Czujnik masz w lusterku zewnętrznym,silniczek za radiem.
czy można je sprawdzić miernikiem jak w innych autkach. tak, można. zobacz tu:http://www.elektroda.pl/rtvforum/file...
Odpiąć wtyczkę i zewrzeć. Jeśli światło się zapali, to wina w czujniku.
Jak w załączonym foto
Kolego trochę inicjatywy np http://forum.fordclubpolska.org/showthre... lub http://fordforum.pl/showthread.php?t=907... może te linki pomogą . Pozdrawiam
To będzie buzzer piezoelektryk na 12V , kupisz w elektroniku.
Nie. Co najwyżej możesz sprawdzić czujniki omomierzem.
Nie rozwiązałem problemu, gdyż nie mam nowych czujników
To czujnik Halla i sprawdza się go za pomocą oscyloskopu albo przynajmniej kontrolki ledowej. Nie ma typowej oporności jak czujnik nagnetoindukcyjny. Ma 3 piny-zasilanie, masę i sygnał
Nie ma czujnika w głowicy.
Jaki canbus?? Masę z masy lampy zasilanie z przewodu świateł cofania.Proste jak drut. Wziął masę z pozycyjnych.Jakbym widział montaż radia w japońcu :)
A kluczowanie wtryskiwaczami masz? Tam padał często czujnik położenia wału.
Tu chyba w bloku jest taki czujnik?
A czy czasami nie jest tak,że komputer sam sobie wstawia uśrednioną wartość temperatury w przypadku uszkodzenia czujnika??
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
No rzeczywiście ciężko wyjąć bo się zapieka na tej tulei mosiężnej. Zazwyczaj pomaga ujęcie w żabkę i rozruszanie dookoła.
Może czujnik obrotów wałka pompy?
Musaiłbym sprawdzić, bo temperatura może być brana z dwóch czujników.
Może spróbuje ;) 1 i 2 zawory podciśnienia, 3? 4 przepływomierz powietrza (czujnik masy powietrza) 5 EGR
400 Om.
Witam sprawdzilem czujnik chyba jest od ww i oporność jego w temperaturze około 20 stopni wynosi 1420 om .Myśle że czujniki będą podobne .Musisz jakiś podłączyć i porównać jego wskazania ze zwykłym termometrem.
Nie musi być "gazownik". Ktokolwiek z testerem czytającym Twój sterownik, bo rozumiem, że problem jest na benzynie. Samemu, to możesz pomierzyć multimetrem czujnik temperatury.
Albo zapchany DPF albo czujnik ciśnienia do wymiany.
Czemu wypięcie przewodu nie powoduje świecenia kontrolki na desce?. Bo kontrolka smarowania jest sterowana masą. Przyłóż do masy i zaświeci. Ten czujnik ma szarą wtyczkę?
Witaj powinieneś mieć na czujniku bądź na kostce cyfry: 1- czarny/pomarańczowy; 2- biały/niebieski; 3- zielony/czerwony. Pozdrawiam
Zaraz ,to co piszesz jest nie logiczne. Jak pedał ma zasilanie to skąd skoki napięć na wyjściu sygnału tym bardziej przy odłączonym pedale? Pogłącz tam oscyloskop i na wejściu i na wyjściu . A masę czujnik ma dobrą ?
To jest common rail pompa wtryskowa Siemens, tam są 2 czujniki ciśnienia.
Czujnik położenia wałka rozrządu.
Możesz mieć rację. Warto zwrócić uwagę na ten czujnik.
Witam kolegę. W w/w sprawie zapraszam serdecznie na forum fordklubpolska. Na temat tempomatu jest wszystko. Co do czujnika zmierzchu jeżeli nie znajdziesz to pytaj kolegę Tedik-a z Katowic.To taki guru elektroniki w fordach.
Brak zgodności synchronizacji czujników wału i wałka
jak prąd dochodi do samego sprzęgła a ono nie reaguje to po prostu jest zepsute, najprawdopodobnej masz przerwę w uzwojeniu jak jest zimno to się kurczy i styka nie raz tak miałem, przecież to tylko zwykły elektro magnes jak jest prąd to to musi działać i zapiąć, albo druga opcja lepsza dla ciebie zdaża się tak że tarcza sprzęgiełka jest za daleko i...
Co może być przyczyną , uszkodzony wskaźnik na tablicy ? Najprawdopodobniej. Zegary w Focusie mk2 znane są niestety z problemów z zimnymi lutami, które pojawiają się po kilku latach eksploatacji samochodu. Dotknij jeszcze dla pewności obudowy termostatu, tam gdzie jest czujnik, czy robi się ciepła w trakcie pracy silnika. Ale z tego co się orientuję...
Ustaw próg, wylutuj potencjometr, zmierz, wlutuj dwa rezystory. Albo unieruchom potencjometr mechanicznie, np. lakierem. dioda podaje napięcie o 2 do 5 V czy jakieś takie - tak z ciekawości - co to za dioda?
Poszukaj czujników montowanych na froncie bramy. Można w nich obrócić płytkę z czujnikami. Np. Focus Slim
Minęło sporo czasu, ale udało się rozwiązać problem??? Tam chyba jest jeszcze czujnik deszczu...
Podłączyłem komputer pod obd i program fordscana wywaliło błąd wysokie napięcie obwodu czujnika temperatury zewnętrznej po skasowaniu błędu temp pokazuje w miarę ok może 1-2 stopni różnicy ale to normalne po ponownym odłączeniu wtyczki od lusterka błąd wrócił pytanie brzmi czy od czasu kiedy zmieniłem to lusterko błąd tkwił i to było przyczyną nieprawidłowych...
na to nie wpadłem dziś jest już ciemno, ale jutro przełączę mierzałkę na diody choć polaryzację pomiarów zmieniałem. Na megaomach i tak powinno coś zaświecić. Ale przeprowadzę testa ponownie. Czy pomiary powinny być takie same w przednich jak i tylnych czujnikach?
Czujnik temperatury wewnętrznej do układu klimatyzacji.
Mówię o czujniku temperatury umieszczonym pod akumulatorem z skrzynce akumulatorowej. To znaczy ja miałem kiedyś taki przypadek, że przewód od niego przetarty był i ładowania praktycznie nie było ( nie wiem czy konkretnie w tym rozpatrywanym modelu jest takowy czujnik).
Czy jest możliwość, że podczas wymiany akumulatora pociągnąłem wtyczkę z czujnika?
koło lewarka zmiany biegów, w zasadzie prawarka, bo on jest po prawej stronie
1.0TDCI? mhm.. podaj odpowiednie dane. Dodano po 4 Zielono/czerwony to zasilanie +12V po zapłonie z głównego przekaźnika K46. biało/niebieski to 17 pin sterownika silnika czarno/pomarańczowy to 75 pin sterownika silnika
Jeżeli czujnik był wypięty to sterownik musiał zarejestrować jakiś błąd Cxxxx. Również test drogowy wyświetlił by ( w funkcji parametrów rzeczywistych) brak prędkości z danego koła. Aż sie boję myśleć o tym, że autor tematu robi nas w balona i diagnozuje to jakims fejsikiem typu scanmaster albo OBDtool (czyli diagnozuje sam silnik)
Tutaj masz trochę informacji na ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Czujnik temperatury płynu chłodzącego w Ford Focus C-Max 1.8D znajduje się z tyłu silnika (od kabiny), po prawej stronie patrząc na silnik od przodu. Inaczej opisując, znajduje się na ścianie silnikiem od strony kabiny, tuż obok wtyczek sond lambda
Miarodajny jest poziom napiecia. ECU mierzy napiecie z czujnika.
Czujnik pewnie i dobry był, ingerencja elektryka i wymiana jak widać nic ni dała. Błędy pewnie pozostały bez zmian. A wystarczy sprawdzić sygnał z czujnika na wtyczce sterownika ABS lub/i prześwietlić przewody od czujnika do wtyczki. Jeśli jest wszystko ok, sterownik do naprawy.
Tak, wymień ten czujnik.
Wymienić filtry, przedmuchać całość sprężonym powietrzem, doprowadzić do właściwej temperatury i będzie ok. Rzadko kiedy żeby psuły się czujniki temp.
moze tysz sie troche zapowietrzqac
Szarym w stronę czujnika.
Witaj odnośnie błędu tak podaje workshop: P1335 -Lampka kontrolna nieprawidłowego działania (MIL) świeci się Układ recyrkulacji spalin (EGR), czujnik położenia, minimalne działanie przy zatrzymaniu Obwód czujnika położenia wału korbowego 1/otwarty .Sprawdzić następujące podzespoły: 1 Czujnik Halla/MRE na wale korbowym
Witam Myślę, że wystarczy zmierzyć pojemność. Tak jak pisałem wcześniej około 1nF. Tymczasem reanimowałem i drugi zbiornik z powodzeniem. Pozdrawiam
Trzeba (też na wiertło/kołek) bo na pompie siedzi czujnik wałka.
Witam. W moim aucie komputer diagnostyczny pokazuje zwarcie czujnika EGR jako jeden z dwóch błędów, które powodują check engine po nieszczęsnym umyciu silnika. Niestety nie znam się na tym i nie wiem jak ten czujnik wygląda i jak miałbym ten błąd zlikwidować ponieważ jego usuwanie nic nie daje. Jedyne co mi przychodzi do głowy to sprawdzić czy tam naprawdę...
problem wyskoczyl po podłączeniu pod komputer:)??????? dobrze zrozumialem?? auto ma się samo naprawić po jezdzie:):) :):):):):):):):):):):):): moje pytania: jaki komputer byl podlaczony? po wymanie czujnika jakie bledy wykryk ten komputer:):):):):)
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Spalony komponent w module. Wlutowano nowy rezystor i moduł działa.
TAK odpowietrzyłem dobrze,według mnie. DO zainteresowanych u mnie pomogło nie dokręcenie czujnika jest ciągle poluzowany około półtora obrotu i jest ok. Przejeździłem pół roku tak i jest wszystko dobrze więc to moim zdaniem ,focusy mogą mieć jakiś problem z czujnikami temperatury.
sprawdz czujnik temperatury
Nie wiem jak w focusie, ale jak w moim aucie odepnę czujnik temperatury to włącza się wentylator od razu. W moim samochodzie są chyba 3 czujniki, może to jest kierunek w którym musisz szukać?
To co mi przychodzi do głowy to różna średnica opon. Inna opcja to uszkodzenie czujnika lub pierścienia od abs-u.
Dziękuję. Sprawdzę. Pozdrawiam
Jest tylko jeden czujnik w głowicy.
A po skasowaniu błędy jakie pozostają? Odłączyć czujnik na listwie i zakręć czy coś się zmieni
Tam częściej są problemy z czujnikami na tych kołach niż z kołami.
Panowie, jak sprawdzić czujnik ABS od FOCUSA 1.8 z 1998r z TCS
Niestety w fokach problemem jest brak "stabilnej" masy , biuletyny serwisowe zalecają dołożenie przewodów masowych od akumulatora.Może od tego zacząć ? Ja poszedłem krok dalej i zrobiłem podwójną masę na nadwozie oraz do silnika , problem z VSS zniknął .
Okazalo sie ze mimo wczesniejszym zapewnieniom uwalony byl czujnik biegu wstecznego.
W moim autku jest funkcja która przy stłuczce, nawet lekkiej, powoduje m/i włączenie się awaryjnych. Mogę sobie wyobrazić, że u ciebie też jest coś takiego i po twoich puknięciach jakiś czujnik nadal "myśli" że masz dzwona.
O szarpaniu w tym silniku w psa/Volvo/ford można książkę napisać. Najpierw zobacz czy masz na gruszce od turbosprężarki czujnik kopiowania.
Spotkałem kiedyś X10XE w Corsie B (przez ten wiecznie rozszczelniający się czujnik ciśnienia oleju).
Jeżeli masz z czego to podmień jeszcze czujnik cps albo zrób charakterystykę twojego czasami na niektórych skanerach nie wyrzuci błędu czujnik niby działa ale nie w parametrach.
Jakie są objawy uszkodzenia czujnika Halla przy sterowniku?
Ja ominąłem problem przez wstawienie potencjometru 10kΩ wyregulowanego na bodaj 3,5kΩ Jutro sprawdzę, wstawię 3,3k być może coś w czujniku "przerywa'. Dziękuje.
Czujnik ciśnienia w układzie wspomagania.
Wiązka i sam czujnik do sprawdzenia. Dość typowa usterka. Który czujnik?
Po schemacie wygląda że nie ma tam nic innego tylko CAN.Z GEM do licznika przez CAN ms, i od licznika do PCM przez CAN hs.Może i polecenie jest tylko czy PCM widzie poprawnie Ciśnienia?Nie wiem jaki tam jest czujnik czy 5v czy tylko switch.
Ten przetwornik co jest właśnie w skrzynie biegów wciskany, należy sprawdzić ma na nim być + i - i impulsy plusowe chyba, dajesz auto na lewarek druga osoba wbija jedynkę i patrzysz czy impulsy przyspieszają wraz z prędkością, jak jest tam wszystko dobrze to licznik do wymiany.
Czy jest jakaś regulacja (programowa) czułości ? Praktycznie nie ma możliwości regulacji czułości ultradźwięków w tym systemie A możliwe jest odłączanie pojedynczo czujek przewody biały i czerwony. Tak trzeba zrobić żeby wyłączyć ultradźwięki Odłączając brązowy odłączam również czujnik zbicia szyby(tak myślę:?:) Jeżeli wymieniać to na jakie? Na brązowym...
problem może być w łożysku koła przedniego.Z nie go czujnik czyta obroty . Dodano po 1 najlepiej podłączyc diagnoskop i sprawdzić czy w czasie jazdy czujniki widzą obroty poszczególnych kół.
Immo trzyma w pompie , przerzuc starą górę. (uwaga na taśme czujnika :) )
Tam jest podana cena czujnika?
Sorry, ale fake_nick nie masz pojecia o czym piszesz. Klepiesz bzdury jak mało kto. victorpwl ti masz opis kodu 42 42 - B2296 - 18 - Front crash sensor - internal fault Front crash sensor 42 - B2296 - 19 - Front crash sensor - communication error Wiring kod błyskowy - kod błedu(WDS) - dodatkowa informacja WDS - opis błedu
W mondeo MK3 TDCi przy uszkodzonym czujniku działy się różne cuda, możliwe że w Focusie tez tak jest.
Za niskie ciśnienie rail to po pierwsze. Dalej to oscyloskop i podejrzeć czujnik wału
Obecne systemy OBDII potrafią same zgasić kontrolkę MIL jeśli po iluś odpaleniach nie wykryją usterki w układzie.
Witam. Czy może zostało to wyjaśnione? Mam podobny dylemat Parksystem ( Parktronic ) PS4W i czujniki PDC Focus MK3 - niestety poprzedni właściciel wymienił zderzek i nie przełożył czujników.
Witam ! Gdzie umiejscowiony jest czujnik zderzenia przedniego w samochodzie Ford Focus 2004 ? Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam !
Może sprawdź czujnik TPS.
Zobacz czujnik CHT on odpowiada za obroty wentylatora. Jesli nie działa pierwszy bieg a drugi odpala to sprawdz czujnik.
W Mondeo mk3 jest identyczna manetka do współpracy własnie z czujnikiem deszczu i reguluje czułość reakcji na krople. Ale nie podpowiem czy zadziała w focusie do regulacji przerwy. Nie wiem jak jest w mondeo bez czujnika deszczu by to porównać.
Zasilania linni czujników sprawdzone?
Temp. leci? i nie gotuje to chyba czujnik?
Jest tylko jeden czujnik, zegary dostają sygnał z ecu
Witaj. A możesz podpowiedzieć jak to sprawdzić, albo gdzie są te czujniki?
I chyba już się mylisz bo pewnie jak każde auto ma kontrolkę otwarcia drzwi wiec teoria z niedomkniętymi drzwiami odpada. Czujnik jest w zamku.
drożność wtryskiwaczy, ewentualnie zacierające się prowadnice zaworów. poza tym warto by sprawdzić odczyt z reszty czujników.
Czujników brak. Rozpoznanie po prędkości i obrotach. Masz mape ori i mod?
czujnik przepustnica focus czujnik obrotów focus czujnik obrót focus
comarch optima skanowanie dwustronne pralka candy zapchana
sterowanie roletami blaupunkt bn32h1012eeb
Skoda Fabia: Rezystancja CAN 80 omów - Diagnostyka Schemat podłączenia pieca akumulacyjnego Dimplex