Jeden czujnik jest na wskaznik drugi do ''sterownika'' świec żarowych. Nie powinny być ze sobą połączone elektrycznie.
bardzo często padają czujniki temperatury cieczy!
Koło rozrządu jest jakis czujnik, z ktorego wychodzi tylko jeden przewód zielono-niebieski i nie jest on nigdzie połączony Czujnik temp. cieczy do wskaźnika, dla działania wtrysku bez znaczenia.
Zanim zaczniesz wymieniać czujnik sprawdź i wyczyść styki na czujniki czasem to pomaga
potrzebne odczyt z czujnika różnicy ciśnień, czujników temperatury spalin, potwierdzić rzetelność odczytu temp cieczy, stopień obciążenia filtra...
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej (niebieski)
sprawdż ten czujnik możesz odpiąć w tyki na czujniku cieczy zobacz czy nie masz zwarcia w okolicy tego czujnika
Uzupełnienie do rysunku: czujnik temperatuey cieczy chłodzącej,podający info na wskaźnik to nie ten dwupinowy ale Ten mniejszy ,jednopinowy obok. Dodano po 15 to ten http://obrazki.elektroda.pl/3054919000_1...
Sprwdzić wypada czujnik temp cieczy od sterownika.
Witam! Mam jeszcze takie pytania?:D - Czy trzpień silniczka krokowego (wogóle silniczek) można zniszczyć przy montażu gdy jest on całkowicie wysunięty:?: - Gdzie znajduje się czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( na komputer):?:
grzie znajdują się czujniki temperatury cieczy (od zegara) oraz czujnik powietrza , pozatym jakie są ich przedziały rezystancii. Mam corse 1,2 95r.
problem rozwiązany!!! Czujnik temperatury cieczy chłodzącej okazał się wadliwy. Dziekuje Panowie za pomoc!
Po wypięciu czujnika temp. cieczy silnik przestaje strzelać w kolektor ? Cewka zapłonowa Oryginalna czy zamiennik? Po odpięciu czujnika wałka, silnik będzie pracował, komputer korzysta z czujnika wału.
Wiem, już doszedłem ;] Pod maską idzie wiązka kabli, z tej wiązki wychodzą kable do wentylatora, i do w wkręcanych rzeczy, wkręcane w cienkie rurki od chłodnicy, czujnika wciąż nie znalazłem ;] Bo te 2 wkręcane w rurki to od temperatury cieczy chyba? Po której stronie chłodnicy ten czujnik, od strony zderzaka czy silnika? Nie mogę wyczaić ;]
Elektrit ma racje jak czujnik temp. cieczy jest padnięty a to częste to i paliwka więcej i bieg jałowy za wysoki.Swoją szosą dla czego te czujniki właśnie w tą strone lecą?
sprawdz czujnik cieczy i kable wysokiego napiecia, albo akumulator na padnieciu jest Brednie!!! Ostrzeżenie.
zawórm egr masz nad rozrusznikiem- bardzo mila wymiana, nic tylko sie pochlastac. sprawdz czujnik temperatury cieczy chlodacej, wyczys przepustnice, i ewentualnie spróbuj zweryfikowac czy nie zaciaga lewego powietrza. odczyt bledów to taka sobie diagnoza-trzeba najlepiej zrobic wglad w liste danych. Ja mam teraz taka tigre 1.6 po nocnym postoju po odpaleniu...
Wiesz jaki masz komputer? Multec, z MAF-em, bez czujnika MAP, jaki ma mieć? Zapalenie kontrolki "Check" powinno oznaczać, że jakiś błąd komputer wychwycił i powinien to zalogować. To akurat prawda. Kolega założyciel grzebie na ślepo, w dodatku nie tam gdzie trzeba i jeszcze wypisuje nieprawdę. Ciśnienie paliwa sprawdzone? Ile wynosi ? Parametry czujników...
Jeśli masz tam mechaniczne sterowanie przepustnicą - sprawdź/wymień czujnik położenia przepustnicy, jeśli masz "elektroniczny" pedał gazu, w nim szukaj usterki. Co do czujnika temperatury cieczy to weź schemat elektryki i zobacz czy masz jeden czy dwa, często (w innych autach) od ECU jest osobny i od wskaźnika osobny.
Dla tego silnika na zimnym czas wtrysku 8-9 ms Pojęcie względne, nie zdziw się jak czujnik cieczy pokaże -20 stopni a zobaczysz czas wtrysku grubo ponad 30 ms.
Witam. Mam problem z uruchomieniem klimatyzacji w corsie b 1.4 16V 97r. (silnik x14xe) Kontrolka klimy świeci i to wszystko co działa :) Zwierając piny na wtyczkach czujników załączają się wentylatory klimatyzacji i chłodnicy, mimo tego na sprężarce nie ma napięcia. Bezpieczniki oczywiście sprawdzone, sprzęgiełko po podaniu napięcia reaguje. Jednak...
Wskażnik temperatury oleju????? Chyb codzi Ci o wskaźnik temperatury cieczy , najpierw bym zaczoł od sprawdzenia czujnika temperatury , kierownice to musisz przestawic , najlepiej ściągnąć będzie Ci prościej licznik wykręcić.
Witam problem polega na tym iż wskazówka od temp cieczy chłodzącej zawisła nieruchomo na temp ok 95 st C. Po wyłączeniu zapłonu powinna opaść. A ona stoi nieruchomo. Uderzenie pięścią w licznik nie pomaga. Jaka może być przyczyna?? czujnik czy wskaźnik?? , a może kable ?? opel corsa 1,5 TD 2000r isuzu Pkt 11,1 prosze poprawić. goldwinger
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej ale jak dla mnie przy tych prędkościach górna granica normy. Spróbuj jeździć wolniej. Najmniej powinna palić przy 60-70 na 5 biegu.
Ja bym sprawdził czujnik cieczy sprawdzić jedo rezystancje czy jest prawidłowa - potem czy czasem EGR zawór recyrkulacji spalin czasem się nie przyciął i spaliny trafiają w kolektor dolotowy jak coś to mam trochę schematów do opla przypuszczam że masz silnik x14sz.
Wymienilem (tak jak mi polecano w niektorych punktach) czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Niestety to nie pomogło. Autko nadal rano jak jade po kilku km zalewane jest i po prostu gaśnie! Co do błędów to teraz zadne nie wyskakują!
Widzisz przeciez, ze gosc byl na kompie i nie potwierdzono uszkodzenia czujnika (jesli byl robiony podglad parametrow). Druga sprawa to to, ze w oplu sa 2 czujniki cieczy chlodzacej. Jeden jest do zegarow a drugi do jednostki sterujacej. Tego pierwszego nie da sie podejrzec w kompie. Pytanie do wlascicela Corsy: co masz wlane w uklad chlodzenia? Pozdrawiam!
Witam grupę, czy ma ktoś może jakiś pomysł na usunięcie usterki w Oplu Corsie 1.2 16v 2002r. mianowicie błąd P0115 obwód cieczy chłodzącej zbyt wysoki sygnał podczas odczytu temperatury z testera wykazuje -40 stopni Celsjusza a napięcie mierzone we wtyczce czujnika temperatury cieczy wykazuje ponad 6,5V z tendencją spadkową. Po wyłączeniu silnika kiedy...
Teraz patrze na tą tabele parametrów odczytanych z opcom: Temperatura cieczy chłodzącej Nie ma co się zastanawiać i "obstawiać", skoro wyniki diagnostyki są jednoznaczne.
Proponowałbym mierzyć napięcie na czujniku temp. cieczy najzwyklejszym woltomierzem począwszy od zimnego silnika aż do chwili kiedy silnik osiągnie normalną temp.pracy. Jeżeli woltomierz będzie wskazywał płynnie przyrost napięcia to wymieniamy wskażnik natomiast jeżeli wskażnik zacznie się wahać, pokazywać cały czas inne napięcie zmieniamy czujnik!!!
> Kolego ciągle są plusowe temperatury na zewnątrz a ty masz juz problem. problem jest już mniej więcej od zimy > A co do tych pomiarów to wiem że są nie do końca poprawnie wykonane . może kolega rozwinie myśl? > Podaj kilka dla weryfikacji. zaraz idę do samochodu i nagram filmik jak pracuje silnik oraz nagram parametry takie jak: - obroty silnika -...
Sprawdzono ponownie jak zachowuje się czujnik temperatury cieczy,jak zmienia się jego rezystencja w zależności od temperatury płynu chłodniczego[zachowuje się poprawnie-wraz z obniżaniem się temperatury cieczy rośnie jego oporność].Po zdemontowaniu tablicy wskaźników i odkręceniu od płytki czujnika temperatury,okazało się iż jest to czujnik oparty o...
Witam w temacie. Mam podobny problem jak kolega pele , mianowicie stary czujnik temp cieczy kręcił się w kółko, ale jakoś udało mi się go wyjąć. Okazało się, że ta metalowa wkładka rozwaliła się. Nie mogę nic takiego znaleźć, żeby przeszło przez otwór w chłodnicy, żeby można było wkręcić nowy czujnik. Dało by radę go jakoś przykleić do? Dodam, że gwint...
Uszkodzony czujnik temperatury cieczy chlodzącej i sonda lambda. Okazało się że czujnik temperatury przy ok 70 stopniach dostawał szwindla tzn rezystancja podczas nagrzewania skacze w pewnym momencie nagle z ok 350 ohm do ok 1,7 kohm, a napięcie mierzone na czujniku(niebieski przewód, przy wypiętym kablu i załączonym zapłonie jest tam 5 V), po odpaleniu...
tez stawiam na silniczek krokowy , a jesli chodzi o czujnik temperatury to nie tez zwykly cieczy chlodzacej , tylko z tylu wtrysku jest jeszcze jeden ktory steruje wlasnie ssaniem - znam go bo kiedys w astrze ulamalem zatrzask do wtyczni wlasnie w tym bajerku. Pozdrawiam
Dużo czytałem różne fora i oto lista prawdopodobnych usterek: - sonda lambda - nie ma wpływu na odpalanie zimnego silnika, więc to raczej nie to, - przepływomierz - w tym silniku brak, - emulator wtrysków i wtryskiwacze - regulator ciśnienia - czujnik wału korbowego - jeśli jest czujnik położenia wałków rozrządu to nawet z wypiętym czujnikiem wału korbowego...
Witam! Rezystancja czujnika temperatury: - 20°C: około 15 kΩ 0°C: 5,6 kΩ 20°C: 2,45 kΩ 80°C : 0,32 kΩ Znajduje się pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem, wtyk 2 pin. Błąd wyświetli się gdy silnik pracuje 1 min a temperatura cieczy powyżej 135°C lub poniżej -35°C
Trochę ostatnio popytałem i nasunął mi się pomysł że problem może powodować czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Przy dodatnich temperaturach może przekłamywać i komputer zmienia parametry zapłonu??? Nie jestem mechanikiem ale to może ma jakiś sens, bo w mojej corsie wskaźnik temperatury jakoś dziwnie pracuje. Czasami wskazówka rusza się dopiero po...
Komputer pokazał następujące błędy: 25-Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie 47-Zawór recyrkulacji spalin 15- zujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 22-Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie W zwiazku ze z wykształcenia mechanik to zastanawia mnie dlaczego 3 ktornie pojawia się bład nieodpowiedniego napięcia. Wg mnie...
Witam, od dłuższego czasu zmagam się z dziwną usterką w moim Oplu. Silnik x12xe 1.2 16v 1998r. Problem polega na tym że po dodaniu gazu na biegu jałowym bardzo szybko skaczą obroty przy ok 1500 rpm, jakby go zalewało oraz szarpie mi na każdym biegu gdy zmieniam poniżej 2000 rpm. W komputerze wyszły błędy sondy lambda (prawdopodobnie zła mieszanka wywołana...
Witam W liczniku (zegary) w mojej corsie b są jakieś dwa elementy elektroniczne (rezystor i coś małego czarnego) niestety nie wiem dokładnie co to za części, gdyż są one zbyt zdrapane, aby coś z nich odczytać. Moje pytanie jest następujące: co to za części i jakie są ich parametry???? Czy odpowiedzialne są za pokazywanie temperatury cieczy chłodzącej...
Auto pracuje rowno, kod bledu mam przed soba na paragonie, diagnostyke komputerowa robi mi znajomy i ten blad jest od zawsze. Jeden mechanik powiedzial ze mozliwe ze komputer jest popsuty, czujnik daje dobre dane ale komputer zle je odbiera. Podobno dopoki jest tam jakis blad auto chodzi w trybie awaryjnym i bedzie zawsze palic 15l, nie zawsze stoje...
Witam , Mam corse B 95' silnik c12nz . 1. Po odpaleniu na zimnym silniku pali się stale kontrolka CHECK ENGINE 2. Zastosowałem metodę drucikową która wykazała błędy : -15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie -34 Zawór EGR -okablowanie EGR- wysokie napięcie lub Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - niskie napięcie...
Panowie dzisiaj po przeczytaniu prawie całego internetu, sprawdzeniu całej instalacji itp. wykonałem pomiary miernikiem cyfrowym(takim z marketu za 60zł) i oto wyniki: Przepływka REC Germany pomiary: a) Silnik wyłączony(przekręcony kluczyk): 1. 3,41V (czujnik zassanego powietrza?) 2. 12,51V (zasilanie) 3. 0,00V (masa) 4. 5,00V (nie wiem co to) 5. 0,97V...
Witam. Ostatnio poczytałem trochę o tuningu silników wolnossących i znalazłem dość ciekawą rzecz. Chodzi o małe oszukanie komputera. Polega na zamontowaniu równolegle do czujnika temperatury zasysanego powietrza, rezystora o oporze około 400Ohm. Dzięki temu komputer "widzi" słabiej (albo bardziej, nie pamiętam) rozgrzany silnik niż jest w rzeczywistości...
Witam, Mam problem z wyskakującym błędem P0170 - korekcja paliwa wadliwe działanie rząd 1 Generalnie nie sądze aby przepływomierz był nie sprawny ponieważ auto nie ma muła i dość dobrze przyśpiesza zarówno na lpg jak i na benzynie,choć mogę oczywiście się mylić. Poniżej zrzut z Op-com : Napięcie akumulatora,14.5 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik...
Wntylatory (wszystkie 120mm): 3x thermaltake 7-12V | 0.40A | 4,80W | 81.62CFM | 20 dBA at 1300 RPM~ 44.5 dBA at 3000 RPM 6x Akasa AK-174BK-S 8-12V | 38.4 CFM | 1200 R.P.M. | 17.5 dB(A) Wszystkie pracuja sterowane przez T-Balancer BigNG + Sensor Hub. A co do temperatur to zalezy jak jest na dworze. Chlodnica jest zamontowana na zewnatrz budynku. :):):)...
Witam serdecznie Ostatnio podłączyłem, swoją Corsę C 1.2 16v (Z12xep) 2006r pod OP-COMA. W danych z bloków pomiarowych są dwie prędkości obrotowe silnika. Pierwszą wskazuje prawidłowo np. 750 obr/min, ale już na drugiej dwa razy więcej czyli 1500 obr/min. Co może być przyczyną takiej różnicy? Czy jakiś czujnik przekłamuje? Odpięcie czujnika położenia...
Panowie czy moze mi ktos powiedziec jaki powinien byc rzeczywisty początek wtrysku?Czy te wartosci sa prawidlowe? OP-COM 081125 - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows Data i czas>,22/06/2009. 13:04 Dane serwisu: Tu możesz wpisać swoje dane, np. nazwę serwisu. Wybrany model>,2003,Corsa-C,Silnik,Y 17 DT Sterownik Klucz #1:EF Klucz #2:8F...
Moze to coś pomoże Bloki pomiarowe na samym zapłonie Napięcie akumulatora12.3 V Status zapłonuZał 12V Glówny przekaznikAktywny Przekaźnik pompy paliwaNieaktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu)0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu)0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu0,00% Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowegoAktywny Pożądana...
Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak...
Proszę bardzo logi zrobione opcomem.OP-COM 090714 - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows Data i czas>,17/11/2009. 15:42 Dane serwisu: Tu możesz wpisać swoje dane, np. nazwę serwisu. Wybrany model>,2001,Corsa-C,Silnik,Y 17 DTL Sterownik Klucz #1: EF Klucz #2: 8F Ustawiony normalny parametr synchronizacji. VIN: W0L0XCF*** RepairShopCodeOrTesterSerialNumber:...
Witam, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc. Otóż kilka dni temu podczas normalnego uruchamiania silnika zaświeciła się kontrolka od elektrycznego układu silnika (samochód z kluczykiem) samochód odpala i gaśnie po 2-3 sekundach. Nigdy takiego przypadku jeszcze nie miałem. Próbowałem już odpinać akumulator, ładowałem go, próbowałem na zapasowych kluczykach....
Oto opis mojego problemu Gdy odpalam zimny silnik to jest tak jakby zostawał zalewany normalnie się dusi jakby chodził na 3 cylindry po chwili wchodzi na w miarę normalną pracę tzn. pali na wszystkie cylindry ale szaleje z obrotami . Natomiast gdy jest ciepły to chodzi na 95% prawidłowo ale jakby na lekkim ssaniu. Wymieniłem kable zapłonowe, kopółkę,...
Witam. Widziałem, czytałem, szukałem... Jednak puki co nic nie pomogło. Mam opel corse B 1,2 city+lpg kolor gaciowaty zielony. Problem pojawia sie przy odpalaniu tylko ciepłego silnika zalewa sie lub niechce wogole zapalic i wtedy gaz w podłoge odpalam auto wskakuje na wysokie obroty puszczam gaz wskakuje na lpg znowu pedal w podloge i juz jest ok....
czujnik temperatury cieczy corsa czujnik temperatura cieczy corsa czujnik cieczy
przetwornica xenon działać tl074 lm324 sagem instrukcja obsługi
Pralka nie pobiera wody, proszku ani płynu - trzy linie na wyświetlaczu Modele magnetofonów kasetowych Yamaha: przegląd i ceny