Czerwony +12V po stacyjce, żółty bezpośrednio do +12V.
Jeżeli chcesz wyłączać radio ręcznie a nie po zapłonie. Wystarczy że kable które idą od radia (pewnie czerwony i żółty) - czerwony (normalnie stały +12v) - żółty (normalnie stacyjka +12v) Od radia żółty i czerwony podłączasz do przewodu po którym masz stałe +12v(najprawdopodobniej będzie on czerwony lub czerwono-niebieski od strony samochodu). Najlepiej...
Cokolwiek tam nie namieszasz, to nie będzie 24V i radio się nie spali.
Witam, u mnie problemem były źle podłączone przewody. W moim przypadku wystarczyło połączyć przewód czerwony z żółtym i żółty z czerwonym w kostce od zasilania. Po takim zabiegu radio zapisywało już ustawienia, a migotanie ustało.
Nie spali - bez obaw. Przewody zasilające w autach mają trzy kolory. Czerwony, Żółty oraz Niebieski. W Twoim przypadku niebieski jest od potrzymania pamięci, czerwony jest zasilający a żółty podświetlanie panelu radia. Nie kiedy trzeba żółty zamienić z czerwonym itd. Nie ma opracowanego jednolitego standardu :) P.S. Trzeba uważać - niekiedy niebieski...
W kostce czarnej powinny być dwa plusy. Z radia żółty to plus stały,czerwony to stacyjka i czarny to masa. Każdy musi mieć odpowienik w kostce auta. Spinasz czerwony z żółtym od strony radia i wpinasz je pod jeden (albo czerwony albo żółty). Będzie grać bez kluczyka.
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć Przede wszystkim - dotyczy kostki z instalacji samochodu - na obu przewodach czerwonych powinien być + 12V cały czas. Jeśli nie ma - np. sprawdzić bezpieczniki. Dalej - przewód niebieski z tej kostki to +12V po stacyjce ( TAK! - wymysł Fiata,...
Zapewne nie masz podpiętego drugiego plusa od podtrzymania pamięci radia. W kostce ISO czerwony i żółty powinny mieć +12V
A jesteś pewien, że w ogóle jest takie coś ? Radia z tej generacji albo miały podtrzymanie (np zapamiętanych kanałów) na jednym z zasilań czerwony / żółty (za stacyjką / przed stacyjką) , albo pamiętały na pamięci nieulotnej. Do tych pierwszych w onym czasie niektórzy diodą podłączali baterię / akumulator, bo się wyjmowało radio z auta na blokowiskach,...
przy głosie na maks przestało działać wyłączyło się Czy na pewno masz poprawnie podłączone zasilanie radia? W kostce radia powinno być: czarny (GND) -> MASA żółty (+B) -> +12V stale (z bezpiecznika > 20A) czerwony (ACC) -> +12V ze stacyjki Można podejrzewać, że główne zasilanie radia (żółty) miałeś ze stacyjki i po zwiększeniu głośności nie wytrzymały...
Do tylnych głośników wystarczy przejściówka, a radio ma się normalnie włączać nawet jak kość "3" jest nie podłączona. Dodano po 2 Wystarczy połączyć razem czerwony i żółty przewód.
Odpowiednio podłączyć stały plus i plus pojawiający się po przekręceniu kluczyka w poz 1. W radiu nieoryginalnym najczęściej przewody żółty i czerwony, jak nie będzie radio pamiętało ustawień podłącz plusy odwrotnie. Żółty i czerwony nie mogą być razem podpięte do jednego plusa.
Kolego te coś w przezroczystych koszulkach gumowych - to są złączki które możesz przepiąć zależnie od zapotrzebowania. Możesz do czerwonego przewodu od strony ISO (samochodu) przypiąć przewód żółty i czerwony razem. Możesz czerwony z żółtym zamienić, czyli: czerwony-żółty, żółty-czerwony. Możesz zrobić że radio będzie grało bez kluczyka (domyślnie w...
sprawdż miernikiem lub kontrolką czy na B+ (nad masą masz napięcie.jeśli nie to sprawdż bezpieczmiki .jeśli chcesz ,zeby radio grało bez stacyjki to połącz zółty z czerwonym i daj je do stałego plusa.jeśli nie chcesz ciąć labli to ostrym szpikulcem wyjmij z kostki iso od strony radia żółty i czerwony i włóż żółty nad masę i wepnij w podwójną złączkę...
Po sprawdzeniu miernikiem wtyczki czarnej na + jest prąd 12V, tylko i wyłącznie na tym jednym +. Reszta kabli nie ma prądu. Czy jesteście w stanie mi coś pomóc doradzić? Drugi plus powinien się pojawić po przekręceniu kluczyka na zapłon. Z tego, co widzę, to masz stały plus z akumulatora na czerwonym przewodzie kostki adaptera, a to radio raczej potrzebuje...
Mnie chodziło o +12V do potrzymania ale jak nie słuchasz radia to wystarczy ci napięcie po stacyjce czyli żółty i czerwony łączymy razem i radio będzie działać po przekręceniu stacyjki.
Opis kabli kostki ISO Zasilająca: Czerwony - zasilanie po stacyjce. Żółty - stałe zasilanie pamięć radia Czarny - masa Niebieski - wzmacniacz antenowy prąd po włączeniu radia. Pomarańczowy - Przewód do regulacji jasności podświetlenia przycisków radia Jeżeli chcemy aby radio można włączyć bez przekręcania kluczyka, należy przewód czerwony (+12V Power)...
Przede wszystkim przełóż żółty (grubszy, ze złączką) przewód do pierwszego okienka w kostce radia (po drugiej stronie czerwonego). W kostce radia: żółty (ze złączką) = +12V stale ; czerwony (ze złączką) = +12V ze stacyjki ; czarny = -12V (masa). Przy takim zasileniu radio powinno się załączać. Te odłączone i zaizolowane przewody nie służą do zasilania...
Do wyciszania radia potrzebny jest zestaw słuchawkowy. Kwestia podlaczenia radia to Twoj wybor, możesz zrobić tak ze radio bedzie dzialac na "stałe" ( czerwony i żółty przewod od radia do stałego + ) lub po zapłonie ( żólty do stałego plusa, a czerwony do ACC ). Żeby dzialala funkcja przyciemniania wyswietlacza musisz znalezc przewod od swiatel i tam...
Witam. Ty to radio chcesz podłączyć do auta, czy na tzw. "stole"? Kod do tego radia posiadasz? Czerwony i żółty to: plusy. Czarny to: masa (-). Niebieski to: sterowanie anteną. Biały i biały z czarnym paskiem to: głośnik. Siwy i siwy z paskiem to: drugi głośnik.
Sprawdź jak podłączyłeś przewody zasilające radia. Czarny -Masa Żółty - +12V na stałę Czerwony - +12V po stacyjce
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
Zakupiłem radio na allegro i podłączyłem i wszystko spoko Czy mowa tu o tym radiu: Kenwood BT-302 ? Jeśli tak, to w ISO przyłącza radia, podłącz tylko konieczne przewody do działania radia, tzn.: żółty (+12V stale), czerwony (+12V po stacyjce) czarny (masa) i niebieski (zasilanie wzmacniacza antenowego).
Witam . Nie pamiętam dokładnie ,ale żółty powinien być na stałym zasilaniu a czerwony po kluczyku. Dodano po 9 Według instrukcji Twojego radia żółty stałe zasilanie ,czerwony po kluczyku.Teraz często odbiorniki samochodowe tak mają odmiennie,niż stare w których było odwrotnie.
1.Radio jest źle podłączone. 2.Nie da się. Masz czerwony i żółty razem a czerwony powinien być po stacyjce - tak po chłopsku. Przy takim podłączeniu jakie masz radio rozładuje akumulator w 3-4dni. Przy codziennej jeździe nie zauważysz ale akumulator strasznie dostaje po dupie.
Czarny przewód w radiu to masa, czerwony i żółty złącz razem i podłącz do +12v zasilacza ATX i radio powinno się uruchomić o ile jest sprawne.
Witam. Są dwa sposoby na rozwiązanie twojego problemu: 1. Połączyć razem przewody żółty i czerwony. 2. Zamienić przewody żółty i czerwony (przeciąć owe przewody a następnie połączyć). Powodzenia.
Ma kolega jakiekolwiek pojęcie o radiach samochodowych? Czerwony to + zasilania, a żółty to tzw. podtrzymanie pamięci. Jedno i drugie ma być podpięte pod +. Z kluczyka "odcina" się czerwony, a żółty powinien być podpięty pod zasilanie (akumulator). Wszystko w normie z radiem, przyczyny można szukać w zasilaniu z kluczyka, a nie w samym radiu. Pozdrawiam
czyli mam połączyć żółty - czerwony i czerwony- zółty ? Tak, lenistwo.
Witam. jeśli chcesz żeby radio grało z włączonym kluczykiem, ale pamiętało ustawienia to żółty z żółtym a czerwony z czerwonym. Jak chcesz niezależnie od kluczyka to czerwony podepnij pod żółty, na żółtym powinno być dodatkowe odejście z konektorem do podłączenia czerwonego. pzdr
Zaznaczone przewody we wtyczce nr. 3 odpowiadają za sygnały audio oraz ich ekrany z oryginalnej zmieniarki płyt. Czerwony przewód zasilający jest rozdzielony na inne odbiorniki. Sterowanie z kierownicy masz we wtyczce 1, wtyczka 3 obsługuje wyświetlacz, zmieniarkę i telefon. Nie wiem skąd masz tą rozpiskę pinów ale to raczej nie jest od Astry G. Według...
Widać od razu , że kostce masz to podłączone po "chińsku". To że radio pochodzi od nich nie znaczy że podłącza się go "na oko". Wyjście sterujące anteną "żółte" podpiąłeś do zasilania , a zasilania razem na naklejce pisze przecież wyraźnie że różowy to stały plus [czyli ma być cały czas] , a czerwony po stacyjce. Power antena "żółty" służy np. do zasilania...
wyjmij radio,na oryginalnej wiązce pioneera masz dwa przewody zasilajace czerwony i żółty,w tej chwili po philipsie masz układ zasilań na czerwonym stały plus,na żółtym masz plus po stacyjce,masz tam na kablach takie złaczki do wypinania,zamień je czyli czerwony zepnij z żółtym,a żółty z czerwonym,a,jeżeli chcesz,zeby radio grało niezależnie od stacyjki...
Zasilanie jest standardowe jak we wszystkich innych radyjkach. W kostce są przeowdy: - czerwony - żółty - i czarny masa, mogą być dwie Czerwony to +12V zasilający główny a żółty to pamięć radia, także +12V Oba przewody musisz podłączyć w miejsce w którym jest napięce +12 po wyłączeniu stacyjki. Najprościej podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora...
Standardowo radio jest zasilane 2 napięciami, oba 12V, ale: jedno podłączone przez cały czas, służy do podtrzymywania pamięci a drugie to właściwe zasilanie, które może być podłączone bezpośrednio do instalacji lub przez stacyjkę. Kable to żółty i czerwony
Czy podłączono dwa plusy? Standardowe kolory kabli zasilania żółty i czerwony muszą otrzymać +12V.
Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki w kabinie - te pod maską zostaw w spokoju. Masz nie fabryczne radio i stąd problem z kasowaniem pamięci - wystarczy zamienić ze sobą przewody żółty i czerwony na radiu. Moim zdaniem nie jest to wina bezpiecznika (mogę się mylić) tylko uszkodziłeś sobie kostkę stacyjki.
czarny do masy (minus) a żółty i czerwony do plusa, i jak radio jest sprawne to musi zadziałać. czerwony do impulsu przy zapłonie. nie impulsu tylko do +12V które pojawia się po przekręceniu kluczyka i które zasila większość urządzeń w aucie. Jak dałeś do tego impulsu do zapłonu to zależnie od auta mogło radyjko nie przeżyć
Jak chcesz żeby ten " boombox" był przenośny to musisz dodać tam jakiś akumulator 12V, który od czasu do czasu trzeba będzie ładować. Bardziej chodzi o to jak żółty od pamięci bym podpiął do akumulatora to wtedy by to chodziło? Tak powinno to działać i podtrzymywać pamięć. Natomiast ACC kolor czerwony może być podawane z tego zasilacza do włączania...
nedrax Pioneer nie mógł tego prościej rozwiązać, a powalla nie mógł tego prościej opisać... We wiązce kabli od radia do kostki ISO masz czerwony i żółty kabel. Napewno zwróciłeś uwagę, że oba te kable mają po środku możliwość rozłączenia ich (konektory w przeźroczystych koszulkach) więc po coś to jest...? Zółty to kabel stałoprądowy a czerwony to +12V...
Kostka zasilająca schematycznie N N C C G N P N gdzie N - otwór bez pinu, G - Masa, P- plus, C - magistrala CAN W kostce wychodzącej z Pioneera połączyć razem przewód czerwony i żółty - odpowiednio + po stacyjce i + cały czas. Wejść w tryb ustawień Pioneera i załączyć tryb SAFE ON (opis w instrukcji). Wydaje mi się, że to radio zapisuje ustawienie w...
A masz kabel z radia do zmieniarki C-Bus ? Na radiu zapnij czerwony i żółty pod +12V, a czarny pod masę i radio smiga. Oczywiście niebieski remote do wzmaka. Jeżeli bez procka chcesz to wyjścia z radia: FRONT - szare REAR - czarne SUB - fiolet Zapinasz do wzmaka i masz gotowe.
W twoim przypadku złącz czerwony i żółty razem i podłącz zasilanie +12V. Masa czarny. Radio pewnie Masz na stole?.
Więc tak jeśli chcesz radio podłączyć i włączać go przyciskiem (nie stacyjką) to wystarczy w kostce od nowego radia te 2 kable czerwony i żółty co są oba złączone do czerwonego, to odepnij od niego i przylutuj oba do tego żółtego co jest odcięty. Jeśli chcesz załączać stacyjką to w tej samej kostce żółty połącz z żółtym czerwony podepnij do któregoś...
Według mojej wiedzy: czerwony na plus po stacyjce żółty na stały plus, reszta bez zmian Można to prosto sprawdzić: rozłącz czerwony z żółtym, podłącz je niezależnie do "plusa", zaprogramuj jakąś stację, następnie pozostawiając żółty w "plusie" odłącz na kilkanaście sekund czerwony. Jeżeli po tej operacji radio "pamięta" ustawienia, to podłączenie jest...
Czerwony i żółty podłączasz do + a czarny do - akumulatora.
Przy starym radiu masy nie masz jako przewodu, musisz podciągnąć. Za masę robi obudowa. Plus stały masz pierwszy pin od środka radia, Plus po zapłonie masz na drugim pinie od zewnętrznej części radia. Do sprawdzenia kontrolką. Prz nowym radiu masz czarny masa, żółty plus stały(pamięć), czerwony plus po zapłonie.
Jeżeli chcesz mieć możliwość słuchania radia bez kluczyka to po prostu pod swój przełącznik podłączasz czerwony przewód z kostki radia, żółty w miejsce gdzie jest cały czas +. Można również zdejmować panel. Oczywiście warto zamontować bezpieczniki lub wpinać się w odpowiednie miejsce w skrzynce. Widziałem już kilka samochodów po zwarciu instalacji samoróbki,...
Witam trzeba w środku radia sprawdzić czy ścieżki gdzieś nie odpaliło przy gnieździe zasilania i diody zabezpieczające przed właśnie takim podpięciem. Ale najpierw podłączyć 2 zasilania czerwony i żółty przewód do plusa. Pozdrawiam :)
czerwony i żółty do + czarny do - fioletowy , szary , biały i zielony głośniki
Czarny to minus a czerwony i żółty razem i do plusa w samochodzie.
Te przewody z kostkami służą do podłączenia głośników. Przewody czerwony i żółty służą do zasilania. Masę znajdziesz na obudowie, nie wiem tylko do czego jest ten fioletowy przewód.
1 czerwony +12V 3 żółty +12V 2 brązowy - masa 6 - masa 4 podświetlenie
radio nie wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. To znaczy że radio gra bez załączenia stacyjki ? Przewody w kostce iso są podłączone prawidłowo ponieważ inne radio reaguje na wyciągniecie kluczyka Nie jest to tak do końca prawdą, różne radia mogą mieć inne połączenie. Jeśli na moje pierwsze pytanie, jest odpowiedź twierdząca, to zamień...
Głośniki 35W rms w zupełności wystarczą. Co do zasilanie to jest to standard - czarny masa, czerwony i żółty razem do plusa. "radio ma wyjścia chinch" jest to wyjście sygnału na dodatkowy wzmacniacz a nie bezpośrednio na głośniki. Głośniki podpinamy do przewodów: biały/czarny-biały siwy/czarny-siwy fioletowy/czarny-fioletowy zielony/czarny-zielony
Jeśli to radio z androidem jest dedykowane do Audi, to na przejściówce przyłączeniowej powinno być pudełko w którym znajduje się moduł CAN z którego wyprowadzony przewód czerwony jest połączony z czerwonym (ACC) w kostce radia i to on poprzez CAN uruchamia radio ze stacyjki. Z dwóch (grubych) przewodów na których jest stale +12V należy wykorzystać tylko...
żółty to stałoprądowy, czerwony to załączanie stacyjką, więc podłączasz czerwony do żółtego. taka kombinacja daje to że radio działa niezależnie od kluczyka, czy on jest czy nie. Jeśli chcesz żeby wyłączało radio razem z kluczykiem, to miernikiem znajdź w aucie stałoprądowy i stacyjkę w kostce auta i sprawdź czy zgadza się z kolorami co podałem. Polecam...
O tym co piszesz to wystarczy z 50mA. Tam na radio podawany jest sygnał 12V aby je załączyć. Czerwony od radia to główny zasilający a żółty to sygnał. Bierz najmniejszy przekaźnik i tyle. Nie potrzeba żadnych 50A. Żółty przewód pobiera jakieś 20mA. Mnie tylko dziwi, że wypowiadają się tu osoby, które radio widziały z pozycji pasażera. Masz multimetr?...
No to weź podłącz kabelek z kostki iso żółty i czerwony razem do plusa a czarny rzecz jasna do minusa. Wtedy radio się musi oświecić lub dać włączyć. Jak się oświeci to wyłącz i wciśnij AS i włącz radio i wprowadź kod tak jak napisałem wyżej.
Widocznie masz radio podłączone do 12V które zanika podczas przekręcania kluczyka poszukaj stałego 12V na wyjętym kluczyku i podłącz radio.Co do pierwszej opcji to żółty zamieniasz z czerwonym miejscami.żółty ma być podpięty pod stałe 12V a czerwony pod 12V które znika po wyłączeniu stacyjki albo odwrotnie ,to już zależy od producenta radyjka
Witam. Super. Czyli wpinam to między zestaw a akumulator (dodam, że obecnie jest tak, że kable zasilające nie mają klem ani niczego, tylko "gołe druty" które owijam naokoło + i -)? W sensie, przykladam czerwony "pin" do plus a czarny do minusa, ustawiam multimetr na 10A i mówi mi to, ile ciągnie to amperów, tak? Możliwe, że coś niejasno napisałem, więc...
Czy to aż taka wielka filozofia podpiąć 2 przewody z radia? Czerwony przewód to stały plus wpinasz go do tego plusa z tamtego starego radia jeśli nie chcesz się bawić w szukania plusa po zapłonie wepnij z radia żółty przewód razem z tym czerwonym przewód niebieski z radia z kostki wyprowadź do bagażnika i podlacz we wzmacniaczu do rem reszta przewodów...
Brak jednego (plusa). Wyjmij radio i sprawdź w kostce iso czy sa napięcia. Czarny (minus) Czerwony (Plus na włączonym zapłonie) żółty (Plus cały czas).I napisz co to znaczy (zaczęło wariować) ?
A przy moim seacie w ogóle nie ma zasilania, sprawdzałem zasilanie na kablach i nie ma go wcale. Popalone bezpieczniki lub bałagan w instalacji. Podłączyłem kablami radio wprost od akumulatora i tak samo ten sam problem, czym to może być spowodowane? Albo uszkodzileś radio albo źle podłączasz. W załączniku dodałem zdjęcie kabli, które odchodzą od deski...
Powinien być pomarańczowy do podświetlenia, gruby czerwony i żółty to plusy czarny masa ,cienki czerwony remonte sterowanie -daje plus radio po włączeniu. Poszukaj w wiązce samochodu przeznaczonej do podłączenia radia , przewodu na którym pojawia się +12V po włączeniu swiateł postoju i połącz kontrolnie np .przez "probówkę" z pomarańczowym przy włączonych...
Problem w podłączeniu radia. Blapunkt ma swoja pamięć , w LG i większości innych musi być ciągle dostarczane napięcie aby radio zapamiętało- Najczęstszym rozwiązaniem jest połączenie razem przewodów zasilania czerwony i żółty
Co do plusów to jak rozdzielisz czerwony i żółty to jeden do plusa stałego a drugi do stacyjki. Wtedy będzie grać po kluczyku. Jak tak zostanie jak jest to zawsze. Co do głośnikowych to z paskami są minusami.
Brak zasilania podtrzymania pamięci,zamień przewód zasilający czerwony z zółtym lub je zmostkuj i wepnij do stałego +12 wtedy radio będzie działać nawet bez kluczyków w stacyjce. Ale wtedy może razładowywać akumulator. Żółty do ub+ a czerwony do ACC i będzie ok.
Jeśli masz kostkę iso przy radio podepnij czarny do masy, żółty - pamięć ustawień do bezpiecznika F15 w skrzynce, czerwony do zasilania po stacyjce - możesz wykorzystać bezpieczniki F20, F21, F22 Skrzynkę spokojnie wysuniesz na tyle by dostać się do przewodów. Fiat aż tak nie szczędził na ich długości
Podłącz Czarny kabel do masy do blachy lub innego kabla co nie idzie napięcie... A 2 kable żółty i czerwony zmostkuj razem i podłącz do czerwonego, co widać na zdjęciu.. Radio musi się uruchomić :P Ale bez probówki czy tam czegoś nie kombinuj... Żeby instalacja nie poszła dymu. :D
http://obrazki.elektroda.pl/2382567600_1... Tu gdzie zaznaczyłem podłączasz antenę FM. 1. Trymery kondensatora strojeniowego. Żeby zestroić radio będziesz musiał nimi pokręcić. Czerwony od wzmacniacza FM, żółty heterodyna FM. 2. Cewka heterodyny FM. Też do pokręcenia. 3. Cewka heterodyny AM. Uszkodzona - bez rdzenia nie do zestrojenia....
witaj musisz odciąć ŻÓŁTY przewód i dołączyć go do CZERWONEGO i wtedy radio będzie działać bez kluczyka - to musi działać ewentualnie weź kawałek miernika i sprawdź na którym przewodzie zasilającym jest stale podawane 12V i wtedy podepnij do niego te dwa przewody czyli żółty i czerwony - uwaga oba muszą być podpięte do zasilania żeby radio chodziło....
Bezpiecznik od radia ma nr 29 to jest szósty bezpiecznik od drzwi kierowcy w dolnym rzędzie z niego bierze zasilanie, zegarek, światełko wnętrza, radio i zapalniczka. Co do przewodów to drugi brązowy to jest masa, gdyż fabryczne radia fordowskie maja dwie masy, siwy z żółtym paskiem powinien być prąd po włączeniu świateł pozycyjnych, czerwony stałe...
Żółty przewód w radiach samochodowych to "memory" i powinien być podłączony przed stacyjką (ciągły "+"), czerwony po stacyjce (rozłączany "+"). Przewód "mute" podłączało się pod telefoniczny zestaw głośnomówiący, tak aby w momencie "odebrania" lub dzwonienia telefonem wyciszyć muzykę. Niebieski przewód separatora powinien być podłączony do wyłączanego...
żółty jest zasilanie na stałe, a czerwony masz po stacyjce. nic sie nie stanie jak je podłączysz razem. takie wsuwki są tam oryginalnie z kondonkami silikonowymi. str 7 załącznika
Dwa plusy i minus.Jeżeli kostka jest oryginalna to żółty i czerwony to plusy a czarny minus.Ale jak czegoś nie jesteś pewien to zleć to komuś kto się na tym zna.Nie wiedząc co się robi można zepsuć radio.Pozdrawiam
Ale co ma do tego wyjście sterujące z radia? Ciebie interesować powinny TYLKO dwa przewody - zasilanie stałe, czyli podtrzymanie pamięci i zasilanie po stacyjce. Czyli przewody żółty i czerwony według standardowej kolorystyki UNIWERSALNEJ kostki ISO. W instalacji auta te kolory mogą być inne. Wystarczy zajrzeć w opis kostki ISO, który jest ogólnie dostępny....
Ja też się nie chcę wymądrzać ale opisane podłączenie nie jest prawidłowe, niemal każdy tak podłącza radio ale tak się nie powinno robić a skoro kolega kupił nowe radyjko to niech je właściwie podłączy. Nie wiem jakie masz radio (mogłeś napisać) i jak jest u ciebie który to podtrzymanie a który zasilanie ale to nie ma znaczenia bo to możesz sam w instrukcji...
Ale ja sie normalnie pytam A ja Ci normalnie odpowiadam. Do tego jak chce się poszukać to trzeba mieć czym. Ty nie masz NIC, wiedzy nie masz i sprzętu(nawet multimetru za marne 15zł) nie masz. Jak być miał nawet samą wiedzę, żaróweczkę na 4.5V i płaską baterię i dwa kabelki to już byś był w stanie znaleźć GND w tym radiu, mając ten jeden punkt odniesienia...
Kolego masz takie rozwiązanie. Czarny -uziemienie: podłączasz do brązowego. Żółty: czyli podtrzymanie napięcia podłączasz do czerwonego. Na ten żółty musi być stałe zasilanie żeby pamiętało ustawienia. Czerwony -zasilanie: podłączasz tak: 1. do czerwonego - razem z żółtym jeśli chcesz żeby radyjko grało nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. 2....
Niestety - nie posiadam schematu , ale moge ci podać jaki kolor przewodu - za co jest odpowiedzialny. podaje standowy opis wtyczki. kolor czarny - masa kolor czerwony - zasilanie +12 ( poza stacyjką) (najlepiej dać na zasilanie pamięci radia) kolor żółty - zasilanie +12 (załanczane stacyjką ) (najlepiej dać na zasilanie radia) kolor niebieski - zasilanie...
Radio zapewne posiada wyjście na cztery głośniki, jeżeli tak to sprawa wydaje się być prosta. Patrząc od lewej strony na zdjęcie kostki to wnioskuje że pierwszy segment górny i dolny to wyjście na pierwszy głośnik następny segment pinów to drugi głośnik trzeci segment to głośnik trzeci i czwarty segment to wyjście na głośnik czwarty, czerwony jeżeli...
To pytanie elektronicznego przedszkolaka ale zlituję się i odpowiem, czytaj uważnie. Albo masz nieoryginalną instalację w aucie albo bardzo ubogie auto (cienias, cienkuś, puntuś...) Sprawdż czy napewno na czarnym masz masę a na czerwonym plusa bo jak podłączysz odwrotnie to spalisz radio. Dwa zasilania masz opisane na kostce, czerwny to główne zasilanie...
Mówiłem że 12 i 16pin. Zaraz poszukam. ----------- dodano: ----------- Jest tych złaczek kilka odmian. Wejdź tu i poszukaj odpowiedniej: http://www.shopadilly.co.uk/Auctions/cla... Mam zbyt mało czasu w chwili obecnej. Postaram się znaleźć do jutra wieczoru. Po kolorach na złaczkach widać wszystko. Jest to przejście na ISO...
Cóż, podałem złą frazę. Kilka wyników daje wpisanie "DALCO rozładowuje aku". Znalazłem podobny problem, autor pisze o złym podłączeniu kabelka żółtego do instalacji. Hmmm, wypadałoby, gdybyś podłączył radio pod zasilacz stabilizowany 13,7V (tylko NIE pod prostownik do ładowania akumulatorów!), i wtedy sprawdzał, bo szkoda akumulatora, a pomiarów nie...
Radio samochodowe potrzebuje dwóch +12V : - jedno na stałe pod akumulator (opisywane BATTERY, PERMANENT ) - drugie do załączenia przez stacyjkę (ACC , IGNITION ) Według http://www.alpine.ru/fileadmin/user_uplo... to co opisuję to będzie nr 6 i 9. Czyli żółty i czerwony pod 12V .
Nie przeczytałem wszystkich postów więc sorki jeśli zrobię zamieszanie, ale takie podłączenie jakie (chyba zrobiłeś) nie jest poprawne. Jak przekręcasz kluczyk czy radio ci się władcza samo? Bo powinno się samo uruchamiać na dobrą sprawę, a przy wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu klucza powinno się samo gasić. Ale mimo tego że samo się zgasiło to kiedy...
Najlepiej daj jakieś zdjęcie, na którym by było widać co jest ucięte a co zostało. Dojść można po kolorach: czerwony i żółty to zasilanie (stałe i po kluczyku), czarny - masa, 4 głośniki po dwie żyły (żyły dla jednego głośnika mają taki sam kolor, ale jeden przewód ma czarne albo białe znaczniki). Jest też kilka dodatkowych przewodów, ale one są rzadko...
Na zamieszczonym poniżej zdjęciu rozpiska jak masz prawidłowo podłączyć te radio. Wyj. +12V Antena (kabelek niebieski , napięcie pojawia się na tym bolcu w momencie włączenia radia napięcie te służy do uruchomienia automatycznej wysuwanej anteny w samochodzie) +12 (kabelek czerwony ) -12V MASA Podświetlanie ( na ten bolec nie musisz podawać napięcia...
Takie zachowanie radia jest normalne. Musisz podać 2×12 V: jedno jako zapłon, drugie jako akumulator, i radio powinno się normalnie włączyć. Czerwony i żółty kabel we wtyczce ISO.
Zakładam że masz orginalne kostki.Ażeby radio nie było wyłączane stacyjką należy :!: odłączyć :!: przewód czerwony od instalacji samochodu i połączyć z przewodem żółtym na którym jest STAŁY plus.
(at)robgold Ja przed OLEDem w moim projekcie musiałem wstawić filtr, a w zasadzie dwa. Zależało mi na pomarańczowym kolorze, aby współgrało to z resztą. Więc jest żółty OLED, na nim czerwony filtr, a na nim jeszcze dymiony, by przytłumić czerwień i pogłębić czerń. Niestety jasność na tym wyraźnie straciła. https://obrazki.elektroda.pl/6656903000_...
Wieczorem wstawię zdjęcie Kostka jest przyłączeniowa pod panelem klimatyzacji Występuje trzy wiozki Do radia które są przypina ne w tym miejscu Jeżeli czerwony jest stały pin 11 Żółty z czerwonym paskiem pin 1 ACC 1 pozycja Niebieski z czerwonym paskiem Pin 12 podświetlenie Przewody na pinach 1i 12 wystepują w kostce od strony instalacji auta a nie...
(at)ElektrodaBot Witam jak mogę podłączyć to radio Jvc do zasilacza 12V 5A Na radiu jest schemat ale nie wiadomo co na nim pokazano Mam kostki iso i czy możecie mi powiedzieć który + i - https://obrazki.elektroda.pl/2198280300_... https://obrazki.elektroda.pl/9975850900_... https://obrazki.elektroda.pl/1186672900_...
Witam, Czy możecie zaproponować radio do maszyny rolniczej (ciągnika mf5612), które po wyłączeniu zasilania nie traci pamięci ustawień i stacji ? Ciągnik ma dość dużo elektroniki i automatyczny wyłącznik masy -masa odłącza się po odpompowanie AdBlue do zbiornika. Po wyłączeniu masy zwykle radio SONY traci ustawienia (pomimo zasilania +12V na żółty przewód...
Zobacz ten schemat co podałem wyżej i będziesz miał odpowiedź. W Audi pod radio są podłączone tylko przednie głośniki dlatego też w pomarańczowej kostce są 4 kable. Te puste były by do tylnych głośników ale w tym aucie są one zasilane zewnętrznym wzmacniaczem które łączy się z radiem za pomocą tej 3 kostki. A co do czarnej kostki ISO to nie ma tam tylko...
witam dzięki za wszelkie objasnienia. znalazlem w domu 3 pierscienie ferytowe i nawinolem te zwoje (po 16 na Tr1, na drugim pierscieniu 12, na trzecim 20) na zdjęciu to odpowiednio ten żółty njniżej, czerwony na góże i biały w środku. kondensatory jakie znalazlem to jest 2,2uf na 250v na tym drugim większym (na zdjęiu jest po prawej) pisze 1.5J400-nie...
Przecinasz zasilający i od strony zasilania podłączasz czerwony a żółty do odbiornika - radio , czarny do minusa bez jego przecinania.
Dzięki wielkie za opisanie, później podejdę do auta i postaram się zamienić żółty z czerwonym, jak wspomniałeś. Dodano po 41 Sprawdziłem kostki i sprawa wygląda następująco Pin +12V jest zasilany tylko po stacyjce (i żółty przewód jest do niego wpięty) Czerwony z kolei nie ma żadnego napięcia niezależnie od pozycji kluczka Do tego radio cały czas gubi...
Czyli tak: Pin1 - oplot Pin2 - żółty Pin3 - biały Pin4 - czerwony Dobrze rozumiem?
żółty zielony czerwony czerwony zielony żółty żółty czerwony antena
amplifier wzmacniacz wgranie języka polskiego regulator napięcia renault alternator
viessmann aquastilla toshiba 40l6353
Porównanie oporności: 10 Ω vs 100 kΩ w elektronice Odbiornik podczerwieni w Panasonic SA-AK44