Witajcie, właśnie zaczynam robić samochód RC a później zaopatrzyć go w czujniki itd (arduino) i przekształcić go w robota. Jako materiał wybrałem klocki LEGO TECHNIC, a konkretnie ten zestaw: z powodu że mam go po prostu na stanie i ogólnie przypadł mi do gustu. Wszystkie sprawy mam już załatwione tj. oświetlenie, serwo do skręcania, wgrany program...
Tyłka szkłem nie podetrzesz, Wilus14, bez pieniędzy stołu do badania silników nie będzie. Jeżeli nie stać Cię na falownik to tym bardziej nie będzie cię stać na resztę oprzyrządowania tego stołu. Jaki np. zamierzasz zastosować czujnik momentu obrotowego?
Witam ma problem z silnikiem Cuminsa Euro 6 w autobusie AMZ CS10LF. Problem polega na tym, że w aucie zapala się kontrolka od silnika czerwona oraz żółta oraz DWL. Dzwoniłem do serwisu Cuminsa i ci mówią że te błędy są "wirtualne", że komputer je niby widzi ale ich nie ma, ale silnik traci moc gdy się one aktywują. Wymieniłem czujnik NOX oraz wiązkę...
Eksperymenty z elektromagnetyzmem rozpoczęły się we wczesnym XIX wieku, pod kierunkiem naukowców takich jak Michael Faraday. Pierwszy działający silnik elektryczny został wynaleziony przez Thomasa Davenporta w 1834 roku. Wykorzystywał on prąd stały (DC) i posiadał nieruchomy elektromagnes jako stojan do stworzenia nieruchomego pola magnetycznego. Rotor...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
No i tutaj jest właśnie problem, czy ten prąd musi ciągle płynąć nawet gdy nie ma zmiany pozycji? Trochę to bez sensu, akumulatory się rozładowują, a silnik się grzeje. Niby nie musi ciągle płynąć ale najprościej jest zrobić żeby płynął ciągle. Jeśli chodzi o niestosowanie enkoderów (lub innych czujników wyznaczających pozycję rotora względem statora)...
Silniki synchroniczne, a zwłaszcza silniki krokowe i silniki z magnesem stałym, coraz częściej stosuje się do sterowania w systemach, w których wymagana jest nie tylko precyzja, ale też wysoka wydajność i wyjątkowa sprawność energetyczna. Obecna technologia sterowania silnikiem obejmuje zastosowanie mikroprocesorów w celu poprawy kontroli prędkości,...
Silnik indukcyjny pracujący jako prądnica (z falownikiem) może się sprawdzić. Można tym sposobem zapewnić stabilizację obrotów albo stabilizację momentu. Czyli sterować tym jak hamulcem, aby zrobić wykres charakterystyki drugiego silnika. Oczywiście będzie jeszcze potrzebny czujnik momenty obrotowego opomiędzy wałami tych dwóch silników. Można też ten...
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. Celem stworzenia...
Witam, Co prawda zajmowałem się parametryzacją innych falowników niż OMRON, ale zwykle nie było problemu żeby zasilić silnik o napięciu znamionowym niższym niż napięcie falownika. To kwestia parametryzacji falownika. Przy sterowaniu skalarnym (raczej tylko takie jest możliwe jeśli silnik był przewijany) napięcie wyjściowe jest proporcjonalne do częstotliwości,...
Witam. Początkujący elektronik zajmujący się od razu mikrokontrolerami, to często osoba w bardzo młodym wieku i nie posiadająca żadnej wiedzy dot. tej dziedziny. Taki zapaleniec pragnie od razu budować skomplikowane projekty, co często jest powodem frustracji i poświęcania wielu godzin, a nawet dni dni w wykrywaniu przyczyn problemów, przez co efekty...
Witam opis błędu 53253 Ciśnienie zasilania Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
ems 53249 Tytuł Czujnik ciśnienia zasilania Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. Przyczyna Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika. •Przyczyną usterki może być również zakłócenie zasilania napięciem tych komponentów, które podłączone są do wspólnego źródła zasilania. Jeśli jednocześnie zasygnalizowana...
Bez sprzężenia zwrotnego z prądnicy tacho czy czujnika obrotów silnik szeregowy będzie się rozbiegał bez obciążenia nawet niskim ustawieniu mocy na regulatorze. Zwykła regulacja mocy triakiem może jest dla szlifierki wystarczająca, ale nie mówmy że jest to regulator obrotów czy momentu. Przekładnia raczej wskazana, bo silniki komutatorowe uzyskują znacznie...
Masa drgająca reaguje swoją bezwładnością w rytmie drgań wzbudzonych przez ciśnienie gazu w cylindrze i przenosi te siły na pierścieniowy element ceramiczny czujnika.To działanie siłowe powoduje przemieszczenie ładunku elektrycznego wewnątrz elementu piezoceramicznego-między obiema stronami ceramik powstaje napięcie elektryczne,które jest pobierane...
Witam Błąd 11176 Kod informacyjny dla układu kontroli emisji tlenków azotu – nie można usunąć Ten kod nie wskazuje usterki. Jest podawany wyłącznie w celach informacyjnych i nie powinien być uwzględniany w diagnostyce. Kod usterki wskazuje, że w pojeździe zostały zarejestrowane kody usterek, które wpływają na emisję tlenków azotu (NOx). Informacja...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Cześć! Tak jak napisał Dioda52. Wrzeciono tokarki będzie zmniejszać obroty w zależności od obciążenia. Taki eksperyment możesz przeprowadzić przy użyciu wiertarki z regulacją obrotów. Napęd pomysłu znajomego, będzie zachowywał się identycznie. Chyba, że znajomy rozważał rozbudowanie sterownika w układ sprzężenia zwrotnego od wirnika. W takim wypadku...
Najprawdopodobniej znalazłem ten czujnik,znajduje się on poniżej głowicy w bloku silnika,idą od niego dwa przewody,mierząc opór czujnika nie ma żadnej reakcji na mierniku,tak jakby obwód był otwarty,to samo jest z wtyczką do czujnika,tak powinno być? Nadmienię jeszcze,że czujnik ma dwa wtyki,wtyczka tak samo dwu pinowa,a w wiązce przewodów do wtyczki...
Ja bym zastosował sterowanie za pomocą triaka jak już wspomniano, a Tym bardziej, że silnik nie będzie obciążony dużym momentem. Poniżej przedstawiam prosty sterownik mocy 2,5 Dodano po 5 Dodatkowo polecam zastosowanie czujnika temperatury który będzie połączony z cewką przekaźnika, a przekaźnik z kolei będzie połączony w szereg z triakiem (oczywiście...
Witam wszystkich serdecznie, Chcę przerobić wkrętarkę akumulatorową B&D tak aby można było wkręcać nią śrubki sterując atmegą i kontrolując kąt obrotu i moment obrotowy. W jaki sposób mogę się do tego zabrać od strony elektroniki. Jaki czujnik kąta obrotu mogę zastosować... Schemat już zacząłem rysować ale mam mnóstwo wątpliwości co do jego poprawności....
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
Witam. Mam takie kłopoty z moim C5 3.0 V6 PB/LPG automat. Pacjent wpada w tryb awaryjny i ma 2000 obrotów a skrzynka pozostaje na biegu jakim jechała i wyświetla się , awaria ESP,- praca skrzyni nie możliwa tryb awaryjny,- nie prawidłowe funkcje silnika. Pacjent przebadany testerem Delphi a poniżej jego wyniki. - ABS/ESP Komunikacja z jednostka sterowania...
Sprawdzilem natomiast filtr paliwa i nie ma opilkow, ale jest za to lekki rdzawy nalot oraz filtr jest lekko nim pokryty. Dziwi mnie to troche, bo w przypadku braku opilkow wychodzi na to, ze osad pochodzi ze zbiornika stacji benzynowej. Niekoniecznie musi pochodzić ze stacji benzynowej. Paliwo nie jest ssane bezpośrednio z dna zbiornika, tylko za...
4124 Napięcie zasilania dla podzespołów w układzie SCR Opis Napięcie w obwodzie zasilania dozownika reduktora jest zbyt niskie. Przyczyna Przerwa w obwodzie zasilania dozownika reduktora. Uwagi W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora. Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej...
Tylko sam silnik krokowy ma stały moment obrotowy zależny od obrotów i nie da się w prosty sposób regulować siły naciągu na nim. Potrzeba czujnika momentu i na jego podstawie sterować obrotami lub też zastosować sprzęgło cierne i na nim regulować naciąg. W przedstawionym filmie raczej naciąg regulowany jest hamulcem na podawanym drucie a nie silnikiem...
No właśnie avotechnika z Warszawy ma w ofercie takie regulatory pwm igbt lub ebmia sprzedaje sterowniki silnikow dc , raczej chciałbym aby było to zrobione profesjonalnie, obydwie opcje mają możliwość podłączenia enkodera inkrementalnego. Która opcja lepsza ? Zapytam inaczej, jakie obroty da się uzyskać? Czy da się uzyskać np obroty od 30 do 300 obr...
Dwudziesta edycja targów: „Embedded World 2022” zgromadziła najnowsze innowacje technologiczne od setek dostawców w dziedzinie rozwoju systemów wbudowanych. Wystawa i konferencja odbyła się w Norymberdze w dniach 21-23 czerwca. Gościła 724 wystawców z 39 krajów i dziesiątki innowacji w odznaczonym wyżej zakresie. Kluczowe tematy tegorocznego...
Auto pali nawet całkiem sprawnie, jak na stan w jakim niektóre podzespoły się znajdują. A oto i błędy: Typ podwozia: 1T (1K0) Skanowanie: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 56 62 69 72 VIN: WVGZZZ1T Przebieg: 268520km 00-Czujnik kąta skrętu kierownicy -- Stan: OK 0000 01-Silnik -- Stan: Usterka 0010 03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000 08-Klimatyzacja...
Witam. Mam problem z wyprowadzeniem funkcji (I) silnika do stałego naciągu taśmy web sterowanego czujnikiem potencjometrycznym z rolki. Schemat poglądowy załączam. Wraz z ilością nawoju (wzrostem średnicy roli), wzrasta moment obrotowy, prąd silnika, a maleją jego obroty. W/g jakiej funkcji wzrastać będzie prąd silnika w stosunku do ilości nawiniętego...
Niektóre klucze mają regulację momentu obrotowego - jak to jest realizowane? Poprzez prędkość obrotową silnika. I nie regulujesz momentu samego w sobie, tylko ilość uderzeń. Ja przynajmniej nie spotkałem się z innymi kluczami elektrycznymi, chociaż biorąc pod uwagę rozwój technologii i zastosowanie silników BLDC (które z odpowiednim oprogramowaniem...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
blad czujnika stukowego wskakuje tylko w momencie kiedy temp silnika ma conajmniej 80 st C i predkosc obrotowa powyzej 3000. sprawdz jeszcze raz dokladnie okablowanie najlepiej od komputera do czujnika. Mialem kiedys podobny przypadek ... problem sie sam rozwiazal jak skrecilem dobrze wydech widocznie dzwonil troche a komp wykryl spalanie detonacyjne....
Powiem tak... Czy to napewno stacja dyskietek czy może raczej CD-ROM...?.?.? Przyznaje, że dwa mniejsze silniki to najzwyklejsze silniki DC i to szczotkowe... Natomiast ten trzeci to jak najbardziej typowy silnik napędu płyty... Tak jak pisałem to BLDC... A przewodów dużo bo 3 to uzwojenia a reszta to czujniki Halla... Co do kupna to raczej jakiś unipolarny...
Witam Jest to najnowsze rozwiązanie jeżeli chodzi o silniki. Silnik ten ma bardzo dużo zalet, przede wszystkim brak szczotek i łatwość w uzyskaniu konkretnej prędkości obrotowej. Silniki te mają wbudowane czujniki hallotronowe, których zadaniem jest śledzenie kąta obrotu i zarazem odpowiednie zasilanie stojana. Do sterowania takim silnikiem potrzebny...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
Tomgart, masz rację przy określonej prędkości obrotowej. Ale kto Ci powiedział, że wskazania muszą być takie same dla różnych hamulców. Przecież silnik hamujesz tylko jednym i obojętnie jakim momentem to moment ten wyznaczysz ze wskazań wagi/czujnika. Pozdrawiam.
Jeśli jesteś już zdecydowany ,żeby robić to samemu to proponuję Ci wykorzystanie do napędu dwóch wiertarko-wkrętarek akumulatorowch na napiecie 12V. Masz tam już układy regulacji prędkości i reduktor. Wystarczy wyciągnać wyprowadzenia potencjometru i dołączyć do jojstika (trzeba sprawdzić czy to jest możliwe) Moment obrotowy wkrętarek wynosi do 30Nm...
Mój kolega skonstruował taśmę produkcyjna do robienia peletu tylko jest taki problem gdy silnik 22 KW do mielenia słomy przekroczy swoja moc znamionowa to zabezpieczenie rozłącza obwód co jest jak najbardziej prawidłowe. Żmijka 1,5 KW podaje do niego słomę i gdy słoma jest mokra albo bardzo zwarta silnik 22 kW dostaje za duże obciążenie (słychać jak...
Witam Postaram się dokładnie opisać mój problem. Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwną nieregularna pracę silnika. Objawiało się to tym, iż podczas np jazdy na wolnych obrotach (nie mam obrotomierza wiec nie podam obrotów), niezależnie od biegu auto na chwile (2-4 sekundy) traciło moc. Problem ten powoli narastał, nawet podczas ruszania, kiedy zmieniałem...
Witam wszystkich Mowa będzie będzie o silniku 1Z w AUDI A4 96r. sedan. przebieg 205000km Silnik nagle zaczął palić 7-8l/100km kiedy zawsze palił 5-6/100km. na wysokich obrotach zaczęły się problemy z lekkim falowaniem obrotów od ok 2500obr/min do końca. Im zimniejszy silnik tym bardziej było to odczuwalne. Wiedziałem od razu że to "przepływka", ale...
Obojętnie,czy jest gaz czy nie,kontrolka silnika podczas jazdy nie powinna się zaświecać.Jeżeli ona się zaświeca,to oznacza,to,że w układzie sterowania wyskoczył błąd któregoś z elementów sterowania.Należy wówczas podjechać na warsztat i podłączyć się pod komputer,na którym mechanik odczyta z pamięci komputera błąd.Podczas zaświecania się tej kontrolki,układ...
PMDC -> Permanent Magnet DC motor. Panowie - projektuje regulator PWM ze sprzężeniem zwrotnym - i tu jest spory kłopot. Silniczek jest 12V/22A. Rezystancja uzwojeń - 150mΩ, impedancja 320µH. Używam mikroprocesora freescale serii 9S08, a kłopot polega na tym że nie mogę dolepić zewnętrznego czujnika prędkości obrotowej (silnik jest częścią...
Witam ponownie, co sie okazało to nie silnik C16NZ tylko unowoczesniona wersja X16SZ. Przełożyć trzeba bylo silnik razem ze skrzynia, wiazka elektryczna i komputerem. Z tego co wyczytalem to ta jednostka ma moc 71 km. Ale podobno ma wiekszy moment obrotowy przez co lepiej przyspiesza niz C16NZ. No i te bajery czyli EGR, czujnik spalania stukowego, i...
Palec i kopułka do wymiany. Po przegrzaniu świece też, a przewody dla formalności. Dopiero potem następne pytania proponuję. Tak jak jest napisane w pierwszym poście świece i kable są wymienione. Palec i kopułka są dość nowe bo przejechały okł 5000km Dodano po 11 przy 5500 ma iskre czy tylko wtrysk? Chyba ma iskrę bo przechodzi wielokrotnie przez te...
Witam . Mam problem z VW Golfem 4 automat 5 biegów tip tronic jacto 2002 rok 1.9 tdi 101km. Auto wywala błąd 1166 błąd momentu obrotowego silnika a objawia się tak na zimnym wrzucam bieg D i jadę po chwili zaświeca się kontrolka od kontroli trakcji i zaczyna szarpać biegami jak przerzuca na wyższe i niższe i niema piątego biegu . jak się rozgrzeje jest...
dzięki za info. wydaje mi się, że jest tak jak napisałeś - korekta ECU, a następnie korekta licznika. parametr "stan licznika przy ostatnim programowaniu" wynosi 0. druga sprawa, jeszcze do niedawna Multiecuscan miał problem z poprawnym odczytem paramteru "Odometer", który też pokazywał 0 - typowa przypadłość Multijetów. później odłączałem akumulator...
Szanowni Forumowicze, mam problem z regulacją prędkości obrotowej silnika DC wyposażonego w enkoder za pomocą przerwań INT. Enkoder to czujnik Halla i odbiera impulsy z magnesu neodymowego na wale silnika (magnes 8-polowy). Prędkość kontroluję za pomocą generowanego PWM na atmedze podawanego na mostek L293DNE. Atmega pracuje na 1MHz, a licznik to Timer/Counter0...
Odpowiem nieco od końca: 1. Sprzęgło gumowe jest elastyczne - służy do przeniesienia momentu obrotowego z maszyny napędzającej (np silnik) do maszyny napędzanej - i tu można się domyślić, że pozwala na stłumienie, złagodzenie takich efektów jak uderzenia, szarpnięcia podczas pracy, które mogłyby przy najzwyklejszym sprzęgle spowodować zbyt szybkie powstawanie...
Silnik poprzez przekładnię ciągnie długi łańcuch, jak np. łopatki zgarniacza trafią na przeszkodę (np. krowa nie ustąpi) to cofa łopatkę i jeszcze raz do przodu. Silnik ciągnie łańcuch którego naprężenie zależy od tego ile obornika, lepkości itd. Powiedzmy kilkadziesiąt, kilkaset kilogramów ? Krowa nie ustępuję, lub czyjaś noga utyka. Silnik w ciągu...
Piszę, by nie zostawiać wątku bez rozwiązania. Dzisiaj rano temperatura na dworze wynosiła -6 stopni. Samochód odpalił od strzała. Jeden test to trochę za mało, by mówić o regule, teoretycznie problem może wrócić, ale póki co wszystko wskazuje na to, że jednak chodziło o dużą ilość wody w baku. Od rana silnik pracuje jakby nieco ciszej podczas przyspieszania,...
Witam Auto po remoncie silnika boryka się ze znaczną ilością usterek, poniżej załączam auto skan vcds Proszę o interpretację oraz radę od czego zacząć ...... Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomysły. Wtorek,21,Lipiec,2020,21:23:16:00009 VCDS - pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x86 Wersja VCDS: AKP 19.6.2.1 Wersja danych: 20200101...
Witam, jakiś czas temu w moim Peugeocie 206 RC zapaliła się kontrolka silnika. Pojechałem podłączyć pod komputer i pokazał błąd P1623 - moment obrotowy silnika. Następnego dnia wyjechałem(kontrolka się nie paliła) i po kilku kilometrach zgasł i nie dało się go odpalić (nie załączała się pompa) wyskoczyła kontrolka silnika i ESP. Po chwili odpalił i...
A tu zapewne za coś one odpowiadają,bez powodu ich nie montowano Z czujnikami silnik może pracować na małych prędkościach obrotowych i duży moment. Owszem są BLDC bez czujników ale to raczej tam gdzie nie są wymagane małe prędkości.
Wyświetlacz masz prawidłowo podłączony ? Display i contrtoller zostały kupione jako zestaw. Podłączenie polegało na spięciu pięciopinowej wtyczki i gniazdka - nie można się tu pomylić. Co do czujników hala to jest 5 przewodów . W innym poście jest zdjęcie rozebranego silnika i tam biały przewód opisany jest jako T . Może to czujnik temperatury . Ale...
Witam, po przejechaniu ok 1km na zimnym silniku w Vito W447 2017 rok wyskakuje błąd ESP i auto traci moc, jedzie max 20km/h, na dosłownie 1 sec. zapala się kontrolka świec. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Nie ma tego objawu gdy odpalę i podczas jazdy daję dużo gazu - trzymam na co najmniej 2tyś obrotów. Błąd jakiego się nie da skasować, gdy...
W wersji taniej, a uniwersalnej gdy chodzi o wielkości mierzonego momentu sugerowałbym nie stosowanie czujników indukcyjnych, lecz optycznych (fotodioda - fototranzystor, lub jeden transoptor szczelinowy) i zwykły potencjometr sprzęgniety z wałem obciążenia. Tutaj cały trik - do obciążenia silnika (np. prądnica) mechanicznie podłączamy coś jak wahadło...
Zgodnie ze stanem mojej wiedzy układ z rezystorem R1 (schemat w załączniku "igbt_-_wirnik2.gif") to wszystko co można osiągnąć z silnika pierścieniowego. Każdy inny sposób będzie albo droższy niż silnik klatkowy+przetwornica częstotliwości, albo nie osiągnie się odpowiedniej charakterystyki (patrz post Aleksandra_1 i załącznik "moment a obroty.JPG"...
Witam. Sterowanie predkoscia takiego silnika to zadna filozofia i polega ono jedynie na regulacji napiecia (stalego) zasilania. Natomiast o momentch przelaczen tego napiecia na poszczegolnych pasmach decyduje uklad czujnik polozenia+tranzystory, czyli tzw. komutator elektroniczny. I widac Twojemu nauczycielowi tego typu podejscie wydalo sie zbyt latwe....
a to pokazał vag może ktoś to potrafi z interpretować są to pozycje które wykazały błędy : Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.lbl Oznaczenie elementu: 03G 906 016 CB HW: 028 101 190 0 Komponent i/lub wersja: R4 1,9L EDC 0000SG 6176 Kodowanie: 0000071 Kod serwisu: WSC 01392 785 00200 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 16955 - Przełącznik...
Witam. Na pracę inżynierską postanowiłem zbudować robot 6-kołowy (niewielki, ok 20cm długości, ok 0.5kg masy) ze skrętnymi, pasywnymi przegubami. Koniecznie potrzebuję znać dokładną prędkość obrotową (oraz mieć możliwość jej ustawienia), ponieważ skręt przegubów będzie zależeć właśnie od niej (tzn. jeden silnik kręci się wolniej (z wyliczoną prędkością),...
Witam serdecznie, proszę o poradę ponieważ sprawdzając VCDSem silnik napotkałem na dwa sporadyczne błędy, które co jakiś czas się powtarzają, zakupiłem 5 mcy temu VW Passata b6 z silnikiem 2.0 TDI ozn. Silnika BKP 140 KM, generalnie świeży więc dopiero go poznaje. Czy z tymi błędami udać się do mechanika, na wtryski była akcja serwisowa i zostały wszystkie...
Zastanawiam się nad silnikiem prądu stałego i czujnikiem ABS z auta tylko czy uda się napisać program który steruje PWM na podstawie impulsów z czujnika ABS. Chcialbym żeby to wyglądało tak im większa częstotliwość impulsów tym większa prędkość silnika. Chodzi też o to że silnik krokowy może mieć za mały moment obrotowy w tej aplikacji.
To w takim razie: Procedura wejścia do Climatronic menu serwisowe Włączamy system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II. Naciskamy i przytrzymujemy przyciski
Zrobiłem skan VCDSem i pokazało mi takie błędy Wtorek,14,Styczeń,2020,18:59:25:31544 VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x64 Wersja VCDS: AKP 19.6.1.0 HEX-V2 CB: 0.4508.4 Wersja danych: 20190811 DS308.0 www.vcds.pl VIN: WAUZZZ4L88D057506 Numer rejestracyjny: Przebieg: 304560km Numer naprawy: Typ podwozia:...
Witam, Proszę o pomoc w rozgryzieniu problemów z system start&stop oraz szyną CAN. Pierwszy problem to błąd silnika -sterownik sieci pokładowej oraz skrzyni biegów. Drugi problem to szyna CAN oraz alternator. Wiem, że w samochodzie wyłączono start&stop oraz jest po chiptuningu. W chwili obecnej w samochodzie świecą się kontrolki -DPF -czasem akumulator...
Poniżej wyniki diagnostyki Opel Scannerem Opel Corsa(Vita)-B 2000 (Y) 1.0 [X10XE] - Motronic M1.5.5 (pin 7) Kody Usterek: P0505 Unknown Error Not Present - "Układ regulacji biegu jałowego - usterka" P0130 Unknown Error Not Present - "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" Parametry bie¿¹ce: 1 Napiêcie Akumulatora 14.0 V 2 Obroty Silnika...
Witam, Mam kilka problemów z moją D3 3.0Diesel 2008r. Sprawa wygląda tak że czujniki parkowania (przód i tył) piszczą sobie wszystkie równo, i po kilku sekundach (ok 4-5) system parkowania wyłącza się. To jest pierwszy problem. Kolejny jaki zauważyłem to brak możliwości zamknięcia auta przyciskiem w klamce, muszę zamykać go z pilota. Otwieranie z klamki...
A przypadkiem silniki BLDC nie mają czasem minimalnej prędkości obrotowej, ograniczonej między innymi momentem zaczepowym? Minimalna prędkość obrotowa przy parametrach zasilania niezbędnych do pokonania oporów silnika, też jest elementem charakterystyki. Dla silnika 1400KV, te 3000 rpm to jest niecałe 3 V na zasilaniu. Może to być za niskie napięcie...
Wracamy do tematu po miesiącu nieaktywności na elektrodzie. Z nowości: Wymieniłem nastawnik pompy (wypłukany rozpuszczalnikiem nitro i przeczyszczony pędzelkiem). - Nastawnik pochodził z takiego samego silnika, też z omegi, ale nie B tylko B-FL (2000r.) wygląda tak samo, oporności czujników i cewki pokrywają się z opornościami elementów oryginalnego...
hmmm wydaje mi sie zastosowanie MAP sensora jako zbędne MAP sensor jest wykorzystywany w układach wtryskowych do dokładnego wyliczenia aktualnej ilości zasysanego powietrza aby ECU silnika dokładnie wyliczyło dawke paliwa ( oczywiscie oprucz MAP sensora ECU do tego celu wykorzystuje wartosci z czujników połozenia przepustnicy oraz obrotów silnika )...
To jest czujnik halla,tu mozesz poczytac na ten temat.Pozdro... Chyba Cie Bóg opuscił Ciebie opuscil! Widzisz temat posta? slepaku ... wyraznie jest napisane ze chodzi o silnik 2.5 TDI V6 a czuyjnik halla masz nawet w pralce a jak nie wiesz jak dziala w tym przypadku w samochodzie to ja ci powiem bo ktos madrzejszy od Ciebie wiedzial wiecej : ::::Jest...
Proponuje silnik wyposażyć w czujnik położenia wału i koło pasowe z eleganta do tego układ cyfrowy powiedzmy na mikrokontrolerze który mierzył by prędkość obrotową silnika na podstawie impulsów z czujnika a układ wykonawczy regulujący obroty mogłby być silniczkiem krokowym (lub serwomechanizmem) polączonym z przepustnicą. W załączniku zewnętrzne charakterystyki...
Witam! W samochodach z wtryskiem, dawkowaniem paliwa steruje komputer. Jeżeli po rozpędzeniu samochodu popuści się troszeczke pedal gazu, to komputer wtedy zmiejsza ilość podawanego paliwa w celu jego mniejszego zużycia. Jeżeli np puścimy całkowicie pedał gazu (hamowanie silnikiem, na przepustnicy jest czujnik położenia przepustnicy ) to komputer całkowicie...
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Na kąt zapłonu ma wpływ wiele czynników także temperatura, położenie przepustnicy, podciśnienie w kolektorze no i oczywiście obroty, na biegu jałowym dochodzą procedury zmiany kąta w celu stabilizacji obrotów i wpływania na tempetaturę temperatury spalin w celu dogrzania katalizatora podczes długiej pracy silnika na wolnych obrotach, jakość paliwa...
Radziłbym jednak kupić tego CNY70 (czy odpowiednik), na początek przynajmniej pozbędziesz się źródła potencjalnych problemów, a koszty wyjdą zbliżone. Jak w sklepie będą mieli fototranzystory, to diody nadawcze IR powinni mieć tym bardziej. Najlepiej zastosować na początek przerobione serwomechanizmy, szkoda się męczyć ze zwykłymi silnikami i paskami/trybami....
Panowie, napisze jak to wyglądało u mnie... Dwa auta ten sam problem, mianowicie ciężki rozruch na ciepło. Pierwsze auto skoda octavia silnik 1,9TDI AHF 110kM kombinacja z czujnikami temperatury i temu podobne zabiegi dodam że auto z przebiegiem trochę ponad 300tys km :), pomogła regeneracja ROZRUSZNIKA (za mały moment obrotowy). Drugie auto całkiem...
Jeśli koło foniczne to to z ząbkami dającymi impulsy do czujnika to raczej nie, gdy silnik jest uruchomiony to widać że obraca się równo, zresztą chyba inaczej by odpalał - jakoś nierówno ale momentami tak jak wczoraj kompletnie nie odpalał, dzisiaj idę przyjrzeć się lepiej i ewentualnie chyba kupie ten czujnik Jednak to wina czujnika położenia wału,...
Witam wiec ja zaczął bym od sprawdzenie pod względem mechanicznym elektrozaworu paliwa, kod 62 informuje ze prędkość obrotowa z czujników nie spada szybko po wyłączeniu zasilania...prędkość obrotowa silnika powinna spaść o co najmniej 150 obr / min w 4 s.. Prawdopodobną przyczyną błędu jest powietrze w układzie paliwowym lub wewnętrzny przeciek w zaworze...
Dziękuję za odpowiedź. Silnik napędzający to serwomotor DC. Sterownik silnika posiada wejścia dla enkodera, wejście dla zmiany kierunku obrotów (DIR) oraz wejście dla np. generatora sygnału TTL (wejście STEP) - za pomocą którego ustala się prędkość silnika. Sterownik, który posiadam, jest przystosowany do pracy w maszynie cnc sterowanej z komputera....
Wydaje mi się że do tego celu stosuje się silniki pneumatyczne, docisk reguluje się czujnikiem ciśnienia, prędkości się nie reguluje, nakrętkę z mniejszymi oporami dokręci szybciej, z nieco większym oporem trochę wolniej.
Wiem że jest w nim prądniczka tachometryczna, czy za pomocą niej można płynnie regulować obroty ? \ Można, z tym że prądniczka to tylko czujnik służący do układu stabilizacji obrotów i zwiększenia momentu obrotowego. W praktyce ściemniacz na triaku - układ wielokrotnie opisywany na forum. Z tym że o regulacji od "0" obrotów możesz zapomnieć - silnik...
Na wstępie informuję, że pisałem pracę dyplomową z powyższego tematu. Kolega misiu_mietowy pyta dlaczego włączony (miedzy dwie, skojarzone fazy silnika o mocy 1,5kW) kondensator o pojemności 120 µF bardzo grzeje się już w stanie pracy jałowej czyli bez obciążenia. Odpowiedź jest prosta. Im wyższa pojemność kondensatora tym mniejsza jego reaktancja...
W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Może i ten czujnik gdzieś jest, trzeba by rozbierać silnik, a póki co próbuję poszukać pomocy u bardziej doświadczonych w maszynach elektrycznych. A co do samego schematu, czy mógłbyś wskazać, gdzie popełniłem błąd, bo...
Jakiś czas temu ustawiłem zapłon i palił elegancko czy to zimny czy ciepły. Ale po jakimś czasie zaczął coraz gorzej palić jak był zimny a na ciepłym palił od strzała, mocy dalej nie było. Zajrzałem w końcu niedawno w ustawienie rozrządu i się okazało, że zły znak obrałem na kole - zasugerowałem się dziwnym wycięciem na kole dociskowym - teraz to poprawiłem...
Zamiast typowego elektrozaworu pobierającego prąd albo przez cały czas gdy jest otwarty, abo gdy jest zamknięty (np z układu ogrzewania kabiny samochodu), lepiej zastosować zawór kulowy obracany silniczkiem z dużą przekładnią (aby mieć duży moment obrotowy przy małej mocy) Krańcowe pozycje dźwigni zaworu zabezpieczyć wyłącznikami krańcowymi. Czyli układ...
Witam. W zał. Dane dotyczące regulacji NISSAN 350Z (Z33) 3.5 V6 (VQ35DE), a tam ustawienia momentu obrotowego: 1. Śruby głowicy cylindrów 2. Świece zapłonowe 3. Korek oleju 4. Czujnik tlenu
Przerwa w obwodzie okablowania czujnika NOx za katalizatorem, podgrzewanie (wewnętrzna usterka czujnika NOx za katalizatorem).Ta usterka może spowodować obniżenie mocy silnika do +/- 60% maksymalnego momentu obrotowego po 36 godzinach pracy.
A ten chyba byłby już lepszy, mocniejszy od poprzedniego ... jak myślicie ? Silniki DOGA Opis produktu Silniki prądu stałego DOGA zostały opracowane dla zastosowań przemysłowych i są owocem ponad 50 lat doświadczenia pracy w niezliczonych dziedzinach. Technologia stałych magnesów umożliwia kompaktową konstrukcję oraz bardzo wysoką wydajności. Silnik...
Patrząc na twój rysunek C i uwzględniając indukcyjność silnika, widzę że podczas hamowania, zarówno przy załączonym jak i wyłączonym PMOSFET'cie indukcyjności pracują szeregowo, od stosunku indukcyjności będzie zależało która przeniesie więcej mocy i jak się rozłożą straty. Dlatego uważam że warto zmierzyć indukcyjność silnika (najlepiej zrobić kilka...
Metodą prób i błędów doszedłem do takiej mapy zapłonu. Kąt położenie czujnika ustawiony jest na 27°. Odczuwalna poprawa pracy silnika na niskich obrotach(bieg jałowy) oraz większy moment obrotowy przy obrotach od 3000 do 6000 co pozwala na zwiększenie przyjemności jazdy w mieście, szczególnie przy ruszaniu na światłach. Dane statystyczne dla obrotów...
5122: Tytuł Kalibracja przepływomierza masowego powietrza Usterka Kalibracja przepływomierza masowego osiągnęła najniższą możliwą wartość w jednym punkcie. Przyczyna Usterka może mieć następujące przyczyny: •nieprawidłowe wartości podawane przez przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego lub czujnik temperatury powietrza doładowującego....
Witam serdecznie wszystkich forumowiczy. Mam corolle e11 sedan 98r silnik 1.6 4AFE. Wszystkie płyny jak i filtry zostały niedawno wymieniane 10k km. Na zimnym silniku auto na biegu jałowym chodzi równo koło 1k rpm lecz niestety na 2gim biegu jeżeli trzymam gaz "równo" szarpie. Na rozgrzanym silniku na biegu jałowym obroty schodzą nisko ok 500rpm i szarpie...
Po wymianie czujnika na nowy oryginalny, kierownica skręca samoistnie w prawo. Na starym czujniku po ustawieniu kół na wprost nie zgadzają się znaczenia na czujniku przez co nie pasuje otwór na blokadę, żeby pasowało należy skręcić kołami w prawo ok 50stopni i wtedy można zablokować stary czujnik. Górna część kolumny wspomagania przytwierdzana jest...
Witam serdecznie. Mam nadzieje że napisałem temat w odpowiednim dziale. Szukam różnego rodzaju książek, lub prac z dokładnym opisem zasady działania silników wysokoprężnych. Chciałbym dowiedzieć się (dokładnie) na jakiej zasadzie działa taki rodzaj silników tzn. od czego zależy jego moc, stosunek doboru powietrza do paliwa, jak zarządza się momentem...
Tak samochód był podpinany pod komputer 2 razy. 1. Błąd Prędkość obrotowa czujnika wału korbowego 2.komunikacja po szynie CAN ze sterownikiem DME/DDE -redukcja momentu obrotowego 3. wyskakuje też błąd stały... komunikacja z alternatorem( być może kiedyś był wymieniany i cos zostało spartaczone) Tak silnik N42 B18A Ogólnie rzecz biorąc samochód był po...
Niemal same chaotyczne pomysły, zamiast jednego, konkretnego. Czy to jest forum techniczne, czy targ przekupek? Po pierwsze, jeśli jest to forum techniczne, to należy najpierw pomierzyć prądy fazowe w silniku i od tego zacząć analizę sytuacji. Na ile ja znam traki, to silnik 7.5 kW ma prawo być ciepły już po kilkunastu minutach intensywnej pracy. Ważne,...
Witam Panowie Proszę o pomoc od czego zacząć. Błędy odczytane na szybko TEXĄ (gdyż jestem w trasie) zanim zaświecił się żóty dymek: 1.Nieprawidłowy komunikat EEC1 CAN (moment obrotowy silnika i prędkość (ZAP) ) 2.Błąd sygnału grupy ASAE J1939 (ZAP) 3.Czujnik stężenia NOX przed katalizatorem 4.Nagrzewnica czujnika NOX 5.Czujnik NOX sygnał CAN przed katalizatorem...