czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Silnik AEA nie ma typowego czujnika położenia wału.Ma tylko czujnik HALLA w aparacie zapłonowym.Więc albo ten czujnik pada albo cewka,jak to najczęściej bywało.pozdr.
Czujnik Hall reaguje na pole magnetyczne i żeby działał jako czujnik położenia musi współpracować z magnesem.Takie czujniki są stosowane jako przerywacze w aparatach zapłonowych ,czujniki położenia wału korbowego w silnikach spalinowych itp.W tej bramie musi być magnesik który przesuwa się koło tego czujnika.Może być to czujnik położenia bramy albo...
Musisz poruszac aparatem jak barman :) to co będzie słychac jets właśnie ww. czujnikiem Osobiście nie polecam zabawy w serwisanta sprzętu foto.
Musiały lać wszystkie na raz, bo jedynym czujnikiem położenia wału jest hall w aparacie i sterownik nie jest w stanie określić gmp 1 cyl. Natomiast jedna z nowszych 2l miała czujnik położenia wału za filtrem oleju (koło foniczne było przykręcone do przedostatniej przeciwwagi wału).Aparat w tym modelu miał tylko jedno "okienko" w przesłonie czujnika...
Masz uszkodzony moduł w aparacie
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
Miałem coś podobnego, winny był przekaźnik zasilający aparat zapłonowy i czujnik położenia wału. Znalazłem po ok roku.
Czujnik Hall g40 w aparacie zapłonowym jeśli masz cewkę na podszybiu.
ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało Kup dobrą lampę, bo niektóre są zbyt czułe że przyłożenie obok aparatu zapłonowego zakłóca jego pracę. Na kole powinno być "0" i "I" , to nie jest czujnik prędkości wału lecz położenia i to jest główny czujnik do iskry. W aparacie jest czujnik korygujący i jeżeli jest padnięty kręcenie...
A510 ma czujnik położenia aparatu poziomo/pionowo... Wydaje mi się, że to najbardziej prawdopodobne, co mogło się w tym aparacie zepsuć od wstrząsów. (zwłaszcza, że objawy zdają się to potwierdzać).
Widac kolejny mechanik ksiazkowy. A czujnik masz w aparacie
Obawiam się, że nie ma takiej możliwości. Gdyby aparat miał wbudowany czujnik położenia aparatu - wówczas byłoby to możliwe. Tak jak się to odbywa w niektórych lustrzankach cyfrowych. Rozumiem, że problem jest dość uciążliwy. Ale to "wina" aparatu i zdaje się iż problemu pokonać się nie da.
a ja zauważyłem małą różnice między końcówką w nazwie aparatu 0 i 5 otóż te z 5 mają czujnik położenia aparatu - są w stanie wyczaiść czy zdjęcie kadrujemy pionowo czy poziomo, a moim tego niema :(
Może być jakiś problem z czujnikami położenia obiektywu, aparat "nie wie" że powinien uruchomić silnik przekładni. Tak czy inaczej bez rozłożenia aparatu raczej się nie obejdzie.
Jest oznaczony numerem 1 bo to jest 1 i 5 blisko siebie. Jest on zabudowany w aparacie zapłonowym, wtyczka trój-pinowa.
Chodzi ci o czujnik położenia wału?
Moze tak byc, ze wszystko siedi w aparacie
Odkręć aparat zapłonowy i wysusz suszarką czujnik położenia wału. I krokowca niech wyczyści.
W tym silniku zastosowany jest wtrysk monomotronic MA 1.2.3. Jeżeli chodzi o zapłon to czujnik położenia wału znajduje się w aparacie zapłonowym (tzw. czujnik Hala).
Ten czujnik na wale to halla pod kopułko aparatu zapłonowego, czy jest jescze jakiś inny ? Czujnik położenia wału korbowego znajduje się w bloku silnika, mniej więcej pod filtrem oleju. Przy przedniej poduszce silnika masz 3-pinowe złącze od tego czujnika.
(at)piasek80 wydaję mi się że w moim matizie nie ma czujnika położenia wału, zastępuje go czujnik optyczny w aparacie zapłonowym? Pozdr
Jeżeli chodzi o problem z aparatem to właśnie miałem od jakiegoś czasu podobny (S10 )do naprawy od znajomego i wczoraj doczekał się na swoją kolej . Naprawa zajęła mi kilka godzin , ale aparat już działa . Aparat załączał się wysuwał obiektyw , zapalał wyświetlacz z ekranem powitalnym i po krótkiej chwili brzęczenia silniczka obiektywu cały się wyłączał...
Nie ma takowego. Jest tylko czujnik poł. wałka rozrządu, w aparacie zapłonowym.
Czujnik położenia wałka rozrządu nie wału. Jest w aparacie zapłonowym.
Przełożyłem silnik 2.0l benzyna z mercedesa co ma jedno punkt do swojego mercedesa co ma wielo punkt u mnie czujnik położenia wału był koło rozrusznika Mój posiada dużo więcej elektryki niż ten co kupiłem,w nim taki czujnik jest podpięty pod aparat zapłonowy wiem na jakiej zasadzie to działa. Czy jak go przełożę to będzie działał? Jest 2 czujnik działający...
Silnik Hondy? Taki jak na przykład. Honda acord, prelude,? Podmień czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym.Czujnik położenia wału.Chyba że coś z immobilaserem . To co mi wpadło do głowy.
Nie ma czujnika wału w tym silniku, ten halla w aparacie to jedyny czujnik położenia
Napisałem czujnik położenia wału bo różnie to nazywają jedni czujnik halla inni położenia wału inni czujnik indukcyjny,znajduje się w aparacie zapłonowym.
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Jest sonda lambda ,czujnik podcienia w kolektorze ,temperatury cieczy chłodzącej , czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik kąta otwarcia przepustnicy i czujnik położenia wału a w aparacie czujnik Halla. Całość zbierana jest w sterowniku silnika i na ich podstawie wystawiany jest impuls otwarcia wtryskiwacza (moment i czas otwarcia).
Witam proszę o pomoc już sprawdziłem wszystko i dalej nie chce odpalić. Po odpaleniu chodził nie równo gdy dodałem więcej gazu zgasł okazało się że był przegryziony kabel od świecy i od tej pory nie odpala. Wymieniłem aparat zapłonowy sprawdziłem czujnik położenia wału. Po samodiagnostyce pokazało że jest padnięty czujnik 1 cylindra. Wymiana aparaty...
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Nie ma czujnika położenia wału. Jest aparat zapłonowy z czujnikiem Halla. Taki klasyk z białą kopułką jak w Uno 1,0. BOSCH MonoJetronic. Aparat jest jak nówka. Hallotron nowy, oryginał. moduł na aparacie też. ECU do niego pasuje tylko 732. Mam od 1,0 710 (zielone) i od późniejszego 715 i owszem silnik pracuje ale jałowe ma na poziomie 1500rpm.
Witam Czujnik położenia wału znajduje sie w aparacie zapłonowym Dodano po 21 Witam Czujnik położenia wału znajduje sie w aparacie zapłonowym
W większości Nikonów czujnik położenia lampy jest po prawej stronie jej obudowy (patrząc od tyłu), na osi mocującej ją do aparatu. Aparat i tak musisz rozebrać, choćby po to żeby rozładować kondensator, bo jak wsadzisz tam palce albo jakieś narzędzie to efekty mogą być nieciekawe
Jeżeli to jest silnik 8 zaworowy (a w tym roczniku raczej 16V nie było) to nie ma takiego czujnika. Jest tylko czujnik halla w aparacie zapłonowym.
Sprawdz czujnik "położenia wału" w jednej wersji masz go w aparacie zapłonowym i to jest po prostu impulsator razem z modułem zapłonowym,wtyczka nie podłączona bo to jest wyprowadzony czujnik wału ale tylko do diagnostyki auta i normalnie nie jest wykorzystany,ale ja mysle ze ze masz inny model ,w tym wypadku czujnik masz nad kolem zamachowym jest podlaczony...
Wózek Nissan gazowy PD01 z 2000r. silnik 36kW kiepsko zapala i nie pali na 2 cylindrze, kompresja równa, świeca zmieniona, przewody i kopułka nowa. Co padło moduł czy cewka a może czujnik położenia w aparacie? Pozdrawiam Marek
witam Jest tam aparat zapłonowy? Może uszkodzony jest CPW (czujnik położenia wału)
Jeśli posiadasz aparat zapłonowy, to czujnik halla (impulsator) masz właśnie w aparacie. Jeśli cewka zapłonowa w miejscu aparatu to czujnik położenia wału (impulsator) przy kole pasowym.
Ja zapomniałem całkiem że oznaczenie i.e. było na błotniku a fire na tylnej klapie :) Ja miałem jakiegoś starszego, 96r. chyba więc tam był czujnik halla w aparacie zapłonowym, u ciebie pewnie jest już czujnik położenia wału normalny. Jak masz miernik to sprawdź przewody na zasadzie "po nitce do kłębka", najbardziej prawdopodobne miejsca to tak naprawdę...
kłopotem jest na 99% czujnik położenia wału lub czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym. Jedno lub drugie zależy jaka wersja silnika.
Tam tak naprawdę nie ma ani czujnika położenia wału ani wałka rozrządu bo aparat napędza wałek pośredni który się kręci równo z wałkiem rozrządu.
Moze czujniki położenia Ci padły i aparat głupieje. Sprawdz dokladnie jeszcze raz
Czujnik położenia wału to czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Bardzo łatwo sprawdzić co szwankuje bo może winna być cewka. Jak nie pali wyciągnij kostkę z aparatu zapłonowego. Weź kawałek kabelka i przy włączonym zapłonie zwieraj środkowy zielony przewód z masą. Na przewodzie wysokiego napięcia od cewki ( włóż jakąś świecę i połóż na obudowie silnika...
Proponuje spróbować włączyć aparat z odłączonym flexem obiektywu od płyty głównej. Jeśli objawy będą inne tzn że wina obiektywu (czujników położenia obiektywu i soczewki AF). Jeśli objawy się nie zmienią, to możliwa wina płyty głównej (np układu zasilającego). Jakby coś mam sprawną.
Witam Silnik AFT posiada dwa czujniki halla. Jeden w aparacie zapłonowym steruje sekwencyjnym wtryskiem. Drugi to czujnik położenia wału, który jak pada to nie ma wtrysku, iskry i obrotomierz pokazuje zero obrotów. Zapalają się też lampki. Ten z aparatu możesz odpiąć, a silnik będzie chodził dalej. Chyba, że odłączysz na chwilę akumulator.
Witam. Czy problem został już rozwiązany? Mam podobną sytuację. Po dłuższym postoju nie pali. Cewka, aparat i czujnik położenia wału wymieniony i nadal brak iskry.
Obiektyw jest wysuwany elektrycznie coś przeskoczyło w jego mechanizmie lub czujnikach położenia. Da się naprawić ale może sporo kosztować. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Witam mam problem z Peugot 106 1999 rok nie odpala ,pompa paliwa ok,bezpieczniki ok czujnik położenia wału ok ,brak napięcia na wejściu do aparatu zapłonowego czy może ktoś mial podobny problem dziękuję bardzo za pomoc.Pozdr Tomek
Podłącz choćby woltomierz na zasilanie pompy paliwa i obserwuj jego wskazania na pracującym silniku, lepiej jednak podłącz manometr przez trójnik i obserwuj ciśnienie paliwa. Przy pomocy oscyloskopu możesz obserwować impulsy sterujące wtryskiwacza i cewki. Nie wiem czy masz tam tylko czujnik Halla w aparacie (czujnik położenia wałka) czy masz dodatkowo...
Witam, mam Hondę Prelude IV 2.0 bez gazu i podczas jazdy silnik mi zgasł i zapalił się Check Engine. Komputer zablokował obroty do 3 tys. a kod błędu pokazuje czujnik położenia wału. Czujnik znajduje się w aparacie zapłonowym więc go wymieniłem na nowy regenerowany (cały aparat), niestety nic to nie dało. Wymieniłem pompę paliwa lecz to też nic nie...
Jedna iskra jest po przełączeniu na zapłon przy kręceniu brak. Ma ktoś jakieś sugestie?- ma się rozumieć robisz cyk stacyjką i jest iskra tak? A w momencie kręcenia brak? To albo brak prądu lub nie widzi GMP tłoka i nie daje iskry. Jak nie ma czujnika położenia wału to WYJMIJ aparat wykręcić świece i obróć go to zobaczysz czy jest iskra Dodano po 2...
Czujnik "położenia wału" masz w aparacie zapłonowym i to jest po prostu impulsator razem z modułem zapłonowym, a ta wtyczka ma być nie podłączona bo to jest wyprowadzony czujnik wału ale tylko do diagnostyki auta i normalnie nie jest wykorzystany
Błąd czujnika halla będzie zawsze wyskakiwał na nieuruchomionym silniku, natomiast błąd sondy też będzie, jeżeli nie masz symulatora. Czujnik halla masz w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam.
Przyczyn może być wiele może być modół zapłonowy,czujnik halla w aparacie zapłonowym lub czujnik położenia wału korbowego jeśli jest.Sprawdzić kody błędów jeśli jest możliwość.
Witam, Zmagam się ostatnio z Golfem 3 cabrio 2001 rok 2.0 benzyna. Chodzi o to że świeci się kontrolka check engine i po podlaczeniu komputera pokazuje błąd czujnika położenia walka rozrządu, w tym aucie nie ma czujnika położenia walka a zamiast tego jest czujnik hala w aparacie zapłonowym i został wymieniony caly aparat zapłonowy, wymieniona zostala...
Tak czujnik położenia wału ma takie samo zadanie jak czujnik halla, to znaczy odczytuję liczbę obrotów, tylko że w starszych autach z zapłonem w którym był aparat obrotowy czujnik halla był montowany właśnie w tym aparacie, a teraz gdzie wszystko jest sterowane komputerowo/elektronicznie stosują czujniki położenia wału i wałka. A sprawdziłeś tą iskrę...
Tam gdzie idzie wiązka przewodów do lambdy, pompy wodnej i "jakiegoś" czujnika w bloku silnika? Czy to ten czujnik położenia wału? To coś mam tak "zjedzone" że masakra, ale myślałem, że to czujnik ciśnienia oleju. Błąd to 42. Tylko to mi pokazuje check engine. Mam ten silnik wsadzony w innym aucie i wiązkę też mam przerobioną, więc nie wiem jak to...
Powodem tej usterki był sterownik,moduł cewki,czujnik położenia wału,sama cewka,naderwany przewód masowy czujnika halla i nie wiadomo co jeszcze .Auto pracuje na starym sterowniku ,cewce,module,aparacie,czujniku położenia wału,jeśli coś z tego siedzi prędzej czy póżniej stanie ,narazie kręci jak oszalały .... Jeszcze raz serdeczne dzięki... Temat zamykam...
Wymienić musiałem czujnik położenia wału bo kabelek się rozsypał , a na aparacie wymieniłem dla spokojności.
Nie wszystkie HR-V D16W1 mają czujnik położenia wału. Ja mam 99r. I nie ma. Są trzy czujniki wewnątrz aparatu zapłonowego i nic poza tym.
Różnica jest w oprzyrządowaniu. X16SZ nie ma aparatu zapłonowego, jest cewkomoduł. Inne tej też koło pasowe-ma "ząbki" do czujnika położenia wału korbowego.
Panowie to jest już EL czyli elegancik a tam nie ma aparatu zapłonowego tylko czujnik położenia wału.
Choć nikt nie chciał pomóc, temat został rozwiązany. wymiana: sterownika silnika wraz z IMMO, aparatu zapłonowego, czujnika położenia przepustnicy. Tak, te wszystkie elementy złożyły się w wyżej wymienione objawy, ponieważ po wymianie tych elementów problem znikł na dobre.
Aparat ustawiłem według wskazówek kolegi matronik, po drugim odpaleniu po zawodach,iskra na dobre znikła,problem z aparatem, czy czujnikiem położenia wału,jak to sprawdzić?Jeżeli pompa paliwa jest sterowana czujnikiem to musi tam tkwić problem ale czy jest taka opcja że to impulsy z hala ją załączają?To wychodzi że aparat,jak się za to zabrać
Typowe jest że jeśli silnik ma czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka który zwykle jest w aparacie zapłonowym, to bez tego drugiego właśnie będzie chodził ale kulawo, silnik działa w trybie awaryjnym. Z tym że ten błąd często wychodzi jak się podłącza interfejs na zgaszonym silniku. Trzeba sprawdzać na zapalonym, jeśli i wówczas wychodzi to...
Poniżej aparatu masz czujnik położenia wału, i tu uwaga bo silniki na Bosch-u i Hitachi mają indukcyjny a na Siemens-ie halla.
Najprościej założyć monowtrysk MULTEC z pierwszych opli kadetów, bezawaryjny. Bez czujnika położenia wału, prosty MAP sensor, sonda lambda, aparat zapłonowy i czujniki temp. Dobrać dawkę paliwa do większego silnika przypuszczam, że można podnosząc ciśnienie paliwa.
No tak,tylko nie mam dostępu do niej,a po za tym ponoć złe ustawienie aparatu wobec czujnika położenia wału w tym dziadku powoduje brak iskry i nie załączanie się pompy paliwa,potrzebuje wskazówek jak ustawić ten aparat na punkt zero rozrządu to ma niby pomóc
Silnik ADZ. Nie ma ani jednego ani drugiego. Jest czujnik halla w aparacie zapłonowym napędzanym przez wałek pośredni.
Wiem że wracam do tematu z przed wielu lat, ale może komuś się przyda. U mnie problemem był wadliwie wykonany wałek rozrządu. Na końcu wałka jest nacięcie wykonane mimośrodowo dla sprzężenia z czujnikiem optycznym położenia wału oraz aparatem zapłonowym. Owe nacięcie było wykonane w niewłaściwym miejscu. Zaspawałem elektrodą do żeliwa błędnie wykonane...
To tam oryginalnie był przepływomierz a nie tylko czujnik podciśnienia? Bez tego będzie działać, lambda nie ma żadnego wpływu na sterownie zapłonem. Bez przepływomierza czy MAP też będzie działać, tyle że w trybie awaryjnym (ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu). Ciśnienie oleju jest do deski, nie do komputera, podobnie jak jeden z czujników temperatury....
u kolegi w oplu corsa 1,2 samocód nie odpala gdy ciepły , zmieniliśmy czujnik halla iczujnik tmperatury, ale tam są chyba dwa czujniki, inadal nie odpala Jaki symbol silnika? Jeżeli X12XE, lub X12SZ to czujnik położenia wału i zapłon bezrozdzielaczowy, jak C12NZ to czujnik halla umieszczony w aparacie zapłonowym.
OK, dzięki za porady. W takim razie jak zabrać się za pomiary? Pojęcie o elektronice mam jako takie, obycie z multimetrem też. Czy tam są jakieś czujniki, które informują procesor o skrajnych położeniach obiektywu? Aparat już rozebrałem wcześniej i nie zauważyłem jakiś jednoznacznych objawów typu zimne luty na płytkach, przerwane tasiemki itp. Może...
Tak zasilania sprawdzane na wtyczce probówka, wiem doskonale ze aparat ma czujnik hala oraz czujnik położenia wału tez jest
To mnie zagiołeś musisz iść w innym kierunku i zastanowić się co daje sygnał do otwarcia wtrysku? To też nie realne aby trzy sterowniki były walnięte. Sterownik z czegoś musi brać sygnał albo z czujnika położenia Wału albo z aparatu zapłonowego bo nie wiem co tam masz jakbyś podpiął oscyloskop to pewnie byś wiedział więcej doktora z tego nie robiłem...
Po pierwsze ustaw zapłon, bo jak wyjmowałeś aparat to się zmienił.
Jeżeli,to silnik AGG,ADY lub AKR to czujnik w aparacie zapłonowym nie jest czujnikiem położenia wału,tylko wałka rozrządu i zwieranie środkowego pinu jego wtyczki do masy nie wywoła iskry.Zdejmij kopułkę rozdzielacza i sprawdź ile wycięć ma tarcza w aparacie. Pisałem już wcześniej gdzie jest czujnik wału.Pewnie po nagrzaniu "szwankuje". Pozdrawiam i...
Już lepiej, teraz potrzeba oznaczenia ze sterownika silnika, albo podpowiesz, masz czujnik położenia wałka i wału i dodatkowo czujnik Hala w aparacie zapłonowym? System, rzadko spotykany KA JETRONIC?
Rzeczywiście w starszych konstrukcjach Sony obiektyw przy montażu powinien był się znajdować w konkretnej pozycji i nawet pomyłka o jeden ząbek na przekładni skutkowała jego nieprawidłową pracą. Nowych modeli to raczej nie dotyczy, po montażu nawet wysunięty obiektyw jest po włączeniu aparatu cofany do położenia zerowego. Takie zachowanie aparatu jak...
Czujnik położenia wału. Nie raczysz napisać jaki masz zapłon, czy jest z aparatem czy z czujnikiem.
witam również schemacik by się przydał w autku nie ma iskry , nie widać liczby obrotów na wale korbowym odczyt auto boss aparat wyjęty na zewnątrz. czyż by czujnik położenia wału padł czy sterownik?? posiadam aparat od almery z podobną wtyczką czy mogę go podłożyć na spróbowanie?
Jeżeli jest to 5 wtyczkowy sterownik to zobacz synchronizację pomiędzy czujnikiem halla i czujnikami położenia górnym i dolnym. Nie daj nikomu bez przyrządów ustawiać aparatu bo już nie odpalisz autka. Pozdrawiam
Niezłe jaja wyszły Bracia Rodacy ;) Okazuje się, że w moim Polo NIE MA czujnika położenia wału korbowego. Wyszło na to, że aparat zapłonowy jest do kosza(czujnik halla).
...z uwagi na brak aparatu zapłonowego w nowszym silniku, czujnik położenia wałka jest raczej niezbędny, bo pełni funkcję podobną do aparatu z rozdzielaczem zapłonu - dzięki niemu, sterownik może w odpowiednim momencie podawać impuls na cewki.
Miałem coś podobnego. Winny okazał się przegrzewający się czujnik położenia wałka rozrządu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Jak się dowiedziałem o cenę to poprowadziłem rurę karbowaną od zderzaka do czujnika, tak żeby dmuchało na niego chłodne powietrze i od roku problem się nie powtórzył.
Jeśli chodzi o silnik C14NZ to na 90% modół zapłonowy w aparacie, było już o tym nie raz na tym forum. Edit : Pomyliłem się 14 mają modół pod cewką zapłonową ale i tak na niego bym stawiał tylko teraz 50% a drugie 50% na czujnik położenia wałka w aparacie.
Objawy które opisujesz bardziej odpowiadają uszkodzeniu optycznego czujnika położenia wałka rozrządu. Czujnik też zanjduje się w aparacie zapłowowym ale nieco "głębiej" - trzeba zdjąć plastikową osłonę a potem odkręcić drugą - metalową. Na początek można czujnik porządnie przedmuchać - może jest tylko zanieczyszczony.
Sprawdź miernikiem płynność oporności na czujniku położenia przepustnicy (psk . może ktoś kręcił aparatem zapłonowym i ma za wczesny zapłon?)
No do aparatu zapłonowego oczywiście:)
To co pomożesz kolego ? Do głowy przychodzi mi wiele mysli posprawdzać kable masy od aparatu może czujnik położenia wału ?? Co z tą sondą mogą przez nią wariować obroty ??
Trzeba by przeanalizować jak tu jest zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy ten kąt nie jest wykorzystywany przez sterownik do stabilizacji wolnych obrotów. Moduł zapłonowy z opla kadeta miał dwie funkcje zmiany kata zapłonu, wykonywał polecenia ze sterownika a w razie ich braku sam go zmieniał. Sterownik silnika od razu przejdzie w tryb awaryjny...
tak, to jest bardzo fajne że podnosi wolne obroty w czasie jazdy, dzięki temu na zwykłym gazie 1gen nie "zadmuchuje" go przy jeździe z górki na luzie, ale na benzynie to i tak nie zgaśnie, a nie wiadomo czy autor ma gaz i jaki, w ogóle za wiele nie wiadomo... ale jego problem na 99% nie jest związany z czujnikiem prędkości, szczególnie że potem nie...
A jest możliwość, że to czujnik położenia wałka rozrządu ? Oczywiście że tak. Polecam sprawdzić jeszcze przewody z aparatu do ECU, czy nie są uszkodzone.
Witam. Mam podobny problem z tym że nie ma iskry. Wymieniona cewka z modułem czujnik w aparacie ale nie wiem gdzie znajduje się czujnik położenia wałka-może mi ktoś przybliżyć miejsce w którym się znajduje
Koledzy a czsami ADY nie ma po za hallem w aparacie jeszcze czujnika położenia wału... Dodano po 2 G40+G28
Dużo czytałem i ludzie mieli takie same objawy jak ja, okazało się że to czujnik położenia wału. Podobno daje jakieś impulsy do aparatu zapłonowego, obroty silnika ustala, czy może być to? Albo czujnik Halla, ale brałem inny aparat zapłonowy i nie działało.
czujnik położenia aparatu zapłonowego czujnik aparatu matiz czujnik położenia
podnośniki hydrauliczny różnice attiny atmega xantia regulator
samsung rsh5zlbg samsung rsh5zlbg
PJ32K – identyfikacja diody SMD, zamienniki PDS330, BZB84-C36, Schottky, Zener Citroen C4 2008 1.6 – lokalizacja czujnika wałka rozrządu benzyna i diesel