Czujnik obrotów wału.
Może to być czujnik obrotów.
tzn tak jakby turbo sie wylaczalo na sekundę Niewiem jakie to uczucie wyłaczenia turbiny na 1 sek, ale raczej wtryski ci szwankują lub czujnik obrotów.
Witam Mam pytanie do forumowiczów a mianowicie oriętuje się ktoś może gdzie w autku Laguna 99r.1,8 16v znajduje się w silniku czujnik obrotów który podaje impulsy do licznika -licznik elektroniczny??Będę zobowiązany:)z góry dzięki
Immo zostaw w spokoju, nigdy przenigdy nie zgasi silnika już uruchomionego. Problem leży w tym, że Twoje auto nie widzi obrotów wału, Diagnostyka plus czujnik do wymiany pewnie.
90% usterek powodujących taki objaw w lagach to czujnik temp. silnika, zielony, 4-ro pinowy
a mi pomógł czujnik temp
Regenerowałeś turbinę czy kupowałeś nową ? Jak Ci świszczała ? cały czas czy w określonym przedziale obrotów ?
Witam... W mojej ladze 2 1.9 dci problem falujących obrotów ustał po wymianie czujnika przepływu powietrza.
A czy przyczyną spadku obrotów (chwilowe przyduszenie silnika, zatrzęsienie nim, a nawet zgaśnięcie) przy skręcie kołami na postoju może być czujnik obrotów (tzw. motylek) - Laguna II 1,8 16V
Renault Laguna rocznik 1997 2.0 silnik kod F3R -728Problem z duzymi obrotami na biegu jałowym około 1350 obrotów /minute . Komputer nie podaje błędów. Czy winę ponosi tylko czujnik regulacji biegu jałowego
Wieszanie się Renówki dci na obrotach to najczęściej czujnik sprzęgła, błędu nie będzie, bo i skąd.
genek1000 Jak nie wiesz czego to się nie udzielaj. Czytaj ze zrozumieniem. koledze włącza się klima tylko po przekroczeniu 2000 obrotów wyłącza się kompresor. Po zmniejszeniu obrotów klima znów załapuje. Zawsze mówię jedno : Chcesz pomóc to pomagaj ale sensownie. Nawet kolega Norbi12 już taki czujnik znalazł.
Trzeba zobaczyć czy widzi obroty jak jest ciepły, może czujnik położenia wału.
Problem rozwiązany, czujnik temperatury wody
Kończy się pewnie żywot czujnika obrotów wału, to tak statystycznie. Wskazana diagnostyka.
W końcu odkupiłem używane lampy LED OSRAM pasujące w miejsce halogenów a włączenie zasilanie jest z akumulatora - sterownik lamp z czujnikiem skoku napięcia przy obrotach sinika.
usterka usunięta w serwisie renault wadliwy czujnik położenia wału
Sprawdź lepiej czujnik przy pedale sprzęgła. Ciśnienie dobre.
wepnij spinacz w kabel czujnika i sprawdz jak się zachowa czy obroty skoczą.
Czujnik temperatury to nie termostat
sprawdź czujnik temperatury
standart,problem z cisnieniem paliwa,regulatory padaja na potege
Błędy i parametry czujników?
Laguny nie odpalają na czujniku wałka rozrządu więc jakby nie było widzianych obrotów to wtryski też by nie wysterowało.
Problem z zasilaniem lub czujnikami obrotów wału, immo nie ma możliwości zablokowania po uruchomieniu auta.
cZujnik tempratury do sprawdzenia
Jak zapala się i jeszcze jeździ to czujnik oleju.
Naprawić, pojechać z diagnozą i patrzeć, zapewne wina wiązki lub czujników. Do podpatrzenia czujnik obrotów wału, ciśnienie na listwie... Na temat tego silnika, jest tu naprawdę wystarczająco napisane.
Jeszcze nie wiem dlaczego wymieniałeś czujnik temperatury?
A jak myślisz? Iskra jest dopasowana do prędkości auta czy obrotów silnika?
podepnij sie pos kompa to cos pokaze. mozesz miec walniety czujnik temp.
gdzieś jest test tego sterownika, i po wysterowaniu jego pracy manualnie - przygasa oświetlenie wnętrza. Zobaczę czy po kilku takich wysterowaniach odpali lepiej. Obroty z czujnika wału przy odpalaniu też sprawdzę.
dzięki sprawdzę ten czujnik i dam odpowiedź czy to to
Po podłączeniu do kompa pokazuje błąd czujnika położenia wału.
koncze temat uszkodzony byl czujnik otwarcia przepustnicy
Mam problem z autem jak w temacie. Przepustnica "błysk" Adoptowana Clipem, Oringi pod kolektorm nowe. Dolot szczelny, sprawdzane kilka razy.Jak się nagrzeje do 80st to po przegazowaniu zostaje na wysokich obrotach. Błędów brak.Na zimnym jest ok. Przepustnice podstawiałem inną i to samo. Ręce opadają! Po zgaszeniu i odpaleniu ładnie trzyma 850 obr. Przepustnica...
Może to być dużo przyczyn trzeba przeprowadzić jakąś diagnostykę na początek proponóję jechać na kompa jeżeli nic nie pokaże to możliwe że jest problem z wtryskami lub czujnikiem wałka rozrządu lub coś takiego.
Mam problem z falującymi obrotami 900-1200 obrotów. Na komputerze wykazało błąd: P180B obwód czujnika pedału ścieżka 2. Czy ktoś się spotkał z takim problemem, jakie są ewentualne przyczyny i koszt naprawy?
Witam, posiadam lagune 2.0 v 8 z roku 1998 mój problem jest taki, iż pracuje tylko na trzech garach, czwarty tylko momentami sie załącza jest to odczuwalne do 2000 obrotów, powyżej tych obrotów problem nie znika, lecz jest mniej odczuwalny. Wymieniłem cewki, kable, świece, czujnik położenia wału, wtryski. Proszę o pomoc, radę.
wplyw na regulacje składu mieszanki ma sonda,czujnik przepustnicy,czujnik podćiśnienia kolektora,czujnik temperatury śilnika falujące obroty mogą wskazywać na fałszywe powietrze.Warto przejrzeć ins el.
Wracając do tematu laguny w liście stanów jest taki oto stan "14G Brak informacji o prędkości obrotowej silnika AKTYWNY" ktoś wie o co może chodzić. Immo zostało zdjęte, pompa działa, iskry nie ma bo sterownik nie czyta obrotów silnika mimo że czujnik sygnał podaje, mierzone oscyloskopem.
Cześć mam problem z czujnikiem temperatury silnika gdy jest zimny to samochód nie chce odpalić ale po kilku próbach odpala i ma 1200-1400 obrotów po chwili schodzą na 800 i już pięknie pracuje . Przełożyłem czujnik od starego silnika i odpala od pierwszego razu tylko że obroty nie spadają tak jakby cały czas chodził na ssaniu . Pytanie więc brzmi czy...
A czy ten potencjometr pedału gazu ma wpływ na szarpanie? czy tylko czujnik ciśnienia?
uszkodzony czujnik temp. silnika, typowe w ladze.
Powodem tego może byc uszkodzony czujnik temp silnika ma właśnie takie objawy .Sprawdź też silniczek krokowy
Sprawdź czujnik temperaturu może być padnięty i nie wyłączać "ssania"
Witam Miałem bardzo podobny problem tylko ze w Fordzie Mondeo MK3 z silnikiem 2.0 benzyna. Wymieniłem świece, przewody, cewkę, filtr paliwa. Silnik wkręcał się do max: 4000 obrotów. W moim przypadku pomogła wymiana czujnika MAP (bardzo prosta i stosunkowo tania naprawa ~40zł). Możliwe ze w Lagunie będzie podobnie.
Jeżeli miernik pokazuje że stycznik jest ok.(to znaczy zwiera i rozwiera, chociaż wystarczy zobaczyć czy są światła STOP) a mimo to nie ma reakcji to coś nie tak z elektryką, sprawdź wtyczkę i przewody. U mnie obroty spadają do 900 obr/min.
https://obrazki.elektroda.pl/8601525100_... https://obrazki.elektroda.pl/6253198800_... Po podłączeniu czujnika (ten odpięty na zdjęciu) silnik gaśnie na niskich obrotach i z wydechu zaczyna dymić czarny dym.
świece żarowe były zmieniane (grzeją ok), pasek rozrządu także, filter paliwa, akumulator, czujnik śledzenia obrotów wału wyczyszczony, alternator sprawdzony pod względem ładowania,
wymień obydwie cewki zapłonowe na nowe i będzie po problemie. możesz sprawdzić również, czy nie ma luzu na klapce przepustnicy oraz zmienić czujnik położenia przepustnicy
Mialem podobną sytuację. Okazal sie padniety czujnik temperatury silnika.
Trzy rzeczy do sprawdzenia, w kolejności występowania usterki -obwód czujnika podciśnienia -czujnik temperatury -położenia przepustnicy Góra pół godziny roboty a temat wlecze się tydzień.
Odłącz wtyczkę od czujnika klimatyzacji, znajduje się on na dolnym aluminiowym przewodzie który wchodzi do chłodnicy klimy. powinien być widoczny przez dolną kratkę w zderzaku po lewej stronie (strona kierowcy). Wszystko w porządku, ale czemu ma służyć odłączenie czujnika klimy?
dodam że na obrotomierzu nie było tego widać wskazówka dalej stała Sugerowałoby to problem z czujnikiem położenia wału lub jego wiązką.
Wymieniłem czujnik temperatury i wszystko wróciło do normy, pięknie pali i ma prawidłowe obroty. Dziękuję za pomoc. Temat do zamknięcia.
musisz mieć lampę stroboskopową a lepiej czujnik zegarowy do pompy.
Po moim zabiegu turbo pracuje inaczej!jest teraz wydajne,słychać i to bardzo wyraźnie ze od dolnych obrotów pracuje (ssyk pompowania)wczesniej tego nie było podejrzewam ze winny był czujnik ciśnienia doładowania ponieważ był zabrudzony olejem
Klon to rozumiem, a douczenie jak wygląda, co z immo w tym przypadku? U mnie jest problem ze jak auto jest zimne, odpalam, wchodzi na 1000 obrotów a po chwili przebiera, strzela w ssący i tak przez jakieś 5 sekund, po tym czasie się stabilizuje. Im zimniej tym gorzej, mocniej jest to odczuwalne. Sprawdziłem/wymieniłem już chyba wszystkie możliwe czujniki....
dzięki, już znalazłem przyczynę. Wymieniłem czujnik od kontrolek i jak narazie jest wszystko dobrze. Pozdrawiam
EGR i pozostałe czujniki dobre. EGR czyściłem jakieś 2000km temu, więc nie miał prawa się zabrudzić. Będę stawiał na przepływkę chyba że macie jeszcze jakieś pomysły.
jeżeli z czujnikiem podciśnienia zaczął sam silnik łapać wysokie obroty, to prawdopodobnie możesz mieć coś z pompą paliwową... jeżeli nić się nie dzieje, możesz trochę pojeździć, ale radziłbym pojechać do serwisu...
Mało tego coś zaczelo mi piszczec z prawej strony i nie jest to pasek a i auto jak jest zimne to nie warjuja obroty dopiero po 15 km
Witam.W przypadku elektronicznej przepustnicy bez linki jest sprawą normalną.Po nacisnięciu pedału gazu sygnał z czujnika pedału jest wysyłany do sterownika silnika nastepnie sterownik obliczając połorzenie przepustnicy steruję napięciem na silnik w przepustnicy otwierając ją w dane połorzenie zwiększając zarazem czas ftrysku benzyny.Niesądze aby szyszczenie...
Witam, mam problem, zmieniłem skrzynię i po wymianie działa wszystko git, prócz wolnych obrotów. :-( Została mi 1 jedna wtyczka szara na 2 piny, jest w wiązce z czujnikami ciśnienia, biała i brązowa wpięta i została ta jedna :-( i straciła wolne obroty, po odpaleniu gaśnie, muszę dać gazu żeby odpaliła, pomocy proszę. ;-(
Mam wrażenie, że możesz posiadać problem podciśnienia. Źle podłączone podciśnienia do mapsensora mogą wyrzucać przeróżne błędy sugerujące niepoprawną pracę przepustnicy, wtrysków, przelewania silnika (zbyt bogate odczyty lambda). Zaczął bym od sprawdzenia działania tego czujnika i jego szczelności podciśnienia.
Ten czujnik co jest na rurze to jest połamany, czyli ten gwint co wchodzi do rury jest oddzielnie niż czujnik i złapany dwoma opaskami żeby się trzymał rury, czyli może być to? Dodano po 2 Nie 20 tys obrotów tylko 2 tys moja pomyłka
może być za mała SEM wygenerowana przez czujnik, na zaciąg silnik ma wyższe obroty. Podepnij tester i sprawdź, czy jak kręcisz rozrusznikiem ECU widzi obroty wału.
Został przeczyszczony EGR, Sprawdzona turbawka ma minimalny luz na oście, podpięty pod clipa zrzut załączony powyżej i mechanik mówił że podpinał nowy czujnik i było to samo. Jak odpinam przepływkę to lala nie kopci tylko max do 2500 obrotów i nic więcej.
Na pewno nie jest to wina Immobilisera-gdyby nie czytał karty nie włączyłby zapłonu i nie kręcił rozrusznikiem. Jeśli faktycznie nie zapala się kontrolka wtrysku to jest to raczej wina zasilania(przekażnik wtrysku) -sprawdź czy po włożeniu karty załącza się pompa paliwa jeśli nie to na bank usterka przekaźnika. Jeśli zaś włącza się a mimo to nie zapala...
Powoli pomyśl co informuje komputer o zapotrzebowaniu na powietrze... Dokładniej , czujnik z kolektora dolotowego do sprawdzenia.... Dodano po 1 Pomyśl też o czujniku otwarcia przepustnicy... Sterownika się nie czepiaj, jest "okłamywany".
Wtrącę się przypadkiem. Ile przebiegu ma ten silnik? Regulacja zaworów jest hydrauliczna, bo jeżeli nie to prawdopodobnie konieczna jest ich regulacja. Dla ciekawości powiem, że w silniku F3R od Renault Laguna miałem identyczną sytuację. Wymieniono wszystko co możliwe: świece, czujniki, lambdę, reg. wolnych obrotów, czujnik podciśnienia, sprawdzono...
Podcisnienia dobrze. Po odpaleniu od razu podnosi sztange w gore, przy schodzeniu z obrotow opuszcza. Gaszak i hamules chodza dobrze, dziwi mnie, ze dmucha dosc dobrze, a nie robi cisnienia. Wiazka czujnika dobra, sam czujnik tez podkladany. Sproboje podkrecic sztange.
miałem podobne objawy a nawet takie same w swojej lagunie. powodem był uszkodzony czujnik temp. ten dla kompa.
Ogólnie nie ma tam nic co by było można źle złożyć, obudowę którą kupiłem, miała już zamontowany termostat i czujnik temperatury. Wystarczyło założyć uszczelkę i przykręcić. Jestem świadomy, że można kupić uszkodzony towar czyli termostat w tym przypadku lub czujnik temperatury, dziwi mnie tylko czemu auto szarpie przy 2 000 obrotów jak jadę a przy...
Witam wszystkich forumowiczów, Około tygodnia temu w moim samochodzie wskaźnik temperatury silnika przestał działać. Samochód poruszał się normalnie nie przegrzewał się do momentu gdy zaczął dziwnie działać gasł przy ruszaniu nie potrafił utrzymać wolnych obrotów uszkodzony okazał się termostat wymieniłem go razem z czujnikami temperatury jednak po...
Okazało sie ze był padniety czujnik przy pompie paliwowej. Juz wszystko jest ok samochód nie gaśnie równo pracuje mniej pali ale czasem jak chamuje obroty spadają 900 na 800 co to moze byc na kompie cos mi pokazało wcześniej bład czujnika hamulca czy może mieć to jakiś związek ???
Tak czujnik położenia wału ma takie samo zadanie jak czujnik halla, to znaczy odczytuję liczbę obrotów, tylko że w starszych autach z zapłonem w którym był aparat obrotowy czujnik halla był montowany właśnie w tym aparacie, a teraz gdzie wszystko jest sterowane komputerowo/elektronicznie stosują czujniki położenia wału i wałka. A sprawdziłeś tą iskrę...
Odkopuje temat. Napiszę co do tej pory wymieniłem i sprawdziłem. Wymieniony czujnik zmiennej pojemności Wymieniony opornik chłodnicy Sprawdzony presostat(wentylator się załącza na drugi bieg) Klimatyzacja sprawdzona pod kątem szczelności i czynnik uzupełniony. Problem wciąż związany z brakiem działania klimy na postoju ale w sumie podczas jazdy ponad...
Mam problem i nie wiem jak go rozgryź???? Usterka w moim samochodzie jest, zimny pali i jest ok!!! Po 10 minutowej pracy gaśnie i już są problemy czuć paliwem iskra jest Na forum piszą o czujniku temperatury a drugi to ruchu wałem ten od obrotu wałem jest dobry a od temperatury silnika nie wiem gdzie leży Proszę o fachowe wsparcie Pozdrawiam
na sprężarkach stosowane są tylko dwa rodzaje czujników tj.temperatury sprężarki i obrotów wału ,tak jeden jak i drugi jest dostępny tylko nie w serwisie podaj rok auta bo coś mi nie pasuje w katalogu nie ma żadnego czujnika na sprężarce ,bo wszystkie z grupy 2 mają tą samą sprężarke harison 68292 ,może chodzi o elektromagnes sprzęgła
Witam, stworzyłem kiedyś post apropo tego samego błędu, jednakże został naprawiony przez mechaników. Był to czujnik kolektora ssącego. Auto działało przez 500 km trasy, teraz po ponownym uruchomieniu, raz na jakiś czas, od jakiegoś czasu coraz częściej traci na mocy przy większych obrotach, a po rozgrzaniu auta zapala się ta sama kontrolka świec żarowych...
batr114 obroty silnika powinieneś słyszeć czy są ok czy nie. 65 obr na minutę to jest ja byś silnik kręcił korbą albo kluczem po wymianie rozrządu. Przy kręceniu rozrusznikiem powinno wychodzić ok 350 a nie 200. Jak silnik by kręcił tak wolno to ciśnienie paliwa by nie wzrosło. Tak więc zmierzam do tego ,że może być problem z czytaniem impulsu z wału,...
Odgrzeje kotleta :) ... u mnie ten sam tryb serwisowy Laguna 1,8 16V silnik F4P. Kody błędów po diagnostyce F4P - Diagnostyka - 1.8l Błąd DF129 Potencjometr przepustnicy, brak współbieżności sygnałów ścieżek / Stały F4P - Diagnostyka - 1.8l Błąd DF125 Obwód czujnika przesuwu 1 pedału; zwarcie do +12V / nieciągły Ktoś ma pomysł ? Przepustnica pomierzona...
Witam .mam pytanie kupiłem nowy czujnik mapa za 100 zł ale podczas montazu upadł mi na kostke brukową,i zastanawiam sie teraz czy ten czujnik bedzie poprawnie działał.podnosiłem maske samochodu trzymajac w reku ten czujnik i wylecial mi z torebeczki na kostke.częsciowo sie poprawiły obroty ale nie wiem czy cos dalej jest zepsute czy moze czujnik sie...
Powoli - schodzi na obroty czasem zatrzymuje się na 900, a czasem na 500 i nierówno pracuje po czym spada do zera albo wchodzi na 900, lub też odrazu jak schodzi to do samego zera - różnie się dzieje, najczęsciej schodzi bardzo nisko pyrnie kilka razy i zgaśnie. Ale tak żeby zgasł odrazu (żeby bardzo szybko obroty spadły) to się nie zdarza
Tak udało mi się rozwiązać problem. Te wszystkie sprawy mechaniczne które opisałem w pierwszym poście są ważne ale główną przyczyną był błąd czujnika położenia przepustnicy. A w zasadzie to dwa błędy bo jeszcze czujnik abs w prawym przednim kole ale nie jestem pewien czy ten wywierał jakiś dodatkowy wpływ (prędkość jest odczytywana przez ecu z czujników...
Witam,pacjent renault laguna 2,0 8v 2000r przebieg ok 120tyś po autostradach ,niemieckich ale z przyczepką podłodziową jazda emerycka .ale jak znam życie po dupie skrzynia dostała skrzynia Dp0 ,korek spustowy podwójna śróba,pod kompa nie podpinałem jeszcze ale objawy takie czy zimny czy ciepły bez różnicy ,włącza się tryb awaryjny jezeli ruszymy na...
To nie jest żadna sonda lambda. Pierwsze słyszę o sondzie lambdzie w dieslu. Sprawdziłem nr który podałeś i jest to czujnik ciśnienia doładowania. Sonda lambda umieszczona jest w układzie wydechowym a czujnik o którym piszesz jest w układzie dostarczenia powietrza do silnika pomiędzy turbo a kolektorem ssącym. Wskazania jego będą się zmieniały w zależności...
Dokładnie: po rozgrzaniu samochód zaczyna co chwilę przygasać, wchodzić na wyższe obroty ( tak jakby go zarzucało), aż w końcu zgaśnie. Cięzko po tym go uruchomić ( tak jakby był zalany), świece czarne, ale tak jak pisałem czujniki posprawdzane, ciśnienie paliwa jest, rozrząd ok. To samo i na gazie i na benzynie więc nie sądzę żeby to zasilanie. Dodano...
własnie jest mało takich silników patrząc na to po błądach sterownika p-0170 p-0301 p-0302 znaczy że skład mieszanki niewłaściwy jest tylko czujnik podciśnienia.Co ciekawe silnik nie zasysa od razu z pełną parą tylko jak osiagnie pewne obroty, jakbybyło coś z układem rozrządu
Oddaj auto komuś, kto to ogarnia. Czujnik mierzy ciśnienie atmosferyczne zaraz po włączeniu zapłonu, później czeka na doładowanie. Każde następne włączenie zapłonu to sprawdzenie ciś. atm. kolego przeczytałeś wątek od początku? jeżeli mierzy ciśnienie zaraz po włączeniu zapłonu to wytłumacz dlaczego w clipie ciśnienie atmosferyczne jest 970mbar a ciśnienie...
Hejka Powoli opadają mi już ręce i zaczyna brakować pomysłów, ale od początku: Auto jak w temacie,kupione ze stukami(luz na sworzniu korby),silnik zrobiony. Turbina miała być po regeneracji ale tylna lampa od wydechu całą czarna wiec nie wiem co wcześniej było nie tak. Objawy na chwilę obecną.Mówimy o postoju bo podczas jazdy ciężko osiągnąć 50km/h....
Witam, od kilku miesięcy borykam się z problemami w moim krążowniku szos, czyli Renault Laguna I 94, 2.0 8V z sekwencyjną instalacją gazową. W ostatnim czasie wymieniłem przepustnice, silniczek krokowy(nowy), kable, świece, kopułkę aparatu zapłonowego oraz jeden z czujników temperatury. Sprawdziłem także kompresje na poszczególnych garach i wyszło 10,8,8,10....
witam, mam tak samo. Auto po nabraniu obrotów zachowuje się jakby ktoś lejce ściągnął. Muł straszny. Wymieniłem na nowy zawór EGR, czujnik doładowania turbiny też. Nic nie pomogło. Oleju nie bierze, nie ma nigdzie nieszczelności. Wężyki szczelne. Wczoraj dałem turbinę do regeneracji, ciekawe czy to pomoże. Mechanik powiedział, że zajechana nie jest...
witam i jaktam wam wyszło z tą laguną 1,9dti mam taki sam problem i wymieniony czujnik na wale raz pali raz nie prąd na zawór idzie a niepali, (spostrzegłem ze obrotomierz pokazuje w czasie rozruchu od 4 do 5 tyś obr/min i na programie diagnostycznym pokazuje to samo MM) przewody od czujnika do ecu ok błędy sygnał z koła zamachowego i immo pozdrawiam...
Piszę w tym dziale, bo tak wydaje mi się, że mój problem leży po stronie elektroniki auta. Samochód: Renault Laguna 1.9 DCI 120 KM, 2001 rok, sterownik wtrysku: EDC15C3. Objawy: Samochód generalnie traci moc, trudno mu przekroczyć 3000 tys./obrotów na liczniku, na niskich obrotach raczej dobrze się zbiera, czasem moc odzyskuje, ale trudno określić z...
Witam. Panowie mam problem i proszę specjalistów o porady i podpowiedzi , gdyż już sam nie daję rady. Otóż mój samochód Laguna ii 2003 1,9dci 120km i nie ma mocy. Turbina wymieniona ok. 1000km temu , gdyż padła , odma wyczyszczona , czujnik podciśnienia reaguję i napięcie na 2 i 3 przewodzie na zapłonie 1,8950v po odpaleniu przy 2000 obrotów ok. 2,4v...
Dla twojego przypadku napisano nowe oprogramowanie sterownika wtrysku, eliminujące tą przypadłość. ( strzelam , bo były różne wersje oprogramowania używane w tych Lagunach i dopiero weryfikacji wersji oprogramowania, przy pomocy przyrządu diagnostycznego dałaby by pewność, ale wygląda to na ten przypadek). :D Zmianę oprogramowanie możesz zlecić teoretycznie...
laguna czujnik obrotów wolnych obrotów renault laguna falowanie obrotów renault laguna
drugi pilot samochodu mercedes lusterko prawa gramofon technics cicho
kosiarka parkside magazyn energii
Valeo A24041153212 – podłączenie zasilania i masy silniczka żaluzji chłodnicy Siłownik bramy dwuskrzydłowej Nice, FAAC, Beninca – który otwiera się pierwszy: P czy L?