To nie jest czujnik tylko stycznik. Nic nie trzeba robić, o ile okablowanie sprawne.
Czujnik ciśnienia pompy wspomagania. Zapnij na miejsce.
Silniki pojemności 1.0 mają ten czujnik w pompie wspomagania ,a dokładniej w śrubie łączącej pompę z przewodem wyjściowym z pompy. Zadanie -zwiększenie obrotów silnika przy max. skręcie na biegu jałowym.
Byłem w aucie przed chwilą. Akumulator doszczętnie rozładowany. Coś pobiera prąd przy wyłączonym zapłonie. Może to będzie jakimś tropem. Brak możliwości odpalenia auta musi być jakoś powiązany z układem wspomagania. Dwukrotnie oba niedomagania wystąpiły jednocześnie. Przypadek? Co do odłączenia pompy to należy dostać się do niej od lewego przedniego...
Jaki przebieg? Na czas szukania usterki odłącz czujnik ciśnienia na pompie wspomagania. Pokasuj błędy i zobacz które wrócą jako pierwsze. Poszukaj lewego powietrza w dolocie
Nie. Nie sa to typowe czujniki Halla z elektronika wewnatrz, choc zasada jest podobna. Elektronika jest w kalkulatorze. Zatem zobrazuję, gdzie jest scalak, co wyjaśnia jakich pomiarów można wykonać multimetrem (żadnych) Nie spodziewałem się, że tego nie wiesz... A na przyszłość proszę mnie nie pouczać, lecz z pokorą przyjąć informacje. http://obrazki.elektroda.pl/3823729000_1...
Jeśli dobrze pamiętam (niech mnie ktoś poprawi jakby co) to w golfach/borach/seatach był notoryczny problem z falującymi obrotami (szczególnie w silniku 1.6 sr). Czujnik wspomagania generalnie służy do informowania komputera o tym, czy kierowca kręci kierownicą (zmienia się ciśnienie w układzie i obciąża silnik), na co komputer reaguje kompensacją obrotów...
Jeśli przy maksymalnym skręcie kołami słychać głośniejszą pracę pompy a obroty spadają o ok 100obr/min zamiast rosnąć to czujni może być uszkodzony, czy raczej ciśnienie na pompie jest zbyt małe by go uruchomić? Można go sprawdzić w prosty sposób?
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
A czy układ wspomagania (chodzi mi konkretnie o pompę i ten czujnik ) majakiś wpływ na układ klimatyzacji, bo na aukcji jest czujnik do kupienia ale przy roczniku dołączona informacja że bez klimatyzacji.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Problem rozwiązany :D Przyczyną był czujnik pompy wspomagania, oraz przestający działać czujnik obrotów czyli wału, mam nadzieję że innym ten post pomoże.
Były koyo i TRW a czujnikiem skrętu kół i bez.
Prędzej woda w wtyczce i w samej pompie.
No to pewnie do wymiany będzie czujnik kąta skrętu.
czujnik przy pompie wspomagania
Chyba nie myslal bo raczej nikt nie slyszal o wspomaganiu kierownicy na podcisnienie.Sprawdz czujnik wzrostu cisnienia na przewodzie wychodzacym z pompy wspomagania,w momencie krecenia kierownica powinien zewrzec styki
Czujnik na pompie wspomagania do sprawdzenia.
Jeszcze jedno mam pytanie, jaki dokładnie sterownik aktualizowali, jak on się nazywa, będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Zobacz czy masz napięcie na czujniku wspomagania. Zmierzyłem dziś tą wtyczkę od czujnika pompy wspomagania i jest na pinie wtyczki z fioletowym kablem 13.5V tyle samo co aktualne ładowanie. Na pinie z z czarnym kablem pokazało mi -0.02V
Tak jak pisałemwcześniej czujnik znajduje się niżej łapy, za pompą dio wspomagania. Zaznaczyłem Ci czerwonym kółkiem ten czujnik. Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/2733100000_1...
A po co tu się wypowiadać. Chyba tylko żeby obstawić możliwą przyczynę u bukmachera. Trzeba podłączyć komputer i sprawdzić błędy w modułach. Szczególnie moduł wspomagania. Można też przejrzeć parametry live data: napięcia zasilania , dane z czujników, prąd pompy , komunikacje z innymi modułami itp.
Jutro ostatnie próby według Waszych wskazówek. Jak nie połączę się, to się poddaję... Dodano po 10 Problem rozwiązany. Połączył się VCDS ale oryginalny. Wcześniej próbowałem chińczykiem i kicha. Pompę starą 6R0 423 156 B podpiąłem i zczytalem kodowanie 11211. Nowa pompa miała numery takie same tylko z literką C i kodowanie inne. Może różnica w literkach...
Odepnij wtyczkę od czujnika ciśnienia koło pompy wspomagania
Piasta zgnita. Żaden czujnik, sterownik itd. Pierścień abs na łożysku uszkodzony. Czyszczenie nic nie da...
Szukaj lewego powietrza w dolocie. Olej pomiar ciśnienia sprężania bo nie tutaj jest problem. Na pompie wspomagania powinien być czujnik, odłączę wtyczkę od niego, powinno trochę pomóc. Dość często ten czujnik się uszkadza.
Na stranym czujniku też był błąd, kalibracji nie przeprowadzałem.
Czujnik ciśnienia wspomagania kierownicy (na pompie jest)? odłączałeś czy coś inaczej działa po jego odłączeniu? Jak pracuje silniczek krokowy przepustnicy czy reguluje czuć pod stopą że rusza pedałem gazu?? widać, że rusza sprężynką przepustnicy? jak z potencjometrami w przepustnicy może ścieżki są starte?
Coś ktoś tu miesza , auto było uszkodzone ? podłącz to auto i odczytaj błędy we wspomaganiu ,czujnika nie ma w pompie tylko na zewnątrz jest, Dodano po 41 Woda może być w pompie
Bezpiecznik jest w skrzynce na akumulatorze jak mnie pamięć nie myli. Sterownik jest w pompie czy lewe nadkole zaraz za zderzakiem. Najlepiej dostać się do pompy i tam na 2 wtyczkach ma być zasilanie - wtyczka z grubymi przewodami to stałe zasilanie pompy. Wtyczka z dwoma pomarańczowymi i czarnym (może być czarny z jakimś paskiem) to plus po zapłonie...
Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
Może komuś pomoże. Rozwiązaniem okazała się wymiana czujnika przy pompie wspomagania. Prawdopodobnie po ostatnich okropnie deszczowych dnia dostała się tam wilgoć :) Dzieki każdemu za rady, punkciki lecą :)
Sprawdzić połączenie czujnika znajdującego się w przekładni z pompą pod lewym reflektorem. Jeżeli ok to podmienić czujnik. Czujnik widać przez lewe nadkole.
Fajne porady powyżej:)))Nie podałeś co jest u Ciebie na aucie.Są pompy działające na obu czujnikach.Mają oznaczenie literą A.B.AB,S lub brak litery po cyfrach.95% innych działa tylko na stary czujnik (metalowy bez wtyczki przy korpusie).
czujnik skrętu, pompę wspomagania. Wiązki sprawdzone- bez uszkodzeń Albo zaopatrujesz sie na szrocie albo beztaleńcie całkowite.
W przekładni jest czujnik. Do tego pompa wspomagania. Co do elektroniki to pewnie tylko zmiana kodowania w CAN GATEWAY.
Witam. Właśnie sprawdzałem o świcie. Po odpaleniu wspomagania nie było kontrolka się świeci. Po podpięciu komputera mam następujące wskazania : Terminal 30 - 4,13V ......................... silnik pompy 0,0A Silnik pompy -wyłączony Obroty silnika pompy 0 Czujnik wspomagania TAK napięcie wzorcowe czujnika wspomagania- Prawidłowe Terminal 15 - 14,49V...
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
czujnik jest za pompą wspomagania a kostka przy listwie wtryskowej
O ile dobrze pamiętam to czujnik położenia wału korbowego znajduje się przy kole pasowym pod pompą od wspomagania kierownicy.Były dwa rodzaje koł pasowych rożniły się kształtem wypustow sygnałowych.Mam sprawny komputer od wtrysku do tego silnika.
Witam Poradziłem sobie już z problemem otóż są dwa rodzaje czujników w maglownicy TRW jeden to z wtyczką - 6Q0 423 445 i jest to czujnik hall a drugi to z kablem - 6Q1 423 291 jest to czujnik pojemnościowy. Pompa wspomagania wraz ze sterownikiem który współpracuje np. z czujnikiem pojemnościowym nie odczyta czujnika hall i odwrotnie tak więc przy wymianie...
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
Mam taki sam problem w AKL jak kolega wyżej. Wymieniłem właśnie czujnik od pompy wspomagania bo wywalał błąd. Ale ciągle walczę z błędem 537 upper limit. Przepustnica wyczyszczona na błysk, przepływomierz również. Przepustnica zaadaptowana. Po odpięciu przepływomierza auto ledwo jedzie. Jak sprawdzić szczelność zaworu odmy?
Sprawdź czy tam czasem nie ma czujnika na pompie wspomagania - czasem też potrafi robić takie hece z obrotami. Jakby ktoś był zainteresowany to mam sprawną przepustnicę do "oddania".
Pompa wspomagania ma jedno wyjście ciśnieniowe.Nie ma prawego i lewego.Proszę dokonać podglądu parametrów pompy (obroty) i czujnika kąta skrętu.
Witam posiadam fabię 1 1,4 i mam problem ze wspomaganiem wymieniłem pompę TRW na nową i po podpięciu czujnika skrętu okazało się że nie dochodzi prąd do niego co może być przyczyną bo nadal nie ma wspomagania i pali się czek.
..zapomniałem o czymś -odłącz czujnik ciśnienia wspomagania przy pompie i daj znać czy jest jakaś reakcja
Pomierz zasilanie tego G250 i wypadałoby sprawdzić oscyloskopem sygnał.Powypadkowe pompy generują taki błąd
Witam, świeci się kontrolka wspomagania w autku: Seat Ibiza 6L 2003r. 1.4 16v Błąd to : 00816 czujnik wspomagania g250 "-przerwa lub zwarcie do plusa" czy jakoś tak. Proszę o przesłanie schematu elektrycznego tego pojazdu. muszę sprawdzić czy to faktycznie uszkodzona instalacja czy czujnik lub pompa wspomagania, maglownica. Po odłączeniu kostki od czujnika...
Tam nie ma żadnej hydrauliki a to z dwoma wtyczkami to sam silnik wspomagania i czujnik obrotu wału kierownicy
Zamontuj pompę wspomagania od saxo.Tam nie ma żadnych czujników na maglu.Tylko przekaznik sterowany plusem po zapłonie.On puszcza prąd na pompę i ona działa cały czas gdy silnik auta pracuje.Podłączasz tylko minus z akumulatora a plus podaje przekaznik.Ten przekaznik musisz dać taki jak oryginalnie jest zastosowany bo on jest na większy prąd niż taki...
właśnie kolego zasilanie w wiązce jest prawidłowo przewody sprawdziłem po koleji i nie mają zwarcia a może być tak że pompa nie pasuje do tego czujnika??
Klima jest ale bez znaczenia, wspomaganie hamulców działa bez zarzutu, czujnik ciśnienia jest zaraz przy pompie wspomagania układu kierowniczego.
Założyłem już kilka przekaźników do tych pomp i działają bez żadnego problemu (cewka niebieski-masa, styki czerwone kable, brązowe spinasz ze sobą). Kostka 3 pinowa, to czujnik obrotów pompy, pozostawiasz nie podłączone
Mam pytanie czy pompa wspomagania układu kierowniczego KOYO pasuje od Skody Fabii do VW Polo. Wiem że czujniki skrętu pasują.
Witam mam kolejny problem. Wymieniłem jak mówiłeś kolego ten czujnik. Okazało się ,że przewód był przetarty aż druciki były na wierzchu. Ale to nie rozwiązało problemu. Podjechałem do mechanika powiedział, że czujnik zrobił zwarcie i spaliło "komputer" pompy wspomagania elektrycznego i przez to muszę kupić pompę. A to nie mały wydatek. Czy jest to możliwe...
Zaloguj się do sterownika pompy jakie błędy wypisuje , sprawdź zasilanie pompy , czy przy bezpiecznikach łączenie się nie przegrzało. Sprawdź poprawność odczytów z czujnika konta skrętu kolumny kierownicy .
Witam,mam poważny problem.Mianowicie padła mi pompa wspomagania KOYO,w sierpniu wymieniłem pompę na roczną i czujnik skrętu na nowy,działało bez problemu,do dziś,nie wiem jaki może być problem,czy dlatego że nie byłem u elektryka skasować wcześniejszych błędów czy co?????proszę o pomoc.Wcześniej przy starej pompie sygnalizowało mi błąd czujnika chłodzenia...
Skoro wspomaganie zadziałało z kodowaniem x01xxx to czujnik kąta skrętu jest częścią układu ABS/ESP a nie osobnym komponentem, zatem wykoduj go z gateway, na liście sterowników odznacz "ptaszka"
Mój problem polega na tym, że silnik nie podnosi sobie obrotów na postoju w trakcie manewrów kierownicą, a powinien, stąd spadek z obrotów, przydusza silnik, potrafi nawet zgasnąć, przy kołach prosto robiłem zwarcie pinów przy czujniku ciśnienia wspomagania (tzn. sprawdziłem czy jest masa na jednym z pinów a później zwarłem te piny) jest przejście na...
Dzień dobry, mam pytanie czy wie ktoś jak za sterować pompę od wspomagania tak żeby jej nie spalić, tzn: czy musi mieć połączenie z komputerem, jaki sygnał przychodzi od czujnika skrętu?
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
Witam, potrzebuję pomocy. Mam problem w oplu vectrze c 2005r. 1,9cdti lift. Któregoś dnia nagle przestało mi działąć wspomaganie kierownicy( zapaliła się kontrolka kierownica z wykrzyknikiem) dałem do mechanika po czym stwierdził, żę jest uszkodzony czujnik wspomagania w pompie i trzeba wymienić pompę. Znalazł używaną pompe i z powrotem było wspomaganie..do...
Na tym bezpieczniku jest plus 12V po przekręceniu stacyjki i "idzie" na wspomaganie, ale oprócz tego może zasilać inne urządzenia w osprzęcie silnika. Trzeba szukać zwarcia w tych urządzeniach lub w instalacji. Nie wiem jaki kod silnika masz, ale sprawdziłem na szybko, że na tym bezpieczniku w 1,4 tdi, oprócz wspomagania, może być czujnik poziomu oleju....
Też mi się tak wydaje że nie powinno być problemu, tylko mnie martwi ten jeden blok pomiarowy. Nie chciał bym rozbierać jeszcze raz, Jak go postawię na kołach i będzie obciążenie na pompę wspomagania że przestanie działać, Kable podmieniłem, czujniki tak sama, dwie takie same pompy mają ten sam opis w bloku pomiarowym.
przy pompie wspomagania chyba jest czujnik
Jeąli pompa wspomagania też jest mokra to stawiałbym na nią. Powycieraj albo najlepiej umyj silnik i reszte i obserwuj
To zrób tak: 1. na wszelki wypadek sprawdz kable od akumulatora (+) - mocowanie na rozruszniku i (-) do masy, pewnie też masz dodatkowy - masa do silnika - to nigdy nie zaszkodzi 2. jeśli sie nie mylę to tam masz taki trójkąt bermudzki: maglownica z czujnikiem skrętu, pompa wspomagania, ESP i moduł CIM w kierownicy (ten z immo i kierunkami). Między...
Sprawdź czy na pompie wspomagania masz jakiś czujnik i idące do niego przewody
Pompa ma pracować jak płyn osiągnie temperaturę załączenia 95'C. Czujnik KW530535
Żadnej oporności, niskie ciśnienie-piny nie połączone, wzrost ciśnienia-piny zwarte. Mało prawdopodobne uszkodzenie czujnika, prędzej zawór na pompie (nie upuszcza ciśnienia przy maksymalnym skręcie)
Ale o co chodzi, czy o pompę wspomagania, czy o czujnik ciśnienia ?
Witam,mam problem z klima w swoim focusie MK1. Chłodnica nowa układ szczelny czynnik napełniony w ilości jakiej powinno być. Czujnik od skraplacza(w nadkolu z prawej strony) wymieniony. Klima załączy się choć nie zawsze na kilka sekund maks min i przestaje chłodzić. Ma ktoś może jakiś pomysł co może być przyczyną tego problemu. Zastanawiam się jeszcze...
W tym okresie nie bylo w nich wspomagania elektrycznego a hydrauliczne(pompa,zbiorniczek,maglownic... i czujnik wzrostu cisnienia i jest wspomaganie)
widzialem jajis tam czujnik w miejscu gdzie jest pompa wspomagania pod spodem
kolega viper 555 wydaje mi się że dobrze trafia chodzi o świece podepnij miernik lub kontrolkę pod świece i sprawdż jak długo grzeją świece często uszkodzony przekażnik lub czujnik temperatury od tego przekażnika
Jestem pewny na 90% że ostatnio to przerabiałem i miałem pewne wątpliwości co do elektryki i budowy = różnic tych dwóch pomp. Niemniej jednak (brak czasu = metoda prób i błędów) założyłem i najmniejszych kłopotów nie było. TRW (ale to nie na 100%) ma dodatkowy pin, a KOYO nie, bo nie ma właśnie czujnika skrętu... Dlatego w Twoim przypadku, obydwie pompy...
Jeszcze mam pytanie, co to za czujnik na wężu co wyciągłem razem z maglownicą (wąż idący do pompy wspomagania) jest tam czujnik na tym metalu i kostkę taką się w niego wpina. Tylko chciałbym wiedzieć dokładnie do czego jest ?
Z tego co pamiętam w tym silniku to pompa mocowana do napinacz i sama w sobie nie ma czujnika /powinien być na przewodzie.
Testerem podejrzysz czujnik i wysterowanie pompy.
Bez czujnika obroty ok.1400.Błąd czujnika to 816,lub rzadziej 1290.Pompy TRW są powszechnie dostępne.Twoja ewidentnie ma ostre problemy.Jazda z taką pompą to ryzyko.
Walczyłem z kilkunastoma AKL-mi ...gdzieś ciągnie lewe powietrze,sprawdź dokładnie odmę a szczególnie tą małą harmonijkę przy przepustnicy oraz rurkę podciśnienia idącą do serwa hamulcowego-lubi pękać,zobacz również czy działa zaworek podciśnieniowy sterującymi klapkami dolotu...ma w środku membranę która uszkodzona przepuszcza lewe powietrze do silnika.No...
Włożony nowy czujnik , bez adaptacji i kodowania , działa. Jeszcze raz dziękuję za pomoc
Sprawdzałem zasilanie żarówka H7, i wszystko jest okej. Więc to nie to. A ta różnica napięć na szynie CAN taka powinna być ? I jeszcze jedno pytanie, do pompy zazwyczaj dochodzi trzecia wtyczka ta od czujnika skrętu, w mojej pompie jest ona po prostu zaślepiona. To w takim razie gdzie idzie czujnik skrętu ?
To pompa HPI Koyo.Np.na korku będzie napis.Nie są w praktyce zamienne wprost.TRW na inne mocowanie i czujnik kąta skrętu.
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Wg diagnoskopu pompa nie pobiera prądu, czujnik skrętu "chodzi". Pompa 6Q0423156E.
Czujnik wymieniony z nową wiązką.
Do sprawdzenia czujnik kąta skrętu. Daj dokładny opis błędów ze wspomagania.
przepustnica podmieniona ,czujnik temperatury ,sonda i dalej falują ??? Co zauważyłem po odłączeniu czujnika znajdującego się na pompie wspomagania jest o wiele lepiej,tzn gdy odpalę auto i nie dotykam gazu chodzi równo 860 obr,jednak gdy dodam gazu obroty spadają na 1100 i tak już pozostają auto delikatnie faluje.Po podłączeniu czujnika na wspomaganiu...
witam, tam jest pompa elektryczna-olejowa sterowana czujnikiem położenia wałka kierownicy który jest na wejściu do maglownicy, jak spojzysz od przodu samochodu to z lewej strony przy grodzi mocowany do trawersy silnika, powodzenia
Pompa wspomagania była uszkodzona a śmiej taki czujnik jest o to było przyczyną.
Może sama pompa wspomagania ucierpiała (bezpieczniki na akumulatorze całe).
Jak masz z EPC auto to gaśnie jak zapalasz. Jak bez EPC (nie świeci się wtedy kontrolka EPC po przekręceniu kluczyka w pozycja zapłon) to gaśnie po 2-3 s. W fabi albo siada czujnik skrętu, albo pompa wspomagania lub jej styki sniedzieją, lub wiązka w komorze silnika lubi przegnić.
Czy ktoś mógłby po vin-ie dojść jaką mam przekładnię kierowniczą. Pompa wspomagania TRW, więc przekładnia pewnie też, ale były jakieś dwa rodzaje czujnika skrętu i tych blaszek w środku od czujnika. Domyślam się że mam taką 6Q1423055BL WVWZZZ9NZ3Y236564 Teraz tak myślę, czy na pompie wspomagania nie jest napisany tym maglownicy?
czujnik położenia wału znajduje się na wysokosci pompy wspomagania kierownicy a dokładnie między pompą a uchwytem ktory ją trzyma
Czujnik oleju silnika zmieniony błąd silnika znikł.Czujnik razem z zaworem od układu wspomagania wymieniony a błąd "öldruck lenkung zu gering" pozostał nie wiem czy jest jeszcze jakiś tam czujnik ciśnienia?Wspomaganie chodzi płynnie pompa nie wyje.
Pompa musi być z parowana z czujnikiem . Kup pompę z czujnikiem z tego samego auta . Trudno zmienić wsad pamieć w pompie - za dużo rozlutowywania . Pompę z czujnikiem kupisz 200 - 300 zł
"Elektryk stwierdził że na 99% pompa.Wymieniono na inną kolumnę z pompą" - po co?, jak silnik wspomagania jest w przekładni kierowniczej, nie żadnej pompy.
wyciek oleju wspomagania pompie czujnik wspomagania czujnik cisnienia pompie
pralka bosch instrukcja obsługi generator prądotwórczy akumulator satel potwierdzenie sygnalizatorem
Resetowanie pralki Bosch VarioPerfect 7 - instrukcja krok po kroku Jak ustawić temperaturę zamrażarki Amica AZ2101P?