To nie jest czujnik tylko stycznik. Nic nie trzeba robić, o ile okablowanie sprawne.
Czujnik ciśnienia pompy wspomagania. Zapnij na miejsce.
Silniki pojemności 1.0 mają ten czujnik w pompie wspomagania ,a dokładniej w śrubie łączącej pompę z przewodem wyjściowym z pompy. Zadanie -zwiększenie obrotów silnika przy max. skręcie na biegu jałowym.
Czujnik jest na przekładni.Uszkodzony czujnik czasami powoduje wariowanie prędkości ale silnika pompy wsp.Silnik pobiera duże ilości prądy więc i światła wariują .Możesz odłączyć czujnik i wtedy pompa się "uspokoi" ale wspomaganie będzie tylko jakieś 50%.A do palenia i gaśnięcia to pewnie nic niema i gdzie indziej usterka.
Nie. Nie sa to typowe czujniki Halla z elektronika wewnatrz, choc zasada jest podobna. Elektronika jest w kalkulatorze. Zatem zobrazuję, gdzie jest scalak, co wyjaśnia jakich pomiarów można wykonać multimetrem (żadnych) Nie spodziewałem się, że tego nie wiesz... A na przyszłość proszę mnie nie pouczać, lecz z pokorą przyjąć informacje. http://obrazki.elektroda.pl/3823729000_1...
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
Jaki przebieg? Na czas szukania usterki odłącz czujnik ciśnienia na pompie wspomagania. Pokasuj błędy i zobacz które wrócą jako pierwsze. Poszukaj lewego powietrza w dolocie
Pompa odpowietrzona -wspomaganie działa.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Jeśli dobrze pamiętam (niech mnie ktoś poprawi jakby co) to w golfach/borach/seatach był notoryczny problem z falującymi obrotami (szczególnie w silniku 1.6 sr). Czujnik wspomagania generalnie służy do informowania komputera o tym, czy kierowca kręci kierownicą (zmienia się ciśnienie w układzie i obciąża silnik), na co komputer reaguje kompensacją obrotów...
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
No to pewnie do wymiany będzie czujnik kąta skrętu.
Były koyo i TRW a czujnikiem skrętu kół i bez.
A czy układ wspomagania (chodzi mi konkretnie o pompę i ten czujnik ) majakiś wpływ na układ klimatyzacji, bo na aukcji jest czujnik do kupienia ale przy roczniku dołączona informacja że bez klimatyzacji.
Problem rozwiązany :D Przyczyną był czujnik pompy wspomagania, oraz przestający działać czujnik obrotów czyli wału, mam nadzieję że innym ten post pomoże.
Coś ktoś tu miesza , auto było uszkodzone ? podłącz to auto i odczytaj błędy we wspomaganiu ,czujnika nie ma w pompie tylko na zewnątrz jest, Dodano po 41 Woda może być w pompie
A po co tu się wypowiadać. Chyba tylko żeby obstawić możliwą przyczynę u bukmachera. Trzeba podłączyć komputer i sprawdzić błędy w modułach. Szczególnie moduł wspomagania. Można też przejrzeć parametry live data: napięcia zasilania , dane z czujników, prąd pompy , komunikacje z innymi modułami itp.
Chyba nie myslal bo raczej nikt nie slyszal o wspomaganiu kierownicy na podcisnienie.Sprawdz czujnik wzrostu cisnienia na przewodzie wychodzacym z pompy wspomagania,w momencie krecenia kierownica powinien zewrzec styki
Prędzej woda w wtyczce i w samej pompie.
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
właśnie kolego zasilanie w wiązce jest prawidłowo przewody sprawdziłem po koleji i nie mają zwarcia a może być tak że pompa nie pasuje do tego czujnika??
Piasta zgnita. Żaden czujnik, sterownik itd. Pierścień abs na łożysku uszkodzony. Czyszczenie nic nie da...
Tak jak pisałemwcześniej czujnik znajduje się niżej łapy, za pompą dio wspomagania. Zaznaczyłem Ci czerwonym kółkiem ten czujnik. Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/2733100000_1...
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
czujnik przy pompie wspomagania
Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
Fajne porady powyżej:)))Nie podałeś co jest u Ciebie na aucie.Są pompy działające na obu czujnikach.Mają oznaczenie literą A.B.AB,S lub brak litery po cyfrach.95% innych działa tylko na stary czujnik (metalowy bez wtyczki przy korpusie).
Jeszcze jedno mam pytanie, jaki dokładnie sterownik aktualizowali, jak on się nazywa, będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
A może to wina czujnika kata skrętu? Podobno wychodziły dwa rodzaje tych czujników montowanych w maglu. Dodano po 2 Dziki kolego za odpowiedz. Czyli tak jak myślałem tylko nie dopisałem😁. Co proponujesz? Miałeś jakieś doświadczenie może w tym temacie? Czy muszę szukać pompy o takich numerach jak moja? Dodano po 1 Sprawdziłem teraz i czujniki...
Na stranym czujniku też był błąd, kalibracji nie przeprowadzałem.
Szukaj lewego powietrza w dolocie. Olej pomiar ciśnienia sprężania bo nie tutaj jest problem. Na pompie wspomagania powinien być czujnik, odłączę wtyczkę od niego, powinno trochę pomóc. Dość często ten czujnik się uszkadza.
Czujnik na pompie wspomagania do sprawdzenia.
Zobacz czy masz napięcie na czujniku wspomagania. Zmierzyłem dziś tą wtyczkę od czujnika pompy wspomagania i jest na pinie wtyczki z fioletowym kablem 13.5V tyle samo co aktualne ładowanie. Na pinie z z czarnym kablem pokazało mi -0.02V
Sprawdzić połączenie czujnika znajdującego się w przekładni z pompą pod lewym reflektorem. Jeżeli ok to podmienić czujnik. Czujnik widać przez lewe nadkole.
Bez czujnika skrętu pompa powinna chodzić ze stałymi obrotami. Wtedy jak wolno kręcisz kierownicą to w miarę lekko idzie ale przez to że nie podbija obrotów pompy przy szybszych ruchach czuć opór. Dwa powinien być błąd czujnika.
Odepnij wtyczkę od czujnika ciśnienia koło pompy wspomagania
Czujnik ciśnienia wspomagania kierownicy (na pompie jest)? odłączałeś czy coś inaczej działa po jego odłączeniu? Jak pracuje silniczek krokowy przepustnicy czy reguluje czuć pod stopą że rusza pedałem gazu?? widać, że rusza sprężynką przepustnicy? jak z potencjometrami w przepustnicy może ścieżki są starte?
W przekładni jest czujnik. Do tego pompa wspomagania. Co do elektroniki to pewnie tylko zmiana kodowania w CAN GATEWAY.
Czy z nowym czujnikiem problem występuje już po odpaleniu czy tak samo jak wcześniej po jakimś czasie? Nr czujnika musi być taki sam. Sprawdź przewody które idą z czujnika do pompy pod akumulatorem.
Bezpiecznik jest w skrzynce na akumulatorze jak mnie pamięć nie myli. Sterownik jest w pompie czy lewe nadkole zaraz za zderzakiem. Najlepiej dostać się do pompy i tam na 2 wtyczkach ma być zasilanie - wtyczka z grubymi przewodami to stałe zasilanie pompy. Wtyczka z dwoma pomarańczowymi i czarnym (może być czarny z jakimś paskiem) to plus po zapłonie...
to jeżeli montujesz mechaniczną pompę to po co ci czujnik ?
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
O ile dobrze pamiętam to czujnik położenia wału korbowego znajduje się przy kole pasowym pod pompą od wspomagania kierownicy.Były dwa rodzaje koł pasowych rożniły się kształtem wypustow sygnałowych.Mam sprawny komputer od wtrysku do tego silnika.
Czujnik oleju silnika zmieniony błąd silnika znikł.Czujnik razem z zaworem od układu wspomagania wymieniony a błąd "öldruck lenkung zu gering" pozostał nie wiem czy jest jeszcze jakiś tam czujnik ciśnienia?Wspomaganie chodzi płynnie pompa nie wyje.
Klima jest ale bez znaczenia, wspomaganie hamulców działa bez zarzutu, czujnik ciśnienia jest zaraz przy pompie wspomagania układu kierowniczego.
Pytałem o wspomaganie bo na nim jest czujnik, działa on tak, że jak masz koła do oporu to pompa ma ciężej i zwiększa obroty silnika. Odpinałeś na próbę czunik prędkości?
Skoro wspomaganie zadziałało z kodowaniem x01xxx to czujnik kąta skrętu jest częścią układu ABS/ESP a nie osobnym komponentem, zatem wykoduj go z gateway, na liście sterowników odznacz "ptaszka"
Witam Poradziłem sobie już z problemem otóż są dwa rodzaje czujników w maglownicy TRW jeden to z wtyczką - 6Q0 423 445 i jest to czujnik hall a drugi to z kablem - 6Q1 423 291 jest to czujnik pojemnościowy. Pompa wspomagania wraz ze sterownikiem który współpracuje np. z czujnikiem pojemnościowym nie odczyta czujnika hall i odwrotnie tak więc przy wymianie...
Może komuś pomoże. Rozwiązaniem okazała się wymiana czujnika przy pompie wspomagania. Prawdopodobnie po ostatnich okropnie deszczowych dnia dostała się tam wilgoć :) Dzieki każdemu za rady, punkciki lecą :)
Zamontuj pompę wspomagania od saxo.Tam nie ma żadnych czujników na maglu.Tylko przekaznik sterowany plusem po zapłonie.On puszcza prąd na pompę i ona działa cały czas gdy silnik auta pracuje.Podłączasz tylko minus z akumulatora a plus podaje przekaznik.Ten przekaznik musisz dać taki jak oryginalnie jest zastosowany bo on jest na większy prąd niż taki...
Pomierz zasilanie tego G250 i wypadałoby sprawdzić oscyloskopem sygnał.Powypadkowe pompy generują taki błąd
czujnik skrętu, pompę wspomagania. Wiązki sprawdzone- bez uszkodzeń Albo zaopatrujesz sie na szrocie albo beztaleńcie całkowite.
Witam, świeci się kontrolka wspomagania w autku: Seat Ibiza 6L 2003r. 1.4 16v Błąd to : 00816 czujnik wspomagania g250 "-przerwa lub zwarcie do plusa" czy jakoś tak. Proszę o przesłanie schematu elektrycznego tego pojazdu. muszę sprawdzić czy to faktycznie uszkodzona instalacja czy czujnik lub pompa wspomagania, maglownica. Po odłączeniu kostki od czujnika...
Założyłem już kilka przekaźników do tych pomp i działają bez żadnego problemu (cewka niebieski-masa, styki czerwone kable, brązowe spinasz ze sobą). Kostka 3 pinowa, to czujnik obrotów pompy, pozostawiasz nie podłączone
Witam. Właśnie sprawdzałem o świcie. Po odpaleniu wspomagania nie było kontrolka się świeci. Po podpięciu komputera mam następujące wskazania : Terminal 30 - 4,13V ......................... silnik pompy 0,0A Silnik pompy -wyłączony Obroty silnika pompy 0 Czujnik wspomagania TAK napięcie wzorcowe czujnika wspomagania- Prawidłowe Terminal 15 - 14,49V...
Witam posiadam fabię 1 1,4 i mam problem ze wspomaganiem wymieniłem pompę TRW na nową i po podpięciu czujnika skrętu okazało się że nie dochodzi prąd do niego co może być przyczyną bo nadal nie ma wspomagania i pali się czek.
W tym okresie nie bylo w nich wspomagania elektrycznego a hydrauliczne(pompa,zbiorniczek,maglownic... i czujnik wzrostu cisnienia i jest wspomaganie)
czujnik jest za pompą wspomagania a kostka przy listwie wtryskowej
Pompa wspomagania ma jedno wyjście ciśnieniowe.Nie ma prawego i lewego.Proszę dokonać podglądu parametrów pompy (obroty) i czujnika kąta skrętu.
Może być tak,że używka nie daje dobrego ciśnienia.Te pompy bywały nieszczelne i zasysały "lewe" powietrze.Nie słyszałem o kodowaniu.Były różnice związane z różnymi czujnikami kąta skrętu.Mogą być różne przyczyny.
Witam ciezka sprawa z regeneracja tych pomp tez walczyłem i poległem jesli złacza czyste i czujnik sprawny to tylko wymiana pompy która troche boli Pzdr
Na tym bezpieczniku jest plus 12V po przekręceniu stacyjki i "idzie" na wspomaganie, ale oprócz tego może zasilać inne urządzenia w osprzęcie silnika. Trzeba szukać zwarcia w tych urządzeniach lub w instalacji. Nie wiem jaki kod silnika masz, ale sprawdziłem na szybko, że na tym bezpieczniku w 1,4 tdi, oprócz wspomagania, może być czujnik poziomu oleju....
Witam! Mam ten sam problem w Ibizie wspomaganie TRW brak odczytu z czujnika bład 00816 o uszkodzeniu czujnika kable sprawne. Pompa została wymieniona po uszkodzeniu po wypadku. Wspomaganie standardowo działa ale ma problemy przy dynamicznych obrotach kierownicy. Czujnik wymieniłem na drugi i dalej to samo. Kodowanie sprawdziłem. Pytanie dotyczy sprawdzenia...
Kumaty powie Ci co i jak, ale takich mało w PL... A i nie zdiagnozuje stanu czujnika tylko wartości przez niego podawane. Tam nie ma "stanu" tylko albo działa albo nie. Wspomaganie nawet bez czujnika podłączonego do pompy działa, ale jednostajnie słabo, dopiero wtedy świeci na stałe kontrolka.
a odpowietrzył układ ?:)
Tam nie ma żadnej hydrauliki a to z dwoma wtyczkami to sam silnik wspomagania i czujnik obrotu wału kierownicy
Mam taki sam problem w AKL jak kolega wyżej. Wymieniłem właśnie czujnik od pompy wspomagania bo wywalał błąd. Ale ciągle walczę z błędem 537 upper limit. Przepustnica wyczyszczona na błysk, przepływomierz również. Przepustnica zaadaptowana. Po odpięciu przepływomierza auto ledwo jedzie. Jak sprawdzić szczelność zaworu odmy?
Mówisz o wymianie czujnika,ja bardziej czepiłbym się pompy(choć mogę się mylić).
Jeąli pompa wspomagania też jest mokra to stawiałbym na nią. Powycieraj albo najlepiej umyj silnik i reszte i obserwuj
Witam mam kolejny problem. Wymieniłem jak mówiłeś kolego ten czujnik. Okazało się ,że przewód był przetarty aż druciki były na wierzchu. Ale to nie rozwiązało problemu. Podjechałem do mechanika powiedział, że czujnik zrobił zwarcie i spaliło "komputer" pompy wspomagania elektrycznego i przez to muszę kupić pompę. A to nie mały wydatek. Czy jest to możliwe...
..zapomniałem o czymś -odłącz czujnik ciśnienia wspomagania przy pompie i daj znać czy jest jakaś reakcja
Witam, potrzebuję pomocy. Mam problem w oplu vectrze c 2005r. 1,9cdti lift. Któregoś dnia nagle przestało mi działąć wspomaganie kierownicy( zapaliła się kontrolka kierownica z wykrzyknikiem) dałem do mechanika po czym stwierdził, żę jest uszkodzony czujnik wspomagania w pompie i trzeba wymienić pompę. Znalazł używaną pompe i z powrotem było wspomaganie..do...
Pompa ucierpiała i włożyłem drugą tylko w tej drugiej zamiast kabla od czujnika kąta skrętu była zaślepka. Podłączyłem na chwile wszystko do tej starej pompy ale dalej nie widziało czujnika. Bezpieczniki są ok wspomaganie działa, ale nie wiem czy normalnie czy w trybie awaryjnym.
Sprawdź czy tam czasem nie ma czujnika na pompie wspomagania - czasem też potrafi robić takie hece z obrotami. Jakby ktoś był zainteresowany to mam sprawną przepustnicę do "oddania".
Czujniki są inne i elementy metalowe współpracujące z nimi w przekładni są różne.Są pompy na oba czujniki.Może to jest rozwiązanie.
kolega viper 555 wydaje mi się że dobrze trafia chodzi o świece podepnij miernik lub kontrolkę pod świece i sprawdż jak długo grzeją świece często uszkodzony przekażnik lub czujnik temperatury od tego przekażnika
witam, tam jest pompa elektryczna-olejowa sterowana czujnikiem położenia wałka kierownicy który jest na wejściu do maglownicy, jak spojzysz od przodu samochodu to z lewej strony przy grodzi mocowany do trawersy silnika, powodzenia
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Mam pytanie czy pompa wspomagania układu kierowniczego KOYO pasuje od Skody Fabii do VW Polo. Wiem że czujniki skrętu pasują.
Sprawdziłem i jest napięcie po przekręceniu kluczyka, tak jak napisałeś. Więc chyba wychodzi na to że pompa odmówiła posłuszeństwa? Albo czujnik kąta skrętu ?
Nie ma żadnego czujnika, przekaźnik pompy sterowany masą ze ECM po uruchomieniu silnika.
Zaloguj się do sterownika pompy jakie błędy wypisuje , sprawdź zasilanie pompy , czy przy bezpiecznikach łączenie się nie przegrzało. Sprawdź poprawność odczytów z czujnika konta skrętu kolumny kierownicy .
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Dzień dobry, mam pytanie czy wie ktoś jak za sterować pompę od wspomagania tak żeby jej nie spalić, tzn: czy musi mieć połączenie z komputerem, jaki sygnał przychodzi od czujnika skrętu?
Jak masz plusa stałego, zapłon i masę, na CANie napięcie to martwa pompa, kostka czujnika nie ma nic do diagnozy
Też mi się tak wydaje że nie powinno być problemu, tylko mnie martwi ten jeden blok pomiarowy. Nie chciał bym rozbierać jeszcze raz, Jak go postawię na kołach i będzie obciążenie na pompę wspomagania że przestanie działać, Kable podmieniłem, czujniki tak sama, dwie takie same pompy mają ten sam opis w bloku pomiarowym.
Odpinałem czujnik od pompy (dostęp jest po wyjęciu lewego przeciemgielnego) i wspomaganie działa tak samo lub nawet gorzej. Jedyna różnica to wyskakuje błąd czujnika (G250 open or short to ground).
Mój problem polega na tym, że silnik nie podnosi sobie obrotów na postoju w trakcie manewrów kierownicą, a powinien, stąd spadek z obrotów, przydusza silnik, potrafi nawet zgasnąć, przy kołach prosto robiłem zwarcie pinów przy czujniku ciśnienia wspomagania (tzn. sprawdziłem czy jest masa na jednym z pinów a później zwarłem te piny) jest przejście na...
Witam Pompa -zasilanie jest Na CAN po kluczuku prąd jest na wszystkich pniach we właściwym napięciu Rozebrałem pompę i tranzystory sprawne wylutowałem sprawdziłem i wlutowałem. Kondensatory sprawne. Kontrolka zapala się gaśnie przed uruchomieniem -prawidłowo. Kontrolka po uruchomieniu zapala się i brak wspomaganie pompa się nie kręci Czujnik skrętu...
Witam,mam poważny problem.Mianowicie padła mi pompa wspomagania KOYO,w sierpniu wymieniłem pompę na roczną i czujnik skrętu na nowy,działało bez problemu,do dziś,nie wiem jaki może być problem,czy dlatego że nie byłem u elektryka skasować wcześniejszych błędów czy co?????proszę o pomoc.Wcześniej przy starej pompie sygnalizowało mi błąd czujnika chłodzenia...
wiązkę sprawdziłem sucha prąd jest na wtyczce zasilającej do pompy wtyki osuszone sprawdzone, dlaczego komputer się nie łączy ze wspomaganiem widocznie to będzie pompa bo chyba tam jest sterownik odpowiedzialny za połączenie ze wspomaganiem, spróbuje odłączyć jutro wtyczkę od czujnika skrętu ktoś tak robił czytałem na forum i pompa działała na niskich...
Pompa ma pracować jak płyn osiągnie temperaturę załączenia 95'C. Czujnik KW530535
Jestem pewny na 90% że ostatnio to przerabiałem i miałem pewne wątpliwości co do elektryki i budowy = różnic tych dwóch pomp. Niemniej jednak (brak czasu = metoda prób i błędów) założyłem i najmniejszych kłopotów nie było. TRW (ale to nie na 100%) ma dodatkowy pin, a KOYO nie, bo nie ma właśnie czujnika skrętu... Dlatego w Twoim przypadku, obydwie pompy...
Witam, Mam takie dwa małe problemy. 1. Zbyt małe obroty w momencie postoju np. czekając na światło zielone. Wskazówka od obrotomierza faluje. Wspomnę, że właśnie wymieniłem świece na Boschowskie i dodatkowo na komputerze wyszedł czujnik lambda więc jego też wymieniłem. 2. Wspomaganie - został wymieniony czujnik skrętu i pompa wspomagania. Jakieś 2 tyg....
Ale o co chodzi, czy o pompę wspomagania, czy o czujnik ciśnienia ?
Włożony nowy czujnik , bez adaptacji i kodowania , działa. Jeszcze raz dziękuję za pomoc
Jak masz z EPC auto to gaśnie jak zapalasz. Jak bez EPC (nie świeci się wtedy kontrolka EPC po przekręceniu kluczyka w pozycja zapłon) to gaśnie po 2-3 s. W fabi albo siada czujnik skrętu, albo pompa wspomagania lub jej styki sniedzieją, lub wiązka w komorze silnika lubi przegnić.
przy pompie wspomagania chyba jest czujnik
czujnik ciśnienie pompa wspomagać czujnik wspomagać pompa fiesta wspomagać
podkaszarki elektryczne wymiana switcha wyjście trybu awaryjnego
urmet cyfral samsung wf70f5e0w2w
Wymiana slip maty w Denon DN-S1200 - krok po kroku Twardy reset sterownika VW Passat B5 FL 1.9 TDI AVB