Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Witam wszystkich! To mój pierwszy post tutaj. Posiadam Opla vectre C 1,9CDTI, 120KM, 2005r. Auto zakupiłem 3 lata temu z Belgii. Chciałbym się podzielić swoimi działaniami jakie przeprowadziłem w aucie jakis czas po zakupie, gdyż miałem objawy jakie jak są tu oraz na innych forach opisywane. Może komus pomogę. OBJAWY 1. Auto gasło przy ruszaniu. 2....
Ja bym bez zastanowienia montował 4 generacje, na 2 gen siedzieć świadomie jak jest możliwa 4 generacja? Reduktor i troche rzeczy dojdzie jak nie masz ale można używki kupić (reduktor to nowy), jak czujnik ciśnienia gazu. Same wtryskiwacze pojedynczo tylko nie valteki ale ze 200zł masz AC 3, trochę przewodów. Wkrętki w kolektor oczywiście w dobrym miejscu....
są 2 opcje jak po wymianie końcówek. 1- jak zakładałeś kolektor ssący były 2 wężyki 1 do zaworu recyrkulacji spalin 2 do czujnika ciśnienia turbo (mały czarny 3 pinow kwadracik z wężykiem) na lewyn nafkolu. 2- przy montażu końcówek uszkodziłeś czujnik ruchu iglicy(wtrysk z kablem)
Wymieniłem 1. sony lambda 2. przepustnicę 3. przepływomierz 4. czujnik ciśnienia 5. czujniki na kolektorze ssącym ( par paliwa i ciśnienia kolektora) 6. sprawdziłem działanie zaworu zwrotnego turbina przewód ssący łącznie z wymianą zaworka sterującego 7. świece 8. cewki 8. katalizatory 9. zawór regulacji zmiennych faz rozrządu Kolektor ssący nie zawalony...
Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień,...
Przejrzyj cały dolot od turbiny po kolektor i znajdziesz ewentualnie będzie podpięty wężykiem do kolektora.
A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
Lutowanie nic nie dało. Czujnik ciśnienia atmosferycznego chyba sprawny — pokazuje cały czas 992 hPa. Wykręciłem kolektor ssący — dwa środkowe wloty zmieniły średnicę do 2 cm (sadza). Auto kupiłem niedawno od starszego pana, podczas jazdy próbnej był muł. Turbo nie dmucha więcej niż 0,4 bar, będę wyjmował turbo, bo śruby od wydechu ani drgną.
Dzień dobry. Jesteście moją ostatnią deską ratunku! Seat Ibiza III 1.2 2003 47kw Benzyna Trzy miesiące temu w moim Seacie zaświeciła się kontrolka check engine. Jedynym błędem, jaki wtedy występował, był: 16524 - Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 2) . Nie zastanawiając się długo, zakupiłem nową sondę, której wymiana nie usunęła błędu....
Witam Peugeot 307 1.4 benzyna 2007r na zmiennych faz rozrządu przebieg 130tys Problem polega na zbyt dużym podciśnieniu w kolektorze dolotowym przez co obroty falują a jak auto jest zimne to szarpie przerywa czasem zgaśnie ale tylko na zimnym silniku na ciepłym jest normalnie, minimalnie obroty czasem przyfaluja Sprawdzony kolektor na szczelność dymiarka...
Moja A50 nie potrafiła ruszyć w zimie na oleju sprężarkowym ze sprawnym odprężnikiem. Na gwieździe stała i w momencie przełączenia na trójkąt wywalała zabezpieczenia ;-) Od tego czasu nie lekceważę oporów i cenię sobie właśnie poprawny układ rozruchowy. Najtaniej jest kupić presostat z zaworem spustowym i zawór zwrotny jak w większości abacopodobnych...
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
Witam. Mam problęm z autem i prosze o pomoc. Byłem u "mechanika" na wymiane prowadnicy bagnetu bo tamta plastikowa była ułamana. Wstepnie mowil, że pewnie kolektor bedzie do sciagniecia bo ona idzie między nim w dół. Ostatecznie odebrałem auto na 2gi dzień, mowił, że nic nie rozkręcał itp. Autko odpaliło i pracowało normalnie. Pojechałem wiec na stacje...
autodiag - piszesz o uszkodzeniu mechanicznym, kolektor sprawdzony OK, nieszczelność głowicy gdzie? jak? Rozrząd odpada synchronizacja jest OK, auto odpala od strzała, ma moc. Zastanawia mnie jedna sprawa Po zapłonie ciśnienie jest zero, po odpaleniu 40-50 mBar, tyle też żąda sterownik. Może jest to Map sensor mierzący ciśnienie bezwzględne, gdyby miało...
🚗 Polo 6R 1.6 TDI CAYC 90 KM – problemy z ECU, DPF, EGR Witam, wrzucam podsumowanie moich zmagań z Polo 1.6 TDI (2010, silnik CAYC, ECU 03L 906 023 D). Może komuś się przyda, bo temat jest dość nietypowy. Nadal nierozwiązany... Auto z Francji sprowadzone 7 lat temu jestem pierwszym właścicielem w Polsce. 7397 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy...
Witam. Na początku przedstawię pacjenta - Mercedesa w211 z silnikiem 3.0 cdi OM642. Od długiego czasu borykam się z problemem w moim aucie. Na początku samochód został oddany do jednego mechanika, ale stwierdziłem, że jest zbyt skomplikowany i nie chcę grzebać sam. Skończyło się na tym, że jeden mechanik wymienił mi turbinę, EGR, milion razy poprawiał...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota 308 1.6 vti, niestety już brakuje mi na niego pomysłów. Po odpaleniu silnik pracuje idealnie, osiągnie na blacie 70 stopni i z automatu załącza na maxa wentylator chłodnicy, wywala błąd P11AA, błąd czujnika ciśnienie w kolektorze dolotowym zgodność i w tym samym momencie zmienia mieszankę i kopci na biało....
Wypadanie zapłonu i nierówna praca silnika na wolnych obrotach. Każda możliwość została sprawdzona i wymienione zostało wszystko, oprócz wiązki pokładowej. Nawet opcja przywieszających się zaworów również. Głowica po remoncie i sprawdzeniu. Oczywiście takie rzeczy jak ciśnienie paliwa, oleju, rozrząd i sprężanie itp. też zostały sprawdzone. Wszystkie...
witam. mam podobny problem z twingo 1.2 99r. syrius32. DF045 - czujnik wymieniony. niby ok i po krotkich jazdach probnych to samo - autko jakby odcinalo paliwo. filtr paliwa oryginal - wymieniony.sprawdzony kolektor i wszystkie podcisnienia. stala masa do MAP'a rowniez dodana. problem powstaje dopiero przy gwaltownym puszczeniu gazu do hamowania. przepustnica...
(...) blad to Błąd P2562 odnosi się do problemu z czujnikiem pozycji turbosprężarki ktory wymienialam na nowy i nadal jest to samo ,drugi blad to Błąd P132B. moze ktos mial podobny problem ,albo moze ktos powiedziec jakie napiecie musi byc na czujniku turbosprerzarki.bardzo dziekuje za pomoc. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Masz...
Witam , odpowie ktoś na mój wcześniejszy post ?? Jeśli stosujesz grupę pompową z separatorem powietrza to nie trzeba montować automatu do odpowietrzania na górze kolektora. Jeśli tylko sama pompka działa w obiegu to zamontuj tam złącze krzyżowe z łuzą na czujnik temperatury i na tym złączu zamontuj pionowo odpowietrznik ręczny lub automatyczny. Wstaw...
U mnie jest dokładnie to samo, silnik Z16XE 16V rozebrany, popychacze nowe, pomierzone wszystko, pierścienie nowe. Rozrząd nowy. Ciśnienie fest trzyma, olej od nowości 5W30, zawory ok, krzywki ok, wałki w normie, nie pogięte. Wtryski podmieniane, nie pomogło. Na 1. garze pokazało spalanie detonacyjne, silnik najpierw stukał na luzie, po remoncie, po...
To było tak że zaślepiłem kolektor ssący usunąłem klapy wirowe później zaślepiłem EGR i odpiąłem wtyczkę, 8 miesięcy auto jeździło normalnie a odcina była przy 5.5 tysiąca obrotów czyli wszystko idealnie, oczywiście do tej pory nie wylogowałem z komputera EGR ani klap wirowych, czy jest duże prawdopodobieństwo że to przez to że nie wylogowałem tych...
Na pokrywie rozrządu znajduje się fabryczna naklejka z numerem silnika, a ten numer zgadza się z tym, który można znaleźć w fiatowskim katalogu Eper, podając VIN auta. Gdy kupiłem ten samochód, był bardzo zaniedbany. Od razu musiałem wyczyścić kompletnie zawalony EGR, uszczelnić dolot, wyczyścić czujnik ciśnienia w kolektorze, a ostatecznie wymieniłem...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
U mnie panele są umieszczone na połaci gdzie słońce zaczyna operować od około 10-11tej (tak jak teraz) i wodę na dwóch kolektorach Hewalexa - 300litrów (tylko starego typu bo ma to już 10lat) mam od 35st. do prawie 65st. już o 14-15tej, a później na samym obowiązkowym :) zbiciu temp z panela dochodzi bez problemu do ponad 70st. a czasami i nawet pod...
Witam. Mam problem z taką corsa. Silnik 1.4 z dwoma wariatorami. Chyba a14xer. Auto trafiło do mnie z problemem nierównej pracy po zapaleniu, falowanie obrotów, przygasanie. Po jakiejś minucie praca się w miarę stabilizuje. Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego,...
Witam, mam problem z usterkę w moim samochodzie. Skoda Octavia II 2 2007r. Silnik 1,6 MPI 102KM kod silnika BSE Po włączeniu silnika, czasem nie od razu falują obroty z przedziału 600 do 1400 więc dość mocno oraz po chwilowej jeździe zapala się kontrolka ESP (chyba jakiś tryb awaryjny ale aż tak się nie znam) i dodatkowo często jak się zatrzymam potrafi...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Nie wiem jak ten,ale w niektórych jest wyświetlany błąd czujnika wału jak silnik się nie obraca . Czujnik ciśnienia to już poważniejsza sprawa. Ani jedno,ani drugie nie tłumaczy jednak dlaczego na plaka nie pali. Przy dobrze ustawionym rozrządzie powinien gadać nawet na tym ciśnieniu. Może to ciągłe płukanie plakami obsypało nagar z wydechów.Kiedyś...
Czołem wszystkim! Chciałbym się doradzić w temacie zmiany silnika 1.6 16v fsi (audi a2/golf 4) kod silnika BAD na silnik mpi BCB (seat leon). W moim Audi a2 wystąpił problem z układem paliwowym po długiej przegranej walce przy wymianach czujników stwierdziłem że już nie warto inwestować w nowe pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze po których nie...
Witam problem rozwiązany :) wyczyscilem kolektor i czujnik ciśnienia powietrza i wszystko jest w porządku :)
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
Witam towarzyszy. Dane pacjenta: VW Touran 2007r 1.4TSI 103kW BMY Auto zakupione z rozebranym silnikiem w kartonach. Bliższa historia auta nie jest znana oprócz powodu rozebrania silnika, którym był rozrząd. Kolizja z zaworami. Po złożeniu silnika jest problem z jego odpaleniem. Zaskakuje na chwile obroty idą ~1200 obr/min (rozruch silnika) następnie...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
Nie szczelny kolektor ssacy, jak i wydechowy, czujnik ciśnienia w kolektorze ssacym, czujnik temperatury chlodziwa, TPS. Trzeba dobrze przeanalizować wartości rzeczywiste aby znaleść problem, czytanie błędów to trochę za mało.
Jaki silniczek?
Witam. Odswieżę stary temat w celach informacyjnych. Jezeli chodzi o podmianki . W vivaro padl mi silnik m9r 630. Przyczyną byly problemy z PDF. Czesto sie zapychal, pomimo czestych dlugich tras ,wypalanie nieudane jedno po drugim. Pomimo ze posiada piąty wtrys na wydechu za turbina, który sluzy do tego. Komunikat na desce rozdzielczej to PDF, inspuiting...
Witam wszystkich. oklepany tekst ale mam problem z moją laguną. Nie miała mocy, strasznie przerywała i kopciła. Wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem zawór Egr. Moc wróciła i nie kopci ale zostało przerywanie. Objawia się szczególnie gdy przez dłuższy czas jedzie się na stałych obrotach. Podczas przerwania samochód znacznie traci na obrotach. Liczę...
Weź tester, i podepnij manometr pod kolektor dolotowy. na początek masz kontrolę co wymaga kalkulator, co pokazuje czujnik ciśnienia w dolocie no i jake jest rzeczywiste ciśnienie, po to manometr....
Kolektor sprawdzany czyszczony, jest czujnik ciśnienia od strony rozrządu w kolektorze i wylapal by za niskie ciśnienie w kolektorze. Lub za wysokie. Wezmę sprawdze to czy nie ma nieszczelności przy tym czujniku bo jest na dwóch oringach to może tam coś jest nie tak
Witam. Jeśli chodzi o naczynie zbiorcze, to jest (takie czerwone - widoczne na trzecim zdjęciu w dolnym prawym rogu). Tzn. według mojej małej wiedzy to zbiornik wyrównawczy - to jest to samo? Te zdjęcia są bardzo ciemne, i mało z nich widać. Teraz dokładnie się przyjrzałem, i to w prawym dolnym rogu wygląda na naczynie przeponowe. Na nim jest wentyl,...
a więc poskładałem auto, podłączyłem INPA poniżej zrzuty, auto kopci na biało na maxa, 1 dlaczego po odłączeniu przepływki mam dalej taki sam pomiar ?? nic sie nie zmienia ( czy dlatego też z chwilą jak podłącze czujnik ciśnienia doładowania to sztanga od turbo idzie w duł i auto nie ma jak oddać spalin ??) 2 oczytałem w iNPA ciśnienie, i czujnik wygląda...
Witam szukam czujnika, który będzie posiadał wyjście cyfrowe bądź analogowe i umożliwi mi dokonania akwizycji ciśnienia w kolektorze ssącym w zakresie -1 ... +1,5bar (względem atmosfery). Zrobiłem rozeznanie w produktach motoroli serii MPX i nie jestem pewien jaki typ układu pozwoli mi dokonać pomiaru tj. differential, absolute czy gauge. Wydaje mi...
jak w temacie - chodzi mi o czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym w seicento 1.1 MPI. Jest to ta wersja czujnika co ma w sobie od razu czujnik temperatury i 4 wyprowadzenia.
czujnik ciśnienia kolektor schemat czujnik ciśnienia kolektor peugeot czujnik ciśnienia kolektor citroen
windows recovery system vista bęben drukarka ricoh pilot samochodu bramy
rotenso monoblok oscyloskop dt5200
Biały śmierdzący dym z rury wydechowej Diesla - przyczyny i rozwiązania Dziwne tarcie w Ford Escort 1.4 1991 - przyczyny i diagnoza