czujnik temp. silnika.
Nic ci z tego nie wyjdzie.
Scorpion, masz na płytce nazwę producenta
W tym modelu sonda praktycznie nie ma znaczenia,była w rocznikach 96+/w aisanie/ A czujnik to nasadowym kluczem odkręcisz.
Podmien przekaźniki w komorze silnika, te pod plastikowa osłona. Jeżeli nie pomoże to najprawdopodobniej czujnik wału korbowego.
W starych fiatach cinquecento był czujnik temperatury, a właściwie wyłącznik bimetaliczny, który zapalał kontrolkę przegrzania silnika, zwierał do masy >100°C Jak masz czujnik NTC to można zastosować komparator napięcia np. LM 311 i skonfigurować tak jego aplikację aby włączał "coś" powyżej 100°C
Chyba że to jest 700 z gaznikiem Aisan, to jest czujnik temperatury cieczy ale od wskaznika temperatury a nie od kontrolki. A z tego co mi wiadomo to kontrolka jest od przegrzania ale w Seicento.Więcej pokory, a lać to może w ,,lany poniedziałek,,. POZDR.
Witam ponownie Wszystko zostało "podane na tacy"ale jeśli dalej nie wiesz co zrobić ,podjedż na szrot i popros wlasciciela zeby ci sprzedal czujnik od CC albo seiczento (z uno też powinien pasować) ,ale z takiego auta ktore nie miało na liczniku wskażnika temperatury(seiczento ma tylko wskaznik paliwa) Wówczas będziesz pewny ze czujnik masz ok I po...
sprawdzałem, jest ok. Jutro próba z nowym czujnikiem
Zdiagnozuj go komputerem, może problem jest z jakimś czujnikiem.
Wymień czujnik temperatuty
mam pytanie gdzie znajduje się w cinquecento 700 gaznik FOs czujnik temperatury oraz czujnik temperatury temrostatu
Przy 20°C 2,4 - 2,6 kΩ, jest to czujnik ntc więc wzrost temperatury powoduje spadek rezystancji
Posiadam wersję aisan z pod ciśnieniem da się tam zamontować ten czujnik jedno pinowy żeby pokazywał temperaturę na liczniku. Tam w tym czujniku są podłączone węże podciśnienia jak to zrobić może wiesz albo zdjęcia posiadasz jakieś jak podłączyć żeby działało wszystko
Witam.Sprawdź czujnik temperatury silnika
Jutro sprawdzę może akurat .Czas chyba się pożegnać się z plontaniną rurek i założyć polski gażniczek. daj znac czy to wina tego czujnika
Uszkodzony czujnik podciśnienia.
Zanim zmienisz termostat poddaj go kontroli jak napisałem.Obejrzyj też gaźnik i urządzenie rozruchowe czy wyłącza się na ciepłym silniku.Zacznij jednak od termostatu jeśli będzie uszkodzony to poprawę zauważysz w spalaniu.Faktycznie pali jak smok z tego co piszesz.Spalanie wzrosło zaraz po ustawianiu czujnika wału?Czy później?
Po czasie - dla zamknięcia tematu - DZIĘKI :)
Czujnik ciśnienia oleju.
czy ktos moze mi napisac jak mozna sprawdzic czy czujnik termostatyczny temperatury wody ten ktory jest podlaczony do centralki jest sprawny?
Weź się za ten czujnik.
Uszkodzone przewody czujnika położenia wału.
Sprawdź czy nie spadł przewód od czujnika podciśnienia
Często przyczyną są nadłamane lub oberwane przewody od czujnika położenia wału. Za złączem instalacji przed przewodem ekranowanym. Jeśli jest to aisan to to przejrzyj przewody dochodzące do silnika w/w i przewody do czujników , cewki zapłonowej i oczywiście przewód masowy
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wo... cena z kosmosu ale kolor pasuje
czy czujnik termostatyczny w cinquecento 700 z gaznikiem aisana ma jakies znaczenie w lecie a moze w zimie?slyszalem ze on dziala dopiero jak jest -15 stopni na dworze a w lato nie ma znaczenia czy on jest sprawny!czy to prawda?
zasilanie cewki jest zasilanie czujnika halla jest na cewce są impulsy z czujnika halla
W cc Aisan sa dwa czujniki temperatury. Jeden do komputera, drugi do wskaznika. iPhone
Nie cudacz! Czujnik idzie wykluczyć. Do roboty, patrzyć od strony tego kabla.
Więc czujnik na termostacie podaje również sygnał do ecu? A skąd sterowane jest ssanie? Też z czujnika na termostacie?
A pytałem się czy jest iskra jak niema to wiadomo co sprawdzać w tym wypadku padł czujnik halla
Jak masz napięcie na pinie numer 7 z modułu zapłonu to od razu go wymień pasuje z 700 Cinquecento.
Na pych czujnik nie ma tu nic do gadania, a podczas odpalania z kluczyka ma i to bardzo dużo, dlatego wiem, że to jest czujnik a nie coś innego bo sam miałem podobny problem.
Jeśli wtrysk obstawiałbym czujnik położenia wału
Ostatnio też miałem podobny problem z czujnikiem paliwa po przeczyszczeniu i wyregulowaniu działa poprawnie wystarczy podregulować w razie konieczności śrubkę, która znajduje się u spodu czujnika.
W tym miejscu jest http://www.motozbyt.net/cinquecentoseice...
Czyli mam rozumieć, że regulacja tego silnika na Blueboxie jest problematyczna, ale możliwa ? Tak, ale skoro gazownik nie "ogarnia" tematu, sugerowałbym konsultacje bezpośrednio z AGC. http://www.agcentrum.pl/img/Bluebox-inst... - ja tu nie widzę opcji podwajania czasu wtrysku/konfiguracji rodzaju wtrysku benzyny. W STAGu...
Witam wiem ze takie tematy się już powtarzały mianowicie mój problem polega na tym ze ten czujnik temperatury cieczy chłodzącej czujnik z dwoma kabelkami fioletowy i czarny czarny idzie na masę a fiolet do centralki czujnik działa na zasadzie jak auto zimne zwiera obwód a jak nagrzeje się 50 st. powinien rozwierać mierząc go miernikiem ciągle mi zwiera...
Sprawdz iskrę, jeżeli nie ma to często siada czujnik położenia wału.
Sprawdź przewody od czujnika położenia wału.
Czy jest LPG?
Jak sprawdzić ten zapłon? W "700" nie przestawisz, jest na stałe. Czujnik bez możliwości regulacji i wypust na kole pasowym silnika. Dynamiczne realizuje moduł.
Oczywiście, że była ale do niczego nie potrzebna... A u ciebie, żeby sterownik zgłosił uszkodzenie sondy to trzeba się nieźle postarać. To prymitywny sterownik, sonda bez grzania więc tym się nie sugeruj, że błędu nie ma masz. Zacznij od czujnika temperatury.
zamocuj przewod masy porzadnie,sprawdz cewke,swiece no i przewod czujnika zaplonu
Wsadziłem z bisa i jest git ,linkę gazu wsadziłem z poloneza tylko uchwyt dorobiłem, ale na początku była lipa auto się dusiło i pluło paliwem z tłumika, po wkręceniu mniejszej dyszy jest git , wczoraj sprawdzałem spalanie dla odmiany, jechałem cienkim na 400km drogi średnio miasto autostrada na max 130z górek 140, i wyszło nie cale 6litrow, aisanie...
Witam jestem posiadaczem Cinquecenta 900 na wtrysku od niedawna w aucie padlo ssanie , po prostu go nie spuszcza gdy silnik juz sie rozgrzeje czego efektem jak wiadomo jest duze spalanie i mam pytanie ktory czujnik jest odpowiedzialny za podanie sygnalu do kompa??? czy jest do 2-pinowy czujnik temperatury termostatu czy moze czujnik temperatury powietrza...
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
To złącze, to wycieraczka, a nie czujnik otwarcia klapy.
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
Sprawdzić bezpieczniki i czujnik połozenia wału.
Bardziej szarpie, tak jakby nie otrzymywał odpowiedniej porcji paliwa, pompka paliwa niepokojąco piszczy ale przed tą utratą mocy też piszczała i piszczy nawet jak jest pół baku. A w chwili obecnej traci moc na każdym biegu na wyższych obrotach nagle tak jakby sie dławił. A może jakiś czujnik poszedł ??
Sprawdziłeś czujnik czy sprawny czy już moduł zapłonu do wymiany?
TO co napisane wyżej, to nie do końca tak. Sprawdź, czy jak nie pali ma iskrę, tam często przerywał się przewód przy czujniku położenia wału.
Tak dokładnie ten z jednym konektorem to jest czujnik temperatury do wskażnika .Jak zewrzesz przewód od niego do masy to wskażnik powinien wychylic się na max.
wg mnie winę ponosi czujnik temperatury na silniku
Jeśli jest to przewód cienki ,czarny o średnicy około 4mm to jest to przewód z czujnika podciśnienia http://s135.allegro.pl/listing/search.ph... Aby założyć ten przewód plastykowy musisz na końcu tego przewodu wcisnąć około 2,5cmm przewodu gumowego grubościennego i mając go z taką końcówką nadmiaru...
łojej nawet bez planowania głowicy... brak słów przewiercenie termostatu też stosuję w Oplach, i wymieniam czujniki w chłodnicy na takie od Cinquecento 900 na 92st.C może być też przestawiony rozrząd, ale ja bym się najpierw tym czujnikiem temperatury zainsteresował
Komp najlepiej czysty i po problemie Wiązkę musisz rzeźbić ta co masz przy silniku 1,2 tak aby podłączyć wszystkie czujniki silnika Do tej wiązki z auta musi iść zasilanie stały + po kluczyku+ masa kontrolka ładownia,oleju czujnik temperatury[opcjonalnie] Kontrolka diagnostyki silnika[marchewka] Zasilanie przekaźnika pompy paliwa to chyba tyle
Fiat-lancia -tester z kością do nanoplex\digiplex. Co fabryka dała jak śruby tam są z łbem zrywalnym? :) Myślisz że na serwisie by się bawili z przecinakiem czy innymi cudami? No i jaki dostęp masz do czujnika w cinquecento 700 :) http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite...
Jaki gaźnik??Jeśli Aisan sprawdź czujnik położenia przepustnicy.
Teoretycznie po wymianie czujnika powino być wszystko ok.
Czyściłeś czujnik i pomogło na krótko czyli ruszyłeś wiązką i złapalo kontakt, a pod wpływem drgań silnika znów go gubi. Sprawdz kable od niego.
sprawdz sam silnik na pierwszym miejscu czesto sie zacieraly.tak jak kolega olel napisal wypni kostke z czujnika i zewrzyj te dwa przewody.dla pewnosci przekrec stacyjke na zaplon bo nie pamietam kiedy tam sie prad pojawia
Przy zapłonie Nanoplex nic nie pokombinujesz , jedyna możliwość regulacji to czujnik położenia wału korbowego.
Maniek nie zle radzi ale zwróć szczególną uwagę na ząbki na kole pasowym bo są delikatne i łatwo je uszkodzić, no i na czujnik żeby go nie zniszczyć. A ja na twoim miejscu bym go nie odkręcał tylko sciągnoł bym obudowę rozrządu razem z nim. Jak sciągniesz ten czujnik to przestawisz zapłon. Powodzenia powoli i patrz uważnie co robisz.
120km to trochę jest. Co to jest, znajomy robi codziennie 90 km do pracy i z powrotem. No to wymień termostat, skoro czujnik jest 100% pewny.Więcej nic tam nie ma prucz bezpiecznika. W Cinko mają być 2 wentylatory?
Do sprawdzenia czujnik położenia wału korbowego. Pozdrawiam.
witam w cinquecento nie ustawisz zapłonu ponieważ starowany jest elektronicznie,co mogę polecić jeżeli jest wymieniona sonda lambda to podjedz gdzieś do dobrego elektryka niech ci sprawdzi czujnik położenia przepustnicy.
To że pali się kontrolka wtrysku to może być kilka przyczyn-ale ta pierwsza diagnoza może być właściwa bo miałem to samo,ten czujnik to jest czujnik podciśnienia względnego.U mnie jak jak był uszkodzony to po odpaleniu gasł na wolnych obrotach,i właśnie kontrolka wtrysku paliła się cały czas.Jak byś miał zepsutą sondę to gazu paliłby ci ponad 10.Jak...
Nie jest toporny tylko trzeba mu dać odpowiedni sygnał. Musisz wykombinować dodatkowy czujnik do obrotomierza. Może zamontuj zwykły aparat zapłonowy i wykorzystaj jego przerywacz. Ewentualnie możesz zamontować magnes na kole pasowym i dołożyć kontrakton lub czujnik halla.
Sprawdź jakie masz ciśnienie na cylindrach i czujnik temperatury.
Wymienię te kable. Ale auto zimne pali dobrze i chodzi na wolnych obrotach ok, tylko po kilku kilometrach jak się zagrzeje to nie chce jechać i w końcu gaśnie. Mam kilka podejrzeń: kable od czujnika temperatury wody mi się urwały. A on chyba załącza podciśnieniowe sterowanie gaźnika jak się silnik zagrzeje, dobrze myślę? I tutaj pytanie czy czujnik...
Popieram na 100% Jak przrywa na nierónościach to objaw szwankującego połączenia z czujnikiem położenia wału korbowego.
chciałbym zapytac jakie sa objawy uszkodzonego czujnika termostatycznego w cinquecento 700 z gaznikiem aisana tego ktory jest podlaczony do centralki.slyszalem ze on ma znaczenie tylko jak jest -15 stopni celsjusza a w lato nie ma to zadnego znaczenia.Czy ktos mi odpowie na to pytanie bo to juz czwarty raz jak o to pytam ale widac fachury od aisana...
gdzie znajduje się ten czujnik położenia wału i jak go sprawdzić?
Czujnik temperatury płynu chłodzącego -sygnał do sterownika gaźnika .Stan normalny -zwarty przy temperaturze poniżej 15°C.Przy zerwanych przewodach, sterownik widzi go jako rozwarty czyli temperatura płynu powyżej 15°C-włączony system elektronicznej regulacji składu mieszanki.
CC 900 brak wolnych obrotów wymieniałem wszystkie czujniki i bez zmian podejżewam że to sonda Lambda czy ktos może to potwierdzic. Pozdrawiam Wiesław.
Może niezbyt fortunnie napisałem z tym ustawieniem... zapomniałem że to 700, nie FIRE. Są tam jakieś znaki na kole zamachowym, żeby sprawdzić lampą stroboskopową moment zapłonu? Nic nie było dłubane przy czujniku wału? Jest oryginalny, nie zamiennik niewiadomego pochodzenia. Zęby na kole są całe, odstęp czujnika od koła jest właściwy? Skoro zimny palisz...
W swoim Cinquecento mam wkręcony czujnik temperatury z poloneza Caro, pasował bez problemu. Zrób wskaźnik najpierw, potem myśl nad czujnikiem.
witam,chciał bym się poradzić kogoś ,co można zastosować jako czujnik temperatury np do silika w samochodzie zeby działało to tak:gdy rośnie temp. to zeby malała przewodność prądu przez to.i jaka by była cena tego? Z góry dziękuje za odp. (powiem o co konkretnie mi chodzi ,a więc amieniłem licznik w aucie (w maluszku)i jest on od cintka,jest na nim...
MAP-sensor z reguły jest na tylnej ściance pod osłonką z niego idzie rurka gumowa do kolektora ssącego,trzeba sprawdzić czy ta rurka nie jest uszkodzona.Może też być uszkodzone serwo,przewód odpwietrzający zbiornik paliwa,przewód lub czujnik temperatury cieczy.Powodzenia.
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
Chyba jedynie dołożenie czujnika temperatury od np. poloneza albo cinquecento sporting (miało przecież silnik 1.1) który posiadał wskaźnik. Nie wydaje mi się, aby było wyprowadzenie sygnału z ECU.
w cinquecento można wziąć sygnał z czujnika indukcyjnego który idzie do modułu zapłonowego. ...a czy mógłbyś mi pomóc go zlokalizować?
Czujnik na wale, częste w fiatowatych.
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
tak jest możlie. Chodzi ci zapewne o czujnik sensorowy
Ok, dzięki, sprawdzę i to. Póki co zainteresowałem się wężykiem i tym zaworkiem od powietrza dodatkowego. A co do poziomu paliwa - 15 mm wynosi wysokość lustra benzyny w gardzieli. Skok pływaka to ~ 14-15 mm. Z tego co pamiętam to powyższe parametry mieszczą się jakoś w normie? EDIT: To nie zaworek powietrza dodatkowego a czujnik obciązenia silnika.
Kabel uleciał z czujnika, częste w tej wstrząsarce.
Rysunek, pozycja G
W moim poście są podane indexy materiałowe obydwu czujników pracujących z wskazówkowym wskażnikiem temperatury.Ten czujnik Thomsona może być nieco droższy od czujnika krajowego producenta.
Poszukaj w internecie hasła "manual aisan".
Wszystkie układy alarmu są cały czas zasilane. Tyle tylko że nie reaguje na sygnały z czujników. Ale też jak są dodatkowe czujniki to są cały czas zasilane.
Te silniki są dość wredne. Wykręć świece i obejrzyj, czy nie zarzucone. Ten klekot, to pewnie hydrosztosy. Jak nie trzymają, to też ci silnik osłabnie, bo zawory nie otworzą się w pełni. Przełącznik podciśnieniowy łatwo sprawdzić. Ściągasz wężyk z kolektora, zatykasz palcem króciec i sam zasysasz wężyk. To czujnik włącz/wyłącz. Przełącza on charakterystyki...
probowalem go wyregulowac ale dalej to samo do czego sluzy ten elelktrozawor co jest w gazniku czy jezeli by to bylo zepsute odpale auto bez tego czy raczej nie jest on dwu przewodowy wchodzi do wtyczki 3 pinowej 3 przewod idze do czujnika regulacji spadku obrotow
Jesteś w błędzie. To jednak Ty byłeś w błędzie ze ja jestem w błędzie :) Już prawie rok minął i z zapłonem nie było żadnego problemu po wymianie czujnika położenia wału korbowego :!:
O czujniku temperatury nie pomyślałem. Jutro to sprawdzę. Dzięki
Proponuje sprawdzić czujnik obrotu wału korbowego ciśnienie pompy paliwa
Odstęp czujnika wału od koronki masz ok.1mm??
cinquecento czujnik temperatury czujnik chłodnica cinquecento czujnik temperatura cinquecento
biało szary instrukcje pralek gorenje drive battery voltage
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Lokalizacja sterownika silnika w BMW X3 E83 2.0i N46B20B Problemy z odpalaniem ciepłego silnika w Peugeot 206