To zostają czujniki do sprawdzenia oraz ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Dorzucam małe wskazówki do sprawdzenia czujników.
Trzeba czytać czymś dedykowanym bo wychodzą niestworzone błędy, sczytywałem ostatnio meganke błąd według DELPHI to czujnik temperatury, a Clip czujnik ciśnienie klimy, więc rozbieżność jest straszna.
Czujniki udało się przypisać. Do wartości HEX dodałem 0 na początku i czujniki się wpisały. Tylko teraz system pokazuje, że ciśnienie jest ok ale nie podaje wartości ciśnienia dla poszczególnego koła. Mam duży wyświetlacz między wskaźnikami i skrzynie automat.
Ciśnienie paliwa (regulator), iskra, czujnik temperatury i komin do sprawdzenia. Pozdrawiam.
Witam a mianowicie jaki masz problem byłem serwisantem firmy Renoult i cos niecos wiem . Trzeba komputer samochodu podłączyc pod specjalny program z obsługą czujnika na podczerwień i z odpowiednim ciśnieniem w ogumieniu je zestroic . Oczywiście krdy czujnik ma inny kod który rejestruje czujniki . Jedynie wiem gdzie można to wykonać na terenie łódzkim...
Sprawdz jakie ciśnienie widzi czujnik
czujnik ciśnienia powietrza działa na zasadzie pomiaru ilosci obrów koła .. odpowiada za to abs Tylko jeżeli nie jest bezpośredni. Direct TPMS mierzy ciśnienie w każdym kole osobno.
Trzeba ciśnienie sprawdzić fizycznie czyli manometr zamiast czujnika i testować.
Sprawdź lepiej czujnik przy pedale sprzęgła. Ciśnienie dobre.
Żadnej oporności, niskie ciśnienie-piny nie połączone, wzrost ciśnienia-piny zwarte. Mało prawdopodobne uszkodzenie czujnika, prędzej zawór na pompie (nie upuszcza ciśnienia przy maksymalnym skręcie)
Coś jest nie tak. Cytuję instrukcję serwisową: "Cechy szczególne: Sprężarka klimatyzacji jest wyłączana, jeżeli ciśnienie na wyjściu ze skraplacza jest mniejsze, niż 2 bary lub większe, niż 27 barów." Jeśli czujnik pokazuje ciśnienie=0 to dlaczego działa przy wolnych obrotach?
opis błędu - błąd czujnika ciśnienia
za małe ciśnienie, filtr, pompa, wtryski, czujnik, zawór... coś sprawdziłeś?
jeśli problem jest przy upalnych dniach sprawdził bym raczej obwód podgrzewania paliwa jeśli takowy jest, czujnik temperatury silnika czy działa prawidłowo, a nie tylko w pewnym zakresie. zwłaszcza ze przy 90 km spada ci ciśnienie na listwie paliwowej.
Auto mam od prawie 2 lat. Żadnego dokładnego alarmu ani zabezpieczenia tam nie ma i nie było. Dokładane kable to zasilanie kamerki i automat od świateł dziennych. Od początku był problem z którym nie mogłem sobie poradzić ale jakoś ogarnąłem. Wkleję mój post z innego forum bo dużo pisania: "od samego początku jest problem z którym nie mogę sobie poradzić....
Jakieś błędy na komputerze? jakie ciśnienie na szynie? może czujnik obrotów?
Sprawdź ciśnienie paliwa, może pompa się kończy?
Potwierdzam - skontroluj układ wydechowy to znaczy tyle co sprawdź silnik. W mojej lagunie 3 (2.0 benzyna), komunikat - skontroluj układ wydechowy, pojawił się przy usterce czujnika ciśnienia absolutnego.
Sprawdzić czy jest pompa wstępna i czy dostarcza paliwo do pompy CR. Sprawdzić ciśnienie na szynie podczas rozruchu. Nie masz kompa sprawdzić jakie jest napięcie na czujniku ciśnienia podczas rozruchu.
moze zajsc taka sytuacja ze zostaly zamienione miescami kola na felgach powinny byc male literki opisujace umiejscowienie odpowiedniego kola Jeżeli zamienisz koła miejscami to system będzie działał dalej tylko będzie pokazywał ciśnienia zamienionych kół. Często jest tak że gumiarze zamienią przód z tyłem bo jest różnica w wysokości bieżników a system...
Co ma płyn do świecenia kontrolek? Podłącz to normalnym testerem i podaj dokładnie nr błędów . Bo nie może być tak że świeci ABS /ESP bez błędów. Częsta usterka w tych układach to Czujnik ciśnienia.
Ja bym sprawdził przede wszystkim ciśnienie w kołach i ewentualnie podpompował. Pozdrawiam.
Podglądnij jakie ciśnienie czynnika widzi sterownik.Często pada presostat.
Patrząc jak zachowuje sie Twój silnik, to masz gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym. Sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej.
Jakie świece , jakie ciśnienie daje pompa paliwowa , ciśnienie sprężania jakie . Instalacja piszesz ze oka . To wymień czujnik najlepiej z regulatorem dolej uszlachetniacza . Zwróć uwagę na kolor pinów we wtyczce jak i w czujniku .
Może czujnik temperatury chłodziwa nie widzi że ciecz jest zimna i nie "włącza ssania". Sprawdź również ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej oczywiście po nocy z tym że przyrząd załóż dzień wcześniej odpowietrz go i zostaw na noc aby rano był gotowy do użycia.
kolego pokazują ciśnienie takie jakie jest faktycznie w kole zapomniałeś o rozszerzalności cieplnej?
Do sprawdzenia ciśnienie oleju oraz sam czujnik na gorącym silniku.
Czujnik ciśnienia doładowania
Zmierz ciśnienie oleju a potem wymieniaj czujniki jak trzeba. Ileż można tłumaczyć?
Możliwości wiele albo przeskoczył rozrzad albo problem eletryczny lub z elementami silnika ciśnienie paliwa zmierzone?
Regulator jest bezposrednio w pompie przykrecony na 2 srobki bodajze torx 30 To pewnie ten co na zdjęciu poniżej widać: 986576 986577 Brązowa wtyczka regulator a zielona zdaje się kolejny czujnik ciśnienia?
Dlaczego nie? Na niebieskim wyświetlaczu w liczniku chyba nie? Przynajmniej tak widziałem w innych lalkach? Nawet teraz jak mam spuszczone powietrze pokazuje pression ok. To jak aktywować? Bo nigdzie na forum nie jest wytłumaczone jak poprawnie aktywować czujniki
Czujnik położenia wału do sprawdzenia sprawdź rozrząd ciśnienie paliwa
Załóżmy że to błąd czujnika w pompie.Wtedy wymieniasz lub naprawiasz pompę ABS.Teraz wejdź w parametry i zobacz czy widzi ciśnienie przy wciskaniu hamulca.Co do drugiego błędu to zależy nie tak hop.Czy kontrolka poduszki pojawia się po zapłonie?Czy widać w parametrach np kontrolka airbag on/off itp?
Zmieniłem dziś opony na zimowe po wyjechaniu z warsztatu czujniki pokazywały mi ciśnienie we wszystkich kołach, po kilku kilometrach przestal pokazywać cisnienie w przednilm kole.Wyskoczył bład, padł czujnik czy moze to byc też wina zamiany kół?
Temat jest trudno ponieważ brak jest dokładnych publikacji na ten temat. :-? Ponieważ podczas stosowania filtra cząstek stałych ( FAP) zmienia się ciśnienie wsteczne w układzie wydechowym ( filtr może być mniej lub bardziej " zapchany"), jest wysoce prawdopodobne , że potrzebny jest czujnik który będzie nadzorował to ciśnienie w celu zapewnienia prawidłowego...
Witam. Mam problem z Laguną 2 1.9 dCi. Auto kopci na czarno i cały czas wywala dwa błędy: przepływ powietrza oraz ciśnienie paliwa. Uszkodzona była rura od turbiny do przepływomierza. Auto nie chce wkręcać się na obroty. Gdzie dalej szukać przyczyny? EGR sprawdzony, czujnik na rurze na opaski, ale za ciasno wciśnięty z nowym oringiem.
A może to po prostu kawałek jakiejś starej instalacji (czujniki cofania, hak)? W L2 chyba ciśnienie zczytywane jest z czujników w kołach i wysyłane do odbiornika pod autem. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Jeżeli masz napełnioną do odpowiedniej wartości, a będzie "jak wyżej" to sprawdź czujniki ciśnienia.
Jest to Map Sensor. Czujnik zliczający ciśnienie w kolektorze ssącym. Może być uszkodzony, lub nieszczelny jest.
objaw na niedostatek lub naddatek paliwa. Może być uszkodzony czujnik temp/lub map. Czasem usterka może pojawić się przy uszkodzonej pompie paliwowej, zbyt niskie ciśnienie. Sprawdzić można czy z czujnikiem na wale wszystko ok.
Sprawdź np. czujnikiem zegarowym ciśnienie sprężania w cylindrach (kompresję). np.: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
]Tam jest proste sterowanie wydajnością poprzez PWM. Ale ciśnienie jest w porządku, zasłonieta chłodnica od klimy ciśnienie było nawet w granicach normy, zastanawiam sie nad czujnikiem prędkości czy czasem nie ubolewa, chociaż działa prawidłowo, ale gdzieś czytałem że też może być problem
Czujnik ciśnienia ok.
Żadnych błędów? A parametry sprawdzone? Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś? Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie? Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
Czy jest sygnał dźwiękowy przy tym? Jeżeli tak to sterownik widzi zbyt niskie ciśnie nie w układzie. Sprawdzić co widzi sterownik - jakie ciśnienie, jakie są ustawienia w programie. Może już w butli faktycznie jest mało, może jest uszkodzony czujnik, może jest ustawione zbyt wysokie ciśnienie przełączania, może nie wyrabia reduktor.
Podepnij Clipa i zobaczysz w czym problem -za wysoka temperatura,tzn uszkodzone okablowanie lub czujnik temperatury -za wysokie ciśnienie w układzie klimy,tzn uszkodzone okablowanie, czujnik ciśnienia lub niewłaściwa ilość czynnika
wszysko opanowane .przerwany kabel od odbiornika pod autkiem a w czujnikach cofania uszkodzony buzerek ktury sygnalizuje o przeszkodzie dziękuje wszystkim za pomoc.zamykam temat
Witam, mam następujące pytanie czy uszkodzony czujnik ciśnienia oleju w lagunie 2 1,6 16v rok 2001 może być przyczyną braku zapłonu, ponieważ po chwili od porannego uruchomienia i wyjazdu z garażu zapalił się komunikat niskie ciśnienie oleju, samoczynnie zgasł silnik. Sprawdziłem olej jest stan lekko poniżej max a komunikat przy każdorazowym przekręceniu...
Naprawić, pojechać z diagnozą i patrzeć, zapewne wina wiązki lub czujników. Do podpatrzenia czujnik obrotów wału, ciśnienie na listwie... Na temat tego silnika, jest tu naprawdę wystarczająco napisane.
Witam miałem to samo - jedynym wyjściem z sytuacji jest zaprogramowanie ręczne numerów z czujników - 6 cyfr z naklejki. (Ja miałem wskaźnik w wyświetlaczu radia i po tygodniu wszystkie koła mi znikały) W serwisie programowali mi za pomocą CLIPA i jakieś czarnej puszki, która była przykładana do opony przy czujniku i wywoływała nadawanie - wtedy CLIP...
Na początek wystarczy miernik i podgląd napięcia sygnału z czujnika ciśnienia paliwa
w lagunie widać ciśnienie przy odczycie parametrów uszkodzenie czujnika lub jego okablowania powoduje problem,w kabinie masz czujnik temp.wewnętrznej(działa?),czasem pomaga delikatne ostukanie zaworu rozprężnego-wtedy z powrotem na maszynę i poprawna procedura wymiany czynnika.
jezeli nie pokazuje sie kolo na wyswietlaczu (na środku) to nie widzi czujnika, jezeli zmieniane byly opony i pomieszane felgi to trzeba kodować clipem jeszcze raz. pomaga odlaczenie akumulatora i ponowne podlaczenie, wtedy zacznają migac wszystkie kola i po przejechaniu km powinno byc ok.
może padł czujnik ciśnienia
C1124 - Obwód Czujnika Cisnienia C11C2 - Bład Kodowania Sprawdź co pokazuje czujnik ciśnienia.
Zanim pojedziesz do mechanika to zobacz sam te przewody czy nigdzie nie są załamane jak przewody będą ok to sprawdź czujnik ciśn
Sprawdź kolego czujnik ciśnienia atmosferycznego.
Czy jeśli zgram soft z komputera samochodu będziesz w stanie mi go odpowiednio przerobić? Oczywiście zapłacę za tą usługę. Jaki koszt? Nie zajmuję się tym. U mnie te temperatury są zbyt niskie żeby mógł się wypalić - okolo 300*C Dlaczego są takie niskie? Temperatura nie jest zależna od prędkości obrotowej silnika lecz od obciążenia, większe obciążenie...
Komunikat o niskim ciśnieniu oleju a stan oleju, to diametralnie różne rzeczy, możliwe, że czujnik ciśnienia zaczyna szwankowac, albo jego połaczenie elektryczne - to takie optymistyczne założenie, gorzej jak faktycznie ciśnienie oleju będzie lipne
Dziekuję za podpowiedż , rzeczywiście zacznę od czujnika ciśnienia oleju .
Przepraszam a gdzie tam się znajduje MAP sensor a gdzie czujnik ciśnienia doładowania?
No teraz jeszcze będę musiał zakupić czujnik do sprawdzania ciśnienia płynu wydobywającego się z odpowietrznika ze wskazówką DOBRE CIŚNIENIE – ZŁE CIŚNIENIE . No daj że chłopie już spokój .
Podejrzewam, że uszkodzony jest czujnik ciśnienia, Nie, ponieważ: komputer po podłączeniu nie wykazuje błędów Pytanie tylko jaki komputer i w czym było sprawdzane, odczyt w parametrach czy jest ciśnienie wszystko by wyjaśnił. Niestety, nie mogę zlokalizować tego czujnika. Na przewodzie od klimatyzacji. Tutaj jak widzisz Kolega idzie lepszym tropem...
Wadliwie dzialajacy układ zapłonowy ma wpływ na wypadanie zaplonów ale na ciśnienie w kolektorze znikome, chyba że usterki są dwie, cewka i czujnik ciśnienia w kolektorze, to by też tłumaczyło objawy.
Po pewnym czasie ale zamykam temat! roblem tkwił w pompie olejowej, zbyt niskie ciśnienie ponieważ ten model ma dwa czujniki jeden na licznik drugi do kompa...dlatego wywalał zapłony na trzech garach....
A czy ten potencjometr pedału gazu ma wpływ na szarpanie? czy tylko czujnik ciśnienia?
witam was i pyatm orade posiadam lagune 1.9 dci i po wymianie turbiny na drugom sprawdziłem ciśnienie oleju w miejscu czujnika i na rozgrzanym silniku jest niecała atmosfera a tak okło 0.8 i czy to normalne czy szukać drugiego silnika
Witam. Auto zaczyna szarpać na biegu jałowym i na obrotach. Zauważyłem niestabilne ciśnienie na szynie paliwowej. Podłączyłem oscyloskop pod czujnik ciśnienia paliwa. Na biegu jałowym generuje sygnał ok 1.3v. W momencie gdy pojawiają sie szarpania na sygnale z czujnika pojawiają sie piki napięcia w dół do ok 0v. trwają ok 1 -2ms i pojawiają sie bardzo...
pewnego dnia rozladowal mi sie akumulator po naladowaniu i zapaleniu silnika i po rozgrzaniu do temp. w ktorej sie przelanczal na gaz nagle slychac jak cos sie przelancza w parowniku i w butli. Przed rozładowaniem akumulatora też było słychać tylko nie zwracałeś na to uwagi. To odgłos elektrozaworów i jest to poprawna reakcja. Co do twojego problemu...
W mojej Lagunie 2 znów dziwne rzeczy. Panel klimatronika widzi w DDT ciśnienie czynnika w układzie, natomiast komputer wtrysków S2000 Atmos już nie. Jakiś niestyk z czujnika ciśnienia klimatyzacji do komputera wtrysków? Na którym pinie w kablach S2000 szukać sygnału z czujnika? AI: Jaki masz dokładnie silnik (pojemność, rodzaj paliwa, moc) i rok produkcji...
W czujniku..
Miałem też coś takiego w Lagunie 2.0 F3R. Po wystrzale obroty na jałowym szły ostro w górę. Sprawdziłem chyba całą elektronikę, przepustnicę i.t.d.. Przyczyna była prozaiczna. Podczas wystrzału "zsadziło" zaślepkę z króćca który znajduje się na kolektorze ssącym. Ciśnienie spadało, z czujnika ciśnienia bezwzględnego szedł sygnał i komp. zwiększał obroty.
Sprawdzić ciśnienie w układzie klimatyzacji, sprawdzić prąd na kompresor, zrobić diagnostykę o ile jest możliwość może czujnik ciśnienia zgnił lub się uszkodził, często tak bywa w lagunach, scenikach 2, na koniec podaj prąd na kompresor i zobacz czy chłodzi, obejrz kostkę od kompresora czy nie zgniła.
>>Nie podałeś żadnych ale to żadnych danych, na podstawie których by można było ,chociaż domyślać się co jest nie tak. Jak rośnie ciśnienie na szynie,spadek napięcia aku,prąd który pobiera rozrusznik,czy jest sterowanie wtryskiwaczami,synchro wał wałek itd<< 2 niezależne od siebie serwisy stwierdziły, że parametry rozruchowe,czyli to czym...
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Kiedyś w skodzie superb miałem błąd czujnika cisnienia hamowania. Błąd się kasowal, ale po wciśnięciu pedalu hamulca pojawial się. W wartościach rzeczywistych ciśnienie widział dobrze, a winny okazał się wyłącznik stopu. Testowałem KTSem, ale wątpię, żeby on źle tłumaczył błąd
Jeśli koło blokowane jest sterownik to "wychwyci" za pomocą czujnika przy kole i za pomocą modulatora ciśnienia koryguje ciśnienie w danym obwodzie hamulcowy. Ew. mogą się zacinać zawory elektromagnetyczne w modulatorze albo brak ich zasilania. Przy braku zasilania elektrozaworów modulator działa jak konwencjonalny układ hamulcowy.
Usterka usunięta.Zaśniedziały przewodzik na kostce czujnika doładowania turbiny.Auto nabrało życia a moje ciśnienie w normie a nawet książkowe.Pozdrawiam. Dziękuje za porady.
Najpierw podłączyć pod komputer diagnostyczny i sprawdzić jakie ma błędy. Może no coś z czujnikiem położeniu wału korbowego. Potem skupić się na mechanice. Sprawdzić ciśnienie sprężania. Sprawdzić układ paliwowy, filtry, pompę itp.
Bo sądzę że ten błąd był chwilowy i nie związany z obecną usterką. Na moje to poszukaj sobie transportu na poniedziałek bo raczej usterki nie znajdziesz. Masz komputer żeby podejrzeć parametry rzeczywiste, choćby np. te ciśnienie na szynie? Rozrząd ok? Ewentualnie czujnik położenia wału podmienić bo lubiły padać w tych silnikach.
Jak w lagunie II (1.8 16V, silnik F4P) dokonać pomiaru ciśnienia sprężania ? - wykręcić wszystkie świece - wkręcać kolejno manometr Odłączyć pompę paliwa ? Gdzie ? Odłączyć coś jeszcze ? Może czujnik położenia wału ? Czy pomiar wykonać tylko raz, czy np. 2x ? Jakim momentem potem dokręcić używane świece ?
Oddaj auto komuś, kto to ogarnia. Czujnik mierzy ciśnienie atmosferyczne zaraz po włączeniu zapłonu, później czeka na doładowanie. Każde następne włączenie zapłonu to sprawdzenie ciś. atm.
Na wstępie dziękuję za podjętą dyskusję. Co do błędów to były już kasowane kilka razy, niestety bez rezultatu .. Do mechanika przedzwonię i zapytam o dokładną listę zwracanych błędów. Przekażę mu też Pana sugestię odnośnie czujnika ciśnienia doładowania.
No na zdjęciach wygląda że jest tak jak ma być, przy napinaniu paska rozumiem że popuszczasz te 6 śrubek w kółkach? jakie znaczenie ma koło pompy i dlaczego wogule ma skoro nie ma tam klina Pompa tylko pompuje, i klina mieć nie musi, a ten czujnik robi za czujnik położenia wałka rozrządu. Tak więc zakładaj kapę, mierz ciśnienie sprężania i wtryski na...
Po rozłączeniu zmierzyłem oporność na jego stykach, patrząc na przód samochodu (po otwarciu maski) na 2 lewych pinach ma 190Ω, na 2 prawych pinach ma 68Ω, a pomiędzy 2 zewnętrznymi ma 130Ω. (jest 3 przewodowy). Taki pomiar to o kant, dupy... To nie potencjometr przecież... Masz mu mierzyć napięcie na wyjściu i zmieniać ciśnienie. Ma...
Wg mnie jak turbina zdycha to może powodować nadciśnienie w komorze silnika ,stąd takie objawy. Wygląda na to że masz powtórkę z historii. Co cię podkusiło żeby regenerować turbinę i to jeszcze tak delikatną jak każda z renault. Więc turbinka do sprawdzenia i radził bym poszukać dobrej używki z gwarancją i nie wyrzucać więcej kasy. Może mało siedzę...
Nie ma ciśnienia oleju (usterka mechaniczna silnika), lub uszkodzenie elektryczne - czujnik ciśnienia, okablowanie.
Błędów może nie widzi choć to mało możliwe ale jakie parametry? Ciśnienie paliwa na listwie kiedy nie chce zapalić, obroty silnika jakie widzi sterownik, temperatura cieczy jaką widzi sterownik. Czujnik walka rozrządu sprawdzony?
sprawdź w takim razie czujnik temp. (wtrysku) ale niesądzę by nie palił, bo lagunki palą bez niego. Sprawdź jak duża jest iskra. Jakie też ciśnienie paliwa.
Mam podobny problem, mam lagunę II 1,9 dci 120 KM, którą 13 odebrałem z warsztatu, gdyż stała tam z powodu zapalającej się kontrolki świec żarowych, jednakże błędu nie udało się naprawić, choć elektronicznie już jest wszystko w porządku, po podłączeniu nie ma żadnych błędów. Chciałbym się porardzić, bo widzę że Ci mechanicy też już eksperymentowali,...
Niestety nie jest tak jak piszesz. Nie ma tam pływaka. Tak jak kiedyś było. Czujnik jakiego ciśnienia?
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
A ja sobie poskładałem lagunke 1.9 dci i nie wiem w którym położeniu ma byc wałek rozrządu? Bo można go obrócić o 1 obrót i będzie to samo. Błąd synchronizacji ogólnie. Poskładałem tak że blokada wejdzie w wał i ząbek na dużym kółku rozrządu jest po przeciwnej stronie niż czujnik wałka? Na plaku pali od strzała ciśnienie jest na listwie , sprężanie...
To jest taka kostka montowana od wewnątrz koła, tak jakby z tyłu wentyla, na początek to do wulkanizatora bym się udał co by zdjął oponę i sprawdził ten czujnik organoleptycznie. pozdr
Styki czyściłem preparatem KONTAKT i b.z. Czy tu może sytuacja jest taka że nabili mi więcej czynnika do układu klimatyzacji niż należy i w gdy auto stoi w temp. 30st. C lub większej , ciśnienie w układzie klimatyzacji rośnie i włącza się wentylator chłodzenia . Musieli by sporo przesadzić. Odepnij czujnik ciśnienia klimatyzacji, i sprawdź czy wentylatory...
Miałem to samo przy meganie 1.9 dci 2002r, odcinała zapłon tak powyżej 2 tys obrotów przy obciążeniu, wymieniłem prawie wszystko łącznie z pompą wysokiego ciśnienia, którą na szczęście mogłem oddać a okazało się że winna była pompa niskiego ciśnienia, koszt około 120 zł chiński zamiennik. Pompa powinna mieć wydatek ponad 2litry ropy na minutę co bardzo...
witam. Czytam i nie wierze w to co czytam dosłownie jak bym widział mój przypadek.Dwa dni temu też lutowałem kabelki od czujnika ciśnienia doładowania bo był jeden urwany i od tego momentu nie mogę uruchomić samochodu, też nie mam napięcia 5V na tym czujniku. Po podłączeniu pod komputer wywala kilka błedów innych czujników gdzie też nie mam zasilania...
Wężyki od podciśnienia, mogą ulegać rozmiękczeniu i zasysać się, wtedy nie zaobserwujesz nieszczelności... N75 poprostu wyciągnij i obejrzyj, czy nie popękał, bo może Ci uciekać ciśnienie... Sam nie mam Renault'a, ale słyszałem że częstą przyczyną takiego zachowania jest czujnik mierzący ciśnienie doładowania, ale gdzie on jest to ja nie wiem :/ Jaki...
laguna czujnik ciśnienie czujnik ciśnienie oleju laguna czujnik ciśnienie paliwo laguna
dokumentacja techniczno audio input wzmacniacz ustawi zegarek smartwatch
zawór oparów paliwa zbiorniku żelazko laurastar
Różnica w liczbie pinów silnika pralki Beko Radio nie wycisza się do końca - przyczyny i rozwiązania