Nie, dwa biegi się tylko jak do włącznika idą trzy kable.
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
Nie zawsze taki czujnik występuje.wentylator może być sterowany przez czujnik temp. "komputera" i przekażnik.
Niby czujka z przesyłka to koszt do 40zł, ale lubię sam majsterkować. Zakładasz czujnik od poloneza za nędzne 12 zł, ja nie wiem co z ciebie za fachura. A tak ciężko zewrzeć dwa kable aby zobaczyć czy fena ruszy, no i istotne-czy sprawdzić czy chłdnica w okolicy czujnika jest gorąca? Moze pompa nie kręci, może termostat nie puszcza?
Znalazłem jedynie instrukcje od ZL402, ale tam nie widzę żadnego wentylatora od chłodnicy oleju, jest tylko chyba ogrzewanie wykorzystujące temperaturę oleju.
Mozesz go wykrecic wsadzic czesc metalowa do wody i gotowac wode przy okolo 98 st powinien zewrzec obwod Dodano po 1 jezeli gwint spasuje i wtyczke przerobisz to mozesz zastosowac nawet i z poloneza
nie jestem pewien jak jest w astrze ale na 99% nie ma przekaźnika tylko załącza wiatrak czujnik chłodnicy.Czujnik załączania wiatraka zawsze (99% bywa i na krućcu wyjściowym z chłodnicy np. Ford ) znajduje się w chłodnicy więc poszukaj . Jak nie zlokalizujesz czujnika to poleć po kablach od wiatraka i wszystko się wyjaśni , mało będzie kabli tej grubości...
czujnik musi być w chłodnicy z boku jak znajdziesz to połącz kable od niego i zobacz czy wentylator wogóle działa jeśli tak to czujnik do wymiany
a na co Ci temperatura chłodnicy? czujnik temperatury silnika montuje się w głowicy obejrzyj czy masz jakąś wolną dziurkę w aluminium głowicy na jakąkolwiek śrubę i jak tak to kup sobie termometr z sondą na kablu, kup pastę do procesorów, napchaj tej pasty w dziurkę, wsadź czujnik i zaklej np sylikonem żeby nie wypadł albo przypnij jakoś, coś tam sobie...
wstaw zdjęcie tego oryginalnego czujnika
Miałem kiedyś opla z takim silnikiem przed wymianą i po wymianie czujnika (wg. wskazań wskaźnika) załączał się około 105 stopni
tam są dwa stopnie załączenia jeśli dobrze pamiętam 95 i 98 stopni w tym autku czujnik steruje bezpośrednio silnikiem wiatraka i często się psuje.
Pierwszy załączy się przy 95° i nie puści dopuki temperatura nie spadnie do 90°, ogrzewając dalej załączy się drugi styk przy 105° a puści przy 100°. Czyli przy 105° oba styki powinny być zwarte.
A sprawdził instalacje? Może gdzieś przewód przerwany i komputer nie będzie miał dalej informacji nawet po wymianie czujnika. Na chłodnicy masz czujnik?
Czujnik temperatury chłodziwa jest /patrząc na silnik po podniesieniu maski/ po lewej stronie silnika od strony grodziowej .
VAG nie pokaże uszkodzenia czujnika w chłodnicy w tym modelu. Temperatura w normie, jak dużo jeździsz to wentylator nie ma potrzeby pracować bo jest naturalny przewiew powietrza. Stojąc w dużych korkach może się włączyć, jednak diesle stosunkowo wolno się nagrzewają. Czujnika chłodnicy nie ma za bardzo jak sprawdzić, chyba że go wyciągniesz i wrzucisz...
to że wiatrak załączył sie przy niecałych 90st C jest zależne od czujnika w chłodnicy. są różne zakresy działania tych czujników i nie powinieneś się za bardzo tym przejmować
Panowie, spokojnie, "czujnik załączania wentylatorów" - ustrojstwo siedzi w chłodnicy. Czujnik podwójny lub dwa pojedyncze są jeden od wskaźników a drugi info dla sterownika świec między innymi. Jeśli grzebał przy czujniku wentylatorów, w chłodnicy to nie miałoby to wpływu na świece.
Ja bym sprawdził czy pompa wody ma wydajność. dwa - co załącza wentylator ? Czujnik na chłodnicy czy sterownik silnika. Jak nagrzewa się chłodnica w stosunku do silnika ? Czy chłodnica ma dobrą drożność ?
Z klimą ta omega? bo wtedy cały czas wentylator chodzi, ogólnie za włączenie "temperaturowe" odpowiada czujnik na dole chłodnicy. pozdr
Tu pompa nie będzie miała nic do tego trzeba szukać w czujniku chłodnicy lub wentylatarze. To jest tylko chłodziwo Dodano po 4 Ewentualnie głowica jest to coraz częsty przypadek słabe odlewy które pękają Dodano po 9 Ciekawe co wykaże test na CO2 jeśli pozytywny to będzie spory wydatek z tego co właściciel pisze to może na to wskazywać
Cześć, Po objawach to chyba może być czujnik na chłodnicy klimy. Najlepiej pojechać tam gdzie robili klimę.
Czujnik temperatury na wężu chłodnicy? Chyba to czujnik przegrzania. Były w SDI 2piny, czasem w Sharan 4piny.
czujnik temperatury w zderzaku był podłączony? Przed wymiana chłodnic klima działała?
Ja mam informację że przy 97°C ale ten jeden stopień w tą czy w tamtą to bez różnicy
Wedlug sprawdzen komputerem bylo niby wszystko ok. I najczesciej zapalala sie ta kontrolka po przejechaniu kilku km Dodano po 4 Wszystkie parametry byly w normie Czujnik temperatury przy chlodnicy wymieniony, a kontrolka czasami sie zapala
tu masz serwisówki: http://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-remo... po odłączeniu czujnika w chłodnicy wentylator też ciągle pracuje?
Więc tak - bezpiecznik sprawny, przekaźnik sprawny, wentylator sprawny, czujnik na chłodnicy sprawny - ale wentylator się nie włącza? Zostały tylko przewody, a poza tym cudów nie ma, chyba że na parafii ;)
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
Jak za akumulatorem, to pod skrzynką przekaźników jest nadmuch na ECU. Wylot jest w skrzynce naprzeciw ECU i załącza się z drugim biegiem wentylatora chłodnicy jak dobrze pamiętam i jak odłączyłeś sam wentylator (nie kostkę z czujnika temp na chodnicy) to nadmuch (i wentylator chłodnicy jeśli jest podpięty) będzie działał w 3 przypadkach, temperatura...
Jeszcze raz Jaran 82 napisał Jak go zepne na krotko, znaczy wyjme wtyczke z chlodnicy i polacze styki to chodzi. To chyba cos mówi.
Ja też nigdy nie widziałem Merivy z czujnikiem w chłodnicy.
Wg ścieżek złącze to jest po lewej u góry (z czerwoną kropką) pin pierwszy u góry. Ta ścieżka prowadzi do wskaźnika temperatury i jest to pojedyncza ścieżka - nie rozdziela się na inne więc jest to sygnał z czujnika Wg schematów które przeglądam przewód koloru czerwonego(cienki) prowadzi od stacyjki (zacisk 50) do bendixa rozrusznika i nie ma połączenia...
W omegach jest wentylator chłodzenia skrzynki bezpieczników i sterownika silnika. Znajduje się w nadkolu. Co do wentylatorów to mają one trzy biegi sterowane czujnikiem na chłodnicy oraz przekaźnikami w skrzynce obok sterownika.
A0015403417 Mercedes-Benz, TEMP GEBER https://obrazki.elektroda.pl/8161897700_... w PL raczej niedostępny, szukaj w niemieckich lub holenderskich szrotach.
Musisz sprawdzić czy jest masa i czy jest plus na wtyczce wentylatora jak włączysz zapłon i zewrzesz styki na wtyczce od czujnika w chłodnicy. Brakuje tam masy lub plusa i trzeba wiedzieć czego by znaleźć gdzie jest problem.
Witam Jeżeli przewody do czujnika wentylatora na chłodnicy cienkie to znaczy że wentylatory są sterowane przez przekaźnik .Może być że jest przekaźnik przygnity,sprawdź przewody od czujnika czy nie przetarte.
Panowie - mam identyczny problem jak bartekrun - olej był wymieniany dwa razy, takie coś zdarza się dopiero jak jest 28*C na dworze lub więcej. Więc nie jest to kwestia oleju - może tego czujnika chłodnicy i chłodnica nie chłodzi ?
Czujnik zamocowany jest na pasie przednim ale od wewnętrznej strony tzn za atrapą którą musisz rozebrać ale czujnika szukaj od strony chłodnicy czyli wewnętrznej strony pasa przedniego... W sumie poza czujnikiem nic innego tam nie ma więc raczej nie będzie problemu go tam znaleźć.
To nie czujnik chłodnicy
Jak wyglądają przewody wodne za termostatem (miękkie, twarde, ciepłe, gorące, itp.)? Płyn w normie? Wentylator załącza się po przekroczeniu temperatury zadanej przez czujnik na chłodnicy?
Jeden podwójny, 4 pinowy czujnik w króćcu górnego węża chłodnicy, z żółtym paskiem
Witaj. 1. Czujnik temperaturowy na chłodnicy, który załącza wentylator - zewrzyj przewody to pominiesz czujnik. 2. Zasilanie wentylatora - patrz bezpieczniki duże w komorze silnika. Pozdrawiam.
Przy czujniku na chłodnicy we wtyczce masz dwa kable.czarny i szaro-czarny? Ten czarny to masa a szaro-czarny idzie na silnik . Sprawdź ten szaro-czarny czy po drodze nie dotyka do masy. Wentylator chłodnicy sterowany jest masą więc musi być jakiś powód że ją dostaje.Jeśli wymieniałeś czujniki temperatury to dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.Kontrolka...
A jaki masz silnik? Czy auto ma klimatyzację ?? Raczej nie ma czujnika w chłodnicy bo steruje nim ecu i może masz walnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
masz uszkodzony czujnik temperatury płynu chodzącego w bloku lub na chłodnicy który to czujnik wskazuje temperaturę wymaganą do włączenia się wentylatora itd....
Pisałem o tym na forum. Na 99% jest uszkodzony czujnik zbiorniczka SPRYSKIWACZA. Poszukaj sobie w archiwum.
Na kolumnie chłodnicy.
Czujnik temperatury na wyjściu z chłodnicy do wymiany. Masz jakąś diodę świecącą,?
Odłącz wtyczkę od czujnika temperatury na chłodnicy i połącz mostkiem na krótką chwilę. Jeśli wentylator się uruchamia to jest uszkodzony czujnik.
Pamiętam jakim szokiem było przestawienie się kierowców z Autosana gdzie temp.76°C na Daily II gdzie 103-110°C a w dodatku brak czujnika na chłodnicy. :D
witam, pacjent Ibiza 6L 1,9. W ubiegłym roku padła klima, okazało się, że brakuje 100 g czynnika, dobiłem, nie ruszyła. Wyszło za niskie napięcie, ok. 8 V. Posprawdzałem całą wiązkę, była w 3 miejscach przetarta izolacja. Posprawdzałem żarówką, jest ciągłość. Teraz, jak zrobiło się cieplej, zauważyłem, iż nie rusza wentylator chłodnic. Na krótko chodzi....
Sprawdź czy do wentylatora chłodnicy nie masz czujnika w chłodnicy.
Jak masz katalizator no to masz silnik na wtrysku, stawiam, że będzie to RP 90 koni? Mam rację? Powinny być więc 3 czujniki, Ciebie będzie interesował ten czarny on służy do sterowania wskazówką na liczniku, on jest identyczny jak ten niebieski od ssania. W zależności od temperatury ma mieć taką rezystancję: temperatura [*C] ............ rezystancja...
jeżeli zwierasz piny po wypięciu kostki z czujnika i wentylator działa, to na 99% masz do wymiany czujnik temp w chłodnicy... koszt jakieś 25 zł... Przy wymianie powinieneś teoretycznie spuścić płyn chłodzący z układu, ale jak wymiany dokonasz sprawnie to nie będziesz musiał wypuszczać płynu z chłodnicy. Dodano po 1 chodzi o ten czujnik na dole w chłodnicy...
Czujnik w chłodnicy jest przystosowany do bezpośredniego załączania, bez potrzeby użycia przekaźnika.Do ogarnięcia tematu nie potrzeba elektronika,temat z Twoją wiedzą powinien być w dziale dla początkujących.Auto proszę oddać do elektryka a moderatora proszę o zamknięcie tematu.
Rozwiązaniem jest założenie trójnika na wężu do chłodnicy z czujnikiem temperatury, jeżeli nie ma czujnika na chłodnicy.
Ten osad czarny to podejrzane. trzeba było ustalić jak zagotował, czy wentylator się włączył, czy chłodnica była cała gorąca.Jeżeli była gorąca a wentylator stał, to winny czujnik w chłodnicy, lub kiepski kontakt elektryczny, gdzieś na lini zasilania wenylatora. Jeżeli nie była gorąca, to może być zacinanie termostatu.
Czujnik powinien włączyć wentylator w temp. trochę poniżej 100st C (94-97), tak więc przy sprawnym wentylatorze i czujniku i wydajnej chłodnicy nawet do 100 nie powinno dojść.
Hej, ogólnie rzecz biorąc w chłodnicy montuje sie czujnik tylko do sterowania wiatrakiem, z jednym bolcem jedna predkość, z dwoma bolcami dwa biegi. Czujnik temperatury do wskażnika montuje sie na głowicy silnika . czasem spotyka sie czujnik poziomu płynu chłodzacego, montowany w górnej czesci chłodnicy. Pozdrawiam. Andrzej.
szukaj czujnika, zapewne będzie na wężu gumowym w okolicach chłodnicy. po jego odłączeniu wentylator powinien ucichnąć. Jeżeli tak, to czujnik do wymiany.
Jaki masz sterownik: Ke III Jetronic , czy KE Jetronic. Prawdopodobnie 3 pinowy to dwa czujniki temp. , jeden dla sterownika silnika , drugi do zespołu sterowania zapłonem. Ten górny , może być od wentylatora chłodnicy.
Na zimnym silniku i nie odpalaj go.Natomiast jesli chodzi o ten czujnik to wszystkie peugeoty 206 z tamtych lat jesli nie mialy klimy to mialy wkrecony czujnik w chlodnice.Poszukaj wolnej ograglej 2 pinowej wtyczki po prawej stronie chlodnicy(stojac przed autem I kolejna bzdura, za co nagradzam ostrzeżeniem! Nie ma żadnego czujnika/włącznika w chłodnicy...
Witam. Pacjent Golf V 1.9 BKC. Włącza się większy wentylator chłodnicy. Wymieniona chłodnica, płyn, 2x czujnik na dole chłodnicy i zero efektów. Po zdjęciu wtyczki z czujnika na dole chłodnicy wentylator rusza z max obrotami.
Nie wiem jaki cel ma to dać. Wg mnie najprostszym wyjściem jest zbocznikowanie stykami przekaźnika lub elementu (czujnika termicznego) załączającego wentylator na chłodnicy. Tym elementem załączającym mogą być styki robocze przekaźnika lub bezpośrednio przez czujnik. Przekaźnik, który podałeś w pliku może być wykorzystany, tylko nie wiem jaka w nim...
Znajduje się w głowicy pod cewką zapłonową. Dodano po 20 Znajduje się w głowicy pod cewką zapłonową.
Szukaj na krócu koło głowicy, jak instalacja bedzie miała przerwe to bedzie sie załaczał po odpaleniu. BZDURA! Czujnik (włącznik termiczny)znajduje się w chłodnicy (dwa piny) spróbuj odłączyć kostkę,wentylator powinien stanąć.
To nie filtr tylko symbol chłodnicy wody. Przekaźnik (sterownik) pozycja 7, czujnik w górnej części chłodnicy (pręt nierdzewny- powinien być czysty i mieć kontakt z cieczą). Jeśli woda OK sprawdź połączenia. Jeżeli wszystko ok sterownik do wymiany.
Myślisz że my wiemy jaką masz 206ke, nie każda jest taka sama i "1.1" to za mało, ale skoro nie możesz znaleźć termowłącznika, to znaczy masz model taki, że to komputer włącza na podstawie tego małego dwupinowego czujnika temperatury
Za załaczenie wentylatora chłodnicy odpowiadają 2 czujniki a w zasadzie różnica temperatury pomiędzy nimi. Jeden na silniku ,drugi na wyjściu z chlodnicy. Załóżmy,że np na silniku masz temp 5 st C a na wyjściu z chłodnicy 10 st C to zostanie załaczony wentylator chłodnicy.
https://allegro.pl/oferta/wylacznik-term... włóż ten czujnik między blaszki chłodnicy na odpowiedniej wysokości umocuj i daj na tą wtyczkę przez jakiś przekaźnik bo to ma tylko 5A.
Sprawdz przekazniki wentylatora.Sterowanie wychodzi z ECU na 8 pin dla wolnego biegu, a na 38 dla szybkiego.
Witam, Problem z wentylatorem chłodnicy Golf 4 1.4 16V 98r. Problem polega na tym, że po włączeniu zapłonu duży wentylator od razu się uruchamia, po wyłączeniu zapłonu nadal chodzi, dopiero wyciągnięcie bezpiecznika na akumulatorze rozłącza wentylator, lecz gdy włączę zapłon ponownie, wentylator znów pracuje. Podmieniłem już sterownik wentylatorów,...
Żeby ''ręcznie'' uruchomić wentylator w celu sprawdzenia czy się nie zatarł zdejmujesz wtyczkę z czujnika w chłodnicy tego dwu pinowego i zwierasz obydwa styki w wtyczce na przekręconym kluczyku[kontrolki świecą] Wiatrak powinien ruszyć jeśli nie to sprawdź bezpiecznik,przekaźnik i czy po z mostkowaniu styków wtyczki czujnika do wentylatora dochodzi...
Przy chłodnicy,taki duży czujnik.
Nexia SOHC ma dwa czujniki; 1 - w chłodnicy - steruje wentylatorem i wskażnikiem 2 - w głowicy pod aparatem zapłonowym do komputera Nexia SDOHC ma trzy czujniki 1 - chłodnica - wentylator 2 - dwa czujniki w głowicy pod kolektorem ssącym nad 2 cylindrem - do wskażnika i do komputera :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!: Mogłeś podać więcej szczegółów,...
Podłączaj te dwa kable do czujnika. To zależy od czujnika przy jakiej temp. się załączy
Czy tam jest wentylator sterowany ze sterownika silnika (przez przekaźnik?) Jeżeli tak, to prawdopodobnieprzerwa w obwodzie czujnika temperatury. Sterownik wtedy włącza wentylator "na wszelki wypadek". Jak byś miał schemat tego cuda to wrzuć.
A co to ten czujnik termiczny?Wydaje mnie się że tam wentylatorem steruje ecu.To nie jest polonez.
Jest tak tani, że nie zastanawiaj się tylko wymień!. W tym silniku jest tylko jeden czujnik od wszystkiego! możesz podłączyć komputer i zobaczyć jaką temperaturę pokazuje czytnik
06A919501A - czarny
W chłodnicy jest czujnik temperatury i chyba o to Ci chodzi a termostat to co innego i do czego innego służy
Wygląda na to że 12V ale głowy uciąć nie dam :) Czujnik wałka ma wspólne zasilanie z czujnikiem różnicowym. Dla czujnika wałka jest to przewód o nr 1352B, dla czujnika różnicowego 1352A a zasilanie wychodzi ze sterownika silnika przewodem 1352P z pinu 2H wtyczki 2. Punkt połączenia tych przewodów jest w wiązce na skrzyni od strony chłodnicy przy czujniku...
Myślę, że trzeba patrzeć na czujnik stojąc na chłodnicy, wdole. Na silniku jest też czujnik temperatury. A co jeszcze robi klima, jeśli wentylator jej nie kręci.
Odłączyłem czujnik temperatury silnika, poszło trochę płynu Z konektora czujnika?
Wtyk do gniazda obd i apka diagnosttczna na komórkę . Masz podgląd w parametrach. Lub dodatkowy zegar plus redukcja z czujnikiem na górnym weżu chłodnicy. Kupisz w sklepach do tuningu
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
Wyciąg moduł i zobacz czy ci się jakiś pin nie cofnoł przy grzebaniu. JAk nic nie pomoże sciągnij wtyczkę czujnika chłodnicy 3 pinowa.
Witam wszystkich, Potrzebuję pomocy z moją Alfą Romeo 159, mianowicie samochód nie wykrywa temperatury silnika powyżej 90 stopni, przez co nie włącza się wentylator chłodnicy. Najprawdopodobniej jest to wina modułu sterującego wentylatorem chłodnicy. Czy posiada ktoś schemat podłączenia całego zestawu od centrali do chłodnicy lub wie, w jaki sposób...
Opel Astra 1.6 z 2004 r. wentylator na chłodnicy uruchamia się gdy temperatura silnika ma 113 stopni. Wymieniłem termostat, pompę wody, czujnik przed termostatem, czujnik na chłodnicy i nic. Gdy zrobię zwarcie na wtyczce od czujnika temperatury z chłodnicy, to uruchamia sie wentylator. Gdy czujnik wsadzę z chłodnicy do gorącej wody, też wentylator się...
Samochód Seat Toledo 1L, silnik 1.9TDi 1Z. Problem polega na tym, że nie działa wentylator chłodnicy. Trochę posprawdzałem doszedłem, że przyczyną jest to, że czujnik znajdujący się w chłodnicy nie dostaje prądu (który w zależności od temperatury przekazuje na 1 z 2 przewodów i wentylator się włącza). Czy ktoś orientuje się jak i gdzie biegnie przewód...
Tak jeden przez opur sprawdz prubowka czy wogule jest napiecie na jakims kabelku za duzo aut jest by pamietac jaki i gdze kabelek
odłącz niebieski czujnik i spróbuj odpalić z odłączonym. czujnik na króćcu od strony chłodnicy
Witam wszystkich serdecznie potrzebuję schemat okablowania czujnika temperatury chłodnicy audi a6 c5 2000r silnik 2,4 v6 / 2,5 v6 /1,9 tdi (dokładnie chodzi mi o czujnik czteropinowy z wtyczką w kształcie D który znajduje się na dolnym wężu w chłodnicy). Muszę się dowiedzieć gdzie prowadzę kable od tego czujnika. Dziękuję za pomoc i przepraszam za niedoskonałości...
Postaw autko na wolnych obrotach i poczekaj aż wentylator sam się włączy jak masz sprawny zegar od temperatury to powinien on wtedy wskazywać ponad 95 stopni.Z tym wykręcaniem czujnika tak się nie śpiesz bo zbiornik chłodnicy plastikowy a tam gdzie wkręcony jest czujnik jest tylko mosiężna wkładka jak się obróci to może być bieda.
Sprawdź wiatrak czy się uruchamia, i czujnik temperatury przy chłodnicy
Nie wiem jak to jest chyba że padł czujnik na chłodnicy. A jeszcze takie pytanie czy by przez DPF wywalało błąd U0046 (usterka na VAN) i antipollution fault?
Winien jest czujnik w chłodnicy z lewej strony w kierunku do jazdy od strony komory silnika na wysokości rozrusznika się znajduje.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
vectra czujnik chłodnicy czujnik wentylatora chłodnicy czujnik chłodnicy laguna
samsung rv511 windows iskrownik ustawić wymiana pierścień tłokowy
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Schemat elektryczny płyty indukcyjnej Hyundai IND233 – opis blokowy, elementy, typowe usterki Sony DCR-SR55 – wymiana baterii CR2025 w pilocie RMT-835 krok po kroku