Witam serdecznie. Mam problem z Crafterem, a mianowicie nie ma napięcia na bezpiecznikach przy łączu OBD, jak i przy tych pod siedzeniem. Sprawdzając czujnikiem, brak napięcia, natomiast kiedy przykładam czujnik i łapię za karoserię, napięcie magicznie się pojawia. W czym problem? Brak masy? Czy zwarcie do masy? Gdzie szukać przyczyny i przewodu masowego?...
Jesteś pewien, że te czujniki są "zasilane" ? Na obu czujnikach brak napięcia po włączeniu zapłonu, po uruchomieniu silnika również
buldzio bedziesz tam mial DWA czujniki na pedale stop. Ten z grubszymi kablami bedzie tym co Cie interesuje. Zobacz kontrolka czy ma zailanie, jezeli tak wstaw zworke we wtyczke od niego, zobacz czy Ci sie juz stopy pala i ... wymien ten czujnik :) Powodzenia.
Witam. Dioda świeci, ale co z fototranzystorem? ;) http://obrazki.elektroda.net/8_123818592... Pzdr.
Jaka może być przyczyna braku napięcia na zaciskach grzałki? Dłubanina w zaklejonym module.
Witam ponownie. Zrobiłem test czujników w samochodzie kolegi -> wszystkie są sprawne. VCDS informuje o braku zasilania czujników -> wszystkich. Wykonałem pomiary napięcia na wejściu do czujników -> brak napięcia. Wykonałem pomiary napięcia na wyjściu ze sterownika do wszystkich czujników -> brak napięcia. Pomiary wykonywane w momencie wbicia wstecznego. Sterownik...
witam. Czytam i nie wierze w to co czytam dosłownie jak bym widział mój przypadek.Dwa dni temu też lutowałem kabelki od czujnika ciśnienia doładowania bo był jeden urwany i od tego momentu nie mogę uruchomić samochodu, też nie mam napięcia 5V na tym czujniku. Po podłączeniu pod komputer wywala kilka błedów innych czujników gdzie też nie mam zasilania...
Sprawdź bezpieczniki. Dodano po 2 Po diagnostyce u mechanika Kolego zmień tego nic nie umiejącego '' piekarza'' na dobrego elektryka. Dodano po 1 Po diagnostyce u mechanika Kolego zmień tego nic nie umiejącego '' piekarza'' na dobrego elektryka. Dodano po 3 Odpowiedzialny jest F15 w skrzynce pod maską 10A. Przedostatni od środka w tych 2 rzędach małych...
Pablo , na kostce czujnika na skrzyni , masz napięcie?
. W obudowie grzałki jest jeszcze jakiś czujnik - oporność ok 17 K Ohma. Sprawdziłem też styki do grzałki - brak napięcia. Czujnik OK, wymień grzałkę, a napięcie mierz po kilku minutach pracy pralki - grzanie załącza się ze zwłoką.
Na szybkiego możesz sprawdzić kolory przewodów od czujnika i którą wiązką idą do sterownika. Raczej jest gdzieś przetarcie i pewnie prościej będzie zdjąć akumulator z jego podstawą niż dostać się do sterownika zdejmując podszybie. Za akumulatorem wychodzą wiązki z grodzi w dół pod podstawę, tam można zdjąć taśmę płócienną z wiązki i znaleźć owe przewody...
Jaki to czujnik ?
odłącz czujniki siły uciągu i sprawdź działanie czesto gesto uszkodznony czujnik powoduje zwarcie co skutkuje brakiem reakcji podnośnika i niskim napięciem na zasilaniu czujnika wysokości
nie sprawdzić parametry pedału gazu i odpiąć np egr , i patrzyć kiedy wróci napięcie referencyjne jeśli go brak . Może robić zwarcie inny czujnik i żaden nie ma napięcia referencyjnego więc jest bład ...
Najpierw sprawdź czy taki emulator jest, bo sygnał obrotów może sterownik może brać z czujnika położenia wału i powodem braku przełączenia na gaz, może być przerwa w obwodzie między tym czujnikiem i sterownikiem.
skąd sterownik wie , że styki od grzałki są uszkodzone, Bo sterownik na starcie sprawdza przekaźnik załączając go na ok. pół sekundy. Możliwe, że przekaźnik jest sprawny a tylko ma zimne luty.
Zwarcie do plusa, to nie zwarcie , tylko przerwa - gdzieś nie kontakt. Przecież to czujnik zmienno-oporowy - brak oporu, to maksymalne napięcie widzi sterownik.
Witam kolejny problem z Citroenem C 3 benzyna 1,1 l z 2007 roku tym razem ABS . Sprawdzone komputerem błąd U-0415 . Kupiłem komplet czujników , ale jest problem z wyjęciem starych . Dodatkowo w instrukcji Delphi informacja , że nie wolno używać sprężonego powietrza . Pytanie dlaczego ? Kolejne jak sprawdzić czujnik w aucie by go nie uszkodzić . Kolejne...
Najprościej jest sprawdzić przejście na tych przewodach do silnika,powinno być każdy z każdym . Jeżeli jeden nie będzie miał to znaczy ,że jest przerwa (być może szczotka zawieszona).Oczywiście mierzymy na wtyku do silnika przy odłączonej instalacji.
tak o ten czujnik
1. napisz jak sprawdziłeś ,że nie działa ABS? 2. pomiar napięcia (miernikiem) i oporności czujnika nie wiele mówią to dopiero początek. narazie sprawdziłeś ,że czujniki są. Radzę zacząć od początku i zastanowić się dla czego nie świeci kontrolka.
Bezpiecznik ma zbyt duży opór i tak po wymianie wadliwego czujnika trzeba lutować i zobaczymy.
Bezpieczniki! Dodano po 1 Dokładnie kostki skrzynka bezpieczników, ten sam kolor przewodu co idzie na czujnik.
Drukarka wykrywa zacięcie na czujniku rejestracji lub czujniku wyjściowym, do sprawdzenia flagi ( połamane , zawieszone itp) ewentualnie uszkodzony czujnik/ brak napięcia.
Wystarczy przekaźnik ze stykami NC na zasilaniu i będzie robił za czujnik braku napięcia a kontaktrony drzwi/okien są niepotrzebne, bo kamery mają wbudowany czujnik ruchu i odpada tym samym okablowanie do czujników.
znalazłeś przyczynę? Mam ten sam problem, kasa utopiona, czas zajęty a efektów brak
Jeśli to zwykła próbówka to w świetle dziennym możesz nie widzieć, że działa, a w ciemniejszym pomieszczeniu zauważysz.
Nie podoba mi się że na wtyczce czujnika wałka jest +12 i +5v. Tak ma być. Jest zasilany 12V. http://obrazki.elektroda.pl/4691760400_1...
Witam zainteresowanych tematem , dodam tylko , że chodzi głównie o wyjścia napięć na silnik ze sterownika , na początku przy pierwszej wymianie było słychać tylko cyknięcie i robiło się zwarcie na jednej z faz i oczywiście przy wejściu baterii. Po reanimacji tj. wymianie tranzystorów i drivera sterującego nimi nie robi się już zwarcie ale rower tj....
Na zdjęciu najstarszy typ czujnika przepływu wody użytkowej. Za błąd E5 może odpowiadać: uszkodzona pompa, czujnik przepływu Vka, zanieczyszczony filtr na powrocie z CO, zamknięte zawory, brak napięcia na pompę. Nic do tego nie ma czujnik ciśnienia. Ściągnij instrukcję do MiniMax do 2006 roku.
Witam. mam takie pytanie: jakie napięcia można badać tym czujnikiem . pozdrawiam:?::?::?:
Koła zamachowego nie da się przykręcić w innej pozycji, otwory są rozmieszczone nierównomiernie. Widzę inną możliwość: Jak sterownik nie widzi sygnału z wałka, to steruje wtryskami grupowo, a nie sekwencyjnie. Gdyby były zamienione wtyczki na wtryskiwaczach, to silnik odpalał by tylko w sytuacji sterowania grupowego. Łatwo sprawdzić czy kolejność nie...
Piec Viessmann Vitola-comferral mam taki problem, że podanie bezpośrednio tylko fazy na automat palnika rusza bez problemu, a poprzez sterownik trimatik niestety nie przekazuje napięcia, wyskakuje w pomiarze 10 kOhm. Termostat sprawny chyba, zabezpieczenie z jednego kabla czarnego idzie faza, na drugim cisza. Może być to spowodowane brakiem czujnika...
A może wykorzystać obówd figure 12 ? Ponieważ czytając w nocie o obwodzie 11 to kierują do obwodu 12. Czy mogę to zbudować na dwóch takich samych opampach? Spróbuję tylko niechciał bym w efekcie uszkodzic czujnika.
Zachowanie układu jest prawidłowe. Zmierzone napięcie ok. 0,7V wynika z sumowania spadku napięcia baza - emiter tranzystora T2 oraz napięcia nasycenia wyjścia układu TLE i napięcia na R4. Napięcie na rezystorze R4 jest pomijalne Napięcie w stanie wysokim powinno być równe napięciu zasilania zakładając brak obciążenia wyjścia.
Czujnik może mierzyć przewodność płynu dwoma elektrodami, wyjście jest wtedy typu NAPIĘCIE/BRAK NAPIĘCIA albo MASA/BRAK MASY.
teraz jak mam wpięty którykolwiek z tych trzech czujników nie jestem w stanie odpalić samochodu. Jeśli rozepnę i po uruchomieniu silnika wepnę czujnik - to żadnych efektów. Że co ?!, chcesz powiedzieć, że nie odpala na żadnym czujniku położenia wału korbowego. Odpala bez niego z samego czujnika wałka rozrządu ?
Czym sprawdzasz owe napięcie? I czy po odpięciu kostki zapala normalnie? Nie napisałeś czy silnik jest zupełnie zimny, czy ciepły?
Czy napięcie dochodzi do czujnika. Tylko patrzeć na podpiętym czujniku - spadek napięcia.
Uszkodzona wiązka bądź ECU, sprawdź ciągłość przewodów między czujnikiem a złączem ECU.
Wyluzuj, to jest czujnik NTC i daj mu spokój.
Wiązka elektryczna nie jest przypadkiem gdzieś uszkodzona ? Opcje są 3 : . Wiązka , czujnik , sterownik silnika .
Błąd czujnika był po wypróżnieniu układu z gazu czy po napełnieniu nie dało się go usunąć? numery z czujników możesz odczytać i podać? W jaki sposób mierzysz napięcie na czujniku?
sprawdz opornosc czujnika obrotow
Jak w temacie , stwierdziłem brak napięcia na czujniku hala . Czy uwalony sterownik ? Siemens SPW4 233 (interesuje mnie rozkład napięć)
To nie był podobny problem,przerwa w obwodzie czujników powoduje brak napięcia na module elektronicznym ,a tym samym brak iskrzenia.
No i tak rozkręciłem tablice i jeszcze raz wszystko sprawdziłem: Czujnik ruchu: Czujnik klatkowy: BRĄZOWY CZARNY CZARNY NIEBIESKI CZERWONY BRĄZOWY Przed zadziałaniem czujnika ruchu zmierzyłem napięcie: BRĄZOWY (czujnik ruchu) - CZARNY (czujnik klatkowy) 230V, CZARNY (czujnik ruchu) - NIEBIESKI (czujnik klatkowy) zero (brak napięcia) CZERWONY (czujnik...
miałem tak samo padł czujnik hala
Masz 5v na zasilaniu tego czujnika położenia? Idzie z ECU.
Witam posiadam Renault Kerax 1 klimatyzacja manualna , jest nabita ale nie startuje . Sprawdziłem że brakuje napięcia na czujnik ciśnienia 4 pinowy . Kable sprawdzone , po podłączeniu kompresora na ,, Krótko " klima pracuje . Dlaczego nie ma napięcia na ten czujnik ?
Może być też brak sygnału z czujnika położenia wału. Bo padają
Czujnik masz raczej dobry ,jego rezystancja miesci się w normie. Podając napięcie możesz go uszkodzić.
Czy napięcie dochodzi do bezpiecznika?
1. Iveco Eurocargo 120E24 rok 2004 2. nie ma dostępu do schematu elektrycznego pojazdu 3. problem dotyczy tylko braku napięcia na czujniku (at)ElektrodaBot
ten bezpiecznik zasila moduł haka, podświetlanie tablicy rej, i zasilanie czujnika wstecznego biegu, jest 10A, jeżeli na nim brak napięcia to sprawdż bezpieczniki w komorze silnika, jak tam jest wszystko ok to masz upaloną ścieżkę w BSI
Problem nastąpił nagle po uruchomieniu silnika, licznik nie reaguje. Silnik pracuje prawidłowo. Połączenie sprawdzone, bezpiecznik też ok. Brak napięcia na czujniku temp. płynu chłodniczego. Po uruchomieniu silnika mrugają 3 lampki na środku panelu.
Pomiar rezystancji nic Ci nie pomoże. Tam jest czujnik Halla i musi być zasilany. Do sprawdzeniu przy sprawnym zasilaniu najlepszy oscyloskop ale pewnie jak naprawisz zasilanie i czujnik będzie sprawny wszystko wstanie. pozdr. http://obrazki.elektroda.pl/7906296500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2727878500_1... Sugerowałem...
Czujnik temperatury silnika odepnij.
Wyglada to na uszkodzony sterownik silnika lub uszkodzony przewód pomiędzy hallem a sterownikiem silnika. Pin 3 halla idzie do 45 pinu sterownika silnika. Można pokusić się o przegięcie przewodu pinu 3 na hallu i podaniu na przewód idący do halla plusa z akumulatora. Wtedy powinny zacząć docierać impulsy z halla do ECU i powinna pokazać się iskra.
-ciśnienie w układzie jest odpowiednie -czujnik ciśnienia sprawny -brak napięcia na przewodach idących do cewki kompresora - brak podpiętego czujnika który jest na dole chlodnicy w tym miejscu : https://obrazki.elektroda.pl/7091159800_... wolnych kostek nie ma.byc może chłodnica była wymieniana i jest z innego auta. -bezpieczniki wyszyskie...
PLC , do każdej maszyny czujnik. Przy braku napięcia na maszynie PLC uruchamia wew. timer a to wszystko wpięte do PC. Kwestia doboru czujników i PLC (DI).
Witam mam pytanie co mogą oznaczać błędy po podpięciu do komputera:Awaria ECU oraz Brak napięcia na czujnikach? Dzięki za pomoc.
Jeżeli masz taki błąd: P1530, to ci wyłączy zasilanie czujnika.
skąd bierze tą informacje że sprzęgło jest włączone Jest czujnik tylko na pompie sprzęgła.
Witam. Żelazko nagle przestało działać. Na zdjęciu zaznaczyłem czarna linia, gdzie dochodzi prąd? W innych kablach próbówka nie pokazuje prądu. Czy to może jakiś czujnik temperatury?
Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone. Brak napięcia na wtryski i czujniki Potrzebuje schematu
Dzisiaj znów wyskoczył, ale inny. Podłączyłem go i pisze: 16500 Czujnik temperatury silnika zakres / możliwości Brak osprzętu / nie związany z sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Kolejny błąd: 16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie Brak osprzętu / nie związany z sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Mam ruzumieć że czujnik do wymiany? Aha na innym programie...
Samochód Seat Toledo 1L, silnik 1.9TDi 1Z. Problem polega na tym, że nie działa wentylator chłodnicy. Trochę posprawdzałem doszedłem, że przyczyną jest to, że czujnik znajdujący się w chłodnicy nie dostaje prądu (który w zależności od temperatury przekazuje na 1 z 2 przewodów i wentylator się włącza). Czy ktoś orientuje się jak i gdzie biegnie przewód...
Równie dobrze może być uszkodzona wiązka do czujnika temp. objawy takie same. Przydała by się diagnostyka i podejrzenie temp. jaką widzi sterownik.
Pilnie poszukuję schemat instalacji do Forda Sierry 83 mam problem z układem chłodzenia. Dokładniej brak napięcia na czujniku temperatury i nie załączają się wentylatory przy chłodnicy. Pozdrawiam
Dzięki za listę (at)kenworth18. Dwa termostaty znalazłem na obudowie grzałki, termistor jest na wylocie ale gdzie szukać czujnika wilgotności?
Sprawdź ile volt jest na 3 przewodzie. Ustalimy jaką wartość podaje czujnik
No tak oczywiscie linki nie ma, elektronicznie sygnal leci z czujnika w skrzyni.
Witam mam problem z Peugot 106 1999 rok nie odpala ,pompa paliwa ok,bezpieczniki ok czujnik położenia wału ok ,brak napięcia na wejściu do aparatu zapłonowego czy może ktoś mial podobny problem dziękuję bardzo za pomoc.Pozdr Tomek
Zaraz post wyląduje w koszu. Podaj więcej danych jakie auto rocznik model silnik jaki nr błędu itd.
Jest wiele powodów dlaczego nie chodzi klima... czujnik ciśmienia.... brak napięcia ( bezpieczniki ) elektromagnez sprężarki.... zawór rozprężny.... jesli klimatronik to moze sam panel.... zalezy co juz robiłeś czy mechanik????
Witam,w aparacie jest cewka która daje impuls na moduł,miałem taki przypadek że kabelek łączacy moduł z czuinikiem był na pęknięty przy samym czujniku.
Ale czy jest właściwa oporność NTC, mierzyłeś bezpośrednio na stykach czujnika kotła?
eeeee raczej nie chociaż kiedyś słyszałem jak ktoś próbował przekonać klienta że to powstało przez toner nieoryginalny ja uważam że taka rzecz nie może się zdarzyć sprawdź czujnik rejestracji może brak sygnału od niego jest przyczyną braku napięcia a sprzęgło sprawdziłeś i przeczyściłeś?
To może ktoś mi podpowie co sprawdzić i jak ?
Czujniki podczerwieni? Fotokomórki ?Dioda się zjarała? Uszkodzona fotokomórka?(czujnik podczerwieni)? Dodano po 2 Dioda stabilizuje 12V z pewnie 24V? fotka ma taką tolerancję? Na krótko to nie za duże napięcie dla czujnika? Skąd zasilanie tej diody? Ścieżka przechodzi na drugą stronę, a co dalej? Dodano po 6 Czym sprawdzałeś napięcie DC żarówką?
Witam mam ten sam problem nie dzialają swiatła stopu po za dodatkowym w klapie. bezpiecznik sprawdzony ok ! czujnik na pedale wymieniony i sprawdzony zarówki ok miernikiem mierzone brak napięcia w obu wtyczkach . gdzie szukać dalej lub gdzie schodza sie wiazki ?
zajrzyj tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... , drukarka przy uruchamianiu wykrywa zacięcie i bęben nie startuje - tak może być ale wcale nie musi -może być uszkodzenie czujnika /brak któregoś napięcia na zasilaczu itp.
Witam! Czy ktoś posiada rozkład pinów w złączu pompy ABS ? proszę o pomoc https://obrazki.elektroda.pl/1545349100_...
jakie napięcie pomiędzy 5 i 6
Witam, Doradzcie też, taki zawór z cewką na 230v czy np 12v? NC czy NO? (Według mnie NO zeby w przypadku braku zasilania mieć wodę, ale taki zawór np 12v zawsze można na krótko podłączyć żeby wodę otworzyć, z 230v to już słabo. Żadne podłączanie na krótko, tylko: Przed zaworem trójnik, za zaworem trójnik i równolegle z elektrozaworem zwykły zawór kulowy...
No tak, parametry sprzętu? Nie znam... Czujniki nie działy, chciałem bezpiecznik wymienić, ale wszystkie są ok, więc pomyślałem, że prosta sprawa, jadę do elektryka, a on nie pomógł. Skasował 50 zł za sprawdzenie i mówi, że on nie wie co jest, dlatego szukam tutaj pomocy. No nic, może ktoś powie do kogo mam się udać. Apropos, rozmawiałem z wcześniejszym...
Witam. Szukam czujnika zaniku faz, który będzie podłączony za stycznikiem i zacznie pomiar dopiero, jak podamy do niego napięcie. Bez podawania napięcia będzie miał styk zamknięty, a w razie braku jednej lub trzech faz po podaniu napięcia styk się otworzy. Czujnik będzie miał za zadanie kontrolowanie działania stycznika
Jeśli do czujnika wchodzi i z czujnika wychodzi to: Włącz zapłon, wrzuć wsteczny. Zmierz napięcie pinach w lampie wstecznego względem masy jeśli na środkowym pinie będzie napięcie względem masy +12V to masz problem z masą lampy lub żarówką lub brakiem styku w lampie. Jak nie ma 12V to napięcie nie dochodzi z czujnika, czyli coś jest nie tak z przewodem...
Panowie sprawdziłem Napięcie na kostce od pompy do czujnika skretu - brak jakichkolwiek napięć. Gdzie szukać przyczyny?? Czujnik wymieniłem i przewód od czujnika też. Ktoś pomoże??
żarłówki żarówki o zwiększonym poborze prądu ? :) Zanim zmienisz czujnik zmostkuj piny we wtyczce, będziesz miał pewność, że jest napięcie na czujniku.
Jeśli napięcie maleje to oznacza, że masz brak doładowania czyli wytwarza się podciśnienie a czujnik jest raczej dobry. Szukaj nieszczelności w układzie.
A czujnik na skrzyni.
iskre masz? nie grzeb niepotrzebnie przy pompie. wymień czujnik poł wału
Zajedz do warsztatu gdzie analogowo sprawdzą napięcie czujnika i instalacje.
to sprawdzileś instalacje z czujnika do świateł?
Cześć BANANvanDYK podejrzewam sterownik dlatego że wodziki od skrzyni przesuwałem powietrzem a na czujnikach brak zmiany. Wydaje mi się że z sterownika powinien wychodzić sygnał zmienny a ja mam tylko stałe napięcie a czujniki mają prawidłową rezystancję.
Sprawdziłem bezpieczniki na zapłonie, załączonych światłach i wszędzie podaje napięcie. Następnie przeszedłem do czujnika hamulca, na żółtym kablu jest napięcie, a na białym brak przy wciśnięciu hamulca. Owa wiązka przechodzi wraz z wiązką sprzęgła (kabel brązowy i czarny) w jedną kostkę, pod którą jest wpięcie z czterema kablami (biały, żółty, czarny,...
Tak to będzie czujnik położenia wału. Bez impulsu z tego czujnika komputer nie puści napięcia na pompę paliwową i zapłon.
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
zaniku napięcia braku licznik braku napięcia sygnalizacja braku napięcia
palet maszyna hasło wygasa podświetlenie łącznika
swiatlo pozycyjne punto obciążalność prądowa przewodów
Maszyna czyszcząca nie trzyma prądu - diagnoza i rozwiązania Radio CD70 Navi 2007 - Czy wymaga kodu PIN?