Czujnik pewnie wyszedł poza zakres i się zablokował. Miałem to samo , dopiero wymiana czujnika pomogła..
Masz jakieś numery tego czujnika? Na znanym portalu jest oryginał ale 400zł. Wiem gdzie mają podróbki za 280zł.
Tak dokładnie
Jeśli uszkodziła się część nadawcza (dioda LED) a nie odbiorcza (podwójna fotodioda) to możesz użyć diody np. ze starej myszki komputerowej (kulkowej), ważne jest tylko ustawianie soczewki na odpowiednim poziomie. Z drugiej strony - czy warto amatorsko naprawiać coś od czego zależy nasze bezpieczeństwo?
No to pewnie do wymiany będzie czujnik kąta skrętu.
czujnik kata skrętu w tym aucie jest w wspomaganiu elektrycznym i tam się go kalibruje.
A sorry nie doczytalem. Do przelutowania jest inny czujnik. W twoim przypadku probowalbym zaadoptowac na nowo ten czujnik ktory masz przed zakupem drugiego. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
W silnikach z przekaźnikami '' po obróbce" nie zdarzyło mi się żeby trzeba było robić adaptację. Nie wykluczone że moduł stracił nastawy czujnika kąta skrętu. Zdaje się że oprócz examinera kalibrację robi jeszcze jedno tanie urządzenie, ale nie dam sobie obciąć palec.
wiem ze moze sprawa juz nieaktualna ale dla innych: wg mnie zaden czujnik nie jest uszkodzony tylko w czasie wypadku samochod domyslnie odcina wspomaganie (kazdy samochod z elektrycznym wspomaganiem). to samo sie dzieje jesli odlaczysz jakakolwiek wtyczke w systemie wspomagania (czy to z podlaczonym akumulatorem czy bez). komputer po prostu wylacza...
Witaj Ruszyłem z tematem i naprawa przeszła pomyślnie. Wszystko działa. Zakupiłem wcześniej czujnik kąta skrętu i gdy przyszły cieplejsze dni wziąłem się za robotę. Opiszę to jak najbardziej szczegółowo jak to zrobiłem. Najpierw przygotowałem potrzebne narzędzia i zapakowałem je do bagażnika. Potem pojechałem w takie miejsce które jest równe, płaskie...
A po co wymieniasz czujnik skrętu i taśmę jak wspomaganie nie ma komunikacji? Gdzie masz ten błąd czujnika? W ABS?
Witam mam ten sam problem w touranie. Zamieniałem kierownice na multifunkcje sciągnąłem tasme i czujnik kąta skrętu i zamontowałem nowy sterownik oznaczenie 1K0 953 549 AQ. Potem pojawiła sie tan nieszczesna kontrolka ESP. Problem w tym ze po podłaczeniu Vaga wyskakuje bład czujnika skretu G85 a na bloku pomiarowym nie widac zmieniających sie kątów...
Witam, Podepnę się pod temat z podobnym problemem. Miałem uszkodzoną taśmę zwijaka, taśma była zgięta i przypuszczam że się źle nawinęła w pewnym momencie co spowodowało rozerwanie przy złączu. Rozebrałem moduł zwijaka, taśma naprawiona i przewinięta. Po złożeniu taśma działała natomiast miałem problem z czujnikiem kąta skrętu kierownicy (G85) - wskazywał...
Jak czujnik lutowany to kalibracji nie zrobisz, wymienialem tego trochę i zawsze była zabawa z ustawieniem czujnika na ośce kolumny. Opis wyżej jest ok. Trzeba naprawdę dużo cierpliwości. Do tego występują dwa rodzaje czujnika jeden do wersji z esp i drugi bez. Wersja z esp to zintegrowany czujnik skrętu z czujnikiem momentu. Czujnik skrętu da się kalibrować,...
Skoro wspomaganie zadziałało z kodowaniem x01xxx to czujnik kąta skrętu jest częścią układu ABS/ESP a nie osobnym komponentem, zatem wykoduj go z gateway, na liście sterowników odznacz "ptaszka"
W załączniku schemat. Poniżej opis kodów do schematu. BSI1 - BSI 0004 - licznik PSF1 - BSM 7700 - czujnik kąta skrętu BCM2 - zespół prawego przełącznika wielofunkcyjnego BCM2 BB00 - akumulator 7804 - żyroskop - czujnik przeciążeń 7800 - sterownik ABS/ESP 4410 - czujnik hamulca ręcznego C001 - gniazdo diagnostyczne 2120 - czujnik pedału hamulca 7000...
W Polsce taki nowy czujnik kupisz za około 300 ale zł. Nie naprawiaj tego bo jeszcze zrobisz sobie lub innym krzywdę. Niech ktoś ze znajomych kupi go w Polsce i prześle Tobie.
Jeśli cyrk zaczął się od zrobienia zbieżności, sprawdź w grupie (chyba 7) co pokazuje czujnik kąta skrętu na prosto ustawionej kierownicy. Jeśli pokazuje więcej jak +/- 5*, to może być tak, że sterownik ABS próbuje cały czas naprowadzić auto na prawidłowy tor jazdy dohamowując koło, bo nie "wie" że ma problem z korelacją czujnika przyspieszenia wzdłużnego...
U041600 - Elektroniczny program stabilizacji (Sygnał niezrozumiały)P167E00 - System start/stop (Przekroczenie czasu rozruchu)P229500 - Zawór regulacji ciśnienia paliwa 2 (Zwarcie do masy)U042800 - Czujnik kąta skrętu koła kierownicy (Sygnał niezrozumiały) Sądzę kolego że błędy pierwszy / drugi i czwarty wystąpiły przy okazji bo silnik zgasł właśnie...
Bez odpowiednich loginów nie przyjmie kodowania!!! Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni 1. 03 ABS 2. 11 LOGIN 09555 3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie) 4. 11 LOGIN 40168 [zerownie...
Trzeba przeprowadzić kalibracje z komputerem
No to nie jest ciężko powiedzieć, skoro aku był odpięty, to musisz zrobić kalibrację. Odpalasz auto i kręcisz kierę do oporu w lewo i do oporu w prawo.
Tylko wymiana czujnika kąta skrętu ostatnio to robiłem MUSI być orginalny czujnik na Allegro za 305PLN, od sprzedawcy z największą sprzedażą tego czujnika.W tym przypadku po kasowaniu błędu przez komputer diagnostyczny układ działał jeszcze 2-3dni. Wyjęcie bezpiecznika resetuje pamięć wewętrzną sterownika EPS i niejako przywraca go do fabrycznych nastaw...
Nie trzeba robić żadnych kalibracji kompem.Chodzi o to żeby ustawić te koła zębate w pozycji 0.Jak bym miał kts a to bym sobie patrzył w parametry i ustawił a tak nie mam czym.Ja rozumiem że nikt nie zagląda do środka bo i po co.Ale jak by ktoś kiedyś miał na wierzchu to można wrzucić fote.
Oczywiście że czujnik kąta skrętu do wymiany.
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS PSID53 Czujnik kata skrętu FMI-14 Instrukcje specjalne Za podłączyć vcadsa i spróbować skalibrować, jeśli nie pomoże to do wymiany czujnik kąta skrętu.
1. Może masz licznik od innej bmw i to jest przyczyna twojego problemu? Numer vin licznika nie zgadza się z modułem DSC i stąd mogą być twoje problemy kolego:) sprawdź czy numer vin licznika jest taki sam jak w innych modułach? 2. Może musisz dokonać kompensacji czujnika kąta skrętu (patrz czujnik kąta skrętu) ( Nie patrz "schematowo" bo jak tak będziesz...
Może sama pompa wspomagania ucierpiała (bezpieczniki na akumulatorze całe).
Temat rozwiązany magistrala Can biegnąca od przełączników przywarta była do masy ( błąd popełniony chyba podczas wymiany deski przez blacharza ) zamykam
Prosta sprawa, wymieniaj czujnik kąta skrętu kierownicy ;) Oczywiście wszystko w wiązce sprawdzone? O bezpiecznikach nie wspomnę...
Da się, tylko po co? Przełącznik kosztuje grosze, a wymiana to pół godziny roboty (tylko trzeba uważać na czujnik kąta skrętu i "taśmę" kierownicy). Poduszkę da się zdjąć tak żeby nie było śladu (bez przebijania "zaślepek" w kierownicy). W Grande miałem na stałe załączone mijania. On je gasi ze stacyjką, oraz na czas rozruchu silnika. Nie jestem też...
Udało Ci się założyć asr?
Kodowanie bym zostawił w spokoju, ale czujnik kąta skrętu jak najbardziej, ale manufaktura Ci się trafiła, najgorzej jak ktoś wcześniej namieszał, i trzeba potem szukać.
Kod usterek: MID 136 - PSID41 - FMI14 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS PSID41ESP pasywny FMI-14Instrukcje specjalne Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS C086Czujnik kąta skrętu C087Czujnik przyspieszenia bocznego podwozia Trzeba odczytać pozostałe kody...
Problem jest taki że mechanikowi trzeba zapłacić. A ze zmierzeniem potencjometru sobie poradzę. I po to moje pytanie czy jest tam jakiś układ elektroniczny czy to zwykly potencjometr. Z dostępem do niego nie jest źle więc i wymienię go sam jak bedzie trzeba. I tu moje drugie pytanie czy można zastapic go czujnikiem o innym numerze. To chyba logiczne...
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
Oba te systemy ze sobą współpracują, jednak wykorzystują inne grupy czujników, elementy wykonawcze są takie same (czyli pompa ABS) ale ESP ma np czujnik kąta skrętu kierownicy i czujniki przyspieszenia bocznego, więc trzeba podłączyć się do SD i sprawdzić jakie ma błędy, stawiam na ten pierwszy czujnik.
1. Zrobić nauczanie kierownicy, przy użyciu vaga, przy świecącym abs i esp przez jazde sie nie da. 2. Skasować błedy abs'u, lub przejechać kilkaset metrów, jeśli nie powstały w wyniku innej usterki powinny zniknąć same.
Jak się nie mylę to te wynalazki miały czujnik kąta skrętu rozwiązany podobnie do starych BMW, na dole kolumny kierowniczej. Były z nimi problemy mechaniczne, że coś tam się wyrabiało i kręcąca się kolumna nie poruszała okrągłego nasuniętego na nią plastiku będącego częścią z której czujnik czytał położenie. Zanurkuj pod kierownicę i zacznij od sprawdzenia...
C1522 - usterka sygnału silnika - miał ktoś z tym do czynienia ? Czy to silnik walnięty ?
Nic się złego nie dzieje, musisz przejechać kilkadziesiąt metrów na wprost aby czujnik kąta skrętu się zaktualizował (zaadaptował). Natomiast szyby musisz przyuczyć do pracy w automacie, zrób tak : -podnieś do max daną szybę i przytrzymaj przez chwilę przycisk w tej pozycji - opuść max daną szybę i ---------------"------------------------...
Panowie a jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi w jaki sposób poprawnie działają kierunkowskazy ? tzn wyłączają się normalnie . Skoro taśma jest uszkodzona ? czy jest jakiś dodatkowy czujnik do kierunkowskazów ? Co ma piernik do wiatraka. Kierunki, wycieraczki, czujnik kąta skrętu jest "przed" taśmą. Jeżeli taśma ma przerwę to brak info od poduszki, klaksonu...
Dziękuję "ste" za odpowiedź. Zrobiłem tak, jak wspomniałeś. Jednak w basic settings w steering angle sensor po wciśnięciu GO! pojawiło się aborted due to malfunction. Nie mogłem "skalibrować". Jednak spróbowałem jeszcze raz przekodować. Zmieniłem 000300 na 000700. Czerwona lampka kierownicy zmieniła się na pomarańczową. Następnie zauważyłem, że w kodowaniu...
Komputer automatycznie wyłączy niektóre funkcje jak np. ABS, Kontrola trakcji o ile ich prawidłowa praca jest uwarunkowana od tegoż czujnika. Dlatego na desce świecą się te kontrolki wskazując usterkę.
Masz prawdopodobnie pewnego rodzaju niestabilność pracy czujnika momentu obrotowego w maglownicy.Parametry mogą być OK,ale system wykrywa lekki błąd i pali się żółta kierownica.Te czujniki są wymienne.Kwestia wprawy.
Virgin rozwiązał problem, czujnik też już działa. Dziękuję :)
Czujnik prędkości kątowej, komunikacja CAN. Status błędu- brak komunikacji.Skutek błędu- nadzór ESP wyłączony. Przyczyna: czujnik prędkości obrotowej B 476 nie jest połączony z urządzeniem sterującym EBS A 402.Błąd wewnętrzny czujnika,jeśli błąd ten występuje razem z błędem - czujnik kąta skrętu kierownicy:przerwana komunikacja-. zwarcie między CAN...
W "pajączku" czujnika nie znajdziesz, jest w przekładni kierowniczej.
raczej 0691
00778- czujnik kąta skrętu (brak sygnału/komunikacji) Jak ten błąd zniknie to się da zaadaptować. Dwa odczyt kąta powinieneś mieć nawet bez adaptacji.
kąta skrętu czujnik kąta skrętu zasilanie fabia czujnik kąta skrętu
awaria ekspresu philips rozdzielić sygnał radiowy apollo multimedia
Hormann ProMatic 4 – 8x mignięć LED po resecie, błąd DIL A, procedura uruchomienia napędu WALT 15 Overdrive nie działa – diagnostyka i naprawa efektu w chińskim piecyku gitarowym