To pewnie termistor NTC 10k. Przepływ powietrza sprawia spadek rezystancji a w wyniku tego zwiększenie ilości paliwa. Gdzie jest czujnik? Mierzyłeś go?
Tak , ale musi być też z czujnikiem temperatury powietrza.
Błędów może nie być ,musisz podglądnąć parametry bieżące rano przed odpaleniem; temp.cieczy i temp. powietrza zasysanego.To cała filozofia. Osobiście miałem taki sam przypadek . Winny był map który jest razem z czujnikiem temp. powietrza.
Faluja obroty : -sprawdza czujnik przepływu powietrza
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
A jak wyglądają wskazania czujnika temperatury powietrza zasysanego?
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
Gdzieś znalazłem możliwe rozwiązanie tylko proszę o potwierdzenie. Czy to może być walnięty czujnik temperatury powietrza?
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Źle ustawiony tzn ? Na co na wielopunkcie ustawiać zapłon skoro wszystko leci z automatu i nie ma żadnej mechaniki od CPWK aż do świecy ?? Chyba że się mylę Check engine się nie świeci. Ciepły trzyma obroty, podejrzewałem czujnik temperatury powietrza.
Witam, byłem dzisiaj u mechanika. Niestety nie ma czym zmierzyć ciśnienia w kolektorze,Stwierdził też, że aby zmierzyć komputerem co się dzieję kiedy autko nie odpala muszę mu dostarczyć autko w silnym mrozie, kiedy nie chce palić. Ma on warsztat na drugim końcu miasta. Jest to dla mnie nieosiągalne. Zastanawiam się czy warto kupić profilaktycznie czujnika...
Dokładnie czujnik temperatury powietrza. Co ciekawe jak widzi dziwna temperaturę oleju silnikowego to trafiłeś.
Witam.Testowałem ostatnio Grande Punto 1.3 Multijet EcuScanem.Wyrzuca błąd P0110 - błąd czujnika temperatury powietrza przepływomierza -przerwa/zwarcie do +V baterii/sporadyczny.Nie zapala się kontrolka awarii silnika.Jedynym objawem pewnej niesprawności jest trochę gorszy rozruch silnika na ciepłym niż na zimnym. Podstawienie innego przepływomierza...
Jaki czujnik powietrza wymieniłeś?? Jeśli temperatury zasysanego powietrza, to oznacza, że wymieniłeś przepływomierz, bo tam się znajduje ten czujnik, a jeśli przepływkę wymieniłeś i założyłeś jakaś tanią podróbkę, to niestety będziesz miał takie objawy.
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
witam fiat punto rok 95 jednopunktowy czujnik tem cieczy dobry pomiar tem powietrza prawidłowy czujnik map podmieniony zastanawim się czy usterka nie siedzi w samym sterowniku z rury wydehowej czarny dym
Witam, Brudny filtr powietrza, uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej, bądź sonda lambda
miałem identyczny problem i byłem z nim w serwisie na komputerze. Okazało się, że jest to czujnik temp. płynu chłodzącego znajdujący się po prawej stronie silnika troszeczke poniżej filtra powietrza. Po wymianie wszystko ok. Czujnik około 70zł.
co do sondy, to w grudniu założyłem nową, więc zakładam, że jest dobra :D gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza? jak go sprawdzić "domowymi sposobami"?
Założyłem nowy filtr powietrza, (stary nie był uszkodzony lecz brudny). Wymieniłem czujnik położenia wału. Bez zmian
Autodata twierdzi, że w Y10 z silnikiem 1.1 był zarówno Jetronic jak i Motronic, ale mniejsza o to. Ważne jak prymitywny jest to system. Jedynym kanałem kompensacji jest sonda lambda, nie ma żadnych innych istotnych czujników (w szczególności MAP/MAF), więc krytyczne jest poprawne działania czujnika położenia przepustnicy i mechaniczna kondycja silnika,...
Przełożyc deskę z termometrem, i czujnik. To by było za proste, więc można w hipermarkecie kupić termometr ( ten do pomiary tem. powietrza), czujnik nakleić na silniku i po problemie.
Witam Mam kolejny problem... Po nocy gdy odpalam silnik i jest zimno, to silnik odpala od razu, ale zaraz gaśnie. Gdy drugi raz odpalę, i wyjadę na drogę to przez pierwsze 200 metrów nie wchodzi płynnie na obroty. Gdy jest gorąco na dworze, to wszystko jest dobrze. Co moje być przyczyną takiego zachowania? jak można sprawdzić ten czujnik? Ostatnio czytałem,...
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Sprawdz sondę lambda i czujnik położenia przepustnicy. A jakby dostawał lewego powietrza to był by problem nie tylko przy przyśpieszaniu.
Witam. Ten samochód był cały czas sprawny. Ja ze względu, że nie mam słuchu (wszczepiony implant), kręciłem rozrusznikiem mimo, że on mi już zapalił i właśnie to było tym powodem, że gasł mi po dwóch trzech sekundach kręcenia tym rozrusznikiem. Ja to słyszałem, ale nie zdawałem sobie z tego sprawy, że to jest tego przyczyną. Przyszedł starszy mechanik...
Może warto sprawdzić czujnik temperatury powietrza zasysanego, bo rozumiem, że problem występuje w mroźne dni. Sterownik silnika widzi wyższą temperaturę powietrza i do niej dobiera ilość paliwa.
Moze padl ci termostat i zostal w pozycji zamknietej a wtedy obieg plynu chlodzacego nie przechodzi przez chlodnice. Czujnik ktory odpowiada za zalaczanie sie wentylatora pewnie jest w chlodnicy tylko jak ona jest zimna to go nie zalacza. Taka jest moja sugestia. Szkoda auta szczegolnie jak jezdzisz w miescie i jeszcze te temperatury powietrza daja...
Nie ma czegoś takiego jak "regulator wolnych obrotów wału korbowego", chodzi Ci o czujnik prędkości obrotowej/czujnik wału korbowego... regulator (powietrza) wolnych obrotów (IAV) to element potocznie zwany "silniczkiem krokowym".
witam, stabilizacje zapewnia sterownik, z niego wychodzi te 5V na wszystkie czjniki, sprawdż w taki sam sposób np. czujnik temparatury powietrza, ciśnienia bezwzględnego w kolektorze, kolego jaki rocznik tego punto?,to sie poslipie w schemat, pozdrawiam Dodano po 1 i jaki system sterowania ,co pisze na ECU Dodano po 7 fiat podaje że zasilanie na poziomie...
Masz coś sknocone w tej numeracji, to co masz podpisane 31-14-16 to TPS, a on powinien być podłączony 30-14-16. To co masz podpisane 2-31-3-20 to IAV (krokowy) i powinien być 2-20-3-21. Dalej masz wklejony IAT, który powinien być 31-16 i wreszcie na kawałku blachy przy ECU masz MAP, który powinien być 32-14-16. Te czujniki są dobre, jednak oryginalnie...
Jedyne co zauważyłem to zaklejona dziurę w dolnej obudowie filtra powietrza. Zastanawia mnie co tam było ze jest to zaklejone.. Może jakiś czujnik? Niewiem. Ale zobaczę może tamtędy powietrze lewe łapie.
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
Witam. Koledzy mam spory problem od jakiegoś czasu moje Punto pali 10l/70km co daje ok 14/100km. Czy się jedzie 80km/h czy 140 spalanie takie same Z wydechu czuć paliwo, jest spore odczucie spadku mocy. Już nie wiem co robić, wymieniłem w sumie wszystko co możliwe: -przewody zapłonowe -wtrysk paliwa -sonda lambda -filtr paliwa -czujnik temp Nie łapie...
Najlepiej chyba podpiąć pod komputer i odczytać parametry czujników na żywo kiedy silniczek krokowy się otwiera. Może być np uszkodzony potencjometr przepustnicy i wprowadza fałszywy sygnał że przepustnica się uchyla , czujnik MAP podaje zły sygnał o obciążeniu silnika itp . Tak to możemy jedynie gdybać jeśli kwestię lewego powietrza wykluczono
teoretycznie powinno pomóc ale ten czujnik przede wszystkim mierzy temperaturę płynu chłodzącego a nie samego reduktora. Na postoju silnik zagrzeje się szybciej bo nie ma przepływu zimnego powietrza przez chłodnicę.
sprawdż przewody, świece , i filtr powietrza jeśli samochód kopci w czasie jazdy czujnik w układzie wydechowym sprawdż równierz wiązki przewodów czy nie są uszkodzone i deszcz poprostu powoduje zwarcie
Koledzy! Mam pewien pomysł, który może się przydać wszystkim początkującym zabawę z euroscanem. W tym temacie napiszmy tłumaczenia do wszystkich kodów błędów euroscana jakie znamy. Knock retard-czujnik stukowy Mixture-mieszanka Idle adaptation- jalowa adaptacja Blink code reguest-ponowna prośba kodu Spark adwance-wyprzedzenie zaplonu Jdle rpm desired-obroty...
Witam, pytanie, przy około 3 tys obrotów odcina moc, zapala się chek. Po pięciu odpaleniach auta chek znika, problem nadal istnieje, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym zmieniony, wszystkie węże, wężyki od podciśnienia sprawdzone. Nie mam pojęcia o co chodzi, na serwis mnie nie stać, jeżeli ktoś miał podobny problem i będzie miał chęć...
Sprawdzilem to lewego powietrza nie zasysa, tps wymieniony razem a z silniczkiem krokowym inadal to samo.Wymienilem tez czujnik cisnienia w kolektorze ssacym,bez zmian.Co za G.. ten fiat.
Ja się nie znam i t.d. ale ma "pojazd typu Punto", w którym zjawisko to jest określane skrótem TTTM ;) i mam co do tego swoją teorię... otórz po wyłączeniu silnika czujnik temperatury zasysanego powietrza umieszczony przy przepustnicy nagrzewa się od silnika, w rezultacie, ECU na wyłączonym, rozgrznym silniku widzi IAT np. 70*C i podaje bardzo ubogą...
Gimak poszedlem o krok dalej i zakrecilem nawet zawor na butli LPG, wypalilem caly gaz z przewodow, wyjalem bezpiecznik od centralki BRC i wciaz to samo co wylucza udzial instalacji w drawkach. czujnik cisnienia i temperatury w klektorze pokazuje na wylaczonym silniku cisnienie 1024 temparature natomiast taka jak na zewnatrz. Na biegu jalowym : cisnienie...
oj ludzie ludzie...... marchewa (kontrolka wtrysku zgasnie) ma zgasnac pare sekund pozniej bez krecenia walem jesli sie pali nadal to uszkodzony jest jeden z krytycznych elementow tego ukladu a sa tylko dwa czujnik temperatury wody podajacy do kompa albo TPS (albo kable na tych elementach) To proszę odpiąć czujnik temperatury powietrza lub wtryskiwacz...
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
https://obrazki.elektroda.pl/5333857100_... Początkiem tego roku kupiłem sobie nowy ostatni normalny samochód pozbawiony większości nowoczesnych wynalazków – Opel Corsa E. Niestety Unia Jewropejska zadbała o moje bezpieczeństwo i wyposażyła to auto w potrzebne w aucie miejskim jak bielizna profesjonalistce czujniki ciśnienia...
W GP z benzynowym silnikiem jest map sensor czyli czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.W modelu 1.4 8v jest on po lewej stronie(patrząc od przodu samochodu)z boku kolektora ssącego.To właśnie on odpowiada za szacowanie ilości potrzebnego powietrza.
Witam... mam problem z układem chłodzenia w Punto... jeździłem normalnie i nagle auto Mi się zagrzało nie załączał się wentylator... I nie było ciepłego powietrza podczas ogrzewania tylko leciało zimne.... Podjechałem do mechanika wymienił Mi termostat dolał płynu do chłodnicy i odpowietrzył... ale wentylator od chłodnicy nadal się nie załącza... Mówi...
czujnik temp. płynu chłodzącego który steruje kompem pilnuje żeby była odpowiednia mieszanka w czasie gdy silnik jest zimny. Zamontowałem wyłącznik który załącza rezystor równolegle do czujnika - 1000 om. Włączam go jak silnik jest nagrzany / mam czujnik temp. płynu/. Wcześniej nie należy wyłączać ssania ze względu na silnik, Drugi obwód wyłącznika...
Witam. Polonez Plus 1,6 GSI Fiat Punto 90 Fiat Tempra 1,6 IE Alfa Romeo 145/146 1,6 boxer Lancia Dedra LE 1,6 MPI Wszystkie te samochody łączy sterownik silnika, schematy podaję niżej. Posiadam Lancie Dedrę ze wspomnianym sterownikiem silnika Delco GM. Samochód ma wyczuwalnie zbyt małą dawkę paliwa - jest mułowaty i słychać spalanie stukowe, przy obciążeniu....
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
as124, pisałeś że mierzyłeś wartości czujników przy różnych temperaturach i porównywałeś je z charakterystykami. mam problem dużego spalania w punto i właśnie sie za niego zabrałem. mógłbyś udostępnić mi te charakterystyki co bym sobie mógł porównać - już widzę że czujnik temp cieczy przekłamuje bo na zagrzanym mam 268 ohmów. będe Ci bardzo wdzięczny...
Witam. Mam taki problem wymieniałem ostatnio pasek rozrządu, przewody wysokiego napięcia filtr powietrza a wcześniej jeszcze świece i od tej pory na wolnych obrotach auto mi przerywa co jakiś czas jakby się dusił i tak myśle że może jakiś czujnik mi pada. Zrobiłem małe pomiary i zmierzyłem rezystancje regulatora biegu jałowego wyszło mi 55,2 Ω...
w moim samochodzie w upalne dni ciągle wyje alarm wzbudzany ruchem rozgrzanego powietrza No i to jest właśnie różnica między tanim alarmem z allegro a produktem markowym - miałem Concerto, mam Perfect CAN i nigdy takich problemów nie miałem (oczywiście trzeba było wyregulować czułość czujników ruchu). Czasem się włączy w Nowy Rok jak coś blisko auta...
Fiat Punto 2 1.2 8V Stag 4 Wtryski AC w01 Parownik at09 Wężyki od wtrysków 17cm fi4 wtryski leżą na pokrywie zaworów pod filtrem powietrza. Czujnik map będę przenosił bliżej przepustnicy i zmieniał z fi5 na F4, chociaż wątpię żeby to coś dało. Dość wysoki mnożnik koło 1.4-1.6 ciśnienie robocze 1.19. Jak będzie trzeba rozwierce dysze. Mam jeszcze herculesy...
Witam. Moje punto strasznie duzo pali - w cyklu mieszanym 12l/100 km. Dodatkowo dusi sie na biegu jalowym, obroty spadaja i trzesie calym silnikiem i samochodem. Jak dodam gazu problem znika, tylko dymi na czarno z wydechu, tak jakby mieszanka byla za bogata. Ogolnie pow. 2000 tys ladnie sie zbiera i jezdzi. Mechanik sprawdzal wszystkie czujniki, lambde,...
witam jak w temacie.jak jest zimny zapali i zgaśnie i tak za 5 razem zapali normalnie jak jest ciepły pali na dotyk.na diagnostyce wyskakuje błąd czujnika temperatury silnika,wymieniłem 2 z katalogu ale zamienniki i nic zero poprawy .w serwisie fiata stwierdzili że musi być orginalny czujnik fiatoski magneti mareli sprowadzili i dalej to samo.czy może...
Sterownik jaki podałeś to chyba "ECOL" a z tego co wiem każdy ecol był bez kodu immo.Tzn samochody wychodziły bez centralki immobilisera Fiat Code bo jak wiesz fiat-y taki jak Twój nie miały immobilisera wewnątrz sterownika a zewnętrzną centralkę Fiat Code która łączyła się ze sterownikiem silnika blokując/odblokowując wtrysk/zapłon. Co do diagnostyki...
Mam problem bo moje punto nie chce jezdzic :cry: jak sie zagrzeje!Przy tem. powietrza 20 st. po chwili jak sie troche zagrzeje to on gasnie!Bylem juz u kilku mechanikow i nie wiedza co jest!Chcieli wymieni czujnik niskich obrotow a okazal sie oki.!I juz nie wiem co jest!Nie mam alarmu ani imm.Prosze o pomoc!
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Witam jak w temacie, Fiat Punto 1,2 44kw 1995 . Ciężko pali trzeba kręcić kilka sekund aż zapali no i dużo pali tak 10l na 100km. Wymienione na nowe,przewody do świec, świece, komputer, filtr powietrza, cewki obydwie, czujnik podciśnienia. Auto jak zapali to jedzie robi trasy po 250km na gazie, jeszcze została do wymiany tylko sonda zdaje mi się bo...
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
oczekiwane cisnienie powietrza to jest cisnienie atmosferyczne w danej chwili mnie bardziej interesuje zmienna ktora wystepuje w parametrze korekta powietrza biegu jalowego skad taka wielka rozpietosc od 0.2% do 6500% blad oczekiwane cisnienie powietrza to nie moze byc cisnieniem atmosferycznym ma ono zblizac sie do wartosci cisnienia w dolocie sek...
filtra powietrza nowy. Do filtra gazu sie nie dobierałem, bo niewiem jak zakrecic butle w bagazniku. Zauważyłem, ze odłączenie czujnika temp. silnika rozwiązuje problem ze strzelaniem na gazie. Oczywiscie wtedy na benzynie nie pracuje najlepiej i świeci marchewa. nie chciałbym tego problemu rozwiązywac przez rozłącznie czujnika na gazie, Co może byc...
Takie samo połączenie jak w SC 900 1.1 punto 1.1 schematy w necie do poszukania np ten temat z elektrody https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Tu na przekaźniku tzw podwójnym a w SC są dwa niezależne przekaźniki - schematu nie mogę poszukać ale w wersji pdf seicento jest tam wytłumaczone dokładnie Jak przełożysz całą wiązkę systemu to...
sprawdzi jaką temperaturę powietrza pokazuje w dolocie .najprawdopodobniej mapsensor do wymiany .oprócz ciśnienia powietrza w dolocie informuje tez o temperaturze a jak uległ uszkodzeniu to temperature znacznie zawyża i pokazuje ze jest grubo powyżej .komp dozuje mniejsze ilości benzyny i ciężko odpalić możesz sprawdzić ten czujnik zdejmując wtyczkę...
Świnia... A mógłby :). A po forach krążą posty typu "odłącz klemy na pół godziny, po podłączeniu daj parę razy do 6k obrotów i zostaw na wolnych do włączenia wentylatora". To teraz tak: jeśli ma jakieś błędy uzbierane to lata na sztywno w trybie awaryjnym, czy po prostu je trzyma w celu ew. doinformowania serwisu? U mnie marchewa na wyższych od jałowych...
zobacz czy nie bieze gdzies lewego powietrza wtedy bedzie uciekal w wyzszeobroty, 1200 obr to zdecydowanie za duzo przy cieplym silniku. Mozez byc czujnik temp cieczy chlodzacej podajacy dane do sterownika silnika. Posprawdzaj i daj znac
No kto by pomyślał nie czujniki były winne, poprostu zamarzła woda w tłumiku i nie było wydechu. Sprawdzałem wcześniej na powietrzu i nic nie było słychać. Natomiast po zaciągnięciu do ciepłego garażu, słychać było ten świst powietrza. Dwa dni rozmarzał !!! Dzięki wszystkim z pomoc. Pozdrawiam Temat do zamknięcia.
Witam Kilka dni temu wymieniłem w punto 1.1 (55KM z roku 94 przebieg 158tyś km czyściutka benzyna miał dwie stłuczki ale po nich został naprawiony) filtr powietrza i prawdopodobnie po tej wymianie auto po prostu się dławi ale nie objawia się to na zimnym silniku (chociaż czasami też). Sprawa wygląda tak dodaje mocniej gazu a auto stoi a nawet zwalnia...
Owszem zmienne, ale zastępcze. Oblicza sobie sztucznie te wartości na podstawie temp. silnika, obrotów i ciśnienia w kolektorze, ale niech kolektor trochę zarośnie sadzą, przytka się czujnik ciśnienia albo bardzo zmieni temp. powietrza (choćby ze względu na deszcz) - model zastępczy nie uwzględni tych zmian. Szukaj więc usterki elektrycznej. Jeśli jednak...
tak jak w temacie silnik pracuje ladnie na wolnych obrotach (na benzynie i gazie miewa drobne czkawki w pracy)ale jak tylko chce dodac troche szybciej gazu to zaczyna sie dlawic -bez wzgledu czy to gaz czy benzyna i po chwili ladnie juz wchodzi na obroty ale jesli to samo wykonam powoli i stopniowo(dodawanie gazu)to nie ma czegos takiego.silnik jest...
Okazało się że gość nie może skomunikować się z urządzeniem sterującym,problem pozostał,swoją drogą gość posprawdzał ciśnienie w cylindrach,czujnik podciśnienia,czujnik temperatury cieczy chłodzącej,czujnik położenia przepustnicy,świece, przewody WN(wszystkie świece czarne opkopcone),czujnik wału (rezystancja czujnika 590om,w książce 650-720om),czujnik...
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
Najlepiej na diagnostyce, ale to czujnik rezystancyjny, więc można go zmierzyć omomierzem, niestety książkę dałem nabywcy mojego kropka i Ci nie podam jaką powinien mieć rezystancję w jakiej temperaturze, ale chyba ma taką samą charakterystykę jak IAT (czujnik temp. powietrza - w korpusie przepustnicy), więc po nocy oba czujniki powinny mieć tą samą...
Czujnik temperatury silnika - to można sprawdzić na komputerze jaką temperaturę widzi sterownik, na zimnym silniku powinna się zgadzać z temperaturą powietrza, na gorącym powinna wynosić około 90*C, po zgaszeniu silnika na chwilę zacznie rosnąć (może nawet przekroczyć 100*C), później powoli opadać. Czujnik położenia wału - jeśli miałby sprawiać jakieś...
Czujnik ciśnienia już czyściłem ale z powodu wyskakującego błędu (przeładowanie). Co do przepływki to przepraszam ale nie jestem zbyt obeznany w tej dziedzinie i nie wiem nawet gdzie szukać. Z przodu, przy wylocie z obudowy filtra powietrza. Jeśli miałeś problem z przeładowaniem, to pewnie nie działa zmienna geometria albo zupełnie zatkane sadzą kanały...
tzn silnik siedzi w seicento, wcześniej był 1.2 8v z punto, sterownik jest od punto oraz instalacja od 8v. dokładnie nie wiem czy z 1 czy 2 ale podejrzewam ze pochodzi z punto 1. Zależało by mi aby zastosować sterownik od silnika 1.2 16V przy minimum przeróbek w instalacji czyli tak aby wtyk pasował do starego szerokiego wejścia. Dziś podłączałem instalację...
Filtr powietrza? Tylko wtedy byłoby bez mocy cały czas na wyższych obrotach. Ale łatwo sprawdzić. Na postoju jeśli trzyma 3000 obrotów a w czasie jazdy już nie to właśnie byłby ten filtr (znacznie zwiększony apetyt na benzynę, powietrze którego wtedy zaczyna brakować). To samo tyczy się filtra paliwa, ale przyczyn może być znacznie więcej. Przy okazji...
Dzień dobry. Mam mały kolejny problem z moim fiatem. Grande Punto 2011 1.4 8V z fabrycznym LPG. Przebieg 220 tys. Kupiłem go i od razu do mechanika na wymianę wszystkich rzeczy eksploatacyjnych wraz z rozrządem. Przy okazji jakimś cudem został upalony komputer silnika, który udało się naprawić. Samochód od samego początku pracował nie równo na biegu...
Witajcie, od tygodnia mam problem z punto, silnik to standardowa jednostka 1.2 8v z dwoma sondami lambda. Komputer samochodu pokazuje spalanie 15l/100, i podobnie też pali. Po resecie klemą jest dobrze kilka dni, tzn komputer pokazuje spalanie w miarę dobrze i jest odczuwalne zmniejszenie zużycia, potem sytuacja powraca. Sondy lambda pracują, check...
A jakby chwilowo poprowadzić lewą masę na silnik? Co do czujników silnika, to nie bardzo, szybciej pozasilać bezpośrednio masy tych czujników wprost z ..., tylko że nie mamy schematu połączeń w Palio, i nie wiemy z czego. Niektóre czujniki mogą być zasilane ze sterownika, i łączenie silnika z akumulatorem nic nie da, a niektóre mogą być z silnika i...
świece raczej nie . Zainteresuj się poważnie kablami WN. Pierwsza moja porażka to były polskie Jan_MOR- kicha ! Potem załozyłem NGK ale szybko problem wrócił- zawiodłem się na japońcach kilka dni temu założyłem Bosch' a- jak ręką odjął ! Polecam zdecydowanie. U mnie strzały były w kolektor ssący. Najczęściej podczas dodawania gazu po kilku sekundach...
Możesz ściągnąć wersję polskojęzyczną IAW ECU SCAN? Ale tak co widzę to dużo błędów. Pokasuj i zobacz które wracają . Przy pierwszym uruchomieniu programu możesz mieć dużo błędów jeśli kiedyś odpinałeś czujniki , cewki przy kluczyku w położeniu MAR lub odpinałeś czujniki i kluczyk przekręcałeś . Błędy są zapisane, nie aktywne.Silnik gorący a temperatura...
Rozrząd ma z 4 lata. Nie był odpalany na pych. Luz zaworów nie był regulowany od nowości auta. To może być trop. Wydaje mi się, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest ok. Nie wiem co z czujnikiem temperatury powietrza (na początku wskazuje dobrze, potem wskazania rosną do dość wysokiego poziomu - widać na wykresie). Tak samo nie wiem co z map...
zibi733 Witam. Podłącz kompa i sprawdź wskazania Map-sensor ,jest to czujnik który odczytuje temperaturę zasysanego powietrza i ciśnienia powietrza ,ten czujnik odpowiada za załączenie "ssania".Imoże być że jak autko jest ciepłe to ECU silnika widzi zimny silnik i da mu "ssanie".Podłącz kompa i zobacz jaka temperatura jest na zimnym a jaka na ciepłym...
Co do sterownika sytuacja wyglada tak: Sterownik ma wgrana mape wtrysku i zaplonu jest ona w zasadzie stala dla konkretnych obrotow obciazenia temperatury itp. i korygowana jest w niewielkim zakresie na podstawie informacji z czujnikow. Tu pojawia sie pewien problem poniewaz silnik dajmy na to przy 2000 rpm zasysa pewna ilosc powietrza na minute (sklad...
Temat rozwiązał się tak: Lampka nie migała ponieważ przewody do przełącznika były źle przedłużone (jeden z nich się naderwał przy przeciąganiu). Do cewek wchodzą przewody dwużyłowe ( po jednym podwójnym na każdą cewkę) na samej cewce jest oznaczenie + i -. Z + jednej z cewek poszedł prąd do sterownika lpg "po kluczyku". Z - cewki obsługującej 1 i 4...
ja dzisiaj odczytałem wreszcie błedy FES'em i pokazało: P0252 i P0510. Z tego co tutaj wyczytałem wynika, że to P-0252 czujnik położenia wirnika i P-0510 Sterownik klapy powietrza wiec, zastosuje sie do tego co napisał kartonpik i pomajstruje przy wydechu... dodam tylko, że przez jakis czas było lepiej do podlaniu do paliwa, STP do czyszczenia wtrysków...
Teoretycznie moglo bo bylo za duze cisnienie i pekl czujnik w map sensorze. Gdy odłaczysz ta rurke od map sensora auto powinno sie dusic i miec nie rowne obroty. Sprawdz wszystkie przewody od podcisnienia czy masz napewno podlaczone oraz czy nie lapie ci tzw lewego powietrza. Uwazam ze map sensora sprawdza sie odłaczajac nie wezyk a wtyczke do zasilania...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
trudno to sprawdzić jak się nie ma komputera pod ręką. jadę,,,,jadę nagle tak jag by nagle zwalnia z obrotów i po chwili zapala się ,,czek,,i samochód już staje zero reakcji czekam parę chwil i tak za około 15...30... sekund odpala . Ale nie ma reguły czasami dzieje się to po paru minutach ...paru sekundach no i po 15 km nie ma reguły Jutro jadę po...
Zaczne najlepiej od początku. Wracałem do domu, po ok 1 km w ruchu miejscim (czyli po ok 10min) auto straciło moc (momentalnie), przestało wchodzić na obroty (wkońcu wejdzie jeśli się "ostro" pulsuje gazem), był problem z jechaniem. Po sprawdzeniu w domu okazało sie że przelewa świece, cieżko zaczął zapalać. Przed usterką wymienione zostały: świece...
Witam. Na forum temat ten był już kilka razy poruszany, ale mój przypadek troche różni się od istniejących tematów. Mianowicie niedawno samochód pracuje na benzynie TYLKO na wolnych obrotach prawidłowo. Każde dodanie gazu powoduje "zduszenie" silnika. Po podłączeniu do komputera wyskakują następuące błędy: *self-adaptive parameters oraz *air-temperature...
Witam, ostatnio umyłem silnik w punto 1.1 płynem akra silnik spłukałem wodą (uprzednio zasłaniając filtr powietrza) chciałem sprawdzić czy gdzieś nie leje olejem . Po tej operacji samochód odpalił bez żadnych problemów. Kilka godzin później zakupiłem świece bo stare były zużyte. Świece 1-2-4 wykręciły się bez problemów z 3 był problem więc delikatnie...
Wspominałem, że wymieniłem co się dało... Czyli: 1 ewidentnie strzeloną cewkę, przewody, świece, filtr powietrza... Już nie mam pomysłów, sprawdziłem wszystko włącznie z rozrządem, luzami, czujnikami, przewodami itp... Wygląda chyba na to, że problem jest po stronie WN, podpinałem dzisiaj kompa pod sterownik od gazu i na wolnych wskazania sondy powoli...
auto ma trochę słabe kopytko więc odłaczyłem przepływke i wtedy jeździło ok,więc poszukałem w necie co można z nią zrobić-bo kupić nową i wymienić to każdy potrafi ,i znalazłem na forum opla i bmw taki patencik,który przedstawię w załączniku.Co tam jest?otóż fotka przepływki w punto 1.3 jt i to samo,ale już rozebrane-patent polega na tym,że w osi otworu...
A kiedy zaczęło falować ? Może po umyciu przepustnicy ? Podejrzyj otwarcie krokowego, może się nie rusza wraz z falowaniem. TPS, czy wskazuje stałą wartość, nie przerywa jak się nim rusza ? KWZ na jałowych zgodny z wymaganym ? Coś jak tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... i tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... 0% TPS,...
Posiadam Punto I 1.2 8v 75 SX z instalacją gazową i od samego początku odkąd go mam są problem z pracą na benzynie. Od razu dodam, że na gazie samochód jeździ poprawnie i nie występują zjawiska, które dzieją się na benzynie. Do sedna, żeby odpalić trzeba dodać gazu i wkręcić go na obroty, po czym można puścić pedał i będzie trzymał obroty. Przy próbie...
Mam podobne objawy, bez niebieskiego dymu ( i nie mam gazu ). Silnik w wersji 55 KM. Jak jest zimny jedzie jak torpeda ale ma zbyt wysokie obroty, a jak się rozgrzeje to ma czasami zbyt wolne obroty albo za wysokie. Jak jest zimny ma zbyt wysokie obroty które w ciągu 10 min schodzą w dół ale powoli. Dodatkowo jak wcisnę hamulec to obroty jeszcze schodzą...
punto czujnik temperatury powietrza czujnik temperatura powietrza punto czujnik temperatury powietrza punto
dioda niebieski pasek remote antena kable banany
zraszacz gardena zmywarka amica
Makita – brak pierwszego biegu we wkrętarce DDF, DHP, LXT, XGT: przyczyny, naprawa, objawy Massey Ferguson 6180 – lokalizacja czujnika rewersu, czujnik 17 bar, czujnik świateł cofania