Czujnik masz w lusterku zewnętrznym,silniczek za radiem.
To czujnik Halla i sprawdza się go za pomocą oscyloskopu albo przynajmniej kontrolki ledowej. Nie ma typowej oporności jak czujnik nagnetoindukcyjny. Ma 3 piny-zasilanie, masę i sygnał
Jak w załączonym foto
czy można je sprawdzić miernikiem jak w innych autkach. tak, można. zobacz tu:http://www.elektroda.pl/rtvforum/file...
Kolego trochę inicjatywy np http://forum.fordclubpolska.org/showthre... lub http://fordforum.pl/showthread.php?t=907... może te linki pomogą . Pozdrawiam
No rzeczywiście ciężko wyjąć bo się zapieka na tej tulei mosiężnej. Zazwyczaj pomaga ujęcie w żabkę i rozruszanie dookoła.
problem wyskoczyl po podłączeniu pod komputer:)??????? dobrze zrozumialem?? auto ma się samo naprawić po jezdzie:):) :):):):):):):):):):):):): moje pytania: jaki komputer byl podlaczony? po wymanie czujnika jakie bledy wykryk ten komputer:):):):):)
Z diagnozy komputera testerem Autel wynika: "czujnik temperatury płynu nagrzewnicy spalinowej ten czujnik jest zamontowany w wymienniku temperatury cieczy inaczej na samym '' kotle '' ogrzewacza dostęp do niego za ciekawy nie w pdf-je masz więcej o nim. a i jeszcze ze schematu w drugim załączniku zorientujesz się które to są piny w kostce po rozpięciu...
Zaraz ,to co piszesz jest nie logiczne. Jak pedał ma zasilanie to skąd skoki napięć na wyjściu sygnału tym bardziej przy odłączonym pedale? Pogłącz tam oscyloskop i na wejściu i na wyjściu . A masę czujnik ma dobrą ?
Widzę, że nie czaisz, no trudno, trzeba będzie dać komuś zarobić.
mam podobny problem z moim focusem.. jak jest chłodniej to ma problem z odpaleniem, a kontrolka świec od razu gaśnie po przekręceniu kluczyka.. wymieniłem wszystkie filtry, dałem wężyk zapobiegający cofanie paliwa, wymieniłem czujnik temperatury, a komputer nie wykazuje żadnych błędów (był podłączany w serwisie forda).. nie wiem co dalej robić :/ boję...
skoro nie działa ESP i mowa o czujnikach to jest ich trochę i bez diagnostyki ciężko zwyrokować bo nawet słaby/zuzyty akumulator może niekiedy powodować problemy z ESP... swoją drogą skoro ABS na pewno działa (czy na pewno?) to chyba jednak nie były by to czujniki w kołach, może czujnik kąta obrotu kierownicy, albo czujniki żyroskopowe/przyspieszenia...
A kluczowanie wtryskiwaczami masz? Tam padał często czujnik położenia wału.
Albo zapchany DPF albo czujnik ciśnienia do wymiany.
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Witaj odnośnie błędu tak podaje workshop: P1335 -Lampka kontrolna nieprawidłowego działania (MIL) świeci się Układ recyrkulacji spalin (EGR), czujnik położenia, minimalne działanie przy zatrzymaniu Obwód czujnika położenia wału korbowego 1/otwarty .Sprawdzić następujące podzespoły: 1 Czujnik Halla/MRE na wale korbowym
Ford Focus 1.6 TDCi MK3 2011. Mam problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej, który pokazuje 19 °C, a raz 39 °C. Ponadto termostat wariuje, podczas ciągłej jazdy trzyma w miarę, ale na postoju spada prawie na sam dół. Termostat był wymieniony i dalej wariuje, ale nie aż tak jak na starym. Będę wdzięczny za każdą pomoc. 🙏
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
Widzę że do trybu serwisowego umiesz wejść więc w tym trybie uruchom pompkę i obserwuj impulsowanie - czujnik daje impulsy zliczane na ekranie UPDATE 06.03 Tak nawiasem mówiąc mnie wyskoczyła bardzo podobna usterka - ekspres notorycznie prosił mnie o zalewanie - to pomagało ale praktycznie przy każdym włączaniu trzeba było zalewać. Problemem był czujnik...
Nie możesz ustawić statycznej temperatury, jedyne rozwiązanie to rezystor wpięty pomiędzy czujnik temperatury a ecu. Najlepiej przez przekaźnik.
Czemu wypięcie przewodu nie powoduje świecenia kontrolki na desce?. Bo kontrolka smarowania jest sterowana masą. Przyłóż do masy i zaświeci. Ten czujnik ma szarą wtyczkę?
Witam sprawdzilem czujnik chyba jest od ww i oporność jego w temperaturze około 20 stopni wynosi 1420 om .Myśle że czujniki będą podobne .Musisz jakiś podłączyć i porównać jego wskazania ze zwykłym termometrem.
Co może być przyczyną , uszkodzony wskaźnik na tablicy ? Najprawdopodobniej. Zegary w Focusie mk2 znane są niestety z problemów z zimnymi lutami, które pojawiają się po kilku latach eksploatacji samochodu. Dotknij jeszcze dla pewności obudowy termostatu, tam gdzie jest czujnik, czy robi się ciepła w trakcie pracy silnika. Ale z tego co się orientuję...
Fokus ma skrzynie MTX 75 Jest to prawdopodobnie najlepsza skrzynia biegów jaka kiedykolwiek powstała . Pierwsze powstały w latach 80' i montowane były do Sierry i Escorta - do dziś sa produkowane i montowane do samochodów z rodziny Forda. Lefty - przy tych skrzyniach masz rzeczywiście dwa czujniki Pierwszy to - czujnik prędkości a drugi włącznik świateł...
Czujnik pewnie i dobry był, ingerencja elektryka i wymiana jak widać nic ni dała. Błędy pewnie pozostały bez zmian. A wystarczy sprawdzić sygnał z czujnika na wtyczce sterownika ABS lub/i prześwietlić przewody od czujnika do wtyczki. Jeśli jest wszystko ok, sterownik do naprawy.
Może czujnik obrotów wałka pompy?
Problem z brakiem załączania sprzęgła klimatyzacji w Fordzie Focusie MK3 1.6 105 KM z 2011 roku, przy braku napięcia na cewce sprzęgła, może mieć kilka przyczyn. Poniżej przedstawiam krok po kroku, co i jak sprawdzić, aby zlokalizować usterkę, zaczynając od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych przyczyn: 1. Sprawdzenie bezpieczników i przekaźników...
To nie wiem, ale tak jak mi sie wydaje że powinno być: FORD 1838941 - Focus mk3 z systemem start-stop FORD 1863548 - Focus mk3 bez start-stop Może ktoś to jeszcze zweryfikuje - może się pomyliłem.
Nie wiem jak w focusie, ale jak w moim aucie odepnę czujnik temperatury to włącza się wentylator od razu. W moim samochodzie są chyba 3 czujniki, może to jest kierunek w którym musisz szukać?
Tutaj masz trochę informacji na ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Po schemacie wygląda że nie ma tam nic innego tylko CAN.Z GEM do licznika przez CAN ms, i od licznika do PCM przez CAN hs.Może i polecenie jest tylko czy PCM widzie poprawnie Ciśnienia?Nie wiem jaki tam jest czujnik czy 5v czy tylko switch.
Nie musi być "gazownik". Ktokolwiek z testerem czytającym Twój sterownik, bo rozumiem, że problem jest na benzynie. Samemu, to możesz pomierzyć multimetrem czujnik temperatury.
Czujnik położenia wałka rozrządu.
Jeżeli czujnik był wypięty to sterownik musiał zarejestrować jakiś błąd Cxxxx. Również test drogowy wyświetlił by ( w funkcji parametrów rzeczywistych) brak prędkości z danego koła. Aż sie boję myśleć o tym, że autor tematu robi nas w balona i diagnozuje to jakims fejsikiem typu scanmaster albo OBDtool (czyli diagnozuje sam silnik)
W mondeo MK3 TDCi przy uszkodzonym czujniku działy się różne cuda, możliwe że w Focusie tez tak jest.
A po skasowaniu błędy jakie pozostają? Odłączyć czujnik na listwie i zakręć czy coś się zmieni
Czujnik temperatury wewnętrznej do układu klimatyzacji.
Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów 1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa : 1 Czujnik ciśnienia paliwa 2 Elektrozawór dozowania paliwa 2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) : 1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 2 Czujnik temperatury powietrza 3 Czujnik temperatury cieczy...
W moim autku jest funkcja która przy stłuczce, nawet lekkiej, powoduje m/i włączenie się awaryjnych. Mogę sobie wyobrazić, że u ciebie też jest coś takiego i po twoich puknięciach jakiś czujnik nadal "myśli" że masz dzwona.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
W fokusie jest tylko jeden czujnik temp. i jest odpowiedzialny za wszystko na deskę, za wentylator i na komputer.
problem może być w łożysku koła przedniego.Z nie go czujnik czyta obroty . Dodano po 1 najlepiej podłączyc diagnoskop i sprawdzić czy w czasie jazdy czujniki widzą obroty poszczególnych kół.
Jeżeli masz z czego to podmień jeszcze czujnik cps albo zrób charakterystykę twojego czasami na niektórych skanerach nie wyrzuci błędu czujnik niby działa ale nie w parametrach.
Proszę forumowiczów o pomoc w identyfikacji elementów SMD zaznaczonych w czerwonej ramce. Przeszukałem czeluści internetu ale niestety nie znalazłem rozwiązania. Pierwszy element najprawdopodobniej jest to tranzystor typu NPN natomiast drugi najprawdopodobniej to rodzaj bezpiecznika SMD. Proszę o weryfikację oraz pomoc w dopasowaniu zamiennika tego...
jak prąd dochodi do samego sprzęgła a ono nie reaguje to po prostu jest zepsute, najprawdopodobnej masz przerwę w uzwojeniu jak jest zimno to się kurczy i styka nie raz tak miałem, przecież to tylko zwykły elektro magnes jak jest prąd to to musi działać i zapiąć, albo druga opcja lepsza dla ciebie zdaża się tak że tarcza sprzęgiełka jest za daleko i...
miałem podobny problem, okazało się że czujnik obrotów wału nie był dokręcony i się przesuwał loso auto gasło, paliło etc. Focus 1
Dziękuje za info. Czy możesz powiedzięć mi jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny? i czy dociera właściwy sygnał do niego?
wymien czujnik predkosci przy skrzyni tylko odrazu uprzedzam ze jest problem z demontarzem. Ta usterka to dosc czesta usterka w focusach jak chcesz mie 100§ pewnosci podepnij sie pod kompa jest to usterka diagnozowalna przez system
Wiesz co podjedz do kogoś kto ma kts lub CDIF wtedy może odczytać błędy bezpośrednio z samego sterownika pompy wtryskowej, to nam wiele rozjaśni, bo zaraz się okaże ze czujnik położenia wału Cie w balona robi.
Witam podmien czujnik cisnienia paliwa na rampie ,za male cisnienie przy duzym poborze paliwa
focus czujnik czujnik cofać focus czujnik rozrząd focus
czujnik ciśnienie wtrysk awaryjny światła obliczanie filtrów górnoprzepustowych
szafki kuchenne politechnika poznańska
Brak kontrolki półbiegu Volvo FH – diagnostyka, typowe usterki, modele FH12, FH4, I-Shift Can I Use LR14 Alkaline Batteries Instead of R14 Zinc-Carbon in My Radio? Compatibility & Brands