Witam Do wysokich temperatur stosuje się przeważnie termopary. Można ocywiście PT100 jeśli jednak czujnik ma pracować cały czas w temperaturze to chyba lepiej termopara. Do "odczytu temperatury" można dorobić układ albo co proponuję wykorzystać układ MAXIMa MAX6675, który ma cyfrowy interfejs i kompensacje. W razie problemów z komunikacja pomogę. Oczywiście...
pisze jak byk!
gdzie tu znajduje sie takowy czujnik??? Kolega wyżej pokazał ci zdjęcie jak wygląda taki czujnik. Jak już pokrywa jest zdjęta to stojąc przed autem przepustnicę masz po prawej stronie kolektora a czujnik jest po lewej.
A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
Chodzi o czujnik G72 G72 Czujnik temperatury kolektora dolotowego https://obrazki.elektroda.pl/5417433700_...
Bez znajomości wnętrza czujnika i generatora można tylko zgadywać przyczyny złego działania obu urządzeń. Prawdopodobnie odstraszacz pobiera więcej niż 0,2 A. Możliwe, że robi to okresowo/impulsowo i przez to przeciąża czujnik a sam dziwnie działa. Spróbuj z BD136 i prądem kolektora 0,5 A.
17549 przyczyna moga byc nieszczelnosci w dolocie , uszkodzony czujnik cisnienia kolektora ssacego lub sama jednostka sterujaca przepustnica . wiec jest tego troche do sprawdzenia
500mb to chyba za malo jesli cos mnie nie myli.Moze zmien czujnik cisnienia kolektora dolotowego
Dostęp do czujnika nie najlepszy, ale można go wymienić nawet bez demontażu kolektora ssącego.
Witam. Czujnik doładowania zwany czujnikiem ciśnienia bezwzględnego, MAP sensor, czujnik kolektora ssącego w tym wykonaniu jest zespolony z czujnikiem temperatury powietrza, dlatego ma 4 wyprowadzenia. To są dwa czujniki w jednym. Na 1 rys. schemat tego czujnika (piny 1,2,3,4), a 73,31,71,52 to piny do ECU Rys.2 kolejność pin w czujniku. W zał. dokładny...
Witam serdecznie, czujnik tempetaury kolektora musi wytrzymać ponad 200stC (nawet płaskie mają temperaturę postojową rzędu 221stC), te popularne czujniki gwarantują wytrzymałość nawet do 250stC, a więc ich zakres pracy musi być większy. Pozdrawiam
Może być czujnik położenia wału, ale może być też wyciek gazu do kolektora ssącego i zalewanie silnika przez 2 paliwa naraz. Dla testu zakręć zawór na butli, pojeździj żeby wypalić gaz z przewodów i wtedy zgaś na benzynie, po czym spróbuj odpalić
No tak, Astra H 1,7 CDTI (100KM), Z17DTH.
stary podaj kod błędu to Ci pomożemy. prawdopodobnie masz przeładowanie turbiny a nie walnięty czujnik.
Czujnik powinien być na obudowie konwertera powyżej obudowy mechanizmu różnicowego. Nieco poniżej łącznika tylnego kolektora wydechowego.
Ustawiłem przepływ 2 l / min to mam takie zależności w godzinach szczytu Co to zależności? Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi. Przepływ ma być regulowany w ten sposób aby utrzymać stałą różnicę temp miedzy wejściem a wyjściem z wężownicy. W praktyce czujniki są montowane: 1. Na wylocie z kolektora - mierzy temp wody/glikolu. 2. Blisko dna zbiornika...
W samochodach wypadanie zapłonu na ogół diagnozuje się różnicą prędkości koła fonicznego, więc może jednak idź w tą stronę? Jak cylinder nie pali to koło foniczne delikatnie zwalnia, więc liczysz czy impulsy mają równy czas. Raczej proste do oprogramowania. Można też mierzyć temp kolektora przy każdym cylindrze. Jest jeszcze myk z wykrywaniem napięcia...
Kolego podepnij z powrotem do VAGA sprawdź ciśnienie doładowania w wartościach rzeczywistych może być uszkodzony lub zaolejony czujnik ciśnienia doładowania wtedy sterownik błędnie odczytuje ciśnienie doładowania i sterownik ogranicza moc turbiny. Może być zaworek n75,może być nieszczelny układ od turbiny do kolektora ssącego. Powodów jest multum.
Jaką rezystancję wewnętrzną ma miernik? Żeby punkt włączenia miernika nie zmieniał prądów w układzie, musiałbyś w każdym miejscu, gdzie zamierzasz mierzyć prąd, wstawić rezystor taki jak rezystancja wewnętrzna miernika, jeden rezystor zastępowałbyś miernikiem i wtedy rozkład napięć i prądów nie uległby zmianie. Włączając miernik w obwód emitera, powodujesz...
Nie oczekuj wszystkiego na tacy... [url=https://www.google.pl/search?q=dob%... Nie dawaj rezystora na kolektorze. Na schematach jest on dawany aby...
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
po samym napisie MR03/F nie da się wiarygodnie wskazać producenta/modelu. Ze zdjęć wynika jednak, że to płyta sterownika do zgrzewarki oporowej (spot / garbowa), nie do MIG/MAG świadczą o tym: duży potencjometr czasu, tor timera, gęste analogowe układy, oraz element mocy na radiatorze (triak/tyrystor do sterowania trafem). Nie mając dokumentacji, pełny...
Witam Scenik Megan 99 rok 1.6e zapaliła się kontrolka taki zygzak i tak jak by świeca ale to benzyna jest po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd (czujnik ciśnienia kolektora dolotowego). Gdzie go szukać nie wiem pomocy i z czym to się wiąże na razie samochód działa ale cały czas świeci się ten zygzak...pozdrawiam.
Nie to czujnik różnicy ciśnień od filtra cząstek. Szukaj czujnika na rurze która podaje powietrze do kolektora ssącego - rura o średnicy ok 60mm. Pokaż zdjęcia pod maską.
Czyli poradziłeś sobie z liczbą czujników na szynie... Tak, poradziłem sobie. Na tym schemacie masz niższą temperaturę w naczyniu drenażowym aniżeli na wejściu do wężownicy...? Jakieś wytłumaczenie? Tak, zgadza się. Czujnik jest przylepiony do bocznej ścianki naczynia. Tłumaczenie jest dość proste. Wewnątrz naczynia jest rurka którą gorąca woda z kolektora...
F1 KONTROLA CISINIENIA W OPONACH F2 OSWIETLENIE PRZEDZIALU BAGAZU F3 SWIATLO SIODLA F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR POKLADU SKRZYNI BIEGOW F 10 CZUJNIK EMISJI SPALIN LUB (OPCJA OPLATY AUTOSTRADOWEJ ) F11 LEWAREK ZMIANY BIEGOW F12 JEDNOSTKA STERUJACA...
Na moje wypadało by sprawdzić adaptacje, czy sonda lambda działa i czujnik temperatury silnika i czy gaz się nie sączy do kolektora na postoju przy wyłączonym silniku. Potem ewentualnie rozrząd i kąt zapłonu, ale jak na gazie działa, to później. Jeśli były jakieś rzeczy wymieniane w ramach diagnostyki, to dobrze żebyś tu o nich napisał.
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
Czujnik jest montowany na głowicy silnika od strony kolektora dolotowego. Pozdrawiam Janusz
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
(at)piachu1994 Dzięki za odpowiedź. Prosiłbym o wyjaśnienie o co chodzi z czujnikiem map, czy to chodzi o czujnik map sensor ? Możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia. Znajduje się gdzieś na przewodzie plastikowym, bądź intercoolerze (musisz przepatrzeć w skrócie przewody od turbo do kolektora ssącego). Ma złącze 4-ro pinowe.
To powiedz tym pseudo-mechanikom że na łączeniu silnika ze skrzynią biegów w okolicach kolektora wydechowego jest czujnik położenia wału i że tam we wtyczce zapanowała wiosna-zrobiło się zielono.
Witam wszystkich! To mój pierwszy post tutaj. Posiadam Opla vectre C 1,9CDTI, 120KM, 2005r. Auto zakupiłem 3 lata temu z Belgii. Chciałbym się podzielić swoimi działaniami jakie przeprowadziłem w aucie jakis czas po zakupie, gdyż miałem objawy jakie jak są tu oraz na innych forach opisywane. Może komus pomogę. OBJAWY 1. Auto gasło przy ruszaniu. 2....
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
a moze lewe powietrze? czujnik osobno jest zamontowany w ecu nie grzebaj
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
to juz mam idziemy krok dalej Rysunek jaki zamieściłeś dotyczy zapewne stabilizatora a nie tranzystora. 1. Do wyjścia OUT czujki podłączasz rezystor np. 4k7. 2. Drugi koniec rezystora podłączasz do bazy tranzystora NPN. 3. Emiter tranzystora podłączasz do GND czujki. 4. Do GND czujnika podłączasz GND aparatu (jeden styk przycisku migawki) 5. Do kolektora...
Wystarczy że dasz wyłącznik rozrusznika od C-360 (czarny — o większej wytrzymałości prądowej) podłączony pomiędzy zaciski 15/54 (stacyjki lub przełącznika świec żarowych) a 19 (przełącznika świec żarowych). Bardziej elegancki sposób odpalania bez podgrzewania kolektora ssącego wymagałby poszukania stacyjki od John Deere, tam start aid włącza się...
Wszystko jest napisane tu: [url=https://image.dfrobot.com/image/dat... Jeśli po Chińsku nie czytasz, to podpowiem, że przy zasilaniu kolektora napięciem 5V i z rezystorem 1kOhm w emiterze zależność między oświetleniem ( prościej między liczbą luxów ) a napięciem na rezystorze ( dokładniej prądem emitera ) jest liniowa...
Z pewnością Twoje rozwiązanie może trochę polepszyć sytuację. By lepiej zanalizować problem dobrze by było byś określił jaki to jest czujnik- jaki typ lub symbol. Nie wiem czy jesteś użytkownikiem tego systemu, instalatorem czy może konstruktorem. Ogólnie można powiedzieć tak, że problem tkwi w konstrukcji wejścia tego czujnika która to została zaniedbana...
Pytanie do FACHOWCÓW dot. cz.poł. G336: Czy czujnik położenia G336 naprawdę nie ma szans wyjąć dla zamontowanego kolektora w 2.0 TSI ? Teoretycznie. Jeśli uda mi się odkręcić tą schowaną 2-gą śrubkę to jestem w stanie wyciągnąć ten czujnik? (ogranicza go wewnętrznie górna płaszczyzna rozrządu). https://obrazki.elektroda.pl/6694050400_...
jak sprawdzić czujnik kolektora cod 34 sprawdzałem czy nie ma zwarcia z masa nie ma .Na wolnych obrotach szarpie , kuleje
Może wypróbuj taki układ: tranzystor PNP, emiter do +zasilania, miedzy kolektor, a -zasilania LED i opornik (ze 3k) do ograniczenia prądu, może jeszcze jakiś opornik (ze 30k) równoległy do LED-a; baza poprzez opornik (ze 30k) połączona z kolektorem NPN, emiter z -zasilania, baza poprzez opornik (z 1M) i szeregowo z nim kondensator (z 10uF) do kolektora...
Za cięgnem przepustnicy 2 z 2- pinowym wtykiem w c16nz, x16sz, x16szr. Gdzieś w okolicach kolektora dolotowego bardziej po lewej stronie w c16se(MPi). Zalewa bo ECU "widzi" niska temperaturę.
Temat uważam za zamknięty zwarcie robił czujnik kolektora dolotowego. Auto pali.
czujnik polozenia przepustnicy jest przy kolektorze dolotowym w miejscu łączenia sie kolektora z gumowa rurą od przepływomierza i filtra powietrza.Znajduje sie na tej samej osi co os sterowania przepustnica ale u dolu.Jezeli to jest automat to powinny byc do niego wpiete 2 kostki po 3 przewody. Jedna kostka troche krótsza od silnika ma 3 piny druga...
no to lecisz.. 31 to czujnik obrotowy silnika, dokladnie nieiwem gdzie sie miesci ale gdzies w bloku silnika zapewne w dolnej czesci, wez WD-40 i zacznij od wszystkich zlaczek. wizualnie posprawdzaj czy przewody nie sa po przerywqane itp. bo to podstawa. 41 to czujnik cisnienia doladowania, miesci sie w kolektorze dolotowym, i tak jak wczesniej najpierw...
Witam serdecznie. Clio z 99r więc jak dobrze pamiętam masz tam wszystko na podciśnieniu. Sprawdź prze de wszystkim i w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego, kolektora ssącego. Następnie na chwilkę zaślep serwo aby wyeliminować jego ewentualne uszkodzenie. Każda drobna nieszczelność w tym silniku będzie powodować podwyższone obroty lub ich...
Witam! też miałam problem z twinportem w astrze.Odwiedzałam różnych mechaników każdy sugerował zmianę kolektora lub podciągnięcia napięcia które pomagało na chwile . W Krakowie znalazłam mechanika który zaproponował mi usunięcie błędu poprzez zamontowanie jak to nazwał mechanik zestawu naprawczego, który ustawia klapki w odpowiedniej pozycji co zajęło...
Prąd płynący przez czujnik pochodzi głównie z pojemności pasożytniczych między połączeniami, a masą - to są pojedyncze pikofarady, i nie powinno być więcej, żeby nie spowodować przyśpieszonego zużycia czujnika. Ale impuls z rozładowania tych pojemności potrwa ułamek mikrosekundy, i w głośniku będzie słabo słyszalny. Z tego powodu zamiast dwóch tranzystorów...
czujnik kolektora fabia czujnik kolektora dolotowego bosch czujnik kolektora
schemat rezystor kondensator oznaczenie schemat elektryczny suzuki swift neostrada tlumienie
zawór różnicowy poziomo zawór różnicowy poziomo
Philips 32PHT4131/12 Flash Dump File Guide Audi A4 B5 1.8 B+G - Silnik gaśnie po odłączeniu przewodu maglownicy