https://obrazki.elektroda.pl/6173915300_...
W zafirach jeżeli masz taki błąd to sprawdź rurkę gumową (przy połączeniu rurki metalowej z gumową - zagięcie podłogi i ściany grodziowej). Miałem kilka razy albo urwaną albo pękniętą.
Ciężki przypadek Ci powiem. Jedynie co przychodzi mi do głowy to czujnik na stole zasilacz laboratoryjny podać 5v masę no zmierzyć sygnał względem zmian temperatury. Jeśli będzie stabilne to niestety ale edc by dawało ciała.
http://obrazki.elektroda.pl/8332544700_1... http://obrazki.elektroda.pl/8332544700_1...
Obecne systemy OBDII potrafią same zgasić kontrolkę MIL jeśli po iluś odpaleniach nie wykryją usterki w układzie.
Czy problem został rozwiązany?
A myślisz że skąd ECM wie co się dzieje w filtrze? Przecież sadza jak i poziom popiołu to wartości wyimaginowane . To tylko obliczenia na podstawie czujnika różnicy ciśnień, MAF ,MAP, czujniki spalin itd. Jak wzrasta sadza (g)i to i ciśnienie różnicowe musi wzrastać.
Zacząć należy od diagnostyki ,dla przykładu odczytu ciśnienia z czujników różnicy ciśnień jak i innych parametrów. A z wróżb to zapchany EGR (chłodnica)niskiego ciśnienia.
Weź sobie jakieś lusterko i szukaj obok gruszki turbo. To jest chyba euro 6 i raczej bedzie tam, dostęp bardzo kiepski.
Nie to czujnik różnicy ciśnień od filtra cząstek. Szukaj czujnika na rurze która podaje powietrze do kolektora ssącego - rura o średnicy ok 60mm. Pokaż zdjęcia pod maską.
Bardzo często padają te czujniki---wystarczy spojrzeć na wyłączonym silniku czy jest jakaś różnica ciśnień i wiadomo czy jest uszkodzony
Wywala zatkany DPF, albo uszkodzony czujnik różnicy ciśnień. Na pewno ciśnienia ok? Na wysokich obrotach nie rośnie ciśnienie przed DPF?
Ok, więc od początku jakie ciśnienie różnicowe masz po włączeniu zapłonu i na wolnych obrotach?
Gdybyś miał tam większe zmiany napięcia to oznaczało by większa różnice ciśnień przed i za filtrem. Pomyśl co oznacza duża różnica a co jej brak. Raczej nachciałbyś mieć dużej różnicy.
jakis biuletyn opisywał . że czujnik produkowany w usa zastąpić malasya usa wadliwe
(at)ElektrodaBot , Ok Monitoruje on ciśnienie przed i za filtrem DPF, aby obliczyć, jak zapełniony jest filtr sadzą. Kiedy filtr zaczyna się zapełniać, ciśnienie przed filtrem rośnie i ma 10 procent. Kiedy różnica ciśnień między dwoma stronami filtra osiąga określony poziom, silnik automatycznie przechodzi w tryb regeneracji, podczas którego sadza z...
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Mam dostęp do poniższego: https://obrazki.elektroda.pl/2573740700_... https://obrazki.elektroda.pl/8674285300_... Ale jak widać czas realizacji 2-3 tygodnie. Jakby coś pisz na PW.
Czujnik temperatury zostawmy w spokoju. Czujnik różnicy ciśnień odgrywa tutaj kluczową rolę jak obaj dobrze wiemy. Po usunięciu filtra nie jest on do niczego potrzebny, dlaczego nie wywalić go z błędami? To moja sugestia ;)
To nie jest cały kod błędu... 18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction Possible Causes Exhaust Pressure Sensor (G450) faulty Diesel Particle Filter (DPF) faulty Czyli albo zatkany DPF, albo uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF (G450).
Witam, udało się opanować temat ? Mam identyczny problem w identycznym silniku, P2002 nie daje się skasować i wraca nawet na zgaszonym silniku. DPf wyczyszczony , wtryski sprawdzone , czujnik różnicy ciśnień nowy, aa problem pozostaje.
Miałem podobną sytuację w swojej Octavii, tyle że pojechałem do kolegi do serwisu VW, Audi, Skoda i podłączył mi komputer VAG. Wyszedł błąd czujnika różnicy ciśnień spalin. Niestety nawet komputer VAG nie powiedział którego, bo tam są dwa ;-). Wymieniłem oba i problem zniknął. Możliwe że u Ciebie będzie to samo, choć nie przesądzam... Najlepiej jakbyć...
Jest tego sporo. Nie podałeś jednak jakiego sprężu potrzebujesz. Napisz o jakich zakresach mowa?
Witam wie może któryś z kolegów jakie powinno byś prawidłowe podłączenie do tego czujnika różnicy ciśnień ? na którym numerze pinu ma być (+) na którym numerze pinu ma być (-) a który pin to sygnałowy? to już trzeci podłączany czujnik do SX4 1,9 i cały czas jest wskazywane złe ciśnienie w DPF, a jak czujnik to jest wszystko ok.
witam .Panowie mam takie pytanie.czy wie ktoś gdzie znajduje sie w fordzie mondeo 1.8 zetec czujnik różnicy ciśnień.taką usterkę pokazuje kts.i za co ten czujnik odpowiada.pozdrawiam.
czesta wada tych czujników, sprawdź jeszcze przewody, stan CPFa, i zrób update softu.
Załóż nowy.
Są 2 czujniki różnicy ciśnień, mają takie same numery, myślisz, że mógłbym jeden z drugim zamienić?
Doczekamy się parametrów pracy czujnika różnicy ciśnień DPF ?
Panowie... mam to samo. Udało się ogarnąć? Uciąć idzie... chyba wszystko sprawdzone, wyczyszczone, wymieniony EGR oraz czujnik różnicy ciśnień i nic.
Jaki odczyt z czujnika różnicy ciśnień?
Szanowni forumowicze! Może ktoś podpowie dziadkowi ,dlaczego na moim forscanie dla c max 2.0 ,nie mogę znaleźć funkcji" kalibracja czujnika różnicy ciśnień dpf"?
Dpf do wymiany. Czujnik mierzy ciśnienie przed dpf i i za. Skoro nie ma różnicy masz zapchany dpf. Ta jest mokry filtr czyli FAP a nie DFP. Od kiedy to nie ma różnicy ciśnień to filtr jest zapchany? Jak dmuchasz w rurę która jest zapchana to ciśnienie na jej wejściu jest identyczne z tym na wyjściu? Nie. Skoro masz identyczne ciśnienie na wejściu i...
Czujnik różnicy ciśnień, pracuje prawidłowo. Czyli jakie te ciśnienia na wolnych obrotach i jakie przy około 2tyś obrotów ?
Jest podział do jakiego stopnia aktywuje się w trakcie jazdy , i kiedy wymagana jest ingerencja testerem "Bezpieczna" ? nie ma, jest ograniczenie programowe błędy w ECU nie pozwolą uruchomić procedury(np. czujnik różnicy ciśnień wywali błąd po osiągnięciu wymaganych obrotów),co do bezpieczeństwa p-poż. brud może się zająć płomieniem zawsze , kwestia...
Ciśnienie różnicowe ,czujnik różnicy ciśnień inaczej.
Witam, Zamierzam mierzyc wystepowanie ciagu w przewodzie kominowym. Przyszedl mi pomysl z uzyciem czujnika roznicy cisnien lub presostatu. Mam jednak problem ze znalezieniem niedrogiego czujnika ktory mierzylby cisnienia rzedu 1Pa - 20Pa. Czujniki rzedu 50zl maja zakres pomiarowy w kPa (motorola), natomiast czujniki 200mbar sa strasznie drogie. Czy...
Trzeba zacząć od podłączenia komputera, mi to wygląda na błąd czujnika różnicy ciśnień w DPF.
A czujnik różnicy ciśnień co pokazuje?
Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień,...
Nie każde auto pokaże Ci procentowe czy gramowe zapchanie DPF . Czasami możesz się sugerować tylko i wyłącznie odczytem z czujnika różnicy ciśnień .
Wymieniony czujnik różnicy ciśnień DPF, potem jego reset w ECU.
Jeżeli już zakupiłeś VAS 5054 i wyprałeś filtr to dla pewności zakup czujnik różnicy ciśnień wymień i dopasuj w VAS-ie będziesz miał w prowadzonych funkcjach taka opcje . Jeżeli wyprałeś filtr to także w prowadzonych funkcjach będzie opcja zerowanie masy zanieczyszczeń czyli wyuczasz sterownik ze filtr został ''wymieniony'' i jeżeli pranie było skuteczne...
Zwężkę venturiego czyściłeś, kanały od czujnika różnicy ciśnień egr i czujnika ciśnienia recyrkulacji.
Jak czujnik różnicy ciśnień ma jedno wejście to tak.
Może też być usterka czujnika różnicy ciśnień ale raczej jest tak jak opisał kolega wyżej. Pewnie jeszcze jakiś błąd w systemie by się znalazł , warto poszukać.
Z tego co się orientuję to przy DPF-ie masz czujnik różnicy ciśnień i on wskazuje na stopień zapełnienia filtra cząstek stałych. Przy określonym stopniu zapełnienia powinna uruchomić się procedura wypalania, ale uruchomi się ona pod warunkiem prawidłowych wskazań z czujników temperatury. Podejrzyj w parametrach jaką masz temperaturę przed i za DPF-em....
A czujnik różnicy ciśnień nie jest czasami gdzieś przy grodzi?
To jeszcze powinien odczytać temperaturę z czujnika umieszczonego na DPF, ciekawe czy otrzyma wiarygodne wskazania, bo z czujnika różnicy ciśnień to pewno same zera wychodzą i mechanik nie potrafi tego zinterpretować. A i to pod warunkiem że to typowy czujnik zapożyczony z Forda.
A czy kolega po praniu ''poinformował '' komputer że jest ''nowy '' filtr ????. Za kazdym razem kiedy autko jest po praniu dpf to wpisuje że jest nowy dpf i robię adaptację czujnika różnicy ciśnień . Podgląd parametrów i będzie jasne . Bo eolys oczywiście sprawdzałeś ???
Sprawdzic co pokazuje czujnik różnicy ciśnień i wszystko będzie jasne
No wypadło by sprawdzić dlaczego czujnik widzi ponad 90 %. Czyli sprawdzić przewody do czujnika różnicy ciśnień. Czy rurki nie zgniły i czy drożne. Potem demontaż samego DPF i sprawdzenie czy zabity (zaglądniecie do środka lub dmuchnięcie z kompresora tylko ostrożnie z ciśnieniem). Można też założyć manometr zamiast czujnika różnicy ciśnień (taki do...
Jakie błędy były (numery) bo jak był check to błędy musiały być. Typowo przy DPF to czy węże od czujnika różnicy ciśnień całe i drożne (przewody metalowe też czy drożne).
I po ponownej wizycie u tunera został zrestartowany czujnik różnicy ciśnień filtra DPF, coś jeszcze resetowali i po przejechaniu 450 km i 80% zapełnienia filtr zaczął się wypalać i problem ten sam. Aplikacja OPL Monitor pokazuje 17% zapełnienia, a za chwilę już 150% i wypala się na nowo i tak do stanu 4%. I jest teraz ok. Pozostaje jeździć, obserwować,...
Z przerobionym softem od DPFu jest tak, że nikt nie wie co ktoś wyciął. A że niektórzy się uczą na Twoim aucie, to dzieją się różne kwiatki. Kiedys miałem problem z touranem, przestawal reagować na gaz podczas jazdy. Winny okazał się czujnik różnicy ciśnień, a oczywiście błędów zero. Teraz naprawa samochód ze znienionym softem jest klopotliwa. Spróbuj...
Czujnik różnicy ciśnień był sprawdzany pod względem drożności jak i przewody. I tu chyba jest problem. Czujnik pokazuje 33mbar. Co chyba jest wynikiem mocnego zapchania filtra DPF. Czy też mógł ulec awarii Czujnik? Wiesz może jak go sprawdzić? Czy zostaje wymiana na nowy?
W pierwszej kolejności wymieniono czujnik różnicy ciśnień, a później wykonano regenerację DPF, która nic nie zmieniła. A co miało by to zmienić jak diagnozy nie było żadnej? Trzeba sprawdzić parametry ,przeprowadzić diagnozę . Takie moje sugestie.
Usterki F5 mówią o problemach czujnika różnicy ciśnień(który bada czy wentylator działa prawidłowo). Najczęściej zaczynamy od najtańszego rozwiązania( jeśli rzeczywiście nie widać przyczyny). - klapka zwrotna wentylatora - czujnik różnicy ciśnień - wentylator - płyta główna
Bardzo krótkie dystanse robisz, to zły pomysł na auto z DPFem. Ja bym zmienił czujnik różnicy ciśnień, bo moim zdaniem pokazuje głupoty.
Pierścienie ,uszczelniacze,turbo ,wycieki. To tyle z przyczyn, a co konkretnie to diagnoza. Np nie wiem ,można np. zajrzeć kamerką go gara i do wydechu. A co do DPF czy on jeszcze spełnia swoja funkcje to dwa proste testy. Przejechać paluchem po końcówce wydech. A dwa to odczyt z czujnika różnicy ciśnień na wolnych i przy 3000rpm.
Dzięki za podpowiedź padł czujnik różnicy ciśnień.
Na przykład Presostat PS500 – czujnik różnicy ciśnień. https://www.wentylatorysklep.pl/presosta...
Zaglądnij do węża dolotowego, czy jest tam olej. Czy dymieniu nie towarzyszy wzrost obrotów biegu jałowego? Praca wentylatora po zgaszeniu silnika? Może dopala DPF-a. Jaki jest stan zapełnienia? Jakie wartości czujnika różnicy ciśnień? Nie ubywa płynu chłodniczego? Powąchaj spaliny. Olej kopci na niebiesko, DPF na biało. A jak płyn, to wyczujesz słodki...
czujnik różnicy ciśnień , nic innego
Czujnik różnicy ciśnień dpf, on podaję wartości do pcm? Postaram się to ogarnąć jutro i podam informacje.
Czujnik różnicy ciśnień zalany , wymiana rozwiązała problem
Zatkanie metalowej rurki czujnika ciśnienia spalin to bardzo częsty przypadek (łatwo to sprawdzić bo parametry czujnika nie zmieniają się na liście danych . Niestety przetkanie tej nieszczęsnej rurki już takie proste nie jest bo jest ona z tyłu silnika wkręcona do kolektora wydechowego . Takie małe info dla czytających to nie jest czujnik różnicy ciśnień...
Męczyłem się 2 lata aż w końcu sama usterka powiedziała co jest uszkodzony był czujnik różnicy ciśnień.
WloczykijMalaMi napisał: "Czujnika różnicy ciśnień się nie kalibruję, to nie Scania... Nie wiem jakim sprzętem dysponujesz ale ja gdy wymieniałem czujnik miałem w TEXA w aktywacjach wymiana czujnika spalin.
Wyświetlany komunikat był związany z błędem czujnika różnicy ciśnień MID 128 PID 131 FMi 2 , po usunięciu go komputerem komunikat zgasł.
Koledzy problem był banalny zwarcie przez czujnik różnicy ciśnień ale powodem zwarcia było błoto i wilgoć która się dostała do złącza. Dopiero kilkukrotne czyszczenie i przedmuchiwanie złącza usunęło problem.
Jeśli dot. DPF to sprężynka miga jak wartość sadzy przekroczy 100% dlatego pisałem o odłączeniu czujnika różnicy ciśnień, a wcześniej zrobienia wymiana/reset . Sprężynka może również migać w przypadku źle wyprogramowanego EGR, najczęściej nieudolni Tjunerzy wyłączają błąd w tablicy dtc , a klasa błędu jest aktywna stąd bierze się brak błędów w sterowniku...
Czujnik temperatury prawdopodobnie uszkodzony. Spróbuj go na chwilę zastąpić rezystorem 1k i zobacz jaka będzie reakcja. Warto sprawdzić wężyki do czujnika różnicy ciśnień.
Sprawdź czy wężyki od czujnika różnicy ciśnień i ewentualnie rurki (jak są) , czy są drożne. Kiedyś chłopaki kopali w samochodzie a okazało się że rurki były zapchane.
Błąd mówi o ciśnieniu odbiegajacym od wartosci zadanych . - czy po wymienie czujnika różnicy ciśnień spalin należy zrobić adaptację na nowo tego czujnika ? zazwyczaj nalezy przeprowadzic adaptacje nowego. no co jeszcze należy zwrócić uwagę ? na cisnienie rzeczywiste
Prawdopodobnie czujnik różnicy ciśnień cząstek stałych, tylko nie wiadomo czy zwarcie do masy/plusa czy sygnał niezrozumiały - jest kilka opcji.
(at)bolekf2 Witam, Stary temat, ale właśnie stałem się właścicielem podobnego do twojego MB. Mam prośbę o podpowiedź, gdzie jest umiejscowiony czujnik różnicy ciśnień DPFu o który dopytywałeś, bo nie mogę go odnaleźć. Te dwa przewody wchodzą pod osłonę dolną silnika, ale nie wiem gdzie mają finał i gdzie schowali ten czujnik z dwoma rurkami. Będę wdzięczny...
Witam, U mnie był to czujnik różnicy ciśnień 03G906051A. W VW sprzedano mi zamiennik za ten numer, podobno lepszy. Koszt 197 zł. Pozdrawiam, Witek
Wykonaj adaptację filtra po wymianie, będzie go przeliczał od zera, przy okazji adaptacja czujnika różnicy ciśnień.
Dzięki za odpowiedz. Załączam zdjecia z forscana którym to diagnozuję. Sprawa wygląda tak. Egr i dolot oraz DPF wyczyszczone, Wymienione: świece , czujnik różnicy ciśnień dpf , przeplywomierz. Po wykianie czujnika dpf odczyty wyraźnie lepsze OK. 0.3kpa ale tylko wtedy gdy egr jest otwarty tyle ile sterownik zadaje, jeśli jest odchyłki to i czujnik różnicowy...
Dziwne trochę bo te rurki są rzeczywiście od czujnika różnicy ciśnień ale nie są na stałe przytwierdzone rylko przykręcone wzdłuż chłodnicy EGR i w wersji bez filtra nie powinno ich być
Też mam ten sam problem w moim Passacie B8 2015 r. Salon Polska, kupiłem go w wrześniu 2024 z przebiegiem 120 tys. zrobiłem nim już 12 tys. km. Oczywiście początkowy serwis zrobiony: oleje, filtry, rozrząd, pasek pompy oleju itp. i nie umiem sobie z tym poradzić. Wymieniłem: gruszkę, zawór N75, przewody z podciśnienia łącznie z zaworem jednokierunkowym,...
Niema żadnych błedów. Niekopci, zbiera się prawidłowo. Gdy ma podwyższone obroty czuć spaliny w kabinie. Cały wydech sprawdzony i brak nieszczelności. Może się mylę ale wygląda jakby coś wymuszało procedurę wypalania ale jest nowy czujnik różnicy ciśnień z nowymi wężykami. W kompie była ustawiona opcja wymiany filtra dpf ale nic to niedaję. Niesprawdzałem...
...a z tym pozbyciem to chodzi o czujnik różnicy ciśnień między innymi. Przychylam się do postu szogunO.
witam mam ten sam problem czy moze wiesz juz cos wiecej na ten temat? byl bym wdzieczny za pomoc Około pół roku temu pojawił się błąd czujnika różnicy ciśnień - wymieniłem czujnik mierzący ciśnienie przed/za DPF (w sumie wymieniłem 2 czujniki). Potem wyskoczył P2002 (Particulate trap, bank 1 – efficiency below threshold) związany z filtrem DPF....
tylko dwie rzeczy mogą to powodować. Jedna to niekorelacja sygnałów pedału gazu i hamulca, druga to czujnik różnicy ciśnień (mimo że dpf może być off).
O ile nie padł czujnik różnicy ciśnień
Była kupowana pompa używana według numerów tej starej z regulatorem już, od szwagierki brałem też reg sprawny inny i też nic, sprawdzę jutro możliwość podpięcia złej wtyczki. Co do błędów to jest: Obwód czujnika różnicy ciśnień dpf, tempo zmian po niżej progu, i wysokie napięcie szyny paliwowej, przerwa w obwodzie. Po odłączeniu zaworu na pompie blad...
Tak. Trzeba sprawdzić w blokach bodajże powyżej 100, czy temperatury wydechu pokazuje. Jak są w miarę miarodajne to albo nie wyłączony albo źle wyłączony. Podobnie czujnik różnicy ciśnień.
A nie jest to przypadkiem sprawdzenie co jakiś czas czy na czujniku różnicy ciśnień dpf nie pojawiło się napięcie większe niż? Co do sterownika - wnosiłoby spr ciśnienia spalin? Właściwie różnicy ciśnień.
Witam Problem wygląda następująco. Producent wentylatora przewidział filtr powietrza wykonany z siatki plastikowej. Aby zapewnić bezpieczeństwo pracy wentylatora umieścił mały, plastikowy mechaniczny czujnik podciśnienia. Jednak ze względu na fakt, iż kurz wchodzi do tego czujnika to nic nie widać a silniki wentylatora się przegrzewa i pali bo nie...
W takim razie co radził byś sprawdzić? Wyjąć EGR i go przeczyścić ? od przejrzenia układu EGR, problem może być błahy. Układ EGR to nie tylko zawór, lecz chłodnica, zwężka Venturiego, czujnik różnicy ciśnień, czujnik temperatury EGR itd. Pozdrawiam WIMM
A może da rady zastosować pomiar różnicy ciśnień?
manostatu Chyba presostatu? Obstaję przy określeniu manostat. Presostat to czujnik różnicy ciśnień.
Pomoże ktoś zlokalizować czujnik różnicy ciśnień?? Nigdzie go nie widać, na filmikach z avenisis czy auris jest na podszybiu tu ni huhu.. Czy załączony log z techstrema wyklucza uszkodzenie czujnika??
Teraz czujnik różnicy ciśnień, presostat jest do sprawdzenia. On jest w pobliżu wentylatora. Sprawdź, czy oporność przełączania jego stryków jest bliska zera Ω ?
Wygląda na zablokowany filtr DPF, zobacz czy wężyk od czujnika różnicy ciśnień jest w całości, bo raz miałem przypadek że był przetarty i zapchało DPF, po wymianie na nowy i jeździe autostradowej sam się wypalił.
apropo tego błędu check injection to wypięty jest czujnik różnicy ciśnień ale czy jest zapięty czy odpięty nie ma znaczenia
Witam wszystkich, od jakiegoś czasu podczas jazdy głównie w mieście wskakuje błąd silnika VCDS wskazuje: 5262 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy ciśnienia P2454 00 [174] - zwarcie z masą błąd Pomiary rozszerzone: Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 0.0 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura p³ynu ch³odz¹cego:...
Witam. Miałem podobny problem. Tylko jest problem z tym błędem czujnika ciśnień. Salon się poddał. Proszę o info autora postu co było uszkodzone z tym czujnikiem różnicy ciśnień.
czujnik różnicy ciśnień mercedes czujnik różnicy ciśnień schemat prawdopodobnie czujnik różnicy ciśnień
alarm micra dioda głośnik creative kolumny fenton
korad 3005ds rozebrać suszarkę
Przywracanie ustawień fabrycznych w Octagon SF8008 Kocioł Vaillant Saunier Duval eBUS - Czy potrzebny mostek 24V?