Wyjmij pompę i zobaczysz które idą do pompy, a które do czujnika poziomu paliwa. Jak dasz zasilanie pompy na czujnik to się może spalić.
Jest razem z czujnikiem obrotów wałka pompy.
CHodzi ci o hyundai trajet, taki van, tak ? Jeżeli nie ma impulsów ze czujnika poł. wału to większość sterowników nie włączy pompy. Większość sterowników włącza też pompę zaraz po przekręceniu kluczyka, na kilka sekund.
Pod czarnym deklem masz dopiero dostęp do nakrętki (duża) na baku paliwa. Jak odepniesz przewody to odkręcasz ją i potem wyjmujesz cały kosz z baku z pompą i czujnikiem poziomu paliwa. PS Najpierw sprawdź czy jest napięcie na wtyczce pod czarnym deklem (zasilanie pompy) jak kręcisz rozrusznikiem. Wtyczka typowo jest 4 pinowa. Dwa piny cienkie do czujnika...
Mówisz o czujniku obr wałka pompy. Sprawdz dokladnie w parametrach czy widac sygnał . Jeśli nie to należy wymienić czujnik który znajdziesz pod sterownikiem pompy
trzeba wymienic uszkodzone elementy , a zdjecie przedstawia czujnik inercyjny pompy paliwa a nie przedni czujnik zderzeniowy o który ci chodzi http://obrazki.elektroda.net/88_12867004...
Błędy jakieś?Brak iskry+bak chodzącej pompy paliwa=czujnik położenia wału
Masz do zrobienia czujnik ABS i pompę paliwa . Tyle do doradzenia przez sieć
Odkręcasz dwie nakrętki na klucz 7mm i zdejmujesz czarną osłonę. Pod nią masz połączenia płytki z wiązką. Patrzysz czy wszystko dobrze polutowane. Interesują się piny trzeci i czwarty. Licząc od brzegu. Pierwszy i drugi to cewka, a piąty szósty i siódmy to czujnik położenia.
Wyjmij fotel kierowcy i pasażera /lepszy dostęp/. Zdejmij dywanik, odkręć dźwignię ręcznego, klapkę okrągłą o podłodze. Odkręć nakrętkę zbiornika i wyciągnij zestaw pompa- czujnik poziomu paliwa. Wyjmij pompę /na niej są numery/, zanieś do sklepu i powiedz: taką lub zamiennik. Składać w kolejności odwrotnej. Przyjemna robota. Pozdrawiam.
Poszukaj oryginalnej śruby od pompy, wkręć i po temacie. Jeśli ten czujnik ulegnie całkowitemu rozszczelnieniu silnik stanie.
Witam. A czujnik uderzeniowy?
Miałem podobny problem z 2.0 HDI. Winny był czujnik położenia wału.
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
Powinien wyjść bez wyjmowania zespołu pompy.
Chcesz sprawdzić czujnik obrotów za pomocą omomierza? Gratuluję pomysłu. Tak tylko możesz sprawdzić czujnik temperatury paliwa.
(at)paluch36 Cześć, udało Ci się rozwiązać przyczynę tego błędu?
Z tego co pamiętam w 19 na zasilanie cewki, pompy paliwa, wtrysków i kilku czujników dawany jest prąd z przekaźnika pompy paliwa, sprawdź czy nie ma pośniedziałych przewodów przy tym przekaźniku i czy przekaźnik nie jest uszkodzony, miałem tak w 19 1,8 8V po wymianie przewodów do przekaźnika odpaliła, moge się mylić, sprawdź jeszcze czy przypadkiem...
Blokada can wydaje mi się droga ok 2000zł coś naprawdę skutecznego co by uniemożliwilo kradzież poprzez długi czas jaki złodziej by musiał poświęcić aby dojść do uruchomienia samochodu schemat do wykonania przez elektryka Użyj starego typu immobilizera trzyobwodowego (nieważne jakiej firmy) Wykonaj trzy odcięcia dla obwodów: 1. Panel bezpieczników...
Pompa paliwa elektryczna lub wtryskiwacze na przelew sprawdzić. Dość prosty układ Boscha raz jeden miałem przypadek uszkodzenie czujniks ciśnienia paliwa i cały czas pokazywał jedną wartość.
Dzięki za uwagi. Na czujniku pompy paliwa (pływaku) jest normalne napięcie, natomiast na zasileniu pompy (niskociśnieniowej) jest jego brak, a dokładnie 0,4 V. Więc nie wiem, czy to minus źle podłączony, czy też uszkodzony przekaźnik, chociaż podmieniłem te dwa przekaźniki jak na rysunku (są takie same). Mało tego uruchomiłem pompę paliwa z odrębnego...
Zmiana czujnika na pompie
Hej, trochę czasu minęło, ale spróbuję, aczkolwiek mam ten sam problem. Przewody od świec wymieniłem, pompę paliwa nowa, czujnik wału wymieniony, cały system paliwowy wyczyszczony. Pompa paliwa mi z jakiegoś powodu się wyłącza, nie mam pojęcia, który tam przekaźnik jest od pompy, a może jakiś czujnik ciśnienia paliwa. Może mógłbyś pomóc w jaki sposób...
Czujnik temperatury Pompa paliwa cewki/świece to tak na początek /akumulator/rozrusznik są w dobrym stanie
Jak najbardziej prawidłowo. Drugie uruchomienie przekaźnika pompy nastąpi kiedy do ECU dotrą impulsy czujnika położenia wału korbowego.
czy takie usterki np. pompy paliwa mogą sypać błędy ECU na nie bardzo powiązanych czujnikach, bo niby co ma wspólnego błąd czujnika położenia wału z pompą paliwa, lub co ma błąd położenia wału wspólnego za błędami wtrysku. Dlatego też mi mechanik powiedział, że to wina sterownika - masa nie powiązanych błedów. Tylko że on cały czas zawalony robotą,...
5 MECHANIK ROBI i rozkłada ręce. Wymieniony czujnik położenia walu, czujnik pompy paliwa. Poprzedzony diagnostyką i pomiarami ? Coś było "kombinowane" w aucie ? Np. DPF - off itp. Metodą prób i błędów na komputerze gdy auto gasło wyskoczył błąd zwiazany z czujnikiem na pompie paliwa. Po wymianie czujnika nic sie nie zmieniło. I nic nie było kombinowane...
Ten przekaznik zasila pompę paliwa ,wtryski, przepływke i kilka innych czujników- jak najbardziej ma wpływ na te błędy
Ke-jetronic,wymieniałeś rozdzielacz z regulatorem ciśnienia paliwa? Dolot szczelny? Ciśnienie pompy paliwa? Czujnik sygnalizuje położenie biegu jałowego?
Podnies tylną kanape i dostań się bezpośrednio do wiązki pompy. Będą 2 grubsze przewody,jeden brązowy to masa ,natomiast drugi (nieb -czerw?) to zasilanie pompy,cienkie są od czujnika poziomu paliwa.
Czujnik poziomu paliwa czyli pływak zawsze jest w zbiorniku. Pompy elektrycznej w tym aucie nie ma
Moze być uszkodzony komputer ,któryś z czujników ,TPS,wtrysk sprężarka, pompa paliwa , świeca itd. Bez pomiarów i diagnostyki o naprawie nie ma co mówić. W pierwszej kolejności trzeba zmierzyć ciśnienia w; cylindrze , na pompie paliwa i sprężarce.
Dzien dobry!! Szukam schematu instalacji elektrycznej dot. czujników paliwa, pompy paliwa do seicento 1100..dziekuje z goory pozdrawiam
Mam nadzieje ze chodzi o czujnik ESP - on mierzy trochę wiecej parametrów niż tylko przyspieszenie boczne. Jest pod siedzeniem. Jeżeli adaptacja nie pomoże, to była informacja serwisowa na ten temat. Czujnik ten ma wspólna masę z pompą paliwa w baku. Pompa generuje impulsy napięcia które zakłócają prace czujnika. Masę czujnika trzeba przedłużyć i podłączyć...
Pod maską na grodzi? Mówimy o czujniku do pompy paliwa?
sprawdz czujnik tem. cieczy....
Pompę załącza jak zobaczy obroty wału, pewnie czujnik...
Witam. Mam pewien problem od dłuższego czasu. Moje Audi A3 (LPG i benzyna) gaśnie w trakcie jazdy, w trakcie stania. Obojętnie czy na gazie czy na benzynie potrafi zgasnąć. Wymieniałem już: przekaźnik, czujnik położenia wału, cewkę, czujnik pompy paliwa. I pytanie tutaj do was. Czy waszym zdaniem mogłaby być to pompa paliwa? Czy raczej szukać problemu...
Komputer pokazał błędy Zwarcia na wtryskach 1, 3, 4, 5, 6 Zwarcie w obwodzie pompy paliwa Zwarcie w obwodzie czujnika przewietrzania zbiornika Elektryczne uszkodzenie przekaźnika pompy paliwa Czy winny może być uszkodzony sterownik silnika?
Witam wszystkich, trafił do mnie Master 3 z 2011 2.3 dci 125km. Błędy czujnika położenia wałka rozrządu regolator ciśnienia paliwa, czujnik ciśnienia na listwie paliwowej, zawór regulacji ciśnienia doładowania przepływomierz powietrza . Rozrząd spr., czujniki podmienione, pompa cr druga wstepna pompa w zbiorniku nowa. Sterownik też drugi, i nic.
Nie doszukuj się winy w tłumiku podjedż do kogoś na kompa i niech sprawdzi pompę najlepiej podczas jazdy.Dawkę paliwa podczas przyspieszania i czujnik obrotów pompy wtryskowej.
a sterownik dostaje sygnał z tego czujnika?
Witam, mam problem z odpalaniem samochodu po lekkim ostygnięciu, postój ok .20 minut. Rozrusznik kręci i finalnie po którejś próbie auto zapala. Brak błędów na komputerze. Wymieniony czujnik obrotów wału, pompa paliwa, czujnik ciśnienia paliwa, świece, sprawdzona przepustnica. Na zimnym i ciepłym odpala bez problemu. Miał ktoś może podobny przypadek?
A jeżdżącego pd za kilka tysięcy.
Moim zdaniem pompa jak najniżej , a ten syfon to w praktyce amatora nic nie da . Jeśli tam będzie licznik przepływu paliwa to wystarczy czujniki minimalnego poziomu który wyłączy pompę aby ta nie tłoczyła powietrza na liczydło .
Witam. Citroen C3 1.4 benzyna kręci, ale nie odpala, nie działa również dmuchawa. Bezpieczniki sprawdzone, podmieniona cewka, czujnik wału, pompa paliwa po przykręceniu działa. Jakieś pomysły, co można sprawdzić?
Po przekręceniu kluczyka powinien być impuls na pompę w celu podniesienia ciśnienia. Da się to usłyszeć w okolicy fotela pasażera. Sprawdź czy przekaźnik pompy dostaje napięcie w czasie tego impulsu. Możesz też wyjąć przekaźnik i zrobić zworę na stykach prądowych do sprawdzenia czy pompa działa. Na silniku jest też czujnik ciśnienia paliwa i to on załącza...
Witam Z tego co pamiętam to błąd czujnika położenia wału Który to rok jaki silnik ? Jeśli to common rail to spróbuj palić z wypiętą wtyczką z czujnika ciśnienia paliwa w pompie
Ja tak miałem w passacie b5 , okazało się ,niby czujnik temperatury paliwa w pompie lecz po wymianie nadal tak było , po czym koleś ustawił od nowa rozrząd i jest ok, ponoć pompa była przestawiona.
http://obrazki.elektroda.pl/6564018500_1... Pozdrawiam.
Wentylator chłodzący :17 i 68 Przekaźnik pompy paliwa przez przekaźnik główny i pin 54. Między przekaźnikiem a pompą paliwa masz czujnik bezwładnościowy (uderzeniowy). Jeżeli była stłuczka to mógł zadziałać i rozłączył pompę paliwa.
Skończyło się na wymianie czujnika na pompie paliwa za ok 800zł.
1.4 nie ma czujnika na pokrywie. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności pompa paliwa jakie ciśnienie daje, cewka zespolona i czujnik położenia wału. Podpinałeś auto pod Clipa czy nie wyszły jakieś błędy
Przestawiona pompa o 180 stopni. Sprawdź jaką kreskę widzisz w otworze czujnika. Długą czy krótką?
żeby się jakoś odpychał ? . Każdą pompę można wyregulować. Jakoś to będzie jeździć. A kąt wtrysku był ustawiony na czujnik zegarowy ?
Dzień dobry wszystkim. Tak jak w temacie mam problem z ciśnieniem paliwa które skacze miedzy 170 a 300 bar gdzie zadane jest 250. Do tej pory zostało wymienione: - komplet wtrysków (nowe nie regenerowane ) -pompa wysokiego ciśnienia (używana z dobrego samochodu) -regulator cisnienia na listwie -czujnik dawki na pompie wysokiego ciśnienia -pompa paliwa...
To że tutaj pytasz nie oznacza że naprawa będzie tańsza. Uszkodzony wtrysk, zawór regulacji ciśnienia w pompie WC, uszkodzona pompa WC, uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa.
Czujnik ten powinien być na przewodzie paliwa dochodzącym do pompy vacum , bliżej tyłu silnika. I wygląda jak na zdjęciu - tu jest razem z obudową. Możesz kupić sam czujnik i wymienic , będzie taniej.
11 - Czujnik położenia pompy wtryskowej - sygnałnieprawidłowy 12 - Przepływomierz - usterka obwodu 18 - Nastawnik dawki paliwa/czujnik położenia nastawnika - usterka 22 - to samo co 18 34 - Wtryskiwacz sterujący - nieprawidłowy sygnał
Sorki nie czujnik tylko regulator ciśnienia paliwa na pompie. Sprawdź obroty silnika przy starcie. Pozdrowienia.
filtr paliwa jest nad zbiornikiem paliwa- dostęp po podniesieniu tylnej kanapy przez rewizję- obok mocowania zespołu pompa-czujnik poziomu paliwa
Ale sensowna odpowiedź nie. Po jaką cholerę się wypowiadasz, skoro piszesz że to Twoja tajemnica zawodowa ? I to napisał admin grupy "Samochody". Nikt Cię do jakiejkolwiek wypowiedzi nie zmusza. A znane przysłowie mówi, że jeśli nie masz nic sensownego do powiedzenia to się nie odzywaj. Kolega sobie odpocznie od pisania, Twój post już całkowicie nic...
Wymieniłem komputer przekaźnik pompy paliwa czujnik położenia wału sprawdziłem bezpieczniki przekazniki
Było juz xxx razy na ten temat obwody jakie mozesz odciac to; Rozrusznik pompa paliwa wtryski cewke czujnik połozenia wału itd.
Przekroczono zakres regulacji ciśnienia paliwa: 1. Czujnik ciśnienia paliwa (G247) uszkodzony 2. Zawór regulacji ciśnienia paliwa (N276) uszkodzony 3. Sitko na dnie zbiornika jest zatkane. 4. Kabelki od ww czujników. 5. Pompa nie wydala (uszkodzona). 6. Wtrysk uszkodzony (za dużo paliwa ucieka przelewem). Najpierw bloki pomiarowe i sprawdzenie czy ciśnienie...
Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
A w jaki sposób mam sprawdzić ten czujnik? Pompa paliwa powinna być dobra, ponieważ jak zdjąłem wężyk paliwa przy samym gaźniku to wyleciało z niego paliwo.
Jeśli to BMW sądząc po wtyczce to powinieneś mieć 1-2 cewka czujnika położenia 2-3 cewka czujnika położenia 4-7 czujnik temp paliwa 5-6 cewka nastawnika
Źle zrobiony rozrząd albo źle ustawiona pompa
ile przyczyn odpowiedz dużooooooooo może katalizator, przewody,, świece czujniki pompa paliwa lub jej przekażnik,
Zanieczyszczenia paliwa blokujące rzeczony zawór Uszkodzone wtryski Błędne wskazania lub uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa Nieszczelne zasilanie w paliwo pompy Przytkany przewód w zbiorniku Niedrożny odpowietrznik zbiornika No ale książki nie będziemy pisać
Monowtrysk to nie wszystko.potrzebny jest jeszcze sterownik silnika pompa paliwa,czujnik podciśnienia w kolektorze i przeróbka instalacji elektrycznej.nie wiem jaki tam jest układ zapłonowy,ale chyba zwykły czyli też do wymiany,nie wspominając już o wałku rozrządu czy kosztach robocizny.To wszystko przekroczyłoby koszty zakupu nowszego modelu z wtryskiem.
Przemierz obydwa czujniki temperatury omomierzem i świecę oraz ciągłość do pompy paliwa, oraz podepnij 12V pod silnik i zobacz czy kręci się.
Pompę załącza sterownik silnika (DDE) poprzez przekaźnik, od niego bym zaczął. Istotny dla działania układu jest również czujnik ciśnienia paliwa (ten na filtrze)
No ciekawe jest to co piszesz. Ale też nienormalne. Żeby przekaźniki wypadły po wjechaniu w dziurę? :D No nic muszę ci uwierzyć na słowo. Choć przy takim uderzeniu prędzej by wywaliło airbag bo były takie przypadki.
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Tam nie ma takiego czujnika ...ba ...nie ma nawet pompy paliwa w zbiorniku.
Nie ma iskry , i prądu na pompie paliwa Albo coś w stykach jest nie tak albo poszedł czujnik któryś
podanie napięcia bezpośrednio z akumulatora na czujnik w pompie ... chodzi o pompę paliwa ? Nie na czujnik, tylko na zasilanie (+12V) pompy paliwa.
Tak to naklejka fabryczna wszystko wskazuje na to że jest bez ews. Kabel na pinie 66 proponuje na wszelki wypadek odciąć żeby nie broił. Jak wał zaczyna się obracać i czujnik wału podaje sygnał to zostaje załączona pompa paliwa i zapłon.Jeśli nie ma sygnału z czujnika wału to właśnie taki jest objaw tylko że nie powinno być błędu 26. Błąd 26 wskazuje...
Korpus monowtrysku z plastikową "czapką" dolotu powietrza, wiązka, sterownik, zbiornik paliwa wraz z pompą, czujnik temp cieczy, map sensor, sonda lambda (trzeba wspawać gwint, lub wymienić dwururkę), nie pamiętam czy jest takie samo koło foniczne w wersji gaźnikowej i wtryskowej, dorobić zaślepkę mechanicznej pompy paliwa
Wymieniony został czujnik wału,czujnik walka pompa paliwa w baku,wyczyszczona turbina dalej to sama .Przejechałem ostatnio 150km I pięknie nic się nie działo, a tu nagle stop..Nic nie pokazuje, żadnego błędu,kręci i nic..trzeba to odpalić na plakat, i chodzi po jakimś czasie to samo gasnie podczas jazdy ..już nie wiem..może jeszcze wymienić pompę Vacu..???
ja mam to samo w 1997r manual:( i w warsztacie wyszło na kompie że czujnik pompy wtrysku paliwa. czyli wymiana pompy?? ale gdzie kupić taką pompę bo na allegro nie ma:( lucas. a boscha podobno trzeba jakoś przerabiać więc koszty robią się ogromne.:( proszę o kontakt:)
jest taki pipek przy pływaku :D
kolego chwileee :) chcesz wymieniać wszystko???!! moze na początek zrobisz porządną diagnostyke... przydało by się troche danych: Ciśnienie doładowania podczas obciazenia.(kilka pomiarów) ciśnienie na listwie rail. (na wolnych obrotach oraz przy max pedale w podłodze(najwyzsza wartosc)) korekta wtrysków na wolnych obrotach silnik rozgrzany. odczyt przy...
Witam, posiadam Astre g 1.7 dti 2000r. Problem polega na tym że po wpięciu akumulatora od razu włącza się wentylator chłodnicy i zgaśnie dopiero gdy akumulator będzie rozładowany, próbując go odpalić silnik kręci lecz nie odpala. W czym może tkwić problem? Może bezpieczniki? Czujniki? Pompa paliwa? I jak myślicie jeśli jest to uszkodzony czujnik temperatury...
wiadomo ze sam sobie nie zapłacę ;D ale chodziło mi o jakieś dodatkowe koszta, typu licznik, czujniki, pompa paliwa, bo nie wiem czy obecne się nadadzą :)
Sprawdź czy ten schemat pasuje do Twojego samochodu. N040 to pompa paliwa z czujnikiem poziomu paliwa. H to kolor szary. https://obrazki.elektroda.pl/9281627600_...
Czujnik ciśnienia paliwa na listwie Czujnik ciśnienia paliwa w pompie Oba do sprawdzenia.
Pompa zasilanie ma kablem niebieski (plus jak silnika pracuje),czarny to masa. pozostałe kalble to kable czujnika ilości paliwa i lampki rezerwy. Pompa jest zabezpieczona bezpiecznikiem 7,5A w czteromiejscowej skrzynce bezpieczników za schowkiem. Istotnie w okolicy zbiornika jest szereg złaczek które korodują.
Wtrysk sterowany jest impulsem / bez oscyloskopu nie zmierzysz/ masy ze sterownika , pin 59 , a przez opornik z pinu 58. Sterownik natomiast otzrymuje sygna z czujnika wału. Z tego co opisałeś / iskra jest , pompa paliwa pracuje / czujnik jest w porządku. Oporność cewki wtryskiwacza to około 2 omy , należy sprawdzić , czy masz impulsy na pinie nr. 1...
Nie ma pompy w baku paliwa, to jest układ common rail
Czy odcięcie pompy podajacej będzie skutecznym zabezpieczeniem przed złodziejem. Nie, ponieważ jest to odcięcie naruszające przepisy prawa. Samochód może się zatrzymać w sposób niespodziewany, powodując zagrożenie w ruchu drogowym. Oprócz tego, możliwość odjazdu nawet 100m (z zasięgu wzroku), ułatwia dalszą kradzież pojazdu, zawężając poszukiwania...
2.0 TDCi nie ma pompy w zbiorniku paliwa, więc nie wiem co ty tam wymieniłeś, chyba że kosz czujnika poziomu paliwa. Wyłącznika bezwładnościowego diesel też nie posiada. Pompy paliwa elektryczne miały TDDi, ale tylko wersje 115 Ps i pompa była przy zbiorniku po prawej stronie. Napisz lepiej co niedomaga w Mondeasie to może spróbujemy pomóc.
Podmien przekaźniki w komorze silnika, te pod plastikowa osłona. Jeżeli nie pomoże to najprawdopodobniej czujnik wału korbowego.
Czujnika G40 czy G28 nie trzeba adaptować. Prawdopodobnie masz problem z rozrządem i stąd ten błąd. Na pompie wysokiego ciśnienia nie ma czujnika. Tam raczej jest regulator ciśnienia paliwa. Ten sam problem powrócił - czyli jaki? Ten że pompa głośno chodzi czy że jest ten sam błąd dotyczący niedostatecznej wydajności pompy? Może ten dźwięk nie pochodzi...
Witam mam problem ze swoją 307 Jakoś czas temu wyjeżdżając ze stacji benzynowej na autostradzie wrzuciłem 2 doszedłem do 3 tysięcy i autko zgasło po chwili normalnie odpalilo lecz problem jest do tej pory Pojechałem do mechanika najpierw zlecił wymianę przepływomierza nic to nie dało zlecił wymianę turbiny też nic nie dało Błędy wyskakują na kompie...
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
Hmm ale Panowie, rozmawiamy tak ogólnie a mi chodzi o konkrety, czy gdzieś producent auta podaje przebieg max dla alternatora, rozrusznika, jakiś czujników?, pompy paliwa itd? Mi bardziej zależy by się dowiedzieć jak zapobiegać a nie leczyć ;) Bo w tej sytuacji dochodzimy do konkluzji że lepiej na urlop ileś km jechać Toyotą Yaris niż 10 lat starszym...
Czujnik temperatury paliwa zapewne.
czujnik uderzeniowy pompy paliwa astra czujnik pompy paliwa czujnik sterowania pompy paliwa
szczotka bosch oryginalny indukcyjność łuku autoalarm astry
magazyn niskonapieciowy zawór rozprężny
Ustawienie wałków w skrzyni ZF Astronic 2331: procedura i kalibracja Błąd w systemie VECU - co oznacza i jak go naprawić?