http://img218.imageshack.us/img218/2898/... Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us Tu na fotce widać gdzie jest ten czujnik.
Tu masz widoczny czujnik po lewej stronie wraz z założoną wtyczką. http://mar-motomax.pl/skoda-fabia-14-16v...
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
Podłącz czujnik poza kolektorem i napisz co wskazuje.
Czujnik temperatury jest razem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Albo będzie w kolektorze dolotowym albo na rurze do niego prowadzącej.
Przy podmianie całego kolektora prawdopodobieństwo podwójnej usterki jest znikome. A bez rury gumowej zatkaj palcem otwór powietrza dla regulatora wolnych obrotów. Parametry temp. powietrza i cieczy widziane przez ecu są realne?
Moze wlasnie ta odleglosc zmienia odczyt z czujnikow. Po prostu opor kabla zmienia parametry czujnika. W sterowniku MR04 Solar jaki ma kol. termo1 producent określił max długość kabla od czujnika kolektora na 50m. w zestawie kabel od czujnika kolektora ma 10m.
Zapewne PDE bosch ms 6.2 czujnik ten mierzy i ciśnienie doładowania jak i temperaturę powietrza w kolektorze ssacym dla ciśnienia doładowania 0,5 V, około 0,5 bar 1,0 V, około 1,0 bar 1,5 V, około 1,4 bar 2,0 V, około 1,8 bar 2,5 V, około 2,2 bar 3,0 V, około 2,7 bar 3,5 V, około 3,1 bar 4,0 V, około 3,6 bar dla temperatury 4,7 V, około -20 stopni Celsjusza...
Najlepiej termopara. Ma większą dopuszczalną temperaturę pracy. A najlepiej pirometr, ale gotowy jest bardzo drogi. Elfa ma w ofercie czujnik IR temperatury za jakieś 60...70zł, ale trzeba dorobić interface. pzdr
Zajmij sie egr em.
Temat uważam za zamknięty zwarcie robił czujnik kolektora dolotowego. Auto pali.
Witam serdecznie, czujnik tempetaury kolektora musi wytrzymać ponad 200stC (nawet płaskie mają temperaturę postojową rzędu 221stC), te popularne czujniki gwarantują wytrzymałość nawet do 250stC, a więc ich zakres pracy musi być większy. Pozdrawiam
Z kolektora-trzeba sprawdzić czy wężyk w połączeniu z czujnikiem są szczelne. Na króciec przy kolektorze można założyć inny wężyk(lub ściągnięty ten łączący z czujnikiem) i sprawdzić drożność otworka w kolektorze(króciec w kolektorze łączy wężyk z przestrzenią wewnątrz kolektora). Poprostu połączenie kolektor-czujnik ma być na 200% szczelne(czujnik...
500mb to chyba za malo jesli cos mnie nie myli.Moze zmien czujnik cisnienia kolektora dolotowego
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
17549 przyczyna moga byc nieszczelnosci w dolocie , uszkodzony czujnik cisnienia kolektora ssacego lub sama jednostka sterujaca przepustnica . wiec jest tego troche do sprawdzenia
Witam. Czujnik doładowania zwany czujnikiem ciśnienia bezwzględnego, MAP sensor, czujnik kolektora ssącego w tym wykonaniu jest zespolony z czujnikiem temperatury powietrza, dlatego ma 4 wyprowadzenia. To są dwa czujniki w jednym. Na 1 rys. schemat tego czujnika (piny 1,2,3,4), a 73,31,71,52 to piny do ECU Rys.2 kolejność pin w czujniku. W zał. dokładny...
Czujnik w kolektorze, przepływka, egr i w ...uj innych możliwości. Najpierw diagnoza
Chodzi o czujnik G72 G72 Czujnik temperatury kolektora dolotowego https://obrazki.elektroda.pl/5417433700_...
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Pojedź do tego mechanika i niech sprawdzi czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (czujnik podciśnienia) napisz czy samochód ma instalację LPG bo to ważne pozdrawiam.
Sprawdz sobie czy nie jest dziurawy wezyk od czujnika cisnienia w kolektorze ssacym. Czujnik ten jest podpiety za pomoca gumowego wezyka z kolektorem ssacym i jest zamocowany na przegrodzie silnika. Jesli dostaje lewe powietrze to szaleje i zaswieca sie kontrolka wtrysku. Pozdrawiam.
Podcisnienie zarowno reduktora jak i czujnika kolektora ma być podpięte do ciśnienia atmosferycznego ! Nie zaslepiac. Korekt po rpm nie pktrzebujesz, wysrodkujesz mnożnik i bedzie ok, reszte załatwi ecu pb. Skoro dzialalo na zwyklej 300 to po kiego pchac kase, lepiej za te pieniądze zatankować i auto ustawić na drodze na czasy wtrysku lub jesli ma to...
Sprawdzić czujniki w kolektorze dolotowym i czy jest drożny nic tam nie wpadło, może też być filtr powietrza zabrudzony , ewentualnie EGR zabrudzony
Dotąd sobie radzę. ........ A tu już ginę. A to właśnie ma być główna funkcja całego "projektu" - tzn porównanie dwóch pomiarów /z dwóch czujników/ i reakcja przekaźnika tylko wtedy kiedy pierwszy odczytał więcej niż drugi. Właśnie tego "porównania" nie umiem ugryźć bo nie potrzebny mi górny czy dolny ustalony poziom tylko różnica między nimi ile by...
Koleżanko masz napisane w błędzie co jest nie tak, sprawdziłaś czy jest podłączony czujnik ciśnienia w kolektorze? Czy może jakiś wężyk nie został podłączony albo nie pękł?
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Zasilanie czujnika ciśnienia kolektora, przepływomierza i zaworu EGR : Napięcie zasilania za niskie sprawdz co do wartości ile wynosi na którymś złaczu ww podanych elementów, ma być 5V+/-0,25 oraz zasilania i masy sterownika + bezpieczniki
czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym znajduje się wewnątrz sterownika silnika.Jest połączony z kolektorem za pomocą cienkiego przewodu gumowego.Sprawdz czy jest szczelny.
Sprawdziłem i jest osobny czujnik doładowania w kolektorze i osobny w ECU. Po odłączeniu czujnika w kolektorze wartość ciśnienia atmosferycznego jest dalej podawana
Jest to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyli MAP sensor.
Ustawiasz multimetr na pomiar rezystancji, (zakres 20k) i znajdź charakterystykę jakiegoś czujnika ntc 10k. Powinna być podobna.
Niebieski pytajnik - czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czerwone to MAP sensor - a nie czujnik położenia przepustnicy. MAPsensor czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) po prawej stronie - ten pierwszy od dołu. Wtyczka po prawej wyżej to do silnika krokowego. Żółta wtyczka - na podstawie zdjęcia nie powiem.
Nie posiada. Ogólnie silniki niedoładowane jak mają przepływomierz to nie mają czujnika ciśnienia w kolektorze i odwrotnie.
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Procedura jest trochę skomplikowana więc jej nie będę opisywał i tak nie wiem czy te kody są wywołane prawidłowo ale ogólnie brak usterek kodów twardych wygenerowany kod 111 a z kodów miękkich 27-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód wartość za duża, 17-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód.P
pisze jak byk!
Dostęp do czujnika nie najlepszy, ale można go wymienić nawet bez demontażu kolektora ssącego.
Witam Scenik Megan 99 rok 1.6e zapaliła się kontrolka taki zygzak i tak jak by świeca ale to benzyna jest po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd (czujnik ciśnienia kolektora dolotowego). Gdzie go szukać nie wiem pomocy i z czym to się wiąże na razie samochód działa ale cały czas świeci się ten zygzak...pozdrawiam.
Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący.
Jaki silniczek?
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Czujnik powinien być na obudowie konwertera powyżej obudowy mechanizmu różnicowego. Nieco poniżej łącznika tylnego kolektora wydechowego.
Bez znajomości wnętrza czujnika i generatora można tylko zgadywać przyczyny złego działania obu urządzeń. Prawdopodobnie odstraszacz pobiera więcej niż 0,2 A. Możliwe, że robi to okresowo/impulsowo i przez to przeciąża czujnik a sam dziwnie działa. Spróbuj z BD136 i prądem kolektora 0,5 A.
Witam. Muszę przyznać, że z tym błędem się jeszcze nie spotkałem ale trochę pogrzebałem. Na ross-techu go nie opisano, ale opisany jest ten: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... i jak widzisz dotyczy czujnika ciśnienia kolektora dolotowego. Pozdrawiam
Najprawdopodobniej będzie uszkodzony lub nie taki czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, miałem podobny przypadek w twingo
w ten sposób wymienisz 100 czujników ale jak masz vaga albo jakiś inny6 soft do kasowania błedów i nastawów to poradzisz sobie bez wymiany Dodano po 1 bo czujniki w kolektorze w tych silnikach nie lecą
Mapsensor i czujnik ciśnienia w kolektorze to (prawie) to samo, jest na podszybiu z prawej strony (pasażera) sprawdź wężyk. Baro to czujnik ciśnienia atmosferycznego, jest w sterowniku, ale nie dawałby takich spadków mocy, jeśli kontrolka po zapaleniu gaśnie.
Na rysunku zaznaczyłem Ci map sensor. Mechanik uszczelnił kolektor w miejscu gdzie czujnik wchodzi do kolektora. Co do kosztów to trudno powiedzieć bo było to przy okazji wizyty z wymianą rozrządu, ale koszty nie powinny być duże. http://obrazki.elektroda.pl/2868500300_1...
Ten z jednym pinem jest na zegar, Ciebie interesuje ten drugi, na 2 przewody. MAP to właśnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Powodzenia.
jak sprawdzić czujnik kolektora cod 34 sprawdzałem czy nie ma zwarcia z masa nie ma .Na wolnych obrotach szarpie , kuleje
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
Są tam dwa czujniki temperatury : jeden dla sterownika silnika a drugi dla wsaźników, znajdują się pod kolektorem dolotowym.
stary podaj kod błędu to Ci pomożemy. prawdopodobnie masz przeładowanie turbiny a nie walnięty czujnik.
wybacz że nie napisałem twoimi słowami tylko po mojemu może dasz mi jakiś wzór słownictwa jakiego mam używać żeby było dobrze pozdrawiam Nie moimi słowami, tylko określeniami powszechnie używanymi. To, że mówisz w jakimś dialekcie, nie zwalnia Cię z obowiązku używania poprawniej polszczyzny na forum. Taką gwarą i za razem swoimi słowami możesz mówić...
Dołóż tranzystor NPN, sygnałem z czujnika steruj bazą tranzystora przez rezystor, kolektor pod wejście tam gdzie był czujnik podłączony, emiter na masę.
Ktory czujnik wymieniles? Ktory rok astry? Astra F czujnik ma niebieski za kolektorem ssacym od ECU a drugi u gory od wskazowki. Pozdrawiam!
Tego typu układy znajdziesz w tematach dotyczących robotów sterowanych światłem (podążającym do światła bądź poruszających się po linii narysowanej na podłożu). Potrzebne są takie dwa dwuczujnikowe zestawy (po jednym na każdą oś ruchu) i do tego elektronika - wzmacniacz różnicowy sterujący układami wykonawczymi. W sumie procesor nie jest niezbędny,...
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
WItam ! Mam problem z czujnikiem temperatury przy kolektorze słonecznym. Przy większej burzy impuls indukuje się, pali czujnik i dalej uwala sterownik. Jak się można przed tym zabezpieczyć oprócz fizycznego rozłączania przy każdej burzy ? Myślałem może czy by nie obłożyć czujnika metalową siatką i to uziemić ?
Pmp, npn , to umowne podział czujników ze względu na sposób podłączenia wyjścia. Wynika on z rodzaju tranzystora użytego na wyjściu. Obciążenie podłącza się do kolektora tranzystora, więc, jeżeli tranzystor jest npn, to np. przekaźnik podłacza się między wspomniany kolektor a "+" zasilania, i analogicznie, jeżeli tranzystor jest pnp, to przekaźnik podłącza...
Jeśli chodzi ci o ten cieńki przewód na którym jest filterek z napisem "carb" to jest to przewód podciśnieniowy MAP sensora (czujnika ciśnienia w kolektorze). Zmierz tylko sobie średnicę wewnętrzną i bez problemu kupisz na metry.
Witam, nie mogłem znaleźć posta, który pomógł by mi w danej sprawie. Mianowicie, zajmuje się obsługą budynku. Mam między innymi monitorowanie węzłów jednak po modernizacji zostały dodane kolektory słoneczne. Które zostały wpięte w istniejący układ c.w.u.. Jednak przy słonecznej pogodzie układ dostaje za dużo ciepła i wyskakuje bład na sterowniku. Być...
Czujnik cisnienia w kolektorze ssącym (taka czarna kostka z weżykiem i trzema kabelkami w zielonej wtyczce) umiejscowiony w okolicy serwa hamulcowego. Ewentualnie sonda lambda ale proponuje zacząć od tego.
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
Ale tylko to jest stałe: 17812 - Układ recyrkulacji spalin P1404 - 35-00 - niewykonane nastawy podstawowe 17847 - Potencjometr zaworu recyrkulacji spalin (G212) P1439 - 35-00 - błąd nastaw podstawowych 17564 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71) P1156 - 35-00 - przerwa / zwarcie z masą 16497 - Czujnik 1 temperatury zasysanego powietrza (G42)...
Zrobione, okazało się że za czujnikami na tej dużej rurce od sterowania turbem, jeden wężyk miał pęknięcie, co ciekawe nie jest to wężyk od podciśnienia turba, tylko idzie z kolektora do czujnika, i przy kolektorze jest taki filterek, i przy nim była dziurka. Nic nie było widać bo jest to zasłonięte, dopiero po wykręceniu czujników widać ten filterek.
Witam ,W vito 639 czujnik jest nad kolektorem wydechowym a to nie jest najlepsza lokalizacja dla niego i często ulegają uszkodzeniu ,wtedy tnie moc przy 3 tyś obrotów jednocześnie nie wypala DPFa .Wymieniasz na nowy i jak troszeczkę pojeździsz to można podejrzeć częstotliwość wypalania ,jeśli mieści się w granicy 500 km to nic nie ruszasz
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Tylko dobry specjalista z kompem, widocznie obecny mechanik nie do końca ogarnia ten silnik, może to być wszystko od czujników po nieszczelności w kolektorze itp. Takie rzeczy nie zawsze wywalają błędy, trzeba dobrze odczytywać wartości rzeczywiste.
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Nie wiem dokladnie jak jest w mazdach ale sprawdź czy nie spadł wężyk z czujnika MAP(ciśnienia w kolektorze dolotowym)
Czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze ssącym. Przekroczenie zakresu pomiaru lub zwarcie, przerwa...
Witam mam taki sam problem nie ma mocy gdy miałem podpięta sondę to nie wkrecal się i zdychal i przerywał gdy ja odpiolem ma wmiare równe wejście na obroty lecz nie ma mocy idzie jak traktor z zadluga skrzynia mam pytanie czy za tą usterkę może odpowiedzialny być czujnik pod kolektorem co to za czujnik gdy go odpiolem się pogorszylo zmieniłem wtrysk...
to co znalazłeś w aucie to najprawdopodobniej czujnik temp.silnika pisałem "pod kolektorem ssącym" kable brazowy i brązowo niebieski
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Raczej nie. Mam na myśli nieszczelności za czujnikami, przepustnicą itp. (kolektor ssący, ewentualne wężyki podciśnienia). Sama obudowa filtra nie powinna mieć na to wpływu.
ERRATA: błąd p0068 powrócił po 19 dniach od czyszczenia przepustnicy... Będę wyciągał przepustnicę do gruntowanego czyszczenia oraz poprawię masę na przepustnicy (nie podoba mi się spadek napięcia pomiędzy obudową i klemą "-"). Planuję też przeczyscic/wymienic czujnik cisnienia w kolektorze ssącym. Blad P0068 to niezgoda we wskazaniach TPS i czujnika...
Czujnik jest i ma dwa kable, opisywany to czujnik ciśnienia oleju, stukowy jest z tyłu silnika zasłonięty kolektorem ssącym
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Witam, mam problem ze sterownikiem solarnym Immsol 71. Mianowicie pierwsze co to to, że po chwilowym zaniku napięcia resetuje się godzina, a co za tym idzie po przywróceniu napięcia sterownik nie załączy pompy do momentu ustawienia godziny. W tym czasie może się przegrzać kolektor, nie zawsze ktoś jest w domu żeby ustawić. Mam tą instalacje z 5 lat,...
Ehh, zgadza się... zapomniałem. Tam jest tylko jakiś czujnik w kolektorze dolotowym. Na szczęście termostat nie jest drogi. Wymień i daj znać.
Trzeba podłączyć urzadzenie diagnostyczne i odczytać w parametrach pracy silnika wartość podciśnienia przekazywaną przez czujnik w kolektorze czyli MAP SENSOR.
Witam, stworzyłem kiedyś post apropo tego samego błędu, jednakże został naprawiony przez mechaników. Był to czujnik kolektora ssącego. Auto działało przez 500 km trasy, teraz po ponownym uruchomieniu, raz na jakiś czas, od jakiegoś czasu coraz częściej traci na mocy przy większych obrotach, a po rozgrzaniu auta zapala się ta sama kontrolka świec żarowych...
Sprawdź czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym numer seryjny chyba 39200-2F000 koszt 130 zł - u mnie pomogło
szukaj w kolektorze ssącym 3 przewody
Czujnik temperatury kolektora ssacego do sprawdzenia na początek. Błąd zależny od wersji edc. Ktorej nie podałeś.
O tak o [url=https://www.google.pl/search?q=7564...
Powiem ci kolego że możesz mieć rację. Zauważyłem że dziej się to zwłaszcza przy stawaniu auta, wtedy zapal się lampka. Mocna przygazówka powyżej 3000 obrotów i problem ustaje. W tym czasie słyszę cykanie zaworu od oparów paliwa, co z reguły jest złą masą spowodowane. Jutro podłączę przewód masowy i dam znać. Na razie dzięki za sugestię.
Z boku kolektora ssącego, patrz za bagnetem do sprawdzania poziomu oleju
Monowtrysk to nie wszystko.potrzebny jest jeszcze sterownik silnika pompa paliwa,czujnik podciśnienia w kolektorze i przeróbka instalacji elektrycznej.nie wiem jaki tam jest układ zapłonowy,ale chyba zwykły czyli też do wymiany,nie wspominając już o wałku rozrządu czy kosztach robocizny.To wszystko przekroczyłoby koszty zakupu nowszego modelu z wtryskiem.
Musiałbyś odczytać błędy, ale w tej bryce masz do przeglądu lub wyczyszczenia: czujnik doładowania w kolektorze, ewentualnie kolektor, egr oraz sterowanie (kierownicę) turbiny lub sama turbinę - (niestety w tych autach to powszechne) i przy tej okazji wszystkie te czynniki mają taki skutek, ale najbardziej prawdopodobny jest zasyfiony kolektor oraz...
Wykręć sondę, wkręć manometr bo wygląda mi to na zapchany katalizator. Jak nie masz manometru to odkręć wydech od kolektora i odpal. Jeśli będzie ok. to wywal kat.
I jak ten czujnik kolektora może mieć coś wspólnego ? Czy szukać lewego powietrza ? Jak szukać lewego powietrza ? Słyszałem o metodzie popsiksc PLAK PLAKIEM.
A widzisz co tam jest napisane (przyjmując wiarygodność zabawki)? Czujnik temp kolektora, zwarcie do masy. Kolektora,więc albo jest dodatkowy dwupinowy albo chodzi o ten w MAP. Dlatego teraz weź miernik i sprawdź zasilanie czujnika w MAP ma być 5v albo szukaj dodatkowego co jak już wspomniałem nie widze go na schemacie. Są jeszcze parametry w które...
Kolejna kwestia to jak bardzo ta Scania kopci bo ogólnie to Scania lubi se zakopcić np przy zmianie biegów. Turbosprężarka zregenerowana?? Pierwsze pytanie: dlaczego była regenerowana a drugie pytanie to czy jest zregenerowana poprawnie?? Pasowałby po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu i intercoolera (baaaaaaaaardzo częsta usterka w Scanii) i podmienić...
witam, dokładnie ten sam problem, jednakże poradziłem sobie po cięzkich bojach. sprawdz czujnik temperatury cieczy nowy 35zl, silniczek krokowy czy sie nie zanieczyścił,czujnik ciśnienia kolektora ssącego, i na koniec zapłon ustawić na lampe najleppiej, ewentualnie fałszywe powietrze moze łapac pod przepustnica , krokowym,no i w całej reszcie powiązanej...
Najprościej wpiąć się pod fabryczny czujnik temperatury zamontowanym w głowicy silnika nad kolektorem wydechowym.
czujnik kolektora zasilanie czujnik kolektora ssącego czujnik podciśnienia kolektora
iskrownik ustawić zatkany wydech przewodność mosiądzu
volkswagen sharan volkswagen sharan
Przykłady programów dla sterownika Siemens LOGO! Kodowanie licznika w Skodzie Fabii 1: VCDS i OBDeleven