Był temat na elektrodzie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
https://obrazki.elektroda.pl/1857589300_... Ponieważ mam na dachu bloku kilka anten krótkofalowych w tym jedna o wysokości 11m mocno zaczęła mnie interesować prędkość wiatru w miejscu ich instalacji. Tak się poskładało że planowałem niebawem robić modernizację instalacji sieciowej na tym dachu w celu pozbycia się przewodów ethernet...
Tutaj muszę wziąć w obronę autora wątku, ponieważ studiuje on mechanikę i jego praca dyplomowa obejmuje część mechaniczną. Natomiast całe sterowanie, elektrykę, elektronikę czy automatykę może w zupełności powierzyć innej osobie. Oczywiście praca ta byłaby bardziej wartościowa, gdyby obejmowała także i część elektryczno-elektroniczną, ale nikt tego...
Mały silniczek prądu stałego ( prądniczka ) z wiatraczkiem na osi zabudowany w kanale wentylacyjnym . W zależności od kierunku obrotów zmienia się polaryzacja biegunów . Do tego układ elektroniczny reagujący na tę zmianę + sygnalizacja . To tak w skrócie jedno z rozwiązań .
sprzedawca zapyta o: wielkość (dla walcowych M5,M8,M12,M18,M30) są jeszcze prostokątne zasięg (w mm) zależy od wielkości rodzaj czoła ( wysunięte, zabudowane) zabudowane łapie na wprost, wysunięte trochę po bokach. Osobiście preferuję zabudowane. zasilanie ( zazwyczaj 10-30V) Ilość przewodów (2,3 przewody ) dla Ciebie 3 rodzaj wyjścia (npn,pnp) dla...
Należy pamiętać o "martwych polach". Przy zastosowaniu kontaktronów lub czujników Halla trudno będzie się ich pozbyć. Trzeba będzie dużo uwagi poświęcić konstrukcji mechanicznej czujnika.
http://akademia.nettigo.pl/czujnik_wiatr...
To są czujniki szczelinowe indukcyjne, metal w szczelinie powoduje zachwianie równowagi elektromagnetycznej w czujniku/ coś na wzór czujnika hall'a. Często były stosowane np. w prasach mimośrodowych do detekcji położenia wału (po kilka sztuk na prasie); Zastępczo można wykorzystać dowolny czujnik indukcyjny lub specjalizowany szczelinowy np. http://sensorstrade.com/pl/catalog/turck...
... Ja mam tak: https://obrazki.elektroda.pl/5713374700_... ..HMIP-BDT... Na dole strony w produktach powiązanych znajdziesz to czego szukasz -> https://de.elv.com/elv-homematic-ip-arr-...
Do 1200obr/min. To 20obr/sek. Ten kontaktron długo raczej nie podziała. Proponuję przejść na czujniki Halla.
Nie do końca jest to poprawne. Zasiliłbym wzmacniacz operacyjny nie napięciem +/-12V względem masy ale 0/+24V (może być trochę mniej, byle kilka V więcej niż ma akumulator) . Diody bezpośrednio do wyjścia a drugi koniec nie do masy ale dzielnika napięcia 1k8:1k8 wpiętego pomiędzy masę a +24V.
auto wjezdzajac na wage zalacza 1 czujnik a pozniej drugi nie rozlaczajac pierwszego i odwrotnie. czujniki maja sluzyc do identyfikacji kierunku wjazdu Jak masz czujniki identyfikujące kierunek wjazdu, to wiesz gdzie jest przód. To w czym problem?
Jeśli nad nim "jeździł magnes" do przełączania kierunku jazdy, obstawiam że będzie to czujnik Halla.
A procka już wybrałeś? Jeśli nie to wybierz XMEGA ze sprzętowym dekoderem kwadraturowym. A jeśli chcesz inny, to poszperaj na googlach o zasadzie działania dekoderów kwadraturowych lub impulsatorów.
można zastosować jakiś czujnik kierunku przepływu prądu ... DC. Jak takowy znajdziesz czujnik DC, to podziel się gdzie i ile kosztuje, zapewne nie będzie tańszy niż panelik 20W z w/w oprzyrządowaniem ;)
Pytanie też gdzie jest falownik a gdzie SZR . Innym sposobem może być czujniki kierunku faz + stycznik. Dla zasilania podstawowego zgodny stycznik załącza falownik . Z zasilania rezerwowego przeciwny stycznik falownika jest wyłączony . Wadą tego rozwiązania jest że w instalacji nie może być podłączonych odbiorników wrażliwych na kierunek wirowania....
Zależy - jeżeli czujnik indukcyjny to do masy. Jeżeli halotronowy, to do plusa. Łatwo to sprawdzić omomierzem - jeżeli w obu kierunkach czujnik ma taka sama rezystancje (~ 1kΩ ) to jest indukcyjny, zatem do masy.
Na zamkniętej kabinie sprawdź czy do czujnika doszła blaszka , jeśli nie to spróbuj śrubokrętem popchnąć ją w kierunku czujnika. Na początek zrób jak sugeruje Kolega "miko34", czujniki są połączone szeregowo a sygnał o stanie kabiny zablokowana/odblokowana jest podawany na C'9 instrument cluster,możesz jeszcze sprawdzić czy biały przewód dochodzący...
Podobne czujniki kupiłem do ADJ i śmigały. Też były montowane parami po dwie w detekcji kierunku obrotu. Będzie działać.
Nie robię gazu ale sądzę że ten kabel zakłóca działanie czujnika. Spróbowałbym wstawić diodę szeregowo przewodzącą w kierunku sterownika od gazu. Nic się nie stanie a pomóc może.
Jest to czujnik kontroli kierunku wirowania mocowany na listwę. Działa mniej więcej tak : jeżeli fazy są w odpowiedniej kolejności zapala się zielona kontrolka i puszczany jest sygnał na np. cewkę stycznika, jeżeli kierunek wirowania w jakiś sposób się zmienił urządzonko nie pozwala uruchomić silnika który musi pracować tylko w jednym kierunku. Trochę...
Dokładnie to ten czujnik. Tylko z manuala ja bynajmniej nie łapię co mam wysłać. Jeszcze tego nie ogarniam :/ Mam też czujnik kierunku wiatru też rs485 i to samo nie ogarniam co wysłać :/ Manual do tego czujnika w zał.
Robione są dwa rodzaje czujników. - pole magnetyczne większe to "1", mniejszej to "0" - pole magnetyczne jednym kierunku to "1" w drugim to "0"
Rozumiem, że dwóch wolnych pinów nie możemy wykorzystać dla drugiego kanału (jakaś kolizja z timerem, czy coś)? Można by się pokusić o drugi odbiornik i kontrolkę, a wtedy mamy czujnik wykrywania kierunku.
Wiatromierz wirnikowy - jeden rzut oka i wiesz czy działa. Wiatromierz elektroniczny - nigdy nie wiesz co pokazuje i w jakim stopniu głupoty. Poza tym i tak musisz mieć czujnik kierunku wiatru, raczej mechaniczny. Dobrych rozwiązań się bezmyślnie nie wyrzuca, tylko udoskonala. To klucz do perfekcji. "Lepsze" jest wrogiem dobrego.
Czujnik nie wykrywa ruchu samochodu, a wykrywa jak idzie człowiek? Ten "czujnik ruchu" jest tak w ogóle czujnikiem podczerwieni... który wykrywa promieniowanie podczerwone. Jeśli zasłonił byś się np płytą pilśni i szedł w kierunku "czujnika" w ogóle nie zareagowałby. Po prostu nie reaguje na ruch, tylko na promieniowanie podczerwone.
Witam. Jakie są zasady umieszczania sondy od czujnika zmierzchu. Czy może on być skierowana w stronę w którą świeci lampa ? W sensie nie wprost na lampę tylko lampa swieci na wprost a czujka jest trochę z obok też na wprost. Czy musi być skierowany w innym kierunku ? Mam lampę nad drzwiami garażowymi i jakieś 1.5m od niej w bok puszkę w której chce...
Ponieważ do tematu wkradł się chochlik, to teraz pokażę rozwiązanie dla dwóch kierunków zmian.
Biały i zielony to magistrala CAN, jedyny analogowy sygnał prędkości pochodzi bezpośrednio z czujników ABS, natomiast kierunki dostępne są w wiązce elek.w lewym progu, z przełącznika idą cyfrowo CAN,em-kolego
Nie wiem jak w focusie, ale jak w moim aucie odepnę czujnik temperatury to włącza się wentylator od razu. W moim samochodzie są chyba 3 czujniki, może to jest kierunek w którym musisz szukać?
Diagnostyka w kierunku czujnika położenia wałka rozrządu.
Tu już niestety nie pomogę, ale sądzę, że czujnik nie wykrywa kierunku obrotów. Liczy tylko impulsy. A przewody, to zasilanie, masa oraz sygnał.
Czujniki muszą być dwa, jeśli będą dawały przesunięte w fazie sygnały tak jak w enkoderze z wyjściem kwadraturowym, przerzutnik D może służyć jako detektor kierunku, dalej bramka AND sygnałów z czujnika i przerzutnika. Może Koledzy podrzucą coś sprawdzonego. Eee tam, zaraz chciał byś sprawdzone, na słowo nie uwierzysz że zadziała ;) https://obrazki.elektroda.pl/7222028600_...
Dzięki, jakoś nie zauważyłem tego linku do CAD`a, wszystko jest jasne, moja samoróbka na 4 łyżeczkach i łożysku igusa z czujnikiem hall`a (2 imp na obrót) potrafi od 0.3 km/h kręcić :) ale od czasu do czasu lubi mi ptaszysko stanąć na tym i po prostu odłamuje mi łopatkę, a taki niewyważony inwalida przy mocnym wietrze może łatwo się rozpaść, czujnik...
Witam, nie wiem czy to jeszcze aktualne, ale chyba posiadam dedykowane rozwiązanie na Pańskie potrzeby. Posiadam cyfrowy czujnik prędkości obrotowej. Układ składa się z układu pomiarowego ( 4 czujnik hala ) oraz mikro kontrolera. Dzięki mikro kontrolerowi układ posiada wyjścia: cyfrowe prędkości obrotowej, kierunku obrotu oraz wyjścia A,B ( jak w enkoderach)...
Rozważamy różne opcje, wybierzemy najlepsza. Skoro mamy już kilka propozycji to bądź łaskawa je przekompilować i wybrać kierunek, który Cię najbardziej interesuje. Odfiltrujemy niepotrzebne wątki i dyskusja pójdzie we właściwym kierunku.
Miałem rozpruta wiązke i kable z czujnika idą w kierunku kabiny i na tym kablu jest cały czas masa nawet gdy wsteczny zadziała 😂 od czasu gdy oczyscilem wtyczki od tych 5 wiązek pod maską to wsteczny działa jak narazie bez problemu
krzysztofmaseli123 napisał: watterwall ? A cóż to takiego? Jestem serwisantem od kilku lat i ani ja, ani wujek google nie wie co to takiego. Pomijając błąd literowy autora powinieneś wiedzieć co to. Proszę, materiał firmy sprzed trzech lat: https://www.youtube.com/watch?v=4rGpV2mA... A może być to przyczyna watterwall ? Nie, szedł bym w kierunku czujnika...
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Na zdjęciu #3 jest aparat zapłonowy z silnika 1,3 lub 1,4, który kręci się w lewo, Twój kręci się w prawo, więc ustawienie kabli takie jak na fot #4. Na aluminiowym korpusie aparatu powinna być kreska, palec rozdzielacza ustawiony w jej kierunku wskazuje cyl. 1
Po drodze masz P1, czujnik ciśnienia wody, którego przycisk START (S3) mostkuje podczas uruchamiania. W tym czasie powinna świecić kontrolka pracy, ponieważ sterowanie silnikiem idzie jeszcze przez kilka obwodów. Przycisk START trzeba przytrzymać aż urządzenie uzyska prawidłowe ciśnienie. Chyba że ten czujnik jest uszkodzony. Przekaźnik kontroli kierunku...
Ładne buty :D A tak serio to jest to SEO Dolphin.Najprawdopodobniej starszy model a kable masz tak.Zaczynając od lewej czyli: - 1 cienki brązowy-masa czujnika dodatkowego - 2 cienki zielony-wyzwalanie z czujnika dodatkowego - 3 czujniki drzwi - 4 stacyjka - 5 syrena - 6 kierunek - 7 zasilanie czyli plus,zasilanie czujnika dodatkowego-biały cienki -...
Wózki widłowe elektryczne posiadają kilka czujników za pomocą których wózek jeździ np.: czujnik siedzenia, czujnik hamulca ręcznego, czujniki kierunku jazdy. W wyniku awarii któregoś czujnika wózek nam nie pojedzie ani do przodu, ani do tyłu. Serwisy wózków nie udostępniają nic na temat wózków bo wiadome kasa ja tu troszkę wiem coś w tym temacie i pomogę...
Rozważ budowę na silniku krokowym z przekładnią. Do tego mikrokontroler i możesz sterować kierunkiem, prędkością i zapiąć czujniki liczyć cykle itp.
Trzeba dobrze dokręcić. Z odpowiednim momentem. I trzymać kciuki że dźwigienki nie dostały. Znam przypadek że chłopak zaparkował pod lekką górką i zamiast na recznym zostawił Ducato na 3 biegu. Lekko potoczyło się do tyłu obracając silnikiem przeciwnie do kierunku pracy. Nic się nie stało. Tylko przy odpalaniu cofnięty wcześniej rozrząd przeskoczył....
Czujniki kierunku proponuję wykonać na kontraktronach. Są szczelne. Wystarczy 8 szt i masz już róże wiatrów. Elementem załączającym może być wykonany z magnesiku od soczewki CD-ROM.
Wygląda mi to na pochwę, w którą jest włożona kapilara od czujnika temperatury. Ta kapilara(drucik) powinna iść w kierunku pokrętła temperatury.
witam. Czy są czujniki które potrafią rozpoznać kierunek obrotu krzyża maltańskiego i są odporne na wysokie temperatury?
witam da się połonczy te alarmy ale po co aż dwa myślisz że będzie bezpieczniej,wykorzystać te same czujniki,kierunki ,przerwanie zapłonu ,syreny.
to 16 mohm ma znaczyć mili czy mega Tez mi sie nasuwa taka watpliwosc ;) Przechodzac do rzeczy: Nie jest to zwykly czujnik indukcyjny. Wedlug zapewnien producenta jest to rzeczywiscie czujnik Halla - pomimo, ze ma tylko dwa kable. Pomiaru dokonuje sie megaomomierzem w dwoch temperaturach: ok. 20 stopni i ok 60-80 stopni celsjusza. W jednym kierunku...
Panowie a jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi w jaki sposób poprawnie działają kierunkowskazy ? tzn wyłączają się normalnie . Skoro taśma jest uszkodzona ? czy jest jakiś dodatkowy czujnik do kierunkowskazów ? Co ma piernik do wiatraka. Kierunki, wycieraczki, czujnik kąta skrętu jest "przed" taśmą. Jeżeli taśma ma przerwę to brak info od poduszki, klaksonu...
kierunki z przodu są dwa w boczku i w lampie oba działają ? temperatura w skrzyni brak oleju lub uszkodzony czujnik kierunek można przeprogramować jeszcze jedno kierunkowskaz w boczku ma być na żarówkę a nie na led
W silnikach bez czujników Halla kierunek obrotów silnika realizuje się właśnie przez zamianę przewodów zielony-niebieski (żadziej: żółty-niebieski).
Cieszę się, że udało się pomóc. A dla zainteresowanych, zawór był niewłaściwie ustawiony i siłownik pracował w odwrotnym kierunku. Zostało jeszcze zainstalowanie czujnika pogodowego i konfiguracja sterownika na sterowanie pogodowe. Dzięki również kolegom którzy pomagali. Pozdrawiam Wojtek.
Witam Na Twoim miejscu minimalizując koszty kupiłbym gotową stację pogodową i wybebeszył wszystkie czujniki i elementy mechaniczne ( Lidl ostatnio 199zł za stację z transmisją bezprzewodową ). Jako procesor zastosowałbym Atmegę 32, pewnie wystarczyłaby nawet Atmega 8 ale jak masz na uczelni jakiś sensowny programator to mógłbyś się pobawić Jtagiem....
Temat nieaktualny, kabel przy panelu przechodzący przez otwór w podnosniku od czujnika był uszkodzony, dziwne tylko że w jednym kierunku podnośnik chodził dobrze a w drugim źle, przycięty , dolutowany i jest ok, podnośnik śmiga jak nowy
Witam przerabialismy na Automatyce czujnik do pomiaru przesuniec katowych nauczyciel pokazal nam czujnik ktory prezentuje na rysunku. z fototranzystora maja byc zliczane impulsy i maja byc przetwarzane na przesuniecie katowe to jest proste i zrozumiale lecz ten czujnik ma jedna wade ze nie moze wykryc w ktora strone obraca sie tarcza dlatego nauczyciel...
Jako czujniki przechylenia i przeciążenia/bezwładności podczas ruchu - akcelerometry, czujnik kierunku może być kompas elektroniczny. Poszukaj projektu AVT 'mysz komputerowa dla niepełnosprawnych' tam masz czapkę z podłączonymi czujnikami przyspieszenia (akcelerometry) pracującą jako zwykła mysz. Może coś zaadoptujesz.
Rozważałem wyłącznik silnikowy, ale on może nie wykryć zaniku fazy – obciążenie silnika wentylatorem jest niewielkie. Jeżeli wył. silnikowy nie wykryje zaniku fazy, to znaczy że taki stan pracy silnikowi nie zagraża. Zaleciłbym dołożenie wyłącznika silnikowego i przeprowadzenie próby z wyłączeniem jednej fazy. Gdybyś chciał się zabezpieczyć przed zmianą...
Jak masz możliwość podmień czujnik, jeśli dalej będą problemy to trzeba w kierunku wiązki iść.
Jeżeli masz dojście do kostki łączącej czujnik z instalacją samochodu to Jak podłączysz omomierz w kierunku czujnika- poinno być w granicach 1-1,5 kΩ, a w kierunku do komputera- kilka MΩ. Oczywiście musisz kostkę rozłączyć. W różnych samochodach jest różnie- np w passacie przednie czujniki odłączają sie przy samych piastach kół, a tylne mają...
Witam! Przymierzam się do montażu standardowego alarmu do vectry i pytanie czy ktoś jest mi w stanie pomóc i podpowiedzieć gdzie połapie sygnały? czujniki kierunki, centralny, jakieś odcięcie nie generujące poważnych błędów etc. Pozdrawiam!
Witam Mam prośbę o pomoc w identyfikacji przełącznika halla ewentualnie doboru zamiennika. Pracuje w układzie 3,3V. Po zbliżeniu magnesu na nóżce wyjściowej pojawia się 0V, Przy braku pola magnetycznego na wyjściu jest napięcie zasilania 3,3V. Wygnąda że biegunowość pola magnetycznego nie ma znaczenia. Obudowa chyba SOT-23. Pracuje toto w czujniku kierunku...
Kia Sportage pokazuje tylko kontrolkę ,ze w którymś kole jest za małe ciśnienie .Nie pokazuje poszczególnych kół. Czyli, dane na podstawie ABS (obroty kół), szukaj w tym kierunku.
Witam - silniki bezszczotkowe ( modelarskie ) bez czujników halla żeby zmienić kierunek wirowania należało zamienić dwie fazy .
Wielkie dzięki za pomoc, jeszcze chciałem się upewnić jednej rzeczy: jak akcelerometr porusza się ze stałą prędkością w kierunku x to na wyjściu pojawia sie odpowiednie napięcie tylko jak to wygląda jeżeli porusza sie w kierunki -x? Wtedy napięcie jest ujemne czy poprostu jako poziom początkowy jest jakieś ustalone napięcie odniesienia i poruszanie...
Liniały z którymi się zetknąłem miały dwa czujniki przesunięte w fazie, po to by określić kierunek ruchu. Niedawno dostałem zlecenie na czyszczenie maszyny do automatycznego cięcia profili alu, w której za czujnik robiło coś w rodzaju kamery CCD czyli podobnie jak myszka optyczna.
Mniej więcej. Chciałbym wiedzieć z jakiego kierunku zadziałała siła na urządzenie pomiarowe (po zamontowaniu w pojeździe - z jakiego kierunku zadziałała siła na pojazd podczas uderzenia). Dodano po 37 Inaczej. Napiszę na podstawie wyników z czujnika. Położony płasko czujnik podaje na trzech osiach XYZ odpowiednio: 0,0,90. Kiedy uderzę czujnikiem przodem...
A żeby jakieś duże podmuchy których u mnie jest dosyć sporo nie przeciążały mi prądnicy chciałem ten sterownik na halla zrobić, Podmuchy nie są niebezpieczne, inercja całego zespołu to zniweluje. Dodatkowo kontroler mppt dociąży generator a więc obroty będą mniej więcej stałe. Ten sterownik do obracania to przyda się w sytuacji gdy ogólnie będą silne...
Chyba masz niewłaściwe założenia. Powinien być jeden magnes i kilka czujników. Wtedy byś wiedział gdzie podnośnik jest. Tak jak masz teoretycznie też można zrobić- ale musisz znać położenie w momencie startu i pamiętać poprzednie stany i aktualne w zależności od kierunku jazdy. Jak Ci nawali zasilanie albo dostaniesz reset w trakcie pracy to nie wiem...
Jeżeli stać cię żeby wydać ok 250 zł na nowy alarm to pewnie że wymieniaj go na nowy co do przewodów to wszystkie alarmy Fox mają takie jak czerwony to plus 12V czarny masa niebieski czujnik masowy drzwi pomarańczowy czujnik masowy klapy fioletowe blokada zapłonu zielone kierunki biały dioda led żółty zasilanie 12V brązowy czujnik spadku napięcia
Witam, tak jak w temacie kupię trzy takie czujniki , oferty proszę kierować na mejla marcin.wojciik(at)gmail.com bądź telefonicznie 537-462-436. Pozdrawiam
Nie chciałbym Cię zmartwić , ale na redicie BTT wiele osób skarży się na niedziałający czujnik filamentu w wersji smart - występują problemy z mierzeniem przepływu - wiele osób ma negatywne wypowiedzi na temat działań BTT w tym kierunku.
To ma być tylko prototyp, makieta. A co do rozróżniania kierunków to potrzebny byłby jeszcze jeden taki sam czujnik chyba, tak? Chyba nie tak prosto z dwukierunkowym zliczaniem impulsów (rozpoznaniem kierunku obrotu)! Prawdopodobnie będziesz miał trudności z wykonaniem tarczy i ustawieniem czujników. O wiele łatwiej będzie poszukać gotowy "Rotary Encoder"...
... uzysuke odpowiedz od urzadzenia ze wszystkie piny maja 1 (a tylko jeden z nich powinien nia być). Jakies pomysły?? Jeżeli zrobiłeś według tego układu: http://obrazki.elektroda.pl/4347490500_1... to jest odwrotnie niż sądzisz. Tylko jeden z nich jest zerem - ten na który wskazuje kierunek wiatru. Skąd to się bierze? Ponieważ przy...
Przy podłączaniu układów, jeżeli chcesz sterować masą, to podłączasz dodatkową diodę na przewodzie, oczywiście w odpowiednim kierunku (tak, aby nie przechodził +) Pozdrawiam
Nie wiem dlaczego są aż 3 czujniki. Żeby określić prędkość i kierunek wystarczyły by dwa. Przy uszkodzeniu 1szt. Hulajnogi powinna działać dalej np. W trybie awaryjnym, ale nie działa.
Po pierwszym etapie czyli odblokowanie immo wyjmij kluczyk ze stacyjki i naciśnij przycisk centralnego zamka na 5 sekund, po puszczeniu przycisku skieruj kluczyk w kierunku czujnika i na kluczyku naciśnij przycisk. Kluczyk powinien się zakodować. Sprawdzałeś czy kluczyk wysyła sygnał?
Na kierunek jazdy też można poradzić, choć troszkę to zwiększa wymagania odnośnie ilości lub rodzaju czujników. Albo kontaktrony określające czasowo kierunek, albo czujniki Halla mogące określić kierunek ruchu magnesu.
Chyba nie będzie tu co czyścić ponieważ prawdopodobnie w Twoim amplitunerze regulator głośności nie jest potencjometrem. Jeśli obraca się bez ograniczeń, to jest to czujnik kierunku,który informuje procesor zmianie głośności. Możesz delikatnie próbować rozebrać ten przyrząd i obejrzeć czy nie jest uszkodzony. Jeśli nie jest to przyczyny trzeba szukać...
Czy czujniki A i C mogą byc podwójne? A1A2................BBBBBBBBBBBBBBBBBBBB... Jeśli mogły by być podwójne to wogóle mozna olać czujnik B. Wystarczą dwa podwójne czujniki poza obszarem rogatek. Wóczas nie ma znaczenia gdzie stoi czy tez jedzie pociąg. A1A2 okreslają kierunek jazdy pociągu, tak samo C2C1. Na podstawie sygnałów z tych...
Zatem w jaki sposób inaczej można podłączyć ten silnik? Przełożyć należy przewody czujników Halla zgodnie z przełożeniem przewodów trzech faz (głównych).
Tak czujnik PAS rozpoznaje kierunek. Wyciągnięcie sterownika trochę to słabo widzę dużo kabelków fakt że na wtyczkach. A sterownik nie waży wiele. Najwięcej waży bateria nawet to koło silnikiem będzie cięższe od sterownika.
ma i to bardzo duże. Ktoś albo dobijał czujnik w kierunku wieńca, albo narzędzie jakieś włożył w otwór w zwrotnicy w miejscu, gdzie jest czujnik i uszkodził wieniec.
Raczej nic to nie da. Różnica między LHD i RHD jest taka, że silnik umieszczony jest po drugiej stronie przekładni co siłą rzeczy wymusza zmianę kierunku obrotu silnika. Sam czujnik jest bezpośrednio na kolumnie kierowniczej i jego działanie jest takie samo dla obu przypadków...
Witam Może koledzy znają jakieś rozwiązanie poniższego problemu: Samochód to C4 grand picasso mk2 z 2018r 2.0 hdi 150 KM. Moduł haka z brązową i niebieską wtyczką Objawy to : - nie działają czujniki z tyłu i co jest z nimi powiązane czujnik martwego pola w lusterkach, - jak by była podpięta przyczepa , a nie jest. - lewy kierunkowskaz mruga jak by była...
Tak, tak, jasne. Po prostu poszedłem w kierunku listy życzeń ;) .
chodzi mi jakie te tranzystorki maja być. To.ze NPN i PNP to wiem Chyba lekkie nieporozumienie nam wyszło (i też na "drugim kanale" komunikacji). W testerze opisywanym w tamtym przywoływanym tutaj wątku, ani tutaj, który dałem wyżej, nie ma żadnych tranzystorów. Określenia NPN i PNP odnoszą się wyłącznie do zwyczajowych nazw czujników i tu występują...
Np wg dokumentacji: "Wbudowany w aparat GPS i czujnik kierunku pobiera informacje o położeniu lub kierunku fotografowania i rejestruje je w zdjęciach. Za pomocą dostarczonego oprogramowania „PMB” można zaimportować zdjęcia i filmy nagrane z informacją o położeniu i kierunku fotografowania do komputera i oglądać je na mapie pokazującej położenie...
Rozsądna cenowo propozycja. Synchronizacja będzie dobra do testów, ale w praktycznym rozwiązaniu lepiej mierzyć bezpośrednio wychylenie w tym kierunku (karta ma 6 kanałów ADC). Sterowanie możesz zrobić za pomocą wyjścia analogowego lub cyfrowego.
Mam na oku zawór z siłownikiem 230V i sterowaniem trzyprzewodowym jak na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/6947606700 1611818609.jpg Używam od lat czegoś podobnego: szary korpus, wajcha na zewnątrz, 230V (chyba stąd: https://sklep.washservice.pl/). Mi zależało na zaworze kulowym - brak oporów przepływu. Dałem coś około 200zł - do dziś działa bez...
Tak mi się wydaje, że w tym kierunku czujnika wilgotności pasuje szukać. Ogólnie mam na myśli sprawdzić cały układ, nie samą blachę :) Trochę dziwne, że tylko w trybie AUTO nie chodzi, a na manualu działa. Rdza mogła coś tam nawywijać albo wleciały tam paprochy.
Możesz wzorować się na schemacie od WANA AW i każdym jednym układem rozruchu Y/D, do mojego już mam skompletowane zabawki do skrzynki http://obrazki.elektroda.pl/8179492400_1... Zrezygnowałem z 3 stycznika, za to będzie wyłącznik silnikowy oraz czujnik zaniku i kierunku faz, tylko skrzynkę z szyną zdobyć i można składać :D
Hehehe, no kod to arcydzieło. Ja tu nie widzę potrzeby stosowania ŻADNYCH OPÓŹNIEŃ. Napisaliśmy CI co zrobić z DS18B20, odczyt z czujnika ciśnienia to najpewniej wymiana kilku bajtów przez SPI - ułamek chwili, czujnik kierunku - dalej nie wiemy co to za dziwactwo, prędkość wiatru - tu pomysł ze zliczaniem impulsów w jednostce czasu też można zrobić...
Alarm blokuje tylko strefy, które wskazuje tzn,.jeżeli sygnalizuje uszkodzenie masówki drzwi to tylko one będą zablokowane. Tak samo chodzi o maskę i wstrząsówke i dlatego sygnały o otwartych czujnikach masowych są z procesora różne np. czujnik wstrząsowy ma 2 sygnały akustyczne. Co do kierunków to tak jak kolega "renqien" napisał, że na 100% to nie...
Hej, ja miałem coś podobnego i winą były czujniki pozycji przy śrubach u góry kolumn. Brak synchronizacji. U mnie pomogło wymiana tych czujników i poprawne ustawienie.
Opornikograniczal praeplyw pradu przez czujnik a dioda mysle ze pilnowala by prad przeplywal tylko w jednym kierunku.
Ok, wglądu jak tako tam nie ma, ale podłączałem voltomierz pod każdą parę zacisków i te, na których pojawiało się napięcie w czasie pracy, okazały się tym czujnikiem. Jedyne co muszę zrobić, to odwracać polaryzację tego czujnika w zależności od kierunku obrotów silnika. Także temat uważam za zamknięty.
Doświadczenie podpowiada mi byś tego na drugą stronę czujnik otwarcia drzwi nie ruszał. Wystarczy że przełożysz zawiasy.
eeee, no fajny wynalazek ;) a jak wygląda patent z czujnikiem na kierunek odwrócenia klepsydry? hmm.. kontaktron..?
kierunku czujnik czujnik kierunku obrotów czujnik kierunku ruchu
gazowanie reduktor mierniki voltcraft memtest86 pendrive
czujnik wodomierz czujnik wodomierz
Błąd P1215 w Toyocie Previa D4D - silnik gaśnie po odpaleniu Naprawa rozszczelnionego tyłu kolumny Altus 200