Czujnik masz w lusterku zewnętrznym,silniczek za radiem.
A czy czasami nie jest tak,że komputer sam sobie wstawia uśrednioną wartość temperatury w przypadku uszkodzenia czujnika??
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
Nie musi być "gazownik". Ktokolwiek z testerem czytającym Twój sterownik, bo rozumiem, że problem jest na benzynie. Samemu, to możesz pomierzyć multimetrem czujnik temperatury.
Co może być przyczyną , uszkodzony wskaźnik na tablicy ? Najprawdopodobniej. Zegary w Focusie mk2 znane są niestety z problemów z zimnymi lutami, które pojawiają się po kilku latach eksploatacji samochodu. Dotknij jeszcze dla pewności obudowy termostatu, tam gdzie jest czujnik, czy robi się ciepła w trakcie pracy silnika. Ale z tego co się orientuję...
Tutaj masz trochę informacji na ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Czujnik temperatury wewnętrznej do układu klimatyzacji.
TAK odpowietrzyłem dobrze,według mnie. DO zainteresowanych u mnie pomogło nie dokręcenie czujnika jest ciągle poluzowany około półtora obrotu i jest ok. Przejeździłem pół roku tak i jest wszystko dobrze więc to moim zdaniem ,focusy mogą mieć jakiś problem z czujnikami temperatury.
sprawdz czujnik temperatury
Czujnik temperatury płynu chłodzącego w Ford Focus C-Max 1.8D znajduje się z tyłu silnika (od kabiny), po prawej stronie patrząc na silnik od przodu. Inaczej opisując, znajduje się na ścianie silnikiem od strony kabiny, tuż obok wtyczek sond lambda
Podłączyłem komputer pod obd i program fordscana wywaliło błąd wysokie napięcie obwodu czujnika temperatury zewnętrznej po skasowaniu błędu temp pokazuje w miarę ok może 1-2 stopni różnicy ale to normalne po ponownym odłączeniu wtyczki od lusterka błąd wrócił pytanie brzmi czy od czasu kiedy zmieniłem to lusterko błąd tkwił i to było przyczyną nieprawidłowych...
hmmm no ale jest cos nie tak jesli tak stwierdza sterownik :) czujnik temperatury ?
A sprawdzałeś rano czy jest iskra czy dostaje paliwo??Może być winny czujnik temperatury.
Nie wiem jak w focusie, ale jak w moim aucie odepnę czujnik temperatury to włącza się wentylator od razu. W moim samochodzie są chyba 3 czujniki, może to jest kierunek w którym musisz szukać?
1-2 to tam są czujniki nie wiem czy nie temperatury??
Czujnik temperatury zewnętrznej często ulega uszkodzeniu. Roztrząsane było to na forum i są na przedniej belce samochodu, chociaż i niektórzy piszą że ten w lusterku. Co do termostatu :) diesel tak ma, jak pracuje to jest ciepły, a jak jest zimno i nie ma pracy (silnik obciążenia i chodzi na wolnych obrotach) to wychładza się przez ogrzewanie w samochodzie...
Witam mam ford focus mk2 1.6 tdci 109km ostatnio wyskoczyl mi błąd e199 czyli czujnik temperatury płyny. Więc go wymieniłem a blad dalej jest dodam że wiazka jest ok . Jak można ten błąd skasowac?
20 min jazy (10km) po mieście i temp ledwo 60 Taka temperatura nie powinna jeszcze przełączać obiegu na chłodnicę. Sprawdź czy ona jest ciepła. Może też czujnik temperatury fałszować pomiar .
Ponawiam prośbę o dane na temat zależności rezystancji na czujniku wkręconego w głowicy do temperatury wody w układzie chłodniczym.
Jest tylko jeden czujnik w głowicy.
Wymienić filtry, przedmuchać całość sprężonym powietrzem, doprowadzić do właściwej temperatury i będzie ok. Rzadko kiedy żeby psuły się czujniki temp.
Tak tęż podejrzewałem.Ciągne dalej temat .Czemu wypięcie przewodu nie powoduje świecenia kontrolki na desce?.I dalej, gdzie szukać czujnika temperatury silnika?.
Jeżeli jest w aucie klimatronik i włączony na auto to może wentylator chodzić. Chociaż najczęściej takie zachowanie jest z uszkodzenia czujnika temperatury. A skąd te odczyty temperatury ?
Sprawdź czujnik położenia wału i jego mocowanie - między innymi na jego podstawie komputer koryguje kąt zapłonu. Duże spalanie może być powodowane jazdą na niedogrzanym silniku. - sprawdź też termostat i czujnik temperatury.
faluje hmm a jak by zacząć od silnika krokowego , fałszywego powietrza , czujnik temperatury może jeszcze...
A czujnik temperatury płynu sprawdziłes?
Ja ominąłem problem przez wstawienie potencjometru 10kΩ wyregulowanego na bodaj 3,5kΩ Jutro sprawdzę, wstawię 3,3k być może coś w czujniku "przerywa'. Dziękuje.
Sprawdź czujnik temperatury. Od tego zacznij.
Rozumiem, że presostat sprawdziłeś (podmieniłeś) oraz czujnik temperatury parownika klimatyzacji?
No rozumiem, ale ostatnie dni jest poniżej 5 rano więc powinno grzać.. Nie wiesz może który to czujnik temperatury za to odpowiada?
Sprawdź kable zasilanie i masa. Możesz dać na próbę drugie. 4mm² do testu starczą. To ma czujnik temperatury pod akumulatorem?
Rozumiem że wymieniłeś wskaźnik temperatury silnika, a nie czujnik temperatury w silniku? Co komputer pokazuje? Test wskazówek był robiony?
Witam mam problem z focusem 18 tddi. Czasmmi cos go napadnie i niechce odpalic. Dodano po 7 Podobno to może być czujnik temperatury silnika, który jest odpowiedzialny za grzanie świec i ustawienie zapłonu
Tu chyba w bloku jest taki czujnik?
Czy sprawdziłeś błędy na komputerze? Obstawiam czujnik temperatury jeśli wykluczyłeś rozrusznik, akumulator i kompresję.
A świece żarowe mają zasilanie, czujnik temperatury silnika jest sprawny?
mam osobny włącznik na podgrzewanie przednie szyby komputer steruje wiatrakami czy czujnik temperatury?
Nie znam tego auta ale powinno mieć przynajmniej czujnik ciśnienia i temperatury dla zabezpieczenia układu. Co do sprawdzenia kompresora - odpal silnik bez klimy i z klimą i zobaczysz różnicę co obraca się przy kole pasowym sprężarki.
Sprawdź wtryski oraz przekaźnik świec żarowych, i na kompie czy czujnik temperatury silnika pokazuje wiarygodne parametry.
Sprawdź czujnik temperatury paliwa. podpinałeś się pod kompa ? może problem jest w sterowaniu pompy
Witam. Mam problem z podaną wyżej maszyna . Po zajarzeniu elektrody zapala się przegrzanie . Równiez gdy przełączę na tig to też podobna sytuacja . Może ktoś miał podobny problem i wie której z płytek się czepiać. Dodam że czujniki temperatury sprawne . I blok mocy też .
Tak, przy odpalaniu i jak silnik jest zimny to może kopcić bialym dymem i nierowno pracować Przy niesprawnych świecach żarowych owszem , z komina zachmurzy, ale tylko przez kilkadziesiąt sekund, ale nie przez 10-15 minut aż do rozgrzania. Odnośnie chmurzenia oraz niskiej kultury pracy motoru może mieć wpływ nieodpowiednie wyprzedzenie początku tłoczenia...
Odporne na wysokie temperatury i przeciążenia baterie CR2032HR. Tak, lutujesz nóżki, a w zależności od podtypu baterii czasami je też przerabiasz.
Jak na zimno nie kopci, a w miarę rozgrzewania zaczyna co raz bardziej, to ja bym obstawił na czujnik temperatury (silnika lub powietrza).
Ten czujnik powinieneś wymienić (dwa piny/przewody): http://ford.sklep.pl/product-pol-15057-c... Jest w głowicy, nie w bloku... Jednoprzewodowy to czujnik ciśnienia oleju jest.
ja stawiam na czujnik temperatury no chyba ze masz ciągle klime włączoną ;)
Witam.Mam taki sam problem z skokiem temperatury,termostat i czujnik wykluczam.Czy ktoś od tego czasu rozwiązał zagadkę z falowaniem temperatury ?
Czujnik temperatury płynu do wymiany. Popularna przypadłość w tych autach/silnikach.
Czujnik temperatury już zrobiłem. Teraz ma prawidłowe wskazania. Czekam, aż pojadę od rodziców aby sprawdzić ten czujnik kopiowania. tylko u nich mam kanał.
Witam sprawdzilem czujnik chyba jest od ww i oporność jego w temperaturze około 20 stopni wynosi 1420 om .Myśle że czujniki będą podobne .Musisz jakiś podłączyć i porównać jego wskazania ze zwykłym termometrem.
Problem rozwiązany przyczyną były zwierające się przewody czujnika temperatury chłodziwa. rozdzielenie i izolacja załatwiły sprawę zamykam
Szybko, wolno. Ci za różnica. Ważne że trzyma. A tam czujnik dotyka głowicy. Nawet nie jest w płynie.
A czy jest czujnik w lewym lusterku?
Skoro związek z temperaturą, to warto zerknąć do czujników tejże
Podpinam się pod temat mam ten sam problem tylko u mnie wyskakuje zbyt uboga mieszanka na 1 sondzie ... 2 Sondy nie ma w moim modelu ... Dodam że mam silnik 2.0 czyli praktycznie ten sam co autor postu ... Kata mam wyciętego a już raz sonda (1) była wymieniana także silniczek krokowy czujniki temperatury chodzą prawidłowo
Najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik temperatury, aczkolwiek nie wymieniał go bo zmieniałem samochód. Pozdrawiam
Witam Mam problem z Focusem 2003r 1,8 tdci 115KM na zimnym silniku po nocy trzeba kręcić z 10sekund zaczyna łapać to jeszcze z 5 sekund z rozrusznikiem i odpali. Po minucie pracy odpala dobrze świece sprawdzone, odzczyt z czujników temperatury paliwa i powietrza -18 a czujnik temperatury głowicy -5 napięcie z czujnika 4,17 V podpięcie przy -20 C na...
Licznik już ma poprawione luty bo był zregenerowany, pompa wody była wymieniona i czujnik temp. tez wiązka miedzy PCM a czujnikiem sprawdzona i prześwietlona. termostat sprawny a wahanie jest zbyt szybko aby była to wina układu chłodzenia tym bardziej, że 1.8TDCi ma suchy czujnik i mierzy temperaturę głowicy a nie płynu.
Czujnik położenia wałka do sprawdzenia. W diagnostyce powinno wyjść.
To prościej. Do sprawdzenia uklad czujnik temperatury->PCM->przekaźnik elektrowentylatora
Jakiego czujnika? Bo jak czujnik temperatury powietrza zasysanego w TDDI jest wkręcony w intercooler, zaraz jak prawy reflektor.
Mam pytanie, gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzenia w fordzie focusie takim jak w opisie? Dysponuje ktoś może jakimś schematem, gdzie on jest dokładnie umieszczony? Z góry wielkie dzięki za pomoc.
ewentualnie moze to byc czujnik temperatury bo tak nie odpala tylko gdy jest zimno
Ja bym w tym wypadku podczepił dodatkowy czujnik temperatury na wejściu spalin do turbiny i obserwował.
Poszukaj na aliexpress. Na bank da się nowe znaleźc razem z nowymi pinami do zacisniecia. Możesz też poszukać "wtyczka czujnika temperatury" to nawet nowe z kablami są na polskim portalu. Musisz tylko zwrócić uwagę na miejsce wypustek we wtyczce, mogą być w różnym miejscu.
A co pokazuje czujnik temperatury po jednym prysznicu, wtedy gdy woda jest już zimna?
Witam to jest wyłącznik termiczny w razie jak by się sprężarka za bardzo zagrzała ma rozłączyć sprzęgło . Czujnik dostaniesz w tym sklepie . https://e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Czuj...
Paliwo, ciśnienie paliwa, iskra świece, czujnik temperatury, obroty rozrusznika i spadek napięcia podczas kręcenia.
Witam Kolego Sławku czy poradziłeś sobie ,a jeżeli tak to jak z włączającym się jednocześnie wentylatorem nawiewu i wentylatorem chłodnicy ?? - u siebie mam to samo, (wymieniony czujnik temperatury, sprawdzony termostat, odpowietrzony układ chłodzenia) i nie mogę rozwiązać problemu
uszkodzony czujnik tem. cieczy od klimy po nagrzaniu silnika wyłacza klime znajduje sie przy czujniku od temperatury wskazujacym na desce rozdzielczej na obudowie termoststatu
A czujnik temperatury miałeś w komplecie z termostatem czy przekładałeś z starego?
Jeżeli masz jakiś komputer diagnostyczny podłącz go do samochodu i zobacz jaką temperaturę mają czujniki odpowiedzialne za odczyt temperatury jeżeli na zimnym silniku pokazują dużą temperaturę, to właśnie one są przyczyną.
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
Pompa wody, termostat, uszczelka pod głowicą, czujnik temperatury. Podaj więcej informacji - jaki silnik, czy zbiorniczek płynu puchnie i co obserwujesz pod maską.
Okazało się że czujnik temperatury płynu chłodzącego jest umieszczony na górze silnika w głowicy pomiędzy 2 i 3 cylindrem pod gumowym kapturkiem przy świecach. Czujnik ten jest tylko częściowo wkręcony w głowicę i nie styka się bezpośrednio z płynem. Posiada rezystancje ok 50kR w 25st C. Wskazanie z niego nie zmienia się po odpięciu czujnika dopiero...
Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów 1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa : 1 Czujnik ciśnienia paliwa 2 Elektrozawór dozowania paliwa 2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) : 1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 2 Czujnik temperatury powietrza 3 Czujnik temperatury cieczy...
ekonomia produkcji zwycieżyła w escortach MkVIII były dwa jeden na szafę a jeden na komp Tylko w fokusie mierzy temperaturę głowicy nie płynu.Co jest lepsze bo płynu nie ma temperatura wzrasta ponad normę.W escorcie płynu niet temperatury niet.
Zapomniałem o wentylatorze,to może też sugerować czujnik temperatury ale raczej wyszedłby na kompie,wtryski zresztą też powinny wyjść
To może i ten czujnik temperatury jest do kitu. Zdarzają sie takie sytuacje że nowy a jednak zawodzi..
Oczywiście czujnik temp ten w głowicy został wymieniony?
Witam Mam problem z wskaźnikiem paliwa . Najpierw pokazywał full , potem jak chciał a teraz spad do 0 i tak sie trzyma i świeci kontrolka rezerwy . Jak dostać się do pływaka ? i czy to pływak a może coś innego lub gdzie jest czujnik poziomu paliwa . Po zgaszeniu zapłonu wskaźnik paliwa i temperatury silnika wskakuje na połowę . Prosze o pomoc
U mnie pomogła wymiana czujnika temperatury oczywiście oryginalny z ASO. Stary czujnik miał nie wiadomo dlaczego większą średnicę pod koniec mam nadzieje że to nie z powodu przegrzania
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
A więc dwie role. W jaki sposób robi to przy pomocy jednego tylko przewodu? To nie jest skomplikowane - badana jest odpowiedź czujnika piezoelektrycznego - piezo zanurzone wykrywa lepkość, piezo wynurzone potwierdza brak płynu. Wyobraź sobie że mieszasz kijem gorącą smołę w beczce, opór który stawia smoła ruchowi kija informuje o lepkości smoły (lepkość...
Ford Focus Mk 2 1.4 Benzyna+Gaz: Spadające obroty gdy wciskam sprzęgło podczas jazdy do około 400obrotów i często gasnący silnik na skrzyżowaniu jak się zatrzymuje. Wymieniłem przepustnicę, świece, przewody wysokiego napięcia, cewkę, komputer (sterownik) i czujnik temperatury cieczy, zadymiałem układ dolotowy powietrza, wszystko szczelne i nic to nie...
Czujnik różnicy ciśnień dpf, on podaję wartości do pcm? Postaram się to ogarnąć jutro i podam informacje.
Temperatura dolotu na zimnym silniku równa jest temperaturze na zasysaniu, przy pracy gdy podwójna przepustnice działa temperatura rośnie do około 50 stopni otwiera się dolot intelcoolera i schodzi na 30+/- , trochę mnie dziwila zasada działania przepustnicy bo to moje pierwsze auto z tym rozwiązaniem dolotu ale wydaje się że jest ok. Ps przepustnica...
A próbowałeś może w momencie gdy nie chce odpalić zdjąć wtyczkę od czujnika temperatury który podaje sygnał do sterownika?zwiększyła by się dawka paliwa i jeśli by odpalił to być może coś ze sterem.
FOCUS MK1 CZUJNIK TEMPERATURY 93BB10K936AA gdzie sie znajduje czujnik temperatury powietrza dolotowego może ktoś mi pomuc ? jest to silnik 1,6 16 v benzyna zetec 2001r
Widzę że nikomu się nie chce poświęcić 1 minuty, żeby sprawdzić temperaturę płynu. Zapytałem o to ponieważ tak jak pisałem wcześniej w moim focusie na zimnym silniku nie schodzi poniżej 27 stopni niezależnie czy zima czy lato. Poza tym ciekawe czy ktoś wie gdzie znajduje się ten czujnik który podaje temperaturę płynu na zegar na desce rozdzielczej ?.
Sprawdź opór na wtyczce czujnika - jeśli wynosi 20k Ohm to problem w sterowniku jeśli tak jest to odezwij się na pw postaram się pomóc
witam Mam taki problem: -zapalił się check i auto straciło moc po diagnozie wyskoczyły 2 błędy p0016 i p0017 mówiące o złej synchronizacji czujników wału i wałków ,idąc tym tropem sprawdziłem rozrząd...wymieniłem go bo pasek był już w opłakanym stanie , oczywiście użyłem blokad. Nic się nie poprawiło...jedynie nie wywala już błędów wymieniłem również...
Na chłodnicy nie ma zadnego czujnika ani na zadnym węzu obok niej na desce temperatura jest zawsze na środku wskażnika. A w którym miejscu jest ten czujnik "Czujnik jest jeden, i PCM na podstawie jego inicjuje przekaźnik wiatraka"
Focus z 2006 roku Mam błąd P1335 opisany w autocomie "czujnik temperatury układu recylkulacji spalin EGR - obecny" Błąd pojawia się już po włączeniu zapłonu, jak skasuję na pracującym silniku to wraca dopiero po zgaszeniu i ponownym włączeniu.... W forscanie opisany jest jako "P1335-62 - działanie układu EGR przy czujniku położenia przepustnicy w położeniu...
Witam nie mogłem znaleźć takiego tematu . A mianowicie mój focus podczas jazdy po łuku w prawą stronę szarpie czyli gaśnie . Jeszcze gdy się jedzie z jakąś prędkością to gdy spadnie w dołek też zgaśnie i się zapala . Nie wiem co to może być . Wymieniłem cewkë przewody świece filtr paliwa czujnik temperatury silnika . Najdziwniejsze jest to że tylko...
A na resztę pytań ktoś się wypowie? I co to są te "tropy" bo za 60 zł w ASO można wymienić ten czujnik, tylko PO CO wydawać kasę jak nie wiem ile Om powinien pokazywać w temperaturze 15 stopni i czy te wąchania muszą być.
Byłem z tym już kilka razy u mechanika ciągle mówi że coś znalazł co może zakończyć tą naprawę, naprawi to i tak nie daje to rezultatu. Akumulator był wymieniony, rozrusznik naprawiany, filtr paliwa zmieniany i jeszcze zamontował zawór żeby paliwo nie wracało z powrotem do baku tak aby nie mógł się zapowietrzyć. Jest to trochę irytujące już i tak się...
Taki czujnik, samochód to ford focus MK1 1.6 LPG . Chciałem zrobić to ogrzewanie żeby szybciej kabina się nagrzała i gaz się włączył. Kupiłem taki na 3 grzałki (chyba świece żarowe)
WITAM temat obserwuję od dawna ale dopiero teraz się przyłaczam do dyskuscji :) otóż kupiłem piec 23 kW i chcę go przerobić co nieco dokupiłem sterownik FOCUS z allegro i wszystko ładnie powinno działac ale chcę dołożyć podajnik ze zrobieniem go nie będzie problemu ale problem jest w sterowaniu nie jestem elektronikiem i nie chce budować sam sterownika...
W książce serwisowej jaką przysłali mi z serwisu we Włoszech jest napisane tak i tu zaskoczenie będzie:) ładowanie w temperaturze roboczej ( dla rozgrzanego silnika) dla tego auta to 13,5-14V Ale gdy jest zimno bardzo, może być podniesione aż do 15V... Co ciekawe przepływomierz uszkodzony powoduje miedzy innymi taka sytuację. Komputer z niego pobiera...
focus czujnik temperatury czujnik temperatury paliwa focus focus czujnik temperatury silnika
akumulator skuter elektryczny pianka klimatyzacja różnicowy regulator temperatury
analizator widma linux enigma2
Chevrolet Cruze 1.6/1.8 Ecotec – ustawienie pierścienia impulsatora 55565480, kąt 60° BTDC Chevrolet Cruze Ecotec 1.6/1.8 – ustawienie pierścienia impulsatora 5636119, synchronizacja rozrządu