Ja używałem czujnika zegarowego który precyzyjnie pokazuje położenie pierwszego tłoka.
Witam. Czy wymieniony czujnik wykrywa położenie tłoka w siłowniku ?( rodzaj czujnika pola ), jeśli tak to być może sypie się pierścień magnetyczny, spotkałem się niedawno z czymś takim w siłowniku FESTO. pozdrawiam.
Brak informacji o silniku aja tego nie wiem. Jest możliwość wykrycia takiej sytuacji ponieważ czujniki sprawdzają: 1 położenie tłoka (GMP) oraz 2 położenie wałka rozrządu (szczególnie DOHC). Jeśli natąpi zmiana czasów to jest objaw przestawienia rozrządu.
Czujniki halla mogą sygnalizować położenie tłoka w różnych pozycjach tłoka siłownika. Trzeba mieć na względzie, że pozycja czujnika to czułość/dokładność około 10 - 15 mm.
Skłaniam się ku temu by sterowanie (zliczanie dwóch wysunięć) zrobić na drodze elektrycznej. Najprostszym rozwiązaniem byłoby wstawienie dowolnego PLC, który oprócz dotychczas założonym funkcji mógłby świadczyć dodatkowe funkcje. Jeżeli jednak układ ma być niezależny (i docelowy) to mam propozycję: http://obrazki.elektroda.net/41_12760702...
My na praktykach używaliśmy czujniki magnetyczne które montujesz nad siłownikiem i przykręcasz na obudowe siłownika taki jeden przewodzik który ma sygnalizować położenie tłoka. I właśnie ten czujnik miał normalnie 2 miejsca na przewody pneumatyczne. O jakim ty czujniku mówisz?
Tak mnie jeszcze naszło, załączam najpopularniejszy chyba rodzaj czujnika indukcyjnego. Jak to skutecznie i stabilnie zamontować na drewnopodobnej płycie? Śladów na śrubeczki nie bardzo widać a na szynę też nie wejdzie. Takich czujników raczej nie będzie się stosować. Co takim czujnikiem chciałbys wykryć? Jeśli chciałes tym wykrywać położenie tłoka...
# Tak jak już wcześniej pisałem wyprzedzenie zapłonu ustawiam czujnikiem zegarowym który wskazuje położenie tłoka. Impulsator znajduje się obok cylindra , wyznacznikiem jest blaszka przykręcona malutką śrubką do osłony która kręci się razem z kołem magnesowym. Na razie trochę haniebnie to wszystko polutowałem i umieściłem na kawałku deski, ale to tylko...
A jak się nazywa ten czujnik na obok zaznaczonego na czerwono na zdjęciu? Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego. Określa położenie 1 i 3 tłoka a sterownik po obliczeniach ustala położenie 2 i 4 tłoka tak by zapłon był w odpowiedniej chwili. Dlatego napisałem że uszkodzenie tego czujnika powoduje że samochód nie zapali a uszkodzenie...
Czy w momencie zrobienia tego "dodatkowego"zasilania do pompy sterownik mógł się "zrypać" aż tak że, nie daje paliwa na wtryski podczas rozruchu ? Czy padnięty jeden wtrysk może być przyczyną nieodpalania ? Jak już pisałem, podczas dodawania gazu poleci czarny z białym i tu moje podejrzenie że, jakiś wtrysk "leje". Trzecie pytanie. Czy odpalanie odbywa...
Sharuga & psilos1 nwm w jaki sposób ale punkty do ustawienia rozrządu dawały dupy po ustawieniu na tak zwany śrubokręt (Położenie 1 tłoka)silnik chodzi jak fabryka. A co do sondy to wyskakuje błąd i będę musiał zobaczyć.
Zawór 5/3 ma trzy położenia przy zasileniu którejś z dwóch cewek - położenia skrajne siłownika, natomiast bez zasilania cewek możemy mieć trzy opcje (rodzaje zaworów): 1. obydwa zasilenia siłownika są "pod ciśnieniem" 2. obydwa zasilenia siłownika są "odcięte" (zaślepione) 3. obydwa zasilenia siłownika są połączone z atmosferą Przy dwóch pierwszych...
Jest to czujnik magnetoindukcyjny zapłonu, przekazuje on do cetralki sterującej zapłonem i wtryskiem (jeżeli jest wtrysk) informację o aktualnym położeniu tłoka w pierwszym cylindrze oraz informację o prędkości obrotowej wału korbowego w danej chwili. Umieszczony jest najczęściej w okolicy koła pasowego na wale korbowym, w odległosci około 1 mm przed...
Wal ustawiasz w gmp i uszczelniacze mają plastikowa blokadę ustalające prawidłowe położenie pierścienia magnetycznego i nie można go założyć inaczej lub z przesunięciem, nakładasz i przykręcasz tylko sam uszczelniacz z obudowa po jego przykręceniu, nabijasz sam pierścień czujnika i uf pierścień musi znajdować się w dopowiednim polozeniu na wale korbowym....
Witam W jaki sposób za pomocą czujnika położenia wału ( sensor crankshaft position) ECU wie kiedy jest wydech a kiedy ssanie dla danego tłoka. Silnik ten ma pompowtryskiwacze. Więc ważne dla niego jest to czy jest to praca czy wydech dla danego tłoka. Chodzi mi o to że wał korbowy musi obrócić się dwa razy aby tłok i zawory były w pozycji pracy lub...
silnik sprawdziłem moim pręcikiem położenie tłoka brakowało 1,5cm do górnej granicy więc dokręciłem już resztę kołem pasowym i otwór na blokadę w czujniku wału znalazł się. Kolego, nie wiem co ty robisz, ale kołek ustalający wał na kole zamachowym wchodzi w położeniu tłoka ok. 20 mm przed GZP na pierwszym cylindrze. Średnica kołka zdaje się że jest...
Hej, mam problem z moim ekspresem do kawy KRUPS EA829810/70l-4015-R, dostałem go jakiś czas temu za darmo, zrobił kilka kaw i zaczął "robić" pod siebie. Stał tak 1,5 roku i ostatnio postanowiłem go przywrócić do łask. Rozebrałem, wymieniłem tłok, na którym uszczelka była pęknięta. Po wymianie działał znowu ale dalej puszczał wodę do środka. Znalazłem...
Więc pozostaje sprawdzić położenie punktów rozrządu z karbowaniem na kole zmachowym i położeniem tłoka i położeniem zaworów , i strona mechaniczna ogarnięta Nie przypominam sobie teraz czy oba punkty GMP (koła zamachowego automatu i manuala są w identycznym położeniu względem WZ i ZZ tłoka I cylindra Soft? tylko jako przypisanie immo , bo silnik ze...
witam szukam opisu pinologi kompa od poloneza z silnikiem 1,4 16V lub wiadomości o tym co różni go od kompa do sam. Rover 214 Rover 214 MKC 104021 polonez MKC 101610 MKC 103610 podstawiałem dwa komputery od poloneza - i żaden nie odzywa się powgrywane wsady z orginalnego kompa od Rovera [immo] i nadal nic nie ma iskry nie ma wtrysku tak jak z walniętym...
Ekspres do kawy Jura Impressa F50 błąd 8, został wyczyszczony całkowicie, nadal występuje taki błąd, czy to może być błędne pozycjonowanie zaparzacza, dziękuję za pomoc. Błąd 8 w ekspresie Jura Impressa F50 najczęściej wskazuje na problem z jednostką zaparzającą. Może to być związane z: 1. Nieprawidłowym pozycjonowaniem zaparzacza : - Upewnij się,...
Panie OWIK a co tam się może stać?Nie popadajmy w skrajności bo wychodzi na to że człowiek powinien siedzieć tylko w domu bo nikt nam nie da gwarancji że przechodząc przez pasy na zielonym świetle nie przejedzie nas jakiś pijak.Wykręcamy wszystkie świece jeżeli ma Pan na myśli jakiś zapłon na innym cylindrze i po sprawie.Bo raczej w inny sposób będzie...
Witam Wszystkich, chciałbym zapytać, czy to co wymyśliłem ma racje bytu lub ewentualnie jak można ten problem rozwiązać w lepszy sposób. Muszę obliczyć prędkość przesuwu tłoka (x1-x2)/t. Na razie do sterownika (wejście AIW0) podpięty jest generator funkcji (z analogowym sygnałem trójkątnym symetrycznym - sygnał rośnie o 5V w czasie 5 sekund, potem opada...
Prawidłowo zakołkowany wał to 50 stopni przed GMP, to jest położenie tłoka ok. 20 mm przed GMP. Wałki są już dostatecznie dokładnie ustawione na kołkach na kryzach, po naprężeniu łańcucha dokręca się ich koła i jest ok. Koła pompy w tdci nie trzeba synchronizować, natomiast w tddi tak. W tdci PCM kontroluje synchronizację rozrządu z czujnika położenia...
VP37 jakoś szczególnie nie jest mi znana, ale zwykle tego typu czujniki potencjometryczne są włączone jako dzielnik napięcia (choć załączony schemat sugeruje że to w ogóle nie jest potencjometr, tylko czujnik indukcyjny). Potencjometr włączony tylko jedną stroną do zasilania wymaga nieco więcej "zachodu" aby odczytać jego położenie. Z punktu widzenia...
w dieslach nie ma kąta wyprzedzenia zapłonu, chodź pewnie chodzi o to samo czyli punkt, w którym mieszanka powietrznoolejowa zapali się przy osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia a tym samym temperatury zapłonu mieszkanki, chodzi jednak o odpowiedni kąt - w benzynach -kąt wyprzedzenia zapłonu czyli podanie iskry w odpowiednim położeniu tłoka a w dieslach...
Złe założenia. Moment wtrysku nie może być wyzwalany z przewodu WN, tzn. wtrysk nie może następować w tym samym momencie co iskra. Optymalnym rozwiązaniem byłby czujnik wału, określający położenie tłoków w poszczególnych cylindrach i dopiero na tej podstawie ustalający moment wtrysku (na początek suwu ssania). Regulację szerokości impulsu sterującego...
Witam...dziękuję za info. Faktycznie algorytm w kontrolerze jest tak ułożony że czeka na impuls z S5 parę sekund (jeśli dobrze pamiętam to 3sek) Jego brak w tym przedziale czasowym powoduje że program wywala błąd nr 12 lub 13. Jaka jest różnica między 12 i 13 jeszcze nie wiem ale dotyczy to właśnie S5. W opisach ten mikro-wyłącznik kojarzony jest z...
temat mazdy chyba rozwiązany - w poniedziałek będę miał nowy moduł zapłonowy - stawiam na niego jest razem z czujnikami położenia wałka i wału nie miga żadnych błędów - po odłaczeni czegokolwiek zaczyna migać błąd czyli komp działa prawidłowo co do Rovera to nie ma tam generalnie modułu zapłonowego - jest w kompie i chciałem podstawić kompa od poloneza...
Witam Kupione zostało auto 6x2 używane, i miałbym kilka pytań, bo nie chyba mam wszystko ok w 100%... Po pierwsze na tylnym siłowniku który skręca tylna osią, tam gdzie chodzi ten "świecący tłok" mam gumę to znaczy ta osłonę zaklejoną taśma, co mógłby świadczyć, o wymianie tego tłoka, siłownika, regeneracji, bądź ustawiany zbieżności, lecz nie ma pewnością,...
Po przejechaniu sie samochodem z ładunkiem 24 t przy ruszaniu skrzynia wybiera 4 bieg ciągnie do 1800 obr i ładuje odrazu 7 ... Domyślnie skrzynia winna wybierać biegi: z pełnym obciążeniem "winna wybrać bieg 2", na pusto 4, a sam ciągnik 6 - problem z czujnikiem obciążenia - prawdopodobnie do wymiany (wkręcony w tylną prawą pod. pow.) Dodano po 7...
Dzięki wiem o tym wyprzedzeniu ale myślałem że może uda mi się pobawić i użyć czujnika zegarowego żeby uchwycić ten punkt ( podejrzewam jakieś setne mm przed maxymalnym górnym położeniem) kiedy to na świecy pojawia się iskra
Metoda z sumiarką jest mi znana aczkolwiek zrobiłem sobie "specjalistyczny" czujnik zegarowy, który z dokładnością 0,1mm pokazuje mi położenie tłoka 1,4mm (bo 70cc) przed GMP. Gdyby ktoś był ciekaw, to zamieszczam fotkę :) http://obrazki.elektroda.pl/7636262500_1... W wolnej chwili spróbuję przerobić swoją "lampę" LED tzn. jej sondę...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Rozrząd sprawdzałem dwa razy, sprawdziłem czy aby na pewno znak na kole pokrywa się z górnym położeniem tłoka, czy znak na tarczy sygnałowej jest w porządku, czy nie są ścięte kliny na kołach rozrządu, próbowałem przestawić tarczę na wałku o 180 stopni, ale się nie da. Wszystko książkowo, poza ustawieniem pompy oleju, ale to tylko wałek balansowy. Jedyne...
Przecież widzisz krzywki i położenie tłoków, więc szybko dojdziesz.
czy da się przykręcić źle koło zamachowe do wału korbowego (w złym punkcie w stosunku do tłoków). Nie
Arduino Mega przy bezpośrednim sterowaniu na pewno da radę, chyba że będziesz wykonywał w programie jakieś bardzo skomplikowane operacje na liczbach zmiennoprzecinkowych jeżeli to tylko proste sterownie 6 silnikami DC plus pomiar impulsów z 6 enkoderów nie będzie problemów. Warto zastanowić się nad wykorzystaniem I2C bez problemu można obsłużyć LCD...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Tak jest to możliwe ponieważ obroty czyta z czujnika wałka rozrządu a czujnik wału służy do ustalenia położenia pierwszego tłoka.
Chodzi mi o to, że komputer odczyta z czujnika położenia walu korb. że tłok ma wykonać ssanie a nie prace. Nie musi tego "wiedzieć". Chyba że dla potrzeby sekwencyjnej pracy wtryskiwaczy, to ma wtedy dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu. Jest też inna metoda ale nie wiem czy akurat to Cie interesuje.
Z kontaktronami miałem troche doczynienia... np mogą służyć jako czujniki położenia tłoka w cylindrze, są zastosowane w licznikach rowerowych, w automatyce jako czujniki zmiany położenia przedmiotów i wiele innych. Tylko trzeba uważać na zakłucenia, żeby na czujnik nie działało "obce" pole magnetyczne. Ja zawsze dbałem o to by czujniki montować w takich...
Witam. Zegarem to znaczy czujnikiem wkręcanym zamiast świecy do jakiejś wartości przed górnym położeniem tłoka?
Mozna bylo by jasniej? Nie znam tego konkretnego motorka, ale w każdym jest moduł zapłonowy sterowany z krzywki, lub czujnika zapłonu , tak aby był zsynchronizowany z położeniem tłoka . Ten element należy sprawdzić .
W starych silnikach spalinowych, jeszcze zanim wynaleziono świece zapłonowe, stosowano powszechnie zapłon za pomocą rurki żarowej. Wygląda to tak, że do głowicy wkręcona jest przewiercona śruba z wystająca na zewnątrz cienkościenna rurką, najczęściej stalową, o długości kilku centymetrów. Mały pomocniczy palnik/lampka podgrzewa tę rurkę do temperatury...
Zapłon 10stopni przez zwrotem tłoka, TPS (czujnik położenia przepustnicy) informuje sterownik silnika o kącie otwarcia przepustnicy. A kontrolka z obrysem silnika się nie świeci na desce rozdzielczej ?
Witam Samochod jak w temacie. Iskra jest - wydaje się być bardzo mocna, paliwo dostaje a pomimo to auto nie chce palić. Jechal, zgasł i koniec. Jest kompresja, rozrząd sprawdzony. Zauważyłem, że iskra działa z pewnym opóźnieniem tzn kręce wałem i w momencie gdy tłok jest w górze włączą się na chwilę pompa, pstryka wtryskiwacz a iskra pojawia się długo...
http://obrazki.elektroda.pl/6558953900_1... http://obrazki.elektroda.pl/4575081900_1... Czujnik położenia wału wymienił na samym początku, tylko nie wiem po co. Ogólnie wymyślił nie stworzone historię że to na pewno wina elektroniki że za słaba iskra, że imobilajzer,alarm. Pasek byl rozdarty z boku na pewno w skutek...
Zwykły czujnik ruchu działa na podczerwień. Jeśli już, poszukaj jakiegoś taniego rejestratora jazdy z programową detekcją ruchu, nagrywaniem po jego wykryciu i sygnalizacją - kontrolką lub choćby podświetleniem ekranu. Kiedy już będziesz dysponować takim sygnałem zasilania LED-a/ -ów, spięcie całości ze stykiem hamulca to pikuś. Alternatywą jest jakiś...
Wszystkie trzy czujniki są ustawione na "No pull-up and no pull-down". Jak dobrze pamiętam czujnik położenia tłoka jest PNP i najczęściej zbiera zakłócenia
Witam. Mam problem z hydrauliczną klapą w BMW E61, która sama się zatrzymuje podczas otwierania lub zamykania. Czasami również porusza się krokami, albo cofa się. Na testerze wyskoczył błąd czujnika położenia klapy (zostało sprawdzone połączenie wtyczki, oraz czy kabel nie jest nigdzie przetarty), nie przyniosło to żadnej poprawy. Moduł HKL został podmieniony...
Roland dwieście dwójka? Mam schemat w pracy. Jest to kontrola marek czołowych za pomocą dwóch fotokomórek pod papierem na stole. Jeśli papier nie dojdzie lub dojdzie krzywo - marki go zatrzymają. Sygnały wejściowe do tej płytki to te dwie fotokomórki, każda ma chyba 2 układy optyczne, oraz czujnik indukcyjny synchronizacji. Wyjście jest na elektromagnes...
Myślę, że jedyne sensowne rozwiązanie tego dziwnego projektu podał kolega Sanfran. Należałoby wykorzystać wolnobieg roweru, żeby oszczędzić powietrze siłownik jednostronnego działania, ruch powrotny realizowany przez sprężynę. Sterowanie zaworem jeśli elektryczne, to należy użyć siłownika z magnesem na tłoku i kontaktronowych czujników położenia tłoka,...
Uszczelniacz wymieniony również, pierścień magnetyczny założony zgodnie z blokadą w momencie górnego położenia pierwszego tłoka. czyli książkowo Nadal d.......a Dodano po 7 Aha chcę jeszcze dodać kilka istotnych info , mianowicie Napięcie 5v dochodzi do czujnika położenia wału oscyloskop pokazuje, że czujnik jest OK a mimo wszystko brakuje iskry i sterowania...
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Twoje rozwiązanie można oprzeć na specjalizowanych układach scalonych (linijkach diodowych) gdzie ilość zapalonych diód jest zależna od napięcia (z Twojego potencjometu robisz dzielnik napięcia i wprowadzasz wartość napięcia na wejście sterujące scalaka) temat był już poruszany: np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48...
Mój blad. Biały znacznik powinien być naprzeciwko czujnika wału, a otwór w pierścieniu na godzinie 12. Zresztą jak kupujecie nowy to zazwyczaj jest zablokowany klipsem do montażu. Wał w położeniu 1 tłoka w gmp.
Silnik z16xe1. Widzi obroty, iskra jest tylko chyba nie wtedy kiedy trzeba. Silnik jest banalnie prostej konstrukcji, tylko coś mi tam nie pasuje. Pytam o położenie koła z którego czujnik wału czyta obroty, bo w punkcie braku nacięć kolo rozrządu jest ze znakiem u góry a tłoku 2, 3 są u góry wiec kupy się nie trzyma
Z tym to gorzej 😀,masakra z tym autem ,sam robiłem remont i przez to mi ręce opadają Dodano po 4 Ale kamera nic nie da bo tłoka na pewno nie wypaliło bo blok jest z z22yh z nadlewanymi tłokami więc nie ma opcji ,koło impulsowe też ustawiłem a może czujnik położenia wału szwankuje ?
Co ciekawe potwierdza się fakt zastosowania oryginalnej pompy olejowej w palniku :D . Ja przestraszyłem się wcześniejszych opinii kolegów Ja też Coś mi się wydaje, że ktoś celowo puścił famę ... Teraz pewnie się zacznie ... Trafiła mnie solidna awaria Olej z rozpuszczalnikiem nitro - tak przynajmniej śmierdziało Galaretka że ho ho Potrzebna mi informacja...
FESTO. Ponad rok pracy w naważarce. Środowisko pracy: zamrażalnia warzyw i owoców. Codziennie mycie pianowe. Pozdrawiam.
Witam! oczywiście że nie odpali; a jest to usterka czujnika położenia tłoka. Najczęściej wina w przewodach.
powalczyłem tydzień, ale dalej brak poprawy... teoretycznie zapłon powinien być opóźniany przez czujnik spalania stukowego - wymieniłem go , dokręciłem jak trzeba , ale objawy dalej bez zmian... - sprawdziłem połączenia elektryczne poszczególnych czujników i (same czujniki) z ECU i wszystko ok Dwie ciekawe rzeczy: po odpięciu czujnika spalania stukowego...
Nie ;) https://obrazki.elektroda.pl/2980091200_... to dla "Kontaktronowy czujnik położenia tłoka KT65R-QD"
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Jedna iskra jest po przełączeniu na zapłon przy kręceniu brak. Ma ktoś jakieś sugestie?- ma się rozumieć robisz cyk stacyjką i jest iskra tak? A w momencie kręcenia brak? To albo brak prądu lub nie widzi GMP tłoka i nie daje iskry. Jak nie ma czujnika położenia wału to WYJMIJ aparat wykręcić świece i obróć go to zobaczysz czy jest iskra Dodano po 2...
Panowie, czy jesteście pewni, że zapłon CDI z jednym czujnikiem będzie działał w dwucylindrowym dwusuwie? Bo mi się wydaje że nie za bardzo. Myślę że wszystko w temacie. Na jednym z garów zapłon występuje w dolnym położeniu tłoka. Czyli mieszanka już jest a okno do gaźnika otwarte.
Nie mam błędu czujnika wałka, tylko auto nie pali i przy próbie rozruchu zachowuje się jakby podawało iskrę w złym suwie tłoka. Odbija silnikiem aż rozrusznika staje dęba. Sprawdziłem rozrząd, błędów zero, iskra i wtrysk jest, a odpalić nie chce. Tak mi się wydaje że nie ma tam czujnika wałka bo go nie znalazłem nigdzie.
4 do masy, 3 na sygnał. Jak zwieram 3 i 4 to zlicza impulsów. Tak samo jak wyciągnę sygnał z czujnika pnp np z położenia tłoka. Jak podepnę 24 wolty na sygnał to nie zlicza. Ten licznik może ma wejscie bezpotencjalowe...
A to ciekawe! to tak jakby nie było znaczenia w jakim położeniu tłoka ma nastąpić zapłon.
Tak, od lewej styk od tłoka następnie styk pompki i kolejny do płyty głównej. Dwa ostatnie zwierają po włożeniu pojemnika na fusy. Jak rozpoczynam proces płukania lub robienia kawy zaraz po zwolnieniu styku nr 1 (od tłoka) pojawia się komunikat o konieczności opróżnienia pojemników. Gdy ręcznie przytrzymam styk nr 1 tłok się opuszcza bez komunikatu...
A jak zrealizujesz w tej konstrukcji czujnik położenia tłoka? W normalnych silnikach z wałem nie ma problemu z odczytaniem położenia wału.
Weź zawór dwucewkowy. Wtedy tylko przycisk START, a dalej siłownik będzie sam się poganiał na czujnikach położenia tłoka.
W porządku. Ale nawet jak się czegoś nie umie to się przynajmniej wie czego się nie umie. A tutaj póki co nawet nie wyjaśniliśmy czego konkretnie dotyczy ten temat. Czy chodzi o projekt mechaniczny (średnica cylindra, tłoka, materiał tłoka, obróbka cieplna, itp). Czy o projekt elektryczny (sterowanie elektrozaworem, dobór przewodów, dobór zasilacza,...
1* Do wykrywania położenia położenia tłoka w siłowniku pneumatycznym używa się kontaktronów a nie krańcówek. 2* Czy ktoś widział krańcówkę z trzema stykami "NC" AD 1 : Oczywiście, że do wykrywania położenia tłoka stosuje się łączniki krańcowe, stąd też ich nazwa: wskazują krańcowe położenia np. tłoka. To, że czujniki kontaktronowe sprawdzają się lepiej...
Prasy hydrauliczne które mamy w robocie koniec prasowania i podnoszenie do góry mają zrealizowane albo przy pomocy czujnika położenia tłoka(narzędzia), albo przy pomocy presostatu, albo przy pomocy tensometru umieszczonego między narzędziem i tłoczyskiem, albo przy pomocy kombinacji kilku tych metod. Do kontroli położenia stosowane są albo liniały pomiarowe...
Najprostsze rozwiązanie to siłownik z magnesem trwałym tz. siłownik z tłoczyskiem z BSPT (bezstykowa sygnalizacja położenia tłoka) i dwa czujniki kontaktronowe i problem rozwiązany .
jak juz bedziemy mieli sprawny zamienik F,a Wtedy się da podłączyć obniżając poziomy wyjściowe sygnałów z generatora. F właśnie dopasowuje sygnały z czujników o wartościach rzędu kilkuset mV do poziomu akceptowalnego dla procesora (5V). Próby uruchomienia silnika na symulatorze mogą nie być ciekawe, ponieważ ECU otrzyma sygnały symulowane a nie odzwierciedlające...
Skuter barton huragan 50cc na wtrysku. Parametry oraz regulacja TPS (czujnik położenia przepustnicy). Po bardzo długiej walce udało się odpalić skuter ale mam taki problem. Skuter odpala tylko podczas odpiętego TPS z wpiętym nie odpala (wtrysk wtedy nie podaje benzyny gdy jest wpięty). Bez wpiętego czujnika obroty falują po przekręceniu manetki brak...
A skąd miał kolega wziąć ten czuinik Halla skoro: pod ręką był czujnik kontaktronowy położenia tłoka z siłownika pneumatycznego, mały magnes neodymowy i klej cyjanoakrylowy. ?
Sygnał z wyłącznika będącego czujnikiem położenia tłoka do skrzyni górnej-dolnej prawdopodobnie nie dociera do VIC-a wskutek jakiejś przerwy w obwodzie.Przejrzyj wiązkę na skrzyni biegów aż do tego wyłącznika.
A co steruje czasem i momentem wtrysku? Żadnego czujnika położenia tłoka? Bo lepiej, to znaczy jak, lepiej się "zbiera", czy mniej pali?
Gwiazdka oznacza inny typ sterowania niż standardowy. Sama nie oznacza nic, ale gdzieś na schemacie powinno być oznaczenie. Może to być np. sterowanie z czujników magnetycznych położenia tłoka, ale niekoniecznie.
Czujnik położenia tłoka (suwaka) znajduje się na zewnątrz pompy między przewodami wtryskowymi na głowiczce. Brak jego odczytu powoduje niemożliwość sprawdzenia jakie jest aktualne ustawienie tłoka (dawka wtrysku). Bezpośrednio komputer odczytuje impulsy z czujnika wtrysku na wtryskiwaczu jeśli chodzi o początek wtrysku i dlatego jest poprawa przy ponownym...
Nie, środkowy jest wspólny, ale tak kombinując nic nie wykombinujesz, bo w tym silniku nie ma czujnika który by informował sterownik o położeniu tłoka 1 cylindra, co za tym idzie nie założysz tej cewki dis
Witam. Jeśli chodzi o ten wyciek to trzeba dokładnie określić z którego miejsca jest ten wyciek tak jak kolega wcześniej napisał. Po lewej stronie przy mechatronice są otwory odpowietrzające trzeba sprawdzić czy tam nie uchodzi powietrze, jeśli tam to jest usterka w wybieraku, żeby wybierak wyciągnąć trzeba wiedzieć co się robi bo można uszkodzić czujniki,...
Trudno ocenić...; nie wiadomo co to I1, I2 - można się domyślać (jakieś czujniki położenia tłoka?)... Rozumiem, że siłowniki to elektrozawory na Q1,Q2?, a co do reszty: musisz lepiej opisać program, działanie podzespołów.
Siemens EQ7 Plus, model L-Series CTES30 model TE713201RW/21 Ekspres od pewnego czasu przestał robić kawę lub robi tylko pierwszą, a potem już na kolejny raz nie daje się nic uzyskać i trzeba odczekać jakiś czas, np. godzinę, jest to dość dziwne i nie zauważyłem w tym zachowaniu jakiejś powtarzalności. Czasami w ogóle od razu nie robi kawy, czasami "wyda"...
ok może tak zapytam co mam zastosować ?? w GMP tłoka mam impuls ujemny tak samo w DMP a 3cm przed GMP oram DMP mam dodatni. i teraz jaki element tu zastosować zeby wszysko ze sobą wspułgrało.?
17746 - camshaft position sensor (g40) open or short to plus p1338-35-00 Taki komunikat wyświetla na kompie po kasowaniu powraca. Silnik nie odpala łapie tak jak by miał zapłon nie w tym miejscu co trzeba. Wyczytałem że błąd może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem g28(czujnik położenia wału) napisali że jak się nie synchronizacja z g40(czujnik położenia...
Witam, można zastosować przetwornik prądowy z analogowym wyjściem prądowym (np.LA25np) lub napięciowym (LV20P) . Natomiast halotrony analogowe są dostępne np SS19,TLL49xx te akurat są w TME. SS19 właśnie dzisiaj montowałem w pompie jako czujnik położenia tłoka:) Pozdrawiam Blasiutek
ja już nic nie kapuje w pierwszym poscie wyraznie napisałes że ustawiłes rozrząd zgodnie z rysunkiem a wiec do tego ustawienia musiałes wał głowny miec w gmp więc w tym samym położeniu ustaw sobie koło sygnałowe czujnika g28 jesli nie dysponujesz jednak orginalną blokadą wykrec swiece żarową 1 cylindra i wsun tam np.twardy drut i sprawdz poprawnosc...
Elektrody mimo tego ze wygladaly jak nowe zostaly wymienione. Być może zupełnie niepotrzebnie, jeśli trafiłeś na "wymieniacza" a nie serwisanta. ie mam pewnosci jak mocno dokrecic ta nakretke na klucz 13 od plyty wentylatora Z wyczuciem; z głową. Producent nie podaje momentu z jakim nakrętka ma być dokręcona. A mam jeszcze pytanie, czy zawór trójdrożny...
Czasówka to niedobre rozwiązanie, trafi na smolny kawałek to wejdzie kawałek i wróci. Tu potrzebne są czujniki osiągnięcia docelowego położenia z możliwością ręcznego wcześniejszego wycofania jakby szczapa od razu się rozłupała bo hydraulika to nie pneumatyka i siłownik chodzi duuużo wolniej i warto pomyśleć aby niepotrzebnie nie mulił roboty.
To w gruncie rzeczy proste urządzenie, trzeba się "przespacerować" po przewodach, jeżeli schematu nie ma, posprawdzać wyłączniki krańcowe, czujniki położenia itp. Raczej to nie jest wina przekaźnika. Przy okazji- jeżeli na maszynie masz siłowniki, to mogą to być wersje z BSPT (bezstykowa sygnalizacja położenia tłoka), wówczas na ich korpusach będą zamocowane...
...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika...
mechannicznie będzie to cięzko zrealizować. ja bym, proponował ci czujniki położenia tłoka i czasówkę. jesli tłok nie przemiesci się z punktu A do B w nastawionym czasie to zostanie podany odpowiedni sygnał np na pętle stopu od "grzyba". układzik będzie tani i prosty. nie wymysliłem jak to zrealizować mechanicznie bez ingerencji elektroniki
Witam, jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o elektronikę - trudnię się informatyką i odrobinę mechaniką, więc bardzo proszę jak chłopu na miedzy :) Otóż mam odbiornik prądu 3,8W 24V - jest to cewka sterująca pneumatycznym zaworem elektromagnetycznym. Mam też czujnik położenia tłoka zamocowany na siłowniku pneumatycznym, który to czujnik po prostu...
Zamontuj sobie czujnik dyfuzyjny na ramie z przyssawkami. 10-15cm nad powierzchnią, patrzący prostopadle z góry w przerwę między deskami. W ten sposób mam zrealizowaną detekcję przerwy we wstędze dla obrotu noża. Też duże zapylenie i wilgotność, a daje rade bez problemu. Jeśli szukasz rozwiązania odpornego na brud i topornego, to rozważ czujnik w postaci:...
Zastanawia mnie przegrzanie tarcz hamulca, czy ta skrzynia miała stan oleju ? Może filtr "zapyziały" ? Chcesz pousuwać skutki usterki, to oczywiste. Trzeba się zastanowić skąd takie uszkodzenia, a dokładniej co je spowodowało..... Strzelam, że czujnik położenia tłoka siłownika sprzęgła jest zwalony (cewka w plastikowej obudowie na tłoku w siłowniku...
położenie tłoka górne położenie tłoka czujnik tłoka
miracast laptop prasa siłownik elektryczny gaznik zalewa silnik
sterownik lodówki indesit maksymalna głębokość pralki
Jak uruchomić Mercedes W212 E250 z awarią emulatora? Migająca zielona dioda na palniku Hansa - co oznacza?