Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
https://obrazki.elektroda.pl/3197773200_... W tym artykule postaram się zawrzeć kilka moich obserwacji i porad dotyczących zdalnego pomiaru temperatury. Nie będzie teorii, zwrócę zaś uwagę na kilka pułapek w które mogą wpaść początkujący. Przyrządy do zdalnego pomiaru temperatury są obecnie powszechnie dostępne i tanie. Najtańsze pirometry...
No bywa i tak - poprawna diagnoza jest ważna. Sprawdzałem kiedyś czytnik OBD w aucie, które nie współpracowało z tym czytnikiem. Odpięcie czujnika temperatury nie pokazało błędu tylko wartości temperatury bez sensu (ujmując to delikatnie). Rzut oka, podłączenie i już temperatura była. Czujnik temp. powietrza i czujnik temp. silnika pokazywały to samo...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Witam wszystkich. U mnie w sharanie TDI z kolei pompka paliwa zamarza ( chyba ). Jak jest ciepło tak do -5° C dogrzewacz chodzi super jak temperatura spadnie poniżej -12° C pompka przestaje pykać i webasto nie odpala. Pogrzewam wtedy pompkę nagrzewnicą i działa ale różnie to z tym wtedy bywa bo najczęściej pochodzi kilkanaście minut i stop. Już mnie...
Dzień dobry Mam problem z odpalaniem silnika 1,9 CDTI jeśli jego temperatura wynosi między 20 a 35 stopni nie uruchamiają się świece żarowe. i silnik nie odpala. po wypięciu czujnika temperatury świeca pracuje i silnik odpala bez problemu czujnik wymieniony i podaje prawidłowy odczyt. Proszę o wskazówki pozdrawiam Marcin
Jest to typowy układ działający na zasadzie czujnika temperatury załączającego układ poniżej 0°C i im niższa temperatura tym świeca dłużej grzeje. Czujnik znajduje się na silniku i są dwa rodzaje albo pojedyńcze albo jeden podwójny. Nie wiem tylko po co sterować ręcznie, chyba że silnik jest kiepski. Układ łatwo sprawdzisz odpinając czujnik , kontrolka...
Czy zasilane są elektrycznie wszystkie wtryskiwacze ? Czy paliwo dochodzi do odpowiednich punktów pod odpowiednim ciśnieniem ? Sprawdzić to na podstawie poniższego schematu (układ wtryskowy DELPHI 3-ciej generacji). http://obrazki.elektroda.pl/3916235700_1... Jak widać, w obwodzie paliwowym panują aż 4 ciśnienia. Zakłócenie choćby jednego...
Ostatnio naprawiałem dogrzewacz. Na początku strasznie dymił i nie odpalał. W związku z powyższym wymieniłem sitko. Dogrzewacz ruszył, ale po około miesiącu przestał działać. Okazało się że były zawieszone szczotki w silniku od wentylatora (znajduje się on w środku urządzenia). Silnik zdemontowałem szczotkotrzymacze przemyłem rozpuszczalnikiem, przy...
Nowy trop - proszę o sugestie Otóż - jeżdżę nawet teraz, do pracy. Dystans około 12 km, ale temperatury są rano poniżej 10 stopni. Wieczorem w sumie też. I chodzi o wiele lepiej! Zarówno na początku jak i pod koniec jazdy. Silnik przez 20 minut jazdy, w tym kilka kilometrów z prędkością 100 km/h 5 tys. obrotów na pewno się rozgrzewa. Co powoduje, że...
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Witam posiadam T4 i mam zainstalowsane webasto mokre kture podobno działa samoczynnie jak jest temperatura zewnętrzna 5 stopni i pare razy się włączyło ale przestało działać rozkręciłem je i świeca żarowa jest okej silniczek popki jest oke czujnik temperatury jzewnętrzej jest okej świece żarową sprawdzał elektryk poprzez czujnik czy jest możliwoś żeby...
Też mam takiego Multivana Highline:) i również mam problem z dogrzewaczem silnika (drugie, postojowe webasto jest OK). Objaw jest taki że zapisuje się usterka "brak płomienia". Cztery razy próbuje startować, pali z przerwami (słychać przerywane huczenie), a za około piątym razem (po skasowaniu usterek i odblokowaniu) "łapie cug" i grzeje pięknie. Zamówiłem...
Witam, Co do problemu to potrzeba jest więcej informacji. Dokładny czas od włączenia do zatrzymania się całkowicie wszystkiego w webaście. Za pomocą tego czasu można diagnozować problem. Do czujnika płomienia nalerzy podłączyć woltomierz zakres do 20V i sprawdzić czy po włączeniu webasta pojawia się napięcie sterownicze 12V. Ważne aby sprawdzić bezpiecznik...
Jak w mercedesach koło akumulatora.P
Świece startują jednak lecz albo masz którąś uszkodzoną albo niewłąściwe albo uszkodzony sterownik gdyż taki właśnie objaw zapalenia się lampki po odpaleniu silnika i świecenie przez minutę oznacza uszkodzenie obwodu świec. SławeK
tyle znalazłem. Wskaźnik kodu błędu: 1. Między zacisk bieguna dodatniego akumulatora i FEN wtyczki diagnostycznej przyłączyć diodową lampkę diagnostyczną. 2. TEN wtyczki diagnostycznej połączyć z masą. 3. Włączyć zapłon. 4. Na diodowej lampce kontrolnej pojawiają się kody błędów. 5. Test zakończony. Kasowanie sterownika silnika: 1. Wyłączyć zapłon....
Sprawdzić czujnik temperatury, świece jakie masz wkręcone, oryginał czy tania podróbka? Masz czym sprawdzić pobór prądu przez świece? Np amperomierz cęgowy do pomiaru prądu stałego? Dodano po 1 Dla pewności jeszcze sprawdziłbym ładowanie.
Witam posiadam Iveco daily 50c13 125km silnik 2,8 nie odpala w niskich temperaturach, kręci i jak nie zapału w ciągu 4 sekund to zapala się kontrolka wtrysku (pulsuje powoli) odpadli na plaka lub na kable przy minus 20 stopni tylko zaciąg na długości dosłownie dwóch metrów odpadli bez problemu, po uruchomieniu dopóki nie ostygnie nie ma problemu, zostały...
a czy ktoś widział dwusuwowy silnik rakietowy umieszczony w kotle gazowym: to kocioł pulsacyjny firmy AUER zwany przez nas pulsatorem Dodano po 3 teraz odrobina informacji na temat Pulsatora: KOCIOŁ KONDENSACYJNY NA SPALANIE PULSACYJNE MARKI AUER Kocioł Pulsacyjny marki AUER to przełomowe urządzenie chronione patentem. Jest to gazowy kocioł kondensacyjny...
Tzn ten do którego jest podłączona kostka z przewodem z niebiesko-białym paskiem jest czujnikiem temperatury podgrzewacza świec żarowych , a ten drugi od wskaźnika temperatury na desce.P
Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę i przeróbkę silnika w skuterze Peugeot Speedfight 2 AC chłodzonego wodą na wersję LC chłodzoną cieczą. Kupiłem cylinder i tłok oraz głowice Firmy PowerForce 70ccm. Chłodnicę, pompę, termostat, czujnik temperatury oraz wskaźnik temperatury. Gaźnik oryginalny GURTNER FRANCE na gaźniku pisze 12/12 a na wyjściu...
52- przekroczony czas startu. Powody: - za mało powietrza do zainicjowania płomienia - za mała temperatura na kołku żarowym - zasyfiony palnik - utrata możliwości rozpoznania płomienia przez sterownik. świeca jest na bank dobra bo po wyjeciu jej i rozgrzaniu zapala benzyne palnik też oki bo go wyjmowałem a co z tym powietrzem moge zrobić a moze czujnik...
18 Kwi 2010 13:37. napisałem 1 posta w tym temacie. dziś sprawa wygląda tak auto nadal pali 37l/100 silnik rozebrałem sprawdziłem ciśnienie sprężania jest ok.naprawione wtryski (wymienione wszystko końcówki,podkładki itd.)wymiana pierścieni ,głowice ok. Czyli silnik jest dobry. wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania (z innego auta które jest ok czyli...
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty tak do 1200 - 1300 rpm po kilkunastu sekundach schodzi...
2_lelek z Twoim wzrokiem jest naprawdę coraz gorzej :!: 2_lelek napisał: Terrano napisał: Myślisz że zjadłeś wszystkie rozumy i jesteś najmądrzejszy na tym forum a nawet czytać nie potrafisz albo ze wzrokiem coś nie tak. Nigdzie nie pisałem o kupnie czegokolwiek i nic nie kupiłem od kolegi MSWOLA opisałem układ mojej instalacji i zapytałem tylko co...
panowie czujnik temperatury na pompie nie ma nic wspólnego z kontrolką świec popatrz na filtr paliwa na dole są trzy kabelki w 90% po urywane od wymiany filtra a te 10% to sam czujnik pozdro
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
nie pamiętam bardzo testowałem to na konkretnej pompie dotąd aż za bardzo sie nie grzała a podawała prawidłowo paliwo podaje kod jakiś znalazłem z pierwszych prób może się ktoś pokusi o poprawki jeszcze kilku zapaleńców i można by wrócić do projektu chociaż czasu brak Dodano po 16 Jednak teraz bym pozmieniał elektronikę gdyż dużo zależny od tranzystorów...
powinno byc 200-300Ω przy temp ok 80°C a im zimniejszy to wieksza rezystancja - to prawidlowe wartosci; pewnie problem nie w samym czujniku a gdzies w aucie; sprawdzaj napiecie zasilania (5V) i jego spadek moze w ten sposob latwiej znajdziesz usterke
Witam! Na wstępie dane auta: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości. Przy przebiegu 30tys. założona instalacja LPG II gen Landirenzo LC-01. Samochód jak to zwykle bywa przed montażem LPG był niemal jak nowy. LPG założone w celu wiadomym. Serwisowany u Fiata i w "gazowni" którą naprawdę z czystym sercem mogę...
https://drive.google.com/file/d/1RNHMbTZ...
Ale dziwne jest to, że tak słabo pali tylko w chłodne dni. Latem wszystko było ok. A co mi powiecie na to, że jak wyciągnę wtyczkę od tego czujnika całego, to pali dobrze? Ale przecież nie mogę jeździć cały czas bez kostki, bo mi się świece spalą.
Zmieniłem jest to samo
Przemierz obydwa czujniki temperatury omomierzem i świecę oraz ciągłość do pompy paliwa, oraz podepnij 12V pod silnik i zobacz czy kręci się.
czujnik temperatury-->sterownik silnika-->przekaźnik świec żarowych. nie wiem do końca o co pytasz.
Witam. Czy rozwiązał Pan problem ze świecami? Mam ta sama przypadłość tylko w 3.0 . Po odłączeniu czujnika temperatury świecę grzeją a po ponownym podłączeniu nie.
sprawdzałeś na kompie jaką temperaturę pokazują czujniki temperatury?
Dane, które podałeś nie są miarodajne - wlałem... przejechałem.... Do sprawdzenia/weryfikacji działanie sondy lambda, czujnika temperatury silnika, świece filtr powietrza, wtryskiwacz. Jeśli mieszanka za bogata trzeba znaleźć przyczynę.
Odepnij wtyczkę z tego czujnika temperatury i wtedy spróbuj zapalić. Świece powinny długo grzać.
Jest to wada tych silników. Nic nie da wymiana czujników temperatury ani przekażnika świec. Należy zrobić przeróbkę w grzaniu świec. Pozdrawiam.
Witam Opis styków T- czujnik temperatury L- kontrolka świec 85-masa 86-+ po stacyjce 30-+z akumulatora 50-rozrusznik Pozdrawiam.
Powinien być czujnik w zderzaku i czujnik na podszybiu. Żaden z tych czujników nie ma wpływu na świece. Świecami steruje czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Sam sobie zaprzeczasz,ze masz uszkodzony sterownik swiec a swiece grzeja wiec w czym problem jest? to ze grzeja ? to ze ciezej pali czy jest chmurka niemusi byc zwiazne ze swiecami,zadne oporniki nic ci niepomoga .Jak bedzie silnik zimny czy ciepły sciagnij wtyczke z czujnika temperatury wówczas swieca sie załaczy na stałe i bedzie zwiekszona dawka...
A widzisz kolego. Tak jak pisałem im niższa temperatura tym czas grzania świec dłuższy. Masz prawdopodobnie zwarcie na czujniku temperatury i komputer nie załącza świec. Odepnij wtyczkę od niego i zobacz czy lampka świeci dłużej, a wtedy zapali od obrotu.
Sterownik świec ma swój czujnik temperatury, zainteresuj się nim
Można by sprawdzić blokadę w dzwiczkach, hydrostat , czujnik temperatury.
zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury ...
Czy kojarzycie który z czujników odpowiada za przesłanie informacji ze, temperatura została osiągnięta i świece można przestać zasilać czasem grzania świec steruje ECU, sygnał jest pobierany z czujnika temperatury płynu i im wyższa temperatura płynu tym krótszy czas to sterownik decyduje o czasie ich grzania.
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
czujnik temperatura świeca płomieniowa czujnik temperatura świeca peugeot czujnik temperatura świeca żarowy
tester sieciowych licznik rowerowy hallotron kalkulator dodawanie
zwijacz zelmer sterownik pieca ekogroszek ustawienia
Instrukcja zasilacza BFP 12/5 - gdzie znaleźć? Zawór dławiący hydrauliczny T-25 Władimirec – regulacja, budowa, objawy usterek