Zdjęcia kolego zdjęcia wrzucaj to może ktoś rozpozna
Chyba prościej zmierzyć czop wału.
Zmierz czop wału, oraz stopę korbowodu i dobierz wtedy panewki.
dobierz sprzęgło tak aby kosz wpasował się na czop wału a samo sprzęgło spróbuj prze gwintować
To jest czop wału korbowego wciskany w przeciwwagę z siłą 30 ton, młotkiem tego nie wybijesz
Stary temat ale może komuś się przyda. Poluzowane koło rozrządu wału i czop wału do frezowania . Dodano po 32 Zamykam temat.
Uszkodzony czop przedni wału korbowego
Jeśli dobrze się rozumiemy to chodzi o śrubę, którą właśnie odkręciłeś, czyli wkręconą w czop wału korbowego. Jak widzisz zadaniem tej śruby jest utrzymywanie koła pasowego w stałym położeniu względem wału (na stożku). Stąd jej wysoka odpwiedzialność za stan rozrządu silnika.
Jeśli masz silnik 1Y to niestety te silniki oraz bliźniaczy AAZ (uturbiony) mają wadę. Przy wadliwej obsłudze rozrządu, zwłaszcza demontażu małego kółka na CS i ponownym użyciu starej śruby, złe dokręceniu śruby uszkodzeniu ulega czop wału oraz ścina się klin na wale. Może to być też spowodowane uszkodzonym kołem pasowym z tłumikiem drgań skrętnych....
Czy coś podgrzewałeś? Czy masz jakieś narzędzia poza młotkiem i śrubokrętem? Jakieś wciągacze, pobijaki... Wygląda, że zacisnąłeś łożyska przy składaniu. O ile wał nie jest skrzywiony. Łatwość kręcenia się wału należy sprawdzać ręką przed założeniem simmeringów, ale nawet z nimi opory nie mogą być duże. Da się to wyprowadzić o ile czegoś bardzo nie...
Jest klin ale to jest tzw pływający klin. W kole pasowym paska rozrządu na wale jest szerszy otwór niż klin. Przez to można przesunąć wał w stosunku do wałka. Tam wystarczy kilka wierteł zamiast blokad. Wał blokuje się poprzez zablokowanie koła zamachowego. Z tego co pamiętam to otwór na blokadę jest pod rozrusznikiem. Najlepiej wyjść rozrusznik - niecałe...
Z komentarza wynika że musi być zachowany luz osiowy wału rzędu 0,2-0,3mm, oraz możliwość ruchu osiowego suwaków obrotowych (zołotnki) przy każdym osiowym położeniu wału. Wodę musisz podawać na dole płaszcza wodnego, a odprowadzać na górze, odbiór mocy nie może napierać osiowo na czop wału korbowego. Kąt wyprzedzenia zapłonu przy obrotach mocy maksymalnej...
Samo przełożenie wału nie potrzeba praski. Prasa jest potrzebna przy jego regeneracji. Tłuc bezpośrednio stalowym młotkiem też się nie powinno, bo można go pokrzywić. Kartery można rozdzielić przy pomocy gumowego młotka lub podbijać metalowym przez drewienko równomiernie z każdej strony. Najlepszą metodą na zakładanie łożysk jest nagrzanie ich (np na...
Czopy główne: grupa 1 53,970-53,980 grupa 2 53,980-53,990 korbowe: 44,000-44,020
No właśnie oryginał ma nr 794122 i nigdzie nie widzę podwymiaru 0,02'' w sprzedaży. Czyżby koniec dobrej praktyki?
Można silniki rozebrać, wysuszyć uzwojenia, włożyć do szczelnego pojemnika (np. takiego plastikowego na paliwo na palecie 1000litrów), wypełnić czystym argonem, azotem, dwutlenkiem węgla itp. szczelnie zamknąć i mogą leżeć 100lat (pod warunkiem że tlen i wilgoć nie dostanie się do środka). A tak poważnie to np. u mnie na strychu pod dachem z eternitu...
W Simsonie tylko starsze silniki M52 i M53 nie miały uszczelki między karterami. Nowsze silniki M53 (z dolnym uchem mocowania silnika) stosowane np. w DUO i S50 były składane na uszczelkę. Niestety ale dziśiejsze simeringi dość luźno latają w gniazdach i jest problem z wyciekami. Jak kupujesz chińszczyznę to nic dziwnego. Wracając do tematu, w silnikach...
Jak może zbyt ciasno pracować? Producent założył tolerancje wykonania i luz łożysk. Przy prawidłowym montażu i sprawnych elementach (czytaj nieuszkodzonych, skancerowanych) MUSI być OK. Osobnym problemem jest zbytnie nagrzewanie się silnika i ew. kasowanie się luzów w łożyskach. W przegrzanym, z różnych przyczyn, silniku może wystąpić taka sytuacja....
Witam. Bicie koła musisz zlikwidować. Możliwe że na wale jest wybite wtedy będziesz musiał frezować czop wału (jest taki specjalny frez ręczny do tej operacji). Bo jeżeli jest wyrobiony to koło będzie się obracać o jakiś kąt na wale no i ustawienie rozrządu może się samo zmieniać. Po likwidacji bicia jeżeli dalej napinacz "chlapie" to musisz wymień...
A czopy wału zarówno korbowodowe i główne były w jakim stanie? Ostatni czop wału przy kole zamachowym jest istotny.
A jak zakładasz łożyska? Grzejesz bieżnię wewnętrzną np przez grzanie druta wewnątrz łożyska żeby lżej wchodziło na czop wału? Wiem że grzanie aluminiowych karterów pomaga do osadzenia łożyska. Ja nawet w ramach testu wsadziłem łożysko w szczelnym worku do zamrażarki na 2 godziny i dosłownie prawie wpadło w otwór po lekkim puknięciu przez drewniany...
Spróbuj odpalić silnik dwusuwowy na czystym paliwie, co się zatrze szybciej łożyska, korba czy tłok z cylindrem? W silnikach MZ 250 był taki bajer który blokował przepływ oleju/mieszanki do łożysk wału korbowego, a mimo tego robiły 40–50 Mm przebiegu bez remontu. Podobny bajer zrobiono w silnikach Simsona S51, ale tylko na łożysku od strony zapłonu...
Dobra. Skoro to odpaliłeś, to jak ma się sprawa z pasowaniem koła magnesowego na czop wału? Pasuje, czy coś przerabiałeś?
obuchx , co prawda w KO, ale miałem taką ciekawa awarię kiedyś. Pękł czop wału i magnes osadzany na nim za przy pomocy klina i śruby ruszał się w osi na lewo i prawo. W KO do tego czopu jest jeszcze mocowana krzywka przerywacza. Pęknięcie czopu powodowało odkręcenie się krzywki a ruchy magnesu nie pozwalały na ustawienie zaplonu.
Z tego co kojarzę to właśnie zapłon powinien wypadać na tych 2 kreskach na których wypada u ciebie (bo te 2 kreski wyznaczają najwcześniejszy i najpóźniejszy dopuszczalny zapłon). Bo właśnie tam gdzie ty zaznaczasz "prawdziwy zapłon" to tam powinno być GMP. A przypadkiem po prostu nie jest przestawiony czop wału? A być może ci po prostu ścięło klin...
Silnik TD 1,9 ma taką wadę. Niestety nie jest to rzadkie. Ogólnie zasada jest taka: nie ma potrzeby - nie dotykać kółka. A jeśli już to koniecznie nowa śruba oryginał - kosztuje kilkanaście zł. Zastosowanie ponownie tej samej śruby zazwyczaj kończy się zarwaniem klina i uwaleniem śruby. Już w tej chwili nie podam na pewno jaki moment ale trzeba tego...
Przestawiony czop wału korbowego. Wały korbowe w WKS125 były produkowane w specyficzny sposób, czopy wciskane w przeciwwagi, obrabiane (szlifowane) po złożeniu wału. Praktycznie wały nie nadają się do regeneracji (wymiany korbowodu). Są specjaliści którzy je robią, ale często są problemy z tym że przeciwwagi są miękkie i otwory pod czopy się uszkadzają....
Witam. Buduje mały silnik czterosuwowy. Nie piszcie że mi się nie uda, żebym odpuścił bo silnik wcześniej działał a teraz go ulepszam. Chciał bym zahartować czop wału korbowego, wałek rozrządu, ewentualnie tuleje. Czy po nagrzaniu do czerwoności elementu nie odkształci się? mowa tu o małej tolerancji :cry:
kto powiedział, że 0,4mm ma być w GMP? Przerwę ustawiasz na szczycie krzywki, nie ważne, gdzie wypada, a dopiero potem wyprzedzenie. Ja. :D. A tak poważnie, to tą w sumie mądrą uwagą utwierdzasz dyskutantów w tolerowaniu dziadostwa. Krzywki są tak skonstruowane, że ma ją dwie(dla jednej iskry na obrót) główne strefy i dwa przejścia międzystrefowe....
Przykładamy pokrywę do czopu wału który wcześniej zwilżamy olejem, jeśli mamy problem z "zadaniem się" oringa bierzemy mały śrubokręt bez ostrych krawędzi i delikatnie objeżdżamy w koło oringu( w ten sposób delikatnie nasuniemy na czop wału), powodzenia w montażu.
Ukręcony wał korbowy? Obecnie zwykle przeciwwagę z czopem wykonuje się z jednego kawałka odkuwki. Dawniej robiło się osobno przeciwwagę i osobno czop, które były wprasowywane. Zwykle były one ustalane wpustem, ale z czasem zrezygnowano z robienia wpustów. Trzeba zdjąć cylinder i spojrzeć w jaki sposób jest wykonany wał korbowy. Aczkolwiek widziałem...
Wału nie trzeb przetaczać. Większość kół magnesowych ma zanitowaną wewnątrz obsadę na czop wału. Pozostanie ją odnitować i przerobić/dorobić pasującą na czop wału wsk.
Widocznie jest jakiś powód, żeby zrobić przerwę w dokręcaniu. Może śruba potrzebuje się rozprężyć i dobrze usiąść , jak Kolega wcześniej napisał. Tak po prawdzie. Śrubę się napina albo ew. napręża (a nie rozpręża) poprzez jej dokręcenie. Jej wstępne napięcie wywołuje siłę ściskającą całość mechanizmu, który ona mocuje. Nic też tam nie może źle usiąść...
Czemu ma się nie dać ?. Oczywiście spawanie nie wchodzi w grę, ale przecież można dorobić cały nowy czop wału, kwestia doboru odpowiedniego materiału oraz precyzyjnej obróbki
Dziękuje za wyczerpujące merytoryczne wypowiedzi. A czy gdyby ten rozrząd zrobic na jakiejś dzwigni? Np czop wału przedłużyć na 1m od silnika dać ogromniaste zamachowe i dźwignie od popychacza http://obrazki.elektroda.pl/8705340400_1...
Spotkałem się z tym, ze czop wału obraca się w przeciwwadze i zapłonu nie da się ustawić
O skrzywieniu wału powiedział mi mechanik , który przedemną frezował czop wału.
No same zawory kupić to już koszt ;) Czop wału zmierz sobie w miejscu pracy każdej korby czy nie jest jajowaty i jaki ma wymiar, potem decyzja czy szlifować. Jak odpalę laptopa to Ci podeślę wymiary graniczne na priva ;) Ta moja nowa zabawka to właśnie połóweczka +11kW, fajne cylindry, nie jest zmęczona. Jeden zawór tłoczny zdegradowany, zrobię zdjęcie...
Możliwe dwie przyczyny. Skręcony czop wału od strony ,, magneta", co skutkuje strzałem w tłumik. Opóźniony zapłon. Moduł CDI był wymieniany ?
To jak naprawisz czop wału?
Witam, muszę wyjąć silnik z vespa ciao px 25, jednak nie da się go wyjąć, ponieważ wystający czop wału to uniemożliwia, jest wpuszczony w otwór w ramie. Czy ktoś z forum miał z tym do czynienia? Proszę o pomoc, Mariusz.
Różne. Popatrz na czop wału.
A widzisz wycięcie na klin w czopie wału, które koreluje ze znakami na kołach ?
Przestawiony czop wału. Typowe w wsc-e
Do sprawdzenia na vagu również kąt wtrysku. Klin na dolnym kole rozrządu może być już wyrobiony, oprócz tego czop wału też może być już naruszony.
Czop wału i łożysko igłowe przy montażu zwilża się zwykle olejem silnikowym takim, którego używa się do robienia mieszanki paliwowej. W trakcie pracy łożysko smarowane jest olejem zawartym w mieszance paliwowej i nie potrzebuje ono innego smaru.
Zdejmij pokrywę alternatora i zobacz, czy przy wciskaniu sprzęgła czop wału przesuwa się w prawo. Podejrzewam, że wał pływa na boki i łapie lewiznę simmeringiem.
No i trzeba przefrezować czop wału,bez tego kółko na 2-3 miesiące starczy :)
Może na trybie zakładanym na czop jest znak? Generalnie wałek równoważący chodzi przeciwnie do ciężarków wału ( albo może prościej tłok do góry wałek też do góry). Znaki jednak gdzieś powinny być. Już na to wpadłem. Silnik odpaliłem i wygląda, że wałek poprawnie "balansuje". Znaku na czopie wału brak. Koła zębate są oznaczone a czop wału nie, lub znak...
Jak dokonać pomiary wału jego czopów czujnikiem zegarowym , żeby sprawdzić czy nie jest krzywy cały wał lub wyrobiony poszczególny czop . Chodzi mi o czopy które nie leża w osi symetrii wału , czopy 1,2,4,5 http://obrazki.elektroda.net/39_12776215...
Zwykle to silnik 1E40F, czyli od kosy spalinowej GC430. Mogło dojść do ścięcia wpustu na wale korbowym, w skutek dokręcenia z niedostateczną siłą. W ekstremalnych przypadkach skręcony czop wału korbowego. W chińskich silnikach problemem jest zjawisko utraty energii iskry — sprawdzasz (na świecy) że jest iskra, ale maksymalna długość na poziomie 2–3...
Zapłonów VAPE do zJawy 350 było kilka rodzajów. Jeżeli zapłon jest typu TCI, albo DC-CDI to ważne jest prawidłowe zasilanie, a więc też ładowanie akumulatora. Jeśli zapłon jest typu AC-CDI, tj. stator + koło magnesowe i nie jest zależne od akumulatora, to inna sprawa. Zwykle problem jest z jakością wału po regeneracji, tj. przestawienie wykorbień o...
Czop wału korbowego chyba się szifuje na spejalistycznej szlifierce ale to po przytarciu a u ciebie się sklepał
Rozwiązanie na obrazku poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/1231681300_...
W takim razie pytam. Bo nie wiem. Na czop wału, od strony sprzęgła był założony pierścień który wchodził w simering. Po założeniu siemeringu dwuwargowego, gdyż jednowargowego nie udalo mi sie kupić, nie ma gdzie tego pierścienia założyć. Jaka jest jego rola? I druga sprawa. Czy ta piła jest w stanie po wciśnięciu gazu od razu wskoczyć na wysokie obroty...
(at)Strumien swiadomosci swia Przeczytaj raz jeszcze ! Jak mu się czop wału przestawił na wielowypuście w przeciwwadze, to tak będzie. Kolo magnesowe, nawet ,,zaklinowane" odjedzie z zapłonem. A zdaje się, że jest tam bardzo drobny ten wieloklin i wystarczyło, że przeskoczył o parę ząbków.
Witaj. Smaruje się uszczelniacz i gniazdo uszczelniacza. Wargę uszczelniacza i czop wału posmaruj lekko olejem żeby podczas montażu uszczelniacza nie uszkodzić go.
No i co z tego, że zamienniki? Kto powiedział, że dobry zamiennik jest gorszy, może dla tego, że nie ma na nim napisu STIHL. Cena za jeden, kupujesz dwie sztuki. Zdejmujesz koło magnesowe, odkręcasz sprzęgło, (bez cylindra będzie trudno zablokować wał) i wymieniasz, smarując czop wału olejem.
Miska zdjęta to rozkręcaj , nie da się wykryć w ten sposób luzu panewek olej doskonale maskuje luz a ten pojawi się dopiero jak wytrzesz do sucha czop wału i panewki , po stanie panewek również będzie widać .
Ścięło wypust na kole rozrządu wału korbowego, głowica do rwania i wymiany zaworów, jak uszkodziło czop wału korbowego, to już będzie nie fajnie (i tak już jest źle)
No czopu wału nie da się zdjąć. Musisz odkręcić metalowy pierścień w który jest wbity uszczelniacz, wymienić go i skręcić to z powrotem.
Może to i nie fachowe ale weź przecinak przez okienko skrzyni zablokuj o zęby wieńca wał i tyle. Tylko podejrzewam że jeśli ci coś się z czopem wału stało to bez frezu nic nie zrobisz. Czasami w zwykłym dieslu czop wału pękał wzdłuż i to już jest Lipa!!! Motor do wyjęcia albo śruba na klej i modlitwa żeby trzymało.
Punkt zapłonu sprawdziłeś , jest napewno przed GMP ? Miałem kiedyś w naprawie motor w którym był przestawiony czop wału z kołem magnesowym . Czop siedzi w wale "na wcisk" . Magneto siedziało na klinku jak trzeba , zapłon ustawiony na znaki , a moto nie pali . Okazało się że zapłon z powodu przestawionego czopa wypadał zupełnie gdzie indziej niż powinien...
Masz uszkodzony czop wału głównego. Awaria powstała na skutek nieumiejętnego(mechanik nie miał chyba dynamometru) dokręcenia śruby koła zębatego. Teraz zakładając nawet nowe koło i tak co chwila będzie sie to przestawiało. Dwa rozwiązania:albo nowy wał korbowy(ew. pełnowartościowa używka) lub naszlifować nowe ścięcie na czopie wału korbowego.
wpadła mi kiedyś w łapy fachowa literatura, oryginalna DDR'owska książka napraw Simsona. Tamże polecano zagrzać kartery bodajże we wrzątku a łożyska włożyć do zamrażarki. W takim zestawieniu rozszerzania i kurczenia temperaturowego (wg Literatury) powinno się udać bezproblemowo włożyć łożyska Tyle odnośnie wiedzy książkowej. Jakieś dziwne te serwisówki...
Jak się mogło koło zamachowe odkształcić? Ugiął się ostatni czop wału korbowego? Zaręczam ci-jak by się "odkształciło" koło zamachowe to temat by brzmiał "strasznie mi trzęsie budą, a silnik chce z ramy wyskoczyć"
chyba łatwiej będzie wykręcić wtryski niż świece żarowe... jak dalej ciężko kręcić wałem no to miska oleju do ściągnięcia i popuszczać panewki korbowodowe po kolei i sprawdzać kiedy będzie lekko, to tą panewkę złapało, może jeszcze nie być tak źle, czasem wystarczy czop wału papierkiem ściernym przelecieć, założyć nowe panewki i jeszcze pojeździ :)...
Witam ponownie, ku mojemu zaskoczeniu, i wybiciu tej cholernej tulejki miałem troszkę problem, ponieważ nie wiem od czego gość ("pieprzony artysta") wstawił czop wału, ale na pewno to nie jest żuk, wymiary otworu mam fi 34, a żuk ma 40mm, także zamówione łożysko nie pasowało, zakupiłem więc już pasujące 35x17x10, a otwór podszlifowałem na fi 35. Aktualnie...
Krzywka przerywacza jest zamontowana na czopie wału, jeśli wał będzie miał luz/bicie osiowe to nie da się wyregulować przerwy na przerywaczu.
Jak to ma iść na złom, to spróbuj dotrzeć czop wału papierem ściernym, aż kosz zacznie suwliwie wchodzić. Ma się lekko obracać na wale. Wymień uszczelniacz na nowy, tylko dobrą stroną go załóż. Pamiętaj o dystansach, żeby nic nie tarło. Może to uratujesz. :|
Dzień dobry, Czy dysponuje ktoś z forumowiczów wiedzą n.t. ewentualnego zamiennika korbowodu do sprężarki z tematu? Na chwilę obecną do wykonania mam szlif wału na sekcji wysokiego ciśnienia w wymianę korbowodu (zatarta panewka i czop wału korbowego) więc na wymiar średnicy stopy korbowodu mam jeszcze wpływ. Oryginalny korbowód ma następujące wymiary:...
trzeba tylko dociągnąć śrubę i uderzyć w nią młotkiem a nie ciągnąc na siłę Z tym uderzanie to bardzo ostrożnie. Przecież uderzasz w czop wału korbowego. Jaka jest gwarancja że się kilka setek nie wsunie do karteru?
Nie koniecznie łożysko,może być to wariator który wydaje takie dźwięki. Rozbierz cały napęd(pokrywę napędu, pasek i wariator) i zobacz czy czop wału rusza się góra-dół prawo-lewo, jeżeli tak to łożyska siedzą. Ale sądząc po przebiegu obstawiał bym wariator.
przepoleruj papierem ściernym 2500 czop wału tzn usuń resztki panewki z czopu jeśli masz zdolności manualne to większe kawałki czymś zeskrob a papierem nie piłuj za dużo bo zrobisz jeszcze szlif
zapłon od piły odpada zbyt duza przerubka:) (120zł + koszt zapłonu trzeba ropołowić wał wyprasowac czop stoczyć czop, zregenerować wał, wycentrowac wał)
Jak to ładnie brzmi, a wagon z zatartym łożyskiem idzie w pole po 4 kilometrach od ASDEK-a, ponieważ się czop wału ukręcił. Druga sprawa jak jest płaskie miejsce (uszkodzenie obręczy koła, spowodowane poślizgiem podczas hamowania) to wystarczy zwolnić przed takim punktem poniżej 30Km/h i 90% że nic nie wykaże. Chwilę zajęło nam rozgryzienie jak "prywaciarze"...
Tzn. że czop wału jest lekko stożkowy,i koło rozrządu też?Jeżeki dokręce i popuszcze śrube to koło rozrządu zostanie na stożku i nie będzie się obracać na wale?I jeszcze chodzi mo ustawienie wału.Obracać wałem w prawo aż wykorbienie wału oprze się o blokadę?
Chińska jakość. Jak trafisz, to będziesz miał zero luzu, albo tak jak widać na video. Na wstępie sprawdź czy czop wału korbowego w miejscu złożenia igiełkowego nie nosi śladów zużycia, bo często jest miękki i się wyrabia. Wały korbowe mogą być produkowane z różną tolerancją średnicy czopu pod łożysko sprzęgła, a także z różną długością montażową czopu....
Witam. Również kiedys miałem problem ze swoją wsk-ą. Kupiłem nie na chodzie. Po złożeniu odpalała idealnie ale komplenie nie miala mocy i strasznie wolno sie na obroty wkręcała. Okazało sie ze czop wału był obrócony... czego nie zauważyłem podczas składania i nie mozna było w zaden sposób ustawić zapłonu. Tak jak mój przedmówca mówi :)
witam Przede wszystkim musisz wymontować silnik żeby wymontować wał korbowy i zdjąć głowice żeby wyjąć tłok z korbowodem i zawieź to do szlifierza żeby to pomierzył. Sprawdził czy wał jest prosty i zmierzył owalizacje wału i jak mocno jest wytarty korbowód wtedy dopiero będziesz wiedział co z tym dalej robić. Jeżeli czop wału będzie nadmiernie wytarty...
Możliwe że masz ukręcony czop wału (często zdarza się w polskich konstrukcjach) ,wtedy regulacja nie pomoże. Ustaw przerwę na przerywaczu ,potem suwmiarką odległość tloka od GMP wg instrukcji obsługi. Jeśli rozwarcie styków w jakiejkolwiek konfiguracji nie zgrywa się z praktyką to musisz obejrzeć wał. Niestety bez rozbiórki silnika się nie obejdzie.
Miałem CZ i Jawę. Uszczelniacze były tak zamontowane. A olej u Ciebie mogło ciągnąć bo czopy wału były wyrobione. Odwrócenie uszczelniacza zmieniało położenie miejsca uszczelnienia.
Ten silnik jest kompletny, nie potrzebujesz zewnętrznej cewki. Cały zapłon jest osadzony na czopie wału. Widać na zdjęciu fajkę, przewód WN, świecę. Jak się nie mylę to taki sam jest w mini corsie córki. Pozdrawiam
(at)maxtor1234 każda nieszczelność nawet najmniejsza, będzie powodowała nie prawidłowości w pracy silnika. Jak dla mnie to obowiązkowo do sprawdzenia szczelność silnika i nie chodzi tu tylko o uszczelniacze, ale także uszczelki między cylindrem i karterami. Sprawdzić trzeba luzy na wale, bo nie raz sprawdzasz uszczelniacz trzyma, ruszysz za czop wału...
Dokładnie to miałem na myśli pisząc " że warga wpadłaby za krawędź tego czopa wału korbowego". Czyli podsumowując uszczelniacz jest do kupienia i nie warto kombinować bo za dużo roboty z wymianą. Wszystkim którzy zabierają sie za sprzęgło w oplu radziłbym zaopatrzyć sie w taki uszczelniacz, zawsze można się dogadać ze sprzedawcą ws ew zwrotu albo odsprzedać....
no to jak taki wał to się mój sposób nie nada to będzie trzeba po prostu 2 oddzielne obwody robić, czujnik jeden nie może być, bo musi być przesunięty o kąt przesunięcia czopów wału drugi czujnik a nie występuje ten silnik w jakiejś starszej wersji po prostu z innym zapłonem bez immo?
Odkręcasz śrubę m6, wyciągasz szczypcami krzywkę i w wirniku alternatora zobaczysz nacięty gwint, wkręcasz śrubę z długim gwintem i w ten sposób ściągasz wirnik ze stożka czopa wału. Okno wylotowe czyste, bez śladu nagaru, który by blokował wylot spalin
Różnica w smarowaniu między ciśnieniem 2 bary a 6 jest znikoma żeby nie powiedzieć że żadna bo za smarowanie układu odpowiada przede wszystkim olej a nie jego ciśnienie. No nie tak to działa. O ile na biegu jałowym nacisk stopy korbowodu na czop wału jest minimalny, o tyle im szybciej, tym bardziej zaczyna się robić ciężko - olej jest wyciskany spomiędzy...
Raczej, to pogniesz koło magnesowe. Poza tym gdzie wciśniesz łapki, jak nie ma miejsca? Zrobienie ściągacza do tego koła magnesowego to kwestia 10 minut na warsztacie ślusarskim. Podstawa to płaskownik o grubości 5-6 mm. Może koło magnesowe dobrze zacisnęło się na stożku, dlatego po naprężeniu ściągacza trzeba puknąć w śrubę naciskającą na czop wału.
W AAZ to zmora była, późniejsza wersja miała inne koło i czop wału. Problemy powstawały gdy "nasi tam byli". Auta nie masz od nowości, diabli wiedzą czy wału z AAZ nie masz :) A jak jeszcze śruba niedokręcona lub kiedyś przeciągnięta była... Stąd zawsze trzeba sprawdzić przy takich objawach. Zwłaszcza jak wystąpiły nagle. Prawdopodobnie to "tylko" uszkodzony...
Nie wiem czy fejkowy czy nie, ale na stronie są bardzo skąpe informacje. Tak jakby głównymi parametrami były wymiary i masa i w ogóle za bardzo skupiają się na "obudowie". Np. informacja o tolerancji wymiarów 0,2% (rozumiem, że całego wymiaru np. długości) , która wcale nie jest taka wyjątkowa bo np. otwór na łożysko lub czop wału o średnicy 100mm wykonany...
Panie dobry remont zrobiłeś. Wymień te uszczelniacze! Prawa strona wału ( za alternatorem) tam powinna być tulejka na czopie wału! Zabezpieczenia tych uszczelniaczy to w ogóle założyłeś? Zrób zdjęcia swojej pracy chcę zobaczyć jak wyglądają uszczelniacze po ich zamontowaniu przez Ciebie.
Nie wiem jak w przypadku piły ale w motorynce miałem podobny przypadek i tam winny był wał (przesunięty czop w przeciwwadze) i też nie było możliwości ustawienia iskry w odpowiednim momencie.
Kondensator 400V AC czy DC? A jak myślisz? o wybitych karterach i dużych luzach promieniowych podstawki w karterze już nie wspomnę. Małe luzy (nie te na 2 mm!) można kasować klepiąc żebra karteru. Centrowanie podstawy względem wału (jak nie bije !) jest potrzebne tylko do równego odstępu rdzeni cewek od nabiegunników koła magnesowego. Chodzi o zachowanie...
Daj zdjęcie magneta. Większość kół magnesowych (o ile nie wszystkie) mają gwint wewnętrzny wewnątrz zagłębienia na nakrętkę mocującą. W ten gwint wkręca się ściągacz ze śrubą wewnątrz. Jeżeli próbowałeś ciagnąc za zewnętrzną stronę koła, to masz pogięte magneto. :cry: Dorób u tokarza lub kup porządny ściagacz z płaskim zakończeniem twardej śruby wyciskającej....
Witam, przekładam silnik do iveca 2.8 z fiata ducato i napotkałem na drodze problem z kołem zamachowym, te z iveco ma 34 cm a ducato 30 w dodatku nie pasuje na czop wału i jeżeli zostawię te z ducato to co z rozrusznikiem? są jakieś zamienniki? orientuje się ktoś ? lub miał podobny przypadek? nie ukrywam że zależy mi na czasie i każda odpowiedź będzie...
Brzmi baaardzo skomplikowanie. Na razie może zostaniemy przy zwykłym CDI ze skutera.... Może pomożesz Nam rozwiązać problem regulatora napięcia o którym pisał kolega wyżej? "Do tego zestawu podłączyłem regulator napięcia od chińskiego skutera niestety chyba jest uszkodzony na wolnych obrotach jest 11v a gdy dodam gazu napięcie spada do 6-7V (przy nie...
Jakie jest bicie czopa wału od strony zapłonu? Nie powinno przekraczać 0,05 mm. Idę o zakład że jest duuużo większe. Wały polskiej produkcji były "gumowe". Trzeba było się nieźle postarać aby nawet składając silnik na gorąco uzyskać bicie poniżej dopuszczalnego. Skrzywiony wał skutkuje dziwnymi objawami zapłonu.
Co najciekawsze, dlaczego krzywka, wykonuje ruchy góra-dół podczas pracy silnika ? Krzywka NIE MA PRAWA się kiwać, ani wykonywać ruchów okrężnych. Ma być idealnie w osi obrotu. Jeśli jest inaczej, to - uszkodzony czop wału, uszkodzony wirnik prądnicy, uszkodzone łożyska. Najpierw usuń tą usterkę, bo nie ustawisz prawidłowej przerwy na przerywaczu i...
dobra panowie to się robi nudne :) -> jedziesz na hurtownie łożysk i pytasz o takie uszczelniacze tylko 2 wargowe :) ->(zakłądam ze masz już rozebrane to co trzeba) dajesz troszke oleju na czop wału (jesli jest wieloklin to trzeba obłozyć go cienkim ale sztywnym papierem) i wpychasz uszczelniacz spreżynką do wału. -> teraz będize pot5rzebne kawałek...
skrócenie wału krzyżak wału napawanie wału
bosch sterownik silnika oleju kosiarka zrobić wtyczka antenowy
ustawienie programów telewizor philips uszkodzony licznik
Ekspres Ariete nie pobiera wody i nie robi kawy - diagnoza i rozwiązania Wpływ długości szczotek na kontrolkę ładowania w alternatorze sześciodiodowym