkę ? We wtyczce jest tylko wzbudzenie, na kontrolkę oraz na obrotomierz?
Witam. W moim Ursusie C-328 padł alternator, który miałem zamontowany z swojego poprzedniego żuka. Dziś zakupiłem nowy w sklepie rolniczym i teraz moje pytanie jak go podłączyć. W sklepie mówił, że mam czerwony kabel dać do rozrusznika i do tej wtyczki co wystaje wsunąć konektor od lampki w wskaźniku i alternator będzie działał i będzie ładowanie. Moje...
ta śruba na gruby kabel to plus - ładowanie akumulatora na obudowie jest minus https://obrazki.elektroda.pl/7379076800_... kabelek podpisany L (brązowy) kontrolka wzbudzenia - czyli jeden kabelek żarówki, drugi do + po stacyjce kabelek podpisany F (czerwony z białym) to plus po stacyjce ogólnie z alternatorami: te 2 cienkie kabelki...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
Jak (między czym) mierzyłeś to napięcie "na skrzynce bezpiecznikowej"? Odłącz całkowicie zasilanie panelu wentylacji/klimatyzacji oraz wypnij wtyki ISO z radia. zrobię mostek tego czarnego grubego kabla od bezp. blaszkowego przy akumulatorze do wtyku od strony kokpitu (ciężko będzie się tutaj wpiąć, bo ani lutownicą się nie wejdzie ani cęgami zaciskowymi...
Mam problem podobny do zakladajacego , tylko ze przejscia sa napiecie jest kostka wszystko gra . Moje pytanie jest nastepujace poniewaz kabel wychodzacy z alternatora jest koloru zoltego z czerwonym idzie do kostki a z kostki przechodzi w kolor brazowy z zielonym idacy do bsi i teraz pytanie wszedzie pokazuje jest 14v na kazdym kablu ale nie przy bsi...
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
Witam wszystkich. Ostatnio w C-360 wymieniłem prądnice na alternator. Problem w tym , że cały czas mi świeci kontrolka od ładowania. Wszystko podłączone jest następująco: Od alternatora dwa przewody czerwony(grubszy) i czarny. Czerwony podłączony do rozrusznika , a następnie kablem grubym do akumulatora pod plusa. (Alternator podaje napięcie 2,3V)....
Czyli do tej grubej śrubki trzeba podłączyć ten gruby czerwony kabel co był podłączony do prądnicy i ta cienka śrubkę do masy ciągnika a ta śrubkę na śrubokręt do kontrolki Proszę tylko o odpowiedz tak czy nie
Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator. Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik silnik -> kasta -> minus aku. Jest przejście. Do alternatora...
kabel żółty czerwony iskrownik kabel czerwony czerwony kabel wentylatora
wymienić bateria pilot prowadnica piła stołowy sterowanie dekodera
Montaż zmywarki Mastercook ZBI-478: krok po kroku Zamienniki tranzystora BDP 261 w Unitra MDS 432