Jak w załączonym foto
Trzeba sprawdzić, czy jest stosowane paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej, oraz czy świece zapłonowe mają odpowiednią wartość cieplną. Miałem podobny przypadek, taki efekt pwodowała lużno dokręcona podpora mocująca rozrusznik. Uderzała o blok silnika przez co czujnik identyfikował to jako spalanie stukowe. Kolejną przyczyną może być....właścicielka....
na jednym z pinów po gwałtownym dodaniu gazu powinno się pojawić napięcie około 0,5V
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Jaką masz pewność że Twoj sprzęt nie pokazuje głupot? Chcesz wymieniać czujnik a nawet nie sprawdziłeś jego instalacji. Przejedź się z odpiętym czujnikiem i zobacz czy nie pojawi się jakiś inny błąd.
A czujnik na podmianę masz może?
Nad rozrusznikiem
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Powinno Ci pomóc
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
http://www.autozone.com/repairinfo/repai... http://obrazki.elektroda.pl/6030241000_1...
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
Widziałeś korektę na 2 sondzie? Od tego zacznij. Nie wiem czy te pomiary są w ogóle poprawne. Raz masz korektę krótkoterminową na S1B1 0.78% a na drugim zdjęciu już - 16.41%. S2B1 ma - 88. 28% a na drugim zdjęciu brak odczytu.
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
Jesli czujnik i instalacja sprawna to nie ma synchronizacji między kołem pompy, a wałem korbowym.
Wymieniłem czujnik, spalanie bez zmian...
Odpięty czujnik powodowałby większe spalanie ale tylko benzyny.
Jest przykręcony gdzieś na bloku silnika. zobacz w internecie jak wygląda i szukaj na bloku silnika. Skoro wyskakuje błąd czujnika spalania stukowego to czujnik działa. Problemu szukałbym raczej w jakości paliwa lub ew. ustawieniu zapłonu.
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
Niestety oryginalne są już niedostępne Nie wiem, jaki tam masz motor dokładnie, bo M120 jest kilka rodzajów: na USA, Japonię, Europę, do 89 roku, po 89 roku. Przykładowy czujnik o numerze 003 153 86 28 jest jak najbardziej dostępny. Do motora M120 idą cztery sztuki. Podaj VIN auta, to ci sprawdzę numer i dostępność.
Temperatura silnika to jeden z głównych i najważniejszych parametrów, które bierze pod uwagę sterownik silnika, ma kolosalny wpływ na sposób pracy silnika i zużycie paliwa.
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Kolego ceny czujnika nie znam ,zobacz w sklepie z częściami do Fiata.
Czy IRG4bc30u (U jak UltraFast) to typ zakładany oryginalnie przez Miele ? Pytam bo staram się ustalić co dokładnie było w oryginale... Dzięki, Założyłem zamiennik. Osprzęt dokładnie sprawdzony. Dopiero czwarta sztuka tranzystora poszła, ale przedtem (na tą czwartą sztukę) dałem nową pastę termo przewodzącą pod radiator. A trzy sztuki wcześniejsze...
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
To nie jest czujnik temperatury spalin, tylko przegrzania wymiennika, bodajże 120 lub 140 stopni. Tak to jest jak się uruchamia kocioł bez należytego odpowietrzenia. Można ten czujnik "obejść" bardzo prosto ale na publicznym forum tego nie mogę napisać, ale każdy serwisant Termetu wie jak to zrobić, osoby kumate też się domyślą analizując stan przewodnictwa...
zapewne czujnik spalania stukowego
Witam, czy ktoś ma dostęp do danych, jakim momentem powinien być przykręcony czujnik spalania stukowego w Hondzie, jak w temacie?
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Nie ma sprawy,jak do kupisz canbus box to wszystko bedzie dzialac na radiu, czujniki,spalanie,wizualizacja czujnikow jak rowniez otwarte i zamknięte drzwi,wszystko co działało na orginalnym wyswietlaczu,tez mam podobne radio i wszystko śmiga. Tak ze powodzenia.
Jak wyżej napisano mikrofon ma pewne wady, lepszy jest mikrofon kontaktowy który może dotykać silnika i wykrywać drgania tej konkretnej jednostki. Amatorskie mikrofony kontaktowe robi się z głośników piezo. Czujnik spalania stukowego to akcelerometr piezoelektryczny czyli prawie to samo co mikrofon kontaktowy. Taki czujnik nie musi być mocowany na stałe...
Przepraszam za błędną informację ,czujnik spalania stukowego przykręcony jest momentem 20Nm , co do czujnika prędkości to sobie odpuść.
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Jest to czujnik spalania stukowego.
Witam Muszę wymienić czujnik spalania stukowego Citroen C4 grand Picasso 1.2 benzyna 96KW Gdzie go zlokalizować?
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
Nic nie napisałeś jakim systemem jest zasilany silnik. Nie wiem co było stosowane w Golfach , ale np. w moim Pasku 94 jest coś takiego "czujnik spalania stukowego" ;-)
Czujnika spalania stukowego nie można sobie ot-tak wkręcić, dokręca się go określonym momentem, jeśli będzie nie właściwy moment, czujnik będzie generował błąd.
Z tym silnikiem w maluchu to powyżej 6 nie powinieneś mieć ;) Czy jak wszystko teraz będzie dobrze i będziesz już pewien, że stare ECU było uszkodzone, mógłbyś mi go dać do testów programu?
Był już tutaj identyczny temat. Nie tak dawno. O ile się nie mylę, dałem ci tam kilka porad. Zastosuj się do nich. Generalnie to diagnostyka. Ponadto świece, cewki, czujnik spalania stukowego, czujnik wałka, czujnik wału, wtryski. Jest gaz?
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
PS: Co do czujnika spalania stukowego to najlepiej przenosi on częstotliwości coś tak w okolicach megaherca, więc do badania zwyczajnych hałasów się zupełnie nie nadaje. Nie rozpędzaj się, spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Czyli grubo poniżej MHz. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
Nie odpinaj wtyczki bo będzie błąd na pewno. Jak jest 1 przewód to na czujnik podaj na gwint masę z silnika. Spróbować można.
Jeżeli pali 13l to sonda musi pokazywać za bogatą mieszankę , jeżeli pokazuje , że mieszanka jest ok. to sondę należy bezwzględnie wymienić i to jest przyczyna twojego nieszczęścia. Nie zakładaj nowych tematów w tej samej sprawie bo się robi bałagan. Dodano po 3 Jeżeli chodzi o uszkodzony czujnik temperatury to wszystko zależy na jakiej oporności się...
Czujnik spalania stukowego wpływa na ustawienie zapłonu tym samym jego uszkodzenie na pewno spowoduje przejście układu w tryb awaryjny a w konsekwencji wzrost zużycia paliwa. Twój opis może sugerować że czujnik raz działa a raz nie dlatego auto raz jest mocne a raz słabe.
Witam. Mam taki sam problem powiedz Kolego jak sobie poradziłeś z tym.
Polecam sprawdzić ciśnienie sprężania na zimnym. Problemy z zapłonem mogą być spowodowane słaba kompresją lub uszkodzonym rozrusznikiem. Czujnik temperatury nie ma nic do rzeczy ale możesz go dopiąć dla próby. Ten przy wyjściu z głowicy. Wzrost spalania to albo brak powietrza- to również utrudnia rozruch, słaba kompresja, uszkodzone kolo zmiennej fazy.
Sprawdzenie polega pomiarze rezystancji tych czujników .
Jeśli silnik o oznaczeniu SE, to czujnik spalania stukowego oznaczony jako B5. Zacznij od podmiany sterownika, bo wygląda na jego uszkodzenie.
na fotce to zawór recyrkulacji spalin, czujnik spalania stukowego ,jak pisałem ,jest przykręcony bezpośrednio do bloku z tyłu silnika gdzieś pod kolektorem ssącym.
Szczerze mówiąc nie jest to dużo ani mało. Pamiętaj że mamy zimę i jeżeli jest to jazda po mieście z niedogrzanym silnikiem to nie ma co się spodziewać niskiego zużycia paliwa . Moja propozycja to zatankuj go do pełna przejedź się na trasie i wtedy sprawdź spalanie. Wymiana na oślep elementów nic nie pomoże.
prościej będzie zamontować sam czujnik niż zasymluować jego działanie.No i zdrowsze da silnika.
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
U mnie ani ja ani mechanicy nie znaleźli tego czujnika a według katalogu powinien być. No i komputer samochodu wykazuje spalanie stukowe.
Witam, mam problem z sharanem 2.0 ady. Mianowicie silnik pracuje w trybie awaryjnym, komputer pokazuje błąd czujnika halla g40. Mam pytanie który to czujnik i gdzie dokładnie się znajduje, czytałem ze podobno na wałku rozrządu ale nigdzie w okolicy wałka nie zauważyłem takowego. Z góry dziękuje za podpowiedź.
Ale jaki jest problem? Bo ja zrozumiałem tylko tyle, że czujnik wymieniony, pokazuje spalanie 36 l ale nie spala tyle (czyli ile spala?) i że brak błędów aktywnych.
ja tez tak myslalem ale niestety maja kolego
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
Naprawa jest zależna od usterki, ale również od czasu poszukiwania jej. Jak za bardzo gwiżdże to zdejmij z niej przewód powietrza od filtra i zobacz czy łopatki turbiny są całe, czy czegoś czasem nie zmieliły.
i w związku z tym moje pytanie - pozostała niewpięta kostka. Dodam, że na pewno nie jest to kostka od czujnika ciśnienia doładowania ani od czujnika spalania stukowego (różnica w liczbie pinów). :?: :?: :?: No to przecież odpisałem że może być od czujnika wałka bo nie widzę na zdjęciach żeby był podpięty :D
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
Spradz stan oleju gdy jest za niski to podpory stukaja i wywala błąd od stukowego. |Sprawdz stan czujnika stukowego pod kontem uszkodzeń i sposobie montażu do bloku odkręć go wyczyść powierzchnie zmyj zmywaczem i dokręć siłą 25 Nm miałem takie przypadki i pomagało
Ogólnie czujnik stukowy wyłapuje złą mieszankę paliwową gdy jest jej za dużo i dochodzi do podwójnej detonacji. Także mogą pogorszyć Ci się wyniki spalania ale za to silnik będzie jak Fałka. Mogą kończyć też się świece albo map sensor lub przepływomierz źle dawkuje paliwo. Musisz na to zerknąć ewentualnie poczyścić parę rzeczy takie jak przepływomierz,...
A w jaki sposób sprawdzić ten czujnik?
Czyli map sensor. Sprawź szczelność wężyka(sciąg z podłączenia z kolektorem i spróbuj "zasysać"(na zgaszonym silniku oczywiście:D). I wyczkę od niego-czy ma dobry kontakt. Jeżeli to wszystko ok, to pewnie trzeba będzie kupić nowy czujnik.
Pamiętaj, że to archaiczny sterownik OBD-1 i on ma tendencję, zwłaszcza jeśli chodzi o adaptacje, do wpadania w "błędne koło", czasami mimo usunięcia usterki nie wyjdzie z trybu awaryjnego, dopóki nie skasuje mu się adaptacji - np. tak sobie zaadaptuje skład mieszanki, że sonda wyjdzie poza zakres i stanie, złapie błąd sondy i "po ptokach" już z tego...
silnik to 1.4 po prostu gdy podpinam go pod vag'a to wyskakuje bład 524 czyli czujnik spalania stukowego. np po przejechaniu paru km jest sygnał dźwiekowy i miga sie kontrolka od oleju a samochód automatycznie traci moc
Jak termostat wymieniony i cały czas 70°, to może czujnik temperatury. To by tłumaczyło też wysokie spalanie.
jw. czujnik spalania stukowego
Katalizatora brak !!! :| Wstawiona rura, po czujniku za katalizatorem nie ma śladu. Katalizatora może i brak ale sonda lambda jest wkręcona w portki daleko przed katalizatorem. Pozdro RUBIK A czy kolega kontrolował słynny w matizach EGR?? To układ recyrkulacji spalin który jeżeli zawiedzie to auto szarpie na luzie, powoli się wkręca (ale się w końcu...
Dwa przepływomierze i pomiar różnicy pomiędzy dopływem i odpływem do zbiornika. Do tego celu procesor i napisanie programu... Strata czasu i pieniędzy. Z g bata nie ukręcisz.
WITAM MAM PROBLEM . zajechałem passiorem do pracy i było ok. jak z rana chciałem zapalić to załapał i od razu zgasł . przegrzebałem wszytko pasek rozrządu jest ok cewka też skoro daje impulsy na napłon i na świecach pojawia się iskra przy kręceniu .Znalazłem podobny problem na forumie i był uwalony czujnik spalani a stukowego .czy jak będzie zły to...
stawiam na katalizator odkręć wydech przed katalizatorem i sprawdz czy lepiej chodzi
co to za instalacja Dodano po 3 Może być zła emulacja sądy albo złe ustawienie
Witam, 7 dni temu auto nie chciało odpalić tak jakby brakowało benzyny i zostały wymienione w nim kable zapłonowe, świece oraz dwa czujniki od spalania stukowego i czujnik wału korbowego auto nadal nie odpala. Teraz przypomniało mi się że może to być jeden z przekaźników zawsze po przekręceniu kluczykiem było słychać taki dźwięk jakby coś się załączyło...
w baku paliwo z bp 98. Dziwne ze na odpietym czujniku tez pokazuje bzdury wiec to raczej nie paliwo.
świece na innych cylindrach są czyste, tylko 1 i 3 I tam szukaj problemu. Zdejmij chociaż pokrywę zaworów i zobacz w jakim stanie są krzywki wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego. Zresztą nie wiadomo czy świece które pokazałeś są właściwie dobrane ciepłotą do silnika. Jak widzę trzyelektrodowe to mam mieszane odczucia co do kompetencji tego co...
Tak, rozwarcie czujnika temperatury silnika mogło być przyczyną nadmiernego spalania.
W takim razie co to może być podczas jazdy czuję równierz brak mocy, auto zachowuje się jakby nie paliło na jeden cylinder nie zależnie czy jadę sam czy skimś jak mówiłem objaw ten pojawia się kiedy jej depnę.
sprawdzi czujnik spala czujnik komora spala czujnik spala peugeot
kabel taśmowy podłączyć kamera cofać nawigacja polaryzacja zasilania anteny
prostownik bester electrolux ewt1066edw
Młotowiertarka Total – sprzęgło bezpieczeństwa, usterki, naprawa, części zamienne Peugeot Expert 1.9 TD 1996 – kompatybilne skrzynie biegów BE3/5, 20LE, Jumpy, Scudo