poziom nie ma znaczenia dla cisnienia jezeli jest max lub ponad cisnienie bedzie takie samo wykrec czujnik podlacz manometr i sprawdz jakie jest potem ewentualnie wymien czujnik. Dla sterownika ( to co widzi komp) jest inny czujnik a inny czujnik jest da wskaznik a jeszcze inny czujnik wlancza wentylator
Nic nie stoi na przeszkodzie by czujnik umieścić szczelnie w rurce od góry, która ma dolny koniec otwarty. Wtedy ciśnienie wody napiera na bańkę powietrza pod czujnikiem/czujnik jest suchy. Podobnie montuje się manometry (suche) na rurociągach z medium ciekłym - wystarczy kawałek rury wspawanej pionowo w górę i na szczycie manometr. Pomiar będzie obarczony...
witam Chciałbym sie dowiedzić czy da sie jakoś zresetować / wyzerować wskazania czujnika ciśnienia? Nabyłem używany manometr i po podaniu zasilania bez podłączenia do jakichkolwiek urządzeń wskazuje to co na zdjęciu.
W takim razie powinni w miejsce czujnika wkręcić manometr i sprawdzić ciśnienie oleju (powinno być 1,3 bara na obrotach jałowych). Ciśnienie poniżej 1 bara powoduje świecenie się kontrolki. Powodem może być zbyt niska lepkość oleju (zły jego dobór lub rozrzedzenie paliwem), zapchany smok w misce olejowej, zawór pompy lub kończąca się pompa oleju (luzy...
Witam Ja podłączam SAC ,G2,TEBS4 do Diagn Testera i podaje powietrze pod ciśnieniem do czujnika,jednocześnie porównuję wskazania czujnika z manometrem podpiętym równolegle.
Troszkę źle napisałem. Czy jest sens np zamiast czujnika wpiąć manometr?
Kalibrator służy jako precyzyjny zadajnik. Posłużę się małym przykładem. Masz wyprodukowany sterownik/regulator - pudełko z wyświetlaczem i klawiaturą z przodu i listwą podłaczeniową z tyłu. Aby mógł mieć stosowne świadectwo musi zostać skalibrowany. Podpinasz na listwie kalibrator, w tym wypadku do wejścia pętli 4...20mA. Ustawiasz na kalibratorze...
CZUJNIK POZIOMU CIECZY CHŁODZĄCEJ Podpięty jest do licznika. Jego budowa jest dosyć ciekawa: z zewnątrz dostępny jest czujnik w postaci słupka z zamontowanym wewnątrz kontaktronem wrażliwym na zmiany pola magnetycznego, natomiast elementem sprawdzającym poziom płynu jest styropianowy pływak który umieszczony jest wewnątrz zbiorniczka. Pływak ma kształt...
Mamy w domu Immergas Victrix Exa z 2017 roku (zainstalowany w 2018). Właśnie zaczął wyrzucać błąd E02 i objawy jak Twoje: popracuje, pogrzeje i wyłącza się z blokadą. Po resecie to samo - kilkanaście minut pracy i znów. Problem pojawił się po kilkudniowej obniżce aktywności pieca w środku sezonu (zejście na niższe temperatury w związku z nieobecnością...
Witam. Pozostało mi wiele nieużywanych części (automatyki oraz pneumatyki) po prototypie maszyny a nie chcę sprzedawać w skupie bo śmieszne pieniądze tam oferują. Może komuś akurat się ten sprzęt przyda bo u mnie leży i się kurzy. Wydaje mi się że ceny są atrakcyjne tym bardziej że sprzęt jest nieużywany i większości w oryginalnych opakowaniach. Nie...
Poszukałem jeszcze w sieci o samym czujniku i na 99% ma charakterystykę liniową. Ponieważ nie mam stałego dostępu do manometru (i nie łatwo go założyć bo dojście do czujnika w silniku jest utrudnione), wstawiłem opornik regulowany w obwód zamiast czunika i patrzyłem co pokaże zegar przy danej oporności. Wartości pokrywały się z tymi jakie otrzymuję...
Musisz dokupić czujnik temperatury cieczy i wlutować go do miski olejowej. Jeden koniec dołączyć do masy, a drugi do minusa wskażnika. plus wskażnika dołącz do plusa po stacyjce. Powinno działać. Czujnik najlepiej niech będzie z VW, bo mogą być przekłamania. Czujnik cisnienia możesz zamontować stosując rozgałężnik przy czujniku oleju dołączająć tam...
Dajcie sobie spokój. Jak na plaku gadał to problem z paliwem. Jak nie pali podać wartość ciśnienia na CR ,a jak by rozłączało to manometr albo pomiar napięcia na czujniku. To podstawowy parametr. Odczytać, potem wrócić na forum.
W moim piecu gazowym dwufunkcyjnym gco-dp-23-07 uległ uszkodzaniu czujnik przepływu wody(ciepłej wody użytkowej). Świeczka się pali, a duży płomień nie chce się zapalić, gdy odkręcam kran z ciepłą wodą. Ciśnienie wody w sieci w normie. Ciśnienie wody w piecu na manometrze miałem 0,5 atm. Usterkę zdiagnozowałem dzięki tematowi z naszego forum Zadzwoniłem...
Trzeba zmierzyć ciśnienie manometrem, aby wykluczyć czujniki. Zapewne miga ci na wolnych obrotach, czy wymienileś na taki sam, ten olej?
Jeśli nie będzie pojawiać się po wymianie oleju to wina oleju. Ale dla pewności lepiej podłączyć manometr. w pozostałym przypadku: Podejrzewałem właśnie czujnik.
Zmierz ciśnienie oleju manometrem ,potem ewentualnie wymieniaj czujnik.
Zapinasz zwykły mechaniczny manometr i patrzysz, czy jego wskazania pokrywają się ze wskazaniami systemu diagnostycznego, na podstawie odczytów z czujnika. Sygnał jest napięciowy. Przyjmuj się że jeśli czujnik poprawnie wskazuje ciśnienie atmosferyczne, na wyłączonym silniku, to jest sprawny.
Witam. Mam problem z czujnikiem powietrza, na początku pokazywał wartość około 5bar, niezależnie od tego ile było ciśnienia w układzie. Po wyłączeniu stacyjki wskazówka opada. Mechanik próbował zmienić manometr, lecz okazało się że po próbie z jakimś od ciężarówki pokazywało maksymalną wartość >10bar, tak się zostało teraz na oryginalnym. Stwierdzono...
Przedni modulator jest hard wired- nie jest podłączony za pomocą CAN.Ma 5 przewodów: 3 do elektrozaworu wewnątrz modulatora i 2 do czujnika o którym to pisze autor. Podłącz manometr do złącza ISO w którymkolwiek przednim siłowniku i porównój wskazanie manometru ze wskazaniem czujnika ciśnienia- oczywiście interesuje cię to co się dzieje z ciśnieniem...
Mierzyłem ciśnienie wczoraj dwoma manometrami o większym zakresie mniej dokładny i o mniejszym zakresie bardziej dokładny początkowo na zimnym silniku ok. 1 bara na wolnych obrotach koło 3000 obr/min 2,5 bar po nagrzaniu spadło ale na tym mniej dokładnym manometrze - drugi manometr silnik rozgrzany wolne obroty 0,6 bara 3000 obr/min 2,6 bara. Zakres...
Witam, Mam problem z manometrem. Mam wrażenie, że się "zapchał". Gdy dolewałem wody do kotła (było słuchać szum taki jak zawsze - wiec woda płynęła do instalacji) , żeby go uruchomić wskazówka ani drgnęła. Następnie po kilku godzinach wskazówka z 1,2bara wystrzeliła do ponad 3. Wiec musiałem spuścić trochę wody...zajęło mi to 2 dni - upuszczałem po...
Witam. Buduję wraz z kolegą prasę hydrauliczną jako pracę inżynierską. Projekt juz prawie ukończony, pozostaje tylko stworzenie manometru elektronicznego, aby prasa nie wyglądała jak sklepowa ze zwykłym zegarem. Jakiego czujnika użyć aby nie wygenerowało to znowu jakiś olbrzymich kosztów, ponieważ sama prasa już swoje pochłonęła? Czytałem gdzieś o czujnikach...
Witam Wymiana czujnika T1 na nowy pomogła i kolektory działają. Kabel czujnika jak i sam czujnik został uszkodzony wisząc niepodpięty w samej obudowie Kolektora. Przy okazji wymieniona została również obudowa czujnika na obudowę czujnika z odpowietrznikiem Nr kat. 44.01.01, a w stary otwór obudowy został wkręcony korek zaślepiający Nr kat. 43.01.00...
Witam jak sprawdzić czy czujnik ciśnienia oleju jest dobry w omedze b fl 2.5td? A co, chcesz go naprawić? Manometr, sprawdzić ciśnienie oleju, jeśli OK to zakładasz nowy i po robocie, no chyba że na manometrze będą niepokojące wskazania.
Olej po rozgrzaniu staje się rzadszy więc trudniej mu utrzymać właściwe ciśnienie, gdy pompa jest ok oraz luzy pomiędzy smarowanymi elementami nie są zbyt duże ( naturalne zużycie panewki etc.) wszystko będzie ok. Gdy jednak luz jest zbyt wielki nawet dobra pompa nie wygeneruje odpowiedniego ciśnienia i odwrotnie , słaba pompa także będzie miała ten...
Trudno mi powiedziec co to za turbina , wiem o co Ci chodzi z tymi zaworami , bo mialem juz do czynienia z Bora TDI 115 KM z turbina o zmiennej geometrii . U mnie niema tych dwoch czarnych zworow . Zawor do recyrkulacji spalin jest przymocowany bezposrednio do plastikowej czarnej rury ktora biegnuie od turbiny do kolektora ssacego , natomiast zawor...
Po pierwsze witam wszystkich serdecznie Ostatnio miałem wątpliwą przyjemność wymiany sprężarki w moim Lanosie, bo stara się rozszczelniła. Widocznie nie jest to takie częste ponieważ fachowcy zaczęli podejrzewać, że układzie panuje za duże ciśnienie. Po nabiciu układu zrobili taki manewr: przysłonili skraplacz i na manometrach obserwowali ciśnienie...
Witam wszystkich. Posiadam Vento 93' rok 1.8 66KW silnik ABS. Mam problem znany juz pewnie wszyskim z mrugającą kontrolką od ciśnienia oleju na gorącym silniku.W tym silniku sa dwa czujniki u mnie na wsporniku filtra oleju ( biały przy bloku silnika 1.8+-0,2 bara a drugi dalej od silnika brązowy 0,15-0,45). Nie wiem czy sa one prawidłowo zamontowane...
Usterka któregoś z kilku z czujników znajdujących się w urządzeniu. Nie da się stwierdzić którego nie będąc przy kotle.
Przypuszczam, że interesujące mogłoby być rozwiązanie oparte o tensometr sprytnie umieszczony na jakimś elemencie prasy. Przy samodzielnym rozwiązaniu dołączonego do niego układu pomiarowego, koszt mógłby być chyba konkurencyjny do innych układów pomiaru nacisku. Nie jestem jednak specjalistą w tej dziedzinie. Jeżeli prasa ma służyć do prostych prac...
II generacja jest ok do Lanosa ale z silnikiem 1.4 lub 1.5 8V. Czy 8 czy 16 zaworów, różnica leży praktycznie tylko w szybkości zużywania się kompletu zawór/gniazdo - 16 zaworów, małe grzybki, mała powierzchnia wymiany ciepła. , tylko jak wcześniej pisałem w tym silniku jej dobre ustawienie jest trudne. Bo jej się nie da dobrze ustawić dla wszystkich...
Zaintrygowało mnie co Gimak napisał o zmianach ciśnienia w kolektorze ssącym, Źle mnie kolega zrozumiał, albo ja to niejasno napisałem. Ja mam założony na stałe manometr na przewodzie gazowym między reduktorem i filtrem azowym fazy lotnej i on pokazuje ciśnienie rzeczywiste gazu - pytanie czy poprawnie? Jestem pewny, że ciśnienie pokazywane w programie...
Jak standardowy dwuprzewodowy czujnik 4-20mA. Nie napisałeś do czego chcesz go podłączyć.
Co do plynu test ukladu brzmi groznie Brzmi groźnie, ale to prosty test :) tak więc bez obaw... Jest taka pompka jak do roweru z manometrem, przy jej pomocy pompuje się do układu powietrze (powstaje ciśnienie w układzie) i obserwuje się manometr... Jeśli jest wyciek, to powinien on się "ujawnić" i powinieneś go zobaczyć, jeśli nie ma a ciśnienie spada,...
Witajcie, mam problemy z czujnikiem ciśnienia oleju. Po przekroczeniu 2000obr zapala się kontrolka oleju i słychać sygnał dźwiękowy, czujnik podmieniany, kupiony w IC wg katalogu, dalej to samo, ciśnienie oleju jest, sprawdzane manometrem. A kontrolka dalej miga, jaki powinien być opór czujnika, jak sterowana jest kontrolka? Masą? Nie mogę znaleźć schematu...
Ok, Postaram się napisać prościej. Mamy rurkę miedzianą fi 22mm (chyba). Wewnątrz rurki mamy jakieś tam ciśnienie (w jednym miejscu do 150 barów a za reduktorem do 8 barów). Ciśnienie pokazują manometry analogowe (takie ze wskazówką). A ja chciałbym dodać jeszcze jeden manometr - tym razem cyfrowy, ale taki z którego komputer byłby wstanie odczytać...
Tak dziękuje tobie Przemo. Jak pokręcę rozrusznikiem,to ciśnienie na rampie i przewodach jest, jak popuścisz przewód wysokiego ciśniena to wywala tak, że trzeba uważać żeby kogoś tym nie zabić:). Chodziło mi o to, że jak odepnę przewód niskiego ciśnienia powrotny od wtrysków,to nic nie leci,co mówi mi że wtryski nie 'chodzą'. Pompa paliwo zaciąga,podpiołem...
Witam mam problem ze stukającymi szklankami. Śruba na pompie oleju została dokręcona , a szklanki nadal bardzo tłuką ! Zanim wymienię szklanki chciałbym sprawdzić ciśnienie oleju manometrem,ale nie wiem gdzie jest czujnik od kontrolki . Jakie ma być ciśnienie oleju?
aha dzięki kolego jutro zajrze do pompy paliwa czy to z punto czy seicento moze cos na niej pisze,ale najchętniej to zmierzył bym cisnienie jakie daje sama pompa tylko niebardzo wiem jak to zrobic gdzie podczepic sie manometrem?Czy na koniec przewodu od pompy podczepic manometr w obiegu zamknietym i sprawdzic do ilu maksymalnie nabije cisnienia? bo...
Ja mam instalację SGI 2 ale reduktor zdaje się, że taki jak w SGI 1. Samochód to VW Passat 1,6 (8-zaworowy) słyszałem, że ten rodzaj silników dobrze się zagazowuje co wypada mi tylko potwierdzić. Przebieg na gazie to 340 tysi. . Silnika nie dotykałem. Pierwszą naprawę czyli 4 wtryski i reduktor zrobiłem po ok. 240 tysiącach. Do teraz "dołożyłem" jeszcze...
Jestem posiadaczem takiego sprzętu Black&Decker ASI200 Niestety któregoś dnia kompresor odmówił współpracy, oznaką tego jest brak reakcji silnika kompresora. Po podłączeniu sterownik reaguje, wyświetlacz ma podświetlenie, można zmienić nastawy ciśnienia, latarka kompresora działa. Sprawdziłem przełączniki- działają, silnik - sprawny po podaniu do niego...
W takim razie przewód na którym masz odczyt z oporem to czujnik temperatury oleju ( opór zmienia się razem ze zmianą temperatury ), jeśli podgrzejesz lub ochłodzisz czujnik powinna zmienić się wartość oporu. Drugi przewód to czujnik ciśnienia oleju. Totalny stek bzdur!!! Czujnika ciśnienia oleju w kompresorze nie ma, bo i po co. Jest manometr pokazujący...
Witam. Trafiłem na "ścianę płaczu" podczas naprawy klimatyzacji w volkswagenie Caddy 1,6 LIVE z 2009 roku. Mianowicie: uszkodzona cewka elektromagnetycznego sprzęgła i uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji (3-pinowy piezoelektryczny czujnik ). Po wymianie cewki i wymianie czujnika (wykonany recykling R134) klima zaczęła pracować , ciśnienia na manometrach...
Masz dwa wyjścia, albo zewnętrzna pompa do 120 bar służąca do kalibracji hydrauliki, lub manometr z trójnikiem wpięty w Twój układ. Uwaga, manometr musi być do 120 bar.
W ciągniku siodłowym 4 X 2 nie ma to różnicy która poduszka ale już w FTP albo FTG (6 X 2) albo jakiejkolwiek solówce ma I dlatego w ciągniku 6X2 trzeba podłączyć się gdzieś tuż przed samym czujnikiem ciśnienia ECAS ale za zaworem low shuttle valve który to otwiera przepływ do czujnika tylko z poduszek lewych lub tylko z prawych w zależności od tego...
Witam, scania r 420 pomiar ciśnienia oleju manometrem wskazuje poprawne wartości, po odpaleniu na zimnym lekko ponad 4 bar. Czujnik cisnienia oleju (aktualnie zamiennik, pewnie chiński) nawet na zgaszony silniku pokazuje na komputerze cisnienie 1,1bar. przy podłączeniu komputera diagnostycznego przeliczone jest to na napiecie 1,3V. po odpaleniu cisnienie...
Zakładam, że ten czujnik temperatury nie jest podłączony do elektroniki kotła, więc pełni tylko rolę informacyjną. Podobnie jak manometr, którego wskazania nie są niezbędne do pracy ale ułatwiają ustalenie przyczyn ewentualnych problemów, bo np. na oko nie zauważysz spadku ciśnienia o 0,1 bar, czy o 0,5 bar. Tak samo termometr pozwala monitorować temperaturę...
Zamiast czujnika ciśnienia oleju. Pozdrawiam WiMM
dzięki za szybkie info. czyli uważasz, że to wskazówka się zacięła. odpowiedz mi proszę czy sam czujnik na drugim końcu rureczki może być zatkany? czy tam jest jakaś membranka?
Bardzo Ci dziękuję to cenna informacja chyba więc pozostaje pozostać na instalacji wziernika i danych z pozostałych czujników temperatury.
WITAM. Kolego stanisławpiotr podpiołem właśnie tak i czujnik funkcjonuje, wraz z dodaniem gazu minimalnie rośnie ale dopiero podczas jazdy pokazuje wzrost ciśnienia. Mam wpięty dodatkowo zegar, manometr w intercooler i ciśnienie na zegarze jest takie samo jak w sdp3 w bloku pomiarowym czujnika doładowania. Jedyne co mnie nurtuje to wskazania czujnika...
Tak wygląda u kuzyna w 5245: Powinien tam być czujnik na dwa konektory (jeden to sygnał do manometra, a drugi do kontrolki ostrzegawczej), ale nie wnikam. Tam też już 1/2 elektryki nie działa, a to wersja instalacji z pierwszych lat produkcji. Wychodzi na to, że u Ciebie został utrącony czujnik i otwór w przyłączu zaspawany. I pewnie instalacja też...
Dzieki za tak obszerna odpowiedz No wiec przyjrzalem się temu odpowietrznikowi....temu jak to nazwales z tym glutem..okazuje sie ze jest to wlasnie taki plastikowy kapturek jak na wentylu opony od roweru i mozna go krecic. Nie udalo mi sie go wprawdzie calkowicie wyjąc bo w pewnym momencie jak juz odkrecilem na pewna odleglosc to krecil sie w kolko...
Zakładam, że masz osprzęt Bosch, bo sugeruje to ten zaworek w obudowie filtra paliwa. Ten zawór znajdujący się wewnątrz filtra ma za zadanie utrzymać ciśnienie paliwa na wyjściu z filtra do pompy wysokiego ciśnienia na poziomie ok. 2 barów. Trzeba tam wpiąć manometr i sprawdzić czy to ciśnienie utrzymuje się na poziomie tych 2 barów. Jeżeli jest niższe...
Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście, ze względu na trudność zmiany, kupiłem czujnik oryginalny w ASO. Nie chciałoby mi się drugi raz tego ustrojstwa rozbierać... a jest co robić... Mam tylko nadzieję, że to faktycznie padł czujnik a nie jest słabe ciśnienie oleju. Jeszcze gdzieś wyczytałem, że te silniki miały problem ze smokami- lubiły się przytkać....
W jednym z moich postów dałem Ci linka do uniwersalnego przetwornika Wi-Fi oraz do strony, gdzie jest zatrzęsienie tego typu przetworników, także i przetworniki dwukanałowe z podłączeniem poprzez LAN/Wi-Fi. Powtarzam jeszcze raz "przetworniki uniwersalne". Jaki czujnik tam podłączysz to taki będzie pomiar. Tylko trzeba przejrzeć ofertę, bo jest tego...
Napisałem Ci w poście #5 jak sprawdzić pompę paliwa, nawet nie mając manometru. Ale Ty wolisz to robić wąchając świece albo słuchając odgłosów jej pracy w zbiorniku, ręce opadają... Bro nie byłem przy samochodzie od tego czasu kiedy napisałeś mi tego posta dziś bądź jutro pojadę zobaczyć i sprawdzę wszystkie pomocne uwagi a to co pisałem poniżej twojego...
Wszystko wskazuje na to że do wymiany jest czujnik ciśnienia minimalnego.
A tam czasem nie idzie rurka do manometru na desce?
No przecież są w sprzedarzy manometry do tego celu,chciałes zrobić coś takiego w wersji elektronicznej?
Miałem podobne problemy z moją Nexią 8V... Czujnik od płynu chłodzącego jest pod rozdzielaczem zapłonu, ale on jest jakoś połączony z włącznikiem wiatraka chłodnnicy więc sprawdź złącze przy chłodnicy (chyba takie 2 czerwone kable... o ile mnie pamięć nie myli...) niedaleko akumulatora. u mnie były zaśniedziałe i wystarczyło je oczyścić... po tym zabiegu...
Cisnienie sprężania masz takie jak w kiepskim dizlu więc lepiej kup sobie nowy manometr. A na diagnostyce jest takie coś wartości mierzone. POZDRAWIAM
A masz jakąś dokumentację do tego czujnika? Na elenocie nie ma. W dokumentacji powinna być jakaś charakterystyka zależności napięcia od ciśnienia. Bez dokumentacji to tylko na żywca musisz porównać do jakiegoś manometru lub innego czujnika o znanej charakterystyce. Masz błąd w danych. 1 PSI (funt na cal kw.)=68,947567186878 hPa
Możesz sprawdzić turbinę i zawór za jednym razem. podepnij manometr w kolektor ssący (powinien być tam zaślepiony kawałek wężyka) i się przejedz patrząc jakie ciśnienie przy większych obrotach. powinno być koło 2 bar jeśli nie będzie to albo turbo nie daje albo zawór padlina.
Po prostu zrób najpierw to co kolega ci proponuje w drugim bodajże poście. Po prostu najpierw podepnij na stacji manometr w miejsce czujnika aby się upewnić jakie naprawdę jest to ciśnienie, bo jak zaczniesz od d..y strony to się zaszukasz na śmierć. 17 lat robię silniki i na 70% twój już się robi "lużny":cry: Dodano po 1 Zrób to na gorącym silniku...
A nie lepiej zastosować zbiornik do którego sprężane jest powietrze o ciśnieniu powiedzmy około 1atm następnie reduktor ciśnienia z manometrem, żeby ustawić te 300 Pa. Sposób sterowania opisany przez Ciebie będzie kosztowny w realizacji. Nie wiem czy istnieją czujniki ciśnienia i podciśnienia w jednym zastosowaniu a rozdzielenia na dwa zwiększa koszt...
W moim jest prawie identyczny, tzn. cała obudowa z tworzywa(przykręcony oczywiście do uchwytu a ten z kolei do "reszty") i jak sobie przypominam chyba "Siemens". Odnośnie świec to np. niektóre wcześniejsze książki podają świece Champion RN7YCC, a obecne RN9YC(dla C14SE, C16SE). Świece wieloelektrodowe są niewątpliwie bardziej niezawodne i długotrwałe....
Są jeszcze manometry z potencjometrem do tego balonik z powietrzem kawałek rurki i prosty układzik elektroniczny.
Napisałem -1 dlatego że posiadam "manometr próżniowy" w stanie spoczynku wskazówka znajduje się po prawej stronie na pozycji 0 a gdy powietrze jest wypompowane wskazówka biegnie w lewą stronę kolejno -0,2 .. -0,4 ... aż do -1bara czyli "próżni" Dzięki wszystkim za pomoc , dla mnie temat wyczerpany, czujnik wybrałem .
Witam Dział wydaje mi się odpowiedni - tzn efekty wizualne. Mianowicie chodzi mi o budowę flame cannon lub jak kto woli flame machine czyli w uproszczeniu scenicznego miotacza płomieni [youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=""></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param....
Ciśnienia i napięcia a czujniku (+/- dokładność manometru i miernika) 0bar - 0,17V 1bar - 0,3V 2bar - 0,44V 3bar - 0,58V 4bar - 0,7V 5bar - 0,83V 6bar - 0,92V 7bar - 1,06V 8bar - 1,21V 9bar - 1,34V 10bar - 1,47V 11bar - 1,6V 12bar - 1,74V 13bar - 1,88V 14bar - 2,05V 15bar - 2,17V 16bar - 2,31V 17bar - 2,46V 18bar - 2,61V 19bar - 2,75V wyższego ciśnienia...
Nie lepiej tam wstawić zwykły manometr i sprawdzić jakie jest faktyczne ciśnienie.
Chłopie, skoro zaświeca się ciśnienie oleju, to z silnikiem ewidentnie jest coś nie tak i trzeba to naprawić, choćby zacząć od pomiaru ciśnienia manometrem. A nie wymieniać bez sensu czujnik spalania stukowego
Poszukaj oryginalnego czujnika ciśnienia oleju do MF 255 (taki sam silnik jak w C360-3P). Mam MF 255 i miałem podobny problem, kilka czujników fabrycznie było niesprawnych (niektóre nawet udało się wymienić w sklepie na inne, ale to tylko dzięki dobrej znajomości sprzedającego), potem trafiłem na oryginalny angielski czujnik ciśnienia oleju i od kilku...
OK. Dziękuję za odpowiedź. A czy poza manometrem jest jeszcze możliwość sprawdzenia ciśnienia w kotle?
wypadło mocowanie do czujki której przewód kończy sie przy manometrze gdzie tą czujkę zamontować piec vajllant atmvuw pl 240/23omax pro vuw pl 240/2-3
Trzeba wkręcić mechaniczny manometr i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju, potem dopiero martwić się o czujniki i zegar Ps. Te silniki bez problemów robią po pół miliona kilometrów i więcej
W pierwszym moim poście napisałem " najczęściej znajduje się w dolnych partiach bloku obok filtra oleju" co nie oznacza że tylko tam się znajduje. Najczęściej oznacza że w losowo wybranych silnikach konstruktorzy upodobali sobie to miejsce jako najlepsze do mierzenia ciśnienia oleju (tuż za pompą olejową) i jednocześnie nie wyklucza stosowania innych...
Witam, Mam się zająć w firmie sprawdzaniem czujników temperatury - taki nowy obowiązek. Czujniki te znajdują się na maszynach i firma ma obowiązek dokonywać ich regularnego sprawdzania. Przepraszam, że się wtrącę w temat. Skoro firma ma obowiązek, to tak jak koledzy powyżej napisali, musi się to odbywać na wzorcowanym sprzęcie. Po takich pomiarach każdy...
Witam, nagle wskażnik temp, wody CO w moim piecu przestał działać i wskazuje 0 st.C. Piec - wydaje mi się - działa poprawnie. Grzeje cwu - i co. modulacja palnika działa poprawnie. Prawidłowo reaguje na ustawienia regulatora temp. pokojowej. Czujnik temp." siedzi" na swoim miejscu (gdy go wyjąłem i podgrzałem mocno suszarką na manometrze temp. podniosła...
Witam Kolego na początku podaj dane samochodu czyli:model, typ,rok produkcji,moc silnika,kod silnika wtedy będę mógł dokładniej pomóc. Wracając do twojego opisu i zachowania silnika spróbuję jeszcze coś podpowiedźieć. Na początku sprawdź przewód przelewowy podciśnieniem powinno się utrzymać w granicach od -50 do -65kpa jeśli nie trzyma wymień uszczelnienia...
Cześć. Sprawdź instalacje pod sterownikiem silnika. Trudny temat. Dobrze obejrzeć przebiegi czujników oscyloskopem. Może być coś z rozrządem. Może być też słabe ciśnienie paliwa przy rozruchu. Trzeba by zmierzyć manometrem.
Zmierz manometrem cisnienie oleju na nagrzanym pozadnie silniku. I wymien olej oraz filtr oleju. A gdy ta kontrolka sie swiecila graly popychacze zaworowe? I zobacz ile jest tego oleju, bo za duzo byc nie moze, zlej nadmiar tak by bylo w skali na miarce.
A nie możesz po prostu podpiąć manometru aby zobaczyć, co się dzieje z ciśnieniem paliwa jak nie chce zapalić? A nie możesz po prostu przy okazji podłączyć żaróweczki równolegle do wtryskiwacza, aby zobaczyć, czy są impulsy kluczujące?
z tego co pamiętam w Scanii wystarczy podpiąć specjalnie wyskalowany manometr do przewodu z ciśnieniem w poduszkach na osi.
Jak na robota, który ma schodzić na 30m to wcale nie tak dużo. Pomijam już fakt, że bez większego problemu można znaleźć czujniki za połowę wymienionej kwoty. Jeżeli masz mieć kamerę, to można też umieścić zwykły analogowy manometr, w polu jej widzenia. Jeżeli 100zł to jest dla ciebie problem, to może rozważ poważnie koncepcję tego co chcesz zrobić....
Wymień czujnik (tak na wszelki wypadek) i olej na dobry...jak nie pomoże to pomiar ciśnienia oleju manometrem a dalej naprawa pompy olejowej, silnika lub w odwrotnej kolejności....
To jest zawór proporcjonalny retardera. Dlaczego nie podłączysz tych czujników i nie zrobisz rundy próbnej. Są złącza testowe i sprawdź manometrem jakie ciśnienia idą na siłowniki. Trzeba by było naczepę obciążyć i sprawdzić czy działa korekcja siły. Jeśli nie ma jak obciążyć,(ciśnienie w miechach) to podać ciśnienie z zewnątrz do modułu pomiarowego,...
Proponuje podpiąć pompkę do testowania podciśnień i sprawdzić jak się mają odczyty z czujnika do rzeczywistego ciśnienia zmierzonego manometrem.
rozumiem, a co myslisz o moim problemie, mozliwe jest zeby bylo cos powaznego do zrobienia ? problem nasilil sie ostatnio bo gaskie kontrolka przy 4 tys. Szukam dzis manometru to mi wiele powie - czy cisnienie nie jest za niskie
Witam, Potrzebuję ustalić offsety/wykonać kalibracje do pomiarów: -temperatury 2x2PT100(połączenie dwuprzewodowe) -temperatury 1xPT100(p. trzyprzewodowe) -temperatury 1xPT100(p. czteroprzewodowe) wszystkie w zakresie od temp. otoczenia do ok. 150°C lub 250/300°C chciałbym aby dokładność była na poziomie ok. 0,5 °C. oraz czujników ciśnienia w zakresie...
Chcę zmierzyć ciśnienie oleju w passacie B5, silnik AWM, 1.8T bo jak odpalam i dodaje gazu to piszczy na tablicy i świeci kontrolka. Znalazłem na filtrze czujnik ale po odpięciu go po włączeniu silnika kontrolka gaśnie i zapala się powtórnie gdy dodaje gazu (czyli nic się nie zmienia w działaniu kontrolki czy odpięty czujnik czy podpięty - gaśnie po...
Aby wiedzieć czy czujnik odcina klimatyzację bo jest w niej za wysokie ciśnienie wystarczy podłączyć manometry i to potwierdzić. Jeśli się to nie pokrywa czujnik do wymiany lub uszkodzenie w instalacji i tyle w temacie.
Nie złość się kolego, bo nie ma o co. To taki żart był. Jeśli chodzi o zakres wskazań owych czujników to są one przystosowane do pomiarów ciśnień w przedziale 0-35 bar. Z tego wynika, że nadają się dobrze do konstrukcji automatu do klimatyzacji (do pomiarów HP i LP - zamiast manometrów mechanicznych), najlepiej 2 sztuki aby móc te ciśnienia mierzyć...
Kolego sprawdź ciśnienie na zimnym i na gorącym silniku czujnikiem ze wskazówka (manometrem) i wtedy bedziesz miał dokładny pomiar czy to wina czujnika czy czegoś innego np.pompy olejowej.
Jak wymieniłeś na Filtrona to zły wybór. Kneht albo Man. Z czujnikami nic nie rób. Od tego są aby piszczały. Inaczej daleko nie zajedziesz. Skombinuj manometr i końcówkę i sprawdź ciśnienie. W książce masz napisane ile ma być. Na zimnym silniku będzie wyższe. Nie wymieniaj czujników na oślep. A już na pewno ich nie mostkuj.
A czekałeś z pół minuty po zgaszeniu ciągnika. PO kapitalce naprawdę długo może być ciśnienie. Zresztą wkręć manometr zamiast czujnika i zobacz co wskaże.
Czujnika szukaj w okolicy filtra oleju. Jeżeli jest to usterka czujnika to mały problem, ale jeżeli jest to brak ciśnienia w układzie smarowania silnika to odradzam jazdę tym autem. Trzeba wykręcić czujnik ciśnienia oleju, w miejsce czujnika wkręcić manometr do pomiaru ciśnienia oleju i sprawdzić. Jeżeli faktycznie jest brak właściwego ciśnienia oleju...
Witam panowie mam dość ciekawy przypadek z dxi 450 z 2006 r, a mianowicie auto głównie pod załadowaną naczepą podczas jednostajnego wyjeżdżania pod górę zaczyna szarpać tzn. jest odczuwalne pomimo równego przytrzymywania gazu coś tak jakby ktoś na chwilę puścił pedał i ponownie go wcisną w tym samym momencie wycisza się turbina tak jakby nie pracowała....