20°C rezystancja 35-40 kilo 100°C rezystancja 1.9-2.5 kilo
Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duzy opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje maly opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku. Przy 40°C napięcie skacze z niskiego na wysokie.napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2 500 - 3 500 omów / 20 °C opór: 300 - 350 omów...
Zacznij od sprawdzenia kabli, nie napisałeś jaki masz FMI.
To podłącz albo zleć to komuś. Wymienianie części na chybił trafił będzie cię więcej kosztować niż diagnoza komputerem.
Do zegarów czyta z numeru 3 na poniższym rysunku. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...
Jesteś pewien, że nie wycieka pomiędzy modułem olejowym a przodem silnika (z plastikowej rurki łączącej)? Ponadto, sprawdzałeś, czy nie przedostaje się do kompresora i jest w zbiornikach powietrza?
Zobacz na stronie Nagaz24.pl. Jest tam kilka w sprzedaży.
Ten czujnik znajduje się przy termostacie pozdrawiam
Czujnik temperatury chłodziwa jest /patrząc na silnik po podniesieniu maski/ po lewej stronie silnika od strony grodziowej .
Oczywiście ten z tyłu głowicy jest 4 pinowy - podwójny czujnik. Jeden dla wskaźnika w liczniku, drugi dla sterownika silnika. Najlepiej sprawdzić interfejsem diagnostycznym jaką temperaturę widzi licznik a jaka sterownik silnika. Jeżeli są różne to czujnik do wymiany, jeżeli takie same to silnik nie osiąga swojej temperatury.
Masa piny 2-4 sygnał 1-3, na górze tego króćca jest jeszcze dwupinowy czujnik-włacznik który uruchamia pompę obiegową płynu Też masa i sygnał na przekaźnik tejże pompy.
http://obrazki.elektroda.net/83_12657572... Szukajcie, a znajdziecie ;) Pisałem, to zależy od Twoich chęci!!!
w AXach były 2 czujniki temperatury cieczy: 1. Niebieski - 2 piny - kontrolka przegrzania i wskaźnik temperatury 2. Zielony - 2 piny - system wtrysku Poza tym jeśli ten czujnik jest zepsuty (rezystancja nieskończona lub zero) komputer wtrysku zaświeca kontrolkę diagnostyki.
A może to czujnik poziomu płynu żle działa.
Jeden podwójny, 4 pinowy czujnik w króćcu górnego węża chłodnicy, z żółtym paskiem
Jeżeli przy gorącym silniku napięcie jest cały czas 4.7V, to znaczy, że jest albo uszkodzony, albo niewłaściwy. Czujnik to rezystor NTC którego rezystancja maleje z wzrostem temperatury i połączony jest w konfiguracji "pull down resistor". Im mniejsza rezystancja (przy wzroście temperatury), tym większy spadek napięcia wskutek jego mniejszej oporności...
Masz jak to jest w Xsarze 2. Jeżeli masz 2.0 16V ale o mniejszej mocy (138 KM) to tam jest zupełnie inna obudowa termostatu. Według Service Box w obudowie nie ma czujnika (żadnego).
A ja znalazłem info, że dla niektórych silników isuzu kod 15 to Engine Speed Sensor Circuit Failure. Sprawdz go bo cz.temp. wygląda na dobry.
wg ETKA jest tak jak piszesz. Czarny czujnik z dwoma pinami Numer katalogowy: 06A919501A lub 06A919501
W temperaturze 20 st.C - 2 do 3kOhm , przy 90st.C - 200 do 300 Ohm.
Proszę: http://obrazki.elektroda.net/4_124766183...
Czujnik temperatury zewnętrznej ten w zderzaku "żyje własnym życiem" wiec nie należy się nim zbytnio przejmować. Walczyłem i walczyłem i dałem sobie spokój. Szkoda czasu i atłasu.
W obudowie termostatu.
Odepnij czujnik temperatury płynu i sprawdź czy będzie ok.
EMS 280; czujnik temperatury płynu chłodzącego. Napięcie w obwodzie czujnika jest wyższe od dopuszczalnego. Może być przerwanie w obwodzie czujnika lub sam czujnik, jeśli w dalszym ciągu występuje usterka w obwodzie czujnika temperatury paliwa to też może mieć wpływ na czujnik temperatury płynu.
Nic nie piszesz jaki tam masz dokładniej motor, jaki system wtryskowy, czy masz w aucie klimę czy nie. Tak to z wami jest - informacje byście chcieli dokładne, ale samemu zeznać dokładnie to już nie. Masz to, co znalazłem. Wziąłem taką raczej najbardziej popularną wersję. Jak to nie jest dokładnie to, co masz to twoja strata https://www.ilcats.ru/mercedes/?function...
Możliwe że problemem jest przepustnica a po części czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia ten przy termostacie. Ogólnie bez diagnozy na komputerze ciężko stwierdzić.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
masz uszkodzony czujnik temperatury płynu chodzącego w bloku lub na chłodnicy który to czujnik wskazuje temperaturę wymaganą do włączenia się wentylatora itd....
a sprawdzali Panowie czujnik temperatury płynu chłodniczego?.. owy czujnik potrafi robić takie cuda...
Renault Talisman Sedan 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
Witam, gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego Opel Meriva A 1.7 CDTI?
Dokładnie, ale potencjometr nie może schodzić do zera, daj w szereg z potencjiometrem opornik 100-200om. Potencjometr 4,7k będzie odpowiedni, no i o charakterystyce liniowej ( A)
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
Gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego Ford Focus C-Max 1.8 D? Po wymianie termostatu nie trzyma 90 stopni, przy przyspieszaniu spada temperatura. Czy może być walnięty czujnik? AI: Czy przeprowadziłeś jakieś testy diagnostyczne lub sprawdziłeś kody błędów, które mogłyby wskazać na problem z czujnikiem temperatury? Nie ma żadnych błędów...
Czy kojarzycie który z czujników odpowiada za przesłanie informacji ze, temperatura została osiągnięta i świece można przestać zasilać czasem grzania świec steruje ECU, sygnał jest pobierany z czujnika temperatury płynu i im wyższa temperatura płynu tym krótszy czas to sterownik decyduje o czasie ich grzania.
Zdarza się w BMW że przez ten uszkodzony czujnik temperatury płynu nie odpala. Odłączenie nic nie da.
czujnik temperatury płynu chłodniczego
Czujnik temperatury płynu chłodniczego
Czujnik temperatury płynu Czujnik halla pompa paliwowa http://www.swiftclub.pl/viewtopic.php?f=...
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego.
A co z czujnikiem temperatury płynu?
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
Naprawić. Jest napisane co jest uszkodzone. Wtryskiwacz, czujnik temperatury płynu, to tak na początek.
Kontrolka zaswieci rownież w przypadku awarii wentylatora silnika.
Skoro czujnik jest w bloku silnika i cieknie spod niego płyn chłodniczy, to zapewne jest to czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego)...
Witam, posiadam w głowicy taki czujnik temperatury 2pin, chciał bym go połączyć z takim manometrem elektrycznym na 3 pin. Mam pytanie, do zegara idzie PLUS MINUS I kabel sygnałowy, a do czujnik sygnał i plus czy minus? https://obrazki.elektroda.pl/3205253300_... https://obrazki.elektroda.pl/4628058500_...
Jaki to rocznik Sharan'a, były zmiany. Zasadniczo za sterowanie grzaniem odpowiada komputer samochodu, ale informację o konieczności grzania otrzymuje od czujnika temperatury płynu. Rozpocząłbym więc od jego (tego czujnika) kontroli, może najpierw zdjęcie tylko wtyczki z niego. Przekaźnik świec (103 jeśli rocznik do 99) przekazuje tylko prąd, nie on...
Witam, nie działa Ci ssanie. Pierwe posprawdzaj czujniki temperatury płynu i powietrza, one dają sygnał do sterownika a ten uruchamia ssanie czyli silniczek krokowy i dodatkową dawkę paliwa. Jak czujniki są w normie to krokowiec. Powodzenia
Witam ten ciągnik nie posiada systemu adblue
Nie wnikając w sens tego rozwiązania musisz wiedzieć co to znaczy wyłączyć ten czujnik. Jeżeli chcesz przerwać obwód tego czujnika to musisz postąpić tak: 1. Przeciąć jeden z przewodów prowadzących do czujnika. 2. Otrzymane po przecięciu dwie końcówki podłączasz do styków NC i COM modułu przekaźnika. W ten sposób przez załączenie przekaźnika przerwiesz...
Sprawdź czujnik przegrzania i czujnik temperatury płynu warto też zajrzeć od środka w jaki stanie jest rura płomieniowa. Bez odczytu błędów ciężko zdiagnozować.
Witam w którym jest miejscu czójnik temperatury płynu chłodzącego? w chrysler 300c 3.0crd
To jest kruciec i jest on uszczelniany oring-iem. Możesz to wymienić w całości, możesz wymienić sam oring. Dodatkowo, jeśli po zdemontowaniu go, będziesz widział wżery, to je z kolei uszczelnisz silikonem (kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym).
Na szybko możesz zrobić tak że przed nastepnym odpaleniem silnika odłacz wtyczkę od czujnik temperatury płynu chłodniczego I sprawdź czy będzie jakaś poprawa
Czujnik temperatury płynu niedomaga? Zawyża na ciepłym tj. obniża dawkę rozruchową. Ew. wyjąć wtyczkę z czujnika temp. sterownik powinien wejść w tryb awaryjny i odpalić na defaultowych parametrach.
Niebieski- czujnik temperatury płynu chłodzącego, steruje ssaniem, z niego sygnał idzie do ECU Czarny- również czujnik temperatury płynu chłodzącego lecz on tylko odpowiada za wskazania temperatury w zegarach, steruje wskazówką tak na chłopski rozum Odpowiednie wartości dla niebieskiego czujnika masz podane wyżej, dla czarnego się nie spotkałem z taką...
Czujnik temperatury płynu, 4 piny.Oporność czujnika przy 20 stopniach 2000 max 3000 OHM.pin 1i3,2i4.Te same oporności. Informacja pożyczona z Moto Profil.
Masz niesprawny drugi bieg wentylatora i to jest przyczyna łapania temperatury przez silnik. Chłodzenie silnika korzysta tylko z drugiego biegu wentylatora, pierwszy jest tylko na potrzeby klimatyzacji. Po przekroczeniu określonej temperatury sterownik silnika włącza od razu drugi bieg wentylatora, jeśli ten jest niesprawny dochodzi do zagotowania płynu...
https://obrazki.elektroda.pl/6296056500_...
Jeżeli nie ma termo switch-a to ECU decyduje kiedy włączyć wentylator (normalna sprawa w Mitsubishi) za pomocą przekaźnika oczywiście. Korzysta w tym celu z sygnału z głównego czujnika temperatury płynu.
Witam. Ja mam jeszcze taką propozycję: Przy ciepłym silniku odłącz wtykę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i próbuj go odpalić.
Siedzi w obudowie termostatu.
Czujniki oba od temperatury, pierwszy dwu-stykowy steruje wtryskiwaczem rozruchu(chodzi o zimny silnik)drugi to czujnik temperatury płynu podaje sygnał do ECU Jeśli błędnie opisałem to proszę o poprawienie lub usunięcie postu.
Ja bym na początek wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego. W Oplu to tani element bo kilkanaście PLN a przez jego niepoprawne wskazanie temperatury sterownik może dawać zbyt dużą dawkę paliwa co powoduje zarzucanie świec.
Wiem, że Renault Thalia ma z boku silnika czujnik ale prędkości obrotowej i ten często robi problemy właśnie takie, iż silnik nie zapala. Zazwyczaj właśnie problem ustępuje po wypięciu i wpięciu wtyczki choć ustępuje on chwilowo. Problemem są tam śniedziejące styki. Trzeba to dobrze wyczyścić i długo jest spokój. Czujnik temperatury nie jest zazwyczaj...
Błąd 13 - różnica większa od 10*C pomiędzy temperaturami zmierzonymi na dwóch czujnikach temperatury płynu chłodzącego, a wartość przewyższa 75*C. W scanii 124 oba (obok siebie) czujniki są umieszczone po prawej stronie, w ramie na wysokości końca skrzyni biegów, na grubej rurze doprowadzającej płyn chłodniczy do retardera.
I jeszcze do rozważenia jest uszkodzenie czujnika temperatury płynu lub jego przewodów - stałe jakby "ssanie". Na próbę można zewrzeć pinny we wtyczce opornikiem ok. 200Ω÷400Ω.
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Tak przepraszam mój błąd nie napisałem że ten czujnik zmieniłem na nowy i jest to samo. Znaczy nie pokazuje się temperatura I ten błąd. Sory obrazu założyłem ze ten nowy czujnik jest sprawny. Pomyślałem że następnym logicznym krokiem jest do sprawdzenia przejście na kablu i ewentualnie sterownik czy ecu nie wiem do właśnie gdzie idą kable po to chciałem...
Jak pamiętam to do zegara dochodzi + i - oraz sygnał z czujnika, który dodatkowo zahacza po drodze o sterownik świecy płomieniowej. L M F 2000, czy 90 panele zegarów mają podobne i często miałem problem z lutami, szczególnie rezystorów, w tych panelach, Jak nie poziom paliwa to powietrze. Jak nie powietrze to temperatura lub olej. Zabawa bez końca....
czujnik temperatury płynu w bloku sprawdź... jak jest walnięty to za dużo paliwa podaje i jest taki efekt ze bryka może nie zapalić .... z poluzowaniem wydechu dobry pomysł.
Witam. Gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodniczego w MAN TGX EURO5
Nie odłączył się przewód od czujnika temperatury Raczej inaczej: w obecnie panującej temperaturze jedynie ODŁĄCZENIE wtyczki czujnika temperatury płynu, ale nie włącznika w chłodnicy - pokaże, czy układ włączania świec jest sprawny.
Witam. Gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodniczego retardera w MAN TGX EURO6. Szukam i nie mogę zlokalizować
Zależy od gazownika :) Może być mocowany w reduktorze, na przewodzie wodnym zasilającym reduktor albo wpięty w ori instalację auta. Najczęściej w okolicy czujnika temperatury płynu chłodzącego.
Obydwa błędy dotyczą temperatury płynu. Pierwszy wskazuje możliwość uszkodzenia czujnika lub instalacji, drugi nadmiernej temperatury płynu.
Odłącz czujnik temperatury płynu chłodzącego i sprawdź różnice. Często także rozrusznik nie daje rady - regeneracja lub wymiany na Bosch z 2.4jtd. Generalnie te silniki zawsze miały takie problemy. Winne będą raczej wtryskiwacze, ale można poradzić sobie na dwa sposoby z tym pierwszym najlepszym będzie modyfikacja software w ECU, czyli zwiększenie dawki...
Wentylatory już chodzą, wyciągnąłem przekaźnik i wsadziłem i jest ok zaczęło działać. Jednak klima dalej nie chłodzi, jedna rurka przy kompresorze robi się bardzo gorąca natomiast druga jest obojętna, czy to znaczy że przez komoresor nie przechodzi gaz ? Czy wina czegoś innego ? Tak sobie myślę że jeżeli kompresor nie działa to ciśnienie w obiegu nie...
Witam. Proszę o pomoc lokalizacji czujnika temperatury płynu chłodniczego. Ducato 2012, 2.0 16v 116multijet Po diagnostyce błąd czujnika. Zwarcie do masy. Pokazuje temp 140st. Gdzie znajduje się ten czujnik w tym motorze ?
TEMP Rezystencja Napięcie 0 4800...6600 4,00...4,50 10 4000 3,75..4,00 20 2200...2800 3,00..3,50 30 1300 3,25 40 1000...1200 2,50...3,00 50 1000 2,50 60 800 2,00..2,50 80 270..380 1,00..1,30 110 0,50 Temperatura w *C, rezystencja w Ω a napięcie w V Zródło; własne :D
Wypnij ten czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak chodzi. Powinien chodzić z awaryjną dawką, z błędu tego czujnika i włączyć wentylatory chłodzące. No chyba że program diagnostyczny przekłamuje, ale w to wątpię. Jak będzie podawał za dużą dawkę wtrysku bo będzie myślał że jest 16 stopni i nie złapie błędu czujnika temp. może zrzucić to na...
Witaj kolego zacznij od czujnika temperatury płynu, małe pieniądze, comp widzi wysoką temperaturę więc nie włącza świec, bo długość ich grzania zależy od temperatury silnika A jeszcze pytałeś o fap wystarczy pod niego wleżć i widać co ma.
Na dole w wężu wychodzącym z chłodnicy, po stronie pasażera, jest czujnik temperatury płynu chłodzącego - po odłączeniu go wentylator powinien zacząć kręcić się na maksymalnych obrotach. Warto też sprawdzić, czy odczyty z czujnika są w miarę poprawne - można to zrobić w ukrytym menu np. tak jak na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=wjKt0ZQB...
Diagnostyka jak już koledzy napisali. Ja do tego dołożę sprawdzić dokładnie bezpieczniki i wiązkę oraz wtyki do modułu bo niestety gniją. Spróbuj odłączyć na chwilę wtyczkę od czujnika temperatury płynu i zobacz czy wystartują wentylatory.Powinny jeśli zasilania są OK.
Witam. Jeżeli jest poprawa to co to oznacza ?? Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
jeśli przy odpalaniu bulgocze to masz zapowietrzony układ, jeśli masz c14nz to w kolektorze dolotowym masz czujnik temperatury płynu, wykręć go powoli, może wypłynąć trochę płynu i przy okazji ucieknie powietrze z układu, jak będziesz miał jakieś problemy to pisz na priv
Na podstawie pomiaru temperatury cieczy chłodzącej sterownik dobiera: odpowiednią dawkę paliwa(czas wtrysku), kąt wyprzedzenia zapłonu, uchylenie przepustnicy(lub sil. krokowego) - czyli obroty. Czujnik ów zmienia swą rezystancję w zależności od temp. cieczy, co jest podstawą pomiarów. A jaki masz kolego problem z tym czujnikiem?
Internety pojadą czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik temperatury spalin, czujnik temperatury otoczenia. Nie wiem, czy jeszcze występuje w dieselach, ale w moim jedynym dieselu był czujnik temperatury paliwa. Poza tym jakiś czas temu moderator rzeczowo wytłumaczył, że chyba od 15 lat stosuje się tylko...
Dwie opcje uszkodzony czujnik temperatury płynu lub jego wiązka, albo bardziej prawdopodobne że w momencie zapalenia błędu ginie z napięcia zasilania na ECU bądź can ECU do reszty.
Problem udało rozwiązać, winny był czujnik temperatury płynu chłodzącego. Wysokie obroty oraz dymienie na biało ustały po wymianie, może komuś się przyda ta informacja. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Czujnik temperatury płynu dla sterownika, nr GM 92017805 (z niebieską wtyczką, dwupinowy), znajduje się na bloku silnika po lewej stronie (stojąc przed samochodem) tuż za termostatem. Jest na wierzchu i nic nie trzeba rozbierać. Koszt ok. 14 zł zamiennik i też daje rade. TIS podaje również, że w tych silnikach potrafi uszkadzać się wiązka do niego prowadząca...
Witam panowie! mam problem z moim audi a3 8p .. i napisze krótko i na temat.. a mianowicie chodzi o to że jak włączę zapłon to od razu mi startują wentylatory chłodnicy.. podłączyłem komputer i żadnych błędów nie pokazało.. ale gdy zobaczyłem na parametry to właśnie od czujnika cieczy płynu zawyżało wartości.. więc postanowiłem że sprawdzę czujnik temperatury...
Stabilizator w liczniku do sprawdzenia.
Po odpięciu czujnik temperatury płynu chłodzącego sterownik silnika powinien pokazywać -40 st.C. ( chyba że się mylę). W komputerach diagnostycznych są takie pomocne komendy np. włączenie przekaźnika świec żarowych i można zobaczyć czy podaje napięcie, albo można zobaczyć stany czy przekaźnik jest włączony . Co z tymi rzeczami :?:
Witam mam ford focus mk2 1.6 tdci 109km ostatnio wyskoczyl mi błąd e199 czyli czujnik temperatury płyny. Więc go wymieniłem a blad dalej jest dodam że wiazka jest ok . Jak można ten błąd skasowac?
Rzeźba w g#wnie. Doprowadź silnik do porządku z benzyną i dopiero baw się gazem.
Zrób jak pisze carrot -musi się zmieniać temperatura. Ja nawet bym taki czujnik wyjęty podpiął do wtyczki i podgrzewał bym go lutownicą gazową i sprawdzał co się dzieje. Ja obstawiam wprost masz nie właściwy czujnik nowy a stary uszkodzony. Rób ten test na rezystorach. Jak odpowiednio rezystory dobierzesz to wentylator się wyłączy -a sterownik nie wyświetli...
wymiana czujnik temperatura płyn czujnik temperatura płyn przerwa czujnik temperatura płyn chłodzić
opalarka grzeje toyota radio zasilać arduino termometr ds18b20
tomasz łysek schemat bezpieczników atego
Lokalizacja sterownika zamka Mercedes W245 Dlaczego z zasilacza LED wychodzą dwa przewody 12V?