To tak, podczas pomiaru zauważyłem, że na płytce jest widoczne oznaczenie nóżki na czujniku jako 1, co jednoznacznie określa (według mnie) nóżkę zasilającą, tak więc nastąpiła zmiana co do kolejności pinów. Niezależnie od tego jak czujnik ma wyprowadzenia, nóżki zasilania i (oddzielnie) masy powinny być połączone razem, po tym je zidentyfikujesz. Powinna...
Odpowiedź jest w podręczniku fizyki: pole magnetyczne Ziemi ma składową pionową, większą od poziomej. W podręczniku znajdziesz konkretne wartości obu składowych.
Nie, to czujnik indukcyjny, więc to on ma generować napięcie. Na wałku jest czujnik halla i ten musi mieć zasilanie.
Zachowanie układu jest prawidłowe. Zmierzone napięcie ok. 0,7V wynika z sumowania spadku napięcia baza - emiter tranzystora T2 oraz napięcia nasycenia wyjścia układu TLE i napięcia na R4. Napięcie na rezystorze R4 jest pomijalne Napięcie w stanie wysokim powinno być równe napięciu zasilania zakładając brak obciążenia wyjścia.
Dodatkowym przekaźnikiem lub tranzystorem. Skoro czujnik ma wyjście typu NPN to podłącz dodatkowy przekaźnik pomiędzy V+ a wyjście czujnika. Dalej przekaźnikiem będziesz sterować cewkę. W przypadku użycia tranzystora to musisz dodać tranzystor typu PNP, bazę tranzystora podłączyć przez rezystor do wyjścia czujnika, emiter do zasilania a kolektor do...
Czujnik halla - napięcie zasilania ,masa,sygnał wyjściowy (prostokątny)
4 pin wskazuje że to czujnik analogowy z wyjściem różnicowym. Zasilanie czujnika a jego zakres pracy na wyjściu to dwie różne wartości, zdaje mi się że po prostu potrzebujesz identyfikacji czujnika bo podejrzewasz nieprawidłową pracę. Pamiętaj że czujnik pracuje poprawnie tylko z dedykowanym magnesem, może tu leży problem ?
Hall przywiera zasilanie.
Chciałeś użyć czujnik Halla do pomiaru prędkości silnika. Nie jest on potrzebny. Zamiast niego lepiej jest użyć częstotliwości napięcia wytwarzanego przez prądnice. Zawiera ona identyczną informacje o prędkości silnika jak impulsy z czujnika Halla. Pętla sprzężenia zwrotnego w tym wypadku oznacza dodaj więcej gazu gdy częstotliwość napięcia spada.
Witam. Dzis sprawdzałem czujnik halla diodą z opornikiem 0,6kΩ i mam takie pytanie bo dioda niby miga ale w stanie gdzie koło impusatora nie jest zbliżone do czujnika dioda nadal mży(od razu po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon).Nie mam oscyloskopu ale sprawdzając w necie przebiegi z czujnika halla to napięcie gdy impulsator nie jest zbliżony...
Tak. Tam prawdopodobnie jest czujnik Halla. Napięcia płynnie przechodzą, ale na środkowym neutralnym położeniu jest środkowe napięcie, a przy wychyleniu dźwigni góra dół zmienia się płynnie napięcie. Dodano po 1 Najlepiej jakby układ czytał dokładnie 1,5 V i zadziałał.
Myślę, że czujnik Halla znacznie bardziej rozciągnie zmiany sygnału w czasie, niż czujnik optyczny.
Witam. Testowałem podobne rozwiązanie zastępując pot. analogowy czujnikiem Halla A1324 z Arduino Leonardo ( AT32u4)- działa super. Jezli masz na mysli czym zastąpić pot.analogowy 3Pin to świetnie sie nadaje do tego celu czujnik Halla A1324. Czujnik Halla masz na napięcie pracy 4.5-5V plus magnes neodymowy-czyli czujnik Halla A1324 plus magnes neodymowy...
Żeby być pewnym czy jest dobry to należy podłączyć samochód pod oscyloskop. Ale z tego co piszesz jest możliwe,że jest to jego wada. Pozdrawiam.
kupiłem nowy
Wyglada to na uszkodzony sterownik silnika lub uszkodzony przewód pomiędzy hallem a sterownikiem silnika. Pin 3 halla idzie do 45 pinu sterownika silnika. Można pokusić się o przegięcie przewodu pinu 3 na hallu i podaniu na przewód idący do halla plusa z akumulatora. Wtedy powinny zacząć docierać impulsy z halla do ECU i powinna pokazać się iskra.
Jak nie ma iskry to może być cewka WN, moduł cewki WN, czujnik Halla i w ostateczności komputer. Sprawdź czy przychodzi na cewkę napięcie, sprawdź tą wskazówkę o której wcześniej pisałem jeśli się nie podniesie to czujnik Halla.
Trzeba znaleźć np na alii... sterownik silnika bldc odpowiedniej mocy, koniecznie takiego który obsługuje czujniki halla . No i oczywiście na odpowiednie napięcie, pewnie wystarczy taki na 36V .
Witam. Mam problem z odpaleniem mojej Audi:/ Przez 2 dni stała na mrozie i stwierdziłem, że wsadzę ją do garażu aby nie stała na mrozie.Auto odpaliło dopiero za 3 razem i strasznie się dławiło jak by paliło na 3 gary.Po 2 minutach wszystko się uspokoiło i wjechałem do garażu.Tam pochodziło jeszcze z 5 min i ją zgasiłem.Nastepnego dnia z rana chciałem...
Największym problemem w połączeniu halla z cdi będzie zrobienie zasilania czujnika. Musisz zbudować układ redukujący dochodzące do kilkuset V napięcie zasilające moduł, tak aby stabilnie zasilić czujnik halla napięciem 12V. W przypadku picup coil nie ma tego problemu, gdyż sama cewka generuje impuls wyzwalający tyrystor. Zobacz na tą stronę, programowalny...
Czujnik drzwi, czujnik Halla. Sprawdzić czy jest napięcie z modułu do czujnika.
Skąd pomysł, że na samej ładowarce uruchomisz hulajnogę? Ładowarka to NIE JEST zasilacz, niektóre hulajnogi maja wręcz blokadę możliwości włączenia przy podłączonej ładowarce. Zastanawiam się po co rozbierałeś baterię, skoro dawała praktycznie właściwe napięcie? Czy sprawdziłeś WSZYSTKIE (5) przewodów łączących wyświetlacz że sterownikiem? Może sterownik...
Jest to driver z wbudowanym czujnikiem Halla. I wymaga prawidłowej polaryzacji napięcia.
Dodam, że te analogowe przeważnie w stanie spoczynku dają na wyjściu 2.5V i w zależności jaki biegun magnesu się zbliża to napięcie albo spada blisko zeru, lub osiąga prawie napięcie zasilania.
Koncepcja jak najbardziej słuszna i prawidłowa, pamiętaj tylko że napięcie Vs nie może być wyższe od napięcia zasilającego mikrokontroler. Jaka jest odległość czujnika od kontrolera?
Będziesz miał trochę przeglądania i czytania krat i not katalogowych. Na początek polecam zajrzeć na stronę TME i wrzuceniu w wyszukiwarkę Automatyka>Czujniki i przetworniki>Czujniki pola magnetycznego>Czujniki Halla Tam jest trochę czujników z parametrami od razu (obudowa, napięcie zasilania, pole itp). Z tego co piszesz to potrzebujesz czujnik z wyjściem...
Musisz zastosować taki, który mieści się w przedziale ustawianego napięcia sterownika. Metodą prób.
Siema. Ukręciłeś przewody fazowe, napięcie faz dostało się na napięcie 5V od czujników halla. Upaliło zapewne któryś tranzystor w półmostku. Mógł przebić na bramkę więc driver w półmostku także jest uszkodzony (niby ma zabezpieczenie ale często się nie sprawdza). Skoro zapala Ci się wyświetlacz ale nic się nie da zrobić i nie pokazuje stanu baterii...
Nie ma tam żadnego stabilizatora napięcia - jest czujnik halla. To jest silnik z tzw. elektronicznym komutatorem, odwracając zasilanie można go co najwyżej spalić. W budowie i zasadzie działania rzeczywiście bardzo przypomina silnik krokowy.
Masa jest poprawiona w obu przypadkach. Auto wchodzi na takie obroty niezależnie czy wtyczką od pedału przyspieszenia jest wyciągnięta czy nie. Pedał gazu i ECU widzi odczyty z pedału i są one poprawne. To nie jest spadek napięcia, z tego co się orientuję czujnik halla generuje napięcie wskutek najechania czujnika na ferromagnetyk tzw. koronkę np abs...
Skoro nie wiesz co to za czujnik Halla i jakie ma parametry to musisz zapytać wróżkę. To mogą być dwa wyjścia OC i wtedy możesz pod port logiczny podpiąć, ale równie dobrze to może być napięcie różnicowe z czujnika.
Przy jakim największym oporze sterownik zachowa się tak samo, jak przy zwarciu? A przy tym mierzyć napięcie na tym oporniku.
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Witam zainteresowanych tematem , dodam tylko , że chodzi głównie o wyjścia napięć na silnik ze sterownika , na początku przy pierwszej wymianie było słychać tylko cyknięcie i robiło się zwarcie na jednej z faz i oczywiście przy wejściu baterii. Po reanimacji tj. wymianie tranzystorów i drivera sterującego nimi nie robi się już zwarcie ale rower tj....
To trzeba by sprawdzić cewke wysokiego napięcia, lub czujnik halla na wale. Dodano po 6 Chodzi mi o czujnik halla na wale rozrządczym i można jeszcze sprawdzić przemiennik magnetyczny na wale korbowym.
Oczywiście, jak zaciskam powoli hamulec, to napięcie na wyjsciu czujnika halla rosnie. Tylko zastanawia mnie, czy w tym przypadku nie ma opcji tzw. "siły" rekuperacji. Hulajnoga to kugoo G3
Silnik BLDC, silnik bezszczotkowy prądu stałego o kącie 120’ (sądząc po 5 przewodach). Posiada 3 czujniki halla (3 kabelki + zasilanie) zasilane napięciem 5V (typowo). Te 5 kabelków ma zastosowanie dla sterownika. Można silnikiem sterować bez nich, wykorzystując tylko 3 grube przewody. Halle dają lepsza charakterystykę pracy sterownika, a tym...
A czy jest możliwość, żeby sprawdzić czy hallotron włącza się pod wpływem bieguna N czy S?, bo jeden biegun powoduje pojawienie się na wyprowadzeniu czujnika halla napięcia, a biegun przeciwny powoduje zanik tego napięcia. Da się sprawdzić jaki biegun co powoduje?
Witam. Zrób zdjęcie, jak nie dostaniesz takiego samego potencjometru to mozesz uszkodzony potencjometr przerobić i dodać czujnik halla z magnesem. Czujnik halla działa na napięcie 4.5V-5.5V.
Raczej ma oświetlenie na dane napięcie. Driver prądowy prosto w lampie.
Witam Czy ktoś jest zorientowany jakim napięciem jest zasilany czujnik halla przy skrzyni biegów sterujący szybkościomierzem w Peugeocie 106 i skąd jest brane to napięcie bo nie chodzi licznik a czujniki halla były zasilane napięciem 5V i 12V ja nie mam schematu a we tyku brak jest napięcia jest masa i przewód sygnałowy do licznika też nie ma przerwy....
Sprawdzenie czujnika Halla: podać napięcie +5V na czerwony, czarny masa. Na prawej nodze czujnika powinno się pojawić napięcie ok. 4V przy ZMIANIE pola magnetycznego - przyłóż magnes raz N, raz S. Zastosować/ wymienić możesz uszkodzony czujnika na praktycznie każdy bipolarny, np. SS41F W przypadku uszkodzenia jednego zwykle wymieniam wszystkie trzy,...
Witam. Potrzebuję przeskalować napięcie z czujnika halla z zakresu ok.0,9-4,2V na zakres od 0-3,2V. Macie jakiś pomysł?
Dziś sprawdziłem jeszcze wtyczkę od czujnika halla, napięcie na pinach wtyczki 1 i 3 wynosi 4,95 czyli książkowe, podczas pomiaru zginałem wiązkę we wszystkich kierunach i napięcie jest bez zmian. Tak więc wykluczam uszkodzenie wiązki, czujnik dodatkowo przeczyściłem, styki na wtyczce również i nadal to samo, żadnej poprawy. Doczytałem, że może to być...
Z zasady działania jest to proste, czujnik Halla daje napięcie proporcjonalne do indukcji magnetycznej, wytworzonej przez przewód z prądem, oraz prądu płynącego przez czujnik, napięcie jest niskie czyli trzeba je wzmocnić wiec potrzebny jest czujnik Halla i wzmacniacz, ale są też dostępne gotowe czujniki ze wzmacniaczem. Urządzenie może posiadać zamknięty...
Czujnik Halla, symbol 49E, unipolarny. Napięcie zasilania do 25V Pod wpływem pola magnetycznego na wyjściu pojawia się napięcie w zakresie 0.8V-4.2V Koszt: 2zł Czym się różni działanie czujnika Halla od działania rezystora, gdy uzyskujemy na wyjściu dokładnie ten sam efekt - napięcie zależne od nastawu mechanicznego pokrętła? ;-)
Teraz to zgłupiałem w czym problem i dlaczego nie ma napięcia na czujnik Halla. Nie ma i nie będzie bo masz uszkodzony moduł. Jak dochodzi do uszkodzenia czujnika Halla należy wymienić czujnik + moduł (moduł można naprawić). Jeżeli wymieniłeś tylko sam moduł, ponownie doszło do zwarcia i uszkodzenia modułu. Moduł nowy, używany ale sprawny, bo poprzedni...
Witam Jeśli zależy Ci na częstym (kilka razy na sekundę) załączaniu i rozłączaniu to musisz zastosować sterowanie za pomocą SSR sterowanie 24vdc, lub tworzyć coś na tranzystory IGBT Jeżeli przełączać chcesz kilkadziesiąt razy na minutę to proponuje zastosowane czujników przemysłowych czujników hallotronowych połączonych w szereg lub równolegle zależnie...
Błąd P1174 - Ford. To może sugerować nieprawidłowe ustawienie rozrządu podczas wymiany. Najlepiej byłoby podłączyć IDS-a i sprawdzić sygnał z czujnika CMP oraz napięcie na nim (to jest czujnik Halla). Jeżeli kształt jego sygnał byłby prawidłowy, to bym sprawdzał rozrząd. ---skoro czujnik został wymieniony na nowy i nadal jest ten sam błąd. Ale może...
Witam, Posiadam uszkodzoną wkrętarkę Einhell z silnikiem bezszczotkowym, po wciśnięciu spusutu świeci dioda, silnik przeważnie nie reaguje lub piszczy – czasami jednak rusza, jeżeli odpowiednio ustawi się wirnik w jednej pozycji, wtedy wkrętarka startuje i działa, lecz po zatrzymaniu sytuacja się powtarza. Sprawdziłem mosfety – żadnen z nich nie ma...
jeżeli jest to czujnik Halla to musi być napięcie,prawdopodobnie 5V ze sterownika,a może sterownik jest zablokowany(immo)
Sprawdź nie tylko 5v ale także masę.Żeby jako tako ocenić ten halla to wystarczy zwykła dioda.Drugi czujnik to samo odłącz i sprawdź napięcie na wtyczce powinno być 5v.Jeszcze ten błąd którym trzeba się zająć to Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 .Odczytać korekty i wskazania MAF.Być może lewe powietrze w dolocie.
Czujnik halla przeważnie daje zero / masę/ i tym steruje wzmacniacz zapłonu. Wzmacniacz sprawdź , kluczując go masą , na pinie , który jest sterowany z halla.
Nie jestem pewny iż wiem o co Ci chodzi ale po mojemu to wygląda tak: 1.Dzielnik napięcia i jedno z wejść analogowych arduino. Ewentualnie pomiędzy nimi przetwornik ADS1115. A prąd mierzony z czujnikiem halla będzie niestabilny(z własnego doświadczenia), ale może miałem jakąś podróbkę.
Witam Składam hulajnogę kupiłem silnik bez czujników halla. Ponieważ nie chciało to działać z moim sterownikiem zamontowałem czujniki halla do koła. https://obrazki.elektroda.pl/8743475000_... I dalej nie działa . Wszystkie przewody podłączone prawidłowo, czujniki halla to 3X 41F ( wszystkie ok sprawdzone ) https://obrazki.elektroda.pl/6086170800_...
Tak, masz rację. Brakowało tam rezystora. Jeszcze mam pytanie, jak pomierzyć zgodność faz (zasilania) z poszczególnymi stanami czujników Halla? Ja to robiłem tak, że wykonałem z rezystorów 15 kΩ gwiazdę i wpiąłem ją pomiędzy wejście trzech faz silnika. Sondę oscyloskopu podłączałem po kolei do każdej fazy, a masa sondy za każdym razem do punktu wspólnego...
Cewka albo czujnik halla
cewka jest z modułem do kupy. Nie mozesz mierzyć oporów cewki we wtyczce bo to wtyczka do modułu. Końcówki uzwojeń masz na śrubkach pod mała klapką plastykowa na cewce. To i tak guzik daje bo cewka pracuje na wysokim napięciu i dopiero podczas pracy wychodzą usterki, wymień jesli masz wątpliwości, choćby pożycz z dowolnego 4-cylindrowego polo, golfa,...
Imbus 6 w rękę, wkładasz ją z tyłu za silnik, czujnik jest tuż nad prawą półosią, wyciągasz, mierzysz, na wtyczce są 3 piny masa, +12V i impulsy (to jest czujnik halla, więc napięcie na ma się zmieniać od zera do 12V przy kręceniu) Podstaw coś pod auto bo po wykręceniu czujnika ze skrzyni wyleje się setka oleju
Jeżeli to silnik AAH i sterownik Hitachi , to napięcie 5V na halla pobierane jest z pinu C7 sterownika , a sygnał na pin C8 sterownika. Przedzwoń te przewody ,albo krosuj.
1234567890 podałem link do strony z dokumentacją tam masz wszystko max prąd 0,8A max napięcie 16V , układ nie wymaga czujników Halla , praktycznie każdy silnik z Hdd ruszy , oczywiście musi być z układem uzwojeń połączonych w gwiazdę
Witam mam Opla jak w temacie od jakiegoś czasu pojawia się problem z iskra na wyjściu za cewka nie ma iskry , po kilku próbach kręcenia nagle iskra się pojawia i samochód pali normalnie i tak jest spokój na powiedzmy dwa tygodnie , dziś sytuacja się powtórzyła znów po odpaleniu zgasł potem odpalił i znowu zgasł tylko tym razem chyba na amen czy przyczyna...
czujnik halla, musi mieć podane napięcie, żeby zadziałał, wyjście typu oc, jak "zobaczy" magnes, to poda masę
srodkowy sygnał skrajne plus i masa
Witam. Temat dawno nie był odświeżany, ale mam problem. Alhambra '97 2.0 silnik ADY z podtlenkiem LPG. Rozrząd ustawiony, czujnik Halla w kopułce rozdzielacza sprawny, napięcie 11,9 V. Cały czas wywala błąd czujnika Halla. Teraz jeżdżę z wypiętą kostką od Halla z kopułki rozdzielacza, kasuje błąd na włączonym silniku i silnik pracuje normalnie do następnego...
Czujnik Halla odczyta ci tylko jedną wielkość (pole magnetyczne) Natomiast wielkość pola magnetycznego określa tylko prąd płynący w przewodniku, a nie napięcie 🙂 Dla prądu 1A i napięcia linii 10V oraz dla prądu 1A i napięcia inii 1V wskazania czujnika Halla powinny być takie same.
Masa jest, napięcie 5v też jest, tylko na środkowym jest 9,5V na odłączonej wtyczce od aparatu, a czy tam nie powinno być zero na odłączonej wtyczce?
https://obrazki.elektroda.pl/7844784000_... Jak widać na schemacie czujnik wałka ma wspólną masę z paroma innymi i wspólne zasilanie z czujnikiem ciśnienia doładowania. Skupił bym się na sprawdzeniu tych połączeń i napięć zasilających czujniki
Sprawdziłem dokładnie i tylko 2 zewnętrzne styki służą do zasilania. 3 ścieżki widoczne na środku są podłączone do czujnika halla. Zasilanie silnika napięciem dc nie daje żadnego efektu. Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne.
Jak nie odpala to sprawdz wysokie napięcie , czujnik halla zepnij z masą poprzez środkowy przewód musi przeskoczyć iskra z cewki.
Ściągnij wtyczkę z czujnika halla i zwieraj środkowy, zielony kabel do masy, jak zacznie klikać wtryskiwacz i dalej nie będzie iskry, to padł cewkomoduł Sprawdzałem. Połączyłem z masą środkowy zielony przewód i zalączał sie wtryskiwacz ale nie cykał (tylko czasami coś cykło). Napięcie na wtyczce z czujnika Halla 5V . Napięcie wtyczki z cewkomodułu...
Symbol tranzystora oznacza na tym schemacie blok elektroniki. Budowę takiej elektroniki poznasz czytając o budowie czujników i ich działaniu. Oczywiście, że jest możliwe, że będzie tam jakieś napięcie.
Jak w temacie , stwierdziłem brak napięcia na czujniku hala . Czy uwalony sterownik ? Siemens SPW4 233 (interesuje mnie rozkład napięć)
Wymieniłem czujniki Halla w silniku na takie z niższym zakresem napięcia i błąd E003 zniknął, ale silnik dalej nie reaguje na manetkę ani czujnik PAS. Zgłupiałem trochę.
Być może jest uszkodzone wejście w uC (może jakieś chwilowe za duże napięcie uszkodziło jednocześnie czujnik Halla). Nie mam teraz płyty pod ręką, aby pomóc ewentualnie coś z pomiarami - może ktoś inny pomoże.
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) 61 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie 66 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie 73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie 94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
Witam forumowiczów. Mam problem ze swoją Zafirą. Pojawia się ciągle błąd p0335-20. Sprawdzone 3 czujniki wału oraz 3 czujniki wałka rozrządu. Auto dochodzi maksymalnie do 4.5tys. obrotów, a następnie zapal się check i maksymalnie 3 tys. obrotów. Sprawdzony został przewód do czujnika wału i jest przejście prądu. Jeżeli chodzi o napięcie czujnika wałka...
Zanim zabierzesz się za ECU. Trzeba sprawdzić rozrząd i synchronizacje CKP z CMP. Niemniej opis za wysokiego napięcia na to nie wskazuje.
witam mój problem polega na błędzie w ecu po zrestartowaniu ecu wyskakują dwa błędy po pierwszym odpaleniu błąd 94 zbyt wysokie napięcie czujnika halla po każdym następnym wyskkuje błąd 93 zbyt niskie napięcie czujnika halla na zaśliniu zapłonu jest czasem 9.5v a czasem 10v dodam jeszcze że błędy wyskakują w czasie żeczywistym na odpalonym silnkiu .podczas...
Witam, proszę o podpowiedź jaki zamiennik czujnika halla o oznaczeniu 432 709 z robota planetarnego. https://obrazki.elektroda.pl/3371741300_... AI: Jaka jest marka i model robota planetarnego, w którym używany jest czujnik Halla 432 709? Tessa easy cook single TSA3545-B AI: Czy możesz podać specyfikacje techniczne czujnika Halla 432...
Witam. Jak można sprawdzić czujnik Halla w drzwiach zmywarki, ewentualnie jak można obejść go by sprawdzić czy to on stanowił problem. Do czujnika dochodzą 2 przewody na których jest napięcie 13,8V.
Nie wyświetla usterki silnika - to znaczy, że kontrolka świec się nie zapala? Czy jednak sprawdzałeś błędy testerem i ich nie ma? Jeżeli nie ma żadnych błędów i gaśnie po nagrzaniu silnika - to może być, że czujnik CHT temperatury silnika jest uszkodzony lub jego wiązka. W oprogramowaniu jest zaimplementowany system ochrony silnika przed przegrzaniem,...
Przy 2 machych dzieciach i zmianowej pracy Arduino ogarne po.... 10 latach? Dlatego proszę was o pomoc w napisaniu programu. Ktoś kto czuje się na siłach program napisze w 20 minut. Przy Arduino taż się nie upieram. Jeśli czujnik odbiciowy IR mogę wstawić to układu zamiast Halla to będzie super. Czy przebiegi z czujnika odbiciowego będą tak samo interpretowane...
Na tą chwilę właśnie nie mogę potwierdzić na jakie napięcie ale czekam już za odpowiedzią w tej sprawie (napięcia zasilania)
Witam Mam taki problem. Posiadam samochód Seata Alhambra rocznik 1996 2,0 ADY 116 km. Nr sterownika 037 906 025 B. W czasie jazdy zaniemógł i nie chciał odpalić. (brak iskry) Hall ok czujnik wału ok cewka ok sterowniki 2 szt ok immo ok przekaźniki ok ma ktoś jakiś pomysł ?? co może być nie tak ?? w czasie kręcenia spada napięcie na czujniku halla miedzy...
Czy to przypadkiem nie jest zdublowane złącze czujników halla?
Z działaniem na symulatorze jest tak, że jeśli zasymulujesz działanie elementu różne od rzeczywistego, to i symulacja na ogół różni się od rzeczywistości. Sprawdziłeś, jakie jest rzeczywiste działanie tego "czujnika Halla" (np. jakie napięcie z niego uzyskujesz)? Czy ten czujnik ma rzeczywiście tylko 2 nóżki? (jeśli tak, to prawdopodobnie jest to magnetoopornik...
Zobacz jak ja to ustalałem na innym silniku: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... Czytałem ten artykuł, aczkolwiek dalej mam problem z oznaczeniem, które wyprowadzenie odpowiada za co. Podejrzewam, 2 ścieżki, że są zasilające, bo biegną do każdego czujnika. Czy mogę uszkodzić czujniki halla przez podłączenie...
Zakres w jakim będzie działć to 0.5v-4.5v. Wpiszę chłopaki wam dokładne wartości przy których podczas przełączania biegu ECU widzi konkretne położenie czujnika (napięcie na wyjściu z halla) bo działa też z pewnymi "widełkami"
W ksiazce serwisowej jest tak napisane. Sprawdzalem u dwoch osobo z tym samym silnikiem i maja tak jak w ksiazce czyli 4,5v. To wyglada na to ze u mnie jest cos nie tak :cry: http://obrazki.elektroda.net/20_11845370...
Proponuję sprawdzić czujnik halla na wale, bez niego napewno nie zapali, chociaż ten drugi też jest ważny. Mierzyłeś oporności tych czujników?
zaczely po jakims czasie pokazywac na wejsciu pomiarowym bzdury. Zasilanie to alternator ciezarowki. Możliwe, że przepięcia z czujnika Halla uszkodziły wejście układu komparatora.
Kontrolka świec żarowych informuje o występowaniu usterki wpływającej na prace silnika- jak to napisał sigwa18. Najlepiej jak zrobisz diagnoze bo tak to można gdybać i sie narobić sprawdzając wszystko. Czujnika halla nie sprawdzisz zwykłym miernikiem -trzeba oscyloskop i masz przebieg napięcia. Inaczej go popsujesz-nie wolno mierzyć rezystancji
Witam, Walczyłem długo, byłem z nim w końcu naprawie, powiedzieli, że silnik padł. Cena za naprawę mnie zabiła więc zabrałem go z powrotem i postanowiłem sam wymienić silnik. Tak zrobiłem, kupiłem dokładnie silnik z kołem do mojego roweru, ten sam typ. I .... nie działał. Dziś sprawdzam nadal i chyba znalazłem problem ale potrzebuję pomocy. Zauważyłem,...
Foo, przemyślałem sprawę i po paru browarkach doszedłem do wniosku,że Hall u Ciebie chyba jest ok. Bowiem jak sobie dobrze przypominam( miałem awarię czujnika Halla 5 lat temu), to u mnie przy niesprawnym czujniku kontrolka swieciła sie CAŁY CZAS! Proponuje więc sprawdzic,czy masz napięcie na zacisku 15 cewki zapłonowej przy właczonym zapłonie oraz...
Wszystkie WV i ich grupa mają sygnał minusowy z hala tyle wiem przez te wszystkie lata.Może bedzie tam 12V ale takie które nie zaświeci żarówki.Dioda się zapali i będzie mrugać przy kręceniu.Na środkowym jest z reguły sygnał i podczas kręcenia bedzie pojawiać się tam masa z pustką. Jakkolwiek by nie patrzeć to na skrajnych przewodach ma się pojawić...
Najlepiej rolki 5km/h oscyloskop podpięty pod czujnik i sprawdzenie jakości impulsu. w E39 48imp/obrót kola. Często byly czujniki Halla dlatego mierzy się napięcie oraz jakość impulsu.
ma ktos z tu obecnych jakies opracowania na temat czujników halla
Jak to sprawdzić?? i gdzie szukać czujnika Halla? mam dwa czujniki z przodu tzn. od strony rozrządu ale one wyglądają na czujniki spalania stukowego.I jeśli nie mam synchronizacji to czemu pokazuje czujnik Halla z informacją za wysokie napięcie. Dzięki za zainteresowanie bo autko potrzebne a tu nagle po wymianie rozrządu taki Zonk. Pozdrawiam. Grzesiek...
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
delonghi czujnik halla pralka czujnik halla czujnik halla passat
podstawowy narzędzie lutowniczy korad ka3005 wentylator sterownik lm339
Kod usterki P2562 - Czujnik położenia sterowania doładowaniem turbosprężarki Brązowa masa w pojemniku na sól zmywarki - przyczyny