Po długiej walce problem rozwiązany. Mianowicie podł czujnik obrotów, a konkretnie czujnik pola magnetycznego (halla), który mierzył obroty silnika. Właściwi nie wiem po co ja to piszę i tak nie było zainteresowania tym tematem. Temat zamknięty.
Specjalna "gałka" z magnesami kładziona na szybę. Magnes na sterowniku pozycjonuje gałkę, czujniki Halla wykrywają obrót.
Ja mierzyłem obroty (akurat nie kosiarek czy pił) przy użyciu częstotliwościomierza. Używałem elektromagnesu z przekaźnika miniataturowego z przyklejonym magnesem do rdzenia. Taki czujnik zbliżałem do wirującego elementu. Oczywiście wirujący element musiał mieć magnetyczny (np. żelazny) występ lub musiało być zagłębienie w magnetycznym wirującym elemencie.
Pewnie zwykły przemysłowy czujnik magnetyczny zadziała, tylko gniazdko prześwietl co w nim jest.
Odpowiadając na pytanie o rozmontowanie silnika w tym napędzie to kolejno demontujemy 1. Obudowa z czujnikiem obrotów 2. Pierścień magnetyczny czujnika obrotów 3. Śruby imbusowe obudowy silnika 2x 4. Blaszki trzymające obudowę silnika 2x 5. Obudowa silnika 6. Wirnik wraz z łożyskiem (wykręcić i wysunąć ) Mamy dostęp do wymiany szczotek. Montaż w kolejności...
Magnes dalej zwykły neodymowy, tyle, że musisz go odpowiednio ustawić, bo czujniki halla reagują tylko na określone pole magnetyczne. Czujnik halla jaki podałeś jest jaknajbardziej ok.
Czy może takie krańcówka lepsze od magnetycznych
Ten silnik na wale głównym nie ma czujnika lecz na wałku rozrządczym są trzy /3/ czujniki elektro magnetyczne zabudowane pod rozdzielaczem zapłonu , tam też jest moduł zapłonu.
Witam! Jest to czujnik przetwornika magnetycznego i ustala położenie odkorbowe i ilość obrotów na minutę.Czujnik ten ustala zwrotne położenie odkorbowe dla każdego cylindra wysyłając sygnał do układu sterowania. Sprawdź jego rezystancje powinna wynosić 800 - 1100 omów. A swoją drogą to jeśli jest on zepsuty to wogóle nie odpalisz auta.
Gdy przewody tego czujnika temperatury są zupełnie odłączone (bądź niesprawne), sterownik silnika uruchamia na chwilę maksymalną moc i po chwili wyłącza silnik. To raczej hallotron (czujnik obrotów silnika). Możliwe że obecnie zamontowany zbyt daleko od wirującego elementu silnika (prawdopodobnie pierścień magnetyczny na osi silnika). Gdy przewody...
Witam. Zasada działania jest prosta, czujnik wysyła impulsy 1 na pełny obrót koła a dalej mikrokontroler przelicza je na odległość i prędkość. Co do czujnika to powszechnie są stosowane magnetyczne, gdzie magnes obraca się na kole, a cewka pobudzana jest nieruchoma na ramie, cewka wymaga wzmacniacza i układu formowania impulsu. Pozdrawiam.
Niestety nie pomogło. Problem jest taki, że nie widzi obrotów wału. Czujnik nowy, wiązka do sterownika przestrzelona, pierścień magnetyczny też sprawdzony.
Podłącz czujnik położenia wału ze skutera za 6zł... Kondycjonowanie sygnału z takiego czujnika nie jest takie proste. Chociaż na potrzeby tylko pomiaru prędkości obrotowej w zasadzie jest.. Ale taki czujnik jest duży. Wprowadza opóźnienie fazowe. Najlepszym tutaj rozwiązaniem może być liniowy czujnik Halla z wstępnym polem magnetycznym z tyłu wykrywający...
Ograniczanie prądu zazwyczaj w jakiś sposób go mierzy, a to zwykle łączy się ze spadkiem napięcia na oporniku, przez który płynie prąd, aby można było zmierzyć ten spadek napięcia i określić prąd (są sposoby, żeby nie mieć spadku napięcia, ale to już nieco trudniejsze, np. czujnik pola magnetycznego wytwarzanego przez prąd). I ten spadek napięcia zmniejsza...
Jeśli są takie same jak tylnie to muszą zachowywać się tak samo. Może czujniki są dobre a koronka/pierścień magnetyczny jest uszkodzony.
To jest 316CDM hallotronowy czujnik obrotu.
Oprócz elektroniki i silnika jest czujnik obrotów, pokrętło, dwa czujniki montażu akcesoriów oraz czujnik magnetyczny do maszynki do mięsa. Raczej nie mają wpływu na iskrzenie. Nie podłączałem. To jest silnik 230V?
Witam. To drugie to raczej czujnik indukcyjny. Mam taki i wygląda identycznie. To oczko z przodu, to rdzeń czujnika wykonany z magnesu (będzie lekko przyciągał żelazne elementy). Na tym rdzeniu nawinięte jest uzwojenie i wyprowadzone z niego przewody. Strumień magnetyczny magnesu z przodu czujnika zamyka się przez powietrze, a jak zostanie przesunięty...
Dzięki za szybką reakcję. Rezystory sprawdziłem, mają swoje ok 1Ω, nie są przegrzane czy popalone. Ale one biorą udział tylko na samy początku, potem są zwierane . Czyli sugerujesz jednak usterkę. Dziwi mnie trochę wartość prądu. Na przewodach zasilających jest równiutko po 20A, a tu , tym jednym płynie ich suma... Ciekawe skąd ? a raczej dokąd ......
Nie myślałeś nad czujnikami magnetycznymi? Są dużo mniej kłopotliwe od optycznych.
Podmieniłem płytkę z silnikiem głowicy, wszystko jest O.K.coś na niej nie kontaktuje, chyba magnetyczny czujnik obrotów, jak sprawdzę to dam znać. Dzięki! Pozdrawiam
Nie wyświetla usterki silnika - to znaczy, że kontrolka świec się nie zapala? Czy jednak sprawdzałeś błędy testerem i ich nie ma? Jeżeli nie ma żadnych błędów i gaśnie po nagrzaniu silnika - to może być, że czujnik CHT temperatury silnika jest uszkodzony lub jego wiązka. W oprogramowaniu jest zaimplementowany system ochrony silnika przed przegrzaniem,...
No wlasnie umknęło mi to. Nie napisałem nic, bo nic nie pomogło... Podejrzewam ze konieczna bedzie wymiana kabli zapłonowych (ponownie). Moze swiece maja za duza przerwe i potrzeba zbyt duzo energii do przeskoku iskry ? Kupiłem dziś kondenstor przciwzakłóceniowy do cewki zapłonowej 0,5 uF. Niestety nie wiem jeszcze w który babel go wpiąć. Do cewki dochodzą...
Ten wodomierz SK08-MI001-SMU002 występuje w różnych wersjach, może mieć nakładkę radiową, nadajnik impulsów, jeszcze piszą o elemencie optycznego przekazu danych - która wersja tam ma być? Poza tym, ma sprzęgło magnetyczne - co zapewne oznacza, że przy zliczaniu przepływu wody obraca się jakiś magnes, można ustawić czujnik pola magnetycznego i zliczać...
Witam. Nie piszesz, czy silniczek jest zasilany napięciem AC czy DC. Ale opcje z AC odrzucam (to już hiostoria) A więc silniczek DC. Niestety nieprawdą jest, że zastosowanie stabilizacji napięcia wystarczy do stabilizacji obrotów. Stosowane są specjalizowane układy bazujące na sile przeciwelekrtomotorycznej (czy jakoś tak) posaidające własność ujemnej...
Licznik liczy orientacyjną ilość stron. Nie orientuje się kompletnie w niczym. Jedynym czujnikiem jest czujnik magnetyczny, który liczy obroty mieszadła tonera. Gdy ukazuje się napis "Wymień mat.eksploatacyje" to znaczy że bęben się zacina. Może byc zdarty i mieć rysy na milimetr, a gdy będzie lekko chodził, urządzenie nie zauważy nic!
Bo to może być zwykła cewka i niektóry producenci jako czujnik stosują dławik. W takim dławiku podczas pracy (zmiana pola magnetycznego przez poruszające się magnesy przymocowane do wirnika) indukuje się napięcie i płynie prąd sinusoidalny. Jego częstotliwość jest powiązana z obrotami ściśle lub odczytywane jest napięcie które wzrasta wraz z obrotami....
Próbowałeś zamienić miejscami przewody przy szczotkotrzymaczu. Może pole magnetyczne wytwarzane przez wirnik ma ten sam biegun co magnesy "zakłócając" pracę czujników. Na wysokich obrotach zapewne pole magnetyczne wirnika maleje za sprawą regulatora i zapłon wtedy działa
To czujniki Halla. Mierzą pole magnetyczne, w tym przypadku mierzą w którym momencie obrotu znajduje się wirnik. Poszukaj zwykłego kontrolera silników BLDC trójfazowych, obsługujących czujniki Halla (są też takie bez).
Jeżeli chcesz sterować za pomocą PLC co za problem podać na inne wejście sygnał z czujnika optycznego o którym wspominałeś a na następne sygnał z wału silnika, aby PLC odliczył te potrzebne 20 obrotów? Jeżeli resolver działa to możesz z niego wziąć info o położeniu wałka i odliczyć 20 pełnych cykli sinus/cosinus. Nie wiem co to jest exc (excitation?-wzbudzenie?...
Posypał się pasek napędzający kółko pasowe do którego przytwierdzony jest magnes. Obok magnesu jest czujnik magnetyczny z czytujący obroty. Czujnik ma sprawny. Jeśli czujnik nie z czytuje obrotów lub jest uszkodzony albo z jakiś przyczyn brak magnesu przy kole paskowym napędzającym licznik wygląda to tak jakby ślizgał się idler.
Od niedawna przestał mi działać czujnik magnetyczny zliczający obroty na kole zamachowym orbitreka. Jak można sprawdzić czy jest on sprawny? Podłączyłem omomierz i zbliżałem magnes do czujnika jednak bez reakcji.
Jak zmierzyć prędkość obrotową alternatora? Czy można zastosować jakiś czujnik prędkości obrotowej? Jak najbardziej, np. magnetyczny lub optyczny. Wpisz w Google czujnik obrotów silnika
Pewnie tak samo jak podstawki magnetyczne np. czujnika zegarowego czy wiertarki z podstawą magnetyczną- przez obrót magnesu/zmianę biegunowości. Tytułem ciekawostki- tak samo działają chwytaki magnetyczne permanentne czy trawersy chwytakowe o sporym udźwigu, nie potrzebujące zasilania, jedynie do złapania i puszczenia transportowanego detalu- a tu w...
Można też zbudować np. elektroniczny kompas. Czujniki halla są wykorzystywane do zliczania obrotów wałów.
Uszkodzeniu uległ czujnik magnetyczny który miał sterowanie masą. Przez pomyłkę kupiłem czujnik indukcyjny który ma sterowanie prądem.Można to sterowanie zmienić? Za bardzo się nie znam. Sądziłem ze zmiana czujnika to w miarę prosta sprawa. Czujnik ma pracować [ liczyć obroty] na maszynie do 3200 obr/min.
Witam, skoro wynik pomiaru prędkości obrotowej ma być podawany w powszechnie stosowanej (choć nielegalnej) jednostce, czyli w obrotach na minutę , to ilość otworków, czy innych znaczników (można używać np. czujnika magnetycznego), musi być całkowitą wielokrotnością 60, a najniższa liczba całkowita to przecież jeden. Wtedy na jeden obrót wału na sekundę...
Witam Wykonuje urządzenie do pomiaru prędkości obrotowej i kierunku obrotu wału WOM w maszynie rolniczej. Sprawa wygląda tak, że muszę również zliczać ilość obrotów, a w dodatku w zależności od kierunku wirowania licznik ma być zwiększany bądź zmniejszany. Chciałbym się ściśle trzymać planu by na wale zamontować pierścień o średnicy 100mm z czterema...
odczyt obrotów można zrobić za pomocą czujnika magnetycznego, mechaniczne rozwiązania odpadają agregat odpalany będzie automatycznie najpierw na wolnych obrotach a później musi być przełączony na obroty 1500obr/min i trzeba korygować gaz w zależności od obciążenia bo skoki poboru są od 0 do 150 kW jest to agregat 180kW
Teraz sie tak zastanawiam czy przypadkiem prądnica/alternator przy wyższych obrotach może tak "sieje" polem magnetycznym że ów czujnik (magnetyczny) "głupieje", i dopiero jak silnik spadnie z obrotów można bez problemów zapalić ponownie, niech ktoś potwierdzi tą teorię. To jest jedna ż możliwości, druga to tak że elektronika nie wyrabia się z częstotliwością...
Z licznikiem problem jest najmniejszy: wystarczy czujnik pola magnetycznego w okoliczch prędkościomierza. Z obrotomierzem jest gorzej, trzeba dorobić czujnik obrotów (optyczny, mechanicny), albo wykorzysta sygnał z przerywacza (lub przewodów zapłonowych).
Czy na talerzu ten czarny pasek jest namagnesowany? Czy jego bieguny magnetyczne odpowiadają wielkością/ilością biegunom stojana (po 8 sztuk)? Czy te wycięcia obok paska magnetycznego nie współpracowały z czujnikiem optycznym? Jeżeli pasek jest namagnesowany to silnik jest raczej synchroniczny i podnoszenia nic nie zmieni, może wyłączało silnik albo...
wieża powinna wyświetlić czas kasety Powinna wyświetlić czas upływający od początku kasety (od wciśnięcia START po załadowaniu nowej kasety). Nie pokazuje, bo nie ma najwidoczniej sygnału z czujnika z talerzyka zwijającego taśmę. Oznacza to że wieża nie widzi nagrania taśmy A co ma do tego nagranie? Czas jest zliczany z obrotów talerzyka przez ten...
Znalazłem miejsce dla czujnika obrotów.Jest w obudowie obok ośki silnika .Na osi silnika jest magnes ,który jest nadajnikiem pola magnetycznego do czujnika indukcyjnego.
Witam. Proszę o pomoc w doborze czujnika Halla jak na zdjęciu. Jest to czujnik od regulatora obrotów szlifierki renowacyjnej Eibenstock EBS 125.4. Czujnik, poprzez plastikową obudowę łożyska, zbiera pole z pierścienia magnetycznego umieszczonego na wirniku. Niestety jest bardzo delikatny i od drgań lub wyciągania potrafi się wyłamać. Bez czujnika szlifierka...
Witaj. Przemiennik magnetyczny na wale korbowym. Profilaktycznie zazwyczaj pada czujnik obrotu wału. Podaj rocznik i czy masz 98 czy 100kW.
Witam! Daj czujnik magnetyczny, stosowany w licznikach rowerowych. Możesz też dać 2 kontaktrony i 1 magnes umieszczony na kole. Jeżeli ma być odróżniany kierunek, to trzeba ustawić takie 2 czujniki obok siebie i zrobić układ pośredniczący na 2 przerzutnikach "D", wówczas przy ruchu "w prawo" ciąg impulsów pojawi się na wyjściu jednego przerzutnika,...
2.5 V AC przy prędkości obrotowej rozrusznika. To cewka czujnika wytwarza napięcie przemienne poprzez zmianę pola magnetycznego. Na tej podstawie sterownik ustala prędkość obrotów silnika.
Po pierwsze , czujnik halla jest na wałku rozrządczym , a na wale korbowym przemiennik magnetyczny i jego odpinałeś a nie halla. Po drugie , ten silnik zapali tylko na górnym czujniku , ale bedzie mułowaty i pracuje jak <sieczkarnia>. Mam nadzieje ,że resztę już sam wymyślisz.
Nie kontaktron? Przecież urządzenie zlicza po zwarciu wejścia czujnika a kontaktron robi zwarcie w polu magnetycznym lub elektromagnetycznym wiec wszystko by się zgadzało. Czujnik przestał działać po silnym uderzeniu więc pewnie pękła rurka.
Ziemia jako planeta jest źródłem pola magnetycznego i grawitacji. Gdy oś umieszczona jest poziomo znacznie wygodniej będzie wykorzystać siłę ciążenia. Poza specyficznymi przypadkami akcelerometr pozwoli policzyć obroty i określić ich kierunek Teoretycznie można spróbować też z magnetometrem. Co jednak zrobić gdy oś obrotu będzie skierowana na wschód...
średnica drutu to około 0.05mm Dodano po 4 chciałbym móc tworzyć przetworniki, w których to średnia przewodu mogłaby sięgać do około 0.053mm minimum Nawijałem swego czasu transformatorki impulsowe drutem 0,05 za pomocą wiertarki ręcznej (na korbkę) a drut trzymałem i prowadziłem ręką. W wypadku przetworników problemem jest wyjątkowo podłużny karkas...
Myślę nad zastosowaniem jednego z nich wolał bym ten z wyświetlaczem tylko czy z niego będę mógł pobrać sygnał ? Oczywiście, W tym czujniku metalowym masz wbudowany układ halla oraz magnes, przez co nie jest on wymagany jako element aktywujący. Wystarcza tu zwykły objekt metalowy o charakterze ferro-magnetycznym (stalowy). Jak to działa(?) Jest temat...
To czujnik magnetoindykcyjny ( lub magnetorezystancyjny). Musisz więc opracować układ współpracuący z nim. Po kolei-SEM wyindukowana przez ten czujnik będzie silnie zależała od obrotów koła magnetycznego, więc musisz zastosowac obcinacz diodowy. Dalej-niezbędne będzie zastosowanie przerzutnika shmidta, aby zapewnić właściwą stromośc przełączania stopnia...
Podam koledze prosty sposób sprawdzenia. Ustaw tłok w górnej pozycji. Na kole zaznacz pozycję białą farbo. Odepnij kabel od cewki i podłącz neonówkę. Bez świecy ,,kopnij''. Otrzymasz efekt stroboskopowy i zauważysz,czy jest ok. Jeśli będzie dobrze przy różnych obrotach-cewka,świeca. Jeśli nie czujnik, luz na wale ,cewka pod kołem magnetycznym.
Enkoder z wyjściem Z to problem bo trzeba go zerować. Jeżeli obrót nie jest ciągły, a tak będzie przy sterach, to zerowanie może nie nastąpić. O wiele lepszy, i do tego nawet łatwiejszy do kupienia jak będzie to enkoder magnetyczny, będzie enkoder absolutny. Są czujniki położenia magnesu, np. takie: https://pl.mouser.com/new/ams/ams-as5048... A...
Ta płyta, jest z czujnikiem, współpracującym z pierścieniem magnetycznym na wentylatorze. Jego zadaniem jest kontrola obrotów wirnika. http://obrazki.elektroda.net/36_12633781...
Jeśli na obwodzie było by tylko 10 dziur czy przesłon to rozdzielczość byłaby 1/10 obrotu tj 0,25mm. Ewentualnie magnesiki jak w kole od roweru jest jeden do licznika tak tu byłyby na każdej"szprysze". W sumie wszystko rozbija sie o wykonanie mechaniczne takiego czujnika, bo potem czy to optyczny czujnik czy magnetyczny będzie liczył obroty lub jak...
Ha cóż, poczytałem tu i ówdzie i rzeczywiście są rozruszniki z magnesami. Moja wiedza zatrzymała się na tych z cewkami a to świadczy o jakości rozruszników w moich samochodach, że nie musiałem się nimi interesować :D. Ja mam rozrusznik z przekładnią, czyli najprawdopodobniej z magnesami a to wyjaśnia dlaczego silniczek rozrusznika się nie rozbiega przy...
Gs 424 Adam nie ma żadnych żarówek podświetlających fotokomórki bo to gramofon z napędem bezpośrednim na tak zwanym silniku liniowym a stabilizacja obrotów zrobiona jest na czujnikach magnetycznych. Co do naprawy to zaczął bym od sprawdzenia zasiania i bezpieczników w środku i przy okazji zobaczył bym na czym zrobiona jest elektronika silnika liniowego...
Hallotrony są to elementy, które wykożystuje się np do pomiarów natężenia pola magnetycznego - stałego i zmiennego. Wykożystuje się w nich wpływ pola magnetycznego na ruch strumienia elektronów, tzm prąd przepływjący przez hallotron jest proporcjonalny do natęrzenia pola magnetycznego w danym punkcie. Mają one na ogół bardzo małe rozmiary, aby nie wpływały...
A bo to mało tego: Nie, o nich wiem, ale nie o takie chodzi, szukam takich bez odpinania przewodu, czyli przykładasz hall-a do przewodu zapinasz trytytką i mierzysz, on pracuje na polu magnetycznym przewodu. Coś podobnego jak czujniki obrotów, które liczą zęby albo działają w polu magnesu z ośki, tylko że tam są używane hall-e przełączające, które...
Jeżeli będzie problem to udaj sie na autozłom i wymontuj cały układ z jakiegoś VW produkowanego po 1985. Mam gdzieś w szufladzie hallotrony i pierścienie magnetyczne wymontowane z jakiegoś czujnika obrotów. Po więcej wiadomości pisz na: kajderm(at)polbox.com
Generator zmiennego pola magnetycznego do testowania aktywnych (magnetorezystorowych) czujników Halla w układzie ABS. W normalnym układzie pracy, np. w samochodzie osobowym, te czujniki ABS działają we współpracy z wielobiegunowym pierścieniem magnetycznym. Chodzi o generator, którym będzie można testować czujniki ABS na stanowisku diagnostycznym poza...
Jeśli dobrze zrozumiałem chodzi o to aby czujnik generował impulsy odpowiadające ilości obrotów bębna nawijaki, które będą bezpośrednio zliczane przez licznik. Bez problemów możesz użyć do tego bezpośrednio impulsów z tych czujników z allegro. Równie dobrze możesz wykorzystać do zliczania obrotów kontaktron zwierany polem magnetycznym magnesu umieszczonego...
obrotomierz pewnie pokazuje za dużo musisz rozpoznać co dostaje licznik z pin 6 i ten kabel można wysterować z czujnika HALLA lub przemienika magnetycznego na wale korbowym i obroty powinny być ok
Ok, to nie moja bajka, ale liczyłem na to, że na tym archaicznym forum spotkam Freak’a, który wykonuje takie tematy i ten byłby tylko pewną modyfikacją. https://obrazki.elektroda.pl/1618383500_... Widzę, że u nas sprzedawane jest jeszcze rozwiązanie, które posiada dwa czujniki magnetyczne i odczyt przejścia przez pozycję neutralną -...
Kod błędu - Możliwa(e) przyczyna(y) 11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty 12, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Błąd sygnału 13, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty 14, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Błąd sygnału 15, Czujnik szybkości obrotowej koła...
Dwa impulsy sa dlatego, ze wentylator ma dwa magnesy stale w wirniku napedowym wiec na jeden obrot pole magnetyczne kazdego z nich raz omiata czujnik generujac impuls elektryczny do plyty, stad dwokrotnie w ciagu jednego obrotu mamy sygnal od wiatraka.
Gdzie w koloryzatorze Intex sq400 znajduje się czujnik przepływu wody i jak wyglada Czujnik przepływu wody w koloryzatorze Intex SQ400 jest kluczowym elementem, który monitoruje przepływ wody, aby zapewnić prawidłowe działanie urządzenia. Oto szczegółowe informacje na temat jego lokalizacji i wyglądu: 1. Lokalizacja czujnika przepływu: - Czujnik przepływu...
Witam. Miałem to samo po wymianie łożyska. Niestety przy wciskaniu łożyska na prasie coś poszło nie tak i uszkodziłem bieżnie magnetyczną. Uszkodzenie było bardzo małe troszkę wgięta w jednym miejscu ale wystarczyło. Na postoju kontroli zgasły po wciśnięciu hamulca podczas jazdy znowu się włączały. Po ponownej prawidłowej tym razem wymianie łożyska...
Witam!! Ja będę może bardziej konkretny :-) . Tak jak piszecie nawet w 99% procentach motocykli komputery sterujące wtryskiem i zapłonem mają "świadomość" jaki zapinamy bieg .. Jest to realizowane od zworek po napięcia czy impulsy .. Robienie wyświetlacza biegów przeliczającego stosunek obrotów do prędkości jest fajne ale to często zawodzi .. nie wyświetla...
Dokładnie tak ma być jak Jarek-Inx napisał. Akcelerometr już jest tylko potrzebny jeszcze czujnik obrotów. Zastanawiało mnie tylko dla czego oryginał czujnika jest taki drogi, teraz chyba wiem. Oryginał to zestaw: magnetyczne mocowanie, oczywiście czujnik w obudowie i chyba jakaś optyka, zasilanie bateryjne, ładowanie baterii przez usb, podłączenie...
Twoje obliczenia są słuszne i jak uzyskam te 14bitów dokładności z przetwornika 16bitowego (który ma błąd 1 bita) to też będę zadowolony. No sygnałem będzie wspomniany czujnik na 2 metrowym kablu. Mierzy wychylenie w podanym zakresie. Chciałbym uzyskać przy ADC taki stan, że podłączając na takim kablu dzielnik napięciowy 2 rezystorów napięcie nie będzie...
Tylko ten zapłon ma mapę zapłonów do zupełnie innego silnika. W tamtym impulsy są zczytywane z koła zamachowego i nie ma mechanicznego przyspieszacza zapłonu (wszystko na drodze elektronicznej). Spróbuj na początek zastosować te moduły samochodowe. W polonezie też jest czujnik magnetyczny i mechaniczny przyspieszacz. Potrzebujesz tylko dwa takie moduły...
Wskaźnik kodu błędu: 1: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego. (Niebieski wtyk 2 pinowy) 2: Włączyć zapłon (nie dotykać pedału hamulca). 3. Kody błędów są wyświetlane na lampce ABS na tablicy przyrządów. Kasowanie: 1: Wyłączyć zapłon. 2: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego. 3: Wcisnąć pedał hamulca. 4: W czasie wciśnięcia pedału...
prawdopodonie to halotron , reagujący na pole magnetyczne wywołane przez magnes przymocowany do wału napędowego sprawdź czy faktycznie odległości magnes na wale i czujnik nie są zbyt duże lub czy magnes na wale nie stracił swoich właściwosci magnetycznych , sam halotron jest praktycznie niezniszczalny oczywiście jeżeli nie są to uszkodzenia mechaniczne...
"P1125 - Otwarty obwód zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania P1125 - Za mocne wejście zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania Do sprawdzenia czy nie jest brudny czujnik ciśnienia doładowania ( na kolektorze dolotowym) Oraz weżyki podciśnienia ( kolanka gumowe, wężyki plastikowe wtyczki na elektrozaworkach) co sterują poszczególnymi...
Co do linków z pierwszego postu, mechaniczny impulsator to bardzo kiepskie rozwiązanie, mała rozdzielczość, słaba trwałość, enkoder optyczny o rozdzielczości 100 to już jest akceptowalne rozwiązanie, z dobrze napisanym programem pozwoli rozróżnić 400 stanów na obrót. Im większa rozdzielczość tym mniejsze ruchy kierownicy można wykryć, weź pod uwagę...
jack63 zastosuję dwa takie czujniki, których sygnał będzie przesunięty, tak jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/5879804300_1... Dzięki temu licząc impulsy można znać dokładne położenie koła zamachowego, prędkość obrotową, a także kierunek obrotów. Analogicznie jak enkoder. Niektórzy pisali, że czujników magnetycznych nie można...
Niestety nie mam dostępu do dokumentacji czujnika, jest to najbardziej standardowy niemagnetyczny czujnik 3 pinowy stosowany w większości quadów. Są jeszcze magnetyczne czujniki, ale skoro u mnie zlicza obroty magnesów to czujnik jest niemagnetyczny. Przerobiłem zdjęcie z sieci aby pokazać która część magnesu (bez względu czy neodymowy, czy zwykły z...
swego czasu pracowałem w jednej firmie. Wykonałem kilka urządzonek tego typu: http://koltex.com/index.php/pl/maszyny/p... Tyle że tam nie było fotodiod, tylko czujnik magnetyczny który zliczał obroty wałka, zwijającego folię. W elektronice nie pomoge, ale jeśli chciałbyś wykonać to w ten sposób jak producent u którego pracowałem to powinienem...
Jaa dlacze swoj bo jest podobny Witam , oczywiście podobne tematy były ale ten ma inny wątek . silnik pokazywał zaniżone ciśnienie oleju ,po 10 dniach laweta i mechanik bo chodził tylko na 2-cyl . Po rozebraniu rozrządu wymieniono napinacze łańcuchów czujniki ciśnienia oleju czujnik impulsów na wale i rozrządzie oraz magnetyczny na walku rozrządu. Po...
Do bazowania potrzebny jest jeszcze sygnał Z z enkodera - występuje raz na obrót osi enkodera. Bazowanie to kombincja sygnałów z czujnika indukcyjnego i enkodera.
Moje spostrzeżenia: - nie z alternatora ale raczej z korby. Nie będzie trzeba nic przeliczać. - czujnik może raczej magnetyczny bo optyka będzie skłonna zanieczyścić się, ze względu na to, w jakich warunkach ma to pracować. Przykładowe rozwiązanie pomiaru obrotów z takim czujnikiem jest tu: http://www.portalnaukowy.edu.pl/obrotomi...
Witam, robot koszący Ambrogio L60 B wpadł kilka dni temu do małego dołka z którego nie mógł wyjechać i od tamtej pory nie działa nóż koszący t.j. robot normalnie jeździ nie sygnalizuje żadnych błędów, ale silnik od noża nie działa. Myślałem, że któryś czujnik trawy (jest 6) uszkodził się, ale gdy włączę tryb tylko czujników uderzeniowych silnik noża...
Chciałem zamontować do wrzeciona ramie, które uderzając przy każdym obrocie w krańcówkę dawałoby informacje o RPSach. Ze względu na trwałość rozwiązania mechaniczne można z góry odrzucić. Najlepiej zastosować przemysłowy czujnik optyczny lub magnetyczny. Oczywiście zwróć uwagę na napięcia i polaryzację sygnału wyjściowego, stosowne do posiadanego sterownika....
Jesli to indukcyjny to nie ma tam ,,zasilania,, jak piszesz.Taki czujnik to rodzaj małej elektrowni.Metal poruszający sie przed czujnikiem indukuje zmienne pole magnetyczne(prąd)który dekoduje elektronika..Mała prądnica prądu zmiennego.Czestotliwosc zmienia sie zaleznosci od obrotów tarczy metalowej z otworami.To tak na chłopski rozum powiedziane.
Jakiego rodzaju to czujnik/miernik obrotów ma ktoś pojęcie, wydaje się że "świruje" za każdym razem kiedy ktoś podchodzi ze światłem, kamerą?
Motronic ok, nazwa, która przedstawiłeś była mi nie znana. robokop coś więcej na temat przemiennika magnetycznego? Nie znam tego elementu choć oczywiście powiedział bym, że jest to "czujnik obrotów i położenia wału korbowego".
Sygnał analogowy - napięcie AC.Tak się zastanawiam, czy zwykły czujnik ABS tutaj by nie wystarczył- potrzebny byłby jakiś otwór "zakłócajacy" (w szajbie ) jego pole magnetyczne- na wyjściu jest sygnał AC jak z wyjścia "W" alternatora, trzeba by sprawdzić, czy o wystarczajacej amplitudzie- jak już lubisz eksperymenty. Pytanie jeszcze o poprawność wskazań.....
Dzięki za podpowiedź ale to zrobiłem niemal na samym początku po podłożeniu nowego czujnika i sprawdzeniu wiązki . Dodam że sterownik silnika również podłożyłem i efekt bez zmian . Do tego sprawdzenie rozrządu i zagadka została . Miałem możliwość podglądu wykresu na niemal takim samym silniku bo BDU , cała różnica jest taka ze w nim jest inne koło foniczne...
To magnetyczny czujnik Halla - element logiki zliczający we współpracy z pierścieniowym magnesikiem obroty przekładni ( https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Kolego na pewno odczytałeś prawidłowo kod błędu? Jeżeli masz złącze 5 pinowe to parujesz 1 i 3 pin. Włączasz zapłon i miga kontrolka. Kod błędu - Możliwa(e) przyczyna(y) 11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty 12, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Błąd sygnału 13, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe...
Załóżmy, że maksymalne obroty silnika to 10000 obr./min. To grubo bo mało silników powszechnie stosowanych ma takie obroty (małe modelarskie, jakieś turbiny itp.). Momentu hamującego nie jestem w stanie określić. Bez tego ani rusz bo nie wiadomo jakiej mocy się spodziewać a bez tego ciężko projektować hamulec. Oblicz ten moment albo zbuduj silnik i...
witam, jak masz 3000rpm to przechodzi pewnie w tryb awaryjny, sprawdz przemiennik magnetyczny na wale korbowym, powodzenia
Witam.Sprawdź czujnik magnetyczny na wale korbowym.Ma miec oporność 500-600 ohm.Pozdrawiam Witek.
Świetny pomysł!Tak się składa że gościowi robię pomiar obrotów do pracy dyplomowej i tam stosuję tarczę z otworami i transoptor szczelinowy jako czujnik ,a można napędzać wentylator od procesora i mieć czujnik gotowy.Trzeba to tylko sprawdzić w praktyce ,ale powinno zadziałać.Napędzaj go i sprawdzaj czy na żółtym przewodzie masz impulsy ,zasil go przedtem...
Ja mam też seata ibizę 1,4 2000r z silnikiem AKK i mam podobne problemy. Jak silnik jest zimny to odpala bez problemu, ale jak się rozgrzeje to zapala się kontrolka EPC i obroty spadają do 2.5 tys. tak że przy wyższych wzniesieniach trudno wyjechać. Czujniki położenia wału mogą być magnetyczne lub halla. Magnetyczne mają 2 wyprowadzenia a halla 3. Magnetyczny...
Chciałbym się dowiedzieć z jakich elementów wykonać obracającą się część aby czujnik magnetyczny wykazał zmianę pola magnetycznego Te czerwone elementy to magnesy. Oś biegunów umieść tak by się przecinała z osią obrotu, uzyskasz 2 impulsy na obrót. Oczywiście mozes zastosować jeden magnes (otrzymasz 1 impuls na obrót) ale pamiętaj o wyważeniu. (rezystancji...
magnetyczny czujnik obrotów czujnik magnetyczny magnetyczny czujnik
zasilacz przegrzanie skupić wiązka instrukcja dekoder polsat
anteny krotkofalarskie lodówka samsung uszkodzenie wiązki
Wkrętarka Makita zmieniła kierunek obrotów - przyczyny Silnik trójfazowy - gdzie podłączyć kabel neutralny?