Co ma Vss do odpalania? Błąd o numerze P0321 to czujnik halla na wałku rozrządu.
Podałem już numer czujnika wałka rozrządu wyżej.
Do wymiany czujnik obrotów wałka rozrządu,dość szybka operacja,bez demontażu paska.
Jak masz uwalony ten czujnik to autko niefajnie pali i ma odcinke na 5000obr. I wywala błąd czujnika wałka . Teraz pochwal się który z tych objawów masz.
sprawdz czujnik halla
A moze to byc przyczyna czujnika halla ?
A łańcuch??? Napinacz hydrauliczny sprawny ?? nie ma synchronizacji miedzy wałem , a wałkiem ssącym . Ile ogniwek jest miedzy znakami na wałkach ??
Witam. W końcu jakaś sensowna podpowiedź. dzięki. Zdejmowałem tylko kopułke, i po wstępnych oględzinach na oko to jest ok, iskra jest na wszystkich świecach. w sumie kopułka jest nowa, ale wiadomo jak to z nowymi częściami, jakościowo są coraz gorsze. W którym miejscu jest ten czujnik halla?
No tak to jest błąd czujnika który znajduje się za kołem wałka rozrządu. Błąd czujnika halla brak sygnału- stały
A ja powiem krótko; jest taki przekaźnik "19" ... :) No rzeczywiście powiedziałeś ale co mają wycieraczki do cewki zapłonowej. Wracam do tematu. Wyciągnij wtyczkę z aparatu zapłonowego. W środkowy pin (w kablu)włóż kawałek przewodu. Wyciągnij przewód wysokiego napięcia (ten w środku kopułki) włóż do niego świecę i umieść ją w otworze do wyciągania...
dobrze szukasz i dobrze kolega podpowiada cewka albo czujnik halla nic innego.
To raczej jest problem z elektryką. Prześwietl kable od czujnika halla do ECU żarówą min 45 W.
Czujnik halla masz bodaj w aparacie zapłonowym: Bez wyciągania przewodów WN z kopułki odczep zatrzaski 2szt i podnieś wszystko razem z kablami do góry. Kabli nie odłączaj. Ściągnij palec rozdzielacza do góry i nie krec nim na boki. Teraz sciągasz okrągłą plastikową osłonke i juz masz czujnik halla ;) prowadzi do niego konektor z 3-ma przewodami. Jezeli...
Tak właśnie chcę zrobić- widzę że mocowanie kopułki jest na takie jakby zatrzaski--jutro to kupię i zobaczę. Dodano po 4 A czy ktoś się orientuje może czy w tym silniku ( pf 107 km) jest moduł., czy tylko cewka? Czy jest czujnik halla?
Ty masz aparat zapłonowy na wałku rozrządu (jak na zdj. w 1 poście), czy w bloku silnika ?. Ten od passata będzie pasował tylko w tym drugim przypadku Moduł od poloneza nie będzie współpracował z czujnikiem halla, musisz gdzieś zdobyć moduł tsz (golf mk II, passat b2 i inne vw z lat 80)
Tam jest czujnik halla, nawet jak by cała koronka była z magnesu to by się nic nie stało.
ok to też sprawdze Dodano po 1 jak wymienic ten czujnik halla w tym aparacie zapłonowym?
Proponuję sprawdzić "u źródła" czyli czujnik Halla w aparacie zapłonowym - czy ma impulsy na wyjsciu (gdy auto nie pali).
A to nie jest czujnik Halla ?? Łatwo można sprawdzić działanie na "stole"...
https://obrazki.elektroda.pl/7456967000_... Tam masz halla w czujniku.
Wiesz co to jest czujnik Halla? Obroty widzi?
Sprawdź czy tarczka przesłonowa czujnika halla w aparacie ma założony klin (taki cieniutki pręcik), być może ktoś, kiedyś wymieniał czujnik i zapomniał go założyć
Winnym okazał się czujnik halla, który bez powodu podciągał sygnał. Po wymianie sygnał jest GND <-> 12V :)
ma ktos schemat płytki modulu sterowania szybami? i czy mozna zastapic ten czujnik halla jakims zamiennikiem?
a czy może być uszkodzony aparat zapłonowy tam jest czujnik halla - można to sprawdzić?
kabelki z zabkami do lapki miernik i jedziesz po kolorach od czujnika do licznika!
Czujnik halla, zerwany pasek rozrządu, stacyjka i wiele innych możliwości. Daj to naprawić komuś kto ma o tym pojęcie.
ida do kompa. http://www.autoelectric.ru/auto/vw/passa... pozycja B132
Dzień dobry mam do was pytanie,czy czujnik powino być słychać podczas jego pracy.Na kompie nie pokazuje jego pracy na rozgrzanym silniku. Masz na myśli czujnik Halla? Chodzi Tobie o czujnik na wałku rozrządu?
Dziękuje za odpowiedzi ale problem nie znikł dalej jest to samo po wymianie czujnika Halla i położenia wału. Proszę o jakąś podpowiedź.
Albo pompa nie dostaje zasilania, albo wtryskiwacze. Tam jest sterowanie fullgrup, więc wszystkie dostają zasilanie +12V z tego samego przewodu, sterowanie masą przez sterownik z drugiego. Pompką steruje Digifant poprzez przekaźnik w skrzynce bezpieczników. Jest tylko jeden. Pompka powinna uruchamiać się na chwilę, po przełączeniu kluczyka w pozycję...
Spróbój go wymigać http://vw2.info/vwforum/kody/ Ja podejrzewam czujnik Halla albo sonde
Dziś dokładnie przejrzałem samochód i: Czujnik halla sprawny Świece mokre Cały aparat zapłonowy również sprawny. witam , kloego wyglada na to ze modul zaplonowy siedzi
Sprawdź czujnik Halla on naprawdę lubi padać, metoda sprawdzania Halla była opisywana na forum. Znajomemu padł w takim samym silniku (tylko w Passacie i ma inny kolektor dolotowy ale reszta ta sama).
czujnik halla lubi robić takie rzeczy.
stawiam na czujnik HALLA,miałem podobny przypadek w PASSACIE
Sprawdź obecność plusa na cewce ( module cewki - u mnie w B4 2,0 8V cewka jest zespolona z nodułem elektronicznyn\m - padła kiedyś i kicha...) JAk jest plus to wykluczysz przyczyny poza układem zapłonowym, ( alarm, immo, stacyjka) Wtedy albo cewka z modułem albo układ sterowania od strony aparatu zapłonowego ( tam też pewnie elektronika - czujnik Halla....)...
A więc: kod silnika: ADR gaz do sondy nie jest podpięty ponieważ instalacja gazowa jest nawet bez silniczka krokowego. Wymontowałem dziś mixer, zadeklowałem dziurę i próbowałem jeździć na benzynie ale nadal przy 3000obr jest słaby. Błędy jakie się pojawiają to wtryskiwacze przy przełączeniu na gaz oraz raz pojawił się błąd czujnika halla-błąd sporadyczny.
Z tego co wiem w passacie jest kilka czujników temperatury (różne kolory) i jeśli jest zamontowany inny może być podobny efekt, spróbuj założyc ze starego silnika.
Musiały lać wszystkie na raz, bo jedynym czujnikiem położenia wału jest hall w aparacie i sterownik nie jest w stanie określić gmp 1 cyl. Natomiast jedna z nowszych 2l miała czujnik położenia wału za filtrem oleju (koło foniczne było przykręcone do przedostatniej przeciwwagi wału).Aparat w tym modelu miał tylko jedno "okienko" w przesłonie czujnika...
Zgodnie z obietnicą masz live odczyt z wiązki z passata: 1 modułu (liczymy zgodnie z numeracją, czyli od prawej): 1: cewka wn 2:masa (kluczowa dla działania modułu) 3 masa halla, pewnie połączona z pin 2 4 +12V po stacyjce 5 zasilanie czujnika halla 6 impulsy z czujnika halla
Tak skasowałem, 17936 ciągle jest rozważam zakup nowego czujnika halla, przeczyszcze jutro przepływke i przepustnice.
Czy w tych modelach mozna wymienic sam czujnik halla czy trzeba wymienic cały aparat?
A swiece i kable to wymieniałeś czy tylko sprawdzałeś jak sciagniesz kopułke i potem osłone to zobaczysz czujnik halla zobacz czy nie zanieczyszczony
Stawiam na zapchany kat.
jesli przed wymana bylo ok to sprawdzic jeszcze raz ustawiene rozrzadu,jak to dobrze podpiac vaga zerknac co pokazuje, piny w ecu do polozenia walu 56,63,masa. do czujnika halla na walku rozrzadu 62,76,masa
Wymieniony czujnik to oryginał Boscha?Z własnego doświadczenia wiem że zamienniki wytrzymują kilka miesięcy.
To jest czujnik halla,tu mozesz poczytac na ten temat.Pozdro... http://fizyka.polsl.gliwice.pl/dydaktyka...
Sprawdź czujnik halla. Filtr paliw i syczniki pompy . Sprawdź cy imo nie odcina.
Wgórnym rzędzie 3 od lewej. Wsterowniku pin nr.9. Sprawdż sam przekażnik czy zamyka i przenosi. Czujnik halla nie do iskry, na wale jest przemiennik magnetyczny, i modół zapłonu.
wiesz nie bardzo znam się na elektryce i nie rozumiem tego schematu proszę o wyrozomiałość. 1 cewka 1 .ok. pin 1 do cewki pod nr.1 2 masa u mnie pin 1 nie rozumiem 3 czunik halla "-" ok. 4 zas + 15( na cewce) u mnie pin3 nie rozumiem 5 czujnik halla "+" ok. 6 czujnik halla "0" u mnie pin 2
Do 4000 obr idzie na luzie czy obciazeniu masz halla jeszcze na wale czy tylko w rozdzielaczu.Zimny zacznij do ntc napiecie i opornosc.
cewka, czujnik halla ?
Nie czytałem całego forum, ale z oznak Twoich usterek wynika że masz walnięty czujnik Halla wkrecany w skrzynię bioegów, zaraz nad kołem zamchaowym. objawy moga wskazywać na uszkodzony układ zapłonowy, świece, przewody wysokiego napięcia, wałek eozrządu, itd, ale to w rzeczywistości jest ten czujnik, ja miałem w Citroenie podobne objawy, jak uCiebie,...
Bo coś się zepsuło. Pierwszy podejrzany czujnik Halla w aparacie zapłonowym, drugi sam moduł Digifant.
Idąc za radami wszystkich i znajomego wymieniono: kopułkę, palec rozdzielacza, przekaźnik pompy, kable wysokiego napięcia i ... kostkę stacyjki, po której usterka tymczasowo znikła. Tymczasowo, bo wilgotność powietrza jest obecnie względna, a usterka objawiała się podczas gdy na dworze było dość wilgotno. Teraz pozostaje mi tylko czekać na wilgotny...
Sprawdź podstawę wtrysku, potencjometr przepustnicy i jeśli masz możliwość podmień aparat zapłonowy. Mnie tak szkolił w Passacie z tym samym silnikiem "umierający" czujnik Halla. 11 litrów na trasie to trochę dużo. Mnie Passat palił niecałe 10 na trasie a 12 w mieście, no ale może "masz cięższą nogę" ;). Sprawdzenie, ew dołożenie masy na silnik to też...
Ja bym stawiał na czujnik położenia wału ( to daje informację do komputera -miałem taki objaw w passacie 2,0 8V) lub na czujnik halla w aparacie zapłonowym. Generalnie najlepiej podłączyć do komputera diagnostycznego.... Pozdr.J.
Podłącz się bezpośrednio pod cewkę zapłonową (omiń kopułkę) i sprawdź czy jest iskra. Inne opcje: cewka, moduł zapłonowy, czujnik halla
czy musi być immobilizer dedykowany dla can. Nie, wystarczy jakikolwiek immobilizer. Dla wygody montażu - szczególnie jeżeli nigdy tego nie robiłeś w Passacie B7 - użyj interpretera CAN, np. SEO CAN-Dv - będzie Ci łatwiej montować i niczego nie uszkodzić w samochodzie. założyć na jakimś czujniku halla ale nie wiem czy widzi go sterownik w tym silniku...
Świece są mokre...
Dostarczono mi czujnik, niestety zamiennik - auto odpala, nie gaśnie po nagrzaniu ale wywala błąd 515 - rozrząd OK - kręci sie wtedy do 4,5tyś po wykasowaniu znów kręci do końca. Czy ustawienie zapłonu w tym silniku jest tak ważne, że gubi synchro z tego powodu ?? a może znów nieciekawy czujnik Halla CKP - (oczywiście nie ten w aparacie zapł.).
Witam. Specjalistów. Mam problem z moim paskiem i mam nadzieje, że ktoś z Was mi coś doradzi. Problem wygląda tak. Zakupiłem paska B5 1.8 125 KM ADR, 1999 rok. 189 000 km. Po zakupie wymieniłem rozrząd i napinacz hydrauliczny. W poniedziałek przyszedł czas na wymianę łańcucha rozrządu. Dodam, że autko działało w 100% sprawnie. Pojechałem do mechanika....
Na początek umyj przeplywomierz i przepustnice. Do tego sprawdź oscyloskopem ten czujnik wałka. Sprawdz w modulach zegarach i silniku komputerem przy nagrzanym do okolo 60 stopni silniku czy jest ta sama temperatura. Czy rozrzad byl robiony ?
Ja bym obstawił czujnik Halla, albo jakiś luz w rozrządzie, wyrobiony jakiś wpust albo co;)
Magnesy są w tej taśmie przysłaniającej szczelinę w której porusza się lewarek, a czujniki halla w płytce drukowanej pod deklem (wyglądają jak tranzystory smd)
w tym silniku jest czujnik halla w aparacie i jemu nalezy sie przyjzec-ja stawiam na niego
Cewka ma mieć masę i zasilanie to można sprawdzić żarówką ,pozostałe dwa przewody to sterowanie z ECU i tu oscyloskop się przyda. Jeśli nie będzie sterowania to trzeba szukać dalej . Czujnik położenia wału, czujnik Halla ,przewody między cewką a ECU itd.
kolego ja juz turbo wymienilem z passata ktorym sie wczesniej przejechalem i zapierdzielal jak buza czy moze to byc czujnik halla a moze adaptacja przepustnicy ja juz podlaczalem na kompa na vaga i niby wszystko jest ok Panowie Pomóżcie
To normalne, że wyświetla Tobie błąd czujnika Halla, bo gdy silnik nie pracuje komputer nie ma z niego odczytu. Dlatego też wyświetla uszkodzenie tego właśnie czujnika. Odpal samochód i odczytaj błędy a zobaczysz, że nie będzie tego błędu. Gwarantuję tobie, że gdyby był na prawdę uszkodzony czujnik Halla to byś w ogóle nie dopalił silnika. A co do małej...
???? 2E???? to jesli chodzi o typ silnika to 2E jest to 2.0L 8V na wielopunkcie system wtrysku DIGIFANT ( przeplywomierz powietrza z klapą zawór regulacji biegu jalowego w kanale by-pass aparat zaplonowy z rozdzielaczem i czujnikiem halla itp.itp.) Ja osobiscie posiadam takiego passata w automacie i jak najbardziej laczy sie z programami zarówno silnik...
wyjmij czujnik halla podłącz miernik.ma mieć opór nie pamietam jaki ale ma mieć.nagrzewaj czujnik suszarką do temp.80st.jak straci opornosć to wszystko jasne.
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
wracam po przerwie do tematu po podłonczeniu dioda świeci z każdego z pinów nie widać pulsacyjnego zaświecania.Po wypięciu czujnika halla samochód pali jak z nim i bez niego jak go sprawdzić.
Witam. Mam taki problem ze swoim Passatem. Otóż, gdy się trochę rozgrzeje (ok. 40 stopni) zaczynają wariować obroty. Trzymając jednakowo pedał gazu na 3000rpm spada na 1500rpm i potem znowu wskakuje na 3000 na wolnych czasami gaśnie. Podczas jazdy szarpie nie da się jechać. Podłączałem Passata pod komputer to wyskoczyły dwa błędy: czujnik Halla - słaby...
tak,miał krzywą w funkcji obrotów wału i podciśnienia.W tym przypakdu mozna jeszcze sięgnąć po układ VEZ (vollelektronische zundanlage) zaudi czy passata,ale układ trochę skoplikowany jak na przeróbki.Ja w takich sytuacja sięgałem po wzmiankowany moduł z esco.
Witam Dzis kumpel ma przyprowadzić mi autko które nie chce odpalić (brak iskry). Kiedyś spotkałem się z czymś takim w passacie i do wymiany był czujnik halla ale on znajduje się w aparacie zapłonowym. Kumpel mówił, że jego auto nie posiada aparatu tylko jakiś inny podobno patent. Pierwsze słyszę ale podobno w v6 tak jest. W tym wypadku gdzie może się...
Ten dalej swoje. Pisz przecież że problemem przy tym konkretnym silniku C18NZ, może być czujnik na wale i dostaje zj..bki. Nie fachowiec powie że to czujnik Halla i nie musi zaraz zostać wyśmiany, jeżeli ma na myśli czujnik na wale. P.S. Zobacz co inni rozumieją pod pojęcie "czujnik Halla" http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Proszę mnie...
Witam to sa czujniki w passacie B3 1,8 RP tylko nie wiem ktore sa od temperatury wody chlodzacej dokladnie http://obrazki.elektroda.net/45_12487791... 1-? 2-? 3-? 4-? 5-silnik krokowy 6-wtyczka od czujnika temperatury zasysanego powietrza i wtryskiwacz 7-czujnik halla Jak ktos bedzie wiedzial od czego sa te pozostale czujniki pod poszczegolnymi...
Masz prawdopodobnie cewkę z modułem wzmacniającym- taki aluminiowy zespół w podstawie cewki - widocznie ma się ku końcowi...... Cena zamiennika w hurtowni motoryzacyjnej ok 150 zł ( wymieniałem ostanio w w passacie) Pozdr.J.
albo czujnik halla w aparacie zapłonowym lubi tak raz działać a raz nie lub moduł w cewce zapłonowej
Zostaje Ci kolego popmaster.pl podłączenie pod np. VCDS'a i przepatrzenie błędów i analiza logów. Jeśli nie będzie błędów to masz mapę dawki startowej do skorygowania. Ktoś już podał w tym poście że próg trzeba ustawić na 200obr/min, aby normalnie zapalał na ciepłym. Możesz sprawdzić czujnik halla czy nie jest czymś zabrudzony. Problem który tu opisujecie...
Poniżej aparatu masz czujnik położenia wału, i tu uwaga bo silniki na Bosch-u i Hitachi mają indukcyjny a na Siemens-ie halla.
Masz dwa sposoby przerobienia tego pierwszy ktory opisujesz , czyli zalozyc impulsator na skrzynie i wywalic linke , dobrze by bylo zebys zalozyl impulsator do tego wlasnie silnika (skrzyni) bo inaczej predkosciomierz moze pokazywac ci glupoty . Gdzie go podlaczyc masz tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... . Mozesz jeszcze zastosowac...
Ale ten czujnik HALLA odpowiedzialny za ograniczenie docisku jest właśnie w silniku (obok wirnika).
Czytałeś,że chodzi mu o lifta? W tym roczniku to już lift. A hamulec postojowy w A6 jest naprawdę prawie bez awaryjny. Obudowy nie pękają jak w VW Passat B6 czy A8. Brak czujników halla, wiązka dwa grube kable bardzo dobrze zabezpieczone a i włącznik bardzo rzadko pada. Jeżeli są problemy to zapewne Reszta w tym roczniku raczej wyeliminowana, no chyba...
Coś w trawie piszczy. Jeśli nie ma linki prędkościomierza, to jest przewód, którym biegną impulsy do licznika od czujnika Halla (Hallgeber). Tym sposobem i małym generatorkiem niektórzy i np. NE 555 ........ ale tylko do przodu.
https://www.phjacus.pl/szukaj.html?qs=Wp... np tu masz. Czujnik halla 0-5V. Dodano po 5 https://www.ac.com.pl/pl-warsztat-schema...
Katalizatora już niet, Czujnik Halla też sprawdzałe i niby git, oleju nie bierze(przynajmniej nie brał) A chodzi tak jak wcześniej, czyli do d......
Kombinują aby jak najczęściej klient musiał jechać do autoryzowanego serwisu. Innym wystarcza pomiar prądu na rezystorze właczonym w szereg z silniczkiem w module sterowania EPB. Czujnik oczywiście w wykonaniu Automotive o rozszerzonej temperaturze pracy. Dodatkowo umowa na wyłączność i nawet w katalogu producenta go nie znajdziesz. W klimatyzacji Passata...
Witam wszystkich. Mam następny problem z moim Passatem a mianowicie: gdy zapalę go z rana i chce jechać jeszcze na ssaniu to jedzie bardzo fajnie jest zrywny, zasuwa jak trzeba do puki się nie rozgrzeje. Gdy zejdzie ze ssania zaczyna bardzo mulić do 4000 obr/min tak jak by go coś dusiło. Błędów żadnych polski vag nie pokazuje. Myślałem że te 125 KM...
Poszukuje prostego schematu do zbudowania na pająku programatorka zeby zaprogramowac eeprom 93c56. Cos skrajnie prostego zeby nie budowac do jednorazowej operacji maszyny ze 100 scalakami :) Musze pomeczyc sie z tym mnoznikiem w obrotomierzu. Mam diesla a to jest obrotomierz od benzyny i w dodatku na czujnik halla, a u mnie impulsy sa brane z alternatora....
Rozrząd w porządku, spróbuje jeszcze podmienić czujnik halla może to jest przyczyną, chociaż ciekawa sprawa z tym kątem zapłonu ale nic już innego nie pozostaje.
Witam, ostatnio robiliśmy jednego Passata 1.6 AHL z 98r., gdyż nie równo pracował, a dokładnie nie pracował na trzecim wtrysku. Po diagnostyce, czyli odpięcie wtrysku(brak zmian), podmiana wtrysków, sprawdzenie iskry, sprawdzenie dolotu pod kątem nieszczelności, sprawdzenie ciśnienia, szklanek okazało się że rozwalone były pierścienie i zawory są już...
Mam passata b3 na wielopunkcie... Typ silnika 2E. Brak iskry... czujnik halla na 100% sprawny, Cewka podejrzewam że też, na cewke przychodzi + i - Brak sterowania... Podejrzewam że padł moduł zapłonowy. Tylko pytanie gdzie go znaleźć... Czy nie jest on czasem wbudowany w Sterownik silnika ECU?? Dodam że silnik jest zasilany gazem... W golfie z silnikiem...
na alle... widzę ze dwa ale jeżeli słychać przekaźniki w tym module jak działają to problem będzie w silniku bo sterowanie z przekaźników idzie bezpośrednio na silnik, więc usterka do naprawienia rozumiem że już idzie sygnał bezpośrednio na silnik, bez żadnych już czujnika Halla (czy jakoś tak) Może za mocno się zamknęła i nie chce puścić?
Jeżeli jest iskra to czujnik Halla raczej jest dobry. A jaki przebieg ma auto? Może jest niskie ciśnienie na cylindrach? Proponuje zmierzyć. Powinno być powyżej 10 atm.
A co ma czujnik halla, cała cewka i caly zapłon do tego że po podaniu napiecia na piny + po stacyjce nie jest podawana dawka startowa i pompa nie załącza sie na chwile i gasnie?
Żeby nie zaczynać nowego tematu podepne sie tutaj. Licznik z B4 benzyna na lince. Obok wejścia linki prędkościomierza jest miejsce na moduł podłączany do 3 pinowego gniazda obok. W gniazdku: zasilanie, masa i wyjście które jest połączone z pinem 7 złącza licznika, czyli z wyjściem GALA do radia. Oczywiście oryginalnego modułu brak. Zastanawiam się jaki...
Chciałbym opisać przypadek, który miałem w swoim Passacie z 96 roku, slinik 2.0 AGG 8V. Przez długi czas przerywał zupełnie nieregularnie, czasami zjawisko ustawało, czasami się nasilało. Najczęćciej pojawiało się po ok. 15 min jazdy i przez chwilę nie dawało się uruchomić samochodu. Wymieniłem kostkę stacyjki, przekaźnik pompy paliwa, moduł ale nie...
sprawdzi czujnik halla passat sprawdzić czujnik halla passat czujnik halla scania
bosch sterownik silnika przygasa płomień pralka bosch produkowana rosji
rezystor wentylatora chłodnicy peugeot wysoki rachunek
Alternatywne protokoły CAN-BUS dla Kia Ceed 2009 w radiu NCS RS-304 Zastępcze protokoły CAN bus w radiu NCS RS-304 dla Kii Ceed 2009