Kontaktron przy każdym obrocie koła bedzie sie zwierał. Podłącz go tak jak przycisk ( od uC rezystorek na Ucc i przycisk do GND ). licz ile takich zwarc występuje w ciągu sekundy * odwód koła i masz prędkość.
225/40R10 Prędkość obrotowa silnika idzie z silnika, a normalna prędkość idzie z czujnika magnetycznego i na zębatce są dwa magnesy
tu jest taki schemat : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... wystarczy trochę poszukać te elementy 4 nóżkowe to czujniki pola magnetycznego potrzebne do dokładnego sterowania prędkością silnika pozdrawiam Matizz
Wystarczą 2 cewki i generator na mikrokontrolerze. Będziesz miał i kierunek, i prędkość oraz siłę magnesowania ;) w teorii.
5.1.90 - czujnik prędkości obrotowej silnika 5.1.61 - czujnik pozycji amortyzowanej osi przedniej 5.1.55 - czujnik magnetyczny pod prawym pedałem hamulca
nie wiem jaki masz silnik ale zobacz to : Kody błędów - HONDA Civic 1,5 (69kW) PGM-FI D15B2 Odczyt Kiedy przez ECU wykryte zostaną błędy, to zapala się lampka kontrolna silnika. -Włączyć zapłon. -Na wyświetlaczu na urządzeniu ECU pojawiają się kody błędów. Resetowanie -Wyłączyć zapłon. -Wyjąć bezpiecznik "zagrożenia" na co najmniej dziesięć sekund lub...
Witam. Zasada działania jest prosta, czujnik wysyła impulsy 1 na pełny obrót koła a dalej mikrokontroler przelicza je na odległość i prędkość. Co do czujnika to powszechnie są stosowane magnetyczne, gdzie magnes obraca się na kole, a cewka pobudzana jest nieruchoma na ramie, cewka wymaga wzmacniacza i układu formowania impulsu. Pozdrawiam.
I co z tym zrobić? Czy spoglądać pod kątem nierównomierności impulsów? Bo raczej chyba jest mało możliwe, żeby takie pęknięcia powstały dokładnie symetrycznie? Spotkałeś się już z takim przypadkiem popękania? Tak ale nie w mercedesie i nie od tachografu ale też od prędkości i tam był czujnik kontrakton a koło magnetyczne nie było z jednolitego materiału...
I masz rację licznik jest mechaniczny,ale w liczniku jest czujnik magnetyczny nad jedną zębatką który daje sygnał do ECM o prędkości pojazdu ,tak jest na pewno w Suzuki Swift i Vitara 1.6.A tak to wygląda w/g manuala: http://obrazki.elektroda.net/50_11693155...
Magnes dalej zwykły neodymowy, tyle, że musisz go odpowiednio ustawić, bo czujniki halla reagują tylko na określone pole magnetyczne. Czujnik halla jaki podałeś jest jaknajbardziej ok.
Jeżeli chodzi o montaż czujnika to niestety jest tylko jedna możliwość regulacji - góra/dół. Czujnik jest wkręcany w obudowę przekładni kątowej dokładnie nad pierścieniem i tylko odległość od pierścienia do czujnika można regulować. Ogólnie czujnik jest produkcji CHRL (i chyba tylko takie są w ogóle dostępne) więc również przypuszczam, że zostało zastosowane...
Czyli chodzi o czujnik prędkości w skrzyni biegów . Nadal nie wiem o jakie dwa kable pytałaś/eś FILIP 1.2 8v :?: Czy chcesz podłączyć czujnik magnetyczny od ABS do wtyczki czujnika prędkości , żeby przy pomocy koronki móc wzbudzić licznik prędkości w samochodzie :?:
Pytanie czy kontrolka gaśnie po włączeniu zapłonu czy pozostaje zapalona. Jeżeli gaśnie i zaświeca się po ruszeniu to system widzi inna prędkość koła - czujnik nie widzi tarczy magnetycznej na łożysku, uszkodzona tarcza, zła odległość, odwrotnie włożona łożysko. Jeżeli nie gaśnie po włączeniu zapłonu to masz uszkodzony czujnik lub zbieg okoliczności...
Pasek magnetyczny w łożysku uszkodzony.
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Wydaje mi się, że akurat w tych filmikach cyka nie ogranicznik prędkości, a magnetyczny (bądź optyczny) czujnik odwzorowania pięter, który znajduje się na dachu kabiny. Tak, czy inaczej to dźwięk przekaźnika/przekaźników :)
Problem następujący: Ile Gs i jaka rozdzielczość /parametry lub jaki w miare tani czujnik do montażu w dziorkach, halla lub magnetorezystywny aby: 1 - wykryc i odruznic jak daleko znajduje sie czujnik od malego magnesu ferytowego(0.5cm kostka) oddalonego o min 0cm do max 2cm w jedym kierunki i 2cm w drugim 2 - wykryc szybkosc magnesu na obracajacym...
Podłącz czujnik położenia wału ze skutera za 6zł... Kondycjonowanie sygnału z takiego czujnika nie jest takie proste. Chociaż na potrzeby tylko pomiaru prędkości obrotowej w zasadzie jest.. Ale taki czujnik jest duży. Wprowadza opóźnienie fazowe. Najlepszym tutaj rozwiązaniem może być liniowy czujnik Halla z wstępnym polem magnetycznym z tyłu wykrywający...
Żyro określa ci przyspieszenie kątowe. Prędkość kątowa to całkowanie przyspieszenia, ale całkujesz też błąd dryftu i po pewnym czasie może się okazać, że prockowi z całkowania wyjdzie, że model zakręca z prędkością 10stopni/sec, a w rzeczywistości model będzie stał w miejscu. Podłączenie jest proste, żyro modelarskie ma sygnał na serwo, więc standard...
Jakby.... Jeżeli jest za mocno to może być źle. Są takie tanie karty magnetyczne do sprawdzania czy z pierścieniem wszystko ok. Jak na prostej drodze abs widzi prędkość kół, oczywiście z różnymi prędkościami?
Na płytce widać brakujące miejsce na moduł kompasu który pozwala wtedy zainstalować taki czujnik na ruchomym obiekcie i dzięki temu nadal będzie poprawnie wskazywał kierunek wiatru Ciekawa funkcjonalność, ale trzeba pamiętać o tym, że biegun magnetyczny znacznie odbiega od bieguna geograficznego.
Jak zmierzyć prędkość obrotową alternatora? Czy można zastosować jakiś czujnik prędkości obrotowej? Jak najbardziej, np. magnetyczny lub optyczny. Wpisz w Google czujnik obrotów silnika
Moim ulubionym zajęciem w Turcji została jazda rowerem po górach, w okolicach miasteczka, w którym mieszkam. Próbowałem nawet zrobić interes, oprowadzając turystów, coś w rodzaju: „Okolice Alanyi widziane z siodełka rowerowego”. Jednak zabrakło mi determinacji i obawiam się odpowiedzialności za możliwe konsekwencje jakiegoś ewentualnego wypadku ze zwiedzającymi....
Nie mylić halla z halotronem dwa różne urządzenia . Halotron bańka szklana wykorzystuje zjawisko zmiany strumienia magnetycznego,sygnał z niego to fala protokątna,wykorzystywany jako nadajnik prędkości samochodu w nowych systemach jako nadajnik ABS. Czujniki tego typu są kilkakrotnie tańsze od poprzednich indukcyjnych.
Mocowanie powoduje problem czy pierscień? Mocowanie raczej nie, zostaje pierścień lub kabel od czujnika do sterownika. Próbowałem trzymać czujnik przy pierscieniu magnetycznym i poruszac kołem, ale prędkość nadal pokazuje 0. Ale masę miał ? I odległość stała i prawidłowa ?
Najprawdopodobniej jest to czujnik hallotronowy do pomiaru pola magnetycznego. Możesz to wykorzystać do pomiaru prędkości obrotowej silników (z tym, że musi być umieszczony na wirniku mały magnes).
Sterownik z Mercedesa ed2.15 3.2cdi Dodano po 4 A czujnik jest zwykły magnetyczny i koło foniczne.
Witam Miał z Was ktoś podobny problem, w aucie prędkościomierz działa tylko po ruszeniu przez chwilę do 20km chyba że auto zimne to działa poprawnie przez chwile, po rozgrzaniu prędkościomierz się zatrzymuje, chyba że na moment cofnie się autem to znów na moment zadziała. Sprawdziłem wszystko i mam pewność że to wina skrzyni, a konkretnie magnetycznego...
2.5 V AC przy prędkości obrotowej rozrusznika. To cewka czujnika wytwarza napięcie przemienne poprzez zmianę pola magnetycznego. Na tej podstawie sterownik ustala prędkość obrotów silnika.
Witam wszystkich mam pytanie który czujnik odpowiada za wysłanie impulsu do sterownika a następnie z sterownika do cewki.Wiem że w tym typie są dwa czujnik prędkości pojazdu i przemiennik magnetyczny na wale korbowym.
Dzień dobry, zwracam się do was z zapytaniem takim. Kupiłem nowy czujnik magnetyczny od prędkościomierza który znajduję się przy przednim kole skutera, zamontowałem go i dalej mi nie pokazuję z jaką prędkością jadę a przy tym nie nabija mi km. Czujnik jest tej samej marki i budowy co poprzedni. Czy mogło coś innego się popsuć? Chciałbym o szybką odpowiedź,...
No i właśnie pytanie, co mogłem zepsuć. W lewym łożysku przed montażem zauważyłem, że pierścień magnetyczny jest wysunięty dużo ponad płaszczyznę łożyska, więc go wcisnąłem tak, aby był na równo. Czy to mogło spowodować taką usterkę?
Masz układ ESP. Czujniki są aktywne tzn. są oparte o czujniki Halla. Może być to czujnik ze zwykłym wyjściem „prądowym” 7/14 mA L/H, sygnał odzwierciedla stan pola magnetycznego. Może to być czujnik „inteligenty” który umożliwiają pomiar prędkości koła w przód i w tył, z komunikacją za pomocą sygnału PWM. Jeśli będzie niewłaściwy typ, to ABS/ESP nie...
Podaję przykładową stronę z czujnikami magnetycznymi http://www.simex.pl/kategoria/Czujniki-p... musi to być model przystosowany do pracy z napięciem AC 230V oraz w miarę dużym prądem przełączania tak abyś mógł sterować bezpośrednio pracą stycznika . Silnik zewnętrznie przypomina silnik...
w moich danych kod ten to-54 Magnetyczne zwiększenie prędkości na wałku rozrządu, sygnał obr/min. podaj rok i jaki silnik tego autka bo jutro będe miał doczynienia z accordem.
A mogę mu zapodac 5v I co ma to dać? Czujnik to prądnica prądu przemiennego, a jej budowa to po prostu cewka z dużą ilością zwojów na rdzeniu z magnesu. W wyniku obracania się koła z koronką występują zmiany pola magnetycznego i w cewce powstaje prąd o częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej koła. 5V z modulatora służy tylko do "rozpoznania"...
Jeśli masz oryginalny prędkościomierz na lince to można odczytywać prędkość za pomocą czujnika pola magnetycznego. Jeśli nie - zawsze są jeszcze zabawki typu gps.
Smartfon z czujnikiem pola magnetycznego > magnes na oś > program do odczytu. Nie mam teraz czasu na szukanie programu ale jest na F-Droid, kilka lat temu bawiłem się i działa to. Na YT jest kanał z różnymi sztuczkami z telefonem.
Witam. Chce zrobić wyświetlacz biegów ale nie ingerując w silnik bez takich części jak kontaktrony bo to może ulecieć. Mój pomysł składa się z: - mikro-kontrolera - wświetlacza - i oczywiście standardowych elementów jak rezystory itp. I moje pytanie czy jest taki kontroler i czy da się go zaprogramować aby przeliczał wartość prędkości/obroty. Bo na...
Można zastosować czujniki optyczne / magnetyczne i na podstawie impulsów obliczyć jaka jest prędkość. Jak jest potrzebna większa precyzja wyniku to można zastosować np. 3 czujniki i pomiar co 1/3s.
A czy da się jakoś zlikwidować taki efekt: mam podłączony licznik rowerowy w motocyklu, wsiadam odpalam a licznik od razu pokazuje 40 km/h mimo że stoję w miejscu. Po prostu licznik liczy sobie impulsy drogą radiową z silnika zamiast z koła. Ja osobiście też mam zamiar zrobić licznik do motocykla. Obecnie na razie zrobiłem licznik przebiegu kilometrów...
Witam . Wentylator ten jak zapewne wiesz ma trzy przewody . Dwa do zasilania i jeden który podaje na płytę główną impulsy . Impulsy w wentylatorze są wytwarzane w prosty sposób . W większości wentylatorów jest użyty czujnik Hala . To taki "śmieszny" element który zmienia stan swojego wyjścia z "1" na "0" i odwrotnie w chwili gdy znajdzie się w odpowiednim...
Witam!! NIKT NIE MUSI KUPOWAĆ NOWEGO STEROWNIKA!! Możesz dać do naprawy stary.. Wymiana sterownika z takim samym nr a z auta z innym silnikiem wiąże się z adaptacją sterownika w samochodzie..tak jak w przypadku nowego sterownika..Inaczej i profesjonalnie nazywa się to KODOWANIE WARIANTOWE.. Bez adaptacji system ASC,DSC nie będzie dalej działał a tylko...
Można poprawić stabilność wprowadzając obwody RC w celu poprawy odpowiedzi regulatora. W układzie, który przedstawiłeś układ reaguje jedynie na zmianę położenia x. Powinien odpowiednio inaczej reagować na prędkość (dx/dt) i przyśpieszenie (dv/dt).
Jak najedzie na krańcówkę bazową czy zmienia prędkość?
Witam wszystkich którzy chcieliby pomóc lub szukają podobnego problemu! Mam mondka MKII z 98 silnik zetec 16V, nie działał mi prędkościomierz, przekopałem forum to oraz elektrody i mondeo, wg tego co znalazłem przekopałem instalację - faktycznie wywalony VSS, zakupiłem nowy, wstawiłem, licznik jak złotko działa - problem trzykrotnie szybciej czyli jadąc...
Piszesz „wyczyszczona koronka” czy może pierścień magnetyczny ? Mam podejrzenie że jest uszkodzony pierścień magnetyczny na piaście tego koła gdzie zmieniłeś czujnik . . Źle napisałem. Odczyty prędkości kół w blokach pomiarowych do 40km/h są zgodne Wg mnie czujnik sprawny i pierścień G201 wartość maksymalna bez względu położenia pedału...
Zrób test z kimś do pomocy, podczas jazdy obserwuj prędkości wszystkich kół czy jest coś dziwnego w momencie wystąpienia usterki Demontowałeś tarczę do wyczyszczenia pierścienia magnetycznego? Ja nie sprawdzałem żadnego zasilania, miałem błąd związany ewidentnie z przerwą w obwodzie
Witam Auto jak wyżej dziwne objawy, wywala czujniki tylne ABS. Podczas jazdy czujniki działają tylko prędkości na tylnych kołach skaczą pokazując czasem większe prędkości, prędkości na przednich czujnikach stabilne zgodne z licznikiem. Czy to uszkodzenie czujników, czy może pierścieni magnetycznych. Wzrokowo nie widać pęknięć pierścieni ani innych uszkodzeń.
witam miałem taki przypadek w vw golf III 1.9tdi afn ale przyczyną fatalnego rozruchu nie był żaden czujnik tempertury, uszkodzony rozrusznik , słabe sprężanie itp tylko czujnik położenia wału (przetwornik magnetyczny na wale) jego rezystancja wenętrzna to przedział 800-1200Ω na zimnym silniku po rozgrzaniu nieco wzrasta a minimalne napięcie do...
Założyć dobrą stroną łożyska. Mają wbudowaną koronkę magnetyczną.
Sprawdź czujniki ABS w obu kołach. Błędne odczyty lub uszkodzenia czujników przekładają się na nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej, jazdę na maksymalnie 3 biegu, skrzynia ma nieprawidłowe informacje o prędkości kół i w rezultacie nierówne obciążenie jednego i drugiego koła. Blokuje w ten sposób możliwość jej uszkodzenia. Przekłada się to także...
Enkoder to pierścień magnetyczny z którego czujnik sczytuje impulsy. Jest częścią piasty lub zewnętrznego przegubu.
Pierwsze co mi przyszło do głowy to niechlujny montaż i w efekcie uszkodzenie pierścienia magnetycznego. Z tego co czytam to częsty przypadek. Oczywiście nie wykluczam uszkodzenia czujnika ABS. Wczoraj spędziłem trochę czasu w garażu. Zdemontowałem zainteresowane koło, rozpiąłem wtyczkę czujnika oraz powyciągałem kabel ze wszystkich uchwytów na grodzi....
U nas problemem było lozysko pierścień liczący obroty miał 2 razy więcej magnesów. Prosty sposób sprawdzenia starego i nowego lozyska przyłożyć do dziecięcego tabletu magnetycznego i zobaczyć jaki robi ślad i porównać z nowym łożyskiem. Nowe fizycznie pasują ale niektóre (tansze) liczą podwójnie prędkość
Czujnik współpracuje z magnesem. Moja metoda się sprawdziła, podpięty do dataloggera wskazuje prędkość. Miernik uniwersalny nie zepsuł czujnika. retreys W chińskich quadach nie ma wtrysku jest gaźnik.....
Bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie, trzeba odczytać błąd w sterowniku ABS/ESP, przejrzeć w parametrach prędkości kół. Po opisie usterki podejrzewam, że jest problem z odczytem prędkości któregoś koła, może to być wina czujnika abs, pierścienia magnetycznego w łożysku, instalacji do czujnika (przewody, kostki).
Jak nie ma czujnika prędkości (VSS) przy skrzyni to może być w prędkościomierzu, jak nie ma go w prędkościomierzu to sygnał prędkości można pobrać z czujników ABS, jak nie ma ABS'u i czujnika prędkości to można dokupić taki czujnik, który się montuje na linkę prędkościomierza, można też zamontować czujnik pola magnetycznego w samym prędkościomierzu...
Czyli w skrzyni nie ma, żadnego magnesu, ktory podaje predkosc do czujnika?? Właśnie jest,i oto chodzi.Pierscien magnetyczny na mechanizmie róznicowym. a od czego w ogóle dzieją sie takie usterki? od przebiegu hehe i przebieg tez ma nie duzy... ile?miedzy 160 a 200 tysi?
Czesc. Byłem w ASO podłączyc auto do komputera w zwiazku z niedzialajacym ABS-em.(kontrolka ABS) -206 TEVES_MK20E- Błąd przejściowy,informacja o prędkości,tylne lewe koło Błąd przejściowy,informacja o prędkości,tylne lewe koło Skasowanie błedu nic nie dało,po przejechaniu kilku metrów znow zapaliła sie lamka ABS-u Nie sadze,zeby obydwa czujniki byly...
Jeśli chodzi o dokładność to nie jest dla mnie tak ważne choć dobrze by było żeby znajdowała się w granicach +-5-10rpm. Tak przeglądałem strony i może mi powiesz czy np taki czujnik by się nadal? https://botland.com.pl/czujniki-magnetyc...
Dodam, że możliwy jest jeszcze czwarty "dwupinowy". To czujnik bierny, bez zasilania, zwykła cewka magnetyczna. Takie rozwiązanie dopuszcza Veeder Root serii 24xx. To że Veede Root ma opcję 2 Wire nie oznacza jeszcze że były takie impulsatory. To jest opcja do współpracy z czujnikami prędkości magnetycznymi np takimi jak w Sprinterach do sterowania...
Panowie miałbym jeszcze jedno pytanie jak sprawdzić czujnik prędkości bo ciągle wskazuje 0 brak przebiegu wygląda jak by coś z czujnikiem było nie tak . Z tego co się zorientowałem to jest czujnik magnetyczny ale nie widzę drugiej części z którego miał by sczytywać te kilometry może czegoś brakuje ?
Nie byłeś u mechanika tylko wymieniacza.Przy włączaniu abs przy niskich prędkościach uszkodzone jest przeważnie tzw koło foniczne.Czyli pierścień magnetyczny lub stalowy z którego czyta sensor.To zależy od rodzaju czujnika.Albo zła odległość od czujnika.Dlatego robi się pomiar w formie wykresu.A ten błąd który masz to będzie raczej czujnik przyspieszeń...
Szkoda, że nie napisałeś o magnesie w czujniku. Trudno. Zrób ostatnią próbę. Zasilanie (+) - czerwony. Zasilanie (-) - czarny. Sygnał - niebieski podłącz przez 10k do plusa zasilania i mierz napięcie na niebieskim przy powolnym obracaniu kołem. Coś dziwny ten czujnik. Po co czujnikowi Halla magnes? Z reguły magnes mają czujniki indukcyjne reluktancyjne....
Wpadł mi w ręce ten uszkodzony „zamiennik” czujnika: https://obrazki.elektroda.pl/7294478200_... Po rozebraniu okazało się że czujnik jest tragicznie wykonany, tj. wirnik z magnesem ma ogromne luzy w plastikowych panewkach, poza tym hallotron został umieszczony tak blisko że jego obudowa została zeszlifowana przez pierścień...
Witam Mam problem w Fiacie bravo 2 2007 r Wymieniłem łożysko przednie prawe założyłem starczy czujnik.Przy jedzie testowej od razu brak absu. Pierwsze co zdjąłem całą zwrotnice lecz pierścień magnetyczny na łożysku wygląda dobrze żadnych uszkodzeń więc wymieniłem czujnik na nowy.Problem nie znikł ABS ciągle nie działa. oczywiście przed każdą jazda usuwałem...
Także walczyłem z niedziałającym wspomaganiem i kontrolką ESP po rozładowaniu aku. W ESP adaptacja czujnika położenia kierownicy przechodziła prawidłowo, ale kontrolki ESP i kierownicy nie gasły. Okazało się podczas adaptacji kierownicy, kiedy trzeba skręcić na maksa w lewo, a potem w prawo i potem jechać poniżej 20 km/h, że przy tak małej prędkości...
Kup najtańszy licznik rowerowy z czujnikiem magnetycznym i nie musisz budować, no chyba że chcesz się pobawić w konstruowanie samemu, ale taniej i prościej nie będzie.
Z tego "zestawu" nic Ci nie wyjdzie. Informacja o ilości gazu LPG w zbiorniku może być uzyskana tylko poprzez zważenie zbiornika (dopóki w zbiorniku jest gaz i ciecz, to ciśnienie nie zależy od napełnienia!). Twój czujnik halotronowy daje impuls przy pojawieniu się w jego pobliżu pola magnetycznego, tego nie da się wykorzystać do ważenia zbiornika.
Enkoder optyczny lub magnetyczny, z racji wykorzystania radzę użyć magnetycznego bo jest odporny na zabrudzenie. Tylko trzeba zwrócić uwagę na prędkość obrotową, czy przypadkiem nie będzie potrzebny jakiś lepszy model niż za 30zł.
Ok, rozumie podstawa to sprawny ABS. W takim razie prosił bym tylko o informację czy takie dziwne prędkości tylnych kół bardziej wynikają z uszkodzonych w jakimś stopniu bieżni magnetycznych na łożyskach czy raczej czujników ? A może jest jakiś sprytny sposób na sprawdzenie tego. Gdy by koszty nie grały roli wymieniał bym dwa komplety czujnik + łożysko.
Cześć. Minął szmat czasu od momentu powstania tego zapytania, ale podpowiem tylko, że u mnie objawy były dokładnie takie same, jak opisuje autor... Po wymianie 3-krotnie czujnika ABS, któryś mądry mi podpowiedział, że Ford nie ma tradycyjnej koronki ABS, tylko pierścień magnetyczny w łożysko-piaście. W moim przypadku okazało się, że ten pierścień miał...
Pompa sbc ABS Mercedes w211. Pomocy, koło blokuje mi się podczas hamowania, tak jakby nie działa w nim ABS. Wymieniłem już tłoczek, zacisk, magnetyczny pierścień. Jeżeli chodzi o czujnik to nie wymieniłem ponieważ na komputerze pokazuje mi właściwie prędkość podczas jazdy na każdym kole. Układ został odpowietrzony, i to wszystko nie pomogło. Czy możliwe...
3 koło czyli ? Jak to się liczy?i chodzi o czujnik abs przy tym kole? A ta prędkość prędkość przekładni to chodzi o impulsator ? nie zdziwiłbym się gdyby padł. Po tamtym kierowcy to pole magnetyczne do teraz przyciąga mi sztućce do skrzyni.kolego jeśli jeszcze możesz wyjaśnić błąd fbr 00111-00 albo -10 teraz nie pamiętam a czasem wyskoczy.
A jak to sprawdzić? Najszybciej i najdokładniej oscyloskopem. Będziesz miał pewność który czujnik a raczej szczelina powietrzna albo koronka/pierścień magnetyczny. Testerem nie zauważysz które koło wykrywa zmianę prędkości.
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Na koszu dyfra jest zamontowany pierścień magnetyczny, on powoduje zwieranie styków kontaktronu. Po wyjęciu czujnika wsadź tam palec, powinieneś go wyczuć, czy się nie rusza (zsunął itp)
Przepraszam za nie podanie tej nazwy ale pilnie potrzebuje wszelkich aplikacji może notatek z praktyki. Chodzi o czujnik KMZ10A1 współpracujący z układem formującym sygnał KMI15/1 chciałbym mierzyć nim prędkość obrotową. Wiem na jego temat tyle że jeżeli jest w działaniu pola magnetycznego to jeżeli go zasilę to przepływa przez niego 14mA jeżeli nie...
Witam. Problem rozwiązałem. Należało zmniejszyć odległość czujnika od bieżni magnetycznej (tzn. delikatnie podszlifowałem czujnik z jednej strony odległość zmniejszyła się o ok 1-2 mm).
By się toczyło jakby przed kółkiem zamontować coś do zgarniania błota z koła. Albo użyć czujnika magnetycznego wykrywającego zbliżanie się do śrub które są na feldze czy innych punktów np. przyspawanych.
A może zamiast magnetycznego zastosować optyczny? nadajnik i odbiornik umieszczone po dwóch stronach powinny spełnić zadanie zliczenia każdego zęba.
Może wtrącę. Jeśli planujesz jeździć ekstremalnie, to możesz się z tyłem pobawić, jeśli jednak chodzi o siłę hamowania przy normalnym eksploatowaniu, to sobie daruj. Nawet najmniejsze seryjne heble są w stanie zablokować koła. Montowanie większych nie ma na celu zwiększenia siły, ale zwiększenia pojemności cieplnej, żeby tę siłę zachować, jak będziesz...
Może tak? Jak sądzę z opisu noże w trakcie pracy zmieniają gabaryty - grubość, wysokość, czy średnicę. Znając prędkość obrotową zestawu można spróbować czujnikiem magnetycznym mierzyć czas przelotu noży nad czujnikiem i stąd wyliczać ubytek wymiaru, a oprogramowanie będzie w stanie obliczyć stan noży. Inny sposób (trochę science fiction) napromieniować...
to niech kolega zauważy że sam enkoder w sobie też nie będzie gotowym układem pomiarowym więc to co kolega napisał tyczy się zarówno transoptorów, enkoderów jak i czujników indukcyjnych:) oczywiście nie mówimy tu o gotowych przemysłowych układach pomiaru prędkości obrotowej ponieważ ich ceny są dosyć duże. a ja chciałbym wymienić jedną istotną wadę...
Witam. Problem wygląda następująco, po montażu skrzyni wszystko jet ok oprócz tego, że nie mam jak podpiąć czujnika prędkości jazdy, ponieważ jest całkiem inny niż w automacie. Chodzi oczywiście o czujnik magnetyczny który w automacie pobierał impulsy z koła umieszczonego w obudowie mechanizmu różnicowego, w manualnej skrzyni jest podobnie z tym, że...
Witam muszą być takie same dla wszystkich kół. W/g mnie masz uszkodzony pierścień enkodera od czujnika ABS lub sam czujnik w którymś kole. Maiłem takie same objawy i przyczyną był pęknięty pierścień enkodera (tzw. koło foniczne) Jeżeli informacja o prędkości jest różna dla poszczególnych kół, to po wykryciu przez ABS sygnału ze stycznika hamulca rozpoczyna...
Jaki mostek prostowniczy kolega chce niby zrobić? Proszę poczytać, w jaki sposób jest sterowany takiego typu silnik: https://ep.com.pl/kursy/poradnik-impleme... Silnikiem BLDC steruje się za pomocą elektronicznego regulatora prędkości (ESC), który sekwencyjnie załącza cewki stojana, synchronizując ich pola magnetyczne...
Kręcąc pedałami napędzasz metalowe koło. Wewnątrz niego znajduje się elektromagnes. Wytwarza on pole magnetyczne które indukuje we wspomnianym kole przepływ prądu, który oddziałuje na wcześniej wspomniane pole magnetyczne spowalniając koło - wytwarzając opór na pedałach. Większy prąd to większy opór. Czujnik obrotów mierzy prędkość obrotową tego koła...
licznik zliczania impulsów w czasie. Najprościej zwykły magnes i kontaktron, może być jakiś czujnik pola magnetycznego. + kostka z układem przetwarzającym z wewnętrzym zagarem. Znając funkcje jakie ma to przetworzyć (prędkość, średnia prędkość, droga etc...) zwykły układ uP potrafi przeliczyć i wyświetlić to co potrzebujesz.
Witam, moim zadaniem jest stworzenie projektu układu pomiarowego prędkości obrotowej walca. Wybrałem do tego celu czujnik pola magnetycznego firmy ELFA (www.elfa.se/pl), model A 3515... Ten czujnik musi byc podłączony do uniwersalnej karty pomiarowej PCI-1711 zainstalowanej w komputerze. Jak mam połączyć ten czujnik z kartą? Jakiego użyc układu? Prosdiłbym...
Wiem, wiem, że aby mieć pełnego PIDa to muszą być także czujniki prędkości obrotowej silników. I takie też będą:) Dwa enkodery magnetyczne AS5040, ale to później przy sterowniku PID. Teraz tylko chcę napisać kod odczytujący wartości przyspieszeń z akcelerometru i zamieniający je na kąt odchylenia. To wraz z informacją o prędkości kątowej (żyroskop)...
Witam. Pracowałem z czujnikami indukcyjnymi. On nie wykrywa magnesu przyłożonego tylko zmienne pole magnetyczne. Więc trzeba mu podać np. wirujący kawał żelaza ze szczeliną powietrzną w stosunku 50%/50% i z odpowiednią prędkością. Resztę robi elektronika i wzmacniacze w niej zawarte. Tym metalem też może być magnes ale musi być obracany. Pozdrawiam.
Witam Chciałbym zapytać jak zbudować mały elektromagnes (lub jaki kupić i o jakich parametrach). Zastosowanie: Elektromagnes ma działać z licznikiem rowerowym. Czujnik obrotu koła licznika (kontaktron lub cewka ?) reaguje na magnes przymocowany do szprychy. Taki magnes na szprychach jest zapewne dosyć słaby.... Moim celem jest wyeliminowanie magnesu...
Hey, problemu nie rozwiązałem ale wiem co jest przyczyną mnw. Ale czujnik jest jak najbardziej dobry. Bo tam jest czujnik magnetyczny. a przyczyną jest prawdopodobnie mC lub wzmacniacz operacyjny jest uszkodzony.
Witam Peugeot 407 1.6hdi 2008 rok sedan Nie działa mi ABS w prawym przednim kole Wymieniłem czujnik i problem nie ustąpił Nie wiem co dalej robić. (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej – jeżeli nowy czujnik ABS jest sprawny – przyczyną braku sygnału na prawym przednim kole w Peugeocie 407 (1.6 HDi, 2008 r.) jest: 1. uszkodzony...
Miałem ten sam problem z szarpaniem (szczególnie długiej jednostajnej jeździe na wyższej prędkości - autostrada) i ten sam komunikat błędu (jako przejściowy). Problem rozwiązało wyczyszczenie (i podprostowanie) koła z paskiem magnetycznym przy kole pasowym na wale korbowym. Z niego czujnik halla odczytuje obroty silnika. Tak wiec czujnik okazał się...
Zaproponowany czujnik SAFE-T to trochę przerost formy nad treścią ponieważ służy on do ochrony wybranej instalacji wodnej. Można jednak wykorzystać licznik zużycia wody. Każdy ma przesłonkę która się obraca. Wstawia się czujnik optyczny lub magnetyczny i można zbudować prosty przetwornik częstotliwość napięcie którym przy pewnej prędkości przepływu...
Jesli kalkulator nie zglasza bledu czujnika, to okablowanie i czujniki powinny byc dobre. Cos nie tak z montazem lub uszkodziles wience magnetyczne na lozyskach. fuelinyourblood , Tam sa czujniki magnetorezystywne, nie klasyczne hallotrony. Nie ma na nich masy.
Wszystko wskazuje na uszkodzenie czujnika bądź koronki czy pola magnetycznego, nie wiem jak tam jest. Bierz komputer i podczas jazdy i przy zwalnianiu i ruszania gdy to występuje kontrola które koło wysyła zła prędkość.
czujnik prędkości magnetyczny magnetyczny czujnik czujnik magnetyczny
wtyczka zasilania laptop podłączenie jednobiegunowy łącznik system macbook
st7920 biblioteka berlingo bezpieczniki
Fiat Grande Punto 2.4 8v nie odpala po wymianie pompy paliwa Ogranicznik prądu na MOSFET: zasada działania i projektowanie