Są od niego urwane kable, wywala jego błąd i jest problem z krótkim grzaniem świec... Moim zdaniem od wtyczki tego czujnika muszę zacząć. Wtyczka po pierwsze. Na samym G40 odpali. Miałem kilka przypadków uszkodzonych G28 w 2.0 TDi i wszystkie dojechały o własnych silach na garaż.
Tak Objaw jest taki jakby ta koronka się rozmagnesowała . Niema tego jak namagnesować Już kombinowałem żeby przez gniazdo od czujnika tam włożyć np magnes neodymowy i bez świec kręcić rozrusznikiem ale tam jest bardzo mało miejsca
1-czerwono-żółty 2-zielono-szary 3-brązowo-czarny
wywala ci bład czujnika wałka rozrzadu otrzymałes we wczesniejszym poscie informacje co zrobic aby to sprawdzic a ty wciąż upierasz sie przy czujniku obrotów
Fajne to tłumaczenie masz... co to był za program? Sprawdziłem sobie ten błąd: 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction ...a czujnik G28 to czujnik prędkości obrotowej silnika, czyli czujnik przy wale korbowym, a nie przy wałku rozrządu.
Oczywiście że ma, to czujnik G28 prędkości obrotowej z przodu silnika z 3-pinową wtyczką i jego awaria wywołuje właśnie takie objawy + miganie kontrolki świec żarowych.
Ja wymieniałem od góry, wyjąłem sobie kolektor ssący potem odkręciłem i odchyliłem na bok rozrusznik
NA 99.99% masz uszkodzony ten przewodzik, o którym pisze kolega wyżej. Taka sama kwestia występowała u kumpla. Potrafi on sie załamywać i z czasem przestaje kontaktować w ogóle. Zajrzyj tam i oceń ( czeka Cię troche dłubania i rozbierania )
tak jeden jak i drugi nie nalezy do bezawaryjnych wiec trudno ci doradzic jezeli nie odpala i w tym czasie brak iskry to czujnik w aparacie, czujnik g28 obrotow ten poza aparatem jest czujnikiem odniesienia i silnik moze bez niego pracowac w funkcji awaryjnej mozliwe jest takze odpalenie silnika bez tego czujnika ale z trudnoscia tak wiec raczej stawiam...
Skoro, jak piszesz "pytasz mądrych ludzi", to udzielę Ci mądrej odpowiedzi: W silniku ARL na pompowtryskach ECU rozpoczyna wtrysk oleju napędowego do cylindrów w momencie odebrania sygnału z czujników G28 i G40 lub jednego z nich w przypadku, gdy drugi jest uszkodzony. Jedynym skutecznym sposobem zabezpieczenia takiego silnika jest niezależne odcięcie...
Witam, jestem posiadaczem Audi A6 C5 2.4 B gaz V6 1999 r. 165 km automat i mam taki problem: pomiędzy 50 km/h a 60 km/h jest duże szarpanie i tylko pomiędzy tą prędkością. Nie ma różnicy, czy na benzynie, czy na gazie. Ora pokazuje się błąd sonda 1, pierwszy żąd i czujnik G28, ale jak mechanik podmienił sondę, też pokazywało ten błąd, a czujnik jest...
tylko z tego co pammietam to tam czujnik wchodzi do bloku a nie na kolo zamachowe czy mam racje? masz rację, koło sygnałowe dla czujnika G28 jest na wale w skrzyni korbowej a nie na dwumasowym kole zamachowym. Proponuję zdjąć miskę olejową i zobaczyć co jest z kołem sygnałowym gdyż błąd P0321 świadczy o niezrozumiałej wartości sygnału a skoro wymieniłeś...
Były wymieniane świece , przewody wysokiego napięcia tylko cewka nie była ruszana. Ale gdyby była uszkodzona cewka wysokiego napięcia czy wywalał by błąd czujnika G28 ( nie zrozumiały sygnał ).
odświeżę toszkę gdyby jeszcze ktos mial jakiekolwiek klopoty z obrotami w Felicji: 1.czyszczenie przepustnicy na błysk 2. odpalić auto po czyszczeniu,( nie dotykać pedału gazu!!), niech auto chodzi dotad az włączy się wentylator. 3. Zgasić po czym ponownie odpalić i można cieszyć się obrotami książkowymi 852obr/min. czasem przez pierwszych 500km mogą...
Teraz już wiem, że byli to wymieniacze... Przecież gdybym wiedział to nie naraziłbym się na takie koszty. Nie jest to garażowy mietek tylko normalny warsztat, w którym wystawiają rachunki. Opinie mają dobre plus do tego polecali mi ten warsztat znajomi. Drugi warsztat zajmuje się tylko diagnostyką i chiptuningiem i też ma dobrą renomę, zobaczymy co...
problem rozwiązany. zakupiony nowy czujnik za 480 zł i problem z głowy pozdrawiam
Ja bym obstawiał czujnik G28
Wiazka sprawdzona jest OK Jak i czym?
Jeżeli vagiem nie możesz dostać się do silnika to, albo padła komunikacja albo ECU.
Czujnik temperatury został założony nowy miesiąc temu. Błąd nie pojawia się odrazu po odpaleniu, dopuki silnik jest zimny to auto jako tako chodzi choć nadal nie ma mocy. a po przejechaniu kilku km. jak się troche nagrzeje zaczyna nie równo pracować i pojawia się błąd 00513 tak jest cały czas. I do puki auto chodzi to błąd jest aktywny. Po zgaszeniu...
Czujnik wałka na górze przy kole rozrządu zaworów ssących a wału przy kole zamchowym na dole przy łączeniu skrzyni biegów z silnikiem.
Cześć Klient podstawił auto problem z czujnikiem wału G28 niezrozumiały sygnał-sporadyczny Na desce świece + check a po skasowaniu błedu jest ok odpala od rzutu a za nastym razem długo kreci i wywala błąd. synchronizacja -0.6-0.0 Kable fizycznie obrane od czujników G28 i G40 do ECU wszystkie ok.G28 do ekranu tylko Zmierzona rezystancja kabli do ecu...
https://obrazki.elektroda.pl/7025618500_... Znalazłem schemat od pasata i wychodzi na to że czarny przewod to minus i by się chyba zgadzało Mierzylem co mam u siebie na szybko przed pracą i wychodzi ze czarny w stosunku do plusa akumulatora 14.7v A szary w stosunku do plusa 12.3v Wychodzi na to że na szarym jest rezystancja do minusa...
Słychać, że pompa chodzi, fakt pasek rozrządu zdejmowałem do wymiany czujnika położenia wałka, ale dobrze ustawiłem.
Dzięki "Kolego" na prawdę mi pomogłeś , widzę że to forum schodzi na psy .
Sprawdzić sygnał z czujnika
Witam auto nie odpala. Brak zasilania na pompę paliwa brak iskry. Przełożony komputer bez bledow z innego auta licznik i mimo. Czujnik g28 dobry prawdopodobnie brak komunikacji z ecu potrzebuje schemat pinow
RossTech - tłumaczenie 16706/P0322/000802 - czujnik prędkości silnika (G28): brak sygnału Możliwe objawy - Silnik wyłącza się - Silnik nie uruchamia się - Prędkościomierz niepracującym - Miga lampka kontrolna świecy żarowej (K29) Możliwe przyczyny - Czujnik prędkości silnika (G28) luźne - Czujnik prędkości silnika (G28) uszkodzony Możliwe rozwiązania...
Miskę zostaw w spokoju - jeśli silnik był faktycznie pojony Superolem, to możesz już się z nim powoli żegnać. Co do czujnika G28 to poczytaj - jest sporo na jego temat - od uszkodzenia samego czujnika, poprzez jego kabel, do sterownika silnika. To tyle.
Odkopię trochę. W przypadku starszych Audi i także VAGu na aparacie zapłonowym w/w błąd g28 oraz w drugim przypadku błąd czujnika Halla wynika tylko z faktu, że silnik nie pracuje tj. nie kręci się. Wniosek oczywisty: Nie szukamy błędu czujnika wału/Halla tylko po kolei na piechotę szukamy przyczyny braku pracy auta.
Gdybym miał schemacik, to łatwiej by było przynajmniej kabelki przy samym sterowniku posprawdzać bo napęcie zasilania czujnika g28 trochę mało 4,91v
Witam! Problem rozwiązany - tak jak Panowie powyżej sugerowali był problem z ciśnieniem paliwa podawanego przez pompę w zbiorniku paliwa. Był totalnie zapchany filtr siatkowy pod pompą. Siateczka wyczyszczona i wszystko jest ok. Dziękuje i pozdrawiam !
Często uszkadza się tam instalacja (starość :) ) Można podłożyć "oszusta-opornik" i zobaczyć co VAG pokaże
Witam. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć, czy sterownik silnika czyta obroty tylko z czujnika G28 czy może też z położenia wałka rozrządu? Wymieniłem ostatnio G28 ponieważ był uszkodzony. Zamiennik wziąłem z silnika 1,6 który różnił się jedynie długością przewodów, które przedłużyłem. Na chwilę obecną samochód nie odpala mimo, że pod VAG pokazuje ok...
Witam wszystkich Forumowiczów. Kolego rozwiazales ten problem wartości wałka g40? Mam dokładnie ten sam problem. W bloku 51 czujnik g28 ma tą samą wartość co g40. Auto zapala normalnie, ma pełną moc. Jedynie gaśnie podczas jazdy na zimnym, na ciepłym mniej. Kiedy gaśnie słychać charakterystyczne cykniecie przekaznikow pod kierownicą. Oczywiście żadnych...
Silnik TDI VW ... myślałem o przerwaniu obwodu od czujnika G28 ! ale czy to dobry pomysł? czy to wogóle coś da??? czy po przerwaniu tego obwodu auto nie zapali? a może ktoś ma jakiś pomysł , miejsce gdzie można by skutecznie zainstalować dodatkowe zabezpieczenie?? A może coś z czujnikiem pedału gazu F36 ???
czujnik położenia wału g28 sprawdzony, tzn podmieniony na 2 inne dobre, ale auto nadal nie chodzi tak jak trzeba, zapala z wduszonym gazem ale brak mu mocy. Nadal wyświetla się błąd o nieprawidłowym sygnale z czujnik położenia wału g28, nawet po skasowaniu on zaraz wyskakuje. Czy to może być wina modułu lub kabli?
G40 sprawdzisz podłączając na jego wyjście diodę LED z rezystorem lub oscyloskop. Błąd oznacza że czujnik nie żyję lub przerwany jest przewód od niego. Skoro zasilanie dochodzi to zobacz co jest na tym 3 przewodzie i podłącz tam oscyloskop lub diodę. Jeżeli zasilanie jest ok, sygnał nie wychodzi to G40 do wymiany.
Niestety, ale się mylisz. Ten błąd i usterka powodowały zakłócenia w parametrach pracy silnika i EGR, tak więc czujniki G28 i G40 są sprawne, ale dzięki temu teraz wiadomo, jak je można prosto sprawdzić. Teraz parametry przepływu powietrza przez EGR są w normie, co przeniosło się na normalne uruchamianie się silnika, a nie jak to było wcześniej. Temat...
Sprawdź odległość czujnika od koła pasowego. Może za duża ? Oraz czy są wszystkie ząbki na kole.
Rozruch z odpiętym czujnikiem g28 jest niemożliwy. Nie udało mi się też odpalić bez czujnika g40 .
Czujnik wału nowy? Ostatnio dopiero 3 chodził.
Czujnik wału G28 jest już wymieniony, więc w jego bym raczej nie celował. Zamówiłem cewkę, dam znać.
Witam Kod błędu 16705 to czujnik prędkości obrotowej silnika -G28 ale nie napisałęś jaki samochód Pozdrawiam
dobra a może ktoś mi powie jak wymienić ten czujnik g28 najtańszym kosztem i żeby się nie narobić jak osiołek ! Z r ó b o co prosił Sztomel,sprawdź czy masz zasilanie i masy czujników ,wymieniać będziesz sobie później
Mieszasz dwa czujniki. Interesuje cię G28. G61 to czujnik stuku
Jak najbardziej może to być czujnik g28 ponieważ to z niego jest brane w którym momencie ma nastąpić wtrysk
Tak to 1.4mpi ale ten czujnik g28 co to za czujnik w którym miejscu jest zamontowany pozdrawiam
Witam wszystkich i proszę o radę . Posiadam polo 1.4 auto jechało i nagle zaczęło szarpać wyskoczył błąd silnika i migająca kontrolka Cisnienia oleju oraz obrotomierz przestał działać . Błędy to uszkodzony czujnik prędkości g28 . Czujnik wymieniony na nowy i bez zmian . Przewody od czujnika do komputera sprawdzone , komputer sprawdzony Jakieś rady koledzy?
17746 - camshaft position sensor (g40) open or short to plus p1338-35-00 Taki komunikat wyświetla na kompie po kasowaniu powraca. Silnik nie odpala łapie tak jak by miał zapłon nie w tym miejscu co trzeba. Wyczytałem że błąd może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem g28(czujnik położenia wału) napisali że jak się nie synchronizacja z g40(czujnik położenia...
Witam ja bym się skupił na tym: 513Czujnik prędkości obrotowej silnika -G28 brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY Pozdrawiam
P0321-008
jaki załozyłeś czujnik położenia wału G28?.. oryginał, zamiennik, używka?..
Wiązkę od czujnika g28 do ecu pod kątem zwarcia .przerwy ,wilgoci.
Dzięki,sprawdzę i dam znać. Najdziwniejsze jest to że usterka występuje w momencie większego zapotrzebowania na paliwo (z reguły podczas jazdy pod wzniesienie lub szybszej jazdy na wyższym biegu) Czy zawór odcinający paliwo powinien zostawić ślad w ECU? Jak go sprawdzić? Dodano po 5 Nie mogę dojść do stanu aby kręcił i nie odpalał,za każdym razem odpala...
Ja niestety oscyloskopu nie mam. W Widzę w schemacie, ze pin nr 1 łączy sie z czujnikiem prędkości walu (g28) i razem ida do komputera, zanim sciagne pokrywe zaworow warto sprawdzić czujnik g28, czy jakby ten g28 był uszkodzony to auto by nie odpaliło??
Problem w tym że ciężko złapać ten problem. Największy wpływ ma temperatura silnika około 90 stopni i nierówności na drodze. Bład czujnika G28 i gdy już się na prawdę nie da jechać błąd położenia potencjometru pedału gazu.
Kolego Kamilmk4 ja dziś naprawiłem octavię 1.6 sr z takim samym problemem. Okazało się, że w sterowniku silnika nastąpiła elektrokorozja taśm łączących piny sterownika z płytką. Dokładnie od dołu sterownika pod tą gumową "zalewą". Właśnie z tego miejsca wychodzi masa i zasilanie czujnika g28 a przychodzi sygnał z niego. Zamontowałem sterownik używany....
Z czujnika G28.
Okazały się kabelki z czujnika G28. Polutowane i auto pali na dotyk. Temat można zamknąć Pozdrawiam
Wymiana czujnika wału korbowego.
Witam łysy 29 ch sprawdź czujnik g28 i wiązkę od niego do ecu jak radzi Rychupeja . Pzdr
Wymieniany był czujnik G28 i G40.
Czujnik wału też powinien mieć zasilanie 5V, masę i sygnał. Uszczelniacza wału od strony skrzyni nie zmieniałeś? Można jeszcze do testów wypiąć wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i sprawdzić, czy sterownik widzi obroty wału z czujnika G28 i odwrotnie. Można też sprawdzić w blokach pomiarowych, czy sterownik pozwala na odczyt obrotów z czujnika wałka...
Kiedy zmieniany rozrząd, filtry, sprawdzone podciśnienia,świece ? ' Rozrząd robiony teraz i świece kable nowe,olej, filtr, lewego powietrza nie bierze. Dodano po 6 Za pokazywanie obrotów odpowiada czujnik położenia wału (G28) W środę skupię się na znalezieniu czujnika g28. Bo to w sumie on jak kolega napisał odpowiada za pokazywanie obrotów na obrotomierzu...
1.Z przodu silnika w pobliżu koła zamachowego. 2.Zależy jakie uszkodzenie np. silnik nie daje się uruchomić , gaśnie po nagrzaniu...
Czujnika G40 czy G28 nie trzeba adaptować. Prawdopodobnie masz problem z rozrządem i stąd ten błąd. Na pompie wysokiego ciśnienia nie ma czujnika. Tam raczej jest regulator ciśnienia paliwa. Ten sam problem powrócił - czyli jaki? Ten że pompa głośno chodzi czy że jest ten sam błąd dotyczący niedostatecznej wydajności pompy? Może ten dźwięk nie pochodzi...
Witam Gdzie znajdę kostkę by sprawdzić czy dochodzi do tego czujnika napięcie (4,5V-5)?u mnie błąd pojawił się po wymianie rozrządu więc może mechanik podnosząc silnik coś urwał ,lub wtyczki nie włożył.. Silnik pali normalnie ale świeci się check i vag pokazuje:błąd czujnika g28. Zdaje się że szarpie lekko na wolnych obrotach trochę zanim nie przełączy...
Niestety nie mam Elsy, jeżeli ktoś ma to poproszę schemat instalacji i piny w ECU i jeszcze pytanie czy np. czujnik G28 jak by miał zwarcie to czy tylko jeden czujnik może dawać taki cyrk i pokazywać błędy innych czujników.
Po pierwsze nie za bardzo rozumiem co niby ma dać odłączenie ECT? skoro ten sam objaw jest bez względu na temperaturę. Jak dla mnie to swoją uwagę powinieneś skupić na czujniku G28 wraz z obwodem oraz na rozrusznik.
witam. odświeżę temat, chodzi o czujnik g28 ,a mianowicie idą do niego przewody czarny, biało niebieski i brązowo siwy i przy sterowniku nie mogę ich zlokalizować . Druga rzecz to czujnik jest w oleju ,a chyba powinien powinien być suchy. Proszę o wszelkie sugestie co do przewodów i oleju
jak ten czujnik sprawdzić ?
Audi A4 99 rok AFN, dużo to nie zmieni, ładowanie ma, bo na zgaszonym ma tylko co 12V. Może też być walnięty akumulator już. Co do obrotomierza, może zerknąć też na czujnik G28?
Witam wszystkich, minęło sporo czasu sytuacja bez zmian nowa pompa niskiego ciśnienia auto dalej nie odpala w aso drapią się po głowie i upierają że problem jest z paliwem (zapowietrza się podobno) próbowałem ich naprowadzić , że może czujnik g28 jest uszkodzony ale trzymają przy swoim że paliwo... Ehh sam już nie wiem co o tym myśleć na dzień dzisiejszy...
witam od jakiegoś czasu mam problem z moim golfem raz na jakiś czas kreci ale nie chce odpalić dopiero po kilkunastej próbie odpala a później normalnie pali błąd jaki pokazuje vag do czujnik walu g28 błąd sporadyczny nie związany z osprzętem, wymieniłem czujnik i dalej to samo gdzie szukać przyczyny?
Przeczytaj VCDSem lub jakimś Vag Comem. Polski Vag często pierdoły pokazuje. EPC świeci więc pewnie bliski koniec czujnika G28.
pomijając sondę lambda wyskakuje tez blad czujnika g28 (no signal), który wcześniej olewałem dopóki nie odczytałem, że bez niego silnik nie ruszy. ELSA podaje ze miedzy wtykami 68 i 67 ECU powinno byc 500-700omów ( piny czujnika G28), tymczasem u mnie pin 68 ma zwarcie do masy :| i najgorsze ze to zwarcie do masy ma sam sterownik ( odpinałem wtyczkę...
Witam potrzebuje dowiedzieć się w którym miejscu jest czujnik g28, ponieważ po podłączeniu pod komputer wyskoczył jego błąd kod 16706. Dowiedziałem się, że jest to czujnik położenia wału. Chciałbym aby ktoś powiedział w którym miejscu on się znajduje i czy da radę wymienić go bez kanału. Audi a4b5 1.6 silnik ANA
http://obrazki.elektroda.pl/8708901400_1... Czy to jest czujnik g28?
A co ma listwa zasilania pompowtrysków do czujnika G28, przecież nie pokazało żadnego błędu związanego z cewką któregokolwiek pompowtryskiwacza N2.... tylko G28 a lepiej jakbyś podał sam kod błędu bo czujnik to tylko stopień końcowy a jeszcze jest wiązka (ekranowana).
Silnik bez osprzętu nie zapali, podłącz go do Vaga i sprawdź co pokazuje, błędy w nim zapisane będą adekwatne do możliwości jego odpalenia, z przodu jest czujnik G28, którego może wcale nie być lub być uszkodzony.
Sprawdzę ten sterownik. A świece grzeją bo sprawdzałem. Dodano po 8 Po podpięciu pod komputer mam błąd czujnika g28. Czyli czujnik prędkości obrotowej silnika wymieniłem go Ale bez zmian. Jak przy odpalonym silniku wyjalem wtyczke to silnik zgasł czyli chyba działa prawidłowo. A do sterownika jeszcze nie zaglądałam bo nie mam kiedy. A i po wymianie...
teraz pytanie takie da się całkiem immo wyrzucić z tego auta? Dodano po 2 dzięki wszystkim za pomoc zrobilem adaptacje immo tylko mam jeszcze blad p0322 czujnik g28 brak sygnału. czy to on moze powodować ze auto nie odpala?
Moze zrob odcięcie na pętli immo. Ciekawa opcja , ale muszę trochę poczytać na temat struktury immo w VW po 2008 . Na chwilę obecną najskuteczniejszym rozwiązaniem jest uzyskanie sygnału czujnika G28 wychodzącego poza zakres , niestety zarazem będzie to najbardziej skomplikowana metoda . Co o tym sądzisz ?
Nie wiem jak jest konkretnie z BXE ale teraz większość silników ma tzw. zabezpieczenie, że mimo braku sygnału z czujnika G28 dalej pracuje na podstawie czujnika G40. Jeśli zatem podmieniłeś czujnik G28 i nic to wiązka kuźwa mać - zwłaszcza, że ekranowana może silnik podtrzymywać. Im nowsze silniki tym większe fanaberie mają. Kiedyś G28 jak był fucz...
Rozumiem, czy jest możliwe to, co czytałem w innych bliźniaczych postach że np, jest źle ustawione koło sygnałowe na czujniku g28 ? Podpowiem jeszcze, że silnik stary miał DPF A drugi który kupiłem był z wersji bez DPF i było dorabianie uchwytów oraz trójnik do chłodnicy EGR. Poza tym silniki były identyczne. Ze starego silnika był przekładany cały...
Czy czujnik o ktorym piszesz da się zdiagnozować VAGiem? przerwa w zasilaniu, zwarcie lub niezrozumiała wartość sygnału z czujnika G28 lub G40 wyjdzie na Vagu podczas odczytu błędów w 2 Fault Codes.
miałem podobny problem w innym silniku i okazało się że koło rozrządu było luźne i zmieniało zapłon :| I wywalało błąd czujnika g28-Litości.:cry:
Witam. Podczas kręcenia rozrusznikiem vcds nie widzi obrotów. Sprawdziłem przejścia od czujnika g28 do sterownika i jest ok. Czujnik ma 3 piny : masa - jest ok sygnał -który wchodzi do pinu 63 w sterowniku -i tu uwaga pin 63 jest zwarty do masy w sterowniku zasilanie - brak zasilania na czujnik ze sterownika . Czy to na 100 % oznacza padnięty sterownik...
ja mam już stanowisko do testowania sterowników tylko żeby uruchomić ten sterownik to jest trochę roboty ale mam tak jak trzeba gateway licznik i całe immo mogę jednoczesne zgrać do kupy na stole plus symulacja ecu w rożnych warunkach pracy...
Witam Gdzie w golfie 1,4 16 V 2001 r znajduje się czujnik prędkości silnika ? wyskaluje mi błąd G28 P0321 - 35-00--
ani nie ma na to wpływu oszukanie czujnika temperatury płynu chłodzącego ani nie jest to spowodowane czujnikiem G28 (wtedy byś silnika nie odpalił wcale). Przy obecnych temperaturach sprawdź czy świece żarowe grzeją i czy podawane jest na nie zasilanie oraz profilaktycznie poduszki zawieszenia silnika, masz tam z pewnością silnik ALH, pompa z pewnością...
Witam wszystkich .Mam problem z Audi A3 2005 r silnik 1.6 .Problem dotyczy błędu 00022 nieprawidłowej współzależnosci czujnika G40 i G28 może ktoś pomoże w bardziej rozszeżonej interpretacji tego błędu z góry dziękuję
temat rozwiązany :D,winna była obudowa wariatorów (alu podstawa),między nią a wałkami uciekał olej(tracił ciśnienie)i wariatory nie były napełniane olejem jak potrzeba.pozdrawiam.
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
Po analizie objawów proponuje sprawdzić przekaźnik 109, opisywany jako pompy paliwa ale z niego wychodzi zasilanie na czujnik położenia wałka rozrządu. Objawem niesprawnego przekaźnika 109 jest brak zapalenia się kontrolki podgrzewania świec żarowych wraz z pozostałymi po przekręceniu kluczyka w pozycję ON - to po pierwsze, po drugie przekaźnik 109...
Czujnik jest w porządku podmieniony z innego samochodu też nie odpala. Przyczyną może być źle złożone koło sygnałowe tam gdzie jest czujnik G28. Nie składałem dołu silnika robił to znajomy mechanik może się pomylił. Dostałem gotowy podobno dobrze zrobiony blok. Ma ktoś może schemat jak to koło ma być prawidłowo złożone. Jak to jeszcze można sprawdzić...
Dziś wziąłem ze sobą kompa jak jechałem. Kiedy auto nie chciało odpalić podłączyłem i żadnych błędów nie było. Jak odpinałem czy to czujnik wału (G28), czy czujnik temperatury wtedy komp pokazywał błędy. Auto nie paliło dalej. Jak temperatura silnika spadła do 58 stopni wtedy odpalił. Ktoś coś może podpowie?
Dostał, ale błąd dopiero pokazał się po podmianie G28. Czujnik w misce nowy i dalej nic! Zero błędów. Z ciekawostek G28 od sprawnego golfa ponownie podmieniony załażony do tego co nie chce odpalić i teraz rzecz niesamowita. Czujnik wraca do dawcy i dawca też nie zapala. Bląd tego czujnika. To już jest pandemia! :)
:((( dziś po podpięciu vcds w ecu pojawił się następujący bląd. Tracę juz cierpliwość 16706 - Czujnik obrotów silnika (G28) P0322 - 35-00 - brak sygnału gdzie ten czujnik jest?
czujnik parkować czujnik czujnik iveco czujnik czujnik czujnik wałek rozrząd
cubot smartfon oprawa philips triaki zamiennik
dekoder manta aktualizacja telewizor sharp aquos
Pralka Candy CST360L-S pobiera mało wody: przyczyny i rozwiązania Budowa drzwi piekarnika Electrolux EOB 98000X