USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
Z turbinką jest OK, w silnikach na pompie wtryskowej chodzi o kąt wtrysku a w silnikach na pompowtryskiwaczach chodzi o kąt synchronizacji ale o to jest to co myślisz. Tu masz fotkę z zaznaczonym czujnikiem G71/G72 (jest podwójny bo w jednej obudowie jest również czujnik G72 wskazujący temperaturę powietrza doładowanego) : http://obrazki.elektroda.pl/6812430400_1...
(-) świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". (-) Wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda). Sam sobie udzieliłeś wskazówki, ponieważ problemem jest prawdopodobnie czujnik...
Miesiąc temu też przerabiałem ten sam temat. Czujnik podmieniłem z innej pompy i błąd się ponowił. Pomogła dopiero wymiana sterownika i kalibracja pompy w serwisie BOSHA u Śmietany na Śląsku. Czujnik jest magnetorezystancyjny typu KMZ11 zalany klejem razem z magnesem i jest nierozbieralny. Wymontowując czujnik (torx 10) możesz rozkalibrować pompę różnica...
Sprawdz ustawienie pompy wtryskowej (potrzebny czujnik zegarowy i przyrzad montazowy).
Witam. Opel Vivaro A 2004r 2.5 Problem z odpalaniem po postoju wystarczy raz odpalić za drugim razem odpali bez problemu . Wymienione były końcówki wtrysków i pojawił się problem . Sprawdzane były niejednokrotnie wszystko się zgadza. Sprawdzałem też: pompę, czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, czujnik położenia pompy , czujnik położenia wału,...
Do ustawienia pompy blokujesz koło zamachowe otwór na blokadę jest za rozrusznikiem,koło pompy wtryskowej musi być naprzeciwko otworu blokady.Do ustawienia kąta potrzebny jest czujnik zegarowy i odpowiednie końcówki. Wartość jaką ma pokazać czujnik jest podana na pompie. Otwór na czujnik w boschu jest dokładnie w środku głowiczki pomiędzy wyjściami...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD 12- rozpoczęcie procedury sprawdzania 14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30 16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie...
Witam mam problem z ciężarówką, otóż gdy odpalę silnik ( zimny oraz ciepły ) to twardo pracuje. Zamieniłem czujnik na listwie wtryskowej z ciężarówki która pracuje równo bez żadnych problemów. Wyświetla się błąd ,,Usterka Silnika " oraz ,, Usterka końcówki obróbki spalin " Pilnie potrzebuje samochód na poniedziałek i nie wiem co może być powodem twardej...
Dzięki za wyjaśnienie pracy tego czujnika! Myślałem o nim już jakiś czas temu, ale nie wiedziałem, że działa właśnie w ten sposób - gdybym wiedział wcześniej, już by był wymieniony. W sumie mogłem pogrzebać w sieci, ale byłem przekonany, że działa liniowo. Co do wtrysków - przed regeneracją było to samo, tylko tragiczne przelewy i jedna zwalona końcówka....
Witam kupiłem audi a6 2,5 tdi 180 koni wymieniłem pompę wtryskową odpaliłem autko ale jest problem jak daje gaz zaczyna przerywać i kopcić po podłączeniu komputera wyskoczył błąd ,, Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza. gdzie on się znajduje jak by mógł ktoś pomóc .
Nie jest wiec tak, ze kombinuje bez niczyjej pomocy, ale majac tylko chwile staram sie zrobic to co moge zakonczyc w ciagu jednego dnia i chociaz wykluczyc te elementy. Porady sa bardzo pomocne, ale prosze rowniez o wyrozumialosc i cierpliwosc, bo czasu brak. Do tego robie to sam, wiec mam tez ograniczony warsztat i nie wszystko pod reka. Sorry, już...
Witam możesz założyć z koncówką 003 ale radził bym ci zrobić swoją starą wiadomo wtedy co masz a w środku to żadnych kabelków nie ma oprócz tasiemki czujnika
(at)bearq To jak wiemy jak nie robić, to jaką procedurę kolega uważa za najlepszą. Ewentualnie jak zrobić to w sposób uproszczony? Najlepszą? Producenci tych pomp przewidują ustawianie pompy albo na czujnik/lampę stroboskopową albo za pomocą pompy wstepnej za pomoca której nabijamy 30 bar w wyjście I cylindra. Wiele instrukcji mówi o ustawieniu pompy...
Przewód który doprowadza paliwo do listwy wtryskowej jest zazwyczaj mocno okuty w końcówki stalowe, które są mocno przykręcone. Rurka powrotu paliwa zazwyczaj różni się średnicą i są też rurki które sterują podciśnieniowo zaworami i czujnikami idt. i one nie muszą być mocno zabezpieczone.
Witam.Pompa została naprawiona.Kabelek+ KTS sprawę rozwiązał. Sprawę przeanalizowałem i przetestowałem i oto wynik. Pompy VP30 w MK1 1.8tddi Focus 90 KM z typem silnika C9DA,C9DB,C9DC pasują pompy z końcówką 002,006,007,008.Sterowniki 0986444501,0986444504,były montowane na przemian w tych pompach więc sterowniki są wymienne. Numery nowe były nadawane...
Jeszcze dopiszę , aby wyczerpać temat: siłownik jest fabrycznie podłączony pod stacyjkę (tak jak zawór start-stop pompy) ale poprzez czujnik temperatury w bloku silnika (mniej więcej pod filtrem paliwa). Czujnik ma dwie końcówki... Czujnik ma za zadanie nie dopuścić do zbyt wczesnego nagrzania siłownika w sytuacji, gdy długo odpalamy - z problemami...
Było grzebane w sterowniku? Jeśli już -to nie przy mnie, ale nie sądzę świece po odpięciu czujnika grzeją Odnośnie tych bombli powietrza to oczywiście warto dociągnąć opaski na filtrze paliwa Ten filtr faktycznie wymieniali w marcu profilaktycznie i zamiast zaprasowanych końcówek założyli opaski. Dociągnąłem -bąble powietrza znikły Usłyszałem dziś...
Witam. Mam problem z Premiumką 400 z 99r. A wiec kopiłem ja tydzień temu i jeżdżę pod lodka na żwirowni. Mam z nią wielki problem a mianowicie pali mi ok 56-58l/100km. Wymieniłem końcówki wtryskiwaczy, czujnik temperatury powietrza doładowującego oraz czujnik ciśnienia powietrza doładowującego i dalej jest to samo. Szczelność intercoolera tez sprawdzałem...
Świece w Audi A4 1.9TDI grzeją dopiero jak temperatura cieczy chłodzącej spadnie poniżej 7-6 stopni. Czujnik temperatury ma 4 piny (końcówki). Czujnik temperatury służy do sterowania podgrzewaniem świec zarowych. Jak jest temperatura cieczy np 3 stopnie to wtedy swiece grzeją a jak jest temperatura cieczy np 10 stopni to świece nie grzeją. Czujnik ten...
Kolego, jestem pełen podziwu dla twojej uporczywej walki z techniką tdci... Ponieważ podmieniłeś już cały układ wtryskowy - pozostają dwie możliwości: albo regeneracja wtrysków została zrobiona nieuczciwie, albo problem leży poza układem paliwowym. Rozumiem, że ostatnie prace przy wtryskach to było stwierdzenie, że mocno leją i zmienione zostały końcówki...
Powiedzieli, że podczas uszczelniania nie sprawdzają reszty pompy, tylko zakładają nowe uszczelnienia Zgadza się, jeśli zlecenie dotyczy uszczelnienia pompy, to nie ma potrzeby rozbierać pompy w drobny mak. stwierdzili że pompa uszkodzona Skoro nie można jej zregenerować to zapewne uszkodzona jest mechanicznie. W takim wypadku opiłki metali ze ścierających...
Zwróć uwagę że przekaźnik pompy paliwa ma zmieniony pinout względem standardowych przekaźników samochodowych, w dodatku ma on różowy kolor obudowy. W Corsie B przekaźnik pompy paliwa działał dopiero po obrocie wałem korbowym, nie pamiętam tylko jaki to był silnik i układ wtryskowy. Więc jeżeli nie odpala przy pompie włączonej "na krótko" to sprawdź...
przychodzą mi do głowy dwie rzeczy o ile sterownik jest ok poniżej pompy wtryskowej między alternatorem a rozrusznikiem do bloku silnika przykręcona jest końcówka z przewodami masowymi czujników być może coś tam nie łączy a wtedy auto nie odpali drugą rzeczą łatwiejszą do sprawdzenia jest skrzynka przekażników z przodu przy akumulatorze i być może uszkodzony...
Mam już nowy czujniczek, a właściwie używkę ze złomowiska za grosze. Jego rezystancja wynosi 780-790Ω w temperaturze pokojowej. W opisie układu wtryskowego Bosch Mono-Motronic piszą, że rezystancja ma wynosić 300-600Ω, z kolei w książce Fiat Seicento Sam Naprawiam mowa o przedziale 578-782Ω. Według książki wychodzi na to, że czujnik jest...
Sprawdzę i to, choć osobiście stawiam na wadę fabryczną układu paliwowego. Na dodatek wyszło jeszcze jedno - być może ma to jakiś związek - samochód "na zimno" ma zbyt niskie obroty - gaśnie. Więc zapytam przy okazji - co reguluje obroty silnika względem temperatury? Czy jest to może czujnik podciśnieniowy, tuż nad pompą wtryskową? No i czeka mnie zdjęcie...
Witam. Sprawdziłem wczoraj poprawność działania układu paliwowego, oczywiście zasilanie pompy nadal z zewnętrznego źródła, ale to szczegół. Filtr był zmieniany niedawno, z układu nic już nie cieknie. Metoda weryfikacji: Zdjąłem wężyk z ostatniego wtrysku na linii zasilania paliwowego, włożyłem końcówkę do buteleczki i na 2-3 sekundy uruchomiłem pompę....
Po wymianie pierścieni, uszczelnieniu pompy wtryskowej auto nie odpala. Autocom i Multiecuscan nie widzi problemów w ECU. Pompa paliwowa pompuje paliwo, dochodzi do wtrysków jednak w mojej ocenie nie puszcza impulsów masowych na sterowanie cewek, plus jest / obserwowałem wtryski podczas kręcenia - wpięte w szynę odwrotnie tak żebym widział ich końcówki...
W tym momencie zwalają mnie z nóg następujące dwie kwestie: (-) Odkrecony przewod Listwa-wtrysk nie podawal zadnego paliwa. (-)Jutro sciagne obudowe rozrzadu i moze to mi cos zasugeruje. Czy dobrze zrozumiałem, że odkręciliście przewód bardzo wysokiego ciśnienia pomiędzy zasobnikiem (7), a wtryskiwaczem (5) i następnie uruchamialiście silnik? Matko...
(-) Na Op-Comie widzę teraz że ciśnienie się ładnie buduje przy kręceniu (z 2 do ponad 30 MPa gdzie oczekiwana wartosc to 30) - ale powoli spada. Którędy może uciekać - nie wiem. (Czujnika na railu nie udało mi się wykręcić) Po za tym on powinien zaskakiwać nawet gdyby cisnienie uciekało - zgadza się? Przy kręceniu widzę obroty na poziomie 150-200rpm...
Witam kupiłem wkońcu nowe zegary do mojego sunny 2.0DLX i podczas czyszczenia tych zegarów zauwazyłem ze jak ruszymy wskazówke predkościomierza to zawsze wraca na swoje miejsce(spręzynka) a jak ruszam wskazówke obrotomierza to jest ona luźna tzn moge ja sobie ustawić na końcu skali i niewróci ona do początku tak jak wskazówka predkościomierza. I tu...
Witam Państwa! Mam pewien problem z tytułową pompą. Pacjent to: Mercedes W202 C-Klasa, 1998r, 220D Czy ktoś jest w stanie zmierzyć i podać jaką indukcyjność powinien mieć czujnik położenia przestawiacza kąta wtrysku w tej właśnie pompie (LUCAS EPIC)? Znajduje się on na pinie 3 i 6 wtyczki na pompie lub lustrzanie na pinach 10 i 12 kabla idącego od pompy...
Wybaczcie ludziska za zwłokę w pisaniu co i jak, brakowało mi dnia... ... (wiem co mówię bo na codzień naprawiam te pompy). Tuleja wałka pompy wyciera się i stare uszczelnienia nie są w stanie uszczelnić tego miejsca.Tam dostaje się powietrze do pompy. Rozumiem, lecz sam nie uszczelnię takie pompy więc przed grzebaniem w niej wole oddać ludziom, którzy...
Witam Szanowne Grono :] Mój problem polega na tym, że auto po nocy muszę chechłać i chechłać aż zapali. Jak już się to uda, z tyłu z rury wydobywa się dość pokaźna chmura czarnego dymu (aż czujniki parkowania pokazują przeszkodę :D). Przy drugim odpaleniu , nawet po 1 minucie, auto zaskakuje od strzału. Dodam, że świece są sprawne, podobnie ich przekaźnik...
Pytanie za sto punktów, mierzyłeś ciśnienie paliwa i sprawdziłeś czy nie leci paliwo wężykiem podciśnieniowym z regulatora ? Sprawdziłem.W wężyku podciśnieniowym sucho.Zamontowałem nawet rezystory dodatkowe wtrysków,choć wcześniej ich nie było. http://obrazki.elektroda.pl/7007848300_1... Zamiast czujnika temperatury w silniku i przepływomierzu...
Witam - mam problem z ducatem 2004 silnik 2,3 . Miałem awarię - korbowód bokiem wyszedł .Kupiłem kompletny silnik , zamontowałem i nic .Jedyną rzeczą jaką dałem ze starego silnika była listwa wtryskowa . Komputer diagnostyczny pokazuje błąd p0190 i nie da się go wykasować . Ciśnienie paliwa na listwie słabe i co najciekawsze - brak impulsów na wtryski...
To są dwa błędy bliźniaki, występujące często razem i których opis jest identyczny, chociaż doświadczeni diagności każdy z nich widzą trochę inaczej... W praktyce teraz powinnaś poprosić o próbę przelewową wtrysków, jeżeli będą złe wyniki to jest szansa, że skończy się na regeneracji wtrysków. To jest najbardziej prawdopodobne... Tutaj sztuka nakazuje...
Czy zasilane są elektrycznie wszystkie wtryskiwacze ? Czy paliwo dochodzi do odpowiednich punktów pod odpowiednim ciśnieniem ? Sprawdzić to na podstawie poniższego schematu (układ wtryskowy DELPHI 3-ciej generacji). http://obrazki.elektroda.pl/3916235700_1... Jak widać, w obwodzie paliwowym panują aż 4 ciśnienia. Zakłócenie choćby jednego...
Witam ! Jestem posiadaczem vw passat b4 1,9tdi 1Z od 9lat , myślałem że znam to auto od podszewki i umiem usunąć wszystkie usterki. Niestety. Problem jest następujący: zimne auto po całej nocy musi długo kręcić gdy nie grzeją świece aby odpalić. Z rury biało niebieski dym- nie wielka chmurka. Gdy komputer załączy świece (tj. przy temp. około 4-5 na...
Witam Proszę o pomoc W Passacie B4 AFN motor miga mi żółta kontrolka świec żarowych, czyli sprężynka. Wcześniej zaczynała migać, wówczas jeśli silnik osiągnął stała temp. pracy czyli ok 90 stopni. Obecnie silnik nawet nie rozgrzewa się do ww. temp. I zaczyna migać. Czuję że auto wchodzi w tryb awaryjny i już nie ma takiego przyspieszenia. Czytałem inne...
Kolego wyślij pompe do polecanej naprawy odbierz zapłąć i ciesz się samochodem. Bardzo słuszna rada, bo nie tylko skończy się na naprawie sterownika, ponieważ do tego trzeba jeszcze wymienić zawór elektromagnetyczny. (A w tej pompie samemu nie zrobisz, bo jest wkręcany, nie to, co w przypadku przykręcany na trzy śrubki.). Dla za interesowany: Kalibracja...
Wklejam schemat elektryczny sterowania silnikiem 2,0 HDI DW10ATED 110 KM z systemem Common Rail BOSCH (z pompką elektryczną zasilającą w baku) . Wiem, że w Xsarze jest identyczny jak w P406, może potrafisz coś "po palcu" wysnuć? https://obrazki.elektroda.pl/3902220400_... Jeśli chcesz, mogę podrzucić schematy bezpieczników, końcówek...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Silnik 1,6 i - jednopunkt,typ C1,6NZ Objawy tego typu: Auto odpala ale ma wyczuwalnie słabszą moc - na 2 biegu max 70 i nie wkręca sie na obroty tak jak powinno, poza tym w pewnym przedziale obrotów szarpie, około 2 -3 tyś.obr/min. Po wykręceniu świec widoczne okopcenie- zbyt bogata mieszanka, - wyświetliło raz kod 45. Co zrobiłem: Wymienione przewody...
Tak, chodziło mi o tą uszczelkę. Najpierw spradź jeszcze napięcie zasilające i wyjściowe przepływomierza! Przepływka jest "czujnikiem" od którego zależy 90% sprawności tego silnika! Na prawdę ;) A ścieżki oporowe wycierają się niestety często. A co do samej wymiany oringów. Robiłem to dawno temu, ale myślę że pamiętam i uda mi się opisać po kolei: 1....
Jeśli chodzi o wtryski to na powrocie szło powietrze tylko wtryski były sprawdzane i nie leją, a powietrze puściłem na powrót do baku czyli obszedłem filtr paliwa. Jeżeli silnik gaśnie nieoczekiwanie, to jest albo gwałtowny spadek ciśnienia paliwa w zasobniku (7 - rys. poniżej) (system Common Rail ), albo gwałtowny wzrost . Komputer sterujący "wyczuwa"...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem, a w związku z tym prośbę do znawców tego fachu. Moje auto to ford modeno 2l 16v, instal gazowa: listwa wtryskowa MATRIX XJ.544.18, komputer KME Diego 4-cyl, założona przy przebiegu 120 tyś. km (aktualny przebieg 194 tyś). http://obrazki.elektroda.net/57_12587454... http://obrazki.elektroda.net/13_12587457...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Jak bzdury? To czy jest możliwe żeby wtryskiwacz wtryskiwacz podawał paliwo w inne miejsce niż komora spalanie? Nie. Na filmie podałeś przykład gdzie paliwo dopala się poza cylindrem poza jednym z małym płomykiem zaraz za głowica co nie jest niczym nadzwyczajnym. Więc gdzie dopalają się niespalone resztki? Na zaworach? Przecież to gołym okiem widać....
czujnik listwa wtryskowy czujnik pompa wtryskowy czujnik temperatura końcówka
licznik rowerowy hallotron wymienić pastę termoprzewodzącą najtańszy sklep elektroniczny
boardview schematic podłączenie napędu force
Pojemność zbiornika wyrównawczego dla kotła 17 kW Simmering w pralce Panasonic NA-168VX2: Wymiary i Wymiana