Nie skomentuję Twojej wypowiedzi. To jest zwykły kod, nigdzie nie ma opisane co mam z nim zrobić. Mniej piany, a więcej zastanowienia. To jest wnętrze pliku o rozszerzeniu „.vkp” i musisz niestety się pobawić, bo wgrywanie path-y trochę czasu pochłonie. Powodzenia
Wygląda jak czujnik odbiciowy. http://botland.com.pl/53-ktir0711s-czujn...
Jaki byś zastosował i jak podłączył? BU941ZT, jest też w TO220FP, fajna bo mała i w dodatku izolowana...
tak jeden jak i drugi nie nalezy do bezawaryjnych wiec trudno ci doradzic jezeli nie odpala i w tym czasie brak iskry to czujnik w aparacie, czujnik g28 obrotow ten poza aparatem jest czujnikiem odniesienia i silnik moze bez niego pracowac w funkcji awaryjnej mozliwe jest takze odpalenie silnika bez tego czujnika ale z trudnoscia tak wiec raczej stawiam...
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
To czujnik zbliżeniowy. Wygasza ekran podczas np. rozmowy telefonicznej.
On działa zamykając obwód, więc mozna go usunąć i dać zworę.
Witam. to nie czujnik.
Ecu siadają, ale czesciej czujniki polozenia walu lub same aparaty. Czujnik na rozrzadzie lub pod aku na skrzyni.
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Czujnik Hall g40 w aparacie zapłonowym jeśli masz cewkę na podszybiu.
Połącz punkty jak na zdjęciu i aparat bedzie działał.
Czujnik halla w aparacie umarł.
Tam jest normalny czujnik halla w aparacie (pasuje z vw, model z kabelkami), sprawdź sobie diodą led z opornikiem
Czujnik masz koło aparatu zapłonowego,pisałem przecież,nie? Ja stoisz przodem do samochodu ,to czujnik z tyłu,lekko u dołu aparatu. Ale u ciebie pewnie problem w przekaźniku,zaraz koło lewego reflektora.
Będzie bardzo łatwo na allegro znajdź bardzo popularny moduł czujnik ruchu PIR HC-SR501 jest on dla Arduino ale dodając tranzystor diodę rezystor i przekaźnik na 5V uzyskasz to co potrzebujesz :)
Czujnik zbliżeniowy obok "oczka" aparatu przedniego.
Silnik AEA nie ma typowego czujnika położenia wału.Ma tylko czujnik HALLA w aparacie zapłonowym.Więc albo ten czujnik pada albo cewka,jak to najczęściej bywało.pozdr.
Dziś patrzałem do publikacji,kod 14 znaczy Ignition Amplifier (czyli moduł) Urządzenie sterujące wysyła impulsy zapłonowe w kierunku modułu,ale rozpoznaje sytuację że na złączu IG- nic sie nie dzieje-moduł nie kluczuje zimnego zacisku cewki.Może to byc wina modułu,ulokowanego w ulubiony przez japończyków sposób pod kopułką aparatu,jak i jego zasilania.Może...
Co do aparatu tu masz urwany czujnik, jest on pod klapką aparatu na taśmie.
ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało Kup dobrą lampę, bo niektóre są zbyt czułe że przyłożenie obok aparatu zapłonowego zakłóca jego pracę. Na kole powinno być "0" i "I" , to nie jest czujnik prędkości wału lecz położenia i to jest główny czujnik do iskry. W aparacie jest czujnik korygujący i jeżeli jest padnięty kręcenie...
Wysterowanie cewki jest uszkodzone, o ile cewka jest OK..... Nie pamietam jak jest w dwojce ale njw. w twoim przypadku moze byc czujnik w aparacie zaplonowym.....
O, to cięzko to widzę. Cewkami steruje sterownik, ma w sobie trzy drivery (u ciebie jeden, u aparacie). Steruje nimi uC. Owszem, było by możliwe dobudowanie takiego układu aby wykorzystywał aktalnie istniejące czujniki w aparacie zapłonowym, ale jak pisałem-zadanie to trudne.
Ale kombinacje podłączasz ogniwo 18650 pod aparat i po sprawie, jeśli nie ruszy trzeba podłączyć ten czujnik temp z oryginału.
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Sprawa jest prosta, któryś z elementów obiektywu przy jego składaniu nie trafia na swoje miejsce lub elektronika aparatu dostaje mylne informacje z czujników dlatego aparat powtarza cykl włączania i wyłączania aparatu. Namierzenie tego co to jest niestety już takie proste nie jest. Tak poza tym rozładowanie kondensatora przed wszelkimi manipulacjami...
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
Sprawdź czy tarczka przesłonowa czujnika halla w aparacie ma założony klin (taki cieniutki pręcik), być może ktoś, kiedyś wymieniał czujnik i zapomniał go założyć
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
A sprawdziłeś połączenia, zamieniałeś przewody, świece, kopułka sprawna? Jeżeli świeca mokra to albo za słaba iskra albo zapłon przestawiony nie ma innej opcji. O zapłonie i wtrysku decyduje moduł moduł magneti marelii jeżeli otrzymuje prawidłowe informacje z czujnika to musi działać. Dziwi mnie tylko to że przestawienie aparatu o 180 stopni nic nie...
Proponuję sprawdzić "u źródła" czyli czujnik Halla w aparacie zapłonowym - czy ma impulsy na wyjsciu (gdy auto nie pali).
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
To zorganizuj sobie cewkę na podmianę - innej metody w Twoim przypadku nie ma. Jeśli to nie pomoże, to pozostanie czujnik w aparacie zapłonowym. Podawać masę przez kontrolkę na środkowy pin kostki z aparatu zaplonowego. Jeśli na przewodzie wysokiego napięcia od cewki będzie pojawiać się iskra znaczy, że cewka prawdopodobnie sprawna.
Ten czujnik indukcyjny powinien sztywno sie krecic z osia aparatu zaplonowego czy nie? bo u mnie ten czujnik indukcyjny lekko sie kreci wzgledem osi aparatu zaplonowego
Znalazłem odpowiedz na tą usterkę. Wadliwa okazała się zasłona aparatu czyt. cała tylna klapka. Została zamieniona na oryginalna i problem znikł.
Częstą przyczyną gaśnięcia w tych samochodach jest uszkodzony czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Jego wymiana nie jest ani czasochłonna ani bardzo droga. Pozdrawiam.
Witam! Kod 42 to brak impulsów z układu zapłonowego. Prawdopodobnie przyczyną jest czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam
Tylko hall, moduł i cewka. Moduł jest montowany na podszybiu po stronie kierowcy, sprawdź bo może go tam jeszcze masz i z oryginalnej wiązki może coś zostało. Opis wyprowadzeń modułu: 1. cewka zapłonowa 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla
Miałem podobną sytuację co prawda w innym aucie ale objawy te same i wiek konstrukcji zbliżony ;) Ja stawiam na czujnik Halla w aparacie zapłonowym
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Chodzi ci o czujnik położenia wału?
Mam podobny problem tylko u mnie raz działa a raz nie wina powinna być w aparacie przednim który jest też czujnikiem natęrzenia swiatła i reguluje napięcia sprawdz aparat i tą tasiemke od niego
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy. Miałem...
Pompka paliwa jest w zbiorniku, pod tylnym siedzeniem. W matizach czesto sie psul czujnik optyczny w aparacie zaplonowym, sprawdz czy wogole masz iskre, to bedzie najbardziej proste. Pozdr
Masz uszkodzony moduł w aparacie
Sprawdż cy jest napięcie na zasilaniu cewki WN wczasie pracy rozrusznika ,bo może uszkodzona kostka stacyjki.Jeśli tu w porządku to wypada,ze uszkodzony czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym.
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
http://obrazki.elektroda.pl/7572994300_1... Któregoś dnia postanowiłem zrobić parę fotek dzikich zwierząt. Wiadomo, że ptaszki, sarenki i inne robaczki raz spłoszone długo nie pojawiają się w tym samym miejscu, dlatego pomyślałem, aby użyć fotopułapki, ale po szybkim przejrzeniu Internetu okazało się, że jest to dość droga sprawa, a...
A dlaczego tak sądzisz że słabo, myślałem żeby jakoś wysterowac sygnał na moduł czujnikiem halla. Aparat jest oryginał i nie ma podcisnienia
Trudne pytanie. Sprecyzuj, chodzi o impulsy z aparatu zapłonowego, czujnika wału, jak tak to jaki silnik.
A czy przypadkiem ten 'CARD COVER' to nie klapka zasłaniająca kartę w aparacie? Zwykle jest tam jakiś czujnik (mikrostyk) sprawdzający czy prawidłowo zamknięto tą klapkę...
Problemem w tych aparatach jest nie czujnik indukcyjny, tylko moduł
zrób diagnostyke komputerową bo będziesz sie bujał i bujał z tym autem. Najprawdopodobniej trzeba wyczyścić przepustnice i przeprowadzić adaptacje. Sprawdź czujnik halla w aparacie, typowy objaw że po rozgrzaniu szwankuje, przewaznie pada całkiem, po ostygnięciu jest ok
Musiały lać wszystkie na raz, bo jedynym czujnikiem położenia wału jest hall w aparacie i sterownik nie jest w stanie określić gmp 1 cyl. Natomiast jedna z nowszych 2l miała czujnik położenia wału za filtrem oleju (koło foniczne było przykręcone do przedostatniej przeciwwagi wału).Aparat w tym modelu miał tylko jedno "okienko" w przesłonie czujnika...
Widac kolejny mechanik ksiazkowy. A czujnik masz w aparacie
Czujnik halla, temperatury, podmień cały aparat zapłonowy.
Witam,coś namieszałeś z tym numerem BOSCHA powinno być tak: nr aparatu 0 237 520 059 albo 0 237 520 036 a drugi numer powinien wyglądać tak 050 905 205 AH,czemu kupujesz nowy aparat ??? Przecież można wymienić sam czujnik Halla?
Sprawdź czy jest iskra, jak nie ma to podmień cewke lub wymień, cewka często siada jak jest kopułka wyrąbana i jak kable mają przebicie, jak podmienisz i dalej nie będzie iskry to stawiam na czujnika halla w aparacie, nowy jest drogi więc taniej wyjdzie używany aparat kupić.
Na 99% czujnik halla, niestety nie kojarzę jaki tam masz układ czy czujnik jest może w aparacie czy jest na wałkach rozrządu. Do sprawdzenia tylko oscyloskopem, ewentualnie LED ale nie wiem czy zobaczysz impulsy.
Sprawdź dwie rzeczy: czy aparat się kręci oraz czy nie znika + na cewce podczas kręcenia rozrusznikiem, jeśli te dwie rzeczy będą ok, to do wymiany moduł w aparacie zintegrowany z czujnikiem
Witaj Powinieneś mieć jeden czujnik w aparacie zapłonowym Pozdrawiam
Obstawiam tradycyjnie: padł czujnik Halla (w aparacie zapłonowym). Po nim nie ma iskry i zaczynają się wymiany cewek jedna po drugiej. A to droga donikąd. Oddać do fachowca, naprawdę, to najlepsza rada. i to jest najlepsza rada.
Czujnik Hall reaguje na pole magnetyczne i żeby działał jako czujnik położenia musi współpracować z magnesem.Takie czujniki są stosowane jako przerywacze w aparatach zapłonowych ,czujniki położenia wału korbowego w silnikach spalinowych itp.W tej bramie musi być magnesik który przesuwa się koło tego czujnika.Może być to czujnik położenia bramy albo...
Jaki tam schemat? Na wtyczce do aparatu masz narysowane +, 0 i -. Zewnętrzne zasilanie, środkowy sygnał. Czujnik Halla jest połączony z gniazdem na aparacie zapłonowym, ściągnij kopułkę, palec oraz osłonkę to zobaczysz czujnik.
Sprawdż czujnik halla w aparacie zapłonowym
w za małej impedancji wejścia modułu zapłonowego, lub procesora ISC, bo były dwa rozwiązania.
Miałem coś podobnego, winny był przekaźnik zasilający aparat zapłonowy i czujnik położenia wału. Znalazłem po ok roku.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
radzę spr. styki od czujnika aparatu zapłonowego i czujnik od temp. zasysanego powietrza
Czujnik w aparacie tzw hall.
zastanawia mnie ta wtyczka skoro czujnik temperatury cieczy jest w okolicy aparatu ale moze przedzwon je na ktory pin kompa ida nie masz daleko
możliwe że jak go rozbierałeś/składałeś go , to uszkodziłeś "czujnik" włączania/wyłaczania aparatu. Poogladaj go dokładnie.
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ czujnik gdy temperatura we wnętrzu aparatu przekroczyła jego graniczną wartość. Naprawa może się ograniczyć do jego wymiany, ale nie byłbym taki pewien, każda elektronika źle znosi przegrzanie.
Ja mam taki problem że nie mam tego czujnika aparatu. jak można obrjść ten czujnik tak żeby był non stop włączony??? do kąd ten czujnik prowadzi? na płtke główną czy na taśemke od aparatu?? pomocy
czyli które to będą styki???Sorry ale jestem laikiem
Jeżeli to jest silnik 8 zaworowy (a w tym roczniku raczej 16V nie było) to nie ma takiego czujnika. Jest tylko czujnik halla w aparacie zapłonowym.
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Witam, czujnik nie jest elementem wymiennym, trzeba kupić moduł aparatu zapłonowego, np. taki: http://www.allegro.pl/item544403312_modu... Czujnik jest właśnie w tej szczelinie, to dwie diody, jedna nadawcza, druga odbiorcza zlicza impulsy z przesłony.
Moze tak byc, ze wszystko siedi w aparacie
co Wy tu wymyślacie, skoro napisał że pompka i wtryskiwacz pracują kręcąc aparatem to czujnik halla sprawny do tego iskra jest na kablu z cewki więc co się czepiać cewki/modułu? tylko palec albo kopułka i nic więcej, oczywiście potem ważne podłączenie kabli do świec ja stawiam na palec
OK. Zmieniaj czujnik w aparacie ... Przejdzie . Pozdr.
Ja zapomniałem całkiem że oznaczenie i.e. było na błotniku a fire na tylnej klapie :) Ja miałem jakiegoś starszego, 96r. chyba więc tam był czujnik halla w aparacie zapłonowym, u ciebie pewnie jest już czujnik położenia wału normalny. Jak masz miernik to sprawdź przewody na zasadzie "po nitce do kłębka", najbardziej prawdopodobne miejsca to tak naprawdę...
Jest oznaczony numerem 1 bo to jest 1 i 5 blisko siebie. Jest on zabudowany w aparacie zapłonowym, wtyczka trój-pinowa.
Musisz poruszac aparatem jak barman :) to co będzie słychac jets właśnie ww. czujnikiem Osobiście nie polecam zabawy w serwisanta sprzętu foto.
O ile temat jeszcze aktualny to najpewniej czujniki w aparacie zapłonowym (jest kilka)...
A widziałeś go w swoim samochodzie. Coś mi się wydaje, że u ciebie to siedzi w aparacie zapłonowym czujnik optotroniczny, zintegrowany ze wzmacniaczem sygnału. Sterownik silnika koryguje jedynie kąt zapłonu ewentualnie nie przepuszcza impulsu w przypadku blokady immo. Najpierw należy sprawdzić , czy sygnał z czujnika wychodzi.
Nie sprawdzi się - zbyt długi czas do wyzwolenia migawki.
W tym silniku jest tylko czujnik halla w aparacie zapłonowym.
to juz mam idziemy krok dalej Rysunek jaki zamieściłeś dotyczy zapewne stabilizatora a nie tranzystora. 1. Do wyjścia OUT czujki podłączasz rezystor np. 4k7. 2. Drugi koniec rezystora podłączasz do bazy tranzystora NPN. 3. Emiter tranzystora podłączasz do GND czujki. 4. Do GND czujnika podłączasz GND aparatu (jeden styk przycisku migawki) 5. Do kolektora...
Nie ma takowego. Jest tylko czujnik poł. wałka rozrządu, w aparacie zapłonowym.
Witam! Mam pytanko jak naprawić lub wyczyścić czujnik Halla w aparacie zapłonowym Boscha (w oplu corsie B C14NZ)?
Czujnik położenia wału to czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Bardzo łatwo sprawdzić co szwankuje bo może winna być cewka. Jak nie pali wyciągnij kostkę z aparatu zapłonowego. Weź kawałek kabelka i przy włączonym zapłonie zwieraj środkowy zielony przewód z masą. Na przewodzie wysokiego napięcia od cewki ( włóż jakąś świecę i połóż na obudowie silnika...
Wymienić aparat , sprawdzić/wymienić czujnik włączający aparat.
napięcie aparacie matryca aparacie wyświetlacza aparacie
przewód żelowany grzałka parownik airlive reset
Odwrócony obraz z kamery cofania w radiu Android Jak obniżyć napięcie stałe z baterii o 1V?