Tak, to . Naprawia się to łatwiutko.
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Odczytaj błędy. Najczęściej ster pompy lub czujnik wału
Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy "potencjometr"
Sprawdź czujnik temperatury ( ten od ECU). Pozdrawiam.
Witam. Należało by sprawdzić błędy jakie się pojawiają i jakie są zapisane w sterowniku ( jeśli ma być tanio to metodą na spinacz). Podobne objawy są skutkiem uszkodzonego czujnika halla.
Sądzę że czujnik położenia wału, zapala teraz z czujnika wałka dlatego z oporami i nierówno.
Zaczni od czujnika położenia wału . Sprawdź ewentualnie wymień.
Faktycznie z rozpędu też nie pomyślałem przecież to diesel, jakie masz ciśnienie na rampie, trzeba by obserwować na kompie jakie jest podczas gaśnięcia, biorąc pod uwagę słowa "wkręcony w listwę" to zostaje czujnik ciśnienia. Chyba że faktycznie to tylko puste słowa.
Na podstawie tych informacji wymieniłbym najbardziej prawdopodobny element czyli czujnik wału
Jak najbardziej czujnik położenia wału korbowego może być uszkodzony, w ten sposób że dostaje przerwy po rozgrzaniu, choć zwykle spotykałem się z objawem przerwy na zimno. Żeby potwierdzić uszkodzenie czujnika, należy w stanie wymontowanym podgrzewać opalarką przy ciągłej kontroli rezystancji miernikiem.
Witam. Odkopuje temat. U mnie taki sam błąd check się zaświeca jednak mi gaśnie na skrzyżowaniach jak związek ma czujnik prędkości z gaśnięciem ?
Wyczyść przepustnice i wymień czujnik\czujniki temperatury
Mam taki problem, jadąc po dziurach gasną wszystkie kontrolki i silnik gaśnie. Radio gra normalnie światła swiecą. Przy załączeniu auta na biegu wszystko wraca do normy i działa. Dlaczego tak się dzieje ? Gdzie się znajduje czujnik uderzeniowy ?
Witam, sprawdź najpierw wskazania sondy, potem czujnika temperatury. One dają sygnał na sterownik a ten steruje wtryskiem.
moduł lub czujnik hall-a
Podejrzyj parametry czujników podczas złej pracy silnika kiedy gaśnie,jaką temperaturę pokazują czujniki płyny chłodzącego i powietrza zasysanego no i tak jak kolega napisał co się dzieje z czasami wtrysków.
Wcale się nie dziwię. W astrze radio i prędkościomierz to dwie odrębne sprawy. Natomiast prędkościomierz i gaśnięcie auta (nierówne falujące obroty) nie wiem dlaczego ale jak w mojej staruszce strzeliła linka prędkościomierza to miałem identyczne objawy. Może ktoś mądry podpowie dlaczego. Wiem tylko że w prędkościomierzu jest czujnik prędkości (impulsator)...
Może i czujnik gdy jest przy wale, a nie w aparacie zapłonowym. Na ciepłym gaśnie ? Wtedy zwykle musi się schłodzić. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
Myłeś silnik? Silnik kręci czy nic się nie dzieje. Sprawdź iskrę, sprawdź czy podaje paliwo, popatrz po czujnikach czy wiązki całe lub nie odpięte. Nikt nic więcej dziś Ci nie poradzi.
Ok... Czujnik Halla...
Możliwe że błąd czujnika wału nie jest bezpodstawny....
czujnik halla
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
czujnik położenia przepustnicy ale moge sie mylić trzeba wywołać kody błyskowe
zobacz czujnik wału..
Moduł zapłonowy ciężko sprawdzić. Najlepiej podmienić. Można też nie odłączając od niego wtyczki podłączyć diodę LED między styk 2 i 4 (numerki są na wtyczce). W trakcie pracy silnika dioda powinna migać w takt impulsów z czujnika poł. wałka rozrządu (halla). Odnośnie rozrządu: jeden znak jest nacięty na obudowie paska rozrządu i do niego trzeba ustawiać...
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Podaj wiecej danych.Rok produkcji i oznaczenie silnika. Dodano po 4 Pewnie silnik C14NZ. Czesto uszkodzeniu ulega czujnik Halla.i powoduje takie objawy.
Witam panowie mam problem z moją astra mianowicie czasmi podczas jazdy silnik nagle gaśnie bledy jakie zczytalem to 15 czujnik temp cieczy chlodzacej, 81,82,83,84 te cztery sa od wtryskow, bardzo prosze o pomoc
Tak własnie czytam to jeszcze raz - co z tą cewką zapłonową- zmieniałeś? I może zobacz jeszcze Czujnik Halla - może się przestawił, zabrudził. Zmierz oporność, ale nie wiem ile być powinno - pewnie ok. 1,2 k Aaa, sprawdzałeś zawory ? nie za ciasne ?
a może problem leży po stronie kabla od czujnika??, jeśli byłby uszkodzony przewod masowy silnika tez moga dziac sie smieszcze rzeczy
A jakie błędy "widzi" sterownik? To może być MAP (ten na górze na podszybiu często dostaje wodą i go trafia) to może być EGR (przycina z syfu i nie ma wolnych obrotów), a może być 100 innych rzeczy. Podjedź do jakiegoś warsztatu bo wymienisz wszystkie czujniki i pół osprzętu i nadal będzie źle.
czujnik położenia wału korbowego podmień :)
To nie zgadywanki a eliminacje poszczególnych rzeczy po kolei począwszy od najprostszych. ] Tak? No to wymieniamy po kolei: pompa, potem "czujnik filtrem paliwa" (nie wiem co to )i olej bo gaśnie auto . :D Potem wymieńmy sterownik, cewkę wiązki a najlepiej cały silnik. Gdyby się przejechał tym autem z testerem to jak by zgasło dowiedział by się kilka...
sprobuj recznie zczytac kody astra.autokacik.pl tam jest instrukcja do zczytywania ja podobny przypadek mialem i mialem walniety czujnik polezenia wału
Ale jak nacisnę hamulec to silnik gaśnie.
Czujnik położenia wału jak zaczyna się kończyć to właśnie od czasu do czasu samochód gaśnie praktycznie zawsze na ciepłym. Jak chwilę ostygnie to odpala i jedziesz dalej. Później się pogarsza. Podobnie też zachowuje się czujnik położenia wałka rozrządu.
Czujnik polozenia GMP czyli inaczej czujnik halla
Witam. Po wymianie uszkodzonego czujnika powinny byc skasowane błędy ze sterownika. Jeśli tak się stało a kontrolka dalej świeci, oznacza to że w dalszym ciągu gdzieś jest uszkodzenie. Osobiście wątpię w czujnik w drzwiach. Bardziej stawiał bym na uszkodzoną taśmę w kieronicy ewentualnie w fotelu kierowcy.
aparat rozbiesz i popraw piny czyli poizoluj końcuwki na module i czujniku halla
napisałeś : Po odczekaniu ok. 5 min zapala normalnie i wszystko już jest ok Czyli dalsza eksploatacja po ponownym uruchomieniu przebiega poprawnie i problem nie powtarza się do następnego ostygnięcia silnika . nie wiem czy akurat w tym modelu ale na gaśnięcie silnika w Oplu Astrze miał wpływ złe działający czujnik temperatury cieczy
Standardowo, czujnik halla.
Na szybko mozesz sprawdzic czy jest iskra jak nie zapala i wymienić czujnik halla.
spróbuj odczepić czujnik wału próbować go palić a następnie czujnik wałka i także palić i na którym auto będzie pracowało w kierunku tego czujnika trzeba iść bo po wyrzuceniu tego błędu auto pracuje (nie gaśnie)
Wymigaj mu kody. Czujnik temperatury sprawdź.
Jak to buch wystepuje to ile wtedy czujnik pokazuje?Sprawdz jakie masz zasilania na czujnikach.
Sprawdź wymień czujnik temperatury na ECU.
Czujnik ciśnienia na szynie i zawór regulacji ciśnienia do sprawdzenia. Nie jeździj bez filtra.
Pozwolcie ze wtrace sie na chwila Pan Pawle poniewaz mam takie samo autko i u mnie przy skrzyni biebow jest tylko jeden czyjnik od swiatla bialego. czy moglbym prosic cos wiecej na temat tego czujnika?? :D
Obstawiam czujnik temperatury cieczy.
czujnik temp sprawdzales ?
Przed kombinowaniem z modułem proponowałbym najpierw sprawdzić czy rzeczywiście brak iskry. Równie dobrze może to być problem z koputerem wtrysku lub którymś z czujników temperatury.
Czujniki położenia wału i wałka rozrządu do sprawdzenia. Lubią przestać działać na gorącym silniku po czym po ostygnięciu działają normalnie.
czy działa kontrolka ładowania.....?(tzn czy gaśnie)
rozumiem że jak jest ciepły to jest nie do uruchomienia, tak? jeśli tak jest to sprawdź czujnik położenia wału
sprawdz w momenci jak nie pali czy jest iskra i czy chodzi pompa paliwa.Ja stawiam na czujnik hall'a
A należało zacząć od wymiany czujnika położenia wału.
Czujnik położenia wału korbowego ?!
dzieki, ale gdzie ten czujnik jest?
W 1993r tylko gsi miało 16v więc może to być kwestia aparatu zapł. a stricte czujnika halla.
Do mrek84 I jest jakaś poprawa po wymianie czujnika?
Może się nie rozumiemy. Co to jest dla Ciebie czujnik Hall??
Witam u mnie w silniku C14NZ było podobnie po wymianie czujnika Halla wszystko wróciło do normy.
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury od kompa.
Co z czujnikiem detonacji?
witam wywoływałeś kody błyskowe? po mojemu siadł czujnik położenia przepustnicy pozdro T
Czujnik temperatury - sprawdz.
Wymień czujnik w pompie, gaśnie jak się zagrzeje?
Witam może też sie coś nagrzewać i rozłanczać,do sprawdzenia moduł i czujnik w aparacie
W czujniku temperatury i przepływomierzu zapewne - silnik jest zalewany paliwem, stąd ten kabaret z odpalaniem i gaśnięciem. Zobacz czy klapa przepływomierza nie uwięzła w pozycji otwartej, zmierz albo podmień czujnik temperatury
Czujnik w aparacie tzw hall.
Trzeba sprawdzić czego nie ma po zgaśnięciu, czy iskry, czy paliwa.
E, klin się nie przesunął, prędzej wybiło rewek. Ale czemu nie pomierzy wskazań z czujników?
Witam. Nie wiem jak jest w Oplu, ale w Skodzie (Felicji) przy takich samych objawach miałem uszkodzony czujnik hala.
- Sprawdź czujnik temperatury - trzeba sprawdzić pod komputerem jaką pokazuję temperaturę A jakiś błędy mechanikowi wyszły na komputerze ? bo morze też padać czujnik wałka
A jednak czujnik halla, niby dobry a jednak nie. Kupiłem nowy/stary aparat, założyłem i odpalił od strzała. :) Niby czujnik robił impulsy ale jednak nie działał.
jesli auto z poprzednim problemem nie pracuje dobrze tzn rzuca obrotami sprawdz czujnik polozenia walu korbowego.powinno pomoc.
Pompa w tym oplu zaczyna pracę wtedy,gdy ECU stwierdzi obecność impulsów z czujnika położenia wału.
miałem tak samo wymieniłem czujnik położenia wału i egr samochód wyzdrowiał.
Teraz to już nic nie sprawdzę. Komputer wrócił z serwisu, w którym stwierdzili, że nie mogą określić, czy sterownik jest uszkodzony. Po założeniu sterownika, samochód w ogóle nie odpala. Zakrztusi się coś i momentalnie gaśnie.
ale jak by to był czujnik temperatury to wskazówka by się podnosiła nie?
Nigdzie prąd nie ginął, wszystkie przewody były w porządku, wymiana czujnika Halla pomogła.
Czujnik położenia wału korbowego do sprawdzenia.
Motronic rob co chcesz, każdy problem jest problemem. Teraz wiem że czujnik poziomu paliwa do wymiany.
Na luzie w czasie jazdy jak najbardziej może gasnąć jeśli sterownik nie będzie "widział" prędkości, a czujnik jest w liczniku.
A robiona była ponowna diagnostyka fejsem, czasem tez sie tak dzieje przez fixujacy czujnik położenia wału\wałka.
Ciężko coś pomóc beż podstawowej diagnostyki, Sprawdzić trzeba czego brakuje kiedy silnik zgaśnie, Pompa paliwa jest w baku, może już się psuje, może poprzez korozję zaczyna brakować napięcia któregoś, można podłączyć żarówkę i patrzeć czy się zapali czy gasnie wtedy jeśli się niema podstawowych narzędzi, podstawowe napięcia na motorze to są 5v i 12v...
Raczej spadają do zera, bo silnik nie pracuje. Nie pracuje ale się kręci dopóki samochód jedzie a Ty nie wciśniesz sprzęgła/wrzucisz na luz. Jeśli silnik gaśnie w czasie jazdy to na początek są dwie opcje - czujniki obrotów/fazy i czujnik ciśnienia paliwa.
W czasie pracy , jak gaśnie , palą się kontrolki na szafie? Cewka miałaby trochę inne objawy. Może to być czujnik halla pod rozdzielaczem zapłonu.
diesel? radzilbym wyczyscic bak i sprawdzic filtr paliwa czy nie ma syfu, i sprawdzic czujnik polozenia walu, w komputerze nie wyskoczy blad czujnika
Sonda Lambda lub czujnik masy powietrza :)
Rozrząd w niej kiedy wymieniałeś? Bez diagnostyki się nie obędzie. Czujnik się nie obluzował wałka rozrządu ? :D Mała podpowiedź gdzie on jest : http://obrazki.elektroda.pl/1754595400_1... Podaj kod silnika. Ps: Pozdrawiam Ciechanów :)
Tyloko uszczelnienie pompy, sterownik i czujnik obrotów wychodzi na diagnistyce komputerowej
No nie, .... zacznij od zakupu książki typu "SAM NAPRAWIAM" będziesz miał tam podstawy i schematy, domyślam się że to Astra
Witam. Od wczoraj pojawiła mi się dziwna usterka. Po przejechaniu ~40km autostradą silnik na wolnych obrotach gaśnie. Obroty spadają do stabilnych ~800obr/min i po 2~3s gaśnie jakbym go wyłączył stacyjką. Moc jest, odpala bezproblemowo, pracuje poprawnie na gazie i benzynie. Wczoraj przy dojeżdżaniu do pracy zgasł mi z 5 razy po czym po przejechaniu...
Ciśnienie jest zbyt wysokie Dodano po 4 Elektronik ten co podpinał to mówił że do wymiany jest czujnik ciśnienia na listwie.
Sprawdź czujniki na listwie wtryskowej, pompie wysokiego ciśnienia.
a gdzie ten czujnik jest :?:
astra gaśnie astra gasnie astra gaśnie wentylator astra gaśnie odpaleniu
awaria netia monitoring parkingu bootloader odblokować
blokada operator pralka głośno wiruje
Łączenie przetwornic step-down 20A równolegle Iveco Stralis 460 - brak rozruchu i wyświetlania kilometrów