Tu jest włącznik wentylatora, nie trzeba zdejmować zderzaka http://obrazki.elektroda.pl/1808339100_1...
Przy temperaturze 20 st.C około 3000 - 3500 omów , przy 90 ok. 300 -350 omów.
Zazwyczaj to chodzi o jej zabrudzenie, więc trzeba ją przeczyścić i przedmuchać. Czujnik sprawdzasz poprzez mierzenie rezystancji w nim. I tak, chodzi o czujnik temperatury cieczy.
EPS 1.830.264 Zamontowany w obudowie termostatu, wkręcany - M12x1.5 Bądź: EPS 1.830.324 Czujnik wsadzany na oring, blokowany pierścieniem Któryś z tych, katalog podaje oba jako wielofunkcyjne czyjniki tempertury (zasada działania obu - rezystancja zalezna od temperatury)
Witam. Czujnik raczej dobry. Jak zachowuje się jego rezystancja przy zmianach temperatury?
Dlaczego tak się dzieje, że napięcie na przewodzie sygnałowym od czujnika temp. spada mimo, że rezystancja czujnika się nie zmienia.
A wie ktoś może ile powinien wynosić prawidłowy przedział rezystancji tego czujnika? Pozdrawiam.
Plik w tym przypadku nieprzydatny,bo opisuje kontrolę czujnika temp.powietrza ale stosowanego w układzie wtrysku.Jemu chodzi o czujnik tem.zewnetrznej (ambient temperature sensor).Jest on w zderzaku,po lewej stronie.Najczęstszą usterką to korozja pinów czujnika,przetarte kable,albo wylutowane złacze w panelu. Rezystancja czujnika wynosi 5 kilo w 25...
Wiązkę sprawdzisz na ciągłość obwodu zwykłym miernikiem od biedy. We wtyczce od czujnika temperatury po przekręceniu kluczyków powinno Ci się pojawić napięcie 5V. Czujnik temperatury sprawdzisz omomierzem.Musisz zmierzyć rezystancję czujnika. Przy temperaturze ok.20st powinna ona wynosić ok.3000-3500 omów. Natomiast po rozgrzaniu silnika do ok.90st...
Ten czujnik zmienia rezystancje wraz ze zmianą temperatury jednak w wartościach kilku kohm.... nie wiem czy tak ma być ale kupię nowy i sprawdzę
czujnik temp. silnika, powietrza dolotowego ( chcrakterystyka rezystancji w funkcji temperatury, to sa czujniki NTC ), napiecie z czujnika cisnienia MAP, jesli masz inne to tez, a skad to mozna sciagnac
Zrobiłem pomiary i rezystancja przy temperaturze ponad 80C czujnika temperatury w reduktorze wyniosła 667ohm a czujnika w rozdzielaczu 25ohm przy 35C.
Do sprawdzenia czujnik temperatury, ten do ECU (dwu przewodowy). Zmierz rezystancję przy ok. 85 st. Powinno być 200-325 Ohm.
Panowie, przy temperaturze silnika 80-90 stopni czujnik temperatury dla ECU na stykach ma rezystancję 840 Ohm, wydaję mi się, że to sporo za mało. Nie powinno być tam ok 4-5 kOhm przy takiej temperaturze?
No postoju dochodzi do czerwonego pola i załącza się wentylator dokładnie tak jak było to wcześniej tylko że wtedy załączał się jak na wskaźnikach było 100. W trakcie jazdy wskazówka tak od trochę powyżej 100 do 100 ale niżej nie schodzi ani na chwilę. W zasadzie wskaźnik na desce działa normalnie tylko jakby mu się temperatura "przestawiła" . Dodam...
https://obrazki.elektroda.pl/6816406100_... No właśnie płyn się trochę sączy pod czujnikiem, jutro sprawdzę go miernikiem czy rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury i sprawdzę czy kat jest na miejscu Edit: dzisiaj skasowałem błędy i wymieniłem czujnik temperatury wody i jak narazie wszystko ok
czujnik temp wymieniony, dalej to samo tak o tym samym piszemy :) dobrze, ale co mam sprawdzić? błędów nie ma, jeśli go odłączę to wyskakuje check jaka ma byc rezystancja? napisz coś konkretnie :) (bo napisanie 'sprawdź' to sam wiesz... co każdy miałby na myśli dostając taką podpowiedź :* ) dziękuję z góry
Jak silnik zapali i puszcze rozrusznik to napięcie na świecach ginie po około 0.5-1s od puszczenia kluczyka To tak jakby był już ciepły silnik. Może faktycznie czujnik jest uszkodzony. Powinien grzać świece jeszcze dłuuuugo. Trzeba sprawdzić rezystancję czujnika i dodatkowo przy module świec, ale nie mam danych ile tam powinno być na zimnym.
Zrobiłem tak: odpaliłem Astre na plaka /wiem,że tak się nie powinno robić,ale chciałem spróbować czy odpali i o dziwo odpaliła/, jezdziłem cały wczorajszy dzień i nie było problemu ani z paleniem ani z silnikiem. Pojechałem na komputer, nie było żadnych błędów oprócz tego, że wystąpił problem z jakimś czujnikiem temperatury co odpowiada za dawkę paliwa...
Jak odepnę czujnik temperatury - światła nie mrugają. Światła przestają mrugać wtedy, kiedy silnik złapie temperaturę. Tylko podniesie się wskazówka od temperatury i światła zaczynają działać normalnie. a zmierz rezystancje czujnika na zimno i zapnij zamiast niego rezystor.
Podmieniałem czujnik temperatury oraz mierzyłem jego rezystancje i jest dobra. a nawet jeśli ECU by było walnięte, no to aby drugie było walnięte to już niemożliwe.
Ale też powinien otworzyć termostat, a ja widze, że jeszcze nie otwiera, (nowy) więc należy zbadać tą temperaturę, nie ważne jakim sposobem, byle dobrze, nawet mierząc rezystancję czujnika -sposób z Twojego linku, powinien mieć 320 omów, przy 100st.
Możliwe. A tak apropos może kolega szanowny mi podpowie jak sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego w Astrze H? Mamy pod ręką garstkę oporników? dekadę? potencjometr? Ew. miernik rezystancji , demontaż czujnika i garnek z wodą na kuchence, można też woltomierzem na pracującym silniku (bo rozumiem że mówimy o opcji bez szrotowych czy nowych...
Wymienione przewody zapłonowe, palec i kopułka rozdzielacza. Silnik nie szarpie nie przerywa podczas jazdy ani na benzyni ani na gazie. Sprawdzę ten czujnik położenia przepustnicy i ten MAP. Aczkolwiek jak sprawdzałem kody błędów to wyświetlił się kody 35 i 45. Dodano po 3 Pawel wawa, nie wiem jaką temperature widzi sterownik. Ale nie wyświetlają się...
cześć właśnie mam ten sam problem: po wyciągnięciu przewodów z czujnika (Astra 1.6SZR 98r) po kilku sekundach załączają się wentylatory chłodnicy silnika oraz klimatyzacji - wszystko OK, lecz nie działa wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej. Widzę że temat dosyć popularny więc może znajdzie się jakiś praktyk?... Mam jeszcze jeden pomysł, żeby odpiąć...
Zajrzałem do czujnika. Wtyczka czarna 2 pin. Odpiąłem, wyczyściłem styki i zrobiłem pomiary. Na silniku "letnim" (temperatura silnika poniżej wskaźnika na desce rozdzielczej, można dotykać ręką silnika bez poparzeń), rezystancja na czujniku 1000 Ohm. Rezystancja na rozgrzanym silniku (na wskaźniku 90 stopni - temperatura robocza) - 205 Ohm. Mogę jeszcze...
megaomy dla przykładu a chodzi o zasadę czy tak to jest czy inaczej jak inaczej to proszę o opisanie tego działania czyli na jakiej podstawie silnik wie kiedy naonczas ssanie kiedy ma wychylać wskazówkę i włączyć wentylator... Ty chyba sobie żarty robisz. Spadek napięcia na rezystancji jest proporcjonalny do jej wartości - prawo pana Ohma.
Witam Czujnik wskazuje mi albo ponad 60 stopni albo pokazują się kreski. Nie wiem jaki to czujnik więc nie wiem jaki powinien mieć zakres rezystancji od temp. Podpiąłem omomierz w mieszkaniu i wskazywał 200 omów. Wystawiłem czujnik za okno (temp -1) i rezystancja skoczyła do 14 kiloomów. W pokoju spadła (spadała dużo dłużej niż rosła) spadła do 5 kiloomów,...
Witam... W tych silnikach jest to normalne.Przy jezdzie poza miastem wskaznik dochodzi do pierwszego oznaczenia (bialej kreski).Latem przy wyzszch temperaturach zewnetrznych minimalnie sie podnosil. Jezdzilem Kadettem,Corsa i Astra z silnikiem C14NZ.We wszystkich tych autach bylo podobnie. Uwazam ze jest wszystko ok. Pozdrowionka. Dodano po 28 Po roku...
Witam. Mam astre f, 1.6 KAT 92r, bez gazu, tylko benzyna. Auto szarpie, gaśnie na każdym skrzyżowaniu, dymi jak smok i b. dużo pali. Ma zbyt wysokie obroty(nieraz 2 tys, nieraz 1,2 tys na ciepłym) Nie da się jeżdzić. 2 razy podmieniałem wtryskiwacz, silniczek krokowy. Odczytałem kod błędu - sonda lambda - wymieniłem, bład znikł i nic poza tym. Sprawdziłem...
Masz miernik ?, jeśli tak to zmierz rezystancję czujnika temperatury cieczy, tego z tyłu na kolektorze ssącym z niebieską wtyczką. W samochodzie z 10pin złączem diagnostycznym możesz sobie "wymigać" błędy Błędy sprawdzałem (migającym czekiem) i nie ma żadnych. Jaka powinna być rezystancja na zimnym, miernik oczywiście, że mam.
Do czujnika temperatury juz zagladalem, styki czysciutkie jak nowka a przy ok 10*C ma rezystancje dokladnie 4,5KOhma. Mam zapasowy z innej astry, moge go wymienic jesli rzeczywiscie trzeba i mimo, ze wolalbym uniknac spuszczania cieczy z ukladu, to jesli rzeczywiscie stawiacie ze to on to wymienie. Do czujnika obrotow walu nie moge sie dostac, dzis...
A co ci pokazuje tester jak podstawisz rezystancję odpowiadającą 90 st.C.ok300 om (czym to czytasz). Gdzieś czytałem że sterownik silnika przy jakiejś temperaturze przechodzi na inne napięcie zasilania.
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Dokonałem kilku pomiarów (na ile pozwoliła mi żona, temperatura i padnięty akumulator:/). Lokalizacja: Południowy Lublin, temperatura powietrza: około 4C, godzina 22:15-22:30. -czujnik temperatury zasysanego powietrza: rezystancja 4,8 kOhm -regulator prędkości obrotowej biegu jałowego: rezystancja 8,9 Ohm -czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych:...
na zimnym silniku odkręc czujnik temp (dwuprzewodowy) zmierz ohmomierzem .w temperaturze pokojowej(ok 20 stopni) powinien miec jakies 2,6 kΩ. I najlepiej dać go na działąnie pary wodnej i sprawdzić jak się zmienia rezystancja wraz ze wzrostem temperatury. powinna malec płynnie tak do ok. 800 Ω. powodzenia
własnie byłem sprawdzić po wyjeciu gumowego przewodu obroty silnika wzrosłe,a co do tego sterownika co pisałeś masz na mysli przekaznik?.Jeżeli byłby to czujnik temperatury cieczy to można go zastapic do próby rezystorem czy nie tak chyba dobrze mysle,w miare nagrzewania sie silnika rezystancja czujnika maleje czy rosnie?,a kontrolka o której pisałeś...
Którego czujnika rezystancje mierzysz? Czujnika położenia wału korbowego. Wg wielu źródeł wartość rezystancji tego konkretnego czujnika powinna wynosić 2,7 kΩ. Tylko nie wiem jak ta wartość powinna zmieniać się w zależności od temperatury i jakie wartości "odstające" od tej niej są dopuszczalne aby odczyt nie był zakłócony.
Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
W książce napraw od danego typu są podane wartości rezystancji - ale trzeba posiadać miernik.Kiedyś przejeżdżając przez tory tramwajowe samochód zgasł i koniec. Po rozebraniu aparatu okazało się,że czujnik rozsypał się.(Golf)
Pozwalam sobie na małą aktualizację Podmieniłem: -sterownik LPG, -sterownik PB, -wtryskiwacze PB, -regulator ciśnienia listwy PB, -pompę paliwa, -chwilowo odłączyłem sterownik LPG, -naprawiłem/poprawiłem wtyczki od wtryskiwaczy PB i poprawiłem połączenia z sterownikiem LPG, -sprawdziłem silniczek krokowy regulacji wolnych obrotów, -sprawdziłem czujnik...
Dokup sterownik i go podłącz i zrób swoje sterowanie. Zazwyczaj sterowanie puszcza sygnał PWM na sterownik. Zazwyczaj zmienia się tutaj wypełnienie ale może się zdarzyć że wypełnienie jest stale a reguluje się częstotliwością. Najprostszy sposób to chyba zakupić regulatory od Golfa IV, w nich jest też sterownik. Jedynym problemem może być tutaj termistor...
Chcę zapytać Szanownych forumowiczów o sposób tuningu silnika astry 1,4 benzyna.Otóz wpadł mi w ręce element który montuje się w kostce czujnika temperatury powietrza w układzie dolotowym.Wyglądem przypomina rezystor węglowy i najprawdopodobnie nim jest.Oznaczenia są zamolowane farbą.Mierząc wartosc rezystancji miernik pokazuje 2,362kΩ. Z opisu...
To trzeba zrobić tak-zamontować w kabinie termistor o rezystancji 5k przy 25 st. i zrobić układ, że przełącznikiem będziesz sobie przełączał pomiędzy czujnikiem zewnętrznym a wewnętrznym. Kable do czujnika idą niebieski/niebieski z białym paskiem, wystarczy że jeden będzie wspólny dla obu czyjników a drugi kabel będzie przełączany
Witam, jak w temacie astra g 1,6 szr temperatura płynu zaczyna się od 61st.C i podczas przegazówki skacze 88-100-103, oczywiście czytana testerem bo w liczniku jest prawidłowy odczyt. Rezystancja czujnika ok, przewody do ecu ok, ecu drugie i to samo. Drugi problem to obroty silnika, na liczniku 900, a czytane testerem 300 obr, dodając gazu zamiast rosnąc...
Gdzie dotknąć kabelkiem, w którym miejscu? Kabelkiem temperatury nie sprawdzisz :) Zapewne mówisz o termoparze lecz tym będziesz miał za duża rozbieżność. Rozgrzej auto tak, żeby otworzył się termostat, jeśli termostat sprawny oczywiście i zmierz rezystancję czujnika...przy 90 stopniach powinno mieć niecałe 140 Ohm. Napisz, czy takie wskazania masz...
Witam, na początku chciałem powiedzieć, że jestem zielony w elektryce i elektronice, ale jakies podstawy znam, umiem niektóre rzeczy zrobić, ale mam pewien problem, ponieważ mam u siebie w samochodzie Opel Astra F 1995r fabrycznie wyświetlacz z zegarkiem, datą i temperaturą (TID). Problem polega na tym, że mój termometr oszukuje wartosci temperatury...
Witam w euroscanie wywala ecu defected, ale to nie wina komputera po podlaczeniu innego tez takie cos sie dzieje. Szaleje wsaznie temperatury, do 45 stopni jest ok ale potem nagle -40, czujnik jest dobry,wyglada mi to na zbyt slabe napiecie dochodzace do czujnika i dlatego jest przeklamanie. Bo jesli zastosuje potencjometr w miejsce czujnika to bez...
Wracam do tematu jw.czujnik temperatury silnika 1,7TD Isuzu jest po prawej stronie głowicy przecinasz niebieski przewód przy czujniku i w miejsce rozcięcia wstawiasz razystor o rezystancji 2-3 kom w tym mom. komputer silnika widzi temp. - i załącza pełne grzanie świec jeżeli odpali OK w to miejsce montujesz odp. moduł poszukasz na Allegro taką przypadłość...
Posiadam Opla Astra Classic F 1.6 16V z 1999r. z instalacją gazową BRC czwartej generacji. Podczas gdy jest np. duży mróz odpala od strzału jak jest ciepło i sucho również. Natomiast podczas wilgotnej pogody-pada deszcz/deszcz ze śniegiem ma straszne problemy z odpalaniem. Rozrusznik kręci a mimo to trzeba długo kręcić aby odpalił. Gdy odpali występują...
Taki mam wkurzający problem z samochodem mojego ojca (Astra 1991, silnik C14NZ). Otóż dość nieregularnie odmawia współżycia - tj. jedzie sobie ojciec do miasta, po np. godzinie silnik gaśnie. Rozrusznik kręci, silnik nie zapala. Po godzinie stania - zapala. Albo nie :) Zdarza się, że problem nie występował przez kilka dni - w tej chwili samochód stoi...
Problem polegał na sprawdzeniu czy moja Astra I jest przystosowana do wyświetlania temperatury zewnętrznej. Wyświetlacz mam typu TID czyli trzyczęsciowy, na prawym polu wyświetlał stale --,--°C. Ludzie różnie mówili, jak wyświetla to jest tylko uszkodzony/urwany, albo wyświetlacz w ogóle nie przystosowany i już. Chodziłem koło tematu ze 3 miesiące,...
Witam !! Zmieniałem w moim opelku wyswietlacz z DID-a na TID-a, ktory posiada pomiar temp. Nie majac dokladnych danych, na temat czujnika temperatury, postanowilem pokabinowac z termistorami i udalo sie, ale jest jeden problem. Podlaczajac wczesniej zamiast termistora ( 4,7 k NTC ) potencjometr, zauwazylem, ze termometr swietnie reaguje, jak sie reguluje,...
Witam Mam golfa 3 1.8 abs 90 KM na lpg. Moj problem jest taki ze auto nie ma mocy zarowno na bezycnie jak i na gazie. Z trudem rozpedza sie do 140 km/h, z dobrej gorki to i do 150, a z tego co wiem powinno bez wiekszego wysilku smigac nawet do 180km/h.Na 5 biegu obrotek dochodzi do ok 4000 i to wszystko. komp od gazu(bingo) jest podłączony do TPSa ale...
No właśnie ze względu na permanentny brak czasu, zasugerowałem się dość pochopnie różnymi wypowiedziami na różnych forach gdzie zdecydowanie dominuje rada wymiany modułu cewek. Chcąc mieć problem szybko z głowy zakupiłem moduł NGK za 300 zł i niestety nie pomogło. A więc mam do sprzedania sprawny moduł DELPHI jakby coś :) Udało mi się jeszcze dziś wygospodarować...
Wyjmij wtyczkę z czujnika temp tego przy termostacie, jak odpali to znaczy ze przyczyna taka jak pisałem wyżej - najprostsze rozwiązanie - kupić wyłącznik który ma styki normalnie złączone, po naciśnięciu guzika są rozłączone - ciągniesz kable od tego czujnika przy termostacie i wpinasz w obwód ten wyłącznik... ja mam ten wyłącznik w schowku, kable...
odnośnie wskaźników w oplach osobiście mam do nich dużą rezerwę ponieważ wskazują co chcą i bywa że w dwóch takich samych autach pokazują co innego metoda sprawdzenia: nagrzewasz silnik aż wentylator się włączy i wtedy na wskaźniku powinno być blisko 100st Jeśli nie jest to albo nie robisz nic i przyjmujesz do wiad że wkaźnik nie powinien się podnieść...
No tak, problem tylko w tym, że gaz mam dopiero od ok. 3 tygodnie, a objaw mam od początku jak kupiłem ten samochód, czyli od ok. 1.5 miesiąca. Więc trudno tu mówić o zbyt długiej jeździe na gazie, tym bardziej, że to sekwencja i zawsze startuje na benzynie, i to ze 3 kilometry sie robi zanim się przełączy. Ale bardzo chętnie bym te wtryskiwacze bezyny...
Witam. Już wcześniej miałem ten problem ale po wymianie filtru paliwa uspokoiło się i odpuściłem (jakieś 5kkm temu). Niestety problem wrócił. Auto od czasu do czasu ciężko odpala. Muszę kręcić rozrusznikiem nawet kilka razy po 5 - 10s. Często się zdarza, że załapie jak odpuszczam kręcenie rozrusznikiem. Po około 8 godzinach stania odpala po 5s kręcenia...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Problem jak w temacie. Gdy silnik trochę ostygnie można go uruchomić (choć zdarza się, że jest czasami problem). Usterka pojawiła się ok. dwóch miesięcy wcześniej. Początkowo silnik po samoczynnym wyłączeniu można było uruchomi po kilku przekręceniach kluczyka. Z czasem problem narastał. Obecnie gdy uruchomię...
Sprawa druga. Złącze w wyświetlaczu Wyświetlacz standardowy Astra I, Corsa I Widok złącza w wyświetlaczu od strony przyłączania Styk Sygnał Kolor przewodu 1 +12V z akumulatora czerwony 2 NTC niebieski 3 masa zasilania brązowy 4 NTC niebieski z białym paskiem 5 +12V po stacyjce czarny 6 oświetlenie szary z zielonym paskiem 7 ? szary z czarnym paskiem...
Witam ponownie! Ot takie wieści: Odłączyłem instalację LPG poprzez wyciągnięcie bezpiecznika i wykasowałem wszystkie błędy w ECU jakie były. Wziąłem swoją druga połówkę oraz notebooka wraz z interfejsem i posadziłem na fotelu pasażera (oczywiście nauczywszy obsługi oprogramowania). W trakcie jazdy podglądała parametry pracy sondy oraz sprawdzała, czy...
Dzień dobry, Tego typu problemów jest pełno nawet na tym portalu, jednak po przeczytaniu wielu zauważyłem że każdy z nich jest inny. Być może mój problem też jest indywidualny. Dlatego tworze nowy wątek. Napiszę dużo, ale postaram się zwięźle. Możliwe że coś pominę, więc jak będzie potrzeba to rozwinę na prośbę. . Opis sytuacji (w skrócie): Astra mam...
Witam serdecznie. Mam problem z rozgryzieniem czujnika temperatury zasysanego powietrza który jest w przepływomierzu. Auto to Astra h 1.7 cdti dtl 80km. Chce zmniejszyć temperaturę którą widzi ecu na podstawie tego czujnika. Przepływomierz jest 4 pinowy Bosch. 1 pin 12v 2 pin masa 3 pin od czujnika temperatury 4 pin masa powietrza Na odpiętej wtyczce...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
czujnik temperatury rezystancja astra czujnik temperatury czujnik temperatury astra
zabezpieczyć brama demontaż zderzaka przód porysować bęben
winols instrukcja blokada kaskadowa
Audi A2 - Czujnik klocków hamulcowych włącza się przy skręcie w prawo Jak zbudować układ kierowniczy w gokarcie?