Problem jest taki że mechanikowi trzeba zapłacić. A ze zmierzeniem potencjometru sobie poradzę. I po to moje pytanie czy jest tam jakiś układ elektroniczny czy to zwykly potencjometr. Z dostępem do niego nie jest źle więc i wymienię go sam jak bedzie trzeba. I tu moje drugie pytanie czy można zastapic go czujnikiem o innym numerze. To chyba logiczne...
DSC się załącza bo nie jest skalibrwany czujnik skrętu
Mógłbyś opisać jak rozwiązałeś problem? W jaki sposób zmieniłeś VIN tego czujnika? Pzdr.
Kodować nic nie musisz tylko zrób adaptację czujnika kąta skrętu.
1. Może masz licznik od innej bmw i to jest przyczyna twojego problemu? Numer vin licznika nie zgadza się z modułem DSC i stąd mogą być twoje problemy kolego:) sprawdź czy numer vin licznika jest taki sam jak w innych modułach? 2. Może musisz dokonać kompensacji czujnika kąta skrętu (patrz czujnik kąta skrętu) ( Nie patrz "schematowo" bo jak tak będziesz...
A czy czasem nie wymieniałeś kompa od ABS-u albo całego ABS-u na używany? Pytam bo tam jest kodowanie ABS ze Sterownikiem silnika i kodowanie samego czujnika skrętu.
Jeżeli chodzi o wymianę to po tej operacji będziesz musiał zakodować taki czujnik skrętu więc jeżeli nie dysponujesz sprzętem ani wiedzą jak to zrobić, to będziesz musiał skorzystać z pomocy kogoś kto taki sprzęt posiada. Pozdrawiam.
Cześć mam dylemat z E83 3.0D automat xdrive . Świecą się kontrolki: Airbag, okładziny klocków na żółto, 4x4 Błędy: W poduszkach błąd A1 :komunikacja CAN sterownik ABS/ESP Błąd w ABS/ESP C1EBF Czujnik kąta skrętu błąd Miałem nowy na podmiankę ORI ,ale po wpięciu nie da się go zaadaptować, a wartościach rzeczywistych pokazuję cały czas 0 stopni nawet...
Witam. Czy ktoś może podpowiedzieć w którym elemencie znajduje się czujnik kąta skrętu? Nr 1 czy nr 2 na załączonym zdjęciu? Wymieniłem cały moduł (zespół manetek) z ukladem active stering ale nie idzie skalibrować czujnika kąta skrętu. Auto z 2005r z silnikiem m57, 218KM. Komputer pokazuje następujące usterki których nie idzie wykasować: 005EBA - czujnik...
pytanie za 100 punktów gdzie dorwałeś szczotki bo mam ten sam problem
Ręce opadają, AL- active steering, sterownik moduł który na podstawie obciążenia silnika, prędkości pojazdu czujnika skrętu kierownicy reguluje wspomaganie..
czujnik kąta skrętu można wymienić z BMW Inpa zainstalować -15 0 + 15 potem adaptację
Jak się nie mylę to te wynalazki miały czujnik kąta skrętu rozwiązany podobnie do starych BMW, na dole kolumny kierowniczej. Były z nimi problemy mechaniczne, że coś tam się wyrabiało i kręcąca się kolumna nie poruszała okrągłego nasuniętego na nią plastiku będącego częścią z której czujnik czytał położenie. Zanurkuj pod kierownicę i zacznij od sprawdzenia...
DSC ma iformację po CAN ze sterownika poduszek z czujników G i obrotu. Potrzebuje też informację z czujnika kąta skrętu kierownicy, czujnika ciśnienia w obwodach układu hamulcowego, czujnika prędkości i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.
BMW 3 E46 2002r czujnik skrętu kierownicy , jak to dziadostwo wymontować . Kiera zdjęta , kolumna poodkręcana i trzyma się tylko na wieloklinie u dołu , jak to rozłączyć , ktoś wie jak to dalej ruszyć . Dodano po 2 No i znalazłem słowem masakra , i po raz kolejny podtrzymuję swoje zdanie na temat samochodów tej marki , powinni robić nadal to od czego...
Witam Mam w bmw x3 problem z czujnikiem kąta skrętu, wyrzuca błąd 5eb1 da sie go skasować gaśnie też po adaptacji -kierownica w lewo i w prawo do oporu i w tym momencie gaśnie, ale sęk w tym że po zgaszeniu silnika znowu powraca jakby nie pamiętał ustawień . Nie wiem czy brakuje mu zasilania czy czujnik do wymiany. Może ktoś miał podobny problem.
Pewnie czujnik kąta skrętu. Może kwestia kalibracji ? A co konkretnie tym launchem było robione ? W trakcie gdy launch był podłączony ? Jaki błąd w ESP/ABS ?
Zgadzam się, ewentualnie pozostaje kodowanie ASC.
Podłączyć pod komputer i diagnozować. Przyczyn może być wiele, rozkalibrowany czujnik kąta skrętu, usterka czujnika przyspieszeń wzdłużnych i poprzecznych, usterka czujnika ciśnienia hamowania, czy nawet błąd w sterowniku silnika, brak kontroli momentu obrotowego.
Zrób kalibrację czujnika skrętu kierownicy w INPA.
Nie warto. Oprogramowanie w Texa to porażka. Posiadam Multihub z oprogramowaniem OFF oraz Car+. W przypadku maszyn rolniczych w wielu przypadkach pokazuje jedynie podstawowe parametry jak obroty silnika, temperaturę, napięcie. I to wszystko, co zobaczysz, żadnych wartości w zakresie wtrysku itd. Jeśli chodzi o oprogramowanie do samochodów, to jest...
Czujnik skrętu zawsze może się popsuć. A z resztą rozrząd do sprawdzenia. To na początku.
Na fotce 2 widać czujnik skrętu a tanto to obudowa z taśmą i nic tam nie ma
Bardziej chodzi o czujniki ( potencjometry ) skrętu lub zablokowane silniki skrętu . po latach się zaciera zużywa to . popularna upierdliwa usterka .
Trochę kotlet, ale w moim przypadku w CAN busie mieszał spalony sterownik ABS. Dodatkowo ABS jako główny (i jedyny w E38) dostarczyciel informacji o prędkości pojazdu, powoduje wejście ASB w tryb awaryjny. Po odpięciu modułu ABS w CANie było OK, ale tryb awaryjny pozostał aż do wymiany/naprawy sterownika ABS. Po naprawie wszystko hula, a po wymianie...
Możliwe ale... to BMW. Wskazywany błąd może dotyczyć nie tyle samego problemu z układem kierowniczym co dokładniej problem komunikacyjny... Ogólnie to obstawiam nie uszkodzenie czujnika kąta skrętu a jego rozkalibrowanie. Masz przecież błąd inicjacji... A to właśnie błąd powodowany rozkalibrowaniem ISTA. Także zacznij od kalibracji ISTA. Aha... Jeszcze...
Najpierw sprawdź , co pokazuje czujnik skrętu przy kołach idealnie na wprost , bo te objawy na to wskazują , że nie pasuje kąt .
na postoju na kompie wykazuje że prawe przednie koło jedzie 20km Niestety to nieprawda. DSC sie wyłączylo bo coś mu nie pasi ,a nie pasi mu moment obrotowy jakim dysponuje. Ja uważam że jednak nie pasi mu jeden z czujników. Jak DSC nie wyrzuca innych błędów tylko ten od koła, a wiadomo, że czujnik odpowiedzialny jest za zliczanie obrotów koła. Więc,...
Jaja z tym samochodem. Zmieniłem pompę ze sterownikiem, oczywiście na używaną. Stara miała nieskończony opór, w nowej jest kilka omów. Błąd "113 Silnik pompy" zgasł, ale po paru godzinach wrócił. Pompa działa. Błąd czujnika tylnego prawego zgasł, pojawił się błąd czujnika przedniego prawego. Oprócz tego błąd "129 Przekaźnik główny". Także drugi sterownik...
Panowie zrobiłem po wymianie reduktora adaptacje czujnika skrętu i vtg delphim przeszło pomyślnie nic nie świeci się na desce już. Ale jak ruszam autem i dam trochę gazu to czuć że raz przód raz tył hamuje. Czujniki abs ok pokazują ta samą prędkość. Zębatka w nastawniku jest cała. Kalibracja jego też przechodzi pomyślnie. Gdzie szukać przyczyny.???
Witam wszystkich! Mam problem z BMW e60 3.0 b 2003r otóż od dłuższego czasu świeci się błąd aktywnego wspomagania oraz błąd dsc no i generalnie wspomaganie działa tylko połowicznie. Po podpięciu Wurth WOW w module wspomagania wychodzi błąd 614A : Motor Position angle not initialized, wszelkiego rodzaju próby kalibracji wspomagania czy to ręcznie czy...
Witam. Auto e65 730d rok 2005 lift. W aucie była demontowana i montowana przekładnia kierownicza po naprawie. Po montażu świeciła się kontrolka trakcji. Został więc dopasowany czujnik kąta skrętu ( był błąd 5ef4 - czujnik.kata skrętu-błąd wewnętrzny ) . Ustawiona geometria. Po odpaleniu wszystko działa dobrze. Dopiero po przekręceniu kierownicą od lewej...
Witam! Mam problem z BMW E83 2008r 2.0B z napędem 4x4. Cały czas pali się kontrolka 4x4 i zółty wykrzyknik. W sterowniku VTG widnieje błąd 55C4 - brak wiadomości z DSC W sterowniku ABS z kolei widnieje błąd 6E3C (w Launchu opis jest "silnik wewnetrzny" z kolei w Texie " interfejs silnika" W sterowniku od silnika 2DB4 - brak wiadomości od DSC. W aucie...
Nie może być to wina czujnika kąta skrętu, bo błędach zaraz by to było. Nie może być to wina braku ciśnienia w oponie, dlatego, że zaraz ABS zastrajkował by jako czujnik ABS niewiarygodne wskazania-inny obwód toczny opony. Dalej twierdzę, że problem z obiegiem płynu hamulcowego.
BMW e60 zmiana lamp z xenon na dynamic xenon szukam osoby co jest w stanie w logiczny sposób wyjaśnić mi jak muszę zakodować lampy i jakimi programami Zmiana lamp z xenon na dynamic xenon w BMW E60 wymaga zarówno fizycznej wymiany lamp, jak i odpowiedniego kodowania modułów sterujących. Poniżej znajdziesz szczegółowy proces krok po kroku, jak to zrobić....
Dzień Dobry! Z racji wymiarów i faktu że pompa od Citroena C4 jest bardzo kompaktowa chciałbym użyć ją zamiast oryginalnej mechanicznej w BMW E30. Stąd pytanie: Na jakich pinach wtyczki sterującej muszą pojawić się napięcia żeby pompa się uruchomiła? Czy czujnik skrętu jest wymagany czy będzie pracowała bez niego i czy sterownik musi komunikować się...
Witam BMW e60 3,0 D 2003 rok Klient przyjechał z błędem kąta skrętu oraz silnika pompy wspomagania, wymienił gdzieś czujnik na nowy. Po wymianie błąd nie zgasł. Zdemontowałem fotel i zobaczyłem że cały sterownik jest w wodzie, sprawdziłem całą instalacje między pompą a sterownikiem. Komputer w środku już był kiedyś grzebany i zgnił. Na drugim sterowniku...
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
Sprawdź błędy. Albo czujnik skrętu, albo któryś czujnik w kole (wystarczy że jest przybrudzony i jet problem), albo te kiepskie luty w sterowniku (tak dokładniej to taśma klejona na kleju przewodzącym prąd, lepiej to zakleić od nowa, ale jak się ma czym to idzie to polutować porządnie )
Witam kolegów, mam pytanie co do tego sterownika dsc, mianowicie naczytałem się o tych dwóch błędach i wszystko wskazuje na uszkodzenie sterownika DSC, czy ktoś wie co się w nim psuje, bo skoro są fachowcy co to naprawiają to może ktoś zna temat i podpowie. Ewentualnie szukam kogoś w okolicach Bielska-Białej co by mi to naprawił. Dodam że usterka pojawiła...
Witam po podłączeniu komputera Gutmann wyrzuca dwa błędy w sterowniku ABS 1 .Kod usterki ( 90 ) Przejściowa / Krótkotrwała awaria systemu -Zakłócenie funkcji obwodu prądowego 2 .Kod usterki( 104 ) Czujnik kąta skrętu -Sterownik:Nieprawidłowe funkcjonowanie -zakłócenie funkcji obwodu prądowego Jutro mam zamiar sprawdzić napięcie i masę czy dochodzi do...
Witam, mam mały problem. Podczas jazdy przy redukcji z wyższego biegu na 2-1 i trzymaniu sprzęgła samochód gaśnie przy skręcie, jeździe na wprost. Gdy redukuję stopniowo po kolei z biegów samochód pracuje normalnie. Dodam jeszcze, że na luzie wahają mu się obroty po odpaleniu. Czy to może być wina czujnika położenia wału? Mechanik nasunął mi taką usterkę....
W lanchu nie ma kodowania II czyli nie zrobisz kalibracji czujnika skrętu w wv po 2003 roku, kodowania długiego ,przy testowaniu pomp na grupie 004 nie opóźnia jej,brak wykresówki tdi,brak opisów przy adaptacjach,blokach pomiarowych i podpowiedzi,nie podpisane grupy, Wywala głupie błedy przy fiacie i peugocie czasami,wiesza czasami sterowniki w francuzach...
Przypadkiem nie były robione hamulce? może ktoś przy składaniu skręcił przewody elastyczne i przy skręcie zaczyna je naciągać i w ten sposób może blokować koła. Nie sądzę, według mnie jest problem w tym, że ABS wykrywa poślizg. Zwłaszcza że kolega napisał, że odłączenie pompy wyeliminowało problem. Bardzo możliwe, że któreś z łożysk ma luz i na zakręcie...
Pacjent to Mondeo MK4 TDCI 2.0 2K7, ale szukając przyczyny, widziałem, że problem dotyczy głównie silników Diesla 2.0, 4 cylindry, na pompie CR i zazwyczaj skrzynia automat. Usterka i objawy: U mnie występują rzadko (w tym roku kilka razy). Zazwyczaj jest to gorący dzień, silnik nagrzany i jazda w korku z 5...10 minut i więcej. Potem następuje usterka,...
https://obrazki.elektroda.pl/8690379100_... Witam, chciałbym zaprezentować wam Skidder SAM, który na przestrzeni ponad dwóch lat wybudowałem z ojcem. Zaczynając tak od początku to pomysłodawcą projektu był mój ojciec, który postanowił zbudować ciągnik do roboty w lesie, który pomoże nam w wyrabianiu opału na własne potrzeby, z racji,...
Witam. Przekładnia wspomagania przestała działać w BMW F11 520D z 2013 r. Pojawił się błąd CD951B - informacja o nieprawidłowym sygnale / rzeczywisty moment na kierownicy z modułu sterującego / rzeczywiste zasilanie przekładni 49.0.2. Taki błąd pokazał mi komputer. Sprawdziłem bezpieczniki oraz wymieniłem przekaźnik w komorze silnika na wszelki wypadek....
Nieszczelność pompy nie ma nic wspólnego z szarpaniem (ciśnienie w pompie jest na tyle duże że małe nieszczelności nie spowodują wyraźnego szarpania - a jakby lało to po prostu nie odpalisz) lub bujaniem (to nastawnik pompy reguluje dawkę względem obrotów). Niestety nie rozumiem pojęcia "wypada z zapłonu", w jakich obrotach Ci szarpie silnikiem i czy...
Witam - mam pewien problem bo poprzedni właściciel kombinował przy czujniku(przedni lewy - szara wtyczka), chciał poprowadzić nowy przewód a stary odłączył , a komputer pokazuje błąd tego czujnika i błąd sterownika . w sterowniku były połączone dwa przewody (różowy i niebieski , taka skrętka ) które leciały do czujnika . Bardzo bym prosił o schemat...
czujnik skrętu passat czujnik skrętu astra błąd czujnik skrętu
termistor oznaczenie schemat elektryczny forda mondeo tranzystor a1266
pomiar indukcyjności gardena pompa
Uszkodzenie zamrażalnika w lodówce - wyciek gazu Powerbank do zasilania kamery IP WiFi - Anker, RAVPower