kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
A jednak tak jak piszesz ,tylko przez utrzymanie obrotów.
Tam najczęściej padały oringi na przepustnicy .Podciśnienie powinno być około 450 mb chyba że czujnik oszukuje .
Nie, czujnik podciśnienia!
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Czujnik obrotów WAŁKA.
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Sygnał obrotów od ECU (biały przewód) musi być gdzieś zwarty z szarym przewodem sygnału z czujnika prędkości. Może też być zalana kostka.
Wygląda na to że ten czujnik będzie uszkodzony.Pozdrawiam
czujnik obrotów wału sprawdz parametr rzeczywisty
Witam wszystkich.Posiadam renault megane 1.4v16 2004. Poszukuje na różnych forach rozwiazania problemu z moją megane.Znalazłem parę tematów jednak żaden nie pomógł na nasze dolegliwosci.Zakupiłem autko stojące 6 miesięcy bez odpalania.Po odpaleniu wszystko wydawalo sie być dobże,jednak po przejechaniu 6 KM. auto weszło na 2500tys. obrotów.Po przeszukaniu...
4500 Na biegu jałowym? Podłącz clipa i sprawdź co widzi czujnik pedału gazu.
Które czujniki temperatury mogą powodować usterkę z pierwszego postu: na zimnycm silniku gaśnie po przegazowaniu? Jak się rozgrzeje - wszystko OK. Jak zlokalizować te czujniki ? Megane 1.4 z roku 2002. Piotr
A ktoś sprawdził czujnik temperatury silnika.
na poczatek sprawdz czujnik temp płynu chłodzacego...
Nie będzie błędu czujnika, Ale za to nie będzie widział obrotów.
Fakt Zasilanie waha się właśnie na tej granicy. Mam zamiar zapodać zasilanie ecu zewnętrzne czyli masa i plus z innego aku. Upalić chyba nic nie upalę prawda. Mierzyłem i skacze właśnie 8-9V. Z tego co mi znajomy mówił wystarczyło że sam pchnął i drugi auto odpalał. Czyli może nastawnik podaje jakieś napięcie dopiero po wykryciu obrotów wału...? jutro...
temat rozwiązany uszkodzony był czujnik położenia przepustnicy.
Czujnik położenia . Koszt 20 zł więc można wymienić
Czujnik markowy czy ,,no name'' bo nowy nie oznacza sprawny. Temat ostatnio przerabiałem w oplu , nowy czujnik a sterownik nie widzi błędu ani obrotów
Witam! Turbina, potencjometr gazu, EGR - to najczęstrze przypadki (ponoć). Ja walczyłem z takim w poniedzialek. Błedu w zasadzie zadnego nie było. Auto kreciło tylko do 1800 obr/min i dalej jak by odcinalo paliwo. Dopiero przy podgladzie danych z czujnikow okazalo się, że czujnik temperaturki krzaczy sprawe. Powodzenia!
Czy podpinałeś auto pod komputer przed wymianą tych czujników?
W tym temaCIE ZASUGEROWANO MI CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA LUB CZUJNIK OBROTÓW WAŁU !!!! MOŻE KTOŚ TO PRZERABIAŁ?
Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek "pod puszką podłączoną do filtra powietrza i poniżej czujnika temperatury. Sam na pewno dasz rade Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocowany. Dodano...
Problem rozwiązany, okazało się że przewód pomiędzy BCM a ECM był uszkodzony. Kontrolka od immo sygnalizowała prawidłową pracę. A komputer nie otrzymując sygnału startu od BCM, odcinał sygnał z czujnika obrotów. Zwykłe obejście linii rozwiązało sprawę. Po średnicy przekroju poprzecznego przewodu wnioskuję że to musi być częste zjawisko w tych samochodach....
Najpierw podaj czym to diagnozowałeś bo przy 244 obrotach jak piszesz pokazuje obroty bez startu silnika ,,, to nie czujnik . jeszcze raz co to za urządzenie?
Silniczek krokowy, może któryś z czujników. Warto podpiąć pod komputer
Przepustnica czysta , co pokazuje czujnik temperatury powietrza zasysanego.
witam, miałbym takie pytanie gdzie szukać czujnika temperatury silnika?, ponieważ w czasie odpalania auta wykręca mi się ono do 3000 obr/min i utrzymuje się tak przez około 2-3 min po czym wchcodzi na normalne obroty. Byłem z tym u elektryka który podłączył mi autko do komputera; wykazało ze ten czujnik zaniża mi temp. o 30 stopni C.
Sprawdź styki czujnika temperatury.
Posprawdzać spadki napięć na silniku i sterowniku. Zobaczyć czy zasilania czujników są stabilne.
czujnik temperatury tez mozesz sprawdzic
Witam serdecznie. Z falowaniem wolnych obrotów walczę już od jakiegoś czasu, ale bez większych efektów. Zbieram więc informacje i rady. Problem pojawia się gdy silnik się rozgrzeje. Obroty zaczynają falować w przedziale ok.700-200 kiedy jadąc puszczam auto na "luz". Po zatrzymaniu obroty uspokajają się i trzymają ok 500. Bywa też że po puszczeniu na...
Jakie wskazania czujnika map na wolnych?
Zabrudzenie przepustnicy i silnika krokowego daje objawy destabilizacji obrotów tj.pływania. Wyczyść w/wymienione,jeśli to nie pomoże,będziemy zastanawiać się dalej.
Uszkodzony czujnik położenia przepustnicy. Pozdrawiam
sprawdziłbym czujnik temperatury powietrza zasysanego koszt około 40zł
One mają 750 obrotów na jałowym, jak masz jakiekolwiek problemy z pracą silnika to sprawdź luz zaworowy, ten silnik ma regulowalny, i jest cholernie czuły na anomalie w jego obrębie. Czujnik podciśnienia jest taki sam jak w oplu, i nie uszkadza się .
Pierwszy podejrzany to czujnik wału. Puje się często.
Dobrze poszukam
Podejrzany immobilizer i czujnik obrotu wału. W mojej Megance w odstępie kilku lat wysiadło jedno i drugie. Prądu to szukało się kiedyś, teraz trzeba szukać "sygnału".
Mechanicznie może pasować, ale jeżeli ząbki, które ma "widzieć" czujnik obrotów są inaczej rozmieszczone, mają inny kształt, co zauważyłeś porównując swoje koło ze zdjęciem kol. fructona, to nie będzie to prawidłowo działać. Jeżeli masz możliwość, to odzyskaj oryginalne koło zamachowe i porównaj je z tym, które masz założone.
W jakim momencie było to ciśnienie, w czasie jazdy (jakie obroty?) na postoju?. Jeżeli na postoju to szwankuje czujnik bądź regulator.
A czy nie możesz po prostu sprawdzić tego czujnika? Nie każ ludziom zgadywać.
problem rozwiazany.uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy,
Witam mam taki problem z autem po przekroczeniu 2500 obrotów silnik gaśnie. Po podłączeniu komputera podał uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego, po wymianie na nowy gaśnie przy około 3000 obrotów. Komputer podał jeszcze jeden błąd nie znany kod błędu 8753 i nie wiem co to jest.Silnik zapala normalnie komp nadal pokazuje na czujnik.
Czytam ten post i widzę że dużo już sprawdziliście. Nurtuje mnie jedna rzecz , czy w tym pojaździe na pewno jest czujnik ciśnienia czy jeszcze zwykły mechaniczny presostat. Gdyby ciśnienie odczytywane przez komputer wtrysku było 0 Bar to klima by się nie włączyła, a podobno pracuje normalnie (sic!)( to poza konkursem) . Moja podpowiedź jest taka: zajechać...
witam najpierw potrzebna jest diagnostyka silnika jezeli duzo pali to prawdopodopnie padł jakis czujnik cewki wymienisz jak sie zepsuja a co do klimy to trzeba sprawdzic filtr przeciwpyłowy, moze byc juz zapchany i trzeba go wymienic ew. przedmuchac sprezonym powietrzem. raz na dwa lata nalezy wymienic czynnik w ukladzie klimatyzacji i olej ktorym jest...
W końcu udało połączyć się z autem ,niem błędów jedynie aktywna blokada zapłonu w sterowniku oraz przy kręceniu nie pokazuje obrotów silnika chociaż czujnik wału podstawiałem drugi.
Brak błędów w ecu. Skoro tak piszesz to zakładam że komunikacja ze sterownikiem jest. Sprawdź o co kolega prosi powyżej i napisz co zauważyłeś. Mam nadzieje że czujnik obrotu wału sprawdziłeś już na początku ?
Problem tkwi w tym iż na gazie to Renault Megane 1.4 1996 jest mółowaty i ma problemy z odpalaniem,a na benzynie przejedzie około kilometra i słabną obroty i zatrzymuje się?Proszę o pomoc w czym tkwi problem?Olej,filtr oleju,czujnik obrotu wału korbowego są wymienione!
Mam dość dziwny , ale dokuczliwy problem, wygląda mi to na uszkodzenie komputera , ale sami oceńcie: Jadąc samochodem i wrzucając na"luz" silnik pracuje cały czas na 1500-2000 obrotów. Jeśli wtedy wyhamuje do ok np.20km/h i wrzucę 2 bieg obroty spadają do 1000, daję na "luz" i już trzyma 1000, no ale jak przejadę kawałek dalej jest to samo . Usterka...
Diagnostyka się kłania. Chyba że chcesz powymieniac wszystkie, dość drogie czujniki silnika na ślepo. Skąd pomysł że to czujnik wału?
czujnik położenia pedału. którego-pomyśl sam.
Egr podmieniony nic nie lepiej, jakieś pomysły. Dodano po 4 Dodam jeszcze że jak jest ciepłej to jest lepiej więc może jakiś czujnik temperatury.
Wiem że potrzebna jest diagnoza niestety mój mechanik chyba tego nie wie dlatego zacząłem szukać przyczyny na własną rękę . Jesteś mi w stanie powiedzieć w jaki sposób zobaczyć czujnik gazu ? Czy jest możliwe sprawdzenie go multimetrem ?
Sprawdź czy nie jest pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia kolektora ssącego(czujnik przymocowany jest na ścianie grodziowej)
zobacz wiazke przewodów lonczaca sterownik z czujnikiem obrotów awlu korbowego. lubia sie w niej przecierac przewody.:D
Witam miałem ten sam problem na zimnym silniku obroty wachały się od 700 do 1000 na wyższych było ok można było jeździć problem zaczynał się przy hamowaniu np przed skrzyżowaniem gdzie trzeba było zdiąć nogę z gazu. Gdy spadał do 1500 tys obr. to szarpnął obrotami i gasł, czasami po tym był problem z ponownym uruchomieniem silnika. W moim przypadku...
Zwykły czujnik indukcyjny około 800-900 ohm niecały minimetr od koła fonicznego zalecam wymianę czujnika jeśli komp nie widzi obrotów. Mimo że jest synchro czy go nie ma musi widzieć obroty
Jaki przebieg samochodu?Sprawdz przekaznik pompy paliwowej i samą pompę,może się zacina. Świece wymieniane?czujnik położenia przepustnicy dobry?
Komputer był podpiety przy starym czujniku i wskazał jego błąd. A może te dwa nowe zakupione czujniki jako zamienniki nie spełniają swojej roli stąd skaczą te obroty ?
Dodam jeszcze ze na cieplym silniku mialem obroty 1200 i odpiolem wtyczke od nastawnika biegu jalowego i obroty wzrosly i podpiolem od nowa i byly na 1200 , tak sie zastanawiam czy moze byc to wina czujnika temp powietrza dolotowego ?
to jest czujnik położenia wału miałem to w swojej Megi wymieniłem i jest ok
czujnik położenia wału. podepnij pod komputer i sprawdź czy sterownik widzi obroty silnika.
Czujnik "na dole" inaczej zwany jest czujnikiem prędkości obrotowej, zaś ten "u góry" to inaczej czujnik fazy - to lepiej oddaje, który za co odpowiada. Jeśli sterownik nie widzi pracy rozrusznika/obrotów silnika to wyłącza pompę paliwa.
Witam,pacjent renault laguna 2,0 8v 2000r przebieg ok 120tyś po autostradach ,niemieckich ale z przyczepką podłodziową jazda emerycka .ale jak znam życie po dupie skrzynia dostała skrzynia Dp0 ,korek spustowy podwójna śróba,pod kompa nie podpinałem jeszcze ale objawy takie czy zimny czy ciepły bez różnicy ,włącza się tryb awaryjny jezeli ruszymy na...
Przebicia iskry na silnik koniecznie usunąć,czyli wymienić przewody.za regulację biegu jałowego odpowiada zawór regulacji biegu jałowego i czujnik temperatury.
Dzisiaj walczyłem ze swoją megi i problem rozwiązany okazało się że wężyk był uszkodzony ale nie ten co idzie do MAP Sensor tylko ten wskazany na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/6722662400_1... Teraz po odpaleniu obroty utrzymują się na poziomie 1500 trochę wysoko :( muszę sprawdzić omomierzem czujnik położenia przepustnicy.
Klima jest ale bez znaczenia, wspomaganie hamulców działa bez zarzutu, czujnik ciśnienia jest zaraz przy pompie wspomagania układu kierowniczego.
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Podłącz komputer!! Albo ci któryś czujnik leci albo coś z kompem. Ja miałem w Clio I podobny problem i psuł się czujnik położenia wału.
Silnik krokowy nic nie dał coś wyczytałem że może to być jakiś czujnik chyba "położenia wału korbowego"
Sprawdź czujnik pedału sprzęgła, jeżeli będzie widział wciśnięte cały czas sprzęgło to może ograniczać obroty.
Falują obroty Renault Megane 1 1.4 16v 1999rok Witam proszę o pomoc w sprawie falujących obrotów w tym pojedzie rano po całej nocy 2000tys obrotów spadają dopiero po 10 minutach a jak się wyjedzie to zaczynają faowac w granicach od 1000 do 2500 Rzeczy wykienione: Silniczek krokowy Świece Cewki Termostat Czujnik temperatury Czujnik ciśnienia w kolektorze...
Ciśnienie 350-370 mbar przy 728 obr. Przy ok 500 obr ciśnienie powoli wzrasta do 420 mbar i wtedy obroty zaczynają wzrastać. Czujnik ciśnienia w kolektorze też podmieniałem na nowy. Tak jak pisałem wszystkie uszczelki wymienione.
mam problem z autem kiedy trzymam go na wyższych równych obrotach zapala się żółta kontrolka i automatycznie silnik nie osiąga więcej niż 3 tys obrotów.Czy czujnik konta wtrysku paliwa na pompie wtryskowej mógł to spowodować czy coś innego???
Dzięki ale czujnik położenia wału wymieniałem - nie pomogło! :-(
Mam nadzieje ze wielu Wam pomogę . Witam Wszystkich serdecznie . Miałem podobny problem . RENO SCENIC 1.9 DCI 102 KM 2002 .Ruszam auto dochodzi do ok. 2000 obrotów i traci moc nie reaguje na pedał gazu nie gaśnie i zostaje na jakieś 1000 obrotów . W serwisie powiedziano mi ze potencjometr gazu do wymiany . Oryginalny 400 zł i sto wymiana . Zadowolony...
Pojawia się stop i nic więcej? Bujanie obrotami, może wtryski mają dość? Jakieś zamiany miejscami robiłeś? Jeśli wymieniałeś je, to czy przyuczone? DF039 - Temperatura powietrza na wlocie. obwodu czujnika, zwarcie do ziemi :D
Witam! Kilka dni temu pisałem o problemie dotyczącym nierównych obrotów i duszenia się mojej Megane. Po wymianie czujnika podciśnienia auto chodzi już równo, ale wciąż dostaje zadyszki przy ok. 3000 obr/min. Sprawdzałem na 3 innych czujnikach, na każdym to samo. Ciekawostką jest to, że autko po odłączeniu czujnika podciśnienia jeździ jak najbardziej...
Klimatyzacja manualna. Był błąd czujnika temperatury silnika i czujnika wałka rozrządu. Ja tego nie widziałem, odczytał mechanik.
Hmnnn Moja szklana kula mówi że instalacja LPG to II gen. Że były strzały gazu, mówi. Więc pewnie masz uszkodzony MAP. Choć z fusów czytam że masz jednak sekwencje, i dlatego takie wysokie obroty że ci czujnik temp. cieczy szwankuje. Sprawdzić musisz już sam.
Panowie, w ostatni zaczęły się zwiększać obroty na biegu jałowym. To musi być powiązane z błędem katalizatora, ponieważ kiedy kasuje błąd, po raz kolejny on wyskakuje po zwiększeniu się obrotów na biegu jałowym. Moim ostatnim pomysłem była wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Niestety nie pomogło. Macie jeszcze jakieś pomysły?
A sprawdzałeś czujnik temperatury silnika? - sterownik na zimnym silniku powinien zwiększać dawkę paliwa, ale musi wiedzieć że silnik jest zimny...
Witam podłączyłem komputer i są błędy P0651 i U0122 sprawdziłem wtyczki czujników podmienilem akumulator i nic błędy wracają. Może kłos miał podobny problem
Może wrzucić do programu opcję brak czujnika TPS i wtedy zobaczyć jak silniczek pracuje.
mozesz sprawdzic dzialanie sondy, masy, oraz czujniki silnika. ale najlepiej by bylo podpiąć urzadzenie diagnostyczne które naprowadzi na powód niesprawności
Podpięte zostało pod komputer i nic nie wykazało. Wyczyściłem również czujnik położenia wału i wymieniłem filtr paliwa dalej nic ...
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy najpierw. Jak nie to może coś z podciśnieniami nie tak?
Poniewaz nie znalazłem nigdzie odpowiedzi jaki tam jest oring , oraz nie mogłem go zdeinstalować od strony podwozia to użyłem silikony uszczelniając te grzalkę. Na dzis jest ok . Pierwotna przyczyna lewe powietrze , na grzałce podgrzewacza powietrza w kolektorze dolotowym. Temat zamkne za parę dni . Moze ktoś będzie miał ptyania . ----------------------------------------...
Proponuję sprawdzić czujnik położenia wału korbowego tz. impulsator który znajduję się na kole zamachowym , to na popstawie jego sygnałów następuje przeskok zapłonu na poszczególne cylindry.
Przepływomierz raczej ma inne objawy jedzie i nagle muł,a u Ciebie jest wyraźne szarpanie,kiedyś miałem podobny przypadek,1 rzeczą odłączyłem EGR,trochę pomogło,ale nie do końca,dopiero pomogło wywalenie katalizatora.I jak ręką odjął i też szarpał tyle,że przy 2500 obrotów.
Witam proszę o pomoc Autko chodziło na wolnych obrotach przed garażem i nagle zgasło brak iskry pompka paliwa działa bezpieczniki całe czujnik położenia wału nowy imo nie błyka kontrolka cewki niby dobre HGW.
Kasowanie nie naprawia. Branie oleju raczej nie ma nic wspólnego z LPG. Przebiera i słabo pali bo ma problem z czujnikami. Zobacz czy widzi obroty silnika. Trzeba sprawdzić czy czujnik wału jak i wałka mają zasilanie, podają sygnały i czy instalacja pomiędzy ECU a czujnikami jest sprawna.
Zmagam się z tym map sensorem. Byłem na szrocie i kupiłem, ale od innego modelu samochodu, od Reno Megane, chyba mi dali, nie jestem pewien. Sprawa jest taka, że napięcie wychodzące z tego czujnika wynosi około 1 z groszami i strasznie dużo pali. Potrafi zgasnąć i falują obroty czasami Czujnik znów do wymiany ?
Ten czujnik czasem wystarczy stuknąć - auto zapali. Przy diagnostyce, trzeba patrzeć czy sterownik widzi obroty silnika przy rozruchu - wtedy wiadomo od razu.
Witam, jeszcze raz proszę o jakąś poradę, cewki i czujnik temp. sprawdziłem są dobre. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Megana 1.6 rocznik 1996 benzyna. Oczekuję na informację od kogoś kto miał podobny problem a nie ogólne uwagi. Podejrzewam jeden z czujników lub element wykonawczy. Zastanawia wyrazny wpływ temperatury na objawy. Gdy jest ciepło problem z brakiem obrotów na luzie znika.
megane czujnik obrotów megane obrotów renault megane czujnik obrotów
indukcyjność łuku wodomierz magnes elektryczna tylna klapa
solar bateria kamera sonoff przekaźnik
Amplituner Technics - świeci kontrolka, brak dźwięku Konfiguracja serwera SMTP w drukarce Xerox 6605