Jest to czujnik halla. Pin nr.1 masa , 2 12V i 3 wyjście sygnału , qwazi kwadratowego o amplitudzie ok.4 V i wzrastającej częstotliwości wraz ze wzrostem obrotów.
Podłącz zasilanie i na początek sprawdź czy to czujnik analogowy czy tylko cyfrowy przełącznik.
Po co są te 3 pomocnicze piny w takim kole pozostaje zagadką. Silnik 3pin - > Silnik bez czujników halla, bez czujnika temperatury, bez czujnika prędkości Silnik 3pin + 5 pin - > Silnik z czujnikami halla Silnik 3pin + 6pin - > Silnik z czujnikami halla ( GND, +5V, H1, H2, H3) i analogowym czujnikiem temperatury korzystającym z masy czujników halla...
Z opisu wynika, że VS to zasilanie, a OUT to wyjście sygnału.
Iskra jest na świecach, czy sprawdzałeś tylko na kablu królewskim ? Ściągnij wtyczkę z czujnika halla i zwieraj środkowy pin do masy, zobacz czy klika wtryskiwacz i czy wtryskuje paliwo
Hallo, czarny to masa, a czerwony to 5 V. Kolor kabla sygnałowego jest dowolny. To, co wygląda na tranzystor to czujnik Halla.
Tak, czujnik jest pod kołem wałka rozrządu
Sterownik motronicM3.8.2/4/5? Ktory czujnik halla? Czujnik wału to czarny masa komputera, żółty pin 56 ecu , biały 63 pin, sprawdzamy oscyloskopem. Czujnik wałka rozrządu braz z niebieskim masa, fiolet z czerwonym pin 62 5volt ,fiolet z żółtym pin 76 sygnal prostokatny. Sprawdz przy samym komputerze czy jest 5 volt.Jak nie to jakiś stabilizator ubity...
Jak masz 3 grube i 6 cienkich w silniku to jesteś farciarz. Podłączysz Brainpowera z wyświetlaczem LCD za niecałe 200 zł za komplet. Te 6 pinów to: masa, zasilanie czujników hALLa, wyjścia czujników dla każdej fazy x3 i ostatni to Hall od prędkości.
2 wybór: - Multimetrem w diodzie sprawdzamy, który pin czujnika halla jest podłączony do cbu - przez aplikację internetową, jak mówi pk, przypisz każdy pin pwm do dinput z innym kanałem i sprawdź, który przechodzi od 1 do 0, gdy zamykasz lub otwierasz drzwi :)
Bez czego? Czujników Halla
W związku z tym zrobił bym tak, wziął bym dwie igły lub tp cienkie szpikulce i wyjął bym pin wyjścia z wtyczki czujnika halla (środkowy), jeśli teraz po podłączeniu wtyczki bezpiecznik się przepali to na 100% czujnik jest uszkodzony
Po coś to gniazdo zrobili, Tak, dla użycia specjalizowanego testera, którego nie masz i który na pewno nie pokazałby gdzie iskra się podziała. Na takich złączach dostępne było zasilanie, sygnał ZZ pierwszego cylindra, sygnał obrotów i to chyba tyle. To czasy przed OBD. Skoro nie ma iskry to czujnik Halla-> moduł wzmocnienia-> cewka.
Pod aluminiową blaszką nie ma żadnych tranzystorów MOSFET. Jest to sterownik najprawdopodobniej z czujnikami Halla. Na początek można odlutować trzy przewody silnika, sprawdzić oporność uzwojeń. A same tranzystory MOSFET, po rozszyfrowaniu wyprowadzeń G, D, S pomierzyć miernikiem na teście diody. A wyniki poszczególnych par porównać. Te złącze 6 pin,...
Poduszka nie ma nic do rzeczy, to że kontrolka się zapala i gaśnie to normalne (autodiagnostyka systemu srs) Ściągnij wtyczkę z czujnika halla i zwieraj środkowy pin do masy, powinna się włączać pompa, klikać wtrysk i pojawiać iskra, jak jej nie będzie, to cewkomoduł do wymiany. Tylko nie kupuj jakiegoś chińczyka, bo padnie za 2 dni. Najlepiej Beru
Sprawdz czy masz stały plus 12V , bez kluczyka , na pinie B20 sterownika. Po kluczyku na pinie D8.
połączyłem środkowy pin wychodzący z czujnika halla i nie ma iskry ;/ cos jakby buczy jak łącze... To buczenie oznacza że jest sygnał z aparatu. Wymień cewkę z modułem.
Tak jest 25 pin, aparat zapłonowy z czujnikiem halla zmieniany, pin 8 i 13 z czujnika też sprawdzany pod względem ciągłości obwodu. Na pinie 23 jest zasilanie po kluczyku.
Zgodnie z obietnicą masz live odczyt z wiązki z passata: 1 modułu (liczymy zgodnie z numeracją, czyli od prawej): 1: cewka wn 2:masa (kluczowa dla działania modułu) 3 masa halla, pewnie połączona z pin 2 4 +12V po stacyjce 5 zasilanie czujnika halla 6 impulsy z czujnika halla
Płytkę z czujnikami hala łatwo sprawdzić , podpiąć zasilanie 5V a do wyjść H1 H2 H3 podpinać diodę LED z opornikiem powiedzmy 220 om dołączoną do minusa . Polecamy wirnikiem diodą powinna migać . Widać też czujnik temperatury podpięty pod pin T , trzeba by go pomierzyć.
Cześć (at)pkaczmarek2 i wszyscy, Tak, zmienili coś, czyli numer pin czujnika efektu Halla. Na początku cieszę się, że po raz pierwszy będę mógł przyczynić się do społeczności dzięki temu doświadczeniu, z moją przyjemnością! Co zrobić, aby dodać do szablonów tę zmianę, którą opisałem poniżej? Po dwukrotnym spojrzeniu rozpoznałem, że moduł w urządzeniu...
Podpiąłem się multimetrem do przewodu ecu od cewki i brak prądu. To samo jak przetestowałem później żarówką. Źle. Tam leci sygnał o napięciu około 5v i minimalnym natężeniu i tylko podczas kręcenia jak działa hall.Żarówka tam nie zaświeci. Potrzebna jest dioda led. To samo na czujniku halla. Wychodzi na to że u ciebie to pin 7 w sterowniku.
To tak, podczas pomiaru zauważyłem, że na płytce jest widoczne oznaczenie nóżki na czujniku jako 1, co jednoznacznie określa (według mnie) nóżkę zasilającą, tak więc nastąpiła zmiana co do kolejności pinów. Niezależnie od tego jak czujnik ma wyprowadzenia, nóżki zasilania i (oddzielnie) masy powinny być połączone razem, po tym je zidentyfikujesz. Powinna...
Sprawdź.np. czarno-zielony zasilający czujnik Halla, czarno-liliowy w złączy lewego kanału kablowego, pin 8. Ale najbardziej polecam pobrać to zasilanie ze skrzynki bezpieczników, bezpieczniki do dyspozycji to 2, 5, 7, 11, 24, 25, 26 - to są bezpieczniki "po stacyjce",
Cześć, jestem Dietmar i jestem nowy na forum. Nie rozumiem schematu, jeśli dwa wyjścia czujników Halla mają być podłączone do pinów 10 i 11 części logicznej, to nie widać tego na schemacie. Czy źle to rozumiem? ---------- Przepraszam, błędnie odczytałem schemat. Z wyrazami szacunku, Dietmar
parat z golfa 2 1,6 gaźnik posiada w sobie czujnik hala czy platynki sterowane pod ciśnieniowo Aparat posiada czujnik halla, jest on zamontowany na ruchomej tarczy, którą przestawia siłownik podciśnieniowy (zmiana KWZ w zależności od obciążenia silnika - podciśnienia w kolektorze ssącym), dodatkowo jest w tym aparacie regulator odśrodkowy - ciężarki,...
Wtyczka 6 pin ma 5 kabli. Ewentualnie sterownik wspiera szósty przewód na którym podłącza się czujnik temperatury silnika.
To jest czujnik halla i jedyny pomiar to oscyloskopem na pinie 2 sygnał prostokątny.
Hej. Mój układ przewiduje bezpośrednie podłączenie wyprowadzeń z czujników halla do pinów uC, gdzie sygnał jest przepuszczany przez pin change interrupt. Czy procek jest w stanie odpowiednio zinterpretować i przetworzyć sygnały na tych wejściach? Nie powinienem zastosować tutaj jakichś komparatorów na konwersję logiczną?
Może chociaż macie pomysł skąd bierze się to napięcie 0.22v jakieś zwarcie? co ciekawe na jakiś czas ten błąd ustąpił i sygnał z halla był widziany poprawnie. Jednak po jakimś czasie powrocił Ogólnie sygnał z wyjścia czujnika Halla wchodzi na pin 5 tego kontrolera, a on na tym pinie m jakiś oscylator miedzy Pinem 5 i 6 Pin 6 wyjście a 5 wejście. https://obrazki.elektroda.pl/2078287600_...
Mówisz, żeby podłączyć SCL, SDA pod GPIO21,22 ? Tam jest opcja podłączenia pod kilka różnych pinów te kanały i tak zrobiłem. Myślisz, ze jak zmienię na te piny będzie ok ?
wzmacniacz sprawdzony, napisz proszę jak sprawdzić to opto, bo 3 pinowe z vw czy innych to ogarniam a tu 4 piny bez rozpiski nie bardzo wiem gdzie co jest
Witam Urwał mi się pin na czujniku Halla. Z tego, co udało mi się odczytać, to symbol D49E 211H. Gdzie takie coś mogę kupić, bo wszędzie znajduję D49e z innym nr jak u mnie 211H, a wygląda na taki sam. Chodzi o czujnik w manetce roweru elektrycznego. https://obrazki.elektroda.pl/1462871500_...
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
Sygnał na dwóch wejściach enkodera jest w zależności od kierunku obrotu przesunięty w fazie. A ten kod to wykrywanie sekwencji. Na początku wpisujesz stany pinów do zmiennej i na jej podstawie (o obecnego stanu) zmieniasz stan na kolejny. Drgania styków eliminowane są poprzez przejścia wewnątrz danej sekwencji. Wystarczy wrzucić go w przerwanie co ileś...
Testowałem zanim podłączyłem manetke kciukową, tę sprawdziłem bez obciążenia bo w międzyczasie zeszło powietrze z koła i dopiero zamówiłem opone. Tyle że tą manetkę podłączyłem w ten sposób że wycialem czujnik halla i do pozostalych pinów podłączyłem przejściówką. Ta nowa manetka ma podobną wtyczkę co stary wyswietlacz, rozni się ilością pinow, stara...
Odgrzebuje temat. Ja u siebie również nie odnajduje czujnika na 4 pinie. Czy to nie oznacza jakiegoś uszkodzenia (może zwarcia pinu sygnału halla na pin czujnika temp)? Czy to jest zwykły termistor? Szukam bo auto śmiga najlepiej w okolicy 15-20 stopni. Pozostałe czujniki temp ok.
6 pin na manetkę? To musiał być raczej wyświetlacz ze zintegrowaną manetką. Manetka gazu na czujniku Halla ma 3 przewody: GND, +5V i SD. Najprościej poszukać na PCB sterownika przewodu /punktu lutowania opisanego SD, a następnie go "przedzwonić" do odpowiedniego pinu złączki.
6 pin ? 6 pin to jest masa ale od czujnika temp, halla, styczników. Pin 3 odpowiada za pompę. Wymieniłem na nim tranzystor bc618 ale nadal lipa http://obrazki.elektroda.net/34_13200125...
Witam mam problem z moim polo. Stałem na postoju i nagle obrotomierz zaczął szaleć i zgasła. Nie odpaliła już wgl Wymieniłem cewkę przewody wysokiego napięcia i cały aparat zapłonowy z czujnikiem halla Na czujniku halla na 3 pinie nie ma plusa na kontrolce lekko się żarzy po podaniu plusa z akumulatora bezpośrednio na 3 pin auto odpala Moje pytanie...
1.To co zaznaczyłeś to potencjometr. 2.Na zielono regulator b. jałowego. 3.Niebieski jego wtyk Wydaje mi się,że masz 6-cio pinowy. W takim przypadku najczęściej takie objawy powoduje uszkodzenie czujnika Halla wbudowanego w regulator. Styk biegu jałowego(przy 6 pin) to 4 i 5(licząc od góry) Zamknięta przepustnica-zwarty Otwarta-rozwarty Pozdrawiam
Sygnał z halla na pinie sterownika A 36 prawidłowy? Ile lat lub przebiegu ma ten silnik?
Witajcie. Sprzedam zestaw startowy do hulajnóg XIAOMI M365 PRO PRO2 1S Mi Scooter 3. Pasuje także do klonów ale często do montażu wymagana będzie modyfikacja pinów fazowych silnika, pinów czujników halla oraz odpowiednie dopasowanie kolejności faz i czujników. Zestaw zawiera DASHBOARD BLE + sterownik ESC. Zestaw odblokowany. Jest możliwość wgrywania...
wiesz nie bardzo znam się na elektryce i nie rozumiem tego schematu proszę o wyrozomiałość. 1 cewka 1 .ok. pin 1 do cewki pod nr.1 2 masa u mnie pin 1 nie rozumiem 3 czunik halla "-" ok. 4 zas + 15( na cewce) u mnie pin3 nie rozumiem 5 czujnik halla "+" ok. 6 czujnik halla "0" u mnie pin 2
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
jak widzę takie schematy to nóż w kieszeni się otwiera, ja bym na twoim miejscu rozebrał te twoja instalacje i zrobił ją od nowa według opisu. ja to stosowałem w jawie i wszystko działa ok. moduł ma cyfry od 1 do 7 a zatem po kolei 1-minus z cewki 2-minus modułu 3-minus czujnika Halla 4-plus modułu 5-plus czujnika Halla 6-sygnał z czujnika Halla 7-...
W załączniku schemat dla silnika 3.2FSI. Wielskie dzięki za ten schemat. A miał byś może prostszy opis pinów np. 1-zapłon 2-czujnik Halla 3-czujnik pedał hamulca ... itp. Pytam bo chwile mi zajmie rozkodowanie tego schematu .
Zdejmij złączkę czujnika Halla i zwieraj pin od zielonego przewodu do masy (np. pin przewodu brązowego) powinna przeskakiwać iskra i być słychać pracę wtrysków i pompy paliwa. Zapłon oczywiście włączony. Pozdrawiam.
gdy wystąpi problem z brakiem iskry trzeba wypiąć złącze czujnika halla i na właćzonym zapłonie podawać impulsowo mase na środkowy pin wtyczki jak iskra sie pokaze to wiadomo
Podaj na środkowy pin czujnika halla masę przez żarówkę,jak brak iskry to moduł do wymiany,jak jest to czujnik halla umarł.Tą masę podaj impulsacyjnie i obserwuj iskrę. :ganja:
Nie iskrzy :-/ Ale czy na wtyczce ( nie na pinie czujnika tylko,na wtyczce) na pinie 0 po przekreceniu kluczyka powinno pojawić się napięcie?
Czujnik halla przeważnie daje zero / masę/ i tym steruje wzmacniacz zapłonu. Wzmacniacz sprawdź , kluczując go masą , na pinie , który jest sterowany z halla.
na włączonym zapłonie na środkowy pin czujnik Halla podawaj masę, wtedy ma pojawiać się iskra, oraz ma pracować wtryskiwacz. tam nie ma 'fizolofii' . poza tym przyjrzyj się przekaźnikowi w prawym kickpanelu- tam gdzie ECU.
Witam, trochę późno ale znalazłem taki rozkład pinów. http://obrazki.elektroda.net/34_12883407... Napisz potem czy jest to faktycznie ten sam standard czy też każda firma robi swój własny. Pozdrawiam!
Dziś mierzyłem napięcie we wtyczce halla; piny zew. + i - = 12v. Pin środkowy i masa 5v.czy tak ma być?
Najzwyklejsze potencjometry, czwarty pin od switcha
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
Jak zgaśnie i nie chce odpalić to sprawdź czy jest iskra, jak nie ma to zwieraj środkowy pin wtyczki czujnika halla do masy, jak iskra się pojawi, to masz winowajcę, jeśli nadal jej nie będzie to stawiam na cewkomoduł
Jeżeli to sterownik Motronik 7.5 , to podwójny czujnik temperatury chłodziwa ma cztery wyprowadzenia z kolorami; 1. żółto czarny pin 17 ECU , niebiesko czarny pin50 , 2.czujnik; czarny MASA i rozdziela się na inne czujniki / powietrza , Halla , spalania stukowego itd/ i pin 108 ECU , brązowo zielony pin 83 ECU.
Mam ten schemat , co dokładnieCie interesuje. Podam , wrtysk jest sterowanu z pinu 35 , przekażnik główny i pompy paliwa z pinu 12 , czujnik halla na 4 i 5 , silnik biegu jałowego na 16 i 34 , czujnik temp. płynu na pinie 10, sterowanie modułu zapłonowego z pinu 13. Coś jeszcze?
Można powiedzieć, że obecność osłony tacy zależy od firmy i sposobu tworzenia lodu. W tych droższych kostkarkach (gdzie występuje pompa z deszczownicą i lód produkowany jest metodą oddolnego natrysku wody) osłony występują, np. Fagor FCB-20. Lód produkowany metodą natryskową jest pozbawiony pęcherzyków powietrza, kostki są większe, ale ta metoda sprawia,...
Ja bym jednak wymienił kontaktron na czujnik halla, sygnał z kontaktronu trzeba kondycjonować, zrobić eliminację drgań, a ciągle zostajemy z zawodnym elementem mechanicznym. Wyjście z cz. halla (i po odpowiednim filtrowaniu z kontaktronu) wystarczy podłączyć pod pin ICP procesora i mierzyć wsp. wypełnienia. Z tego masz w prosty sposób prędkość.
może zanika sygnał z jakiegoś czujnika obrotów, halla Czy wtedy by była iskra i silnik pracował przy podawaniu minusa na pin od wtrysków benzynowych? No tak, masz w 100% racje. To możliwe, ze w jakiś sposób jest uszkodzony sterownik bądź jego zawartość. Sprawdzałeś masy i zasilania na sterownik?
To będzie prawdopodobnie jakaś odmiana TLE4941 https://www.digchip.com/datasheets/parts...
Z tego co kojarzę jest to pojemnościowy czujnik na ściance odbudowy. Nie ma tam pływaka wbrew temu co koledzy wyżej piszą. Niestety ale muszę także zanegować braku możliwości sprawdzenia przepływomierza. Jest to zwykły czujnik halla z pinami plus, minus i sygnał. Kręcąc się czujnik wysyła na sygnałowy pin impuls kiedy oczywiście jest podłączony pod...
Udalo sie. Był uszkodzony kabel z aparatu do komputera. pin nr 5 sygnał z czujnika Halla. Opis komputerów super. Troche zabawy z tłumaczem i troche pomyślunku i wszystko jasne. Dziękuje za pomoc.
Nie płytek nie mam, analogii są bez czujników halla. Problem jest w zwarciu pinów które zaznaczyłem na pierwszych zdjęciach czerwonymi strzałkami, nie powinny one być zmasowane a są. Ciekawostką jest też to że po wylutowaniu analogow dalej jest zwarcie. Wygląda jakby problem nie był w analogach, tylko w czym? Edit: Wrzucam fotki po wylutowaniu analogow....
Brak iskry, brak sterowania przekaźnikiem pompy paliwowej. Diagnoza testerem: błąd P0335. Wszystko wskazuje na czujnik Halla. Sprawdzam oscyloskopem sygnał czujnika na 24 pinie sterownika. Sygnał jest prawie zgodny ze wzorcowym. Prawie, bo na oscylogramie w A.D.czy L.S. długi sygnał jest na poziomie 12V a u mnie na oscyloskopie jest na poziomie 0V....
Bo to halla , i zmiana pinów nic nie da . Taki czujnik idzie na wałek rozrządu , tam jest ten system. Ten dolny wkręcany w korpus silnika można sprawdzic jeszcze w inny sposób , naprawdę poczytaj to co Ci podpowiadam.
hmm... dlaczegosz? nie wystarczy,m że podłącze zasilanie, cewke zapłonową i czujnik halla?? w tym moim module nie ma tych trzech bocznych pinów, i kolory niektorych kabli sa inne. SPOUT miałem polaczone z HALL OUT. chce to zastosować jako wzmacniacz między czujnikiem halla i cewką zapłonową....
Witam szanownych forumowiczów. Posiadam Golfa 2 1.6 z hallotronowym wzbudzaniem iskry. Problem polega na tym, iż po zmianie cewki we włożonej w przewód WN świecy i po włożeniu przewodu do trzy-pinowej wtyczki od czujnika Halla w 1-szy pin iskra przeskakuje więc cewka jest chyba w porządku. Nie wiem co się dzieje, ponieważ po podłączeniu do czujnika...
Witam, mam takie pytanie odnośnie auta Nissan Micra K11, 1.0 benzyna z roku 1999, ze skrzynią automatyczną NCVT. Do 1998 roku, bodajże wstawiali skrzynie z dwoma czujnikami prędkości - wyjściowym i wejściowym. Na zdjęciach jest pokazane, jak je sprawdzić - auto 20 km/h i zmierzyć częstotliwość na środkowym pinie. Nie wiem, czy to były czujniki indukcyjne...
Bo tak ma być.Słuchaj-włączasz kluczyk w stacyjce,ściągasz wtyczkę z nadajnika impulsów (na lewym banku cylindrów,a tyłu na głowicy) i zwierasz środkowy pin cyklicznie z masą. Jeżeli usłyszysz że przeskakuje iskra-uwalony nadajnik (czujnik halla),co bardzo częste w tej fałce. Czasami udaje się takie auto odpalić,jeżeli ktoś kręci rorusznikem (startuje)...
Witam! Zrobiłem mała próbówkę na diodach żeby sprawdzić sygnał modemu pin 7. Zda to egzamin. Ma w ogóle prawo zadziałać? http://obrazki.elektroda.net/67_12608749... Aha. I czy sygnał z czujnika halla który idzie na pin 6 modemu jest taki sam jak ten z pinu 7?
Witam, poszukuję czujnika halla takiego jak na zdjęciu lub zamiennika lub w ogóle tego typu czujnika na 2 PIN. Czy ktoś wie gdzie mogę coś takiego kupić w Polsce lub ewentualnie na terenie UE- z wysyłką? Może ktoś ma coś takiego w zapasach i zechciałby mi odsprzedać? Ewentualnie czy istnieje jakaś szansa, aby 3-pinowy adaptować pod te 2 piny? Ogólnie...
W feli czujnik halla jest podstawowym elementem inicjującym i auto zgaśnie. W tym Volvo służy do rozpoznania cylindrów.Sprawdź sygnał z niego-na srodkowym pinie fala prostokatna .
Witam mam problem z moim probe 96r 2.0 16v dohc otóż ktoregoś razu przyjechałem do domu w nocy nic się nie działo rano chce odpalić i nic. patrzyłem czy jest iskra to raz była raz nie. rozebrałem aparat przeczyściłem trochę palec i kopółkę złozyłem i odpalił pojeździłem 2-3 dni bez problemu i ponownie odstawiłem go pod domem później chce odpalić i nic...
Sterownik w podszybiu, pin 24.
Witam, mam problem , nie działa prędkościomierz w Jumpy, po podłączeniu do komputera u mechanika nie wykazuje żadnych błędów,zmieniono czujnik w skrzyni,bez rezultatu,napięcie do niego dochodzi,trzy przewody na czujniku Halla, zamieniłem zegary ,też bez zmian, reszta wskaźników na zegarach działa,więc gdyby ktoś podpowiedział mi który pin w zegarach...
+12V można podpiąć do klemy akumulatora, można też do wtyczki czujnika halla, zwykle jest opisana (+ O -) wyjście to środkowy pin. Dioda powinna migać przy pracującym silniku
Przepraszam że to trwało chwile dłużej, ale nie przewidziałem weekendowych baletów i trzeba było "wracać do żywych" :D Nie wiem jaką tam będziesz miał bezwładność tego układu i dlatego na razie program zlicza impulsy przez 30 sekund, potem mnozy je przez dwa żeby mieć wynik na RPM. Na końcu podejmuje decyzję czy obroty przekraczają próg ustawiony potencjometrem....
Kolego masz tam czujnik halla. Sprawdzić możesz oscyloskopem na 2 pinie powinieneś mieć krecąc rozrusznikiem przebiegi prostokątne 0-5V. W załączniku masz schemat z pinami więc łatwo mozesz sprawdzić połączenia.
Witam, troszkę mnie tu nie było, ale chciałem podziękować Ci kolego Vegers i koledze orel11 za trafną podpowiedź. W moim przypadku również był problem z wtyczką, ponieważ po rozpadnięciu się części wtyczki wiązki samochodu, nie łączyła. Byłem przekonany, że wtyczka jest na 100% ok, atu był problem. Dodatkowo, jeszcze dwa przewody w owej wtyczce były...
Witam. Mój kuzyn ma problem z swoim autkiem jak w temacie. Auto chodziło i czasem gasło i po jakimś czasem odpalało. a teraz, już wogóle nie pali. Stwierdziliśmy brak iskry. Chodzi mi teraz o wtyczkę dochodzącą do cewki, ma 4 piny. W jednym pinie jest 12V ale brak masy. I do czego jeszcze dwa piny? Jeden sterujący od Halla?
Tam jest czujnik halla, ma wyjście typu OC, możesz sprawdzić impulsy diodą led z rezystorem wpiętą pomiędzy +5V a środkowy pin czujnika
witam jak w temacie astra niedopala wymieniony czujnik halla sprawdziłem według instrukcji nowy czujnik i na srodkowym pinie pokazuje sie impuls iskra jest a wtrysk nie daje paliwa po wlaniu benzyny bezposrednio na przepustnice auto odpala dopuki nie wypali wlanego paliwa ale wtrysk nadal jest zamkniety co moze byc tego przyczyną? moze moduł który jest...
Za nim zacznie działać czujnik to polecam potrenować na potencjometrze standardowym analogowym podobnie działa i ma te same PINY. Potencjometr analogowy mozna podpiąć do Arduino i napisac program w IDE. Kręcąc potencjometrem mozna zobaczyć, czy będzie działać w srodowisku Arduino IDE a następnie zamisat potencjometra podpiąć czujnik Halla z magnesem...
Witam, jako ze zbliza sie sezon zamontowalem u siebie zaplon elektroniczny w jawie 350 z modulem od vw golfa II, cewka cinquecento i hall z passata. Podlaczylem wszystko zgodnie z ponizszym schematem ale brak iskry. Z pinu 5 nie dostaje sie napiecie na czujnik hall. Czy ten modul ktory jest nowy jest wadliwy czy moze on nie podaje pradu tylko musze...
Panowie, nikt nie pomoże? Moje pytanie brzmi - czy podłączyć sygnał z czujnika do pinów 6 i 8? Oraz czy "+" do czujnika powinien iść z portu 2 wskaźnika, czy bezpośrednio z zasilania?
czujnik hala jest pod kolem pasowym rozrzadu a kabelek od niego ma wtyczke3 pin za pompa wysokiego cisnienia
Wyglada to na uszkodzony sterownik silnika lub uszkodzony przewód pomiędzy hallem a sterownikiem silnika. Pin 3 halla idzie do 45 pinu sterownika silnika. Można pokusić się o przegięcie przewodu pinu 3 na hallu i podaniu na przewód idący do halla plusa z akumulatora. Wtedy powinny zacząć docierać impulsy z halla do ECU i powinna pokazać się iskra.
Ten samochód ma monowtrysk ?, jeśli tak, to włącz zapłon, ściągnij wtyczkę z czujnika halla i dotykaj środkowym pinem wtyczki do masy (przez kawałek kabla, spinacz itp.) powinien klikać wtryskiwacz, włączać się pompa paliwa i powinna pojawiać się iskra. Jeśli jej nie ma to sprawdź żarówką min 21W napięcie na zewnętrznych pinach wtyczki cewkomodułu,...
witam posiadam golfa 1.6 z 94 r. bez immo, silnik abe.Problem w tym ze auto chodzi kilka dni dobrze po czym z niewiadomego powodu po prostu nie odpala.Wymieniłem cewkę zaplonową czujnik halla,ale nie pomogło.Problem jest w braku iskry nie mam sygnału sterującego(środkowy pin zielony )na cewce.Wtryskiwacz się odzywa jeśli daję impulsy na środkowy przewód...
Będzie tak samo tylko już ten tranzystor nie potrzebny, sygnał z halla bezpośrednio na 6 pin modułu. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Sprawa wygląda następująco, mam "tuningowy" komputerek silnika. Zależy mi na wskazaniu prędkości auta w tym że komputerku. Tak więc muszę podłączyć pod niego czujnik halla. Pomińmy szczegóły montażu. Producent zaleca: czujnik hall z zakresu 0-5V. Znalazłem pare czujników, np. czujnik położenia wału peugeot 406 1.6/1.8 na 3 piny, zerknołem w "sam naprawiam...."...
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. https://obrazki.elektroda.pl/1602722800_...
Z zasady czujnik Halla ma pewną rezystancje (np.1k Ohm) i zmniejsza się mu ta rezystancja w czasie przybliżenia do magnesu. Musisz tak podłączyć uP żeby dawał Ci 5V na pin gdy jest 1k Ohm, i 0V gdy jest ok 100Ohm. Albo odwrotnie :)
Pozostałe 2 przewody we wtyczce wtryskiwacza to czujnik temp powietrza. odłącz wtyczkę z czujnika halla w aparacie zapłonowym i zwieraj środkowy pin do masy, powinna przeskakiwać iskra i klikać wtryskiwacz
Na czujnik Halla dochodzi "+" i "-" Skoro czujnik ma masę i zasilanie, aparat się kręci, podanie masy na środkowy pin wtyczki wyzwala wtrysk i iskrę, to są tylko dwie opcje: albo nowy czujnik jest zepsuty, albo z jego zasilaniem lub masą jest coś nie tak
wracam po przerwie do tematu po podłonczeniu dioda świeci z każdego z pinów nie widać pulsacyjnego zaświecania.Po wypięciu czujnika halla samochód pali jak z nim i bez niego jak go sprawdzić.
czujnik halla scania czujnik halla skuter czujnik halla indukcyjny
kondensator bypass prądnica pierścieniowa czerwona kreska
philips fc690 prostownik ideal
Błąd wtryskiwaczy Renault Scenic 3 1.6 16V benzyna Rezystancja uzwojeń transformatora 220V na 12V