Na scianie grodziowej,prostokatne pudelko plastikowe z doprowadzonym don wezykiem z kolektora ssacego.Dochodzi do niego zielona kostka z trzema przewodami. Dokladnie szukaj tego:
Marka i model samochodu Volkswagen / Golf IV / Bora (1J) 1998-2005 Komponent (system) Silnik 1.9TDI-PI Sterownik VAG 038-906-019-HJ ZAREJESTROWANE KODY USTEREK Moment odczytu usterekśroda 19 styczeń 2011, 18:33:51 Ilość zarejestrowanych usterek1 Obwód czujnika położenia igły 17653 zwarcie do masy. Dodano po 11 Znalazłem przyczyne! okazało sie że albo...
Witam. Mam ciężki problem z samochodem marki VW GOLF 4 1.4 16V 2002 rok, silnik BCA Przywieziono mi go z uszkodzonym krótkim paskiem rozrzadu (chodzi o ten łączący walki). Pasek nie mial polowy zębów. Glowica zostala sciagnieta i sprawdzona. Zawory nie dostaly, zalane na całą noc nafta i rano ten sam stan. Glowica zaplanowana, nowa uszczelka, nowy rozrzad...
Jest on zbudowany nastepujaco: Od kolektora ssacego prowadzi do niego gumowy wezyk podcisnienia, ktory podaje informacje do czujnika piezoelektrycznego wlasnie o cisnieniu w kolektorze. Do calego urzadzonka prowadza 3 przewody:masa,+5V,przewod z sygnalem do komputera wtryskowego. Sygnal stanowi napiecie od 2,5 do 4,7V, wprost proporcjonalne do ilosci...
A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
Trudno mi powiedziec co to za turbina , wiem o co Ci chodzi z tymi zaworami , bo mialem juz do czynienia z Bora TDI 115 KM z turbina o zmiennej geometrii . U mnie niema tych dwoch czarnych zworow . Zawor do recyrkulacji spalin jest przymocowany bezposrednio do plastikowej czarnej rury ktora biegnuie od turbiny do kolektora ssacego , natomiast zawor...
szukaj gdzies w okolicy kolektora ssacego po prawej stronie silnika za cewkami zapłonowymi, gdzies w tamych okolicach jest schowany. W tych fiatach były dwa rodzaje czujników stosowane 3 pinowe(podwójny czujnik daje sygnał do kompa o temp silnika oraz podaje sygnał na wskażnik temp. w liczniku tak jak na foto i dwupinowy który daje tylko do kompa i...
Aha czyli podczepie miernik pod sonde i zobacze czy sonda pracuje od 0.1 do 1v?wtedy będe mial juz pewnosc czy sonda jest dobra tak? Pompa paliwa jest nowa wymieniana przez poprzedniego wlasciciela mierzyłem jej wydajność pompuje w 18sekund 1 litr paliwa,czyli wychodzi ze w normie. Tylko ten silnik siedzi w seicento i pompa paliwa mogla byc zalozona...
Witam. Uporalwm sie wkoncu z przekladke uszkodzonego silnika;) oczywiście byłoby za pięknie gdyby wszystko było ok za pierwszym razem. Borykam sie z takimi problemami jak : -Dłużej trzeba kręcić by odpalil. - wskazówka temp. Leży i dopiero po dobrej długiej jeździe.... Zgaszeniu i ponownym odpalenia zaczyna pokazywać temperaturę. -brak mocy- tzn jest...
Nie posiadam lpg, tzn nie jezdze instalacje posiadam w samochodzie lecz jest dołączony komputer jak i butla zakręcona. Z tego względu ze reduktor posiada juz dziurwa membranę i spuchniete uszczeleki, poza tym silnik ma najechane 300kkm nie chce go katowac gazem już. I tak wydaje mi się ze panewka puka na zimnym bo bo słychać lekkie popukiwanie w środki...
w tym aucie generacja jakiego kolwiek błedu uruchamia wentylator .... nie szukaj na sile innych przyczny pracy tego wentylatora wszystko sklada sie do twojego bledu zawory proste ? sciagales glowice po rozwalonym pasku ? jesli robiles pelny remont glowicy to szukaj problemu w uszczelnieniu kolektora ssacego problemow z przepustnica lub tez sprawdz jakie...
wykasuj błedy, pojezdzij troche. jak powróci to wymien czujnik poł wałka o ile masz dobrze ustawiony rozrzad. co do palenia, sprawdz czy nie masz lewego powietrza w okolicach kolektora ssacego i okolice sondy lambda
Witam wszystkich jestem nowy tutaj na forum :) Poszukalem troszke po necie na temat problemu ale nadal nie moge sobie z tym poradzic. Postaram sie opisac dokaldnie na czym problem polega Samochod to BMW E36 Coupe z 93r a silnik to S50B30 3.0 M-power z 94 roku. Silnik jest przelozony z innego bmw wraz z cala wiazka komputerami itd wymiana p&p. Problem...
17549 przyczyna moga byc nieszczelnosci w dolocie , uszkodzony czujnik cisnienia kolektora ssacego lub sama jednostka sterujaca przepustnica . wiec jest tego troche do sprawdzenia Czujnik kolego zobacz i przewody od niego!
Dziekuje bardzo za pofpowiedzi. Wlasnie zrobili samochod. Wymienili czujnik kolektora ssacego i auto pali.
Czujnik temperatury kolektora ssacego do sprawdzenia na początek. Błąd zależny od wersji edc. Ktorej nie podałeś.
Wymienione świece na orginalne Bosch FQR8LEU2 zalecane przez producenta. Ściągnąłem cały dolot, aż po głowicę. (Przepustnica, kolektor, listwa z klapami.) Wszystko poczyszczone. Jeden kanał od EGR dochodzący do cylindra numer 2 był zatkany przy samym wejsciu, na takiej zwezce. Rura idaca od egra, do kolektora wyczyszczona. Wyczyszczony sam EGR. Zaslepiony...
tam napewno beda wiedziec www.renault19.pl Czy to ty ?? Tu MaciejR21 ;). Co do silnika to nie ma czegoś takiegojak " wtrysk na gaźniku" . Jest to wtrysk jednopunktowy. Jezeli to silnik C3J to do wymiany masz uszczelke MIĘDZY kolektorami. Zeby ja wymienić należy wymontowąc oba kolektory z silnika i rozłaczyć je odkręcając 4 śruby. Między nimi jest własnie...
witam! problem nastepujacy. Zbyt uboga mieszanka. objawy: zmniejszona moc (odczuwalne przy przyspieszaniu) przy pełnym otwarciu przepustnicy wkreca sie tylko do 4500 rpm, jak juz dojdzie do konca to bardzo leniwie. bialy nalot na swiecach. obroty biegu jałowego 2000, czasami spadnie i jest OK podłączylem dodatkowy wtrysk w zaslepce na dole kolektora...
pojedz na vaga na adaptacje jesli nie bedzie zmian to po lewej stronie kolektora jest czujnik temperatury powietrza zasysanego przykrecony na 2 torxy ktory trzeba wyjac i wyczyscic jesli i to nie pomoze to wroze ci lewe powietrze . twoj kolektorw m miejscu mocowania do glowicy uszczelniany jest za pomoca o-ringow ktore czaszasami potrafia sie rozszczelnic...
wlasnie wartosco oczekiwane podaja dane jakie maja byc na dana chwile . mozesz tam sprawdzic cisnienie doladowania , paliwa , przeplyw powietrza , i jeszcze pare innych w zaleznosci od mozliwosci centralki , jednak jak wspomniales wczesniej nie w kazdym serwisie wiedza jak sie poslugiwac Examinerem albo nawet sie go boja . podam co przyklad z czwartku...
Witam.Posiadam Suzuki Wagon R+,rok prod.1997,poj.1996 cm.Problem wystepuje, gdy auto jest rozgrzane podczas przyspieszania na wyzszych biegach IV-V dlawi sie i nie ma ciagu.Po zdjeciu nogi z gazu i stopniowym przyspieszniu rozpedza sie i po osiagnieciu ok.4 tys.obrotow wszystko jest ok.Samochod byl diagnozowany lecz komputer nie byl w stanie odczytac...
Witam wszystkim! Na początku opisze mój problem, mam nadzieje ze znajdzie sie ktos kto by mi pomógł, a mianowicie. Autko po prostu straciło moc. Ja mu gaz a on zbiera sie jak maluch, czuc nawet lekie szarpniecia podczas zmiany biegów . Dodam ze mam zwykła instalacje gazowa przy której ten broblem jest bardziej odczuwaly. Jak rano odpalam na benzynie...
Georgesgr: wracając do regulacji ręcznego- u mnie występuje ona tylko na samoregulatorach, Masz racje. Zagalopowalem sie. 406 jest specyficzna. Czujnik cisnienia, jesli masz silnik serii XU (nie precyzujesz), jest od spodu kolektora ssacego.
Witam Widzę że temat błędu zbyt dużego doładowania jest już znany. Mam taki sam problem jak kolega który opisał odpowiednio błędy czujnika doładowania i wykrył problem elektryczny. Podam że zawór n75 turbina i gruszka sprawne jak również nowy czujnik na przewodzie doborowym do kolektora ssacego. Czy kolega może podać miejsce gdzie wykrył problem. Passat...
Witam! Kupilem Palio Wekeend 1.2 8v 75Km Mpi ze zdechlym silnikiem, ale po kolei. W samochodzie jacyś pseudo mechanicy próbowali wyregulowac zawory szlifujac trzpienie zaworów, normalnie masakra. Zrzucilem glowice i do regeneracji. Glowica zrobiona tj. nowe prowadnice, zawory, uszczelniacze, gniazda po frezowane no i planowanie. Nowa uszczelka i glowica...
U Ciebie bedzie jedna wtyczka 28-pinowa , w pozostalych zegarach jest taka sama . Ilosc pinow wykorzystanych zalezy od wersji licznika , czym lepsza wersja licznika tym wiecej pinow . Tak wogole to liczniki do golfa II z tego rocznika w duzym skrocie sa trzy rodzaje . Ten ktory posiadasz , z obrotomierzem i zegarkiem elektronicznym , oraz z obrotomierzem...
sam sobie odpowiedziałeś czujnik temperatury płynu chodzącego w kolektorze dolotowym . tz: niemylić czujnika temp wody który bedzie wskazywał poprawnie na desce rozdzielczej jest drógi chyba niebieski i powinien być wkrecony do klektora ssacego tem gdzie płyn czy woda go podgrzewa inaczej mówiąc masz brak ssania rano na zimnym silniku, okile ssanie...
Witam Dobrałem się ostatnio do silnika w samochodzie znajomego .Ma on obroty biegu jałowego na poziomie 1600-1800 !!!!!! Siedzi tam monowtrysk RENIX. Sam posiadam silnik 1,7 na identycznym wtrysku . Moze napisze co zostało sprawdzone /podstawione : MAP sensor ,podstawiony z mojego silnika - objawy bez zmian Czujniki temperatury mieszanki i silnika ,podstawione...
Witam serdecznie. Przeszukałem różne fora ale nie znalazłem porady na mój problem. Samochód jak w temacie, na biegu jałowym nierówno pracuje, miga check, błędy to wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Na wyższych obrotach w miarę równo ale też bez rewelacji. Sprawdzone praktycznie wszystkie czujniki, cewki,wtryski, wiązki itd i nic dalej to samo....
Dzieki KUFCIO za pomoc.u mnie niema czujnika przykreconego do kolektora ssacego .u mnie jest tak Na dole kolektora ssacego wmatowana jest fabrycznie cieniutka rurka na ktora nasadzony jest wezyk ktory laczy owy czujnik .czujnik zamocowany jest przy skrzynce z komputerem kolo przedniej lampy. wchodzi w niego kostka z 3 kablami.wezyk nowy kostka czysciutka
Uszkodzona sonda lambda moze wplywac znacznie na prace silnika: - moze byc slaby samochod - moze duzo palic - usterka nie zawsze wyswietla sie na desce - moga byc problemy z zapaleniem - najlepiej sprawsz sobie analize spalin na wolnych i na wysokich obrotach - sprawdz rowniez zlacze sondy lambda oraz opornosc grzalki - sonda moze rowniez byc zanieczyszyszczona...
czujniki z walkow zamienione miedzy soba z ssacego na wydech i na odwrot bez zadnych zmian czujniki sa o tych samych numerach Panowie mowie wam czarna magia tak upierdliwego przypadku nie mialem jeszcze nigdy to juz tydzien jak sie uzeram z tym autem . Czujniki z walkow rownie dobrze moge odpiac auto w sumie jedzie bez nich bez wiekszych zmian a wypadanie...
Rozumie ze chodzi Ci o ten wezyk cisnieniowy , o ktorym pisales , musisz go podlaczyc gdziekolwiek do kolektora ssacego gdzie jest podcisnienie , ale wiem ze na gazie nie zwsze pokazuje dobrze . Co do temperatury , to z tego co pamietam to powinny tam byc dwa wskazania temperatury , jedno wskazanie temp. oleju , drugie temp. powietrza . Co do temp....
Witam!! Czujnik ten siedzi na przegrodzie czolowej od samochodu pod tym miekkim plasticzkiem na ktorego jest nacisnieta uszczelka. Do czujnika tego dochodzi rurka od podcisnienia z kolektora ssacego (podlaczona zaraz za przepustnica). Ja bym szukal (zanim wymienisz ten czujnik) nieszczelnosci poza przepustnica - byc moze falszywe powietrze?? Pozdrawiam,...
hm, nie wiem moze jak bym mial auto przed soba to jakos lepiej bym to widzial. Jesli jest krociec to powinien byc podlaczony. Moze jest tak ze w zaleznosci od wielkosci podcisnienia mierzonego przez zawor egr (lub czujnik przy/w nim) sterownik podejmuje decyzje o odpowiednim otwarciu/zamknieciu elektromagnesu i ma odrazu informacje o aktualnej pozycji...
Zdaje sie ze tak będe musiał zrobić dzisiaj założyłem nowy przepływomierz, nie pomogło, zawór kolektora ssacego i turbiny tez zmieniłem ale dalej to samo. Niestety dysponuje vagiem 5053 w tej chwili i niemam możliwości zapisać parametrów, chyba ze ktoś w okolicach ślaska mógłby mi pomóc w zrobieniu logów. :( Puki co dzięki. Dodano po 1 Własnie mnie...
zapala na 8 sekund i gasnie immo ok. Zmienione pompa paliwa z filtrem, zaworek na listwie(cisnienie w normie), czujnik temp i powietrza w normie, zmieniona przeplywka. Nie regauje na dodawanie gazu(potencjometr chodzi). Wyglada to tak, zapala normalnie, chodzi na wszystkie gary dopuki nie spadna obroty i do akcji wkracza krokowy i dlawi ja i gasnie....
Sam po czesci odpowiadasz sobie na pytanie - nie zasysa... Czyli przepustnica zamknieta. Do tego jesli slychac strzaly (bez politycznych aluzji) z kolektora ssacego, to ewidentnie w nim siedzi przyczyna. Rozkrec przepustnice chocby na tyle, zeby ja rozszczelnic i wtedy probuj. Bardziej zastanawia mnie synchronizacja rozrzadu. Bez tego nie zapalisz....
Witam ponawiam temat, auto zagazowane i na gazie jezdzi ale wywalilem gaz aby go wykluczyc ,na benzynie odpali i zgasnie (odkrecilem wtryski i widac ze wtrysna paliwo i przestaja dawac) pompa paliwa podaje okolo 3 bary, czujniki temp powietrza i glowicy wskazuja poprawnie, czujnik walu pokazuje obroty, czujnik walka nowy, IDS pokazuje blad przeplywomierz...
Czujnik podcisnienia, sonda? hmm warto sprawdzic choc wtedy powinien falowac tez na zimnym, nieszczelność zaworów głowicy, czujnik Halla odczytujący ząbki na kole fonicznym - czasem gdy odpiety na dluzej akumulator ale w Twoim przypadku jesli zastosowales sie do rad kolegow wyzej nie pomoglo. Tego nie testowalem ale pomaga przy innych autach zeby ECU...
Nawet z uszkodzona turbina , jak i bez niej .... cisnienie na dolocie do kolektora ssacego powinno byc dynamiczne ...czyli powinno sie zmieniac . Skoro cisnienie doladowania masz stale , tak jak stwierdziles , to przyczep sie bardziej do tego czujnika . Badz pewien ze dziala i przekazuje prawidlowy sygnal do sterownika EDC . Sprawdz przewody , podlacz...
Witam. Po umyciu przepustnicy i zaworu egr jak autko się nagrzeje wyskakują błedy 17961 , 17912 i na wyświetlacz zapala się EPC , kontrola trakcji i ABS. Układ dolotowy cały dwa razy sprawdzony. Uszczelki od separatora oleju, kolektora ssacego i pod przepustnicą nowe, czujnik ciśnienie w kolektorze ssacym nowy. Proszę kolegów o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Poniewaz zuzycie paliwa jest uzaleznione jedynie od czasu otwarcia wtryskiwaczy (benzyna jest pod stalym cisnieniem), wystarczy przez okreslony czas (np. 2s) mierzyc stosunek czasu otwarcia wtryskiwaczy do czasu ich zamkniecia. Pomiar musi byc ciagly, bo podczas pracy silnika powyzszy wspolczynnik wypelnienia ulega ciaglym zmianom. Do pomiaru nalezaloby...
Witam mam pytanie czy ten czujnik(map sensor) z ta banieczka na byc podlaczony do kolektora ssacego czy do wtrysku. Wiem gdzie jest podlaczony ale jak wypne go to z tej rurki wycieka paliwo czy tak powinno byc ???
jezeli nie ma plynu w zbiorniczku po pewnym czasie pracy silnika to albo gdzies sie on leje albo jak nie to na bank uszczelka głwoicy,sprawdz przewod czujnika predkosci obrotowej walu korbowego(jego polaczenie z instalacja elektr.),jest to przymocowane do kolektora ssacego powietrze na gazniku-sama kostka i jej odcinek w gore instalacji jakies 5 cm...
Witaj jesli mnie pamiec niemyli to czujnik znajduje sie pod (miedzy 3 a 4 )wyjsciem z kolektora ssacego, latwiej dostac sie do niego od dolu od strony rozrusznika, niewiem tylko jaki masz cel by go wyciac? wtedy raczej swiece nie beda podgrzewane ... jesli masz problemy z odpalaniem sprawdz czy swiece wogole dzialaja , jesli tak przed uruchomieniem...
Po primo to nikt nie nabija sobie tutaj postów Twoim kosztem . Po secundo nikt nie da ci tutaj prostej recepty weź pokręć tą śrubką o 3 obroty a tą o 2 i będzie dobrze . Jeżeli chcesz szybkiej diagnozy to jedź do serwisu tam ci pół silnika wymienią zostawisz ze 3000zł u nich w kasie i dalej bedzie palił 12/100. Po primo to udrożnij mu odmę bo masz wąż...
Witam Potrzebuje opisu wyprowadzen sterownika z Kia Carnival / Sorento 2.9 CDI. Niestety w zadnym z posiadanych programow nie moglem tego znalesc. Dokladnej sprawa wyglada tak ze dostalem samochod w ktorym grzebalo juz kilka osob wiadc po dacie na sterowniku byl on zmieniany, uszczelka pod glowica podobno tez i nawet pierscienie zmieniali. Pierwsza...
witam ale na sto procent to nie powiem on mierzy tylko mape z kolektora ssacego i przekazuje ja do kompa gazowego a konkretnie to czego szukasz moze innego czujnika moze jestem w stanie cos ci zalatwic
sprawc wezyk od kolektora ssacego do czujnika cisnienia bezwzglednego ma on o ile pamietam zielony konektor powinien sie znajdowac po prawej stronie sciany oddzielajacej komore silnika od kabiny
mam taki przypadek master wersia bez egr bez przepływki,ciśnienie rail 1350 doładowania 2000bar 0 błędów czujnik doładowania nowy ciśnienia rail nowy wtryski sprawdzone ok pedałgazu ok rozrząd ok na blokadach filtry nowe katy wywalone tłumiki ok , 120km -muł bagienny dodam ze moc stracił po wymianie kolektora ssacego na taki sam jak był
Witam, Posiadam Opla Corse `97r. 1.4 8V nie pamietam teraz symbolu.... Problem polega na braku pracy na jednym tloku i polowicznym braku na drugim a konkretnie chodzi o 2 i 3 byla zmierzona kompresja i jest dobra, walek rozrządu ( i ogolnie caly rozrząd) cewka, kable, swiece, zawor EGR, komputer, sonda wymieniona na nowa, czujnik walu tez jest w porządku....
witam, mam taki problem z meganka 1.6 8v 98 rok. otoz. jak auto jest zimne jest problem z odpaleniem , krece go ,zapali na doslownie sekunde i zgasnie, potem musze dlugo krecic zeby zapalil. jak juz zapali to trzyma wysokie obroty ok 2.5 tys. zdusze go na biegu zeby spadly to wtedy trzyma niskie, ale jak znowu dodam gazu to trzyma wysokie , jak jest...
WITAM. Mam problem z Oplem 1,9 CDTI który nie odpala przy temperaturze 30-40 stopni tuż po wyłączeniu świec żarowych.Po zapaleniu wystepuje jeszcze nie równa praca po osiągnięciu 60stopni objawy znikaja silnik pracuje równo odpala bez problemu .Zimny pali również dobrze ale ma tą nierówna prace .Ciśnienie na cylindrach po 26 wtryski po naprawie z nadanymi...