Witam. BMS 26563 Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 (prawy tył) Usterka: Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zniekształcone koło nadajnika impulsów. •Usterka...
Witam. koledzy a BMS 26564? Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka: Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka...
schemat podłączenia modułu w maluchu. Na początek sprawdż zasilanie modulu ,masę,czujnik prędkości położenia wału(2),cewkę(5).jeżeli wszystko dobre,a brak impulsu na cewkę to niestety moduł
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
iwec tak BMS 2789 - [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... 2789: Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół. Tachograf nie jest skalibrowany. Nieprawidłowy obwód koła. Uszkodzony czujnik prędkości koła. Czujnik impulsów (T20), który dostarcza...
wydaje mi się że plusa
Witam. Zasada działania jest prosta, czujnik wysyła impulsy 1 na pełny obrót koła a dalej mikrokontroler przelicza je na odległość i prędkość. Co do czujnika to powszechnie są stosowane magnetyczne, gdzie magnes obraca się na kole, a cewka pobudzana jest nieruchoma na ramie, cewka wymaga wzmacniacza i układu formowania impulsu. Pozdrawiam.
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
Czujnik prędkości koła, obwód koła 3 Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. Zniekształcone koło nadajnika impulsów. Usterka wewnętrzna czujnika prędkości koła. Zapala się lampka ostrzegawcza...
Jak zasilasz czujnik hala. Jeżeli 12V z instalacji wtedy wejście z Hala podajesz na inwerter Shmita (40106) też zasilany z 12V. Wyjście przez ryzystor podparty diodą zenera 4,7v do procka. Na procek nie możesz podać napięcia większego niż 5V. Dioda z rezytorem dopasowywyją napięcie dla procka. Jeżeli hala zasilasz z 5V (to samo napięcie do zasilania...
Ten tryb serwisowy przedstawia sie tak: 1. Distance Pulse number - 3735 wszystkie kraje z wyjątniem USA i GB 2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB 3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki 4. Liczba cylindrów 5. Test segmentów wyświetlacza 6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła 7. Obroty silnika/min....
Przełóż czujnik pod korbe będziesz szybciej jechał. Albo zrób dzielnik używając tylko IC2. https://obrazki.elektroda.pl/7335096400_... Jak daje pod korbę to wywala błąd - pokrywaja się pewnie ustawienia kadencji i prędkości - więc nie da rady. Chciałbym zrobić ten dzielnik ale prośba o objaśnienie jak wykonać ten dzielnik i co oznacza...
widać że nie masz pojęcia o elektronice. możesz sprawdzić Vag'iem w terenie lub na sucho generatorem przebiegu prostokątnego o wypełnieniu impulsu 50% wypinając czujnik prędkości obrotowej kół który znajduje się przy skrzyni biegów(zasilanie też generatora też możesz wziąć z tamtąd)... ale lepiej jedź do kogoś kto ma o tym pojęcie
Witam . Wentylator ten jak zapewne wiesz ma trzy przewody . Dwa do zasilania i jeden który podaje na płytę główną impulsy . Impulsy w wentylatorze są wytwarzane w prosty sposób . W większości wentylatorów jest użyty czujnik Hala . To taki "śmieszny" element który zmienia stan swojego wyjścia z "1" na "0" i odwrotnie w chwili gdy znajdzie się w odpowiednim...
Witam W załączniku instrukcja obsługi dla kierowcy...Po rozpakowaniu musisz manualnie otworzyć za pomocą pdf-a. Opis błędu z gwiazdką: Nagłówek Czujnik prędkości koła, obwód koła 3 Usterka Sygnał prędkości z koła 3 nagle zniknął podczas jazdy. Przyczyna •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża....
Jest to czujnik halotronowy i z tego co mi wiadomo to nie powinno się mierzyć go poprzez pomiar rezystancji ponieważ można uszkodzić elektroniczny układ kształtowania impulsu.
Witam. Mój problem polega na tym że napięcie samochodowego impulsu czujnika prędkości VSS wynosi lekko ponad 2V, a Arduino który ma służyć jako mnożnik impulsów stan wysoki rozpoznaje od około 3V. Zastanawiam się jak podać na arduino impuls o napięciu np. 5V ( ze stabilizatora napięcia) o częstotliwości jaką podaje czujnik prędkości VSS 2V. Czy sensownie...
Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
Taki sposób pomiaru wydaje się być najdokładniejszy i nie zależny od liczby imp na km. ZALEŻY od ilości obrotów/impulsów na 1 km. Przykład: pierwszy samochód ma 1000 imp/km, drugi ma 10.000 imp/km jesli oba jadą z tą samą prędkością to w drugim samochodzie czas trwania pojedynczego impulsu z drogi jest 10 razy krótszy.
Sprawdziłem także, że na wyjściu z czujnika nie ma impulsu Czym to sprawdzałeś i w jakim układzie?
Wady czujnika kontaktronowego: (1) ograniczona trwałość; (2) przy większej prędkości jazdy, bądź wstrząsach (stukanie na złączeniach szyn) może nie działać prawidłowo (brak impulsu, bo nie zdąży zareagować, albo dodatkowy impuls wywołany przez wstrząs); (3) jeden czujnik nie określi kierunku ruchu (wciąż nie wiem, czy to wykrywanie kierunku ruchu jest...
Witam wszystkich. Posiadam nowy licznik z quada. Stary został uszkodzony. Chciałbym nabić na nowym liczniku faktyczną ilość Km (4000) aby stan był taki jak przed uszkodzeniem. Niestety nie znam ani sposobu zapisania przebiegu ani nie wiem czy poradzę sobie z odczytem atmegi48, najpewniej jest zabezpieczona. Czy jest jakiś sposób aby wymusić jakoś prędkość...
w niektórych skuterach zdjęcie blokady z modułu polega na odcięciu impulsu z czujnika obrotów
Hej. Dopisze sie. Mam w pasku b3 z 93 wersja texi zamontowany czujnik na lince od prędkości. Jak się zasila ten czujnik i jak na którym styku jest odczyć impulsu prędkości??. Mam 3 kabelki (masa, coś i coś) pewnie te cosie to zasilanie i impuls ale skąd wiadomo które jest które. Jaki to mam być zasilanie ??? 12V? Tam pewnie jest czujnik halla i tranzystor...
błąd 26397 Tytuł Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka Sygnał prędkości z koła 4 nagle zniknął podczas jazdy. Przyczyna Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. Uszkodzenie wiązki przewodów, czujnika prędkości koła, koła nadajnika impulsów, lub modułu sterującego. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza...
Kontaktron od razu sobie odpuść. Przy motocyklowych prędkościach i warunkach, może on długo nie pożyć. Ja podstawiałem tam czujnik Halla. Tylko trzeba wziąć zasilanie 12V z zasilania licznika po stacyjce. Działał mi też przemysłowy czujnik zbliżeniowy. Ważne, by w momencie impulsu na wyjściu pojawiała się masa.
Najlepiej by było podłączyć to pod kompa WABCO. Jeśli błąd aktywuje się dopiero podczas jazdy to znaczy że nie dostaje impulsu z któregoś czujnika prędkości. Wygląda na błąd mechaniczny. Czyli czujnik nie czyta licznika, za bardzo oddalony licznik lub licznik jest uszkodzony
Czujnik zużycia, obwód koła 3 Czujnik zużycia, obwód koła 4 Napięcie zasilania wynosiło mniej niż 4,5 V przy aktywnej funkcji kontroli zużycia. Kontrola zużycia jest włączona przy uruchamianiu pojazdu oraz przez krótki okres podczas hamowania. Gdy funkcja kontroli zużycia jest aktywna, do czujnika zużycia jest doprowadzane napięcie zasilania. Kod usterki...
Z czujnika prędkości impuls bierze również sterownik silnika, wymień czujnik i będziemy się zastanawiać dalej. Pozdrawiam.
Jak dokładnie działa timer w trybie input capture ? Liczy cały czas od momentu ustawienia bitu TIM_CR1_CEN czy od momentu wykrycie impulsu ?
Witam wszystkich mam pytanie który czujnik odpowiada za wysłanie impulsu do sterownika a następnie z sterownika do cewki.Wiem że w tym typie są dwa czujnik prędkości pojazdu i przemiennik magnetyczny na wale korbowym.
Witam. Proszę o pomoc /pomysły, schematy i nie tylko/... Mój problem polega na zmianie impulsu sygnałów VSS, ale w taki sposób aby nie zmieniając jego wartości, zmienić jego biegunowość. A dokładniej mam forda sierre, z czujnika prędkości do komputera idzie impuls o wartości +12V względem masy. Wstawiłem licznik digital opla, ale do zliczania prędkości...
Licznik to licznik , owszem po zmianie wsadu mozesz miec pecha i zaladujesz wsad z innym kodowaniem i co za tym idzie normalka z predkosciomierzem, a aby zmienic mile na kilometry nietrzeba wsadu zmieniac wystarczy kodowanie licznika zmienic i wszystko bedzie jak fabryczne, a jezeli nie posiadasz orginalnego wsadu dokoduj nowy i tez bedzie chodzic,...
Tutorial do avr taki znalazłem: http://avr.elektroda.eu/?q=node/8 Jak byś czegoś w sieci szukał, to raczej unikaj tutoriala z patron.net, uczy złych nawyków i jest nieco nie na czasie. Pomiar częstotliwośći na AVR realizuje się w miarę łatwo, przy wykorzystaniu timerów, jeden timer pracuje jako licznik impulsów z zewnątrz, a drugi odmierza czas, mozna...
Mam problem z prędkościomierzem w vw golf3,nie wskazuje prędkości,kilometrów też nie nabija,czujnik w skrzyni sprawny bo zamienialiśmy z drugiego sprawnego,i tak samo milczał,licznik zamieniałem miejscami na sprawdzenie i licznik jest sprawny,w drugim golfie działa ok,zasilanie na kostce czujnika jest ok 12v po zewnętrznych stronach na kostce,i połowa...
Prędkość koła 4 różni się (przez co najmniej 10 sekund) od prędkości innych kół podczas działania układu ABS. Możliwa przyczyna: Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. Uszkodzenie czujnika prędkości koła, nieprawidłowa wartość w układzie obwodu dynamicznego opon, hamulce są włączone, nawet jeśli nie...
Witam Muszę wykonywać pomiar prędkości przesuwającego się węża elastycznego, wodnego. Generalnie sprawa wygląda tak że: W jedną stronę prędkość wynosi na oko 2 metry na sekundę W drugą stronę prędkość wynosi ok. 0,3 metra na minutę . Prosty rachunek i mamy stosunek 400:1. Dodam, że przy tej małej prędkości chciałbym mieć co sekundę możliwość odczytu...
Mercedes W124. Chce żeby został oryginalny licznik. Trudno mi będzie wsadzić inny do obudowy starego... Są może jakieś, powiedzmy gotowe rozwiązania układu elektronicznego do takiego sterowania silniczkiem o których wiecie? Pozdrawiam!
To tylko takie teoretyczne rozważanie :?: :D Gdyby mogło być to urządzenie stacjonarne i zamontowane na stałe na jednym torze to bym pofantazjował z czujnikami indukcyjnymi w tafli lodu. Łyżwiarz miał by magnes w bucie-łyżwie i pomiar był by dokonywany poprzez podanie impulsu na czujnik, prędkość wyliczana z czasu między impulsami :D dla łyżwiarza niewyczuwalne...
Bez względu na odległość po zbliżeniu magnesu dioda się zapalała i nie dało się jej zgasić żadnym elementem pierścienia tj. magnesem, pierścieniem czy nawet wkładając czujnik do środka pierścienia. Odwróciłem co drugi magnes i po teście "wiertarkowym" wiem, że akumulatorowa na maxa kręci około 66km/h według wskazania prędkościomierza, a sieciowa dochodzi...
A co powoduje zerwanie tej zawleczki? I jak odblokowujesz podajnik? Ja bym dalej, przy tak małych prędkościach obrotowych i tak małej dokładności, obstawał za prostym rozwiązaniem - właśnie magnes (magnesy) i kontaktron. Nic się nie zabrudzi, nie trzeba formować impulsu, kontaktron nie potrzebuje zasilania do pracy. I jakby dobrze pokombinować, to nawet...
A w jaki sposób zamierzasz regulować obroty? Ja próbowałem poprzez PWM i na wyjściu czujki obrotów dostawałem dziwne rzeczy. Wiem, że wiatrak musi mieć stałe zasilanie aby czujnik pracował poprawnie. A co do pomiaru obrotów to musisz napisać funkcję do pomiaru długości impulsu. Tak jak napisał Dar.El sygnał jest n-razy na obrót (2 lub 3) zwierany do...
[quote="bandi21"]najlepszy jest młotek murarski[/quote To prostsze od pier....... w tym samochodzie -odłącz klemy od aku na jakieś pół godziny po czym oczywiście po podłączeniu z powrotem odpal auto i pozwól mu pracować na wolnych obrotach przez 15 min nie wolno w tym czasie dodawać gazu ani nawet przetoczyć autka coby czujnik prędkości nie złapał impulsu,...
To złącze wygląda jak złącze czujnika prędkości jazdy. Niebiesko- czerwony to impulsy brązowy to masa, czarny plus
Witam. Zlecę wykonanie dzielnika impulsów wychodzących z czujnika prędkości pojazdu. Obecnie licznik pokazuje zbyt duże wskazania, co do stanu faktycznego. Najlepiej, abym mógł ustawiać sobie to samemu - coś na bazie Yellowboxa ( nie chcę ściągać z USA, no chyba, że będzie trzeba). Dzielnik ma być zastosowany w Hondzie Civic VII HB ze sterownikiem z...
Co prawda nie do enkodera, a do czujnika HC-SR04, ale reguła ta sama, pomiar szerokości impulsu. Zrobiłem to na systemie zdarzeń. Kod: [syntax=c]// konfiguracja systemu zdarzeń pod czujnik HC-SR04 EVSYS.CH0MUX=EVSYS_CHMUX_PORTD_PIN1_gc; // źródłem eventu pin PD1 PORTD.PIN1CTRL=PORT_ISC_BOTHEDGES_gc; // ustawienie przerwania na oba zbocza TCD0.CTRLB...
Podłączyłem oscyloskop i w momencie kręcenia rozrusznikiem coś się pojawia na ekranie, ale nie ma jakiegoś ładnego impulsu tylko śmieci. Czy tak to powinno wyglądać?
Witam! Jeśli działa to OK. Ja jednak poszedł bym w kierunku wykorzystania przerwania np od zbocza narastającego I0.0 (przerwanie nr 0) i w obsłudze tego przerwania dokonał pomiaru czasu i stosownych obliczeń daje to tą zaletę ze na pewno nie zgubisz impulsu.
Zwykły Hall, zasilanie, masa i sygnał, sygnał to impuls masowy a zegary robią całą robotę- zasilają czujnik i odczytują prędkość z impulsów czujnika
Jeżeli czas zwłoki (2,5 s) nie uległ zmianie, to znaczy, że kończymy się zajmować okolicami transoptora. On nie ma żadnego wpływu na problem prędkości przesuwu, jedynie służy do wygenerowania impulsu "STOP" do zatrzymania silnika po osiągnięciu końca taśmy. Jaka jest historia tego magnetofonu? Czy przed awarią transoptora prędkość była właściwa? Czy...
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Nie musi mieć dużo kabelków. Z impulsu ma zasilanie które podtrzymuje mały kondensator. A że do działania uA potrzebne to i starcza to co jest. Czujniki, to hall.
Wymienić było łatwo - od góry. W 2.0 HDi turbina znajduje się z tyłu silnika u jego dołu, gdzie blisko przechodzi półoś napędowa. Dodatkowo rury od powietrza, kolektory wydechowe i EGR, wszystko upchane tak że do niczego nie ma dojścia. Silnik z resztą pochylony do tyłu, zastanawiam się czy wychodziły wersje z kierownicą po prawej stronie bo by serwa...
Golf 2002 - nie wiem czy szafa jest VDI czy MM. Problem polaga na tym że nie nalicza kilometrów ani nie pokazuje prędkości. Najprawdopodobniej nie ma impulsu na zegarach - gdzie jest pin odpowiadający za ten impuls:?: Jak sprawdzić czujnik na skrzyni biegów? Jak się do niego dostać?:/ pozdraiwm i dzięki za pomoc:)
Sygnał czujnika podać na obcinacz diodowy (gdyż ze wzrostem prędkości wzrasta amplituda sygnału) a następnie na przerzutnik schmidta, masz już ciąg impulsów prostokątnych o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej.
Jeżeli na wtyczce od czujnika nie masz zasilania +12v to podanie plusa z zewnątrz nie załatwi sprawy, gdyż układ kontrolny nie stwierdzi przepływu prądu przez czujnik i będzie błąd czujnika. Jest to czujnik halotronowy, więc nie tylko napięcia sygnału są istotne, ale i kształt impulsu. Moim zdaniem bez oscyloskopu nie da się tego sprawdzić.
PD6. Sorry . Już zmieniam więc. Generalnie najłatwiej by było gdyby licznik startował po otrzymaniu 1 impulsu z hallotronu i stopował się po otrzymaniu drugiego impulsu. Czas ktory by był zliczony oraz obwód koła po którym kręci się czujnik dałby mi prędkość obrotową....
Moim zdaniem to powinno wyglądać tak: po pierwsze wzór na prędkość V=s/t - czyli prędkość=droga/czas. Musisz mieć "coś" co mierzy przebyty dystans i podaje impulsy do procesora. Musisz wiedziec jaki dystans jest przebyty co każdy impuls. Cała filozofia polega na tym żeby zmierzyć czas trwania od impulsu do impulsu. Znając ten czas trwania i drogę, która...
Jeśli licznik masz tego typu co poniżej to będzie ciężko coś zrobić. W tym liczniku czujnik ze skrzyni idzie bezpośrednio do licznika i nie ma żadnych modułów pośrednich. Jeśli jest coś namieszane ze skrzynią lub mostem to trzeba pytać w serwisie czy jest jakieś rozwiązanie dopasowanie koła impulsu w skrzyni i prądniczki. Mam właśnie taki typ licznika....
Też mam podobny problem (torq vivo), elegancko odpala, do jakiś 1500-2000obr/min chodzi normalnie, potem się dławi, jak by odcinał prędkość, ale to nie to, bo mam układ elektroniczny wycinający co drugi impuls z czujnika/impulsatora prędkości skutera i nie ma żadnej różnicy. Poza tym przy braku impulsów prędkości pojawiał się błąd (check engine - 6...
Koło rowerowe 26" ma obwód około 2m. 90 km / h to 25 m/s ( samobójcza prędkość dla amatora ) Minimalny czas 1 obrotu koła 83 msek. zliczając impulsy 1msek w czasie 1 obrotu koła i zakładając dokładność 1 impulsu , popełniamy błąd nie większy od 1,3% ( przy mniejszych prędkościach wzrasta dokładność )
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
A czy bedą czesciej impulsy czy rzadziej to i tak sie nie doczeka. Na to jest prosta rada: Gdy impulsy nie przychodzą przez okreslony czas to znaczy że samochod stoi i na wyswietlaczu pojawia sie zero i żadna filozofia to zrelizować programowo gdzy wystarczy liczyc przepelnienia przerwan. Nie zmienia to faktu że gdy impulsy są duzej czestotliwosci to...
a czy częstotliwość sygnałów z czujnika nie wynika z prędkości ? :) Tak, jeden obrót to jeden impuls.
Chce zbudowac czujnik predkosci obrotowej walu... Wał ma kolor srebrny, więc jak namaluje na nim czarną kreskę i przyczepię fotodiodę jakąś nad nim,to wtedy,po odpowiedniej obróbce dostanę na wyjściu ciąg impulsu do liczenia ilości obrotów? Jakby ktos miał opracowany taki czujnik to prosze o kontakt: jimyx(at)tlen.pl
Potrzebujesz selektor częstotliwości, np coś takiego. http://obrazki.elektroda.net/100_1216308... Dopóki na wyjściu Qa nie ustali się stała "1", impulsy zerujące flip-flopa (Qb) są nieskuteczne i na wyjściu mamy "1", w tym przypadku do częstotliwości 5 Hz . Powyżej 5 Hz na wyjściu nie ma już impulsów (monoflop - retrigerrable - zobacz w karcie...
Przycisk służy najprawdopodobniej do kalibracji układu podnoszenia więc nie ma nic wspólnego z Twoją usterką. Sprawdzałeś czujnik pomiaru prędkości? Również wchodzi na płytę. Jest to albo kontaktron + magnesik, albo szczelinowy czujnik optyczny + grzebień na osi silnika. Objaw, który opisujesz wygląda jak by komputer otrzymywał zbyt mało impulsów z...
A jaki problem z lewej strony skrzyni jest czujnik prędkości który jest przeważnie winny.
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
Fakt, moja pomyłka. 40 obr/min daje 0,67 obr/sek, a to daje ok. 5,4 impulsu/sek. Z tym drabinka sobie poradzi. Zatem HSC nie jest potrzebne.
To może mechanik podepnie do czujnika oscyloskop i sprawdzi czy generuje sygnał prędkości . Może czujnik nie generuje impulsów , dlatego nie ma na zegarach żadnych informacji o prędkości . To może być równie dobrze uszkodzenie zegara , jak instalacji To że jest tam zasilanie nie oznacza że również sygnał prędkości .
Dlatego soft powinien w pierwszym kroku oczytać bieżącą częstotliwość, a następnie określić, czy mamy większe, czy mniejsze wypełnienie. Przesada z dzieleniem na kroki. Trzeba sprawdzać czasy co najmniej dwóch impulsów i przerwy, i czy dają zgodny kierunek, jak napisałem w #54. I to już spowoduje, że do wykrycia kierunku trzeba będzie kręcić ze stałą...
https://obrazki.elektroda.pl/4219246000_... Wymieniam licznik na uniwersalny. I mam pytanie (nie wiem czy w tym dziale) W motocyklu, czujnik prędkości siedzi w przednim kole i chyba jest to czujnik indukcyjny - pasywny- (mogę się mylić) W tarczy nie ma magnesów, tylko chyba rejestruje otwory w tarczy. W nowym liczniku jest dołączony...
Na pewno czujnik Halla prościej. Ale nie to, że kontaktronu nie da się użyć, zwłaszcza przy dużych kołach. Zakładając koło 26" i Vmax=55km/h daje nam to ok. 8 obr/s czyli 125ms. Drgania kontaktronu raczej nie trwają 100ms, czyli niewielki zapas jest, wystarczy odpowiednio podejść. Po wykryciu zwarcia kontaktronu trzeba odczekać ok 80-100ms i upewnić...
Hi, Jestem po lektutrze, po sprawdzeniu i wniosku nastepujace: - impulsu z czujnika prędkości (pin 2 opisany jako TD) przychodzą do sterownika kompresora - impusly z czujnika obrotow od kompresora pojawiaja sie (tylko wtedy gdy recznie wysteruje przekaznik) klima sama z siebie nie startuje A kompresor nie startuje, bo na pin 10 steronika kompresora...
Sygnał prędkości brany jest z białego kabelka. Jeśli nie jest pokazywany na wyświetlaczu, to trzeba szukać przerwania lub braku styku we wtyczce. Jeśli nic się nie znajdzie, to uszkodzony jest czujnik halla w silniku odpowiedzialny za przekazywanie impulsu po przekręceniu koła (wewnątrz silnika na dekielku jest magnes, który „mija” tego halla co obrót.
Albo potrzebuje ten "komputer" zliczyć impulsy albo sam jest uszkodzony. To, że "jakąś tam prędkość" pokazuje może być spowodowane "iskrzeniem" przy zwieraniu kabelków (zamiast jednego impulsu dostaje kilka). To by trzeba było sprawdzić właśnie innym kontaktronem. Mimo wszystko kontaktron ma styki albo złocone albo pokrywane innym metalem powodującym...
Chciałeś użyć czujnik Halla do pomiaru prędkości silnika. Nie jest on potrzebny. Zamiast niego lepiej jest użyć częstotliwości napięcia wytwarzanego przez prądnice. Zawiera ona identyczną informacje o prędkości silnika jak impulsy z czujnika Halla. Pętla sprzężenia zwrotnego w tym wypadku oznacza dodaj więcej gazu gdy częstotliwość napięcia spada.
Ten czujnik prędkości to kontrakton umieszczony nad magnesem w szybkościomierzu generuje impulsy proporcjonalnie do prędkości ,jeśli są (wadliwe) to ECM uzna je za błędne i zapali lampkę awarji.
Przejrzałem program i kilka rzeczy od razu sie rzuca w oczy 1. brak procedur obsługi przerwań od przepełnienia Timer0 i timer1 Ale kolega nie używa przerwania od timerów. Program mi się nie podoba pomimo, że działać może. Kolego, dla swojego dobra zapomnij o instrukcji GOTO. Napisz program tak aby jej nie było. Wyskakiwanie z pętli do loop przez Goto...
Jaki zastosować czujnik prędkości do Golfa II ,potrzebne są impulsy prędkości do nawigacji VDO MS 4100?
OK po świętach zobaczę co wyświetli :) Choć nie mam kontrolki silnika chyba że tę funkcję spełnia kontrolka "stop" też się zapala przed odpaleniem silnika razem z ładowaniem i ciśnieniem oleju. Opiszę jeszcze ciekawą żecz > po zapaleniu zimnego silnika obroty z małym opużnieniem ale wchodzą na jakieś 1300 - 1500 rpm czyli w normie. Ale wystarczy pchnąć...
Najpierw podejrzeć parametry skąd visko dostaje impuls w momencie kiedy się uruchamia , a potem będziemy mogli dywagować dalej. Dodano po 10 elektromagnetyczny wentylatora - Funkcja Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora...
chce podłączyć buzzera niezapiętych pasów ale dopiero po ruszeniu samochodu, posiadam tylko kontrolkę niezapiętych pasów która zapala się automatycznie po uruchomieniu silnika Napisz sobie program na atmega8, np. resetowanie portu impulsami z czujnika prędkości, kiedy impulsów nie ma procek zmienia stan portu, zaneguj port podłącz tranzystor i przekaźnik...
projekt mam już obmyślony... Miałby być to coś w stylu komputera pokładowego który ma wyświetlić temperatury w różnych miejscach, pokazywać czas w różnych formatach; aktualny, od początku rzuszenia, stoper, wskaźnik obrotów silnika... prędkosc aktualną, przebieg... różne konfiguracje przebiegu; dzienny itp. aktualny bieg który jest załączony... Fakt,...
Czy ktoś pomoże? Napiszcie jak mam zmierzyć ilość impulsów z czujnika prędkości. Tak najprościej
Witam. mi to wygląda na czujnik impulsów, prędkości (obrotów na reduktorze), "pulse generator" jak w automacie. Jaką masz skrzynię? Może reduktor nie jest od tego auta?
One biorą sygnał z czujnika położenia wału korbowego. Ale jeżeli silnik działa to raczej okablowanie albo sam obrotomierz. No chyba ,że masz 3 pinowe złącze. Obrotomierze i prędkościomierze w PSA swego czasu miewały problemy z solniczkami, które ruszają wskazówką.
Kiedy właśnie to ten sposób powoduje powstanie błędu. Oczywiście. Pytanie, na ile prędkość kątowa wału może się zmienić na 1/3-ej obrotu, a właściwie to mniej więcej na 1/6-ej (jest też impuls dodatni na końcu występu) - o akceptowalną wartość, czy nie? Pewnym dodatkowym rozwiązaniem zwiększającym dokładność mogłaby być predykcja, czyli analiza kilku...
Witam. Musisz zmierzyć czas pomiedzy impulsami z jednego i z drugiego czujnika, a nie bazawać na próbkowaniu. Chyba że zmierzysz ile okresów próbkowania minie od jednego do drugiego impulsu. Można jeszcze inaczej. Bazując na efekcie Dopplera. O tyle lepsze, że nie wymaga ustawiania czujników i mierzenia odległości miedzy nimi a tylko jeden czujnik,...
Magistrala I2C jest wymyślona do lokalnych połączeń na małe odległości, do pracy w warunkach przemysłowych (czujniki prędkości wałów) to się raczej nie nadaje. Może użyj przetworników obrotowo - impulsowych (enkodery albo zestaw magnes plus czujnik Halla), licz impulsy i przeliczaj na prędkość obrotową.
Tarcza z nacięciem/przecięciem na długość około 8÷10 mm na brzegu (w kierunku środka) i transoptor szczelinowy, to będzie najlepsze rozwiązanie. W ten sposób zbudowałem w latach 80-tych cyfrowe urządzenie zapłonowe do samochodu Dacia 1310p, analogiczne do stosowanych w obecnych samochodach. W tamtych czasach był to hit, gdyż wszystko jeżdziło na klasyczych...
Dla mnie wydaje się być dosyć oczywiste, że jeżeli sygnały na dwa wejścia przychodzą jednocześnie i niezależnie, to też jednocześnie, a nie po kolei, należy je obsługiwać. Zatem cała idea Twojego programu jest niepoprawna. Poprawnie, to w programie powinny się (z grubsza) jednocześnie i niezależnie wykonywać trzy rzeczy: - odczyt czujnika nr 1 (pomiar...
Czy ktoś się orientuje ile impulsów na km daje czujnik prędkości?
WITAM. MAM GOLFA 4 Z SILNIKIEM AXR. Wymieniłem licznik na 1J5 920 816C. Pytanie: jakie powinno być kodowanie licznika, chodzi o ostatnią cyfrę w kodzie mówiącą o ilości impulsów na km. Mam wybór 0 – liczenie przez CAN oraz od 1 do 4 – jest podana ilość impulsów. Mam skrzynię 5-biegową, nie wiem, czy to ma znaczenie. Może ktoś ma AXR z takim licznikiem...
Witam, w Twoim przypadku chyba najprostsze będzie użycie serwa. Czujnik prędkości roweru generuje impulsy o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości, możesz tę częstotliwość mierzyć za pomocą jakiegoś mikrokontrolera, w zależności od tej częstotliwości wytwarzasz odpowiedni sygnał sterujący serwem. Pozdrawiam
Witam, Mam problem z moim golfem 1.6 ABU 93r, który czasem gaśnie podczas jazdy, czasem nie chce odpalić w ogóle. Auto rzadko kiedy odpali zaraz po zgaśnięciu zazwyczaj muszę odczekać od kilku minut do kilku godzin.. I potem znów wraca do porządku na jakiś czas (w zależności od szczęścia na 1-200km) Nie wiem co jest przyczyną, ale z tego co zauważyłem...
Możliwe, że uszkodziłeś koronkę lub co bardziej prawdopodobne jeszcze masz za dużą szczelinę pomiędzy koronką a czujnikiem. Przy uszkodzonej koronce, widziałbyś różnicę prędkości. ABS się załącza, bo właściwie nie czyta impulsów, reaguje więc na "zablokowane koło". Sytuacja bardzo niebezpieczna, bo odłącza Tobie hamulce. Możesz doprowadzić do wypadku!
Witam. Proszę uściślić informacje, gdyż z postów nie wynika, czy chodzi o pomiar prędkości obrotowej, czy o proste liczenie ilości wykonanych obrotów. Dodatkowo wskazane byłoby przedstawienie schematu ideowego. Na marginesie dodam, że przyjęcie jednego impulsu na obrót nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Pzdr.
czujnik impulsu zapłonu czujnik prędkości czujnik predkosci octavia czujnik prędkości
plazma panasonic naprawa modyfikacja biosu toshiba wyłączać
sklep endoskop sklep internetowy
Lokalizacja przekaźnika świateł przeciwmgielnych w Citroën Saxo Marshall Stockwell nie ładuje się do pełna - przyczyny i rozwiązania