Chodzi ci o czujnik położenia wału?
Pompka paliwa jest w zbiorniku, pod tylnym siedzeniem. W matizach czesto sie psul czujnik optyczny w aparacie zaplonowym, sprawdz czy wogole masz iskre, to bedzie najbardziej proste. Pozdr
rzeczywiście błąd1500 siedzi zawsze w matizie i trzeba to traktować jakby go wcale nie było a kontrolka przez niego nie będzie się wcale zapalać.Natomiast co do błędów czujnika optycznego proponuję zdjąć kopułkę i sprawdzić wnętrze bo można tam zobaczyć niezłe spustoszenie i być może trzeba będzie wymienić kopułkę i palec. Jeśli jest czysto powinno...
Najczęściej pada ten moduł w aparacie tylko wymiana na nowy rozwiąże problem braku iskry tylko to pada . Wiele razy matiza naprawiałem i zawsze tylko ten element wymieniałem i po sprawie . Tylko trochę boli okolo 500zł kosztuje
Tak możliwe,zajrzyj w kopułkę ,palec (w komplecie do ew. wymiany)przewód w/n cewka -kopułka często przecierany zaczepem linki gazu.Po zgaśnięciu sprawdź temperaturę cewki w/n.
Cześć! Szukam problemu w moim Matizie. Mam wysoką kopułke i też nie mam iskry. Gdzie są te kondensatory o których kolega wspominał. Najlepiej jakby mi ktoś na foto przedstałi bo ja taka złota rączka jestem ale nie znam się zbytnio na fachowych nazwach i niewiem np. gdzie jest czujnik optyczny itp.
koledzy, czy aby wyczyścić ten czujnik optyczny trzeba rozbierać na tyle, że potrzebne jest ponowne ustawianie zapłonu?
(at)piasek80 wydaję mi się że w moim matizie nie ma czujnika położenia wału, zastępuje go czujnik optyczny w aparacie zapłonowym? Pozdr
tak immo wporządku a pompa przy kręceniu rozrusznikiem włącza się prawidłowo jak nakazuje czujnik optyczny
Wtryski są trzy po jednym na cylinder , dziś wymrugałem z ciekawości błędy i poza 1500 jest jeszcze 0340 czujnik optyczny w aparacie wymieniłem jakiś miesiąc temu czy może być jakaś inna przyczyna tego błędu ?
jak można czujnik optyczny sprawdzić
Odczytaj błędy poprzez zwarcie pinów w złączu diagnostycznym. Prawdopodobnie do wymiany będzie czujnik optyczny - choroba matiza.
czym sie rozni 0320 od 0340 (wiem ze ten ma zwiazek z walkiem rozrzadu)? mi miga 0320 - jaka czesc jest zatem do wymiany - probuje znalezc: czujnik opt. predkosci obrotowej silnika, czujnik optyczny aparatu ale tez widzialem okreslenie czujnik opt. w aparacie
Witam.Mam prośbę aby ktoś mi wytłumaczył i wskazał gdzie znajduje się czujnik optyczny i jak wygląda.Rozkręciłem cały aparat zapłonowy,ale oprócz elementu ze szczeliną , tarczą z otworami i palcem niczego nie znalazłem.Problem jest w tym,że zimny silnik zapala ale jak już jest ciepły to muszę kilka razy kręcić go rozrusznikiem.Kontrolka "check" normalnie...
Przyczyną był uszkodzony czujnik optyczny DAC najwidoczniej zakupiony prze zemnie szybciej czujnik optyczny posiadał wadę jakąś. Pozdrawiam i zakończam temat
Zimny silnik nie odpala ani na benzynie ani na LPG. Gazownik po testach stwierdził że z gazem wszystko OK. Wymienione przewody, świece, kopułka i wtryskiwacze ( jeden był nieszczelny ), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i silnik krokowy. Czujnik CTS ( tempertura w bloku ) wydaje sie OK, na zimno ma ok 5 kohm. Iskra jest. Aparat zapłonowy...
Za taką poradę powinienem dawać bany. Zajmij się czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym, bądź nieszczelnością po stronie ssącej. Za co ten ban niby? => Jerzy Problemy z wolnymi obrotami w Matizie to najczęściej brudny/ubity silnik krokowy, EGR (jeśli nie zaślepiony) albo (co najgorsze) optyczny czujnik położenia wału. Niestety objawy mocno wskazują...
Częsta usterka w Matizach. Podłącz oscyloskop pod sygnały z aparatu (wychodzą dwa) w momencie gdy nie pali i będziesz wiedział. Czujnik optyczny na cztery piny: plus po stacyjce, masę i dwa sygnały,z których jeden wygląda jak typowy sygnał z czujnika położenia wału a drugi to jeden prostokąt na jeden obrót wałka rozrządu.
Wnioskuję,że chodzi o matiza z rozdzielaczem zapłonu.Jeśli to problem z zapalaniem,to matiz ma coś takiego jak czujnik optyczny w rozdzielaczu i jego jako pierwszego bym stawiał jako możliwą usterkę.Oczywiście przed wymianą należałoby to potwierdzić skanerem.Błędy 0320 oraz 0340 to błędy optyki w tym autku.
Tak jak kolega wyzej powiedział czujnika położenia wału tutaj nie ma . Jest czujnik optyczny w aparacie. Aparat jest cały nowy i tak jak wczesniej nie ma żadnej poprawy. Napięcie na cewce po kluczyku jest cały czas +12, jednak komputer nie podaje impulsów. To samo jest na wtryskiwaczu
wałek się kręci, trzymam czujnik optyczny w dłoni i jak pokręcę tarczką to iskra przeskakuje, a jak czujnik jest przykręcony razem z aparatem zapłonowym, i jak zakręcę rozrusznikiem to iskra jest tylko 1 raz i wtryski te raz cykną i koniec
Witam Usterka wskazuje na uszkodzony czujnik optyczny w aparacie zapłonowym.Nie musisz wymieniać całego aparatu wystarczy ten czujnik wymienić będzie znacznie taniej.Na Allegro są oferowane nowe z roczną gwarancją w przystępnej cenie.Tylko uwaga! są dwa rodzaje aparatów zapłonowych i mają inne te czujniki zanim kupisz sprawdź jaki masz. Pozdrawiam
jakiś czas temu też walczyłem z takim problemem, zimny chodził dobrze, ciepły stopniowo wywalał jeden cylinder aż w końcu gasł... na zimnym jeden błąd 1500, na ciepłym dwa - 1500 i 0340... wymieniłem wspomniany czujnik optyczny i auto jeździ. Pozdrawiam
Witam mam taki problem że padł mi czujnik optyczny w aparacie DAC więc kupiłem nowy ale MANDO kiedy chciałem założyć nowy aparat okazało się że nie dochodzi do końca natrafiam na rowki czuię że wszedł ale zostaje mała szczelina więc co teraz zrobić czy są jakieś uszczelki albo czy można dorobić samemu ale czy to mogło by tak być założone?
Witam.Za poradą wymieniłem czujnik optyczny w aparacie zapłonowym i problem z zapalaniem ciepłego silnika pozostał.Prawdopodobnie nie potrzebnie wydałem 380 zł.Proszę o poradę,gdzie tkwi przyczyna tej niesprawności.
hola hola, matiz to najwredniejszy samochód chyba jaki znam, pracowałem w daewoo przez 5 lat i natrafiłem na przypadek dosyć ciekawy: gość sam w domu ładował akumulator pod prostownikiem przez jakieś 3-5h po czym samochód już nie chciał zapalić-padł immo i ECU-2000zl, innym razem po wymianie akumulatora, trzeba było wymienić immo i czujnik optyczny...
Tak na pierwszy rzut oka wygląda to na optyczny czujnik położenia wałka rozrządu. Na początek warto rozebrać aparat zapłonowy i porządnie go przedmuchać. Czujnik jest "pod palcem". Palec trzeba wyjąć, zdemontować plastikową osłonę, potem metalowy dekielek. Porządnie tam przedmuchaj i wszystko oczyść. Czastem wystarczy czyszczenie - czasem czujnik trzeba...
witam miałem nie dawno podobny problem tylko że matiz mojego klienta na biegu jałowym wchodził na wysokie obroty 2000 obr/min. szukałem tej przyczyny zaczynając od przepustnicy poprzez silnik krokowy i jak sie okazało wine miał czujnik optyczny w aparacie zapłonowym i po wymianie całego aparatu wszystko wróciło do normy. oryginalne aparaty zapłonowe...
Witam jak w temacie problem dotyczy wymiany wadliwego aparatu DAC na Mando . Matizka mam od dwóch lat czujnik optyczny zmieniałem już dwa razy . Za pierwszym razem zakupiłem używaną część . Padła po pół roku użytkowania . Kolejny był nowy oryginalny <made in korea> . Używka kosztowała 80 PLN nowa część 170 . Po roku ta nówka tez wyzionęła ducha...
pewnie masz uszkodzony czujnik optyczny. Najbardziej typowa usterka w Matizie
A więc tak, to się nie dzieje na wolnych obrotach, tylko gdy auto jest na biegu jałowym a dodam mu gazu tak na 3000tys obrotów to zaczyna silnikiem szarpać, tak samo jest jak jade na ulicy, zaczyna nim szarpać.. nie mam zielonego pojęcia co to jest...czy może to być wina filtra paliwa któtrego jeszcze nie wymieniłem ? auto jest z 99r., jest też jakaś...
Jeśli akumulator kręci to przyczyn może być wiele. Począwszy od blokady immobilisera, brak iskry spowodowane jakąś usterką elektryczną itp... a także usterki mechaniczne typu brak podawania paliwa (pompka, wtrysk itp...).
Schemat połączenia czujnika jeśli by Cię ratowało.
Sporo czarów koledzy powymyślali - w Tico nie ma czujnika optycznego jak w matizie. Próżno też szukać czegokolwiek testerem bo ten pojazd nie ma sterownika silnika ani żadnego innego, więc i czujnika położenia wału korbowego. trzeba szukać w ukł. zapłonowym, przewody zapłonowe, kopułka, palec rozdzielacza, kabelki, moduł zapłonowy a także stacyjkę itp....
A pompy nie słychać jak kluczyk przekręcasz w stacyjce? Jakby coś z pompą to nie tylko przy odpalaniu by się coś działo ale w trakcie jazdy też typu słaba moc nierówna praca. Można błędy odczytać błyskowo w matizie.Podejrzewam coś z czujnikiem optycznym w aparacie zapłonowym
Gaz sekwencja czy mieszalnik? Jak ci zgasnie to wyciąg wtryski i zobacz czy tryskają. 2 sruby 13mm do wykręcenia i wyciągnięcie listwy wtryskowej. Dodano po 6 W czasie kiedy nie odpala iskra jest na każdym z cylindrów i testowałem też lampą stroboskopową czy zapłon jest w dobrym momencie (jest dokładnie na 10 stopni). Instalację LPG odłączyłem całkowicie...
Z doświadczenia również wiem, że jak "padnie" czujnik halla, to na amen i nie jest to zależne od temperatury. W matizach nigdy nie było i nie ma żadnych czujników hall , za to ostrzeżenia wciąż są na forum za łamanie regulaminu i pisanie wprowadzające w błąd. W matizie jest czujnik optyczny. Te same rozwiązanie stosuje się w fordach, mazdach i hondach....
A mi się wydaje, że coś nie tak z czujnikiem optycznym zapłonu. Trzeba podłączyć pod oscyloskop i sprawdzić. Najlepiej podmienić cały aparat zapłonowy, wtedy będzie jasno.
mam to samo ,zwłaszcza podkreśla sie na LPG (to paliwo wyciaga na jaw wszystkie niedomagania),zaniedługo idę do elektryka-diagnosty w sprawie sprawdzenia zaplonu,a dokładnie aparatu,bo to tam prawdopodobnie jest problemik-musi to być gość starej daty ,pamietający jeszcze takie standardowe układy zaplonowe,bo nowe spece powiedzą (tak jak w serwisie)-wymienić...
Autko jak w temacie z 99 roku. Nie pali na 3 cylinder. Iskra jest, ciśnienie też, paliwo chyba też dochodzi bo świeca jest troche mokra, podciśnienia posprawdzane, rozrząd sprawdzony tak samo jak zawory. Po zczytaniu błędów wychodzą dwa: klima(której oczywiście nie ma) i 0110 -MAT(nie mam pojęcia co to jest ). Czy to czujnik optyczny? Jeśli ktoś ma...
Witam W aparacie zapłonowym jest optyczny układ, który odpowiada za pojawienie się iskry w odpowiednim momencie i często to ustrojstwo nawala w tych samochodach.Wymiana całego aparatu zapłonowego powinna rozwiązać problem i ma sens bo jest on niewiele droższy od samego czujnika optycznego i kpl.aparat ma gwarancje.Po wymianie napisz jaki efekt. Pozdrawiam
Witam. mam problem z matizem. wczoraj gdy jechałem tym samochodem nagle zgasł i nie dało się go uruchomić. jest iskra, paliwo również jest podawane,wyczyszczono moduł optyczny, kopułka wraz z palcem w dobrym stanie. co może być przyczyna bo ręce mi już opadają.. po odczycie błędów wykryto tylko 1500 czyli czujnik temperatury z klimatyzacji..
Sprawdziłem w moim Matizie wszystko i okazało się że po odłączeniu zasilania od czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym świeci się czek a auto odpala bez problemu i silnik pracuje tyle, że na lekko podwyższonych obrotach. Podłacze kostkę i problem wraca. Wnioskuję, że nie jest to czyjnik optyczny w aparacie. Czy ktoś miał podobny przypadek?? Ten czyjnik...
Czujnik wałka jest w aparacie, na jednej podstawce co czujnik GMP, oba optyczne. Jak padł to zawsze był błąd P0340 i silnik nie zapalał wcale. Jak ostygł to palił ...
na biegu jałowym pracuje dobrze gaśnie jak już jedzie. To raczej nie kopółka ani palec, choć warto ją wymienić - bo koszty są nie wielkie. Musisz tylko zobaczyć jakiego typu masz aparat - Mando czy DAC. Jeżeli samochód gaśnie Ci podczas jazdy - to raczej wskazuje na awarię czyjnika optycznego w aparacie zapłonowym. Dość powszechny przypadek w Matizach....
Wiem że wracam do tematu z przed wielu lat, ale może komuś się przyda. U mnie problemem był wadliwie wykonany wałek rozrządu. Na końcu wałka jest nacięcie wykonane mimośrodowo dla sprzężenia z czujnikiem optycznym położenia wału oraz aparatem zapłonowym. Owe nacięcie było wykonane w niewłaściwym miejscu. Zaspawałem elektrodą do żeliwa błędnie wykonane...
Witam. Najpierw z czytaj kody usterek (jest to bardzo proste), wyczyść zaworek zwrotny ,czujnik położenia przepustnicy i zawór krokowy. Aparat zapłonowy wymieniałeś cały wraz z modułem optycznym , czy tylko kopułka i palec ? .Pomierz napięcia przy map sensorze. Po stos wiedzy o tej żabce zapraszam na http://daewooforum.pl/ .
Objawy są następujące: samochód odpala bez zarzutu następnie w nieregularnych odstępach czasu (2-30minut) gaśnie na wolnych obrotach po czym daje się bez problemu ponownie uruchomić. Gdy samochód jest rozgrzany dodanie gazu ponad połowę skutkuje zadławieniem, często strzałem w dolot oraz bardzo niechętnym zwiększaniem obrotów. Zostały wymienione elementy...
Witam !!! Mam taki problem już zgupiałem sam i proszę o wspomożenie wiedzą. Mam matiza auto nie paliło brak iskry raz zapalił i już nie chciał. Więc została wymieniona kopułka, palec, cewka, w końcu i modół optyczny w końcu pojawiła się iskra ale auto i tak nie chiało odpalić tak jakby iskra nie była w odpowiednim czasie. Zmieniłem kolejność przewodów...
Witam, Posiadam matiza w którym potrzebuje wpiąć się w układ sterowania zapłonem który znajduje się wewnątrz ECU, jest to układ S102976 i wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/8599182800_1... wiem tylko że cewka wyzwalana (podłączona jest) do środkowego pinu tylko że po jednej i po drugiej stronie jest jeszcze po 3 piny i nie wiem...
matiz czujnik optyczny optyczny matiz moduł optyczny matiz
pikanie radia citroen upływ akumulatora cyfrowy kamera
bateria macallister baofeng częstotliwości policji
Dekoder DVB-T nie zapisuje kanałów - przyczyny i rozwiązania Pompa wody do kotła Junkers Cerapur Midi ZWB24-1Ar