Tam masz elektronicznie sterowany termostat, tak ma być. Podejrzewam że termostat już trochę puszcza że starości. Te silniki mają temperature pracy do 105 stopni. A czujnik wymień. Spusc ciśnienie z układu chłodzenia, zakrec z powrotem korek i jak go wyjmiesz to mało co się wyleje. Dodano po 2 Witam. podczas postoju temp dochodzi do 90 stopni Ok. (...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Jako że VC ma problem z tym czujnikiem ,w szczególności jak przyjdzie zima chciałbym się dowiedzieć który czujnik wybrać. Czy wybrać jakiś dobry zamiennik czy jednak postawić na orginalny GM. Prosze o porady Dodam że samochód ma problem z porannym odpalaniem poniżej 6 stopni (straszliwię kręci -długo zajmuje jej odpalenie ).
kolego udalo ci sie oszukac ten czujnik bo mam ten sam problem
Sam czujnik jak widać na zdjęciu to zwykły kontaktron a w pływaku jest magnes, czujnik nie jest bezpośrednio we wnętrzu zbiornika tylko w tulejce po której porusza się pływak.
witam nie jestem pewien ale do tej kontrolki jest miedzy innymi podpięty czujnik poziomu płynu hamulcowego
Poziom płynu jest ? czujnik temperatury trzeba też sprawdzić.
Płynu nie brakuje, temperatura normalna (jak to w oplu) a po wyłączeniu kluczyka wentylator czasami pracuje nawet do 10 minut. Zaczyna mnie to już wkurzać, bo nieraz przejadę 1km, zrobię szybkie zakupy i gdy wracam wentylator chłodnicy nadal pracuje:| Czy może to być uszkodzony czujnik temperatury płynu w chłodnicy? Za pomoc dziękuję.
Witam. Problem jak w temacie. Co przyjdzie trochę mrozu to komputer wyrzuca mi błąd czujnika płynu chłodzącego p0115 w mojej vectrze 3.2B. Oczywiście od razu odpala wtedy wentylatory na pełną moc. Co ciekawe z frozen frame odczytalem ze dzieje sie to dopiero gdy silnik osiag a 45stC, nie od razu przy odpaleniu, a 45st to temperatura graniczna uruchomienia...
Witam. Czujnik temp. płynu chłodniczego ?
także koledzy winowajcą był czujnik temperatury płynu chłodzącego - ( czujnik gdy ma wade przy niskich temperaturach daje infortmacje że jest ciepło wten świece grzeją jakby było lato- dodatnie temeratury. ) po odłaczeniu wtyczki od czujnika komputer dostaje natychmiastową informacje o mrozie i daję wiekszą temperature na świece. dokonałem próby po...
https://obrazki.elektroda.pl/1918450000_... Poszedłem niedawno do auta, zbiornik pusty, odpaliłem i dałem na 2 tys obrotów, przydał się monopod od statywu aby trzymać gaz :) obserwowałem temp przez szybę w menu ukrytym i patrzyłem na wentylator, przy około 85st wąż od termostatu zrobił się ciepły więc chyba on dobrze działa, w miare...
Czujnik temperatury płynu - wpięty w B3 ECU Prędkościomierz - wpięty w pin 7 ABS Obrotościomierz - wpięty w 88 pin ECU (nie tylku tu) Stan paliwa - bezpośrednio z czujnika w zbiorniku. A na marginesie - czemu nie ma odczytu stanu paliwa. Przecież jest to układ poza elektroniką. Czyżby brak masy, zasilania czy przerwa w obwodzie? No ew. uwalony wskaznik...
Pojawia sie komunikat o niewłaściwym poziomie płynu wspomagania :* - dokładnie, usterka czujnika też jest zapisana w sterowniku wspomagania, czujnik jest na 100% - pytam ponownie czy to kontaktron czy coś innego bo po zmostkowaniu komunikat z wyświetlacza znika ale usterka czujnika się nie kasuje.
wymienione - czujnik temp płynu - czujnik położenia wału - termostat - silniczek krokowy
Czujnik temperatury płynu jest za to odpowiedzialny.
Witam, dziś na stacji diagnostycznej wymieniłem zbiorniczek i płyn, okazało się że wentylator mi się nie załącza (na krótko śmiga) kiedy osiągnie odpowiednią temperaturę. Czy to może być czujnik w chłodniczy czy coś innego ? Raczej to było przyczyną że wtedy mi płyn wywaliło, ale teraz jeżdżę cały czas, płynu nie ubywa i jest ok ale w większym korku...
Nie trzeba spuszczać całego płynu tylko złapać do miski a potem wlać s powrotem przez drobną szmatkę. Silnik musi być zimny. Poza tym jak kupisz czujnik wentylatora to porównasz go ze swoimi i zgadniesz który.
Tak miałem w Vectra B dth tak jak piszesz czujniki były niedaleko siebie a to jest zafira 2002r dth angol po przekładce i znalazłem tylko jeden czujnik dwu pinowy tj. płynu chłodzącego chyb zęby był gdzieś od dołu co mi się wydaje dziwne no bo motory to już są chyba jednakowe
Witam, komunikat ten oznacza niski stan płynu chłodzącego. Jeśli płyn jest i nie ubywa, to w 99% uszkodzony jest czujnik w zbiorniczku wyrównawczym. W komputerze pokładowym przyczyną zaniku znaków jest częściowy brak styku między taśmą a wyświetlaczem. Ja to naprawiam przeciągając gorącą lutownicą z cienkim grotem w miejscu styku. Uprzednio przykładam...
Kiedyś miałem coś podobnego,ale w oplu Vectra 2.0 i tam winowajcą był czujnik temperatury płynu chlodniczego na komputer. Możliwe, że masz podobnie.
-40 ? jesli to samo błąd pokarze normalny tester, czujnik do wymiany.
Witam, posiadam dokładnie taki sam problem jak autor tematu... moje auto to vectra a GT z klimą, silnik c20ne, rok 1995. Otóż dokładnie w chwili załżczenia wentylatora zaczyna wywalać płyn, dodam że zostały wymienione: - termostat - załącza się przy 93 st - czujnik załaczajacy wentylator - przy 97 st ...no i uszczelka pod głowicą :cry: , i dalej to...
Nie moja dziedzina ale to nie jest tak że po włączeniu zapłonu kontrolki się palą żeby pokazać nam że działają (test świecenia żarówek:-) ), a po odpaleniu gasną. Może żeby się zapaliła lampka poziom musi być jeszcze mniejszy. Nie wiem jak to jest w oplu rozwiązane ale jeśli masz czujnik w korku to po prostu wykręć korek żeby pływak opadł do końca,...
Kolego w pierwszej kolejności sprawdz czujnik temp. płynu , i dokładniej opisz co się dzieje.
Masz czujnik poziomu płynu w zbiorniczku? Może go ubyło.
Problem rozwiązany . Uszkodzony był czujnik temperatury płynu podający informację do komputera . Po wymianie autko pali normalnie .
sprawdz jeszcze czujnik cisnienia klimy on rozlacza kompresor gdy jest zbyt niskie lub zbyt wysokie cisnienie w ukladzie
Najlepiej naprawić auto.Podejrzewam że producent nie przewidział ani jednego ani drugiego "specyfika".Równie dobrze można zapytać czy lepiej jeździć bez oleju czy bez płynu chłodzącego po autostradzie. Może czujnik temperatury...A może inne rzeczy.Diagnoza jakaś?
Jeśli masz możliwość podpięcia kompa to sprawdż jak zachowuje się czujnik temperatury płynu podczas pracy.U mnie też kiedyś był problem z wolnumi obrotami.Jak obroty falowały to nie zapalał sie check.Na komputerze natomiast temperatura płynu zmieniała się od -15 do 85 stopni.Wymieniłem czujnik i problem zniknął.
Jak odkręcisz korek to płyn będzie uciekał zanim się zagotuje, ma większą rozszerzalność cieplną od wody. Sprawdź zaworek w korku i go zakręć. Wentylator powinien się włączać dopiero przy ok 95 stopniach. Jeżeli masz nalane tyle płynu ile trzeba to przynajmniej do 100 stopni nie powinieneś się martwić o nadmierny wzrost ciśnienia, nawet przy zepsutym...
Czujnik temperatury płynu chłodzącego -usterka obwodu prądowego p0115.Poszukaj przerwy w przewodach ewentualnie zwarcia,wymień czujnik na nowy,sprawdź bezpieczniki. Dodano po 14 Sorki nie doczytałem że wymieniłeś czujnik, według schematu czujnik jest podłączony do sterownika a sterownik daje dane do deski.
To wychodzi, że za bardzo się grzeje podczas jazdy, tylko czemu? Co może być przyczyną? Może niedrożna chłodnica? Termostat trzeba odrzucić bo nowy, korek i czujnik temperatury też, bo ze 2 lata mają. Pompę też bym odrzucił, bo woda krąży w małym obiegu ciągłym strumieniem widać w zbiorniczku jak leci. Chłodnica może nie drożna i za wolno albo za mało...
Witam, kupiłem przywiezioną ze Szwecji Vectrę C z silnikiem 2.0 Turbo benzyna. Autko generalnie jest zadbane i ma potwierdzony przebieg 176 Tkm. Mam z nim jeden problem, którego pomimo wizyty już w kilku warsztatach nie udało się zdiagnozować. Przy odpalaniu po całej nocy kręci trochę dłużej i mocno buja silnikiem. Musi upłynąć chwila zanim dojdzie...
kontrolka od hamulcy powinna wyglądać mniej więcej tak (O) i palić się na czerwono a nie na żółto :P Klocki to tylko jeden z obiawów uruchomienia się kontrolki. Moze: mało płynu w układzie problem z ABS czujnik hamulca ręcznego. (może masz ręczny zaciągnięty na 1 ząbek?)
witam przepływomierze zakładaliśmy już 3 dzieje sie to tak samo przy zimnym jak i ciepłym silniku wszystkie te elementy sprawdziłem już wcześniej i wymieniłem co potrzeba bez rezultatu teraz mam pytanie czy przy uszkodzonej uszczelce pod głowica moze sie tak zdarzyć? doświadczony stary mechanik mówił mi ze spotkał sie już z czymś takim ze przy czujniku...
Hej, Mam taki problem, zmieniłem wiązkę złącza X2(odpowiada za oświetlenie auta, czujnik poziomu płynu hamulcowego, obsługę ABS+TC, czujniki zużycia klocków itd) w Opel Vectra B 2.5 99r. z komputerem prawdopodobnie jest to Motronic 2.8 w mojej wersji komputera posiadałem pompę powietrza wtórnego, która po swapie nie była zamontowana. Zmieniłem wiązkę...
Nie jest aż tak tragicznie (z wyjęciem chłodnicy wody). Przed wyjęciem jej dla pewności jeszcze raz dobrze odpowietrz układ chłodzenia (przy włączonym ogrzewaniu) . Gdy termostat puści płyn na duży obieg (chłodnicę) - poluźnij czujnik temperatury (na obudowie termostatu) do czasu aż zacznie pojawiać się płyn. Odczekaj chwilę i ponów opisaną czynność...
Nie zgodzę się z ostatnią odpowiedzią. Czujnik temperatury płynu w bloku silnika (po stronie kierowcy) nie ma żadnego związku z załączaniem się wentylatorów. Ten czujnik czy termistor w obudowie (jak sobie go tam nazwiemy) podaje TYLKO informację o temperaturze do komputera (informacyjnie). Tak więc mamy w VB co najmniej 3 czujniki: - 2 w bloku silnika...
sprawdz wszystkie czujniki temperatury moze byc ktorys uszkodzony bodajze jest cztery czujniki temperatury płynu chłodzacego czujnik temperatury oleju czyjnik temperatury zewnetrznej i przy chłodnicy moze ktorys wysyła zły sygnał na koputer i podaje zła mieszanke paliwa jak nie chcesz kupowac czujnikow to pozostało ci sprawdzeni dokładne techem 2 temperatury
Mam następujący problem: Kiedy jadę samochodem to temperatura nie rośnie nie przekracza 90 C ale kiedy wjeżdżam w miasto i stanę w korku podnosi mi się temperatura na max i oczywiście mi się gotuje, i nadal się grzeje przy włączonym wentylatorze wolniej ale jednak. wentylator działa sprawdzałem, termostat działa oraz czujnik temperatury i przy chłodnicy,...
miałem podobną usterke w oplu kadecie gsi 2.0 8v też miałem problemy z obrotami na ciepłym silniku a na zimnym chodził idealnie ,ale od czsu do czsu świeciła mi kontrolka nieprawidłowej pracy silnika,komputer wyświetlił błąd że coś nie tak z czujnikem temperatury płynu chłodzącego,wymieniłem ten czujnik ale nie pomogło,ople mają jedną wade mają kiepską...
Witam, vectra c 2.2dti 2003r vc 2.2 dti 2003r Od jakiegoś czasu samochód nie chciał palić na ciepłym silniku. Po 2 tygodniowym postoju samochód bardzo ciężko pali na zimnym i ciepłym wogóle. Po odpaleniu szarpie silnikiem tak jakby na trzy gary chodził. Przy próbie ruszenia i przejechaniu 50m kopci (nie strasznie) na siwo. Obroty pompy na biegu jałowym...
Witam, posiadam samochodzik: Opel Vectra A z silnikiem 2.0 Benzyna. Mam problem ze znalezieniem rezystora / opornika do wentylatora chłodnicy, chodzi tylko bieg 2 i załącza się przy około 100°C . Czujnik płynu chłodzącego jest sprawny, po wyjęciu wtyczki zrobiłem zworkę na 1 i 2 bieg i chodzi tylko 2. Na wentylatorze chłodnicy nie ma zamontowanego rezystora,...
13 to brak sygnału z sondy lambda. Sprawdz czy sonda jest podłączona i czy nie wyrwał sie któryś przewód. Sonda jest wkręcona w wydech przed katalizatorem ma 3 przewody 1 czrny i 2 białe. Najprościej podłącz miernik do czarnego zapal silnik i obserwuj czy zmiena się napięcie powinno wynosić od 0V do 1V. Jeżeli napięcie się nie zmienia masz sondę do...
Ja kiedyś miałem w swojej taki przypadek. U mnie winny był czujnik temperatury umiejscowiony w kolektorze dolotowym. Z tego co pamiętam odpowiadał on za włączenie urządzenia rozruchowego, czyli coś jak ssania w starszych modelach. Kiedy padł elektronika silnika traktowała to tak, że silnik jest ciepły, wtrysk był inaczej dawkowany i nie odpalał. Jak...
Witam. Pisze kolejny post na kolejnym forum ponieważ nie mam już siły do mechaników i serwisów.] mam problem z moja Vectra 1998rok 20 dti a mianowicie muszę strasznie długo kręcić zęby zapaliła. Wygląda jak by się zapowietrzała ale przelewy mam wymienione i sprawdzona szczelność układu jest ok wymieniłem tez świece i czujnik temperatury płynu podający...
powinieneś mieć 2 bezpieczniki gazowe jeśli po zapaleniu auta nie świeci sie nic albo nie reaguje na naciskanie przycisku i nic nie zacznie świecić to raczej one no chyba że masowy przewód odpadł , ale jak reaguje to nie bezpieczniki wtedy możesz mieć np urwany przewód od impulsów lub wysunięty czujnik temp A po za tym co to za gaz? jaka firma ? itd...
To pływak czujnika poziomu płynu chłodzącego.
Wtyczka do wersji z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego. Instalacja jest przygotowana pod pełne wyposażenie. Pobór prądu sprawdź miernikiem. Lub akumulator zakończył żywot.
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
POdejrzewał bym pompe paliwe , cewkę zapłonową i czujnik temperatury płynu. Oraz zużyty silnik.
Witam! Moj problem polega na tym ze moja vectra niema w ogóle mocy, strzela w dolot, ubywa mi płyn chłodniczy, bagnet od poziomu oleju ma zapach benzyny. Błędy jakie mi wyskoczyły to problem z przepływomierzem i czujnikiem paska rozrządu.
Z czytaj błędy, może być uszkodzony któryś z czujników wału korbowego walka rozrządu. Płynu ile dodałeś?
Sprawdź połączenia czujników temperatury płynu chłodniczego jak i powietrza bądź przepływki (w zależności co występuje). W Vectrze B miałem podobne objawy spowodowane właśnie złym kontaktem przy czujniku płynu chłodniczego przez co komputer źle dobierał dawki.
Dziękuję wszystkim za "pomoc", przyczyną dziwnego zachowania był pęknięty pierścień od czujnika ABS-u, wycieku płynu puki co nie zlokalizowałem. Zamykam.
witam proszę o radę na czujniku temperatury występuje napięcie 8.7v powinno być około 5 wolt. Czyżby padł sterownik, dziwne bo silnik normalnie pracuje. Spotkał się ktoś z takim problemem? Nieprawidłowo wskazuje wskaźnik temperatury płynu. Zaniża proszę o pomoc.
Check raczej odpowiada za błędy układu sterowania silnikiem i poważnymi systemami, przy braku płynu spryskiwaczy raczej nie powinien świecić. Zauważ, że podane przez Ciebie gniazda bezpieczników w większości nie mają styków w środku (oprócz 32 i 33), więc nie było tam firmowo bezpiecznika, albo ktoś nieźle grzebał. Dodano po 4 Myślę, że może być problem...
kontrolki ładowania i czujnika płynu hamulcowego zapalają sie razem bo tak sa ze sobą połączone
sprawdz poprostu czujnik wentylatora w chlodnicy. moze padl:)
Nic nie spuszczaj - czujnik wymieniaj na zimnym silniku, wyleci ci najwyżej naparstek.Ten czujnik ma styczność z płynem jak by ktoś się pytał. Pozdrawiam.
kolega Elektrit ma 100% racji. Informacje typu: niski stan oleju, płynu do spryskiwaczy, przepalona żarówka itd. wyświetlane są tylko na wyświetlaczu komputera i nigdzie nie są zapisywane.
Witam Problem jest tego typu , że ubywa płyn w zbiorniczku wyrównawczym do zera, pod autem widać jak kapie mi na ziemie płyn, ściągnąłem osłonę rozrządu i szukam szukam i pod spodem auta również i dostrzegłem ze ścieka mi płyn po bloku silnika ale skąd... widać zbytnio nie było. Nie dało mi to spokoju i zerknąłem jeszcze raz od strony rozrządu i dostrzegłem...
ale to raczej nie powinno mu przeszkadzać z tego co się orientuje przełącza się przy 40 stopniach a sterownik odczytuje temperaturę cieczy nie z parownika a z czujnika na silniku, a sam parownik nie odda dużo ciepła z płynu na zewnątrz
A w jaki sposób może go teraz nie dogrzewać skoro wcześniej normalnie go dogrzewało? płyn jest w stanie i parownik jest dobrze zamontowany..
Dodatkowa pompa wody służy do ogrzewania kabiny pasażerów w czasie postoju, tłoczy ciepły płyn do nagrzewnic jak silnik już nie pracuje, np. w czasie postoju i czekania na kogoś można ogrzać kabine jeszcze przez kilka minut dopuki płyn nie ostygnie.
Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę...
piotrst08 napisał: a w jaki sposob mam to sprawdzic, tzn czy MID czy TID? Jak masz dźwignię z prawej strony kierownicy do obsługi wycieraczek z przyciskami obsługującymi komputer pokładowy to nie rozumiem Twojego pytania. Wymiana wyświetlacza TID na MID tutaj nic nie pomoże, gdyz potrzebne sa jeszcze czujniki np. poziomu oleju, ilosci płynu w zbiorniczku...
pierwsze moje odczucie też padło na pompe, płynu prawie 0,5l dolałem klocki trw niestety bez czujników, na zgaszonym silniku pedał w miare twardy jak się pare razy ruszy ale po odpaleniu juz w podłoge leci w czasie jazdy nie daje nic pompowanie pod koncem łapie
Napewno pęknięty przewód przy servie. Wspomaganie chamulca tam dochodzi taki sztywny przewód. Tu gdzie pompa chamulca. Sprawdź ciągłość tego przewodu aż do wakopompy (pompy podciśnienia) po drodze pewnie się rozgałęzia ten przewód do czujników itd. sprawdzić szczelność tych przewodów. To ten przewód co idzie zaraz pod pojemnikiem na plyn hamulcowy?
w moim opelku nie załacza się wentylator chłodnicy.Na krótko wentylator pracuje. Silnik bez lpg.-nie przegrałem silnika.Zauważyłem gdy temp.silnika dochodziła 95 C na wolnych obrotach migotała kontrolka ciśnienia oleju.Gdy załączyłem na krótko wentylator, temperatura spadła, kontrolka nie migała. Jeszcze jedno niema ciepłego nadmuchu z nagrzewnicy....
Patrzyłem na schemat ale ja tam nie widzę czujnika poziomu płynu od wspomagania, ale jak jest to może być usterka, napisz czy jest i ile do niego dochodzi przewodów? jeżeli dwa to możesz je zmostkować i zobaczyć czy zgaśnie kontrolka.
jak masz zbiorniczek płynu za silnikiem przy ścianie grodziowej to zapewne masz pompę elektryczną i tam szukaj(pompa zintegrowana ze zbiorniczkiem).Jeśli nie to poszukaj czy nie masz czasem w przekładni czujnika kąta skrętu może się uszkodził przy uderzeniu(to w przypadku zwykłej przekładni).
Kolego dość niedawno miałem podobny problem. Okazało się że termostat za mało się otwierał i nie puszczał dobrze obiegu na chłodnice dlatego płyn w małym obiegu uzyskiwał dużą temperaturę i stąd wskazania na czujniku. Na postoju jest to dodatkowo utrudnione bo nie dość że mało płynu jest puszczane na duży obieg to jeszcze nie ma pędu powietrza który...
mam zamiar wymienić czujnik temteratury montowany w chłodnicy i płyn chłodzący, czy silnik 1600cm3 z 8 zaworowy ma jakieś odpowietrzniki układu chłodzenia, jeśli tam to gdzie, może ktoś ma jakieś wskazówki, auto jest z 1990r
Potrzebne będzie poza wymianą wtyczki poprowadzenie przewodu z ECU do wyświetlacza i być może przewodów do manetki(nie koniecznie będzie instalacja). MID z 1.8 wskazuje poprawnie spalanie bez przeprogramowywania w poliftowym x16xel, ale z 2.0 bedzie już głupoty pokazywał. Pracy jest na 1 dzień, le na wszelki wypadek zarezerwuj sobie 2 dni, poza tym...
No to będziesz musiał dorabiać wiązkę, jak i do manetki tak i do samego MID-a. Złącze od TID-a nie ma sygnałów z ECU i licznika i kilku innych. Nie wiem czy będziesz też dokładał czujniki poziomu płynu do spryskiwaczy i poziomu płynu chłodniczego oraz dokładał kontrolę żarówek. Poczytaj sobie to: https://forum.vectraklub.pl/files/file/1...
Witam. Kupiłem Vectrę 2000, w której był kiedyś Digital, a teraz jest analog i kontrolki od "check control" świecą na odwrót. Np mam płyn w zbiorniczku spryskiwaczy to świeci, że nie ma, to samo jest z olejem i płynem chłodniczym, czujniki oczywiście sprawne. Dodam, iż mam moduł "check control" na jedną złącze 16-pinowe a nie jak wszyscy mają na dwa...
Witam wszystkich :) Posiadam samochód marki Opel Vectra B 2.0 diesel . Zamontowane fabrycznie webasto D3WZ. Dziś byłem w serwisie by zbadać co się dzieje z dogrzewaczem. Poprzedniej zimy coś zaczęło szwankować . Tzn , chwilę pochodzilo i sie wylączało zanim temperatura płyny chłodzącego osiągnęła ok75*C. Serwis się podłączyl ale dopiero przez złącze...
podczas jazdy ma też wyższe obroty i pompa więcej pompuje jeśli jest uszkodzona może nie mieć odpowiedniej wydajności na wolnych a kompresja "przedostająca" się do układu chłodzenia przez pęknięcie w głowicy jest wydalana przez zaworek w korku bo bąbelki są szybko przeganiane razem z płynem moje pytania miały na celu ustalenie czy przypadkiem czujnik...
Tłumik końcowy szukaj Irmshera Double D, z zewnątrz jest z kwasówki a środek rzadko kiedy pada, idzie je dostać za jakieś 200-300 zł. Miałem taki w Vectrze B kombi po tym jak seryjny się otworzył po którymś strzale z wydechu (nieszczelny EGR), tak mi się spodobał ten tłumik że do Aveo HB wkomponowałem model od właśnie Astry G a po rozbiciu HB zamontowałem...
Witam. Mój problem dotyczy tego że dół chłodnicy robi się gorący, góra zimna. To sprawia że wentylator nie załącza się i temperatura silnika rośnie, gotuje mi płyn chłodniczy i wywala ze zbiorniczka gdy silnik pochodzi na postoju. Wymnieniłem nowy termostat, wentylator chłodnicy sprawny, czujnik temperatury też ok. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
słuchaj, nie twierdzę że musi być uszczelka, głowica to jest stop aluminium, który kurczy się inaczej niż żeliwny blok, zapewne silnik ma już swoje i lata i kilometry, więc jest i zużycie, wystarczy żebyś miał mikropęknięcie w głowicy, albo trafioną uszczelkę i tak będzie się działo. A co ma dawka rozruchowa i kąt jeśli powyżej 10st. pali na dotyk?...
Minęło trochę czasu od utworzenia tematu dla tych co jeszcze tu są i interesuje dalsza część tego tematu ostatecznie kupiłem Volvo v40 1997 1.8 benzyna za 2750zł nie uwierzycie ale nie spodziewałem się że za takie pieniądze w tak starym aucie może wszystko działać, działał nawet najmniejszy pierdół każdy przycisk nawet klima potrafiła mrozić, wady przed...
Miałem, podobny problem z Vectrą B. Kolega jeździł po mechanikach, kasowali go z pieniędzy ile wlazło. Podjechał do mnie, po podpięciu pod OP-COM, błędów nie wykazało, dopiero analiza parametrów bieżących, wykazała, błędne wskazania czujnika płynu chłodzącego. Dane do sterownika - temp. płynu -6 stopni. (Błędów nie było, bo wskazanie mieściło się w...
Zdejmujesz przewody wodne, zdejmujesz wąż gazowy, wypinasz wtyczkę czujnika, odkręcasz redka i tyle, tam nie ma żadnej filozofii Rozumiem, że przygotować jaką miskę na płyn ? A czy gaz nie będzie ubywał ? Wystarczy, że zakręcę z tyłu w bagażniku butle ? :)
W moim przypadku BC udało się w końcu aktywować. Problem wynikał z niewiedzy mechaników w ASO Opel Niedbała. Powiedzieli że się nie da, co więcej skasowali 150zł za niby diagnostykę, szkoda tylko że bezowocną. Ale nie odpuściłem tematu i pojechałem sprawdzić w Opel Bońkowski i tam bez problemu w 20 minut poradzili sobie z aktywacją komputera. Teraz...
Witam a silnik jest ciepły ? tzn czy płyn sie grzeje sparwdź czy chłodnica jest ciepła.... a najlpeije to sparwdź chwile po zapaleniu samochodu czy chłodnica sie grzeje jezeli tak tzn że obieg jest otwarty czyli termostat jest rozwalony... a skąd wiesz że czujnik jest dobry?? Pozdrawiam
Opel vectra 98 ecotec x18xe benzyna . Jakis czas sie mecze z wyjazdem z garażu bo po zapłonie auta i ruszeniu jak sie zatrzymam gaśnie . Wymieniłem czujnik i nic .Jest zimno i siadło nagrzewanie .Rurka nagrzewnicy z jednej strony ciepla z drugiej zimna.Silnik grzeje sie a płyn się gotuje. Wyczytałem , że to termostat i od tego zaczynam .Kupilem cały...
Na kompie u kolegi nie nie znaleziono, z braku czasu jutro wymieniam czujnik w chłodnicy z rana. Zauważyłem że po włączeniu klimy wentylator się załącza cyklicznie co jakiś czas, więc jak mam stać w korkach muszę jeździć na klimie, wtedy temperatura spada :) Dodano po 17 Wymieniłem dziś czujnik w chłodnicy lekko się przy tym oblewając (na zimnym silniku,...
witam, mam pytanie czy to dotyczy samochodów z dwustrefowym klimaktronikiem? jezeli tak to proszę sprawdzić czujnik zewnetrzny, jeżeli jeszcze do tego samochód ma magistrale Can to TO jest przyczyną, bedzie grzać tylko na ustawie HI, możliwe że czujnik kłamie , ostatnio robiłem opla Vectrę C 2006 z klimatrinikiem dwustrefowym i czujnik zew, raz pokazał...
Poszukaj na forum napewno znajdziesz dlaczego tak sie dzieje :) Poza tym wentylator ten chłodzi nie tylko chłodnice z płynem chłodniczym silnika ale i równiez tę od klimatyzacji stąd jego praca, a że z klimatyzacja jest cos nie tak wg. sterownika to włancza wentylator aby uchronic to co pozostało sprawnego w klimatyzacji to tak pobierznie i na szybko....
Jesli wyskakuje Ci info o plynie spryskiwaczy to powodem moze byc to ze zalozyles wyswietlacz z uruchomiona kontrola podzespolow takich jak zarowki, plyn spryskiwaczy itp. Widocznie nie miales tego w poprzednim wyswietlaczu. Musisz sprawdzic czy w zbiorniku spryskiwaczy masz czujnik poziomu. Jesli nie masz to obok zbiornika bedzie przymocowana gdzies...
Witam. Poniżej opiszę co dzieje się dziwnego z moim wozem. Posiadam Opla Vectra B 1.6 16v 97 rok. Od dłuższego czasu mam problem z temperaturą mianowicie: Nie zależne od pogody, niezależne od przebyciu długości drogi, temperatura na wskaźniku deski rozdzielczej staje pionowo 120'C lub 100'C idzie bardzo szybko w górę, po zatrzymaniu się i odkręcenie...
Cześć, W Vectrze C 1,8 benzyna z 2004 roku strzelił wąż z płynem do parownika. Zacząłem grzebać w aucie i znalazłem nie włączający się wentylator. Nie uruchamia się po nagraniu silnika, przy wlaczonej klimie ani z testu w sterownik silnika w op comie. Na krótko wentylator chodzi , bezpieczniki 35 i 36 pod maską dobre. Obstawiłem, że to moduł wentylatora...
Astra II; 1,6i cat.; klima; typ silnika X16SZR; sterownik Multec Singlepoint; Samochód nie do zapalenia. Po włączeniu zapłonu, na zimnym silniku, bez zapalania silnika, po paru sekundach, zapala się wskaźnik wentylatora i włączają się wentylatory chłodnicy i klimatyzacji (w stanie prawidłowego działania wentylator działał na gorącym silniku, ale nie...
Witam ma Vectre B 2.0 DTI proglem jest taki że bardzo ciężko rano odpala trzeba kręcić i kręcić po chwili odpali i dym z tłumnika leci na niebiesko i przebiera po chwili się uspokoi chodzi równo ...Jak go się wygasi i ponownie ma ciężko odpalić gdy jest ciepły jeździ się po mieście pali na dotyk ...Był u elektryka elektryk powiedział że jest ok z prądami...
Witam Mam problem z nowo zakupionym samochodem marki Opel Vectra B 2.0 DTI, mianowicie silnik grzeje się gdy przeciągam go na biegach lub przy dłuższych trasach. Drugim problemem jest to że wentylator się nie włącza (termo-czujnik wymieniłem) Gdy zwieram piny od kostki wentylatora na krótko wentylator działa na każdej prędkości. Termostat najprawdopodobniej...
A czy przewod wyjsciowy z nagrzewnicy masz goracy ? Mialem kiedys cos podobnego z Peugotem ila to ja sie nasiedzialem termostat czujniki wszystko wymienione sprawdzalem nagrzewnice plyn przeplywal. Meczylem sie dlugi czas a mialem podobne objawy probowalem odpowietrzac i nic dopiero posluchalem rady kolegi rurka wyjsciowa z nagrewnicy na ziemie a druga...
Witam, posiadam Vectrę B z 1998r. z silnikiem X18XE1. BEZ LPG Mam problemy ze ssaniem. Po odpaleniu zimnego obroty na biegu jałowym od razu stają jak wmurowane na poziomie ok 950obr/min, a na ssaniu powinny mieć jakieś 1300 i pomału schodzić. Zauważyłem, że gdy go odpalę i chwile pochodzi na 950, zgaszę go i odpalę to ma wtedy podniesione obroty tak...
kontrolka płynu vectra płynu chłodzącego vectra vectra wyciek płynu
czujnik położenia głowicy backup partycji linux przeróbka mocowania alternatora
philips 40puh6400 philips 40puh6400
Piekarnik Mastercook przypala potrawy - przyczyny i rozwiązania Silnik słabnie jakby nie paliła jedna świeca