Mój megane 2,0 8v stuka przy przyspieszniu,Czy jest możliwe że czujnik detonacji jest popsuty i nie daje sygnału do opóżnienia zapłonu.Jak sprawdzić czy działa opóżnianie zapłonu.Dzięki za podpowiedż./rzeczy mechaniczne sprawdzane OK/
Witam. Interesuje mnie opornosc tego czujnika i czy mozna zaadoptowac ten czujnik z innego samochodu o tej samej opornosci?
Mam ogromną prośbę o lokalizacje czujnika(ów) detonacji w Oplu Sintrze 3.0 V6. Z uwagi że silnik dość nafaszerowany trudno go zlokalizować. Z góry ogromnie dziękuje
W samochodach z czujnikiem detonacji należy stosować benzynę o odpowiedniej liczbie oktanowej. Jaką używasz, czy zgodnie z instrukcją? UWAGA: benzyna kupowana w tanich stacjach nie trzyma liczby oktanowej!
Błędy 19 i 31 pochodzą z wersji A a u mnie jest błąd p0335.dokładnie powiedziałbym jakie są warunki generowania błędów, czy tylko są to napewno warunki elektryczne czy są to też pośrednie czyli nierówna praca silnika.Wtedy sterownik silnika wykrywa nierówną pracę koła zębatego na wale (czujnikawału).Jeśli wartość ta jest w małym zakresie rozbierzna...
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka, umiejscowienie i wygląd czujnika detonacji dla Opel Corsa B X14XE (plik *.doc).
KWZ nie sprawdzę jak napisałem nie mam vaga. A czujnik już podmieniałem na inny i bez zmian. Po odpięciu złącza MAP silnik zaczyna pracować na wyższych obrotach w miarę stabilnie zaś na wolnych nierówno pracuje. Po podpięciu złącza silnik pracuje nierównomiernie w całym zakresie obrotów. Występują odgłosy detonacji. Przepustnica była też już wymieniana,...
Ogólnie czujnik stukowy wyłapuje złą mieszankę paliwową gdy jest jej za dużo i dochodzi do podwójnej detonacji. Także mogą pogorszyć Ci się wyniki spalania ale za to silnik będzie jak Fałka. Mogą kończyć też się świece albo map sensor lub przepływomierz źle dawkuje paliwo. Musisz na to zerknąć ewentualnie poczyścić parę rzeczy takie jak przepływomierz,...
Po podłączeniu diody pali sie cały czas(nawet przy kręceniu rozrusznikiem). Po podłaczaniu wtyczki 3 pinowej do cewki nastepuje przeskok iskry. Z kabla WN do cewki zapłonowej. P.S Samochód chodził bardzo dziwnie przed awaria. Moze jakby mial detonacje w tłumniku, zapłon jest ustawiony poprawnie. Nie wiem czy to gra jakas role ale dzien przed awaria...
Witam auto to nissan almera n15 '98 2.0d wystrzeliła w aucie boczna poduszka, fotel rozerwany, pali się kontrolka od poduszek na liczniku. Co oprócz poduszki bocznej (czytaj: wysokie koszty) włożyć, aby po podłączeniu komputera myślał on, ze poducha jest sprawna i żebym mógł skasować czerwona kontrolkę na liczniku? wiem, ze mieszanka gazów jest inicjowana...
Ten opis błędów nie do konca jest poprawny. Pierw auto pokazuje 12 jako rozpoczęcie testu. Potem kod błędu. I znów 12 jako zakończenie testu. Nr błędów: 01, Potencjometr zaworu dlawiacego Napiecie za niskie 02, Potencjometr zaworu dlawiacego Napiecie za wysokie 03, Wentylator 2 Napiecie za niskie 04, Wentylator 2 Napiecie za wysokie 05, Wentylator 1...
Bmw 520 24v 1992 rok sterownik ms40, bez instalacji gazowej ,zapomniałem dodac że przy raptownym dodaniu gazu potrafi delikatnie strzelic w filtr powietrza ,tak jakby miał opóżniony zapłon ,może to czujnik detonacji coś szwankuje ,mierzyłem napięcie na nim podczas pracy silnika na biegu jałowym jest 0.8v przy wyższych obrotach napięcie wzrasta, jutro...
Opel Omega B 2,0 16V 1995 r. X20XEV Problem polega na tym że silnik podczas uruchamiania odbija tak jak by miał za wczesny zapłon. Uruchomienie go graniczy z cudem. Wymieniłem czujnik na wale korbowym, czujnik na wałku rozrządu, sprawdziłem oscyloskopem czujnik detonacji (jest sprawny) wymieniłem komputer. Nic to nie dało. Sprawdziłem wszystkie połączenia...
Witam serdecznie ! Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie szukać przyczyny a może ktoś z drogich Grupowiczów się z czymś takim spotkał.. Mam Megankę 2000r, 1.4 16V (silnik K4J750) Benzyna. Żadnej benzyny zza wschodniej granicy itp nie lałem. Od niedawna zaczęła przy mocniejszym wciśnięciu gazu prychać, szarpać kiedy silnik jest bardziej obciążony (na 3,4...
11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd...
tyle znalazłem. Wskaźnik kodu błędu: 1. Między zacisk bieguna dodatniego akumulatora i FEN wtyczki diagnostycznej przyłączyć diodową lampkę diagnostyczną. 2. TEN wtyczki diagnostycznej połączyć z masą. 3. Włączyć zapłon. 4. Na diodowej lampce kontrolnej pojawiają się kody błędów. 5. Test zakończony. Kasowanie sterownika silnika: 1. Wyłączyć zapłon....
Czujnik detonacji to to samo co czujnik spalania sutkowego ale żeby go sprawdzić trzeba użyć oscyloskopu. Czujnik jest z tyłu silnika na początek sprawdź miernikiem wiązkę pomiędzy nim a komputerem jeśli wiązka ok to możesz wymienić ten czujnik jeśli nie masz go czym sprawdzić bo równie dobrze może się okazać uszkodzony sterownik silnika.
Innego błędu mi nie pokazuje. Posiadam sprzęt do diagnostyki od AutoxScan rs820 pro z oprogramowaniem do fiata. A jakie mają być napięcia na tych trzech czujnikach ? Czujnik wałka rozrządu 3 pin ? Czujnik wału korbowego 2 pin ? Czujnik stukowy ? Szukałem w internecie, ale widocznie słabo szukam bo nic nie znalazłem. Przesyłam zdjęcia z diagnostyki....
co może być przyczyną minusowego kąta zapłonu -9,75 na wolnych obrotach i błąd czujnika detonacji wykluczając złe ustawienie rozrządu i czujnik detonacji który był już wymieniony.czy ktoś miał też taki problem i go rozwiązał.?
Czy jest w tym silniku sonda Lambda? jesli jest , a chyba być musi bo doczytałem coś o katalizatorze - to i ona jest w zasadniczy sposób odpowiedzialna za regulację kąta zapłonu i regulację mięszanki powietrza - paliwa (czyli ma decydujący wpływ na regulację czasem wtrysku i kątem zapłonu - na kąt zapłonu ma chyba tylko większy wpływ czujnik detonacji...
Co z czujnikiem detonacji?
moim zdaniem powinny tam być 4 cylindry kiedy to się zaczęło. czujnik detonacji może..
Także dzisiaj dowiedziałem się że usterka powstała jednoznacznie po założeniu inst, gazowej , sprawdziłem ciśnienie paliwa i jest 2,45 bar po włączeniu zapłonu jak chodzi to i 3 bar , jak zdjąłem wężyk z regulatora ciśnienia i podłączyłem pompkę ciśnieniową naciskając kilka razy, ciśnienie paliwa wzrastało do 5 bar i auto lepiej chodzi , chodź nie zawsze...
Pytanie następne. Podejrzewam kombinację. Nie jest to przypadkiem na mono-wtrysku? Na wszystkich wielowtryskowych masz mieć czujnik detonacji. Dodano po 56 Ja myślę o tych wałkach, zaraz pomierzę bo mam taką głowicę z wałkami na stanie.
Kompresja jest tam równa na wszystkich trzech cylindrach, Silnik pracuje wzorcowo, parametry wszystkie w normie, będę go jeszcze raz przeglądał. Na drugim, sprawnym sterowniku te same objawy, na oscyloskopie widoczne szpile od czujnika detonacji. Do mnie trafił z prawie pustą chłodnicą, podejrzewałem uszczelkę i była uszkodzona.
ok jutro posprawdzam to co mówicie ,dis troszkę tym pojeździłem i dodam że na zimnym lepiej chodzi niż na ciepłym . Podczas tego szarpania odzywa się czujnik detonacji . Tak jak by nie było iskry cały czas albo za późno lub za wcześnie .
Pisalem na samej górze ze wymienialem czujnik detonacji o ile wiem to to samo co czujnik stukowy.dokrecalem normalnie gedorem nie za lekko ale tez nie z całej sily
Sterownik od gazu jest nowy bo tamten zalałem i gazownik podłączył mi inny chyba stag (jakoś tak) - tamten zalany był pod pokrywą silnika a ten zamontował mi w kabinie, żeby drugi raz nie zalać. To zacznę od odłączenia tego sterownika jutro. To może on powodować na cewce jakiś błąd ? (o ile jest podłączony pod nią) Dodano po 11 I dziś miałem na komputerze...
Błędy dały się usunąć ale potem wracały. Mnie udało się usunąć błędy przez wymontowanie sterownika silnika i wyczyszczeniu pinów w kostkach i potraktowałem to środkiem do czyszczenia styków i później wymyłem to spirytusem propylowym. Usterki ustąpiły i do dnia dzisiejszego nie mam zgłoszenia Wymieniłem również cewkę zapłonową bo była z zamiennika na...
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
Szanowni Państwo, bardzo cieszy nas fakt, że temat został tutaj poruszony i że na niego trafiliśmy. Skorzystamy zatem z okazji i postaramy się odnieść do wszystkiego co zostało tutaj napisane. Proszę się nie obawiać, nikt z Państwa źle na tym nie wyjdzie. Biorąc pod uwagę, że szukamy aktualnie dystrybutorów na obszarze całego kraju, mogą być Państwo...
Ludzie, ale czytajcie co jest napisane wcześniej. Liczba oktanowa świadczy o odporności paliwa na detonację. Spalanie detonacyjne ma miejsce wtedy kiedy mieszanka zapala się jedynie pod wpływem 'zgniatania' przez tłok, bez udziału iskry. Spalanie detonacyjne potrafi połamać korbowody i inne rzeczy w silniku. A więc benzyna 98 'pali się mniej' niż benzyna...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
spalanie stukowe to inaczej spalanie detonacyjne w normalnych warunkach mieszanka spala się wybuchowo czyli z prędkością ok 20-30 m/s wybuch charakteryzuje się rozchodzeniem w kierunku mniejszego ciśnienia (taka jak proch w karabinie wypycha kulę w kierunku wylotu lufy) detonacja rozprzestrzenia się w każdym kierunku, ma prędkość ok 2,5 km/s, ciśnienie...
Tak więc pisanie o wodzie w paliwie świadczy o Twoim lekceważącym stosunku do dyskusji w temacie, którego nawet Ci się nie chciało ze zrozumieniem przeczytać. A po drugie, to istnieją systemy zasilania silników mieszaninami wody i rożnych paliw - nawet stałych. Ostatnio nawet jakby więcej nad tym pracują. Nic nie lekceważę, a wprost przeciwnie - staram...
Witam. Czytam to co tu piszecie i od niektórych wypowiedzi aż mnie skręca. Prawidłowy dobór alarmu, czujników oraz ich lokalizacji i regulacji w samochodzie jest podstawą prawidłowego działania. Lepiej unikać domorosłych elektryków samochodowych wyuczonych do zawodu na syrenkach i nysach. Bo uczynią wam wiecej szkód w waszych pojazdach i namącą niezdrowymi...
mam tech2 pl i mam wyraznie napisane ze to poduszka kierowcy...!!! sa dwa bledy 87 i 77 o takiej samej informacji identycznie opisane i teraz szukam co za co odpowiada... mam taka informacje ze 87 to jest rezystancja przewodu a 77 rezystancja przewodu ktory znajduje sie w poduszce... moglo by sie to zgadzac bo jak odlacze kabel od poduszki to jest aktywny...
Mercedes W201 190D 2.0D 1989r. WDB2011221A544479 Znalazłem w aucie sterownik "CRASH SENSOR", nieco się zdziwiłem, bo nie mam poduchy, ale wyszło (dzięki Gerri), że samochód ma w standardzie pirotechniczne napinacze pasów przednich umieszczone w "zwijaczu" (bo w niektórych innych markach jest w "zamku"). Zdjąłem panel zasłaniający pasy i... 1. Czy to...
A sprawdzałeś jakie powinny być fabrycznie bo ford nie ma umowy gwarancyjnej z boschem i parametry dla forda są nieco inne ( mamy wykupioną tylko technologię ), ale jeśli jesteś pewien za wtryski to przed porannym uruchomieniem odepnij bałwanek ( przewód doładowania od intercoolera po lewej stronie jak masz otwartą pokrywę silnika) i po upewnieniu że...
To akurat pisałem o słuchaniu spalania stukowego, z czujnika normalnie przymocowanego do silnika. Ale to lekko idiotyczne. Bo żeby słuchać czujnika, to trzeba od łączyć go od instalacji - bo żadna wcinka nie wchodzi w rachubę. Więc co to za ustawianie, skoro górną granicę KWZ powinien wyznaczać właśnie ten czujnik? I jest duża możliwość, że w radiu...
w silnikach benzynowych, jeśli komputer ECU zajmuje się zarówno dawkowaniem paliwa i generowaniem iskry w cylindrach, nie mówi się, że samochód ma układ zapłonowy i układ wtryskowy (przez analogię do silników gaźnikowych, gdzie był odrębny układ zapłonowy i odrębny układ dawkowania paliwa), tylko przyjmuje się, że układ wtryskowy zajmuje się wszystkim....
Czujnik spalania stukowego o numerach 96253545, 96386710. Znajduje się z tyłu, mniej-więcej na środku blok silnika, od strony ściany grodziowej. Pozycja 13 Dokręca się go momentem 20 Nm. Procedura diagnostyki: Diagnostyczny kod usterki (DTC) P0327 Usterka obwodu czujnika stukowego Opis obwodu Układ czujnika stuków (KS) stosowany jest do wykrywania detonacji...
Witam!! Mam Fiata Siene 1,2 HL MPI rok 1999. Objawy psucia auta byly nastepujace: najpierw silnik zaczal nierowno pracowac (przygasac - praktycznie do zera po czym wchodzil na normalne obroty i tak w kolko), podczas jazdy przy przyspieszaniu slychac bylo taka "metaliczna detonacje" mieszanki, auto nie mialo przyspieszenia (wydawalo sie molniete, nie...
Proszę o pomoc. Maluch ELX ma zapłon elektroniczny. Czasami przy zimnym silniku mocno strzeli przy zapalaniu. Strzela chyba w tłumik. Jak zapali pracuje prawidłowo z małym wyjątkiem. Sporadycznie jak jadę na wysokich obrotach i zdejmę nogę z gazu a potem dodam gazu to strzela w tłumik. Jaka diagnoza? Myślę że trzeba skorygować zapłon gdyż coś się rozstroiło....
Witam. Chcąc zmienić zapłon w silniku VW Passata 1,8 ADZ (Mono Motronic MA 1.7), trzeba wejść VAG-iem w nastawy początkowe i wtedy kręcić aparatem. Inaczej kręcenie aparatem nic nie daje, bo sterownik na bieżąco robi korekty zmienionego kąta wyprzedzenia zapłonu, aby utrzymać taki kąt wyprzedzenia, jaki jest wgrany w mapę zapłonu. W przypadku, kiedy...
Witam, Powoli już zaczynają mi opadać ręce i zaczynam szukać już prawie po omacku... Problem zaczął się już jakiś czas temu dokładnie autko wyraźnie zwolniło tzn praktycznie brak przyśpieszenia(kolega ma 1.9tdi 110km i nie mogłem go dogonić) i dochodzi do detonacji w układzie wydechowym. Byłem na hamowni gdzie pokazało 137km(5262rpm) i 204nm(4136rpm),...
Filtr wymieniany na nowy jakiś tysiąć km temu więc odpada. Paliwo zawsze tankuje na jednej sprawdzonej stacji od kilku lat. Co do uszlachetniaczy do paliwa to nie jestem ich zwolennikiem. Wole zalać lepsze paliwo co też i przerabialem, kilku krotne tankowanie do full Vpowera w celu "przeczyszczenia" bebechów auta, ale to nic nie dało. A może padł czujnik...
Na załączonej dokumentacji nie ma ani słowa o tym, że czujniki są w drzwiach. Musieli by dać ostrzeżenie że trzaskanie drzwiami może spowodować detonacje pirotechniki. Popatrz na to:
jezeli impulsy do przełaczania benzyna -gaz do centralki sa brane z cewki ferytowej nawinietej na przewód wysokiego napiecia to poszła centralka.Nie windukowało się niskie napięcie tylko poszło w centralke wysokie.a bezpieczników w wiekszosci instalacji jest 2 Dodano po 12 jeżeli sztucznie bedziesz otwierał zawór gazu i zbyt długi minie czas do zapłonu...
na wolnych obrotach sonda powinna pracowac na lekko wzbogaconej mieszance tak samo na gazie może jest jakis problem z ECU lub z czujnikami podłączałeś auto do komputera? Nie tylko migowe robiłem. Bez błedów Dodano po 2 Vitara 2.0 V6 ma ten urok jeśli mikser jest zamontowany przed samą przepustnicą. Niestety zakłóca to przepływ powietrza obok któregoś...
jaki problem wziąć oscyloskop w dłoń i zobaczyć co się dzieje na knock sensorze. Może to byc wina złego paliwa ,( detonacje),za dużego złożenia tłok cylinder,luźne drgające części w pobliżu knock sensora,przerwa w układzie,oberwany ekran przewodu,lub najczęstsza przyczyna w wykonaniu domorosłych speców-nie wyczyszczone miejsce w które jest mocowany...
Ja mówię o najprostszym silniku - np. 126p tam niezależnie ile oktanów zatankujesz - masz takie same "osiągi" Dobrze napisałeś - maluch ma "osiągi". jasne że są to różne paliwa i mają różny potencjał mój komputer "uczy się" zalanego paliwa.. czujnik stuku plus soft który stara się dawać zapłon jak najwcześniej (z rozsądkiem) Zapłon jak najwcześniej...
Witam Mam krótkie pytanko czy po wystrzale poduszki bocznej w Astrze G 2000r., konieczna jest wymiana czujnika ciśnienia(sensora) w drzwiach, wiem że w głownym sensorze można jeden raz wykasować detonacje poduszki bocznej a napinaczy pasów 2 razy. Czy ten sensor boczny nadaje się jeszcze do użytku jeśli nie jest uszkodzony mechanicznie i wystarczy wyminić...
Dzieki za pomoc i za fote. mam podejrzenia,że to od kijowej benzyny. Wymienie jeszcze ten czujnik i zobacze co sie bedzie działo. Kolego mam jeszcze problem z falującymi obrotam d W głowicy :D A może zalałeś gazoliny do baku i dlatego bład detonacji? :D Regulamin, p.10.9 i 11, oraz 15. Proszę poprawić treść postu i tytuł tematu.
1. Jakie jest napięcie odpalające poduszki (ze schematu wynika, że 12V)? Przecież jasno widać. 2. Czy sprawdzanie rezystancji połączeń multimetrem cyfrowym po wcześniejszym odłączeniu akumulatora na kilkadziesiąt minut może spowodować detonację poduszki (czy komuś tak się zdarzyło?) To że się nie zdarzyło, nie znaczy że zdarzyć się nie może. Należy...
Jakby ten czujnik był uszkodzony, klima w ogóle by nie startowała.Odczyt pamięci usterek po pierwsze, po drugie załączając klimatyzację wentylator musi wystartować, co by ci detonacja w układzie nie nastąpiła :D
Pierwsza sprawa czy jest tak samo na gazie i na benzynie . Jak zachowują się sondy lamda , poza tym jak długo pracuje instalacja gazowa , reduktor i czy nie ma problemu z prychaniem itp. . Przepływomierz jest delikatny detonacja w kolektorze ssącym może go uszkodzić , poza tym do sprawdzenia jest EGR i sondy . Problemem mogą być również świece zapłonowe...
Dzisiaj próbowałem go zapalić za pomocą plaka. Nic to nie pomoglo... Ktoś gdzieś pisał o takim zabiegu co mówisz i napisał, że to pomaga a ktoś inny dodał że możesz w ten sposób sterownik spalić więc nie wiem :/ Dodano po 17 Czujnik cps w stanie do dobrym nie jest spuchnięty, zębatki też ok, odległość między nim a zębatkami to właśnie jakieś 1.5 mam....