Czujnik jest w tubie a'la rura plastikowa. Sprawdź na początek czy kostka nie zaśniedziała i czy jest pewny styk oraz nie ma problemu z uszkodzonymi przewodami.
Świeci pomarańczowa kontrolka silnika?
Jak działa obwód zasilania wentylatora w Piaggio MP3 300? Poznaj kluczowe komponenty, takie jak przekaźnik, czujnik temperatury i ECU, oraz dowiedz się, jak diagnozować usterki.
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Pia... Nie ma czujnika przechyłu. Prawdopodobnie czujnik stopki bocznej jest uszkodzony, blokuje rozrusznik oraz wtrysk.
Witam Jeśli impulsator (czujnik hala)jest jako cewka w iskrowniku to prawdopodobnie uległ uszkodzeniu .Cewko moduł raczej jest sprawny -jeśli nie będzie impulsu z czujnika hala to nie będzie iskry Tak że obstaje że walnięty jest czujnik w iskrowniku Pozdro
Dziękuje za wysyp odpowiedzi:) problem rozwiązałem, czujnik znajduje się z przodu nad kołem, wystaje taki czarny plastik. Pozdrawiam
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Światła i ładowanie: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Poza tym: 1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej. 2. Schemat z CPI jest mało czytelny. 3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma czujnik...
Został odłączony czujnik poziomu oleju, dozownik został usunięty? Nie pamiętam czy w Apriliach z silnikiem Piaggio jest to zabezpieczenie, ale we wszystkich Piaggio odłączenie czujnika poziomu oleju nie da zasilania na obwody DC i nie odpalisz na rozrusznik elektryczny.
mam ten sam problem w piaggio mp3 125, to ten sam silnik. Czy udało się rozwiązać problem? Mnie stało się to po tym jak uszkodził się czujnik temperatury cieczy.
Ktoś wyrzucił dozownik i się dziwi że nie działa... Piaggio to przewidziało i przepuściło zasilanie instalacji przez czujnik poziomu oleju.
Chyba przesadzasz w druga stronę :D Nie musisz się doktoryzować z silników i ich układów zapłonowych. Chyba że chcesz, lubisz i masz czas. Wystarczą podstawy diagnostyki. Choćby umiejętność posługiwania się prostym multimetrem. Jeżeli zrobisz zdjęcia to można Cię będzie pokierować. Chodzi o to, że nikt nie zrobi pewnych czynności za Ciebie, bo nie ma...
Miałeś racje, podczas mojego "remontu" odpiąłem czujnik poziomu oleju. Dlatego nie było prądu na całym skuterze, w między czasie zepsuł się Cewkomoduł, byłem zdezorientowany bo myślałem że brak prądu na skuterze to również brak iskry. Na kostce czujnika oleju zrobiłem amatorski "mostek" i prąd pojawił się od razu. Skuter śmiga aż miło, dziękuję za pomoc!
Czujnik ssania to nie wszystko, mieszanka paliwowo powietrzna jest niewyregulowana. W gaźniku masz pokrętło - wkręć je kilka obrotów powinno pomóc.
A czujnik hamulca sprawdzony?
Sam sobie odpowiadasz trochę na pytanie. Skoro, dźwignia z lewej strony działa ok, wszystko śmiga jak trzeba, to oczywistym jest że rozrusznik, akumulator, przekaźnik itp działa jak trzeba. Problem się narzuca i jest w samej klamce. Najpewniej czujniku który tam jest. Albo sam czujnik jest walnięty, albo kostka po drodze.
Zgadza się. Czujnik poziomu oleju to dwa przewody, ale wyprowadzone na cztery styki. Część zasilania instalacji przechodzi przez to złącze. To jest zrobione celowo, aby przy odłączeniu czujnika przerwać zasilanie obwodu rozruchu. Taki układ instalacji jest wykonany w każdym skuterze Piaggio 2T. Dodatkowo w starych skuterach były diody który zaświecały...
Sprawdź zasilanie modułu , impulsator, masę, połączenia ze stacyjką (czy nie zwiera cały czas do masy), czujnik nóżki bocznej (czy nie zwiera cały czas do masy)
ABS jest w modelu od 2015 rok w tym akurat nie ma ECU nic nie ma wspólnego z abs nawet żaden sygnał nie wchodzi z abs w nowych modelach jedynie jest czujnik ciężaru jak zawieszenie zamknięte są tylko wolne obroty nie dodasz gazu zastanawiam się czy czasem producent nie ograniczył te zabawki przy starcie po przekroczeniu 4000 obrotów wtedy dostaje mocy
zapomialem napisac to jest rok 2006 w papierach pisze ze to jest ditech ale ma silnik piaggio na gazniku kupilem dokladnie taki sam czujnik jak był wczesniej dokładnie taki http://shop.mieloch.pl/fotos/Z023900bg_8...
Problem rozwiązany. Przyczyną była wadliwie wykonana podstawa czujnika położenia wału. Szczelina pomiędzy kołem magnesowym a impulsatorem była za duża. Wystarczyło rozpiłować otwory w podstawie, przysunąć czujnik w kierunku magneta, a w miejsce gdzie śruby mocujące przychodziły poprzednio wstawić część podkładki sprężystej by podstawa się nie przestawiła...
Widać że to jakiś składak. Regulatory napięcia 8-pin zaczęto stosować od '98 roku, posiadają one wbudowane przerywacze kierunkowskazów z wyjściem tranzystorowym które lubi się uszkodzić. Można odłączyć przewód łączący regulator z przełącznikiem kierunkowskazów i zastosować zewnętrzny przerywacz kierunkowskazów, tylko byle nie bimetalowy 2x21W (bo to...
Rozumiem że mowa o "słynnym" silniku 460cc z Piaggio? Kiedyś interesowałem się tematem, tylko z tego co pamiętam chodziło o czujnik temperatury silnika a nie termostat (czujnik po którym ECU ustala zwiększoną dawkę przy zimnym silniku odpowiednik "ssania"). Druga rzecz - teoria z otwartym wtryskiwaczem: daj równolegle z wtryskiwaczem diodę z rezystorem,...
sprawdź czujnik temperatury a co za tym idzie czy faktycznie jest taka temperatura jak pokazuje wskaźnik Pozdro
W skuterze jest kostka do cewko-modułu na 8 pinów. Do niej dochodzi 5 przewodów: brązowy czujnik impulsów, zielony gaszenie, czarny masa, biały (+) po przekręceniu stacyjki oraz fioletowy połączony z szaro-niebieskim napiecie z cewek. Czy w innych skuterach PIAGGIO był stosowany taki typ zapłonu.
Ale termostat chyba nie jest musowy? A może czujnik temperatury jest trochę uszkodzony lub na dotarciu się trochę szybciej grzeje?
Informacje kolegów należy wziąć pod uwagę. Sprawdź, czy podczas gotowania się płynu pracuje wiatrak chłodnicy. Można sprawdzić go bezpośrednio z akumulatora. Sprawdź również czujnik temperatury, odpowiedzialny za włączanie wiatraka, a także bezpieczniki elektryczne.
Widziałem już tą stronę dokładnie ta sonda paliwowa kosztuje 1200zł o ile dobrze pamiętam. Ja chcę cenę mojego urządzenia zamknąć w kilkuset złotych razem z sondą A może ultradźwiękowy czujnik poziomu ?? Np. w skuterze piaggio beverly 500 wskaźnik poziomu paliwa oparty właśnie na takim czujniku. Składa się to z 2 elementów, czujnik w samym zbiorniku...
Siema. Chciałem się cb spytać czy juz ogarnołeś elektryke u sb , b o jak nie to chętnie ci pomoge tylko mam zupełnie inne rozwiązanie. Dodano po 5 Zielony kabel to jest impulsator. Czerwony musisz dać pod stacyjkę , czarny to masa , biały nie mam pojęcia od czego jest. Ten kabelek jest podłaczony obok impulsatora pod pompą wody? Jesli tak to bedzie...
A czy mogę zastąpić tą cewkę/moduł inną? Chodziło by mi o cewkę od piaggio tylko że tam za sygnał jest czujnik halotronowy, i czy mogę dać tam mój impuls napięciowy? Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Nie odpowiedziałeś na pytanie o iskrę! Czarna i sucha ? Czy czarna i mokra ? Nie ruszaj iglicy! Chodzi o to aby określić czy przyczyną jest problem z paliwem (gaźnik i nie tylko) czy z zapłonem (słaba lub w złym momencie iskra). Cewkomoduł nie ma nic do punktu zapłonu! Od tego jest jakiś czujnik położenia kątowego wału korbowego. Np. impulsator i znacznik...
http://obrazki.elektroda.pl/1037409500_1... Sprawdź połączenie uzwojenia ładowania z biegunem dodatnim akumulatora, oraz połączenie uzwojenia ładowania z regulatorem. Patrząc inaczej, na nieuruchomionym silniku na pinie ósmym regulatora powinieneś mieć napięcie akumulatora. Sprawdź także czy na pinie piątym regulatora masz napięcie...
jack63, chodzi o tuningowany silnik PIAGGIO w skuterze. Jeśli tylko obroty obniżę, to będzie "słychać" ten ogranicznik, co do spalania i ekologi, to myślę ze przez 5 minut testu na policyjnej hamowni nikogo nie zatruje, ani nie zatrę silnika (miałem czujnik na tylnym kole i odcięcie przy prędkości, to zapłaciłem mandat za moc) zależy mi żeby zamulić...
Do instalacji z SR50R na gaźniku musiałbyś jeszcze wymienić lewe i prawe przełączniki na kierownicy (różnice w przyciskach od licznika), licznik od wersji na gaźniku oraz regulator napięcia. Nie jestem pewien do do różnic w niektórych detalach jak np. czujnik poziomu paliwa. Poza tym z instalacją od SR50R dalej nie podłączysz tego silnika. Po pierwsze...
Jaki kondensator? Rezystancja 1 Ω to praktycznie zwarcie. Czy na pewno mierzysz przewód od impulsatora, a nie od alternatora albo czujnika ciśnienia oleju?
Schemat mówi że cewka stycznika ze strony masy jest połączona z ECU. Musiałbym szukać i doczytać się czemu zrobili takie zabezpieczenie. Od strony plusowej cewki jest standardowe połączenie, czujniki stop i przycisk rozrusznika. Immobilizer pracuje prawidłowo?
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
Był taki model jak MC4? Chyba NRG Power. Silniki generalnie są zbliżone do siebie, mogą ewentualnie różnić się wydechem. Ale że chcesz założyć silnik chłodzony cieczą do skutera chłodzonego powietrzem, to taka przeróbka będzie wiązała się z dołożeniem chłodnicy i wymianą m.in. instalacji elektrycznej (czujnik temperatury), licznika (wskaźnik temp),...
Jakiego "czujnika od gazu"?
Witam mam problem z piaggio x9 500cm 2001r odpala normalnie a po kilku sekundach z chodzi z obrotów 2000-1400/1300 i gaśnie przepustnica oraz wtrysk wyczyszczone filtr paliwa czysty luzy zaworowe raczej ok (nie stukają) chyba że ktoś dysponuje odpowiednim boxem by sprawdzić historie błędów lub będzie się można doczepić do jakiegoś czujnika aha świeca...
Masz nagrzebane poprzerabiane w instalacji. Automat ssania owszem, może być uszkodzony i robić zwarcie, ale wówczas nie byłoby tylko świateł zasilanych z AC. Piaggio ma swoje własne rozwiązanie w którym jest stosowane osobne uzwojenie ładowania na statorze, jeden koniec uzwojenia jest połączony z akumulatorem niebieskim przewodem przy gnieździe bezpieczników,...
No niby tak, ale czy takie by były objawy padającego modułu? Silnik niezależnie czy jest ciepły zimny, czy jest to przyśpieszanie czy spokojna jazda - traci iskrę. Np, raz przejadę 50km, i nie zgaśnie w ogóle, a raz zgaśnie 5 razy. Może coś z impulsatorem? W tym silniku jest on też czujnikiem położenia wału
Pewnie mierzysz sprężanie czujnikiem na wężu? No i czy silnik jest dotarty, czy odkręcasz przy pomiarze manetkę do końca?
Czy problem został rozwiązany? Bo mam podobny problem. Kontrola czasem się zapala jak szybko jadę ale najgorszym problemem jest sygnal dźwiękowy który piszczy jak tylko kołem ruszę. Sprawdzałem czujniki od siedzenia , nóżek, posprawdzałem płyny hamulcowe i olej. Dalej to samo. Jajgorsze jest to że usterka występuje co drugi dzień.
Normalnie w starszych skuterach Piaggio nie stosowano układów interlock, prosty układ sterowania cewki stycznika przez wyłączniki stop i przycisk rozrusznika. Nie było nóżek bocznych, a jak były to dokładane akcesoryjne które składały się automatycznie po podniesieniu skutera. W najnowszych modelach to się trochę zmieniło i w najnowszych modelach cewka...
Witam. Mam Piaggio x9 500. Kiedyś przyjechałem z pracy, zgasiłem motor a przy próbie ponownego odpalenia miał tylko wolne obroty. Po wymianie wtrysku, przepustnicy, cewki, świecy, czujnika wałka rozrządu i podłączenia pod komputer, który nic nie pokazał dalej ma wolne obroty. Czy jest ktoś w stanie mi pomódz, lub coś doradzić?
Witam Kupiłem uszkodzonego skuterka Piaggio x9 500 (2007r) na wtrysku, problem w nim jest z iskra, której w ogóle nie ma. Po przekręceniu kluczyka dioda immobilizera mruga po czym zapala się na stałe, pompa paliwa pompuje, rozrusznik kręci i nic po za tym. Czy to wina immo? W tym wydaniu nie ma czujnika położenia wału tylko wałka rozrządu, ile ohm powinien...
Rzeczywiście cewka/moduł ma różowy kolor i na jednym przewodzie (czerwonym) jest sygnał z czujnika położenia wału, na zielonym jest kilkanaście volt jak kręcę rozrusznikiem. Dziękuje za pomoc i czekam na dalsze wskazówki. Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Ja bym zaczął od ustalenia, gdzie jest podłączona ta "prowizoryczna" zapalniczka. Robiąc przy samochodach zdarzało mi się spotkać z tym, że ktoś podłączył coś do linii diagnostycznej lub do jakiegoś czujnika, bo mu akurat tam przypadkiem próbówka pokazała, że jest napięcie i wówczas działy się różne cuda. Zapalniczkę należy odłączyć przede wszystkim...
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
Witam. Zdjąłem magneto i kable pod nim wyglądają dobrze. Jest pięć cewek i szósta z której idzie przewód na cewko moduł. Na cewko module jak kręcę rozrusznikiem to na zielonym przewodzie nie ma napięcie. Przynajmniej jak sprawdzam kontrolką 12 Volt . Jak sprawdzam woltomierzem to jest dziwna sprawa. Podczas rozruchu wskazuje mi jakieś dziwne napięcie...
czujnik skuter piaggio piaggio kontrolki piaggio immobilizer
pilot alarmu astra pilot clifford airbag boczny
chrysler grand voyager pilot zawieszenie pneumatyczne
Brak prawego kierunkowskazu w naczepie - diagnostyka i naprawa Develop ineo 215 – wejście w tryb serwisowy, kody serwisowe, reset liczników