Ten DPF to pewnie już się tylko do kosza nadaje, nawet mycie już mu nie pomoże. A jak jest zimny odpala normalnie? Jakie na zapłonie widzi ciśnienie z czujnika?
W opisie tego błędu, jako jedna z możliwych przyczyn, opisane jest złe (ochrzczone) paliwo. Jeśli masz możliwość, to odpal go z "butelki" ze sprawdzonym i pewnym dieslem.
Zasilanie czujników 3 odpowiada za czujnik ciśnienia różnicowego oraz czujnik pozycji EGR, zdejmij przewody z czujnika różnicowego i sprawdź czy w czujniku nie ma wody lub sprawdź ciągłość przewodów lub izolacje.
NIe wiem, nie słyszałem by ktoś kalibrował czujnik różnicowy poza fabryką. Dla mnie jest to nie normalne .Dolewanie oleju ?Rozumiem że to twój domowy eksperyment? A jak się mylę to proszę podać jakieś źródło że tak trzeba. A jak chcesz zobaczyć jakie ma być napięcie spoczynkowe to wejdź z parametry i zobacz co widzi ECM. Choć 2.5volta to połowa zakresu...
Ciśnienie różnicowe ,czujnik różnicy ciśnień inaczej.
artość ciśnienia reduktora rośnie do ok 1,9 bara zamiast spadać. Nie wiem czy to istotne ale ciśnienie Pdiff "dąży" do 1 bara (przeważnie wynosi ok 0,95 bara). czyli jedno rośnie o prawie bar a drugie o 5 setnych? Nie jest aby tak że czujnik podaje Ci ciśnienie bezwzględne oraz różnicowe (diff) i właściwie wszystko jest dobrze?
A myślisz że skąd ECM wie co się dzieje w filtrze? Przecież sadza jak i poziom popiołu to wartości wyimaginowane . To tylko obliczenia na podstawie czujnika różnicy ciśnień, MAF ,MAP, czujniki spalin itd. Jak wzrasta sadza (g)i to i ciśnienie różnicowe musi wzrastać.
Temat do zamknięcia jest jedna kostka w okolicach lewej lampy gdzie są podpięte wszystkie czujniki z wydechu i tam właśnie było zielono . Kostka usunięta kable zlutowane na stałe a filtr DPF wypalony błędy skasowane ;) .
Jak wyobrażasz sobie taki emulator czujnika? Przecież ciśnienie różnicowe jest zależne od obrotów silnika, obciążenia, temperatury...
Mam czujnik ciśnienia różnicowego, zależy mi na bardzo dokładnym i pewnym odczycie w każdej chwili. Powstaje problem kompensacji offsetu tego czujnika. W pewnym urządzeniu którego niestety nie moglem rozebrać żeby podpatrzeć metody widziałem taką funkcję. Wygląda to tak że co kilka minut najprawdopodobniej zwierane są wejścia różnicowe czujnika ciśnienia...
Cześć Potrzebuję czujnika ciśnienia różnicowego w zakresie 0-10kPa. Znalazłem fajny czujnik odpowiadający moim wymaganiom: https://www.digikey.com/product-detail/e... Jednak jak czytam notę to jest tam napisane, że 1 port ciśnienia to PRESSURE a 2-VACUUM. Czy słowo vacuum odnosi się do próżni i mogę tam podać tylko...
witam to miejsce wydalo mi sie najbardziej odpowiednie do zadania tego pytania, a mianowicie potrzebuje jakis dobry (bardzo dobry) czujnik cisnienia roznicowego do 1kPa najlepszy jaki znalazlem to mpxv5004dp niestety nie spelnia moich oczekiwan, czy istnieja jakies lepsze (bardziej dokladne) i gdzie je mozna kupic (najlesze bylyby z wyjsciem cyfrowym)...
Doładowanie ok, błąd FAP-a będzie zapalać kontrolkę. Podłączyć pod clipa, odczytać parametry filtra czyli temperatury z czujników, ciśnienie różnicowe filtra, masa osadów filtrze, podczas jazdy temperatury, wtedy ustalić czy filtr pełen czy co innego. Zamiast wypalać lepiej wejść w "ponowne przyuczenia" wybrać "po wymianie filtra cząstek stałych", zapełnienie...
Też zajmuję się automatyką HVAC i wiem, że czujniki bardzo niskich ciśnień dość że drogie, to są problematyczne w eksploatacji - mała stabilność i dokładność pomiaru. Przy wentylacji małych pomieszczeń mamy minimalne spręże wentylatorów i czujnikom trudno "wyczuć" różnicę między nad a podciśnieniem. Do tego zmienia się ciśnienie atmosferyczne więc trzeba...
No cóż jak widzisz trzeba się zająć czujnikiem ciśnienia różnicowego. Nie wiem czy są dwa czy jeden . Ale trzeba sprawdzić zasilania masę czujników i co widzi i czy ECM widzi te ciśnienia. Drugi to czujnik temp spalin. Po prostu trzeba się pobrudzić i dokonać pomiarów. A na rozruch przy -15 to na pewno to nie wpływa. Reszta błędów to chyba z BCM>?
Witam Błąd w myśleniu, to jest miernik różnicowy a nie absolutny, mierzy ciśnienie ponad ciśnienie otoczenia wobec tego trzeba mu większego ciśnienia niż atmosferyczne by napięcie na wyjściu zaczęło się zwiększać. Piotr
Czujnik ciśnienia różnicowego filtra DPF-tak na początek.
Kup jakikolwiek czujnik ciśnienia. Nawet taki do atmosferycznego się nada. Wtedy dajesz dwa, i jeśli ciśnienie w "dmuchawce" jest większe niż atmosferyczne lub mniejsze to masz dwa możliwe stany aktywne. Te co podesłałeś w linku to przerost ceny ;) Ew. szukaj jakiegoś różnicowego - wtedy czujnik będzie jeden.
Po pierwsze: nie ten dział. Po drugie: Najprościej wziąć czujnik ciśnienia różnicowy, podłączyć do jakiegoś eval board z wyświetlaczem i do tego drukarka termiczna (jak w drukarkach fiskalnych). Dodatkowo przekaźnik zabezpieczony diodą na cewce. Reszta to soft. Jakie pytanie, taka odpowiedź.
Wyjdzie praktycznie na to samo, ale - dla tak dużych ciśnień czujniki różnicowe które znalazłem mają kiepską obudowę (płaskie bez króćców). Myślę że prościej mechanicznie rozwiązać dwa osobne czujniki. Do tego wzmacniacz różnicowy i masz sygnał proporcjonalny do różnicy ciśnień.
Witam. Wszystkich mam problem z volvo v50 w 2.0 D w zastraszającym tępię przybywa w nim olej około 1/1,5L na 2tys km w trasie a po miejscu robi to po przejechaniu 300/400km a spalanie mieści się pomiędzy 9/11l ale to oczywiste co sie dzieje z ON silnik pracuje równo nie szarpie i ma moc, według moich diagnoz komputerowych wszystko wygląda ok głownie...
Dziekuje wszystkim za rady , problem jest mniej klopotliwy niz myslalem. Masz rację marek_Łódź, moje lenistwo i niezdarność zdaje się być ogromna, wybacz. Ale z tego co zauwazylem dzieki "diagowi" , to niektore czujniki Motoroli mogą mierzyć ciśnienie różnicowe jak i absolutne. W tych czujnikach ciśnienia absolutnego jeden otwór jest zamknięty całkowicie...
Pozwól mi małe CV: - poziom wody w zbiorniku będzie się wahał od 0 do 2 m, np. ciśnienie wody na dnie zbiornika wyniesie około 0,2 bara; - czujnik poziomu (lub czujnik ciśnienia różnicowego) znajdzie się w zbiorniku; - zbiornik jest pod ciśnieniem, ciśnienie w zbiorniku wynosi 10 barów; - wskazanie poziomu jest oddalone od zbiornika. Podaj przybliżoną...
Sprawdź drożność i stan wężyków od filtra cząstek do czujnika ciśnienia różnicowego, mogą być zapchane sadzą. Miałem tak kiedyś w Alfie.
Ok, więc od początku jakie ciśnienie różnicowe masz po włączeniu zapłonu i na wolnych obrotach?
Trzeba zrobić adaptację czujnika ciśnienia różnicowego
Da się to precyzyjnie wykonać, odpowiedzią jest Prawo Bernouliego: http://obrazki.elektroda.net/41_12687214... W tej rurce musisz zrobić dwa obszary jeden o większej drugi o mniejszej średnicy, teraz jak na rysunku z obu obszarów wyprowadzić wężyki i podłaczyć na różnicowy czujnik ciśnienia o jak najmniejszym zakresie - Freescale ma takie. Zgodnie...
Jakie wskazanie pokazuje czujnik ciśnienia różnicowego dpf? Dodano po 7 Jakie wskazanie pokazuje czujnik ciśnienia różnicowego dpf? I może być tak, że przyzwyczaiłeś sie do auta i niedczułeś spadku mocy, a przyczyn powodujących zwiększone spalanie w tym motorze jest kilkanaście, sprawdź czy układ paliwowy nie pobiera lewego powietrza przy przelewach...
Wyglądają jak od czujnika ciśnienia różnicowego DPF. Jeśli masz wersję bez DPF to nie są do niczego podłączone. W niektórych modelach/wersjach z DPF też bywają niepodłączone, bo auta mają inaczej poprowadzone przewody do czujnika ;)
Górna granica ale czego? Pewnie ciśnienia powietrza - ale tego nie napisałeś. Sprawdź w warunkach drogowych jakie jest doładowanie. Powinno dochodzić do 2,4 - 2-6 bara (taki odczyt jest z ekranu Star Diagnozy) Wypalanie DPF pod komputerem nie zawsze pomaga - sprawdź w wartościach aktualnych (zwłaszcza czujnik ciśnienia różnicowego i czujnik ciśnienia...
Czołem. W aucie zapchał się DPF, nie pomagała procedura wypalania, ciśnienie 400 mbar przy spokojnej jeździe itd. Węże drożne i szczelne, czujnik ciśnienia różnicowego sprawny. DPF poszedł do firmy czyszczącej hydrodynamicznie, wymyli, dali wykres ciśnienia przed i po, zamontowałem, adaptacja, błędy pogasły. Ciśnienie spadło znacznie, ale przy przyspieszaniu...
albo czujnik ciśnienia różnicowy potrzebna diagnostyka masz płyn w zbiorniczku od FAPa??
Adaptacje wszystkiego co było ruszane zrobione. Czy ciśnienie różnicowe spalin na wolnych obrotach 14-17 mbar jest za wysokie? Ciśnienie z 2 czujnika (czujnik ciśnienia recyrkulacji spalin), które jest za dpf jest 40 mbar.
Witam, Jeżeli chodzi o elektroniczną zdalną kontrolę poziomu cieczy to parę metod jest. Przejrzałem chyba większość i moim faworytem jest układ właściwie bezinwazyjny. Polega to na tym, że wkłada się rurkę do naczynia w którym chce się kontrolować wysokość cieczy, a na jej koniec montuje się czujnik firmy FREESCALE. Coś takiego (mpx5050dp) Czujnik mierzy...
Jak ktoś wypruł środek z DPF-a to teraz masz odwrotną sytuację i czujnik różnicowy wylicza za niskie ciśnienie.
Czujnik ciśnienia różnicowego taki MPX5010DP cena 55zł na alle... Jedno wyprowadzenie podłączone pod rurkę zanurzoną pionowo do dna zbiornika. Drugie nie podłączone, czyta ciśnienie atmosferyczne. I mamy pomiar na podstawie różnicy ciśnień, co do ml. Jak wcześniej zauważył "tatanka" , pralki w ten sposób mierzą ile wody dolać - a środowisko nieporównywalnie...
W katalogu ELFA (www.elfa.se) - mam akurat 54 wydanie, są : MPX5100AP - 15...115kPa lub MPX4250AP - 20...250kPa Pozostałe MPX-y z tego katalogu to czujniki ciśnienia różnicowego.
Odczyt z czujnika różnicowego dużo ci powie. Im bardziej zatkany tym to ciśnienie będzie wyższe. Musisz mieć skaner diagnostyczny i kogoś kto potrafi się zorientować jeśli ten filtr został wykastrowany bo kiedyś to była norma w rozwiązywaniu problemów z DPF/FAP
Podejrzewam że przed moim kupnem samochodu zostało to wykonane ALE TO TYLKO PODEJRZENIA BO NIE JESTEM W 100%PEWIEN CZY PDF ZOSTAŁ WYCZYSZCZONY CZY NIE. NA PUSZCZE PDF WIDAĆ SPAW JAKBY BYŁA OTWIERANA .Czujnik jest przed pdf i komputer nic nie wykrywa w jakim stopniu jest zapełniony Jakie ciśnienie widzi czujnik różnicowy? To powinno pokazywać, chyba...
Filter dpf byl wyczyszczony we firmie specjalizującej się takimi rzeczami i po wyczyszczeniu dymienie ustało. Ale nie jest to przyczyna tylko skutek. Już raz byl filter dpf czyszczony i starczylo na 100km,potem dymienie wróciło. W sumie najbardziej dziwne jest zachowanie czujnika ciśnienia różnicowego ,bo pokazuje wartość bliską zeru czy filter był...
U mnie jest tak że jak wtyczka z przepustnicy jest ściągnięta to wchodzi na obroty normalnie, a jak jest założona to do 10 sekund chodzi normalnie a potem wchodzi tylko do 3000 tys obrotów i koniec. Mój silnik to 1.6 TDCI 90 KM a błędy z ECU są następujące: (P2584) Polecenie z modułu sterującego dodatkowymi składnikami paliwa włczenia (mil) (P2455)...
Miałem ten sam problem (A3 1.9 tdi BLS) tylko opis błędu p0473 był (zawarcie do plusa) , warto było potargać wtyczką do czujnika różnicowego wtedy na podglądzie danych rzeczywistych ciśnienie róznicowe skakało.
tzn., że pomimo iż się regenerował a nie podobało mi się zbyt duże ciśnienie na czujniku różnicowym, a też każdy sugerował do sprawdzenia DPF, to też filtr poszedł do wypalania w piecu, jest wypalony, czyli jak nowy. Zabieg wykonywałem już w wielu autach i jest to rzeczywiście skuteczna i dobra regeneracja, co prawda 9/10 przypadków dpf idzie do pieca,...
LPG tech ma sporo błędów w sofcie. Ale nie ma żadnego algorytmu szczelności. To mają piece gazowe. Tylko tam jest do tego specjalny zawór i czujnik różnicowy. A ten komunikat równie dobrze może być od wszystkiego. Stare sztywne przewody, lekko nie domykający wtryskiwacz.
Myślałem, że jeśli już się widzi naocznie, co jest pod spodem, to fachowe oko jest w stanie zlokalizować DPF, tylko na tej podstawie, W każdym razie skłaniam się zatem do wypowiedzi Kemoth'a, bo ewidentnie przed i za elementem nr 2 są metalowe przewody doprowadzające ciśnienie do czujnika pomiarowego i chyba faktycznie ten właśnie element w tym przypadku...
Auto diagnozowałem cdifem nie mam dostępu do clipa. Świece odkręcam żeby przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania. Komputer zgłasza błąd jak wyżej pisałem czujnik ciśnienia różnicowego dpf-blad obwodu.
Max 8-9 mbar,nie rozumiem po co wymiany czujników i czyszczenie rurek jak cisnienie za duże,zapchane rurki to ciśnienie 0 mbar. Ciśnienie róznicowe dal sprawnego filtra to 2-6 .mbar. Tak, teoretycznie masz rację, ale miałem już pewien problem z DPFem i okazało się że problem był właśnie z zapchaną rurką. Ale pomiar nie pokazywał 0mbar jak można byłoby...
Wykrywanie zamrożonego wymiennika to chyba najłatwiej i najpewniej zrobić na presostacie różnicowym. Gdy wymiennik się zaszroni to ciśnienie w obudowie będzie niższe niż w czasie normalnej pracy. Różnice pewnie są w pojedynczych mbarach ale są przecież takie czujniki.
Termoanemometr lub przepływomierz automotive? Przepływce trzeba by wyznaczyć krzywą skalowania. Ew. zwężka i różnicowy czujnik ciśnienia? Bez skalowania i tak się nie obejdzie, ale przynajmniej bez kręcących się wynalazków wirnikowych. I mniejsza bezwładność, co dla PIDa ma znaczenie.
Ciśnienie przy pracującym silniku powinno jakieś być. U Ciebie to chyba nie jest czujnik różnicowy ale ciśnienia spalin przed DPF (zobacz ile wężyków jest do niego podłączonych). Częste problemy w Oplach to połączenie dpf -czujnik (nieszczelności). Dist. Since Last DPF Regeneration (Distance) 2.075 km - tego nie potrafię zrozumieć -nie dokonała się...
Zastanawiam się czy muszę tu zastosować wzmacniacz operacyjny Trzeba wzmacniacz różnicowy, który można zrobić z użyciem wzmacniacza operacyjnego. Ja z niej wyczytałem że po podaniu 3,3V na czujnik on poda mi ok 37 mV przy maksymalnym ciśnieniu? No i dobrze wyczytałeś. Ten czujnik daje na wyjściu małe napięcie różnicowe które trzeba wzmocnić.
Cześć, po pierwsze i najważniejsze będziesz potrzebował zbiornika, najlepiej membranowego do tłumienia pulsacji - pompa perystaltyczna z definicji podaje ciecz skokowo, jeżeli wylot pompy bezpośrednio sprzęgniesz z czujnikiem, regulator zdurnieje. Co do czujnika - może być to MPX4250DP - czujnik jest wprawdzie różnicowy, ale ma lepszą czułość niż np....
Co pokazuje czujnik ciśnienia różnicowego? , To właśnie niezgodność pomiędzy obliczeniem ecu i ciśnieniem różnicowym powoduje zapalenie MIL, zrób odczyt z temperatury prekatalizatora i filtra cząstek, EGR możesz sprawdzić bez jego blokowania blaszką, diagnostyka przeprowadzona z uwzględnieniem działania samego MAF-a , da Tobie odpowiedz.
Ten błąd mówi o problemu z dostarczeniem mocznika do wtrysku. Czyli przewody elektryczne zobacz styk ramy od tyłu tłumika te które idą na czujniki np. Różnicowy. Przewody elektryczne między pompa a komputerem edc -rzadkość. Zaglądnij kamera do wnętrza tłumika. Wypadało by zrobić test wtrysku. I Sprawdzić przewody doprowadzające AdBlue. Uszkodzona pompa. Przeprowadziłem...
Podłączyłem tester i na kompie były dwa błędy: -ciśnienie doładowania, sygnał za niski; -czujnik ciśnienia spalin (bądź różnicowy, nie pamiętam) przerwa/zwarcie do masy; Nie było nic związanego z zapchanym bądź wstrzymanym procesem regeneracji. Najgorsze jest to że przedostało się sporo oleju przez turbo do DPF-a.
Ani silniki o mocy 140 KM i 170 KM nie posiadają serwomotoru, siłownik podciśnienia sterowany jest pneumatycznie a jedynie w 170 KM 2.0 TDI siłownik zmiennej geometrii posiada czujniki krańcowe, przy FAPie jest też róznicowy czujnik ciśnienia, czujnik temperatury gazów spalinowych i sondę lambda, serwomotor posiadają turbiny w silnikach 3.0 TDI a odnośnie...
polecam przetwornik piezoelektryczny MPX4115, jest wersja z dwoma wejściami pozwalająca mierzyć ciśnienie różnicowe, dokładność spełnia podana przez ciebie z zapasem
Witam. W Twoim przypadku potrzebujesz mierzyć różnicę między ciśnieniem w miechu a atmosferą, potrzebujesz więc czujnika do pomiaru względnego (różnicowego) i to dwukierunkowego (jedno wejście do miecha, drugie na zewnątrz). W TME na telefon można zapytać o wersję bidirectional czujników Honeywella, jak z innymi to nie wiem. Jeśli nie będą dostępne...
I w dodatku na zgaszonym, ciśnienie różnicowe brak odczytu. A co to ma do rzeczy? P4rzecież czujnik i tak czyta. Chociaż to jest pierwszy podstawowy parametr który powinien podać. Na wolnych i przy 3000rp. Ciekawe czy są błędy jakieś błędy ,proponował bym diagnostykę czymś normalnym.
Witam wszystkich, prześledziłem różne fora i nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na mój problem. Chodzi o bardzo częste wypalanie DPF-u, po każdym odpaleniu auta i zagrzaniu silnika rozpoczyna się proces wypalania. Auto nie pokazuje żadnych błędów, ale G-scan pokazuje, że czujnik różnicowy pokazuje 0 hPa po podaniu ciśnienia pompką na czujnik, wartość...
Mówimy o sytuacji już po przegramowaniu pamięci sterownika - czyli wsad z pojazdu bez FAP - więc nie widzi defakto czujnika ciśnienia różnicowego i nie zapala kontrolki natomiast pozostaje problem związany z samym filtrem FAP bo jest on skręcony w jednej puszce z katalizatorem więc jak się zapcha FAP to samochód mówiąc krótko osłabnie :)
W silnikach turbo oba czujniki są równorzędne ponieważ istotne jest różnicowe ciśnienie gazu. Im wyższe ciśnienie w kolektorze tym musi być wyższe ciśnienie gazu. By móc powiedzieć coś o ciśnieniu gazu patrzy się na różnicę ciśnienia gazu i ciśnienia kolektora która musi być stała i właśnie z ciśnienia różnicowego liczy się korektę od ciśnienia gazu...
Witam. Zadam być może banalne pytanie ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi. Otóż jaka jest różnica pomiędzy czujnikiem ciśnienia absolutnym (lub różnicowym) a czujnikiem ciśnienia wzorcowym ?
Tak jak pisał heniek44 - zawsze stosuje sie presostaty - nastawia sie określony próg ciśnienia (róznicy) i jeśli ono spadnie poniżej nastawy z powodu np. zużytych pasków - to presostat przełączy styki NO/NC i poinformuje centralę o 'braku sprężu' co spowoduje alarmowe wyłączenie urządzenia. Są również analogowe czujniki ciśnienia różnicowego.
03789-05 Czujnik różnicowy lub porównawczy czujnik ciśnienia spalin 03779-01 Ciśnienie w układzie jest niskie i nie można go zwiększyć do normalnego ciśnienia. 03776-01Główne ciśnienie.Wyciek podczas kompensacji ilości paliwa.Sprawdź szczelność układu paliwowego wysokiego ciśnienia.Możliwe zatrzymanie silnika lub zmniejszenie mocy. Od czego zacząć?...
Jeśli c.wu. jest ok to do sprawdzenia wg. instrukcji: - ciśnienie powyżej 0,7 bar, wraz z odpowietrzeniem, - elektroda kontroli obecności płomienia, ta po prawej str. do wyczyszczenia, cały drut do połysku metalicznego papierem ściernym 200. - mikrowyłącznik w zespole wodnym, oporność styków bliska zeru Ω, (czujnik presostatu hydrauliczno różnicowy)...
Port nr1 jest podpięty do rurki a drugi do górnej krawędzi zbiornika nie zaślepiałem portu nr2 wiem że poziom cieczy w rurce nie jest taki sam jak w zbiorniki zawsze jest delikatnie wyższy. Wykorzystałem czujnik różnicowy po to że jak zbiornik będzie szczelnie zamknięty i poziom cieczy spadnie to i ciśnienie powietrza leci w dół i właśnie czujnik różnicowy...
Witam ponownie, byłem na diagnostyce no więc: EDC 15C2 - pamięć błędów 1429 czujnik ciśnienia różnicowego, sygnał niezrozumiały, za dużo mi to nie powiedziało i mechanikowi też, skasował błąd i po odpaleniu kontrolka nie zaświeciła się już. Pojechałem do domu i po ostygnięciu błąd na nowo się pojawił, wnerwiłem się pojechałem do innego mechanika podłączył...
Każdy diesel z DPF w BMW ma Szerokopasmową sondę lambda przed katalizatorem. Odczyt ciśnienia różnicowego to nie jedyne miejsce gdzie można sprawdzić parametry czujnika z dpf. Sprawdź na zgaszonym(najlepiej na zimno i na rozgrzanym wydechu) jakie ciśnienie atmosferyczne odczytuje czujnik ciśnienia z dpf i porównaj z atmosferycznym widzianym przez sterownik...
Witam, dzięki za odpowiedź, teraz dopiero zrozumiałem że to GGW tyczy się czujników dokonujących pomiaru ciśnienia różnicowego. Temat to zamknięcia. Pozdrawiam
2. Pompa działa na zasadzie pomiaru róznicy ciśnień. Utrzymuje stałą rużnicę na wejściu do pompy i na wyjściu. Jeżeli zamykają się zawory termostatyczne to wzrasta opór hydrauliczny sieci i wzrasta ciśnienie na wyjściu z pompy, pompka "widząc" to zmiejsza obroty a tym samym moc pobieraną z sieci elektroenergetycznej. Czyli w środku jest czujnik różnicowy...
dzięki wielkie spróbuje wypalić jak nic nie da to wymiana czeka, tylko martwi mnie jeszcze ten błąd czujnika 09300- filtr cząstek stałych czujnik ciśnienia mechanizmu różnicowego, spięcie do gnd, pierw sprawdzę czy czujniki dpf dobrze są podłączone i czy nie zwiera któryś z przewodów pozdrawiam
Najlepiej wgrać oryginalny soft, zrobić diagnostykę, naprawić a potem usunąć dpf i egr jak należy. Czym czytasz błędy, bo uniwersalne testery nie wszystkie widzą. Spotkałem się z tym w Oplach z dpfami. CDIF i Launch nie iwdziały nic mimo palącej się kontrlki z OPCOM pokazał błąd związany z czujnikiem ciśnienia różnicowego. Na moje oko ktoś potraktował...
Przecież na zimnym silniku zawór powinien być zamknięty. Nie do końca. Zawór EGR pracuje cały czas, otwiera się i zamyka przy stałych obrotach , natomiast po dodaniu gazu zamyka odcinając gazy wylotowe od kolektora ssącego. Temperatura spalin nie powinno być stała i mierzy to jeden z czujników bodajże przed filtrem i w przypadku usterki tego czujnika...
Honda CR V 2.2 diesel 2007 140 km Problem z DPF był zatkany DPF dałem do prania nic to nie pomogło wypaliłem pomogło po tygodniu załączyła się wiatraki i szła procedura wypalania ( obroty normalne) pojeździłem i się załączyła co 3 dni nieważne czy ciepły czy zimny. Przejechałem 1000 km na autostradzie po tygodniu załączyły się wiatraki i po w tyg znowu...
Ja bym zastosował albo czujnik ultradźwiękowy, albo rurkę z różnicowym czujnikiem ciśnienia (analogowym). Do tego Atmega + 8 - 10 ledów.
Jakie jest wtedy ciśnienie na listwie CR które widzi ECU? Może być problem z pompą CR lub z okablowaniem, rzadko z samym czujnikiem. P2456 to problem z czujnikiem ciśnienia różnicowego DPF. Na ogół zatkanie filtra. Mógł zdechnąć czujnik, przetarte wiązki, zatkane rurki od czujnika do DPF. DPF ponoć wycięty... Więc w ogóle nie powinien tego zgłaszać...
A nie lepiej zastosować zbiornik do którego sprężane jest powietrze o ciśnieniu powiedzmy około 1atm następnie reduktor ciśnienia z manometrem, żeby ustawić te 300 Pa. Sposób sterowania opisany przez Ciebie będzie kosztowny w realizacji. Nie wiem czy istnieją czujniki ciśnienia i podciśnienia w jednym zastosowaniu a rozdzielenia na dwa zwiększa koszt...
Wtyczka, wiązka, sterownik do weryfikacji. Dwa pierwsze błędy to czujniki wałka rozrządu ale one nie są wiarygodne bo wystąpią przy zbyt niskim ciśnieniu oleju jak i przy słabym aku. Nie działa Valvetronik. To temat na później bo może mechanizm do remontu a może wina pozostałych problemów. Skoro nie działa Valvetronik to przechodzi na sterowanie przepustnicą...
Ogólnie wypadało by zastosować jakiś różnicowy czujnik/przetwornik ciśnienia. Trzeba powiedzieć, że przetworniki ciśnienia (te lepsze) są skompensowane termicznie. Postawił bym raczej na czujnik który nie będzie umieszczony w tej podwyższonej temperaturze a powietrze którego ciśnienie chcesz mierzyć było do niego doprowadzone za pomocą jakiejś rurki/wężyka....
Map sensor mierzy ciśnienie różnicowe : jedno to różnica ciśnienia gazu i ciśnienia w kolektorze ssącym, drugie to podciśnienie w kolektorze względem atmosferycznego, Jeśli masz brak wskazań ciśnienia to instalacja nie będzie prawidłowo działać z powodu braku korekt od ciśnienia - i nic tu nie da ustawianie na manometr . Napraw lub wymień map. Najlepiej...
Podstawa to diagnostyka która pokaże czy to auto wchodzi w ogóle w tryb regeneracji DPF (oczywiście jeśli zatkany). Przeważnie powodem są nieszczelne wężyki czujnika ciśnienia różnicowego lub jak kolega napisał intrcooler. Wszystko to pokaże diagnostyka. Były już u mnie samochody z regenerowanymi DPF -ami. Naprawdę to co ludzie kasy popłacili na różne...
INS F01 0 1123 Stan wejścia X1 18/13 "kontrola żarówek" jest nieprawidłowy lub stan wejścia X2 18/8 "blokada mechanizmu różnicowego" jest nieprawidłowy INS F02 2 0104 Przekroczenie zakresu na wejściu sygnałowym czujnika "ciśnienie rezerwowe w obwodzie hamulcowym 1" INS F03 2 0204 Przekroczenie zakresu na wejściu sygnałowym czujnika "ciśnienie rezerwowe...
Podstawa to parametry a szczególnie ciśnienie różnicowe . Na początek na zapłonie ,potem na wolnych ,a potem przy 3000rpm. I kolejna sprawa czy jak bym zaadaptował "nowy" dpf i czujnik będzie dobrze, czy trzeba prac od nowa? Gdybyś to zrobił "w ciemno" bez odczytu ciśnienia to ryzykujesz uszkodzenie DPF łacznie z pożarem budy.
Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda). Sądzę, że w tym przypadku nie będzie silnik dymił zbyt długo, mimo większej masy powietrza wskutek nieszczelnego...
Witam. Na nasze to "Usterka układu oczyszczania spalin". Podłączyć PP2000 i odczytać błędy. Przyczyny: zapchany filtr FAP (filtr cząstek stałych), brak płynu w zbiorniczku systemu FAP (jeśli jest "mokry FAP"), złej jakości paliwo, może uszkodzony czujnik różnicowy ciśnienia. Poczytaj: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?top... http://www.peugeot-klub.pl/index.php?top...
Witam Jeśli mamy pompę obiegową C.O. wyposażoną w falownik i czujnik różnicowy ciśnienia, i w obiegu nie będzie przepływu (zawory na grzejnikach zamkną się) to pompa powinna się zatrzymać albo pracować na minimalnej wydajności aby utrzymać ciśnienie? Mam taką sytuację w dość dużej instalacji (pompa 5,5kW) że zaworu regulacyjne zamykają całkowicie obieg...
Chciałbym wykorzystać różnicowy czujnik MPX5010DP w systemie wentylacji do pomiaru ciśnienia w zakresie 0 - 7 hPa. Problem w tym, że w pewnych sytuacjach ciśnienie może spaść poniżej 0 (max do -3 hPa). Tego podciśnienia mierzyć nie chcę - ono może wystąpić jedynie przy starcie wentylacji. Czy czujniki MPX poradzą sobie z tym ciśnieniem poniżej zakresu?...
Mam 2.0 HDI DW10TD 2004r, trzeba szykować się do wymiany wydechu. Widzę że ktoś przede mną rzeźbił i wyciął katalizator (1731FF). Jako że straszą coraz bardziej sprawdzaniem emisji spalin zastanawiam się nad wstawieniem z powrotem kata. To niecałe 500zł, do przeskoczenia. Teraz pytanka: 1. Auto trochę kopci jak dostanie w gaz, czy to zbyt szybko...
Wahania ciśnienia na pewno wpływają na odczyt wysokości, w miarę stałych warunkach ciśnieniowych rozwiązanie sprawdza się zapewne, jako pomiar różnicowy. Ciekawym rozwiązaniem w tym czujniku jest zintegrowanie w logice, czujnika wszystkich potrzebnych algorytmów obliczających ciśnienie i wysokość. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
MAP sensor, czyli tak na prawdę czujnik ciśnienia różnicowego, faktycznie jest nierozbieralny, ale.... jeśli się chce to wszystko można :D jak już pewnie zauważyłeś, cała płytka tego układu jest włożona do plastikowej obudowy i zalana czymś podobnym do silikonu (tyle że trochę twardsza jest ta substancja). Ja osobiście ostrym nożem rozciąłem z jednej...
Aha, czyli główna kwestia to czujnik/przetwornik ciśnienia. W TME można kupić przetwornik różnicowy Motoroli MPX2100DP (jakieś 70PLN). Zakres 0-100kPa (max w mierzonym środowisku 400kPa). Wystarczy to zbiornika w którym jest max 10m wody :D Pomiar różnicowy pozwoli na zastosowanie w zbiorniku w którym nadciśnienie nie przekracza 4bar. Oczywiście są...
Rurka w bębnie zakończona presostatem (hydrostatem), lub różnicowym czujnikiem ciśnienia.
Widziałem rozwiązania pomiaru prędkości przepływu powietrza używające różnicowych czujników ciśnienia.
ja mam ustawione na Matrixach 0,97 - odczyt różnicowy po odjęciu podciśnienia w kolektorze Dochodzę do wniosku,że w przypadku zastosowania czujnika MAP ciśnienie powinno być ok. 1 bar (uwzględnione podciśnienie), a bez czujnika MAP ok. 1,4 bar
Witam. Auto jak w temacie rocznik 2007. Silnik bez turbo, przyjechało z palącym checkiem, błędy odczytane gutmannem: - 10090 sprawność katalizatora. - 10309 sterowanie wałkami rozrządu na wylocie. - 10365 sterowanie wałkami rozrządu na wlocie. Skasowałem (bo może stare) przejechałem się może 5-10 km i odczytałem deplhim tym razem: - 2b15 czujnik ciśnienia...
Ew. różnicowo wysokości można określić? Można ale musi być dokładny czujnik ciśnienia. W zasadzie BMP180 czy BMP280 same ustalają i te dane się wyciąga, ale trzeba podać aktualne ciśnienie z nad morza by mieć dokładną wysokość. "BMP180 can measure barometric pressure from 300 to 1100 hPa (9000m to -500m above sea level), and temperature from -40°C...
Podajesz, że wypala się poniżej 30% a tu masz stan powyżej 70%. Ciśnienie wg mnie też jest już zawyżone nie powinno przekraczać 1Kpa do 2tys obrotów - nie ma jeszcze tragedii, ale... Czym mniej tym lepiej. Często w tych autach są problematyczne czujniki za filtrem. Lubią się zapychać rurki do czujnika i pękać wężyki od rurek idące już bezpośrednio do...
Witam Trafiłem na ten wątek, ponieważ aktualnie mam podobny problem w silniku 1.6 TDCI Przebieg około 250kkm. Otóż wyrzuca mi błąd P2002. Wcześniej miałem robioną regenerację turbiny z powodu nadmiernych luzów oraz profesjonalne mycie DPF (FAP). Teraz wartość z czujnika ciśnienia jest właściwie zawsze 0.0. Ale po podłączeniu wężyka zza DPFu do pompki...
Mogą, ale najpierw bym sprawdził czy agregat się nie wyłącza, bo jak już pisałem we wszystkich osuszaczach z jakimi miałem do czynienia agregat chodził non stop a temperaturę (ciśnienie czynnika) regulował zawór różnicowy pomiędzy zimną a gorącą stroną (on ustalał temperaturę aby nie dochodziło do zamarzania wymiennika), w puszce przyłączeniowej agregatu...
czujnik różnicowy ciśnienie różnicowy czujnik ciśnienie ciśnienie różnicowy
znaleźć termistor czujnik biegu wstecznego sterowanie dwoma obwodami
czujnik ciśnienia ekspres delonghi problemy
Płyta ceramiczna Amica kopie przy włączeniu - przyczyny Symetryzator czy SWA 955 - 5EX Turbo Quatro dla anteny siatkowej w Warszawie?