żeby tylko się nie okazało po wymianie że teraz prawy przód będzie eheheh Powodzenia w bojach
ad 2 złącze do czujnika ABS
Mi padł rok temu czujnik ABS w Golfie IV. Założyłem Delphi i wszystko ok. Moim zdaniem czujniki to loteria.
Rezystor przy czujniku też da odpowiedź...
Złamałeś podstawową zasadę działania czujników ABS. A działają one na zasadzie zliczania impulsów i zmniejszenie lub zwiekszenie odległości czujnika od tarczy to błedne dane podawane do układu sterującego ABS-em. Tak jak kolega wyżej - dziwne, że w ogóle działa ten Twój ABS :-(
Witam ponownie , u mnie są następujące kolory czarny,żółty,brązowy,czerwony. Który to panowie z czujnika z absu ? Czarny i brązowy to czujnik ABS żółty i czerwony to czujnik zużycia okładzin.
Co do kontrolek ABS i ESP, winny temu jest pewnie któryś czujnik przy kole (sprawdzić można za pomocą VAGA lub mierząc rezystancje na czujniku).
no to nie widzisz(!), ze to zwykły czujnik indukcyjny i nie ma znaczenia jak go podłączysz.
Piasta zgnita. Żaden czujnik, sterownik itd. Pierścień abs na łożysku uszkodzony. Czyszczenie nic nie da...
Jest cztery czujniki ABS .Przy każdym kole. Jedź do elektryka to powie Ci który jest uszkodzony.
Kasuje sie bład tylnego lewego? Co w wartosciach? Zrób koła a pózniej Adaptacje czujnika skretu.
Ja także witam wszystkich forumowiczów Od niedawna mam golfa IV 19TDI 110 KM i także mam problem z ABS - mianowicie po włączeniu zapłonu włącza się kontrolka ABS żółta a po ruszeniu zaczyna migać czerwona (awaria układu hamulcowego) z trzykrotnym sygnałem dźwiękowym. :cry: co robić:?: pomocy:!:
Spróbuj zamienić miejscami kable na czujnikach, ewentualnie gdyby były za krótkie, zamień czujniki
Pomiar prędkości jest do bodajże 15km/h. W golfie 4 nie ma koronki tylko tarcza. Czujnik lub jego przewód uszkodzony.
W wersji z abs w czopie jest dziura na czujnik, tylko tym się różni
Też tak myślałem ale to dziwne że ABS działa i nie pokazuje błędów czujnika ABS
Zacznij od pierścieni , może pęknięty lub zanieczyszczenia , później czujniki i ich połączenia na kostkach.
Czujnik abs źle widzi predkosc koła. Syf na koronce/uszkodzenie czujnika ,przewodu ,koronki.
witam posiadam golfa 4 1.9 tdi jest maly problem swieci sie kontrolka abs przy komputerze wykazalo ze to lewy czujnik abs teraz mam takie pytanie gdzie idzie przewod od tego czujnika z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam :D
Może uszkodzone łożysko spowodowało mechaniczne uszkodzenie czujnika ABS koła?
Czasem kodowaniem można było zmienić czy prędkość brana z ABS czy z czujnika.
Często lubi pękać bezpiecznik w formie blaszki na akumulatorze. Powiedz, widziałeś ty kiedy Passata B5 i akumulator a na nim bezpieczniki do ABS, bo ja nie Za to widziałem na przykład Golfa 4 i bezpieczniki na akumulatorze
Mam pytanie, jak sprawdzić czujnik dwuprzewodowy w Golfie? Komputer sprawdziłem- działa. Mam 3 czujniki, bo czwarty ktoś kiedyś zwinął. Chcę dokupić, ale muszę być pewny że pozostałe działają. A jeszcze mam pytanie czy da się zmostkować np: dwa przewody tylne pod jeden czujnik w kole? Tak z ciekawości to ostatnie.
Mam pytanko. Czy dam radę zaadaptować czujnik kąta skrętu, jeżeli mam błąd ABS tylnego koła? (prawdopodobnie piasta z łożyskiem do wymiany, bo czujnik ABS wymieniłem)
Myślę, że to jednak będzie zwarcie na kabelkach. Trzeba szukać. Czujnik abs'u możesz sprawdzić omomierzem.
Jak kolega wyżej napisał wymień czujnik i ciesz się działającym ABS
Jaki golf i co masz na mysli pod haslem "impulsator" ? Czujnik Halla ,cewka WN?? Powtorz pytanie moze dokladniej.
A jakie kodowanie ma ESP/ABS?
Dlaczego?
Witam trzeba sprawdzić stan płynu hamulcowego to pierwsza rzecz a druga przyczyną palenia się kontrolki hamulców może być uszkodzony czujnik ABS mógł uledz uszkodzeniu w trakcie wjechania w dziurę
a raczej czujnik.
Nie wiem co tam ma się dziać ale układ nie zadziała bez czujników. JAk nie masz ich podłączonych to wali błędami i nie zadziała. Druga sprawa jak już będą czujniki to żeby coś tam ruszyło trzeba by zasymulować inną prędkość na jednym z kół.
witam mam pytanie czy do Audi a6 rocznik 99 silnik 1.9 tdi bedzie pasował czujnik abs np od golfa 4 z tym samym silnikiem?
Jest w części hydraulicznej agregatu ABS. W serwisie jest dostępny zestaw naprawczy w skład którego wchodzi hydraulika agregatu.
Wymieniłem czujniki ABS i wszystko jest okey
Pompa abs.
Proponuje podłączyć tester i sprawdzić czy widzi równe prędkości przy ruszaniu i zatrzymywaniu. Jeśli to to co myśle to usterka banalna i nie trzeba wymieniać żadnych czujników, wystarczy trochę podregulować odległości czujników od wieńca i wszystko sie unormuje. :)
A który czujnik wymieniono ?
Niekoniecznie zepsuty czujnik. Czasami wystarczy zbliżyć lub oddalić czujnik od/do pierścienia ABS.
Muszę wymienić ten czujnik ale nie wiem który to... gdzie on się znajduje...czy to ten obok filtra powietrza?Golf 3 GL 92r.silnik ABS z góry dzięki za pomoc.pzdr.
Normalnie przy sprawnym układzie ,po rozładowaniu czy wymianie aku, wszystko ma pogasnąć krótko po ruszeniu. Bez specjalnych manewrów i jakiegoś cudowania. Jak mu wymusisz adaptację itp,a do tego np odczyt z czujników prędkości będzie zły, to nigdy nie zgaśnie. Vag scope prawdę ci powie.
Sterownik podmieniony na inny, kodowanie zrobione i ABS i ESP działa poprawnie. Temat uważam za zamknięty.
Dokładnie :-}
nie działa abs wogule,
Witam, moje zapytanie dotyczy owego problemu kontrolek, podczas mocniejszego hamowania badz dluzszej jazdy i czestym hamowaniu zapalaja mi sie obydwie kontrolki przy czym tez jest sygnal dzwiekowy( piszczy 3 razy) , nie mam mozliwosci podlaczenia kompa do golfa a chcialbym wiedziec co moze byc przyczyna, napewno mam juz do wymiany tarcze i klocki hamulcowe...
Podłączałeś go po wymianie czujnika i kasowałeś błędy? Jeżeli tak to musisz sprawdzić ciągłość obwodu od wtyczki przy sterowniku ABS do wtyczki czujnika. I napisz jeszcze nr błędu bo może dotyczył on sygnału i wtedy to nie musi być wina samego czujnika a masz coś z piastą.
Zamiast od hamulca to wyciąglem czujnik od sprzegla :/. Rzeczywiście czujnik hamulca był zabrudzony. Po co jest czujnik przy sprzęgle?
Witam Podmień sterownik albo pompę ABS. Pzdr
Sprawdz czujnik połozenia pedału hamulca.
W golfach najczęstszą przyczyną nie działającego abs-u są czujniki prędkości koła.Najlepiej sprawdzić kody usterek bo to najszybszy sposób,a jak nie to miernik w ręke i do dzieła .Opór czujnika 1-1.3 kilooma.
a czemu wentylator się nie załącza i czujnik temperatury ?
W czujnikach.
A nie masz bledu od ktoregos czujnika ABS ? Mialem takie akcje z pedalem jak konczyl mi sie czujnik w Golfie 4 - albo wywalo blad na deske na stale( wtedy ABS nie dzialal) albo czasem wlasnie pompa ABS szarpala pedalem w czasie hamowania.
Sterownik pomy abs do naprawy, ew wiązka do sprawdzenia masy i zasilnia to samo z czujnikiem.
w tym roczniku to nawet jak był błąd ABSu to kontrolka zgaśnie po naprawieniu i przejechaniu się kawałek... tak miałem w Golfie, padnięte oba czujniki z przodu, po wymianie włączyłem zapłon a kontrolka dalej świeciła. dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zgasła (impulsy do centralki!) i już teraz jest OK :)
czyli jezeli czujnik jest uszkodzony a jest abs to licznik nie bedzie dzialal?
Sprawdz dokładnie złącza przy nadkolach i przewody od czujników.
Witam Mam problem z golfem plus rocznik 2007 .Od jakiegoś czasu zapala się kontrolka ABS , raz się zapali potem gaśnie za jakiś czas znowu się zapali i gaśnie . Pojechałem do mechanika podłączył pod kompa i pokazalo błąd czujnika ABS , czujnik został wymieniony a błąd na kompie nadal się pokazywał .Mechanik stwierdził że trzeba wymienić Piastę na tym...
Pod komputer i sprawdzić które koło/czujnik wali złą prędkością...
Tak jak pisze kolega wyżej do sprawdzenia zasilania ,a jak wszystko ok to moze pompa uszkodzona.Przy wymianie na inną mimo iż te same numerykodowanie może byc inne ,no i bedzie wymagał kalibracji czujnik skrętu
Dlatego chcę się pozbyć fabrycznego pierścienia i założyć koronkę ABS. https://obrazki.elektroda.pl/3966119000_... O ile się nie mylę, to czujniki w Polo 3 i w Golfie 3 są takie same.
w tylnich czujnikach tez jest dojscie, z czujnika wuchodzi parocentymetrowy kabel i tam jest dalej polaczony jest tam taka podluzna wtyczka wypnij ja sprawdz czujniki tak jak z przodu.
To jest czujnik nad pedałami, można go naprawić
W tym GOLFIE najczęściej leci prawy tył (czujnik). Pozdrawiam.
Włącznik F/F47 czyli popularny czujnik stopu sprawdzamy Vag-Com-em po wejściu w 01 Engine (czyli sterownik sinika), wybieramy następnie 08 Meas. Blocks czyli "Bloki wartości mierzonych" a następnie wybieramy grupę 006 i w polu 2 od lewej licząc są wskazywane trzy zera. Przy naciśnięciu pedału hamulca dwa ostanie zera mają się jednocześnie zmienić na...
Witam, Czy według znawców tematu adaptacji oplowskiego modułu tempomatu do innych aut istnieje możliwość pracy tego sterownika na podstawie wygenerowanych impulsów (43 na jeden obrót koła) przez czujnik i pierścień nadawczy ABS z golfa III? Uprzedzam, że auto nie ma ABS i pierścień oraz czujnik zostałyby zamocowane tylko do obsługi tempomatu z omegi...
Pierścień magnetyczny wydaje się być nie uszkodzony, czujników nie da się zamienić, nie są symetryczne
Napięcie będzie, masa przeniesie się choćby przez przewody czujników. Sprawdzenie multimetrem, bez obciążenia, to żadne sprawdzenie.
http://obrazki.elektroda.net/83_12717912... Szukaj w elektryce...:D
Witaj czujników nie da się podmienić bo mają różne kostki , sprawdzałem ich rezystancję na kostkach ja i na kości przy sterowniku trzy czujniki miały 1.6 kilooma rezystancji a przedni lewy ponad 650 koma kupiłem na tę okazję zestaw schematów by to rozszyfrować i dzięki temu doszedłem że przy kostce lewego czujnika jest tak na około 5 cm od kostki łączenie...
Z jakimi kontaktami, bo nie bardzo zrozumiałem.
Może zamieniono przewody hamulcowe i podłączono do abs-u-u w miejsce lewego koła prawe. To samo może dotyczyć też czujników prędkości.
Zmień czujnik temperatury silnika, możliwe, że przekłamuje bo tak jak mówisz są dwa zintegrowane ze sobą. Co do temperatury powietrza dolotowego raczej bym się tym nie przejmował.
Jeżeli rezystancja czujnika jest w mega Omach to czujnik jest uszkodzony. Rezystancja czujnika powinna być taka sama czy mierzysz ja przy kole czy na wtyczce sterownika. Może to tylne lewe koło tak Ci wyszło bo mierzyłeś nie te przewody przy sterowniku ABS.
Ale po naprawie lub wymianie taśmy czeka Cie jeszcze kalibracja bo kontrolka ABS dalej będzie świecić.
czujnik przepustnicy sprawdzony??
jest to uszkodzenie ktoregos czujnika gdy wszystkie kola sie kreca tzn sa w ruchu jeden z czujnikow nie czyta juz predkosci obrotowej kola i komputer mysli ze kolo jest w poslizgu w tedy zaczyna dzialac abs mielem tak kiedyc w passacie b5 wyczyscilem czujnik z opilkow i bylo ok
Pompa to jedno, a co z czujnikami, koronkami na przegubach, zasilaniu pompy itd?
Czy jak podlaczysz vaga i robisz test pompy silnik się załącza? Jeśli nie a zasilanie jest prawidłowe to sterownik do rozebrania i naprawy, a co do czujników wstaw używki i sprawdź.
a co z kontrolką ręcznego hamulca - u mnei ktoś zrobił taki myk, że wywalił żarówke ABS a we wskaźnikach zakleił kontrolkę ręcznego - bo zapalają się razem. co ja sie najpierw zastanawiałem dlaczego nie ma kontrolki ABS (po otwarciu kontrolki sie okazalo) a potem jeszcze ten reczny, dopiero jak rozebrałem zegary to wyjąłem kawałek gumy. a ABS się swiecil...
Aktualnie również walczę z czujnikiem G201. Wymiana czujnika nie pomogła. Błąd zapala się kiedy chce. Nie to że jest ciągły. Zastanawiam się co ma czujnik stopu przy pedale do tego czujnika jak kolega gdzieś wyżej napisał ? W których blokach w vagu jest ciśnienie w układzie pompy abs ?
sprawdz pozycje czujnika stop ewentualnie regulacja
Od wczoraj nie mogę odpalić auta. Trochę poczytałem i mam pytanie czy przyczyną może być zepsuty czujnik halla???
Też sądzę że któryś czujnik (a raczej jego przewód :) )ale sprawdź jeszcze kod błedu jaki daje ABS (kod migowy) - jak czujnik to będziesz wiedział który. P.S rezystancja czujnika powinna wynosić ok 1k .
Od okablowania zacząłem. Piasty były zmieniane, były wydarte do połowy i działało, więc nawet gdyby, to nie ma szans żeby to przez piasty było coś nie tak. Łożyska też są nowe. Zasilanie i masy na sterownik też Ok. Sprawdziłem czujniki przy kołach .
niestety nie udalo sie go naprawic
a moze z abs-u bierze...
( Volkswagen Golf 4 1.9 TDI 115km) pali się abs ,esp i miga kontrolka hamulca ręcznego co to może być ? Czujniki abs sprawdzę ale dopiero w poniedziałek więc chciałem zapytać czy miał ktoś podobną sytuację i jaka była przyczyna.
Trzy fakty które widzę. - Czujnik temperatury jest na 4 piny, - Kolo pasowe do napędu pompy wody i alternatora jest na pasek wielorowkowy, - duża okrągla wtyczka elektryczna na wysokości glowicy. Silnik mozy być AAM, ABS, ADZ. Może też być to 1F dlatego że ten silnik też wychodzil w Passacie. 1F ma dokladnie taką samą konstyukcje jak AAM, ABS,ADZ.
Sprawdzałeś czy są błędy w sterowniku ABS/ESP ? Czy sprawdzałeś jaką widzi sterownik prędkość poszczególnych kół podczas jazdy ? Do tego potrzebny program diagnostyczny. Podejrzewam że któryś czujnik siada. P.s jeździsz z przodu na 15" a z tyłu na 17" jednocześnie ?
A jaka taka złaczka wygląda ?? W czujniku co kupiłem idzie czarny i brązowy i jak to teraz połączyc z koncentrycznym, który z którym ??
Witam. Kupiłem vw Golfa4 1.9 TDI 130km 4motion niestety nie działa mi tylni naped poniewarz brakuje w nim czujnika abs/esp ktory zamatowany jest wewnatrz samochodu pod kierownica czujnik ten ma symbol 1J1 907 638 F bardzo poszukuje tego czujnika ale jakos nigdzie nie moge znalesc go. jesli ktos ma jakies dojscie do tego lub miał podobny przypadek to...
Sprawdzić odległość czujnika od wieńca i stan wieńcow pomiarowych.
A ja mialem takiego typ abs i czujnik temperatury powietrza wlotowego tak robił.
Dzięki za info. Próbowałem sam to wyliczyć, ale nie bardzo mi to idzie. Cała reszta zrobiona, czujniki skalibrowane. Tylko ten kod do zakodowania ABS. Z testem też sobie poradzę (tak myślę). Prosiłbym o wyliczenie mi tego kodowania.
1- Czujnik zużycia klocków hamulcowych, przedni lewy. 2- Licznik. 3- Lampka ostrzegawcza ABS. 4- Lampka kontrolna układu hamulcowego. 5- CAN gateway. 6- Bordnetz. https://obrazki.elektroda.pl/4312236000_...
Jakie czujniki? Ten pierwszy błąd jest od pompy ABS i to od tego bym zaczynał.
Tu masz prawie wszystko czego potrzebujesz. Jak sprawdzić kody, kody i mały schemacik.
Nie ma szans mają około 1cm grubości wszystkie a do tego nie mam czujników przy klockach.
Kolego czy masz jakiekolwiek inne błędy w ABS bądź układzie wspomagania ? Błędy w innych sterownikach w aucie ?
czujnik parkować czujnik czujnik iveco czujnik czujnik ruchu czujnik zmierzchu
termostat danfoss parametry łączyć kabel ziemia jakie elektrody magnum
pralko suszarka pralka bosch wyświetlacz
Problemy z obiegiem wody w ekspresie Saeco Barista Rezystancja czujnika NTC przy 20°C - jak zmierzyć?