B4 to chyba miało już licznik taki jak np. Golf3. O ile nie ma MFA to trzeba rozebrać i zobaczyć czy nie ma zimnych lutów, czy styki silnika napędzającego ten obrotomierz są w porządku. (MFA nie rozbirałem nigdy wiec sie nie wypowiadam). Co do cofania to jak cos to w grę wchodzi wylutowanie pamieci, to jest to zawyczaj SMD i jak się nie umie z tym obchodzić...
licznik jest elektryczny, często pada wiązka przy wtyczce od impulsatora, czujnik obrotomierza zależy od wersji, czujnik z boku skrzyni przy kole zamachowym albo przy pompie wtryskowej mechaniczny czujnik generujący impulsy.
A tak zaznaczyłem bo to różnie może być. Wystarczy, że ma jakiś francuski nastawnik na pompie i już czujnik potrzebny.
Obrotomierz pobiera impulsy ze sterownika silnika. Przewody: niebieski i szaro-niebieski.
Echhh. Taki czujnik generuje prąd zmienny. Impulsy przechodzące symetrycznie przez zero, zatem polaryzacja obojętna. Ale żeby ładnie wyglądało, to niebieski do masy. :D
Ten czujnik prędkości to kontrakton umieszczony nad magnesem w szybkościomierzu generuje impulsy proporcjonalnie do prędkości ,jeśli są (wadliwe) to ECM uzna je za błędne i zapali lampkę awarji.
Ok ale ja mam silnik CITREONOWSKI . Tam jest sygnał pobierany z czegoś takiego jak na zdjeciu. Jak to sie nazywa i jak to można sprawdzi. Mam silnik 1.9D
Sprawdź zimne luty na płycie licznika głównie na kostkach co do niego wchodzą
Czujnik wału wymień
Witam czy w czujniku obrotomierza tzw pradniczce napędzającej motogodziny może dostać się olej?
http://www.digchip.com/members/parts/tl/... Jeśli nie działa, to na stronie http://www.DigChip.com znajdziesz dokumentację.
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
30 plus prosto z akumulatora 15 plus po stacyjce X tak jak 15, tyle że rozłączany podczas rozruchu 31 masa 1 kluczowanie cewki zapłonowej i właśnie obrotomierz abcd... do połączenia z dalszymi częściami schematu Te numery na dole to pisałem wcześniej do czego. Tu masz jeszcze skrzynkę bezpieczników opisaną. Innych porządnych schematów do niego nie mam...
Pod komputer i w czasie wystapienia usterki zobaczyc czy sterownik widzi obroty silnia.Podworkowym sposobem prosze sprawdzic jak niebedzie chciał zapalic czego wtedy brakuje a dokladniej czy czujnik na wale i wałku rozrzadu generuje impuls.Mysle ze raczej nie,a ewentualnosc to kiepskie kable. Bardzo proste rzeczy masz kolego do sprawdzenia.
Słysze po rozruszniku ,patrzę na obrotomierz. Czujnik masz koło koła pasowego z tyłu. Zasilanie 5v,masa, i trzeci to "sygna do kompa".
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Ten czujnik znajduje się przy kole zamachowym , ale tylko w benzyniakach. Jeżeli mnie skleroza nie myli , to do tego licznika z obrotomierzem sygnał brany jest z wyprowadzenia alternatora!
ja miałem problem że mi wariował i latał po całej skali, wlutowanie innego kondensatora nie pomogło ale pomogło przelutowanie płytki. Może na wtyczce Ci coś nie styka.
Jaką oporność powinien mieć czujnik obrotomierza przy kole zamachowym? Mile widziany schemat obrotomierza.
Alternator?? A co ma to wspolnego z obrotomierzem?alternator niedawno robiolilem - chyba nie powinno byc problemu. Czy obrotomierz jest jakos polaczony z alternatorem? Czy obrotomierz nie ma swojego czujnika gdzies przy silniku?
Dodam, że wyczyściłem ten czujnik obrotomierza (siedzi od dołu gdzieś przy kole zamachowym) i działa o wiele lepiej. Tzn. czujnik wyciągnąłem, oczyściłem dokładnie - był zabłocony i w oleju, potem jeszcze rozpuszczalnikiem. Wyczyściłem też otwór, w którym był zamontowany. Poprawiło się znacznie. Tzn. czasem jeszcze szaleje, ale przez 95% czasu działa...
Witam!! Mam taki problem ze nie działa mi obrotomierz w primerze p10 2.0 16V Prawdę mówiąc to nie bardzo wiem gdzie znajduje sie czujnik od obrotomierza. Przewaznie jest przy skrzyni ale tam nic takiego niema. Podejrzewam ze może być w aparacie zapłonowym. Proszę o poradę.
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
Litery oznaczają kolory i gniazda poł. przekazników i czujników(po niemiecku). np: ws-weiss-bialy rt-rot-czerwony gn-grun-zielony bl-blau-niebieski. itd itp. K3K2 -przekazniki zadanej wysokosci hedera itd. Masz troche kijowy schemat,i jak widze za małą znajomośc elektryki pojazdowej by to ogarnąc.Mam lepsze schematy ale nie moge tu załadowac w zadawalającej...
Umiesz czytać? A cewki zapłonowej to nie masz? I ta cewka z jednej strony jest podłączona do plusa zasilania, który pojawia sie po przekręceniu kluczyka, a z drugiej strony do wyjścia z modułu. I właśnie do tego punktu sie podłączasz. I po kłopocie!
Witam W swoim Fordzie Orionie CLX też miałem brak iskry. Wydaje mi sie żę to może być czujnik Halla u mnie były zaśniedziałe końcówki, a żeby sprawdzić czy czujnik Halla wysyła impulsy to podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz nie reaguje tz. nie pokazuje obrotów silnika Jak nie pokazuje to znaczy że coś jest nie tak z czujnikiem Halla. Bo obrotomierzem...
tylko co ma czujnik predkosci pojazdu do obrotomierza??ja bym wyciagna licznik i wnim szukal.
Kontaktron i magnes.
AAAaaaaa :) Ten koło alternatora w bloku silnika? [tak dla pewności] Sprawdzę i napiszę, co i jak. A ten czujnik do obrotomierza to ten od strony skrzyni ? Ten z linku? :)
W takim razie weź sygnał z obrotomierza.
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
Witam. Podpinam się pod temat, mam Boxera 96r i chciałbym zmienić licznik na niebieski z obrotomierzem, po podpięciu bez przepinania przewodów oczywiście jest "choinka". Pomoże ktoś w temacie jakie piny gdzie przepiąć żeby to chodziło jak należy? Sygnał do obrotomierza podpiąć z czujnika skrzyni biegów? (w skrzyni mam takowy czujnik bo pewnie była zmieniania...
tak myslalem, skoromierzy temp silnika to nie mam pojecia gdzie ten kabel powinien isc, popatrz czy nie ma sladu jakiegos, powiedzial bym Ci gdzie jak bym mial ta plytke w ręce, bo tak po fotach to troche ciężko...
Co z napięciem w instalacji? Po odpaleniu powinno wzrosnąć z tych 12 V do 14 z kawałkiem. Czujnik ciśnienia oleju? Jest obrotomierz? Z czego sygnał?
Wyświetlacz biegu musi mieć w skrzyni biegów przełącznik/czujnik wybranego biegu. Obrotomierz powinno dać się podłączyć pod impulsator lub moduł CDI. Potrzebujesz schemat skutera z którego pochodzi licznik i "choppera" do którego go chcesz zamontować.
Tak to wiem, tylko czy idzie bezpośrednio czujnik - obrotomierz czy potrzebuje moduł? W silnikach nowszych sterował też egr. Dodano po 4 Dodać można, że źrudła sygnału w możesz też wyciągnąć z alternatora jak nie zadziała czujnik. Z tego co czytałem w tej opcji trzeba przerabiać obrotomierz. W w124 zawsze sygnał był z czujnika na kole.
czujnik obrotomierza jest zamontowany w obudowie sprzęgła po lewej stronie przy łapce od sprzęgła lub w starszej wersji pobiera impulsy z czujnika mechanicznego przy pompie wtryskowej i tyle. żadnych innych żrudeł
Zobacz czy masz dobre połączenie masy z silnikiem.
ja zastosowalem czujnik indukcyjny okolo100h na obudowie paska rozrzadu glowicy iskalibrowalem orginalny obrotomierz dotyczy OPLA
Dyskusja nie doprowadzi do żadnego rezultatu jeśli nie zaczniemy pisać o konkretach. Nie wiemy nic o modelu obrotomierza ani o samym silniku. Generalnie taki wskaźnik to miernik częstotliwości, gdzie cżęstość impulsów jest wewnątrz przekształcona na napięcie. Pewno mamy do czynienia z układem całkującym i można by manipulować wielkościami pojemności-oporności....
impuls do obrotomierza jest brany z koła zamachowego czujnik znajduje się w obudowie sprzęgła,brązowa lub czarna kostka 3-krotna.
Znalazłem schemat tych kabli na necie jutro będę sprawdzał ale dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie mam wyciek oleju gdzieś koło czujnika obrotomierza (czujnik jest mechaniczny i znajduje się obok pompy ) skąd może być ten wyciek chciałbym to sprawdzić bez rozkręcania samochodu.Wyciek jest duży.Za pompą cieknie ropa też nie wiem czy może lać się z przewodu...
Może być od obrotomierza
Nie słuchaj takich bajek...Tworzą legendy o czymś o czym nie mają pojecia. Sygnał pobierany jest z czujnika obrotów.
Czujnik obrotomierza jest zasilany ze skrzynki bezpieczników /bezpiecznik 15 lub 16 / napięciem +12V . Czujnik porusza rozrząd a impulsy około +5V idą bezposrednio na wejście impulsów do kostki obrotomierza. Sam obrotomierz zasilany jest po stacyjce +12V i masa . Przerabiałem to aby uruchomić obrotomierz musiałem naprawić skrzynkę bezpieczników
Nie ma wskazań obrotomierza a czujniki podmieniałeś i jest tam napięcie a "nie pogada ze sterem" to brak gdzieś masy na ster albo plusa lub ster jest padnięty.Sprawdz to immo też.
gdy kontrolka zapala się przestaje działać obrotomierz czujnik wału lub wiązka.
Powinny być nawet dwa.Jeden mniej więcej pod filtrem olejowym a drugi bardziej z przodu silnika nad pompą wtryskową na walku rozrządu.To czujniki do sterownika wtrysku.Bo obrotomierz to klasycznie z alternatora.
Na to wygląda że czujnik pada, aczkolwiek takie objawy występują bardzo rzadko. Nie zdarzyło się że silnik przerywał, kichał, obrotomierz spadał do zera? Jeśli nie czujnik, to przełamana wiązka silnika, zanieczyszczone styki lub uszkodzenie w samym ECU. Zmierz rezystancję czujnika na zimno. Jeśli trafisz na moment kiedy nie chce odpalić, to sprawdź...
Dokladnie, jak napisalem : miedzy +czujnika i wyjscie czujnika.
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje
Masy powinny być przy lewej nodze kierowcy. Napisałeś coś o jakimś czujniku do obrotomierza i przekaźniku obrotów - gdzie masz takie elementy? Tam sygnał z modułu zapłonowego idzie do ECU a w nim ten sygnał jest przerabiany i podawany przez skrzynkę bezpieczników do licznika. Nie ma żadnych czujników obrotomierza i przekaźników. Na innym liczniku były...
Nie ma żadnego czujnika obrotomierza - Elektrit wyraźnie napisał że masz uszkodzony alternator, więc czego jeszcze tu szukać? Zamykam.
A jak sprawdzic czujnik temperatury ? Co do obrotomierza to czasami wstaje przy odpalaniu.
Witam mam problem z obrotomierzem, nie działa, wymieniłem czujnik ale to nie pomogło, zauważyłem że ktoś podpiął wtyczkę od czujnika cofania do czujnika obrotomierza, a wtyczki od obrotomierza nie mogę znaleźć, gdzie ona może być, jakiś schemat może ktoś podesłać? Mój emil smyko(malpa)poczta.fm
A może lepiej przy montażu obrotomierza zastosować takie oto rozwiązanie: http://forum.tempra.org/topics8/instalac...
Witam ... Potrzebuje pomocy w zrobieniu projektu obrotomierza gdzie czujnikiem ma byc optoelektronika ..jesli macie jakies projekty ..materiały schematy to bardzo bym prosił ...pozdrawiam
Czujnik położenia wału, do wymiany albo wiązka siada.
Podmiankę mogę zrobić po świętach. To ten czujnik jest odpowiedzialny za wskazania obrotomierza? A czy jak jest walnięty to błąd jakiś będzie wskazywał czy raczej nie?
Przerabiane na forum milion razy. Trzeba dolutować do jednego z wyprowadzeń stojana. Lepiej dobrze obejrzyj alternator, może masz, to że alternator z benzyniaka, o niczym nie świadczy. Oznaczane najczęściej jako "W". Problemem będzie skalibrowanie obrotomierza.
Czujnik położenia wału? Sprawdź.
robilem cos takiego i tez poszedlem drogą licznika i timera. Timer odmierzał kwanty czasu, a licznik przerwania INT0. Dodatkowo wykorzystałem sobie jakieś przełączniki DIP do zmiany szerokości okienka czasowego w których liczone są impulsy.
Czujnik na wale jest wsadzony taki jak powinien być fabrycznie dobrany po vin i dzięki temu samochód zaczął odpalać (wcześniej milczał). w zestawie był plastikowy klips do ustalenia + oczywiście blokada na wale założona. Teraz odłączając wtyczkę od czujnika wałka rozrządu silnik bez zmian ciężko odpala + błąd zmienia się na "brak sygnału z czujnika...
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
nie ma żandego osobnego czujnika do obrotomierza, sygnał wysyła EEC.
Nie jest toporny tylko trzeba mu dać odpowiedni sygnał. Musisz wykombinować dodatkowy czujnik do obrotomierza. Może zamontuj zwykły aparat zapłonowy i wykorzystaj jego przerywacz. Ewentualnie możesz zamontować magnes na kole pasowym i dołożyć kontrakton lub czujnik halla.
Witam, Szukasz na slepo najwyrazniej. Zacznij od danych obrotomierza (jakie impulsy, jakie napiecie, ilosc impulsow na obrot walu). Czujnik walu odpada - kilkadziesiat impulsow na obrot i nie wiadomo dokladnie ile. Czujnik walka - moze? Trzy impulsy na obrot walka. Czy obrotomierz znosi 1.5 impulsow na obrot? Pozdrawiam, Georges
No jeżeli obrotomierz też przestaje działac w momęcie zapalenia kontrolki ,to raczej wina w zegarach,gdyby nie obrotomierz to bym postawił na czujnik przy filtrze.
tu masz proste rozwiązanie układowe http://www.nikomp.com.pl/opisy/ZEPJ0/ZEP... zamiast transoptora wpinasz czujnik Halla
Witam mam pytanie odnośnie obrotomierza w jetta 2 czym jest sterowany czy to jest czujnik halla?
W pierwszej kolejności sprawdziłem go. Problem w międzyczasie rozwiązał kolega, bo miał farta czy jak to nazwać?... Podpiął tester i okazało się, że błąd jakimś cudem wyskoczył mimo, że ja wpinałem tester kilkanaście razy i nic złego nie pokazywał. Ustrojstwo diagnostyczne pokazało, że uszkodzony jest czujnik RPM, a ja ten czujnik wyciągałem wcześniej...
Gdzie wpiąć oscyloskop ?
Nie ma czujnika do obrotomierza, sygnał jest brany z cewki WN.
Witam. Chcę zrobić obrotomierz do Arduino. Napisałem program, wszystko podpięte i pojawia się problem. Przy przesuwaniu magnesem czujnik zlicza raz pojedynczo, a raz podwójnie, a raz wcale nie zlicza. Przy większej liczbie zliczeń błąd jest znaczący. Używam czujnika Halla A3144 na płytce komparatora LM393. Jak naprawić ten błąd? W kodzie używam funkcji...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... A Twoja pompa nie ma tego "czujnika" do obrotomierza ?
Jak sterowany jest obrotomierz w Poldku dieslu. Nie znalazłem nic przy alternatorze, za to w okolicy koła zamachowego jest jakiś czujnik. Obrotomierz działa w momencie gdy silnik załapie , a rozrusznik jeszcze kręci. Jak puści się kluczyk to wskazówka spada do zera. Nie jestem pewny wszystkich składników instalacji, bo oglądałem go wczoraj o 22.00 przy...
Nie, 47 czujnik, 40 to wyjście z ECU, sygnał prostokątny specjalnie dla obrotomierza.
2- pin 54 ecu (na pewno) +5v To jest pin sygnałowy. Te +5V to nie istotne. Twoim problemem nie jest przypadkiem rozrusznik? Przyjrzałbym się też czujnikowi obrotów wału. Tu pewnie jest problem. Czujnik wałka, nie ma nic do obrotomierza.
Czujnik temperatury podłączony po starej wiązce dało sie jakoś zlokalizować przewód. Jedyny problem to to że czujnik w nowym silniku jest 4ro pinowy w starej wiązce jednopinowy, ale z tym również już dałem sobie radę, poprzez dwa piny odpowiedzialne za wskaźnik podłączyłem do masy, działa tylko nie wiem czy pokazuje właściwą temperaturę. Pozostało jeszcze...
wystapiła mała pomyłka w odczycie kodów kod "3" ale z innej tabelki (mój błąd) kod oznacza "czujnik obrotomierza lub obwód, sygnał predkości obrotowej silnika G" znaczy sie że aparat zapłonowy do wymiany bo ten czujnik właśnie tam się znajduje.
Że ja też nie wpadłem na taki banalny pomysł, to jest oczywiste, jeżeli oscyloskop będzie na kablu z alternatora pokazywał obroty prawidłowo, to walnięty jest obrotomierz, a jeżeli nie to czujnik !!!! Wielkie dzięki ! (Apropo czujniki obrotów montowane są także przy kołach zamachowych i kołach pasowych, dlatego do niedawna nie wiedziałem w ogóle gdzie...
Witam, czy ktoś z kolegów wie, gdzie znajduje się czujnik obrotów silnika? Obrotomierz mi wariuje. Z góry dzięki.
Obrotomierz też się nie dzwiga ? Jeżeli zasilinie zgodnie ze schematem , pompa się nie włącza , kluczowania nie ma , obrotomierz sie nie dzwiga , to : czujnik wału lub uwalony sterownik.
Takie warunki , jakie podałeś ( 12V,montaż , sygnał podobny do tego z aparatu zapłonowego) dla czujnika halla , to tylko w Erze. "Trzpieniowe" czujniki halla potrzebują jeszcze WZMACNIACZA aby wysterowały Twój obrotomierz.
A jest możliwość zrobienia tego bez procka??
Prędkościomierz tak samo tylko impuls z czujnika na skrzyni
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
Jak by spadało wskazanie czujnika paliwa to bym miał gotową odpowiedź: słaba masa w bagażniku (wspólna dla czujnika i świateł stop). Ale z taką jak opisałeś się nie spotkałem.
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
Witam! posiadam BMW524td e28 i mam maly problem, oryginalny czujnik od obrotomierza został uszkodzony przy wymianie skrzyni biegów.Czy mogę podłączy w jakis sposób obrotomierz do alternatora? Pozdrawiam!
Może czujnik polozenia walu... czyli czujnik halla ? :)
Nie działa obrotomierz , w silniku p0335, czujnik ,wiazka komputer piny ok,
Czy jest jakaś inna jeszcze możliwość ,np magnes na kole pasowym i do tego kompletne zegary z czujnikiem magnetycznym?
Jak się otrzymuje takie informacje: " Czarny masa/31, czerwony szczotka górna pod triodę, niebieski do śruby wystającej z szczotkotrzymacza- z informacji jakie udało mi się uzyskać śruba ta to sensor akumulatora." Lampa elektronowa w alternatorze do tego "sensor akumulatora" kosmiczne bzdury i tyle. Ten czarodziejski zaciska to czujnik obrotomierza...
Temat rozwiązany. Okazało się całkiem przypadkiem przy zmianie poduszek pod silnikiem, że silnik ma dodatkowy czujnik obrotów tylko na obrotomierz. Domyślam się, że tylko w autobusach bo przy tym samym silniku w ciężarówce nie ma takiego czujnika.
Nie ma nic takiego, może coś niejasno napisałem. W moto usunąłem analogowy licznik z fizycznym licznikiem na ślimak i linkę. Zamontowałem cyfrowy czujnik (prędkość i odległość) i mam sygnał z czujnika Halla dla obrotomierza. W silniku jest tylko jednopunktowy czujnik biegu jałowego (nie ma obrotowego styku, do którego wystarczy dorobić dodatkowe piny...
Co tu podpowiadać gdzie s pojawia sie przerwa w zapłonie, na niskim. albo czujnik siada.
Sygnał do obrotomierza idzie z ECU, a ten pobiera z czujnika wałka lub wału. Jeden z dwóch czujników siada.
Sprawdź (wymień) czujnik położenia wału.
Nie ma nic dodatkowego, ten czujnik co tam jest tylko i wyłącznie do obrotomierza W dieslu na pewno jest tylko do obrotomierza - i przewód od czujnika idzie po prostu do wejścia do obrotomierza? A dwa pozostałe przewody w czujniku to +12 i masa? Jeżeli tak to nie mam problemu.
peugeot czujnik obrotomierza znajduje czujnik obrotomierza laguna czujnik obrotomierza
plastik spray excel szablon radia wojskowe
pochłaniacz chemiczny wilgoci pochłaniacz chemiczny wilgoci
Jak odwrócić obraz w kamerze cofania - poradnik Lodówka pokazuje 60°C zamiast 4°C, agregat pracuje ciągle